PDA

Bekijk Volledige Versie : Zij hebben het pas koud....



Joesoef
22-01-06, 11:31
Georgië en Armenië zonder gas na aanslag op pijplijn

Uitgegeven: 22 januari 2006 11:43

MOSKOU/VLADIKAVKAZ - Georgië en Armenië krijgen sinds zondagochtend geen gas meer uit Rusland. Dat land heeft de levering onderbroken nadat zich in de nacht van zaterdag op zondag twee explosies hadden voorgedaan bij een gaspijpleiding die deze twee voormalige Russische republieken in de Kaukasus van gas voorziet.

De explosies gebeurden in de Russische Kaukasus vlak bij de grens met Georgië, deelde het Russische ministerie voor Rampenbestrijding zondag mee. Wie achter de ontploffingen zit, is niet duidelijk. De gastoevoer moest helemaal worden afgesloten omdat de druk wegviel, zei een woordvoerder van het ministerie in Vladikavkaz in Noord-Ossetië.

mark61
22-01-06, 16:51
In Kasjmir hebben ze niet eens een kapotte pijplijn. :vreemd:

Victory
22-01-06, 17:07
Georgie zei dat ze aan het onderhandelen zijn met Iran voor het leveren van gas. :duim:

mark61
22-01-06, 17:18
Geplaatst door Victory
Georgie zei dat ze aan het onderhandelen zijn met Iran voor het leveren van gas. :duim:

En die Kasjmiri's? Doen jullie ook flessen?

Victory
22-01-06, 17:20
Geplaatst door mark61
En die Kasjmiri's? Doen jullie ook flessen?
Ik snap em even niet... leg uit...

mark61
22-01-06, 17:44
Geplaatst door Victory
Ik snap em even niet... leg uit...

Of Iran ook een bijdrage kan leveren aan verwarmen & koken in Kasjmir momenteel. Dr zal geen leidingnet zijn, dus gasflessen?

Victory
22-01-06, 17:50
Geplaatst door mark61
Of Iran ook een bijdrage kan leveren aan verwarmen & koken in Kasjmir momenteel. Dr zal geen leidingnet zijn, dus gasflessen?
Als Iran zich gaat bemoeien met Kashmir, dan hebben we een probleem met Pakistan, China, & India.

Maar ik weet wel dat er veel hulp is gegeven aan de aardbevingslachtoffers.

mark61
22-01-06, 20:18
Geplaatst door Victory
Als Iran zich gaat bemoeien met Kashmir, dan hebben we een probleem met Pakistan, China, & India.

Maar ik weet wel dat er veel hulp is gegeven aan de aardbevingslachtoffers.

Ik vroeg niet of Iran er een leger naar toe kan sturen. Of vallen gasflessen ook onder WMD?

Iran en Pakistan, dat gaat toch best?

Victory
22-01-06, 20:58
Geplaatst door mark61
Ik vroeg niet of Iran er een leger naar toe kan sturen. Of vallen gasflessen ook onder WMD?

Iran en Pakistan, dat gaat toch best?
Ik weet niet of onder de hulpgoederen er ook gasflessen waren/zijn. Als ik een cijfer zou moeten geven voor de relatie tussen Pakistan en Iran, dan zou dat een 6 zijn.

mark61
22-01-06, 21:14
Geplaatst door Victory
Ik weet niet of onder de hulpgoederen er ook gasflessen waren/zijn. Als ik een cijfer zou moeten geven voor de relatie tussen Pakistan en Iran, dan zou dat een 6 zijn.

Hmm, matig. Waar zouden ze ruzie over moeten hebben? Ongewenste bevolkingsgroepen opstoken?

Victory
22-01-06, 21:40
Geplaatst door mark61
Hmm, matig. Waar zouden ze ruzie over moeten hebben? Ongewenste bevolkingsgroepen opstoken?
Voor de Islamitische revolutie in Iran, zag Pakistan ons als hun grootste vriend in de wereld (een dikke 10 voor relatie).

De leiding in Pakistan wilde voor alles staan wat wij net verworpen hadden, ik denk dat dit tot friction leidde. Pakistan was wel de eerste land die de Islamitische Republiek van Iran erkende. (Ik denk dat dit een dankje was omdat Iran ooit de eerste land was die Pakistan erkende).

Zo'n tien jaar terug schrok de leiding in Pakistan heel erg toen ze zagen hoeveel macht Ayatollah Khamenei heeft over de moslims in Pakistan. De relatie tussen Iran en Pakistan wordt steeds beter, maar de Pakistani's willen dat een hele goede relatie (zoals vroeger) komt tussen de twee landen. Maar dat zal heel traag gaan als de dictator musharraf niet weg gaat.