PDA

Bekijk Volledige Versie : Joden en Marokkanen



supernaut
22-01-06, 17:41
Salaam Aleikum. Lebes?

Ik ben leraar maatschappijleer. Mijn leerlingen zijn volwassenen., voornamelijk allochtoon, maar ook autochtoon.

Een van mijn leerdoelen is om leerlingen in te laten zien dat hun mening over andere groepen vaak gebaseerd is op vooroordelen, dus op te weinig of op foute informatie.

Nu denken mijn Nederlandse leerlingen, en dat is niet vreemd na de recente gebeurtenissen in de Diamantbuurt, dat Marokkanen een hekel aan Joden hebben en dat de de Koran die haat voedt.

Hebben mijn autochtone leerlingen ongelijk? Ik ben zoek naar feitelijke argumenten die hun vooroordeel ontkrachten. Bijv koranteksten, de positie van Joden in Marokko, etc.

Wie helpt?

Bslama

Supernaut

Ins
22-01-06, 17:56
Geplaatst door supernaut
Salaam Aleikum. Lebes?

Ik ben leraar maatschappijleer. Mijn leerlingen zijn volwassenen., voornamelijk allochtoon, maar ook autochtoon.

Een van mijn leerdoelen is om leerlingen in te laten zien dat hun mening over andere groepen vaak gebaseerd is op vooroordelen, dus op te weinig of op foute informatie.

Nu denken mijn Nederlandse leerlingen, en dat is niet vreemd na de recente gebeurtenissen in de Diamantbuurt, dat Marokkanen een hekel aan Joden hebben en dat de de Koran die haat voedt.

Hebben mijn autochtone leerlingen ongelijk? Ik ben zoek naar feitelijke argumenten die hun vooroordeel ontkrachten. Bijv koranteksten, de positie van Joden in Marokko, etc.

Wie helpt?

Bslama

Supernaut

Moet snel weg, maar kan je dit alvast zeggen:

In de Koran zal je vinden over joden dat God ze ooit heeft uitverkoren ver boven alle andere volkeren, dus ook Arabieren. Arabieren aanvaarden dit gegeven. Op een bepaald ogenblik echter konden joden niet meer leven in overeenstemming met wat God van hen vroeg. Ik geloof dat ze strenger waren dan moest omdat ik in de Koran las: ...en verbied niet wat Wij toegestaan hebben.