PDA

Bekijk Volledige Versie : Zarqawi ‘sleeps in suicide belt’



Divine_70
22-01-06, 20:25
IRAQ’S most wanted man, Abu Musab al-Zarqawi, goes to sleep every night wearing a suicide belt packed with explosives, according to a leading insurgent who met him two weeks ago.
“He never takes it off,” said Sheikh Abu Omar al-Ansari, leader of a Sunni resistance group called Jeish al-Taiifa al-Mansoura (Army of the Victorious Sect).



“He told me: ‘I would rather blow myself up and die as a martyr — and kill a few Americans along the way — than be arrested and humiliated by them’.”

His account, passed to The Sunday Times by a reliable intermediary, is the first description of Zarqawi in Iraq since Washington slapped a $25m bounty on his head, the same as the reward for the killing or capture of Osama Bin Laden.

The sheikh’s two-day meeting with the Jordanian-born Zarqawi provided a rare insight into the terrorist accused of masterminding the videotaped beheadings of western hostages — including Ken Bigley, the Liverpool-born engineer, in 2004 — and countless suicide bombings and assassinations.

“He is known by America and the world as the prince of beheadings, the murdering sheikh of innocents, the blood spiller,” said Ansari.

By contrast, he said, Zarqawi seemed a “simple” man and put on a show of humility at a two-day meeting to secure the co-operation of the Army of the Victorious Sect and other groups with Al-Qaeda in Iraq.

According to the sheikh, Zarqawi sat cross-legged on a rug to eat with his guests and some of his 12 bodyguards, most of whom also wore suicide belts and carried American and Russian automatic rifles.

He helped his guests to wash before praying and devoted five hours a day to reading the Koran, listening to taped sermons at night and holding religious discussions with his entourage, Ansari said.

The sheikh also claimed one of the most widely circulated pieces of supposed western intelligence about Zarqawi — that he sought treatment in Iraq after losing a leg in a US missile strike on Al-Qaeda militants — is false.

Ansari confirmed that he has both his legs and “walks with confidence and balance”.

He appeared to have recovered from chest and shoulder injuries he suffered in a separate US airstrike last year.

Zarqawi was born to a Palestinian refugee family in Jordan, where he is said to have grown up a tattooed, semi-literate, Shi’ite-hating thug.

It was after the fall of Baghdad in April 2003 that Zarqawi became notorious for large-scale attacks, including the bombing that August of the UN headquarters in Iraq.

The attack killed Sergio Vieira de Mello, the UN secretary-general’s envoy to Iraq, and 21 others.

mark61
22-01-06, 21:11
Ik zou m niet graag 's ochtends wekken met een glaasje chai. :vreemd:

Divine_70
22-01-06, 21:12
Geplaatst door mark61
Ik zou m niet graag 's ochtends wekken met een glaasje chai. :vreemd:

Lijkt me beter van niet........
zou inslaan als een bom. :p

mark61
22-01-06, 21:14
Geplaatst door Divine_70
Lijkt me beter van niet........
zou inslaan als een bom. :p

Hete thee kan lelijke brandwonden veroorzaken.

Divine_70
22-01-06, 21:17
Geplaatst door mark61
Hete thee kan lelijke brandwonden veroorzaken.

In dit geval niet alleen voor Abu Musab al-Zarqawi vrees ik. :wat?!:

~Panthera~
22-01-06, 21:17
Rooibosthee ?

mark61
22-01-06, 21:21
Geplaatst door Divine_70
In dit geval niet alleen voor Abu Musab al-Zarqawi vrees ik. :wat?!:

Ik adviseer een thermosfles met een stevige dop.

mark61
22-01-06, 21:21
Geplaatst door ~Panthera~
Rooibosthee ?

Is dat kouwer? Ice tea misschien?

amOer
22-01-06, 21:31
how about this one: Zarqawi DOES NOT exist !!

hoelang moet het nog duren voordat mensen dit door krijgen ? :)

Divine_70
22-01-06, 21:32
Geplaatst door amOer
how about this one: Zarqawi DOES NOT exist !!

hoelang moet het nog duren voordat mensen dit door krijgen ? :)

:eek:

Wat weet jij wat wij niet weten ? :vreemd:

:stout:

~Panthera~
22-01-06, 21:35
Geplaatst door mark61
Is dat kouwer? Ice tea misschien?

Nee, tegen de stress. :roker:

mark61
22-01-06, 21:49
Geplaatst door amOer
how about this one: Zarqawi DOES NOT exist !!

hoelang moet het nog duren voordat mensen dit door krijgen ? :)

Volgens zijn familie bestaat ie wel. Of bestaat die familie ook niet? :vreemd:

Hoewel, dr heet een complete wijk in Amman naar die clan. Maar misschien bestaat Amman ook wel niet. Ik ben er in ieder geval nooit geweest.

amOer
22-01-06, 21:52
Geplaatst door Divine_70
:eek:

Wat weet jij wat wij niet weten ? :vreemd:

:stout:

gebruik je verstand .. ik zal hier iets zetten wat op een wiskundige formule lijkt .. en waar je dus conclusies uit kan halen ;)

Saddam = Ba'athist => Arabische nationalisme => absoluut tegen Al-Qaeda

Osama Bin Laden => al-Qaeda => Zarqawi => zeggen beide dat Saddam een ongelovige is en je mag hem doden.

wat kan je hieruit concluderen? juist ! er zal nooit een al-qaeda lid in Irak zijn geweest voor 2003 ! m.a.w. ze hebben geen basis in Irak !


ok .. nu iets anders !

tijdens de oorlog, de groep "Ansaar al Islam" in het noorden ( koerdische streng gelovigen ) verklaart : Abu Mus3ab Al Zarqawi gedood tijdens een amerikaanse luchtaanval !

9-april 2003 .. val van Baghdad.

11-april 2003 .. begin verzet, eerste 2 amerikaanse doden bij een explosie.

wat kan je hieruit concluderen ?! inderdaad ! het kan nooit alqaeda zijn die nu in Irak vecht ! want ze kunnen niet in 2 dagen ( van 9 tot 11 april ) actief worden uit het niets !


Amerikaanse verkiezingen!

Bush dreigt te verliezen, maar Zarqawi geeft hem een gouden cadeau: onthoofding Nicolas Burg !!!

Zarqawi, anders dan alle Alqaeda leiders, komt NOOIT, en is ook nog NOOIT op een video te zien ! alleen maar geluid !

Zarqawi heeft ook maar 1 been ! ( de tweede was eraf tijdens de oorlog in Afghanistan tegen de russen ! )

Zarqawi is de enige die in markten en moskeeën van Shiëten bombardeert, daarmee geeft hij Bush de excuus om in Irak te blijven: zodat het amerikaans leger een civiele oorlog tegen houdt !!!!! ( let op dat irakezen altijd een volk waren geweest, en nooit hadden we van soennieten/shi'ieten gehoord .. alleen na 9-april !! )

Zarqawi is altijd de excuus voor het amerikaans leger om hele steden ( zoals Fallujah en Alqaem ) plat te gooien ... maar zarqawi wordt nooit opgepakt !!

Saddam hoessein, meer dan 35 jaar aan de macht, wordt opgepakt ( zogenaamd, want ik geloof dat het een van zijn look a likes is ) .. en dat terwijl hij alle hoeken in Irak kent en hele gebouwen en fabrieken ondergronds had !!

maar zarqawi wordt nooit gezien !!

en nog het laatste ..
als Zarqawi en alqaeda inderdaad zo sterk zijn .. konden ze dan niet beter in Afghanistan vechten waar alleen 10.000 soldaten zitten !? ik bedoel .. in Irak zijn het zo'n half miljoen ! en in afghanistan, waar de sterke leiders zitten ( zoals binladen ) kunnen ze niets !! maar in Irak, waar ze nieuw in zijn, hoor je elke dag van ze!


ik kom zelf tot dit conclusie:

Zarqawi was er wel ! hij werd gedood of opgepakt ( tijdens de klassieke oorlog ! ) .. alqaeda in irak ( tenminste ! ) is een amerikaans verzinsel, om de amerikaanse doelen en belangen te behalen.

ammar, over and out ! ( sorry als het te lang is ! ) :fplet:

amOer
22-01-06, 22:03
trouwens Divine, de aanval op de VN kwartier werd door "jaish Mu7ammad" opgeëist en niet door alqaeda ..


@mark61: nee hoor hij bestond er wel .. maar nu niet meer ( en dat is wat ik denk ), of hij is opgepakt.

Arvid
22-01-06, 22:11
Al-Zarqawi dient als de Emmanual Goldstein van Irak.