PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer wil eigen zorgbijdrage compenseren



Couscousje
20-01-06, 23:33
Kamer wil eigen zorgbijdrage compenseren
Bron: SP
Gepubliceerd: vrijdag 20 januari 2006 @ 22:51

Een Kamercommissie heeft voorgesteld om de inkomensachteruitgang bij Kamerleden als gevolg van de invoering van het nieuwe zorgstelsel te compenseren. Vanaf dit jaar is de tegemoetkoming voor particuliere ziektekosten komen te vervallen. Daarnaast dienen de parlementariėrs net als andere 'zelfstandigen' een ziektekostenpremie ter hoogte van 4,4 procent van het inkomen te betalen.

SP-Kamerlid Agnes Kant noemt het voorstel 'de schaamte voorbij'. "Door het nieuwe zorgstelsel gaan veel groepen er flink op achteruit. Een Kamermeerderheid laat hen in de kou staan, maar wil de achteruitgang wel voor zichzelf compenseren? Dit is niet uit te leggen", stelt Kant. De partij drong onlangs vergeefs aan op compensatie voor kleine zelfstandigen met lagere inkomens. Ook voor ambtenaren en veel minima zou de zorgtoeslag tekortschieten, zo betoogt de SP-politica.

Cc

~Panthera~
20-01-06, 23:52
Dit valt weer onder het kopje: hoe zetten ze zichzelf weer eens flink voor Joker. :lole:

Victory
21-01-06, 00:01
Er zijn mensen die bijna geen geld meer hebben voor eten en dan schamen deze flikkers zichzelf niet met hun 10.000 euro salaris per maand....... :schok:

Divine_70
21-01-06, 00:09
Nederland was jarenlang koploper wat betreft zorgverzekering.
Wereldwijd hadden ze er bewondering voor.
Ach, waar een klein land groot in "kon" zijn.
We hebben hier in verhouding straks net zoveel onverzekerden als in Amerika als ze niet met compensatie over de brug komen.
Het gaat onbetaalbaar worden.

Cub
21-01-06, 01:28
Dubbele reden SP te stemmen: SP is de enige partij die tegen dit plan van zelfverrijking fel tekeer gaat. Plus het is ook de partij die het felst zich heeft verzet tegen het nieuwe zorgstelsel, dat alle macht aan de verzekeraars geeft.

~Panthera~
21-01-06, 02:06
Geplaatst door Cub
Dubbele reden SP te stemmen: SP is de enige partij die tegen dit plan van zelfverrijking fel tekeer gaat. Plus het is ook de partij die het felst zich heeft verzet tegen het nieuwe zorgstelsel, dat alle macht aan de verzekeraars geeft.

:roken:

Coolassprov MC
21-01-06, 13:51
De beste politici zijn die politici die lui en corrupt zijn.

observer
21-01-06, 19:57
Geplaatst door Cub
Dubbele reden SP te stemmen: SP is de enige partij die tegen dit plan van zelfverrijking fel tekeer gaat. Plus het is ook de partij die het felst zich heeft verzet tegen het nieuwe zorgstelsel, dat alle macht aan de verzekeraars geeft. sp is een leuke luis in de pels maar je moet niet van een luis verwachten dat hij je tanden borsteld

ik zou wel graag willen weten welke partijen er voor zijn

Divine_70
21-01-06, 20:00
Geplaatst door observer
sp is een leuke luis in de pels maar je moet niet van een luis verwachten dat hij je tanden borsteld

ik zou wel graag willen weten welke partijen er voor zijn

Ik elk geval de VVD en de CDA, en ik heb me al in laten fluisteren dat Wiegel het verder verhogen wil als hij een vinger in de pap krijgt.

Dutchguy
21-01-06, 20:20
Geplaatst door Victory
Er zijn mensen die bijna geen geld meer hebben voor eten en dan schamen deze flikkers zichzelf niet met hun 10.000 euro salaris per maand....... :schok:
Pardon? :maf3:

Wizdom
21-01-06, 23:51
Het zijn dezelfde mensen die "Paars II" betichten van "Linkse Kerk", "Pluche" en dat soort holle frasen...

Pimmetje heeft de Nederlandse stemmer een flinke poets gebakken... Eigen schuld... Dikke bult...

:boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie: :boogie:

TonH
22-01-06, 01:11
Geplaatst door Coolassprov MC
...

Over welke politici heb je het?

Dolle Fatima
22-01-06, 10:06
Geplaatst door Couscousje
"Door het nieuwe zorgstelsel gaan veel groepen er flink op achteruit. Een Kamermeerderheid laat hen in de kou staan, maar wil de achteruitgang wel voor zichzelf compenseren? Dit is niet uit te leggen", stelt Kant.





:wtf: Zijn ze nou helemaal gek geworden????

Coolassprov MC
22-01-06, 13:18
Geplaatst door TonH
Over welke politici heb je het?

Allemaal; politici zijn geen morele lichtbakens.

TonH
22-01-06, 13:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Allemaal; politici zijn geen morele lichtbakens.

Wil je die opmerking dan even weghalen, want dat is oproepen tot moord.

Coolassprov MC
22-01-06, 13:53
Geplaatst door TonH
Wil je die opmerking dan even weghalen, want dat is oproepen tot moord.

Omdat ik je zo graag mag, een correctie:


Geplaatst door Coolassprov MC
De beste politici zijn die politici die lui en corrupt zijn.

Wat mij betreft mogen ze politic begraven met hun bips boven het aardoppervlak; kunnen ze uiteindelijk van nut zijn voor fietsen met te dikke banden voor de reguliere fietsenrekken.

Dat laatste welgemeende technische advies kan toch niet als doodsbedreiging geinterpreteerd worden?

TonH
22-01-06, 13:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Omdat ik je zo graag mag, een correctie:



Wat mij betreft mogen ze politic begraven met hun bips boven het aardoppervlak; kunnen ze uiteindelijk van nut zijn voor fietsen met te dikke banden voor de reguliere fietsenrekken.

Dat laatste welgemeende technische advies kan toch niet als doodsbedreiging geinterpreteerd worden?

:fpetaf:

Fietsstallingen zijn er nooit genoeg en dit is voldoende hyperbolisch. :p

~Panthera~
22-01-06, 14:08
Geplaatst door TonH
:fpetaf:

Fietsstallingen zijn er nooit genoeg en dit is voldoende hyperbolisch. :p



Zie ze al staan. :hihi:

Coolassprov MC
22-01-06, 14:43
Geplaatst door ~Panthera~
Zie ze al staan. :hihi:

Ik vraag me wel af welke bips ''de meeste draagkracht'' zou hebben?

~Panthera~
22-01-06, 14:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vraag me wel af welke bips ''de meeste draagkracht'' zou hebben?


k zie nu HELE rare dingen voor me. :schok:

:hihi: