PDA

Bekijk Volledige Versie : "Europa bagatelliseert jodenhaat Midden-Oosten"



Marsipulami
22-01-06, 22:05
"Europa bagatelliseert jodenhaat Midden-Oosten"

"Wij Europeanen kijken in de spiegel van het Midden-Oosten en herkennen beschaamd onszelf"

Geplaatst op 22/1 '06 om 15:34u
Door Eric Masseus


Een cartoon uit een Arabische krant toont een Joodse kolonist die Palestijns land opeet waar bloed en water uitvloeien. Op de achtergrond hangt een portret van de ’vredesduif’ Shimon Peres.
HEERENVEEN (RKnieuws.net) - Politieke en geestelijke leiders in Europa doen er alles aan om het alomtegenwoordige antisemitisme in het Midden-Oosten “heel systematisch te verzwijgen of te bagatelliseren”. Die beschuldiging uit de theoloog dr. Hans Jansen in zijn boek Van jodenhaat naar zelfmoordterrorisme.

Het boek wordt maandag gepresenteerd en aangeboden aan onder anderen VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali. In ruim duizend bladzijden analyseert Jansen, niet te verwarren met de gelijknamige arabist, de Jodenhaat die opwelt uit de Arabische media en uit uitspraken van politieke en geestelijke leiders en wetenschappers in het Midden-Oosten. Door hen zelf uitgebreid aan het woord te laten schetst hij naar eigen zeggen een “markant zelfportret van Arabieren en moslims in het Midden-Oosten”.

Islamisering Europees antisemitisme

In samenwerking met het platform Appèl Kerk en Israël en de Folkertsma Stichting voor Talmudica presenteert uitgeverij Groen maandag 23 januari 2006 het boek Van jodenhaat naar zelfmoordterrorisme in De Rode Hoed te Amsterdam. De ondertitel luidt: Islamisering van het Europees antisemitisme in het Midden-Oosten.

Prof. dr. Hans Jansen houdt de hoofdlezing over het gelijknamige thema. “Het lijkt alsof een deel van de mensheid lijdt aan een infantiele regressie. Dezelfde kwaadaardige fantasieën, dezelfde doelstelling: Joden beroven van hun recht om te bestaan.” Omdat de Jodenhaat in de Arabische wereld volgens Jansen is geënt op de lange antisemitische traditie in Europa, spreekt hij van “islamisering van het Europees antisemitisme”. “Wij Europeanen kijken in de spiegel van het Midden-Oosten en herkennen beschaamd onszelf”, schrijft Jansen..

Juist tegen de achtergrond van die eigen geschiedenis vraagt Hans Jansen zich af waarom er vanuit kerk en politiek geen massaal protest klinkt. De dreigende uitspraken van de president van Iran tot vernietiging van Israël en tot ontkenning van de Holocaust staan niet op zichzelf, maar zijn onderdeel van het Islamitische gedachtegoed. Hetzelfde geldt voor recente uitingen van antisemitisch geweld in ons eigen land. De kerken hebben in beleidsuitspraken boete gedaan over het verleden en beterschap beloofd. Daar hoort de strijd tegen het antisemitisme bij.

Prof.dr.Hans Jansen

Prof.dr.Hans Jansen, auteur van het standaardwerk Christelijke theologie na Auschwitz en twee boeken die aantonen dat paus Pius XII en de Rooms-katholieke Kerk structureel hulp boden aan vervolgde joden. Jansen was van 1990-2001 titularis van de James William Parkes-leerstoel voor de geschiedenis van christelijke literatuur over jodendom en joden van de faculteit Letteren en Wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit te Brussel. Sinds 2002 is hij verbonden aan het Simon Wiesenthal Instituut te Brussel, waar hij colleges geeft over de islamisering en globalisering van de Europese jodenhaat en over de plaats van het jodendom in de grote filosofische systemen.

Hij heeft talrijke werken op zijn naam staan en verscheidene boeken en artikelen werden in het Engels, Duits, Zweeds en Noors vertaald. In 2005 schreef hij voor politieke en geestelijke leiders in Europa het essay Onderwijs van Palestijnse Autoriteit moedigt aan tot heilige oorlog tegen Israël (uitgave van Christians for Israël International) en The Education System of the Palestinian Authority is Inciting a Holy War against Israel (uitgave van European Coalition for Israel). In 2005 ontving hij de Israël Prijs van de World Zionist Organisation. (em)

mark61
22-01-06, 22:10
Beunt ie bij? Kloon? Eeneiïge tweeling? Hoe spel je eeneiïg?

Al Sawt
22-01-06, 22:25
Een cartoon uit een Arabische krant toont een Joodse kolonist die Palestijns land opeet waar bloed en water uitvloeien. Op de achtergrond hangt een portret van de ’vredesduif’ Shimon Peres. Wat is hier antisemitisch aan?

Ik daag iedereen die het tegendeel beweert!

Hij heeft talrijke werken op zijn naam staan en verscheidene boeken en artikelen werden in het Engels, Duits, Zweeds en Noors vertaald. In 2005 schreef hij voor politieke en geestelijke leiders in Europa het essay Onderwijs van Palestijnse Autoriteit moedigt aan tot heilige oorlog tegen Israël (uitgave van Christians for Israël International) en The Education System of the Palestinian Authority is Inciting a Holy War against Israel (uitgave van European Coalition for Israel ). In 2005 ontving hij de Israël Prijs van de World Zionist Organisation. (em) kortom een zeer objectieve mannetje.

mark61
22-01-06, 22:28
Geplaatst door Al Sawt
Wat is hier antisemitisch aan?

Ik daag iedereen die het tegendeel beweert!
kortom een zeer objectieve mannetje.

We kunnen toch niet op elke knuppel ingaan die weer s wat beweert?

Of wel? :vreemd:

rja2
22-01-06, 22:44
Geplaatst door Al Sawt
Wat is hier antisemitisch aan?

Ik daag iedereen die het tegendeel beweert!
kortom een zeer objectieve mannetje.
De Arabische media staat vol anti Joodse propaganda, dat is al tientallen jaren bezig.

Veel moslims zijn mee opgegroeid.

Dat in Iran de holocaust wordt ontkend, is zeker geen toeval.

Spoetnik
24-01-06, 15:07
Ik ben benieuwd wanneer Janssen een boek gaat schrijven over de Arabieren-Islam haat bij de Joden.

mark61
24-01-06, 18:57
Geplaatst door BiL@L
'Arabisch antisemitisme heeft Europese wortels'

Nemen die Arabieren een van de vele zegeningen van de Westerse Beschaving over, is het weer niet goed.

Contrary
07-02-06, 22:47
As my Dutch is quite poor I will phrase my response in English. Please let me know if this is a problem for you, and I will ask a friend to translate it.

The "cartoon affair" has been with us for a few days now.

Personally I am heartened by the calm, dignified and measured response from most Western Muslims. Apparently it is possible to be a Muslim and to respond without rioting or death-threats.

Notwithstanding this I find the reaction of the Middle Eastern and Asian muslim world worrisome and more than a little hypocritical.

Worrisome since it seems that those we see jumping up and down in the streets voicing death threats don't seem to have much else to do than to be on the lookout for the next target of their intolerance and violence. If you look dilligently enough for an excuse for violence, you will find it. No matter what.

Hypocritical since that same world has *routinely* published the most vicious and insulting cartoons about Christianity and the West (primarily the US) and downright dehumanising cartoons about Jewry for more than 20 years now in their mainstream press. Apparently this is acceptable. For reference, see the following link:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1138622563555&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Now one Danish local newspaper publishes a set of (mild) cartoons, and we see mass riots, we hear death-threats, and embassies go up in flames.

As hurtful and hateful as the question is ... it still must be asked. Did those cartoons perhaps reflect, in some measure, the Truth?

What do you think?

Contrary
07-02-06, 22:54
The link in my previous post is always mangled when I try to put it in.

I have therefore split it into two parts. To follow the link combine parts in your browser.

www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=
1138622563555&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Al Sawt
07-02-06, 23:11
Een cartoon uit een Arabische krant toont een Joodse kolonist die Palestijns land opeet waar bloed en water uitvloeien. Op de achtergrond hangt een portret van de ’vredesduif’ Shimon Peres.

Valt dit niet onder vrijheid van meningsuiting?

Al Sawt
07-02-06, 23:13
Geplaatst door rja2
De Arabische media staat vol anti Joodse propaganda, dat is al tientallen jaren bezig.

Veel moslims zijn mee opgegroeid.

Dat in Iran de holocaust wordt ontkend, is zeker geen toeval. Kennelijk heeft het geen verstrekkende gevolgen gehad, zoals in Europa.

Kennelijk valt anti'joodse' propaganda wel mee.


Een ding:

Arabische 'propaganda`s' over Israel, hebben feiten ten grondslag.

Al Sawt
07-02-06, 23:15
Geplaatst door sjeng
ik heb het boek hier liggen +/- 1050 pagina's dik, goed gedocumenteerd, de man heeft hier een levenswerk neergezet.
Sorry al sawt ik denk niet dat JIJ de credenties hebt om een wetenschapper zoals jansen een gebrek aan objectiviteit te verwijten. Laat me raden: Jij hebt die credenties zeker wel?

tr_imparator
07-02-06, 23:53
Geplaatst door Contrary
[B]
Notwithstanding this I find the reaction of the Middle Eastern and Asian muslim world worrisome and more than a little hypocritical.

I find the reaction a little bit hysterical/ironic, but why should it be hypocritical?


Worrisome since it seems that those we see jumping up and down in the streets voicing death threats don't seem to have much else to do than to be on the lookout for the next target of their intolerance and violence. If you look dilligently enough for an excuse for violence, you will find it. No matter what.

I agree with you: there are better ways to respond. If you are not in de same view of somebody else, you dont need to disrespect a whole population by burning them flag for instance. And if u choose to demonstrate ofcourse it must be peacefully. But i see that more demonstrations ends with such reactions, even worse... So it dont have to related with the cartoons. Its the emotion. To be honest, i dont have seen in the middle-east any demonstration without ppl get injured or died. Bad organized.


Hypocritical since that same world has *routinely* published the most vicious and insulting cartoons about Christianity and the West (primarily the US) and downright dehumanising cartoons about Jewry for more than 20 years now in their mainstream press. Apparently this is acceptable.

I dont think its about acceptation but about hurting the feeling of many people. First of all, i think insulting cartoons about Christinaity has lead to some lawsuit. But in many cases, they never had right, so i think they have loosed the hope and accepted cartoons like this. Blasphemy is in a certain way accepted in the west. Because its now a hot-item maybe trying one more time gives other results?

But i think if there will come a lawsuit about these cartoons. There will not be any sanctions in the west about publishing cartoons. Its will be alllowed. So its not hypocritical. But this dont exclude there are ppl that are reacting hypocritical. Maybe for other purposes..


Now one Danish local newspaper publishes a set of (mild) cartoons, and we see mass riots, we hear death-threats, and embassies go up in flames.

As hurtful and hateful as the question is ... it still must be asked. Did those cartoons perhaps reflect, in some measure, the Truth?

Can u tell me what you understand by ''the truth'' in the sentence above.

Moreover i think its stupid to replace cartoons when u know its insulting ppl. And when ppl are insulted by your cartoons, not to apologize but to
say that u ''wont''. Maybe react by this way would be better: ''If u are insulted by any cartoons published by xxx company, we are deeply sorry'' instead of ''i dont know why i should make any apologies''.

sjaen
08-02-06, 11:25
Geplaatst door Al Sawt

Ik daag iedereen die het tegendeel beweert!


Dit staat in schoolboeken welke gebruikt worden in Egypte, Palestina en Jordanié

"Lord of the Martyrs*
The goals: Our dear students, may peace be upon you and God's mercy and blessings. We expect you, after studying this unit, to realize the following goals: … Glorification of the concept of martyrdom and martyrs."
(Our Beautiful Language, Grade 6, pt. 1, p. 46)


"[Questions:]
1. Let us choose the right answer for the following:
A. the life desired by the poet is:

1. A life of traveling and migration.
2. A life of freedom and dignity.
3. An ordinary life devoid of hardship.
B. What is meant by the phrase "a noble death" in the poet's verse "And who asks for a noble death - here it is" is:
1. Death as a result of a disease.
2. A sudden death.
3. Martyrdom in defense of the homeland.


Bron: CMIP /Center for Monitoring the Impact of Peace: http://www.edume.org/reports/report1.htm


edit [Israel is ook op hun vingers getikt voor misleiding in textbooks, het verschil is dat zij gehoor hieraan geven en de palestijnen dit weigeren met het excuus dat hun boeken uit Jordanié, Egypte etc. komen en zij geen nieuwe kunnen betalen!]

Contrary
09-02-06, 00:50
Geplaatst door tr_imparator

[...]

Can u tell me what you understand by ''the truth'' in the sentence above.
[/B]


With the truth I mean the thrust of the cartoon ... linking (extremist) Islam as we see it practised in the Middle East with intolerance and violence. Please don't forget that the peak of violence occurred following sermons by the Islamic clergy last Friday.

See also this quote from CNN
<quote from CNN> (http://www.cnn.com/2006/US/02/08/bush.jordan.ap/index.html)
"The drawings -- including one depicting the prophet wearing a turban shaped as a bomb -- have stirred a furor among Muslins. Islam is interpreted to forbid any illustrations of Mohammed for fear they could lead to idolatry.

The caricatures were first published in the Danish newspaper Jyllands-Posten. Culture editor Flemming Rose told CNN on Wednesday he came up with the idea after several local cases of self-censorship involving people fearing reprisals from Muslims."
<end quote from CNN>

And don't forget that the cartoonist has received death threats, reportedly one of them from Mecca (see "Frankfurter Algemeine Zeitung" (9 February 2006) )

<quote from FAZ> "Mohammed-Karikaturen
Die Morddrohung kommt aus Mekka
Seit einigen Wochen lebt er unter Todesdrohungen und unter Polizeischutz. All das wegen einer Zeichnung, für die er hundert Euro Honorar erhielt. Einer der zwölf Karikaturisten der dänischen „Jyllands-Posten” spricht über den „Wahnsinn”, den er jetzt erlebt. ). "
<end quote from FAZ>

If the purpose of printing the cartoons was to prove that there is a climate of fear for violent reactions from parts of the Muslim world to publications they don't like, then unfortunately they proved their point.

Perhaps we can say that it has become politics rather than religion now
(see http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4694876.stm)



Geplaatst door tr_imparator

Moreover i think its stupid to replace cartoons when u know its insulting ppl. And when ppl are insulted by your cartoons, not to apologize but to say that u ''wont''. Maybe react by this way would be better: ''If u are insulted by any cartoons published by xxx company, we are deeply sorry'' instead of ''i dont know why i should make any apologies''.

Well ... yes and no.

Yes in the sense that it's not smart to insult people who really believe over their religion ... they tend to be hurt and to react violently. And please note that the *newspaper* that published those cartoons did apologise. And they did that pretty promptly. And they more or less said what you suggested.

No in the sense that that's not what the demonstrators asked for. They asked for the Danish *president* to apologise for something a Danish newspaper did. He doesn't control the thing, so why should he be held responsible? Or Denmark as a whole? This is unfair generalisation, about on the same level as the cartoon (which depicted just about the entire Islam as a terrorist outfit). The only difference is that a cartoon is known to be a karikature while this call for an apology from Denmark as a whole is completely serious.

No in the sense that this cartoon was placed in a Danish journal in Denmark in the context of a Danish discussion. Why would Middle East Muslims have the right to take umbrage over what the Danes say or write in their own country?

Suppose they do, then why can't the US demand apologies when it is continuously depicted as Satan (in Iran), and Israel when Rabbis are depicted in Islamic popular press as cannibals (see the link in my earlier post)?

No in the sense that I think there should not be a climate of fear and oppression (as in "publish something that Muslims don't like and know that you'll receive death threats").

And finally No in the sense that I don't think it's reasonable to expect Muslims in general to respond with death threats to a karikature. They didn't. A few extremists did by the looks of it. Nonetheless, there appears to be popular support for violence in many Muslim countries (from teh Middle East to Pakistan to Afghanistan to Indonesia). And some governments encourage them (notably Iran and Syria).

Isn't it hypocritical to demand apologies from Danish cartoonists and never to apologise for the products of Middle East cartoonists? Why would Middle East Muslims have more rights in this matter than the West ... or Israel? I don't see it.

mark61
09-02-06, 00:55
Geplaatst door Contrary
No in the sense that that's not what the demonstrators asked for. They asked for the Danish *president* to apologise for something a Danish newspaper did.

Er, Denmark is a kingdom. Currently there's a queen on the throne.

Wat een volk hier langskomt, blimey...

mark61
09-02-06, 01:00
Geplaatst door klaaskop
Ik ga me zo langzamerhand afvragen of er geen sprake is van haat en minachting van en tegen het westen, elke westerse mogendheid. Anderzijds waarschuwt een stemmetje van binnen dat ik me nu teveel laat leiden door de beelden van de berichten van de afgelopen week, en dan de fanatici niet de meerderheid van de bevolkingen vormen.

In hoeverre is nog sprake van een erfenis van de Koude Oorlog ?

Wat heeft die er nou mee te maken? Was een interne Europese affaire.

De beelden laten in close up max. 200 man zien. De overige tig miljoen per land bemoeien zich met hun eigen zaken.

Erfenis van 400 jaar vernedering, dat misschien wel. De vraag is natuurlijk wel wiens probleem of schuld dat is. Lastig.

kaassietoch
09-02-06, 01:21
Geplaatst door mark61
Erfenis van 400 jaar vernedering, dat misschien wel.


Nou okay, daar kan ik me iets bij voorstellen, of het feitelijk gezien terecht is laat ik nog maar even in het midden maar ik kan me voorstellen dat het zo wordt gevoeld. Maar waar ik met mijn hoofd niet bij kan is de manier waarop deze klojo's denken dat respect, net als bij de franse autobranden, terug te verdienen. Die sukkels moeten toch op zijn minst kunnen beredeneren dat ze als ze behangen en wel met Islamtische symbolen een ambassade in de fik steken de hele wereld worden rondgestraald met een vrijwel onherstelbare extra imagoschade als gevolg. Veel van dat soort protest wordt nog door 'studenten' uitgevoerd ook. Ik snap de opwinding wel en ff lekker rellen is zondermeer leuk, maar waarom zijn die geestelijken alleen maar invloedrijk als het gaat om het opstoken van een vuurtje en niet als het om het beheersen van schade gaat? Zo komen er nog wel 400 jaar achteraan...

mark61
09-02-06, 01:33
Geplaatst door klaaskop
Nee, niet alleen Europa. De Koude Oorlog verdeelde de wereld in wezen in 2 invloedsferen. Het ene (buur)land onder invloed van USSR, het andere onder invloed van VS.

Voor de inwoners van de islamitische landen was dat denk ik tamelijk irrelevant. Die onder de USSR vielen waren wellicht wat seculierder. Maar seculier panarabisme was toen ook nog tamelijk populair. Dat leverde ook al niks op, dus dat is weer verlaten.


Dat bedoel ik .. In hoeverre is het niet een kleine betaalde groep "provocateurs" ?

Betaald niet, geronseld wellicht wel.


Het doet me denken aan een arabier, die in een of ander interview verwees naar het feit dat Spanje ooit Moors was geweest, en zich afvroeg waarom dat niet meer het geval was.

Op zich een heel verstandige vraag. Maar ook op dit forum blijkt dat in een topic dat daarover ging de moslimanimo erover na te denken minimaal was.

Toch denk ik dat het antwoord op die vraag zeer relevant is voor de huidige verhoudingen. Oei, sorry voor het taalgebruik. :hihi:


Het ís niet meer zo. Punt. Net zoals Nederland geen wereldmacht is als tijdens de Gouden Eeuw.
Maar dat was natuurlijk de schuld van de britten ;)

Could be. Ontslaat je niet van de plicht de vraag te beantwoorden waarom de britten dat eerst niet, en later wel konden. En of het eigenlijk aan de hollanders zelf lag....

mark61
09-02-06, 01:39
Geplaatst door kaassietoch
Nou okay, daar kan ik me iets bij voorstellen, of het feitelijk gezien terecht is laat ik nog maar even in het midden maar ik kan me voorstellen dat het zo wordt gevoeld.

Zeg, sinds de 17e eeuw zien ze overal die westerlingen links en rechts voorbij schieten. Op alle gebieden way ahead en superieur. Om moedeloos van te worden. Stel je zelf s voor als Aymara-indiaan, Aboriginal, of, why not, Midden-Oostenbewoner. Hoe voelt het?

De enige vraag die ik dan altijd heb is, hoe komt het dat moslims er zo anders op reageren dan Aziaten of Latijnsamerikanen.


Maar waar ik met mijn hoofd niet bij kan is de manier waarop deze klojo's denken dat respect, net als bij de franse autobranden, terug te verdienen.

Eh, ik denk niet dat ze daar nog op rekenen. Na 400 jaar.


Ik snap de opwinding wel en ff lekker rellen is zondermeer leuk, maar waarom zijn die geestelijken alleen maar invloedrijk als het gaat om het opstoken van een vuurtje en niet als het om het beheersen van schade gaat? Zo komen er nog wel 400 jaar achteraan...

Nihilisme, wanhoop, frustratie? Kan zijn. Het Middenoosten e.v. heeft niet zoveel vrolijke vooruitzichten. Als straks de olie op is gaat het licht definitief uit. Sub-Sahara Afrika is er ook al achter dat ze achter de feiten aanhollen: China is toch niet meer in te halen, en een ander USPoint hebben ze niet. Alleen vatten ze het wat filosofischer op dan Noordafrikanen en MO-bewoners.

Het helpt wel s als je een poging doet jezelf voor te stellen, maar dan geboren te Damascus, Aswan, Mogadisjoe of Mazar-e Sharif. Als je de moeite wilt nemen. En, hoe voelt het?

mark61
09-02-06, 01:42
Geplaatst door klaaskop
Dát bedoel ik dus met de :D ;)

Ik wou het maar even hardop gezegd hebben.


In wezen denk ik dat het antwoord op die vraag is: Te lange grenzen, teveel aanspraak op steeds schaarser worden goederen (kapitaal, mankracht, militaire en economische macht).

Wie? Holland of die Moren?


Dat de britten het uiteindelijk wél konden: uitputting.

Kunst, je hebt er veel meer van, van die Britten.

mark61
09-02-06, 01:51
Geplaatst door klaaskop
Beide ? ;)

Ik denk dat wat ze het 'kapitalistische' concept noemen wat meer toekomst heeft (of had) dan helemaal geen concept. Ik heb de MO politieke / maatschappelijke theorie nooit kunnen betrappen op doelen op deze aarde, anders dan consolidering van de macht van de baas van het moment.

Dat werd natuurlijk vooral in de 18e eeuw zichtbaar toen westerse overheden zich structureel gingen bemoeien met de economie, >>> scholing van het volk, stroomlijning van de bureaucratie etc. Tezelfdertijd gebeurde er in het MO eigenlijk niks op dat gebied, geloof ik. Te druk met crisis- & symptoombestrijding.

mark61
09-02-06, 02:54
Geplaatst door klaaskop
Met "Beide" doelde ik erop dat beide invloedsferen aan de grenzen van hun macht, van de grenzen van het kunnen kwamen, en daardoor afbraken.

Imperial overstretch, maar triggered door wat?


MO was in de 18e eeuw en verder inderdaad een status quo: dictatoriale regimes streven meestal niet een verandering na.
(Uiteenval Ottomaanse Rijk ? ).

Langzaamaan, ja. Kon de wereld niet bijhouden. Wilde de wereld niet bijhouden. Wilde wel, maar te weinig te laat.


Hét invloedrijkste element in het westen was dan het liberalisme (en daarmee het socialisme) : de verheffing (en ontwikkeling) van het individu en het collectief.

Samengevat: een overheid die bevordering van de economische ontwikkeling tot zijn kerntaak ziet. Dat is in het MO nu nog ver te zoeken.

kaassietoch
09-02-06, 11:33
Geplaatst door mark61
Zeg, sinds de 17e eeuw zien ze overal die westerlingen links en rechts voorbij schieten. Op alle gebieden way ahead en superieur. Om moedeloos van te worden. Stel je zelf s voor als Aymara-indiaan, Aboriginal, of, why not, Midden-Oostenbewoner. Hoe voelt het?

Nogmaals, ik kan me er iets bij voorstellen. Het is aan de andere kant geen verwijt dat het westen gemaakt kan worden. Voor het verlichtingspaleis stond geen norse uitsmijter Moslims buiten de deur te houden, sterker nog voor wat betreft de ontwikkeling van wiskune waren de Moslims een tijd lang invloedrijk (vandaar het synoniem algebra)




De enige vraag die ik dan altijd heb is, hoe komt het dat moslims er zo anders op reageren dan Aziaten of Latijnsamerikanen.

Ik denk dat er wat lokaal temperament zal meespelen maar evengoed ligt het land met de grootste Moslimgemeenschap van de wereld weliswaar in Azie (Indonesië) maar is het gelijk het grootste zorgenkindje van de regio als we Noord Korea even buiten beschouwing laten.






Eh, ik denk niet dat ze daar nog op rekenen. Na 400 jaar.

En dat is nu dus die innerlijke tegenspraak waar ik me zo over verwonder: op hoge toon respect eisen en te kennen geven dat je voortaan als Moslim minder arrogant behandeld wil worden, terwijl je eigenlijk denkt : whatever ik ben boos, en goed ook en iemand moet het ontgelden, jammer dan van die imagoschade.





Nihilisme, wanhoop, frustratie? Kan zijn. Het Middenoosten e.v. heeft niet zoveel vrolijke vooruitzichten. Als straks de olie op is gaat het licht definitief uit. Sub-Sahara Afrika is er ook al achter dat ze achter de feiten aanhollen: China is toch niet meer in te halen, en een ander USPoint hebben ze niet. Alleen vatten ze het wat filosofischer op dan Noordafrikanen en MO-bewoners.

Kan wel zijn, maar dan juist is het jezelf in een steeds groter isolement plaatsen door volstrekt willekeurig het westen van alles in de schoenen te schuiven natuurlijk niet echt de makkelijk manier om net als al die andere grondstofarme landen jezelf aan je eigen haren uit de put te trekken. Vietnam was 30 jaar geleden een totaal ontredderd en kapotgeschoten land, één grote uitzichtsloze traumatische bende. Het land is er nog lang niet, maar het kent zeker in het toerisme nu al een paar jaar een opmerkelijke gestage economische groei. Ik ben in ieder geval niet verbaasd als over 30 jaar blijkt dat Vietnam dezelfde weg zijn gegaan als Japan en Korea: Van puinhoop via goedkoop naar een hoop welvaart.
Ik zou er toch bij die geestelijk leiders op willen aandringen het eens niet zo op gekrenkte trots te gooien maar de vraag te stellen aan de Moslim: wat doe jij voor je Ummah?



Het helpt wel s als je een poging doet jezelf voor te stellen, maar dan geboren te Damascus, Aswan, Mogadisjoe of Mazar-e Sharif. Als je de moeite wilt nemen. En, hoe voelt het?

Mja.... In 1946 zou ik ook niet graag Duitser geweest zijn, in 1956 dan weer wel.

Al Sawt
09-02-06, 19:15
Geplaatst door sjeng
OF joden steken niet meteen ambassade's in d efik en roepen voor d eonthoofding van ongelovigen. Jij verwart beschaving met een gebrek aan belang. Je hoeft niet met geweld te dreigen om gelijk te hebben. Wen maar even aan het idee. Jij grossiert in onwetendheid. Want Joden hebben in landen als in Frankrijk, VS en GB, vaak met geweld uit gehaald naar hun criticasters. Denk maar oa aan Roger Garoudy.

Al Sawt
09-02-06, 19:16
Geplaatst door sjeng
jup! En dat beweert iemand die heilig gelooft dat hij Semiet is.

Al Sawt
09-02-06, 19:21
Geplaatst door sjaen
Dit staat in schoolboeken welke gebruikt worden in Egypte, Palestina en Jordanié

"Lord of the Martyrs*
The goals: Our dear students, may peace be upon you and God's mercy and blessings. We expect you, after studying this unit, to realize the following goals: … Glorification of the concept of martyrdom and martyrs."
(Our Beautiful Language, Grade 6, pt. 1, p. 46)


"[Questions:]
1. Let us choose the right answer for the following:
A. the life desired by the poet is:

1. A life of traveling and migration.
2. A life of freedom and dignity.
3. An ordinary life devoid of hardship.
B. What is meant by the phrase "a noble death" in the poet's verse "And who asks for a noble death - here it is" is:
1. Death as a result of a disease.
2. A sudden death.
3. Martyrdom in defense of the homeland.


Bron: CMIP /Center for Monitoring the Impact of Peace: http://www.edume.org/reports/report1.htm


edit [Israel is ook op hun vingers getikt voor misleiding in textbooks, het verschil is dat zij gehoor hieraan geven en de palestijnen dit weigeren met het excuus dat hun boeken uit Jordanié, Egypte etc. komen en zij geen nieuwe kunnen betalen!] Als ik jouw was zou ik me alleen beperken tot nietszeggende one-liners, waar je o zo goed in was.

Ik had het over door Hans Jansen behandelde spotprent. En niet over iets anders.

Dus wederom wat is er antisemitisch aan die cartoons en in je tekst?

rja2
09-02-06, 21:24
Geplaatst door Al Sawt
Kennelijk heeft het geen verstrekkende gevolgen gehad, zoals in Europa.

Kennelijk valt anti'joodse' propaganda wel mee.


Een ding:

Arabische 'propaganda`s' over Israel, hebben feiten ten grondslag.
Net zo als de anti Westerse propaganda, die al lang bezig is.

Het resultaat kun je nu zien, met de verbrande ambasaddes en doden.

Al Sawt
09-02-06, 21:29
Geplaatst door rja2
Net zo als de anti Westerse propaganda, die al lang bezig is.

Het resultaat kun je nu zien, met de verbrande ambasaddes en doden. Maar nooit pogroms!

sjaen
10-02-06, 10:13
Geplaatst door Al Sawt
Als ik jouw was zou ik me alleen beperken tot nietszeggende one-liners, waar je o zo goed in was.

Ik had het over door Hans Jansen behandelde spotprent. En niet over iets anders.

Dus wederom wat is er antisemitisch aan die cartoons en in je tekst?

Het topic ging over; Europa bagatelliseert jodenhaat MO en wanneer je dan weet wat jonge kinderen daar op school geleerd wordt ...............

Simcha
10-02-06, 10:36
VRaagje aan Al sawt: edit [freya]

Al Sawt
10-02-06, 15:14
Geplaatst door salem
bron?
wanneer zijn joden massaal de straat opgegaan om de dood van hen die de torah bespotten te eisen?In Jeruzalem doen ze niets anders en dat geldt ook voor Synagoges wereldwijd.


en ben jij de gene die mijn topic met foto's van boze moslims heeft verwijderd? Nee!


trouwens, wat vind jij van garoudy?
hij is een held in de arabische wereld heeft zelfs hoge onderscheidingen gekregen. zijn er toen, nadat de staat niet alleen antisemitisme propageerde, Ik vind hem een held. Een ridder van vrijheid van meningsuiting!


maar ook nog eens holocaust ontkenners eerde met onderscheidingen arabische ambassade's in de fik gevlogen? oproepen gedaan om syriers te onthoofden? Alleen werden Arabische journalisten en anderen Arabieren tijdens zijn proces in elkaar geslagen.


Àl sawt erken het nou het is een beschavingsverschil, de een gaat de dialoog aan of maakt gebruik van de rechtsgang, de ander pakt een bijl en gaat op onthoofdings tocht. ik weet dat het steekt maar dagelijks zien wij de feiten! Shalom,

Erken het nou: Beschavingsverschil is nihil. Joden die claimen dat ze uitverkoren zijn en mensen onderdrukken uit het feit dat zij goddelijke recht hebben op een land. En dat op basis van een fabeltje dat 2000 jr. bestaat.


Ik kan echt niet spreken van een beschavingsverschil.

Al Sawt
10-02-06, 15:18
Geplaatst door sjaen
Het topic ging over; Europa bagatelliseert jodenhaat MO en wanneer je dan weet wat jonge kinderen daar op school geleerd wordt ............... Ik daagde iedereen uit om te vertellen wat er antisemitisch is aan de cartoon? Kennelijk kan niemand antwoord geven.

Dan was jouw voorbeeld alles behalve antisemitisch!

ronald
10-02-06, 17:23
Geplaatst door Al Sawt
In Jeruzalem doen ze niets anders en dat geldt ook voor Synagoges wereldwijd.

Nee!

Ik vind hem een held. Een ridder van vrijheid van meningsuiting!

Alleen werden Arabische journalisten en anderen Arabieren tijdens zijn proces in elkaar geslagen.

Shalom,

Erken het nou: Beschavingsverschil is nihil. Joden die claimen dat ze uitverkoren zijn en mensen onderdrukken uit het feit dat zij goddelijke recht hebben op een land. En dat op basis van een fabeltje dat 2000 jr. bestaat.


Ik kan echt niet spreken van een beschavingsverschil.




Wat een grote onzin weer. Al weer blijkt: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.





Een met alleen maar semitische genen.

Al Sawt
11-02-06, 19:19
Geplaatst door salem
het feit dat jij een holocaust ontkenner een held vindt, samen met jouw de arabische wereld geeft dit beschavingsniveau al goed aan.
het feit dat jij denkt dat er in synagoges wereldwijd wordt opgeroepen beledigers van de torah te doden is gewoonweg kinderachtig. Je ziet dat moslims het doen elke dag op tv, maar je ziet geen ene jood het doen. En dat steekt, wilde hysterische bloedvragende massa's tegenover mensen die gewoon een proces instellen. en jij claimt dat er geen beschavingsniveau is. vraag de gewone jan lul maar naast wie hij het liefst wil wonen, een arab of een jood?
A: Hij heeft bij mijn weten alleen zijn recht van vrijheid van meningsuiting gepraktiseerd.

B:Vraag een Jan lul of hij naast een orthodoxe Jood of moslim wil wonen.

C: Jij ontkent dat Joden verbaal en non-verbaal op agressieve wijze hebben geprotesteerd, maar nu trek je het niet meer in twijfel.


heeft hij alleen gezegd dat Israel de Holocaust misbruikt voor onderdrukking van Palestijnen.

Al Sawt
11-02-06, 19:24
Graag wil ik op wijzen dat zijn ontkenning van Holocaust, zeer verwerpelijk is!

Maar zijn aanklachten aan adres van Israel, zijn zeer gegrond!

Simcha
11-02-06, 20:07
Geplaatst door Al Sawt
A:
B:Vraag een Jan lul of hij naast een orthodoxe Jood of moslim wil wonen.
.

Simcha
11-02-06, 20:09
Ortodoxe Jood of fundamentalistische moslim, bedoel je denk ik. De vraag is wie er naast Jan lul wil wonen. En ik denk dat je niet op de mening van Jan lul zit te wachten. Tenzij hij kiest voor de moslim, dan wel??
Ik ga Najib Amali kijken Latersssssssssssssssss