PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdwaalde walvis nog in Theems



~Panthera~
21-01-06, 11:14
***************************************
Verdwaalde walvis nog in Theems

***************************************
LONDEN Reddingswerkers zijn er vannacht
niet in geslaagd de verdwaalde walvis
in de Theems weer naar zee te leiden.
De vijf meter lange noordelijke butskop
is verder landinwaarts gezwommen.Het
dier kwam bij Battersea even vast te
zitten,maar zwom daarna weer verder.

De noordelijke butskop hoort thuis in
de diepere gedeelten van het noorden
van de Atlantische Oceaan.Waardoor het
dier verdwaald is,is nog onduidelijk.

Volgens dierenartsen die met een bootje
bij de walvis zijn geweest,heeft hij
een verwonding aan de kop.Uit de manier
waarop hij zwemt,kun je opmaken dat hij
gedesoriënteerd is,zeggen deskundigen.



He, verdomme, kunnen ze daar nu niets aan doen ? :droef:

Met 50 man te water kun je toch wel iets bereiken ? :confused:

Couscousje
21-01-06, 14:11
Londense walvis gevangen door reddingsteam
Bron: BBC News e.a.
Gepubliceerd: zaterdag 21 januari 2006 @ 14:08

Reddingswerkers zijn erin geslaagd om de walvis, die sinds gisteren in de Engelse rivier de Theems rondzwemt, te vangen. De Noordelijke Butskop van zes meter ligt inmiddels op een opblaasbaar vlot, en wordt natgehouden om te voorkomen dat hij uitdroogt. Dierenartsen onderzoeken de gezondheid van het dier.

Het is de bedoeling dat het zoogdier later vandaag naar de kust wordt gesleept, om daar op open zee te worden vrijgelaten. De walvis is gevangen in de buurt van de wijk Chelsea, ten westen van het centrum van Londen. De butskop zou verschillende wonden hebben, onder andere aan hoofd en staart. Hierdoor zou het gedesoriënteerd zijn geraakt. Dierenbeschermers waren bang dat het dier zich op de ondiepe rivier verder zou verwonden en zou uitputten, waardoor de enige oplossing afmaken zou zijn.

Het dier trekt een enorme aandacht van de media en het publiek. Te veel meent de dierenbescherming. Door de drukte en lawaai van verschillende boten en zelfs een helikopter van een nieuwszender zou de walvis veel stress hebben opgelopen. "Het dier heeft ruimte nodig, het moet zich kunnen ontspannen. Dit is totaal verkeerd", zei een expert tegen de Britse omroep BBC. Het is voor het eerst dat een butskop in de rivier is waargenomen. De walvisachtige uit de familie van de spitssnuitdolfijnen is doorgaans alleen te vinden in de noordelijke Atlantische Oceaan.

Cc

~Panthera~
21-01-06, 14:12
:jumping: YESSSSS !!!!!!!!!!!!!!! :lole:

Victory
21-01-06, 14:16
Ik vraag mij af waarom mensen zich zo druk om grote dieren maken en niet om b.v mieren enzo...

Zou je je ook zorgen maken om een mier als het even groot als een hond was?

http://big-bugs.com/images/Ant.jpg

~Panthera~
21-01-06, 14:19
Geplaatst door Victory
Ik vraag mij af waarom mensen zich zo druk om grote dieren maken en niet om b.v mieren enzo...

Zou je je ook zorgen maken om een mier als het even groot als een hond was?

http://big-bugs.com/images/Ant.jpg


Dan had ik er vast al 4 in huis, Vic. :hihi:

:fpuh:

Couscousje
21-01-06, 20:22
Walvis in de Theems toch overleden
Bron: BBC News
Gepubliceerd: zaterdag 21 januari 2006 @ 20:44

De walvis die sinds gisteren in de rivier de Theems bij Londen rondzwom is ondanks een reddingspoging overleden. Het dier was eerder vandaag door reddingswerkers gevangen en op een opblaasbaar vlot gemanoeuvreerd, waar hij door dierenartsen kon worden onderzocht. Terwijl hij op een boot richting de Noordzee werd getransporteerd, overleed de vijf meter lange Noordelijke Butskop echter.

Vermoedelijk werden de verwondingen en de stress het dier uiteindelijk te veel. Volgens deskundigen was de walvis gewond aan kop en staart, waardoor het gedesoriënteerd zou zijn geraakt. De enorme aandacht van media en publiek in Londen zou het dier verder hebben uitgeput en gestresst. Het was voor het eerst dat een butskop in de Theems is waargenomen.

Cc

~Panthera~
21-01-06, 20:25
Heel jammer. http://home.hccnet.nl/bart.vancoenen/Smiley/sadbye.gif

gh.wille
21-01-06, 21:34
Geplaatst door Victory
Ik vraag mij af waarom mensen zich zo druk om grote dieren maken en niet om b.v mieren enzo...

Zou je je ook zorgen maken om een mier als het even groot als een hond was?

http://big-bugs.com/images/Ant.jpg

Ik denk van wel , maar dan in de zin hoe kunnen we ze beperken , er zijn nu eenmaal miljoenen mieren meer dan honden .
Maar ik snap wat je bedoeld , de mensen zijn vergeten dat 50 jaar geleden ook NEDERLAND actief deel nam aan de walvis vangst.
We aaien ook allemaal het lammetje in de wei ,en een jaar later vreten we ze op , en zo kunnen we wel ff doorgaan.

~Panthera~
21-01-06, 22:26
Walvissen werpen maar 1 jong in de 2-4 jaar.
Dat is ongelovelijk weinig.
Het is de laatste van de "reuzen", als die weg zijn, komen ze nooit meer terug.

Lammetjes zien we elk jaar, sorry, maar die staan niet op uitsterven.

Joesoef
21-01-06, 22:32
Wat zielug nou :droef:

Victory
21-01-06, 23:27
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/reuters_molt/472574321.jpg

gh.wille
21-01-06, 23:53
Geplaatst door ~Panthera~
Walvissen werpen maar 1 jong in de 2-4 jaar.
Dat is ongelovelijk weinig.
Het is de laatste van de "reuzen", als die weg zijn, komen ze nooit meer terug.

Lammetjes zien we elk jaar, sorry, maar die staan niet op uitsterven.

Ja dat klopt ,maar zou je ook geen lam meer slachten als ze op uitsterven stonden?
Overigens ben ik het eens elk dier dat op uitsterven staat dient op een redelijke manier beschermt te worden indien mogelijk.

~Panthera~
21-01-06, 23:59
Geplaatst door gh.wille
Ja dat klopt ,maar zou je ook geen lam meer slachten als ze op uitsterven stonden?
Overigens ben ik het eens elk dier dat op uitsterven staat dient op een redelijke manier beschermt te worden indien mogelijk.

Nee, natuurlijk niet, maar walvissen kun je nu eenmaal niet even "fokken".
Diep triest, iedere keer weer, zo'n schitterende reus.

Victory
22-01-06, 00:36
Een neefje van mij stampte een keer op een mier. Als hij niet zo jong was zou ik hem een pak slaag hebben gegeven. Twee dagen lang weigerde ik om met hem te spreken of zelfs naar hem te kijken. Nadat hij zag hoe ontdaan ik was (hij geloofde niet dat iemand zo boos kon worden om een mier, en dacht dat ik aan het geinen was), bood hij zijn verontschuldigingen aan, en zei het nooit meer te doen.

Een dier is een dier, mensen snappen niet dat zo'n mier ook in zijn eigen wereldje leeft. Zijn leven is niet minder waard dan dat van een ander dier, alleen maar omdat hij kleiner is. Daarom pas ik altijd op dat ik niet op mieren & slakken enzo stap als ik over straat loop.

Er was een onderzoek naar wat er zou gebeuren als de honingbij uit zou sterven. Het zou een kettingreactie teweegbrengen waardoor 70% van alle planten (als ik mij goed herinner) zouden uitsterven.

:zweep:

~Panthera~
22-01-06, 00:43
Geplaatst door Victory
Een neefje van mij stampte een keer op een mier. Als hij niet zo jong was zou ik hem een pak slaag hebben gegeven. Twee dagen lang weigerde ik om met hem te spreken of zelfs naar hem te kijken. Nadat hij zag hoe ontdaan ik was (hij geloofde niet dat iemand zo boos kon worden om een mier, en dacht dat ik aan het geinen was), bood hij zijn verontschuldigingen aan, en zei het nooit meer te doen.

Een dier is een dier, mensen snappen niet dat zo'n mier ook in zijn eigen wereldje leeft. Zijn leven is niet minder waard dan dat van een ander dier, alleen maar omdat hij kleiner is. Daarom pas ik altijd op dat ik niet op mieren & slakken enzo stap als ik over straat loop.

Er was een onderzoek naar wat er zou gebeuren als de honingbij uit zou sterven. Het zou een kettingreactie teweegbrengen waardoor 70% van alle planten (als ik mij goed herinner) zouden uitsterven.

:zweep:


Theoretisch heb je helemaal gelijk, Vic.
Maar je kunt toch ook niet ontkennen dat er gewoon veel minder walvissen zijn, dan mieren ?
En dat je daar dan IETS meer zuinig op moet zijn ?

Bovendien ZIE ik ze iets beter. :hihi:

http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/k020.gif

Victory
22-01-06, 00:48
Geplaatst door ~Panthera~
Theoretisch heb je helemaal gelijk, Vic.
Maar je kunt toch ook niet ontkennen dat er gewoon veel minder walvissen zijn, dan mieren ?
En dat je daar dan IETS meer zuinig op moet zijn ?

Bovendien ZIE ik ze iets beter. :hihi:

http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/k020.gif
Ik weet best dat het belangrijk is dat de walvissen niet uitsterven. Maar ik wilde gewoon ff duidelijk maken dat people should also pay some respect to the smaller animals.

:stout:

~Panthera~
22-01-06, 00:49
Geplaatst door Victory
Ik weet best dat het belangrijk is dat de walvissen niet uitsterven. Maar ik wilde gewoon ff duidelijk maken dat people should also pay some respect to the smaller animals.

:stout:



I got the message, Vic. :D
Zet alles wat kruipt en krioelt lekker buiten.

gh.wille
22-01-06, 00:54
Geplaatst door Victory
Ik weet best dat het belangrijk is dat de walvissen niet uitsterven. Maar ik wilde gewoon ff duidelijk maken dat people should also pay some respect to the smaller animals.

:stout:

Zitten we allemaal gelukkig op dezelfde golflengte .