PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Marokkaanse jongeren relatief vaak misbruikt'



MO_NL
20-01-06, 14:58
'Marokkaanse jongeren relatief vaak misbruikt'

http://www.slachtofferhulp.nl/gfx/pictos/sexueel.gif

(Novum) - Marokkaanse jongens worden naar verhouding vaker seksueel misbruikt door pedoseksuelen dan andere allochtone jongens. De reden daarvoor is dat zij vaker dan andere allochtonen zonder toezicht op straat rondhangen en 'goed in de markt' liggen. Ook geld- en aandachtsgebrek spelen een rol. Dat blijkt vrijdag uit de notitie 'Jongens huilen niet' van het Amsterdams Centrum Buitenlanders (ACB), verricht in opdracht van de provincie Noord-Holland.

Allochtone jongeren zien zichzelf vaak niet als homoseksueel, maar vertonen wel homoseksueel gedrag, blijkt uit het rapport. Jongens uit een machocultuur of met een islamitische achtergrond verzwijgen volgens het ACB de 'schande' van homoseksueel gedrag voor hun familie en leiden een dubbelleven. Hulpverleningsinstanties en de georganiseerde homobeweging zijn niet ingespeeld op het onderscheid tussen homoseksuele identiteit en homoseksueel gedrag, stelt de organisatie.

Tien procent van de jongens met een Marokkaanse of Turkse achtergrond is volgens het meest recente onderzoek slachtoffer van seksuele dwang. Onderzoeken hanteren verschillende definities van seksueel geweld, maar maken volgens het centrum aannemelijk dat de problematiek groter is dan uit cijfers blijkt. Allochtone jongeren doen weinig aangifte. Bovendien registreert de politie de etnische achtergrond van slachtoffers niet. Het Centraal Bureau voor de Statistiek telde in 2004 bijna 1.200 niet-westerse slachtoffers van seksueel geweld.

Politie, hulpverlening en maatschappelijke organisaties zouden de aard en omvang van het probleem beter moeten leren kennen en maatregelen moeten treffen. Het gaat daarbij om seksueel misbruik door pedoseksuelen, maar ook binnen de familie. De politie moet volgens het ACB overgaan tot strenge vervolging van pedoseksuelen die betrokken zijn bij seksueel misbruik en hun identiteit bekendmaken bij het grote publiek.

bron: Trouw

Elien
20-01-06, 15:35
"goed in de markt "? :haha:



sorry :moe:

Elsschot
20-01-06, 15:47
Tien procent van de jongens met een Marokkaanse of Turkse achtergrond is volgens het meest recente onderzoek slachtoffer van seksuele dwang.

he, is dat nu toevallig: het homosexuele bevolkingsdeel bedraagt ook ongeveer 10%

observer
20-01-06, 16:30
Het ACB vindt ook dat de homobeweging zijn verantwoordelijkheid moet nemen. ''Marokkaanse jongens, soms van zeer jonge leeftijd, zijn erg in trek bij een groep pedoseksuelen. Maar de homobeweging doet alsof het onderwerp niet bestaat,'' aldus Kooistra. erg goede manier om de discussie op gang te brengen verbind de homobeweging met pedo's

en dit zijn dezelfde mensen die als men de islam of marokkanen met criminalteit verbind op hun achterste benen staan

Goodnight
20-01-06, 21:35
AMSTERDAM In Amsterdam komt seksueel misbruik van Marokkaanse jongens veel vaker voor dan gedacht. Volgens het Amsterdams Centrum Buitenlanders krijgt een op de tien Marokkaanse jongens te maken met seksueel misbruik. Dat staat in het rapport 'Jongens huilen niet'.

Daders zijn vaak blanke homoseksuelen. De jongens gaan met hen mee in ruil vooor geld. Maar de daders zijn ook vaak te vinden onder familie en kennissen.

De Marokkaanse jongens durven vaak geen aangifte te doen. Seksueel misbruik is nog een groot taboe onder moslims. Het ACB wil dat de overheid een uitgebreid onderzoek doet.

Goodnight
20-01-06, 21:36
Misbruik allochtonen is groot taboe
Seksueel misbruik van allochtone en met name Marokkaanse jongens is een veel groter probleem dan wordt gedacht.
Uit onderzoek van het Amsterdams Centrum Buitenlanders (ACB) blijkt dat één op de tien jongens van Marokkaanse afkomst weleens is gedwongen tot seks met een pedofiel. Omdat er binnen deze groep een taboe op homoseksualiteit rust, wordt nauwelijks aangifte gedaan.
Doorstroming naar de jongensprostitutie, waar Marokkanen volgens het ACB goed in de markt liggen, is een mogelijk gevolg. Volgens het centrum is niet vaak sprake van homoseksuele identiteit, wel van homoseksueel gedrag.

ACB: "Politie moet harder optreden"
Het ACB pleit ervoor dat de politie harder moet optreden tegen pedoseksuelen die betrokken zijn bij misbruik van allochtone jongeren.
Om herhaling te voorkomen moet ze de identiteit van deze personen bekend maken bij een groot publiek, vindt het ACB. Ook de overheid moet maatregelen treffen om seksueel misbruik bij jongeren tegen te gaan.
Volgens het ACB moeten artsen, hulpverleners, jongerenwerkers, onderwijzers en andere sleutelfiguren hierover op korte termijn meer te weten komen, zodat ze vormen van seksueel misbruik bij deze groep kunnen herkennen en melden.


bron: At5

TENACH
20-01-06, 22:18
Geplaatst door Goodnight
AMSTERDAM In Amsterdam komt seksueel misbruik van Marokkaanse jongens veel vaker voor dan gedacht. Volgens het Amsterdams Centrum Buitenlanders krijgt een op de tien Marokkaanse jongens te maken met seksueel misbruik. Dat staat in het rapport 'Jongens huilen niet'.

Daders zijn vaak blanke homoseksuelen. De jongens gaan met hen mee in ruil vooor geld. Maar de daders zijn ook vaak te vinden onder familie en kennissen.


Ik denk dat een deugdelijke onderzoek deze bewering onderuit zal halen.

Eerts zijn marokkanen loverboys, dus erg fout. Nu wordt beweert dat ze zich in hun reet laten nemen, dus slachtoffers.

Laatste hoorde ik:

Een dom blondje riep naar een groot geschapen marokkaan: Bind me vast op bed en doe waar jullie bekend om staan!! De marokkaan bond haar vast op bed, trekt nog eens aan zn grote arabierenleuter en verdwijnt met de stereo, dvd en tv. :D

Lijkt me niet logisch dat een marokkaan zn poepkanaal gaat gebruiken als bron van inkomsten om aan geld te komen.

Goodnight
20-01-06, 22:20
Geplaatst door BiL@L
♥ € ♥

Salam, daar hebben we de man van weinig woorden :D



@TENACH, ik wacht het onderzoek wel af.Ondertussen mogen de mensen die het AL WEL weten roepen wat ze willen :wink:

observer
20-01-06, 22:34
Lijkt me niet logisch dat een marokkaan zn poepkanaal gaat gebruiken als bron van inkomsten om aan geld te komen. stond vandeweek een stuk in het ad over hoe makkelijke is om in marokko iemand te vinden om euh in te roeren

Goodnight
20-01-06, 22:35
Geplaatst door observer
stond vandeweek een stuk in het ad over hoe makkelijke is om in marokko iemand te vinden om euh in te roeren

Ja zo kan je het ook stellen ja.Ik noem het : misbruik maken van financiele belabberde situatie van minderbedeelden in 3de wereld landen.

Maar who cares....

jochie
20-01-06, 22:37
20 januari 2006

Het Amsterdams Centrum Buitenlanders (ACB) presenteerde vandaag een onderzoek naar seksueel geweld tegen allochtone jongens. Het ACB wil dat de politiek maatregelen treft tegen 'het verborgen probleem' van seksueel misbruik van deze jongens. Het gaat daarbij zowel om seksueel misbruik binnen het gezin of de familie als om het misbruik van jongeren door pedoseksuelen, prostitutie en seksueel geweld in mannenrelaties.

"Er gebeurt nu helemaal niets," zegt onderzoeker Oebele Kooistra. "Dat heeft te maken met het imago van de groep. Wij zijn gewend Marokkaanse jongens te zien als daders, niet als slachtoffers."

Volgens schattingen van onderzoekers is één op de tien Marokkaanse jongeren vanaf twaalf jaar slachtoffer van seksueel misbruik. Kooistra vermoedt dat het werkelijke aantal hoger ligt. "Het is lastig een goed beeld te krijgen. Er wordt uit schaamte weinig aangifte gedaan. Bovendien registreert de politie niet op etniciteit."

Geld, geen dak boven het hoofd en aandacht zijn de belangrijkste factoren bij seksueel misbruik. Onderzoek toont aan dat met name Marokkaanse jongens hiervoor gevoelig zijn. Omdat er tot nu toe weinig systematisch en consistent onderzoek is gedaan naar seksueel geweld tegen allochtone jongens laten de verschillende onderzoeken een ander beeld zien. Het Centraal Bureau voor de Statistiek komt voor 2004 op 1.193 niet-westerse slachtoffers van seksueel geweld. Het meest recente onderzoek spreekt van 1 op de 10 jongens van Marokkaanse en Turkse achtergrond als slachtoffer van seksuele dwang. De verschillende onderzoeken hanteren verschillende definities van seksueel geweld, maar maken aannemelijk dat er sprake is van een onderrapportage. Allochtone jongens doen zelden aangifte, en als er wel meldingen zijn, worden deze niet omgezet in aangiften. Ook wordt er bij de politie niet geregistreerd op etniciteit. Seksueel misbruik vergroot de kans op prostitutie en de noodzaak aangewezen te zijn op sugardaddies. Allochtone jongens komen bij deze mannen terecht, omdat zij niet naar officiële hulpverleningsinstanties durven te gaan.

Marokkaanse jongens zijn oververtegenwoordigd als slachtoffer van seksueel misbruik door pedoseksuelen en prostitutie. Dit omdat zij vaker dan andere allochtone jongens zonder toezicht op straat rondhangen. Maar ook omdat zij goed 'in de markt' liggen.

Allochtone jongens kennen vaak geen homoseksuele identiteit, maar wel homoseksueel gedrag. Het hebben van homoseksuele gevoelens botst met de eigen culturele waarden en normen. Vooral jongens uit een macho-cultuur of met een islamitische achtergrond zullen de familie deze schande willen besparen en leiden derhalve een dubbelleven.

Eén van de voorstellen is dat de namen van notoire pedoseksuelen openbaar gemaakt moeten worden om seksueel misbruik van Marokkaanse jongeren tegen te gaan.

Verder vindt het ACB dat de homobeweging zijn verantwoordelijkheid moet nemen. "Marokkaanse jongens, soms van zeer jonge leeftijd, zijn erg in trek bij een groep pedoseksuelen. Maar de homobeweging doet alsof het onderwerp niet bestaat," aldus Kooistra.


Frank van dalen, Voorzitter van het COC, reageert verbaasd op deze uitspraak en vraagt zich af wat Kooistra precies bedoelt met die verantwoordelijkheid. "Het COC is tegen pedoseksualiteit. We maken er geen reclame voor en we werken ook niet samen met de Stichting Martijn. Met het project Veilige Haven, waar het COC Amsterdam aan deelneemt, neemt het COC haar verantwoordelijkheid voor de opvang van jonge, homoseksuele allochtenen die worstelen met hun seksuele, religieuze en culturele identiteit," aldus Van Dalen.

=====================

Verantwoordelijkheid nemen? Hoezo? Ik, als homo, misbruik toch geen marrokaantjes ?!

ofwel:

Verantwoordelijkheid nemen? Hoezo? Ik, als Maroc, ben toch geen extremistische terrorist ?!

amadeus
20-01-06, 22:51
Noord-Afrika en andere islamitische landen stonden tijdens het kolonialisme altijd al bekend voor pederasterie. Niks nieuws onder de zon dus.


Uit: Recensie van Stephen O. Murray & Will Roscoe (red), Islamic Homosexualities. Culture, History, and Literature. New York/Londen: New York University Press, 1997, 331 pp., index, €46,90.

De islamitische wereld kent een duidelijke veroordeling van homoseksuele handelingen die niet zozeer op de Koran alswel op aan Mohammed toegeschreven uitspraken is gebaseerd. Landen met een islamitische wetgeving stellen meestal strenge straffen op homoseksuele handelingen die overigens niet vaak worden opgelegd omdat de technische bewijslast in de meeste gevallen nogal ingewikkeld is: vier mannelijke getuigen van onbesproken gedrag moeten de wandaad hebben geconstateerd.

Ondanks strenge wetgeving komt homoseksueel gedrag onder mannen in de islamitische wereld op ruime schaal voor. Gehuwde en ongehuwde vrouwen zitten thuis opgesloten terwijl veel vooral jonge, ongehuwde mannen de straten afschuimen op zoek naar vertier. Daar vinden ze geen vrouwen, maar elkaar. En onder elkaar beleven ze hun seksueel plezier.
In de islamitische wereld zou een positieve grondhouding bestaan ten aanzien van seksualiteit. Bij gebrek aan heteroseksuele mogelijkheden schijnen veel mannen te kiezen voor het belangrijkste alternatief: gratis seks met jongens of met mannen die niet als echte man worden gezien.

Want net als heteroseksuele verhoudingen staan homoseksuele verhoudingen meestal in het teken van ongelijkheid. Mannen penetreren jongens die nog geen man zijn of andere mannen die geen man willen zijn. Homoseksualiteit kent met andere woorden twee belangrijke vormen: enerzijds pederastie ofwel seks tussen een oudere en jongere man en anderzijds de sekse-omkering van een man die zijn sekse-positie heeft omgebogen en toestaat dat andere mannen hem seksueel gebruiken.

De pederastische vorm komt verreweg het meeste voor in de islamitische wereld, zeker in het Arabische en Perzische deel daarvan. Naast prostitutie is het de ventielzede bij uitstek. Hoewel de passieve rol in seks als bij uitstek vrouwelijk wordt gezien, schaadt het de jongens die eraan toegeven of daartoe misbruikt worden, volgens bestaande opvattingen niet. Later hoeven ze er niet minder mannelijk om te worden. Alle betrokkenen zullen er bovendien over zwijgen als het graf tenzij er iets anders aan de hand is. Wel bestaat hier en daar de idee dat anale seks verslavend is voor de passieve partner zodat lang niet alle jongens het gewillig zullen accepteren.

De pederastie is vanaf het begin van de Islam wijd verbreid geweest en heeft geleid tot culturele hoogstandjes op het gebied van poëzie en spiritisme. Er bestaan veel lofzangen op de knapenliefde in dichtvorm en de liefdesuitingen jegens God die als concreet aangrijpingspunt hebben Zijn manifestatie in een welgeschapen jongenslijf . Sommige variaties van het spiritisme, vooral in Perzië, hebben anders gezegd knapenliefde als invalshoek. Pederastie was al wijd verbreid in de betreffende landen voordat de Islam zich er vestigde. De Islam liet een gevestigde traditie relatief ongemoeid.

In culturen waar het om eer en schande gaat, en niet om schuld en boete zoals in de huidige westerse wereld, kunnen seksuele variaties gedijen in de privé-sfeer. Zolang niemand weet krijgt van zulke zondes, is er niks aan de hand. De verboden vruchten smaken er misschien wel beter om. Zodra de deur van de slaapkamer vergrendeld is, maakt het niet meer zoveel uit wat er gebeurt op voorwaarde dat de seksuele partner te vertrouwen is en niet uit de slaapkamer klept. Eer is immers een publieke zaak en zolang beide partners het zwijgen bewaren, zal niemand zich aan hen storen. Homoseksualiteit is bij uitstek een zaak van geheim en zwijgplicht. Daarom ook is het idee van "uit de kast komen" of "homoseksueel kleur bekennen" zo vreemd aan die islamitische culturen waar de eer van de familie vereist dat seks privé en verzwegen blijft.

Tegenwoordig heeft de pers in Nederland het nogal eens over de "homofobie onder moslims". De islamitische traditie is naar het woord iets toleranter dan de christelijke en in de alledaagse praktijk bestaat meer ruimte voor homoseksuele liefdes en relaties. Juist in reactie op westerse dominantie en "decadentie" worden de meningen in de islamitische wereld aangescherpt en ontstaat een anti- homoseksuele houding die er eerder vaak helemaal niet was.

Het ligt voor de hand dat het onderwijs bij de broodnodige aandacht voor seksualiteit wat meer de nadruk legt op de rijke seksuele tradities in de Islam. Daar profiteren autochtone en allochtone kinderen geweldig van. Zulke scholing vermijdt de eenzijdigheid van de pers waar de nadruk ligt op de kwalijke kant zoals verkrachting door en homofobie bij moslims. Ze creëert een breder kader waarbinnen de seksuele rijkdommen en beperkingen van de Islam op een evenwichtige manier aan de orde kunnen komen en een vergelijking met de christelijke traditie kan worden aangegaan.

Maurice
21-01-06, 01:52
Geplaatst door observer
erg goede manier om de discussie op gang te brengen verbind de homobeweging met pedo's


Ach ja...

Ben benieuwd wanneer men kindermisbruik&mishandeling binnen gezinnen en huiselijk geweld en moord binnen het eigen gezin gaat koppelen aan de heterosexuele oriëntatie/identiteit...

TonH
21-01-06, 02:08
Zwarte Schaap! :regie:

delirious
21-01-06, 02:26
Allochtone jongeren doen weinig aangifte.

Tuurlijk nie, ze vangen immers Euries!!

gh.wille
21-01-06, 02:28
Geplaatst door puntje
Nu hoorde ik vanavond een verhaal van een blonde jongen die op de grote vaart zit, dat in islamitische landen wat dat aangaat een cultuur in een cultuur zit.
Ze waren daar met drie blonde knullen aan boord. Ze konden het schip niet verlaten of ze werden betast of men maakte sexuele toespelingen.

Ook in homobars schijnen mannen uit zulke culturen pas avances te maken, als ze alleen zijn en niet in een groep, want dan heb je daar geen last van.

Het voorbeeld dat jij geeft klopt als een bus !
Mijn vader zelf ook zeeman waarschuwde mij er al voor toen ik zelf ging varen, en heb het meerdere malen ook zelf meegemaakt , en je hoefde echt niet per se blond te zijn om na gevloten ,aangesproken te worden of met gebarentaal die overduidelijk was geconfronteerd te worden, ik praat nu over jaren geleden , dus als ik het zo hoor is er nog niet veel veranderd in deze landen , maar ook in Zuid Amerika kwam het soms voor.

David
21-01-06, 10:30
Geplaatst door BiL@L
Homoseksualiteit ...... hun verwanten dan mannen.

[2] The Guide, oktober 1995.


http://jihaad.be




Hey, Bilal, jongen, hoe gaat het met je? Je bent hier haast nooit meer - druk, of andere hobby's?

BiL@L
21-01-06, 13:12
Geplaatst door David
Hey, Bilal, jongen, hoe gaat het met je? Je bent hier haast nooit meer - druk, of andere hobby's?

Hoezo, heb je een baan voor mij dan?

Met mij gaat het uitstekend overigens, maak je maar geen zorgen.

Maar kon je geen andere topic daarover openen?

Couscousje
21-01-06, 13:18
Geplaatst door BiL@L
Hoezo, heb je een baan voor mij dan?

Met mij gaat het uitstekend overigens, maak je maar geen zorgen.

Maar kon je geen andere topic daarover openen?

Wat reageer jij lullig op iemand die gewoon vraagt hoe het met je is. :rolleyes:

Ondankbaar kreng.

Cc

BiL@L
21-01-06, 13:30
Geplaatst door Couscousje
Wat reageer jij lullig op iemand die gewoon vraagt hoe het met je is. :rolleyes:

Ondankbaar kreng.

Cc

Ik neem aan dat dit dan ook een vraag is.

knuppeltje
21-01-06, 15:09
Geplaatst door puntje
Nu hoorde ik vanavond een verhaal van een blonde jongen die op de grote vaart zit, dat in islamitische landen wat dat aangaat een cultuur in een cultuur zit.
Ze waren daar met drie blonde knullen aan boord. Ze konden het schip niet verlaten of ze werden betast of men maakte sexuele toespelingen.

Ook in homobars schijnen mannen uit zulke culturen pas avances te maken, als ze alleen zijn en niet in een groep, want dan heb je daar geen last van.

Cub
21-01-06, 15:27
Bah, wat een vervelende reacties. Ik vind dit een uitstekende zaak. Dat er aandacht voor wordt gevraagd bedoel ik. Als dit een extra kwetsbare groep is dan moet daar wat aan gedaan worden. Helemaal omdat de slachtoffers onder druk worden gezet om geen aangifte te doen of het schaamtegevoel verhindert ze dat te doen.

Dus ik hoop dat die groep die er aandacht voor vraagt kan bewerkstelligen dat er een betere opsporing komt en misschien hogere straffen voor pedoseksuelen (daadwerkelijke kindermisbruikers dus). Die hogere straffen wil zo'n beetje 95 procent van de bevolking, schat ik. Meer zoals Frankrijk bijvoorbeeld. Zodat de daders tenminste langer uit de samenleving verwijderd zijn.

Ook moet er aangepaste voorlichting komen voor moslimjongeren en misschien andere groepen waar er vaak een gesloten cultuur is.

David
21-01-06, 17:15
Geplaatst door BiL@L
Hoezo, heb je een baan voor mij dan?

Met mij gaat het uitstekend overigens, maak je maar geen zorgen.

Maar kon je geen andere topic daarover openen?


Nee hoor, ik vroeg gewoon hoe het met je is, da's alles. En om daar nou meteen een topic voor te openen is ook wat overdreven.