PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog geen zicht op dik ijs



Elsschot
24-01-06, 09:33
Nog geen zicht op dik ijs

Uitgegeven: 24 januari 2006 10:07
Laatst gewijzigd: 24 januari 2006 10:07

DE BILT - Het blijft de komende dagen vriezen, 's nachts licht tot matig, maar de kans op een dikke ijslaag op meren en vaarten is klein. Vrijdag komt er meer bewolking en vanaf zaterdag stijgt de temperatuur overdag tot boven het vriespunt. Tot en met volgende week donderdag is er 40 procent kans dat het koude weer aanhoudt, maar 60 procent wijst naar temperaturen overdag oplopend van 5 tot 7 graden Celsius. In de nacht is het dan rond het nulpunt, zei een meteoroloog van het KNMI in De Bilt dinsdag.

Woensdag draait de nu nog (zuid)oostelijke wind naar het noordwesten om donderdag weer uit het oosten te komen, maar dit keer uit noordelijke richting. Zondag draait de wind naar het noorden, aldus het KNMI. De noordelijke wind voert minder koude lucht van zee aan. Met de noordwesten wind passeert woensdag ook een zwak front.

Het KNMI verwacht dat dit in de loop van de ochtend het noordoosten van het land bereikt. Volgens de meteoroloog brengt de storing weinig neerslag mee, maar kan deze wel voor problemen zorgen in het verkeer.

Elsschot
24-01-06, 09:34
Ik laat mijn Noren dus nog maar even in het vet staan

Tomas
24-01-06, 09:36
Hoe de winter ook verloopt, die van mij zitten nooit langer dan 6 maanden in het vet.

sienia
24-01-06, 09:49
Morgen toch in Veenoord?