PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongen van 16 doodgestoken (door Noord Afrikanen) in Molenbeek



Marsipulami
22-01-06, 12:52
Jongen van 16 doodgestoken in Molenbeek

In de Brusselse gemeente Molenbeek, in de Evaertsstraat, is zaterdagavond omstreeks 18.30 uur een minderjarige gestorven nadat hij een messteek had gekregen in de keel. Dat meldt het parket van Brussel

De 16-jarige jongen van Afrikaanse origine kreeg ruzie met een groep van vier of vijf andere jongeren van Noord-Afrikaanse origine. De ruzie ontspoorde in een gevecht. Daarbij trok iemand een mes en stak het slachtoffer in de keel.

De jongen verloor enorm veel bloed en werd overgebracht naar het ziekenhuis. Daar overleed hij in de loop van de avond. De vier of vijf daders sloegen op de vlucht en zijn spoorloos.

Na de feiten verzamelde zich een grote groep jongeren op de plaats van de feiten. Het kwam bijna tot rellen. De federale politie kwam ter plaatse om de gemoederen te bedaren. De Brusselse onderzoeksrechter stapte ter plaatse af voor een onderzoek. Het moordwapen werd teruggevonden. Het gaat om een ordinair plooimes.

Volgens het parket van Brussel gaat het waarschijnlijk om een uit de hand gelopen ruzie, maar het sluit een afrekening niet uit. Het slachtoffer stond niet bekend als lid van een jongerenbende. (belga)

Wide-O
22-01-06, 23:51
Geen reacties...

De beelden van erg boze Congolezen die een niets met de zaak te maken hebbende moslima verboden door "hun" straat te lopen waren nochtans schrijnend.

Politie blijft zo ver mogelijk weg.

Brr.

Soldim
22-01-06, 23:56
Geplaatst door Wide-O

De beelden van erg boze Congolezen die een niets met de zaak te maken hebbende moslima verboden door "hun" straat te lopen waren nochtans schrijnend.



"Afrikaans" en "Noord-Afrikaans" daarmee gedefinieerd?

Wide-O
23-01-06, 00:03
Geplaatst door Soldim
"Afrikaans" en "Noord-Afrikaans" daarmee gedefinieerd?

Maar vooral ook "politie" gedefiniëerd :cheefbek:

Ach, wellicht doen ze wel zo om de boel niet nog meer te laten escaleren. Rode lap op de stier etc...

Tragisch blijft voor mij dat een 50 jarige vrouw met kind niet naar huis mocht, dat bedoelde ik.

"Racisme", "etnocentrisme" etc... zit in een klein hoekje.

Soldim
23-01-06, 00:09
Geplaatst door Wide-O
Maar vooral ook "politie" gedefiniëerd :cheefbek:

Ach, wellicht doen ze wel zo om de boel niet nog meer te laten escaleren. Rode lap op de stier etc...

Tragisch blijft voor mij dat een 50 jarige vrouw met kind niet naar huis mocht, dat bedoelde ik.

"Racisme", "etnocentrisme" etc... zit in een klein hoekje.

Tsja, ik vond vooral deze zin verwarrend:

De 16-jarige jongen van Afrikaanse origine kreeg ruzie met een groep van vier of vijf andere jongeren van Noord-Afrikaanse origine.

Begreep niet echt waarom Noord-Afrikaans niet Afrikaans was. "Zwart" en "van moslim origine" zou wel niet politiek correct zijn ;)