PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanense gemeenschap wil initiatief nemen



~Panthera~
22-01-06, 19:51
Marokkanense gemeenschap wil initiatief nemen

Uitgegeven: 22 januari 2006 20:32

AMSTERDAM - De Marokkaanse gemeenschap moet zelf in actie komen om hun jongeren weer in het gareel te krijgen. Dat er sprake is van een probleem kreeg veel bijval zondagmiddag tijdens een bijeenkomst met tientallen vertegenwoordigers van Marokkaanse organisaties in Amsterdam.

Bekijk video: Modem/ Breedband


De vraag is wat er moet gebeuren om de rust in de stad te doen weerkeren. Hoe dat precies moet, werd tijdens de discussiemiddag nog niet duidelijk. "Maar het begin is er", aldus een van de organisatoren.

Cohen

Burgemeester Cohen was ook van de partij. Volgens hem is het goed dat binnen de Marokkaanse gemeenschap erkenning is voor de problematiek. "Ze hebben aangegeven dat ze er zelf wat aan willen doen. Het moet niet langer zo zijn dat ze in de slachtofferrol blijven hangen."

De bijeenkomst had plaats naar aanleiding van een aantal incidenten met Marokkaanse jongeren. De problemen concentreerden zich met name in de Diamantbuurt en stadsdeel Slotervaart. Maar ook elders in de stad was het onrustig. Cohen riep daarom vorige week alle stadsdeelvoorzitters bijeen om te praten over deze incidenten.

De Marokkaanse organisaties namen daarop het initiatief zelf de handen ineen te slaan om de rust in de stad te doen weerkeren.

mark61
22-01-06, 20:10
Ik houd niet van dat collectieve. Er zijn probleemindividuen met individuele ouders, verder heb je school, maatschappelijk werk en de politie.

Complete gemeenschappen die intern orde op zaken moeten stellen. Doe dat s met woonwagenbewoners, FC Utrechtfans, Urker vissers, ...

Om Ramadan te quoten: wanneer worden NLMarokkanen (moslims, ...) s (gezien als) individuele Nederlandse staatsburgers, met niet meer en niet minder verantwoordelijkheid dan de rest?

Van bovenaf en zelf opgelegde segregatie en permanente-minderheidsdenken. Brrr.

~Panthera~
22-01-06, 20:39
Geplaatst door mark61
Ik houd niet van dat collectieve. Er zijn probleemindividuen met individuele ouders, verder heb je school, maatschappelijk werk en de politie.

Complete gemeenschappen die intern orde op zaken moeten stellen. Doe dat s met woonwagenbewoners, FC Utrechtfans, Urker vissers, ...

Om Ramadan te quoten: wanneer worden NLMarokkanen (moslims, ...) s (gezien als) individuele Nederlandse staatsburgers, met niet meer en niet minder verantwoordelijkheid dan de rest?

Van bovenaf en zelf opgelegde segregatie en permanente-minderheidsdenken. Brrr.


Daar heeft Ramadan ook gelijk in: nooit dus, zolang de doorsnee Nederlander hen als "buitenlander" blijft bekijken. :moe:
Ben bang dat dat nog wel even duurt.

mark61
22-01-06, 20:47
Geplaatst door ~Panthera~
Daar heeft Ramadan ook gelijk in: nooit dus, zolang de doorsnee Nederlander hen als "buitenlander" blijft bekijken. :moe:
Ben bang dat dat nog wel even duurt.

Dan hoeven die organisaties zich ook niet geroepen te voelen.

~Panthera~
22-01-06, 20:56
Geplaatst door mark61
Dan hoeven die organisaties zich ook niet geroepen te voelen.

Die voelen zich onderhand wel gedwongen.

mark61
22-01-06, 21:15
Geplaatst door ~Panthera~
Die voelen zich onderhand wel gedwongen.

Iets met subsidiejeweetwel? Och, was Zwarte Schaap er nog maar... Zou ie zijn pasje al hebben?

~Panthera~
22-01-06, 21:17
Geplaatst door mark61
Iets met subsidiejeweetwel? Och, was Zwarte Schaap er nog maar... Zou ie zijn pasje al hebben?

Breezers ?
Hoop het voor um, zou ie nog steeds pissig zijn ?

tr_imparator
22-01-06, 21:19
Geplaatst door ~Panthera~
Breezers ?
Hoop het voor um, zou ie nog steeds pissig zijn ?


Pissig, why?

~Panthera~
22-01-06, 21:24
Geplaatst door tr_imparator
Pissig, why?

Volgens mij had ie het toch gehad hier, zei hij ?
Kweenie meer waarover.

mark61
22-01-06, 21:25
Geplaatst door BiL@L
Zijn bibliotheek pasje?

Hmmm, die krijgen tegenwoordig ook al inzage van de overheid, of hoe je dat ook mag noemen...

Meneer, tis een Superpasje. Van bibliotheek via bejaardenzwemmen tot korting op Madurodam. En oh ja, verblijfsvergunning.

tr_imparator
22-01-06, 21:26
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij had ie het toch gehad hier, zei hij ?
Kweenie meer waarover.

:moe:

mark61
22-01-06, 21:26
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij had ie het toch gehad hier, zei hij ?
Kweenie meer waarover.

Een echt en origineel strafpunt, geloof ik.

~Panthera~
22-01-06, 21:33
Geplaatst door mark61
Een echt en origineel strafpunt, geloof ik.


O ja. :denk: Dat was het. :hihi:

~Panthera~
22-01-06, 21:33
Geplaatst door tr_imparator
:moe:

Sorry, seniel. :moe: