PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Driekwart Nederlanders positief over immigranten'



Seif
24-01-06, 11:19
'Driekwart Nederlanders positief over immigranten'

Uitgegeven op maandag 23 januari 2006 om 12:55:44, bijgewerkt om 14:12:25

(Novum) - Driekwart van de Nederlanders is positief over de dagelijkse ervaringen met immigranten. Dat blijkt uit een onderzoek naar de tolerantie ten opzichte van immigranten onder inwoners van acht Europese landen, dat het tijdschrift Reader's Digest maandag presenteerde. Alleen de Zwitsers (87 procent) en de Zweden (86 procent) denken positiever over nieuwkomers.

Volgens tachtig procent van de Europese deelnemers moeten immigranten verplicht worden de taal, geschiedenis en cultuur van hun nieuwe thuisland te leren. Negentig procent van de Nederlanders vindt dat belangrijk. Bijna zestig procent van de Nederlanders vindt dat islamitische vrouwen een hoofddoek mogen dragen naar school of werk. De helft van de Europeanen is deze mening toegedaan.

Spanjaarden bleken het minst tolerant ten opzichte van immigranten. Volgens Reader's Digest houdt dit waarschijnlijk verband met de aanslagen door moslimfundamentalisten in Madrid, die in maart 2004 aan 191 mensen het leven kostten.

Voor het onderzoek werden 7.820 Europeanen benaderd. Naast Zweden, Zwitsers en Nederlanders namen inwoners van België, Duitsland, Groot-Brittannië, Portugal en Spanje deel aan het onderzoek.

[Copyright 2006, Novum]

Bron: nieuws.nl (http://www.nieuws.nl/159649/Driekwart_Nederlanders_positief_over_immigranten)

~Panthera~
24-01-06, 11:25
Kan het gezeik meteen ophouden. :roker:

Gerard074
24-01-06, 11:34
Reader's Digest heeft ook AHA uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. :verrassin

tr_imparator
24-01-06, 16:50
Geplaatst door Gerard074
Reader's Digest heeft ook AHA uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. :verrassin

Rubriek ''Lachen is gezond'' van dat tijdschriftje is wel okey. Lees ik altijd wanneer ik naar de tandarts ga. :knipoog:

Soldim
24-01-06, 17:06
Geplaatst door tr_imparator
Rubriek ''Lachen is gezond'' van dat tijdschriftje is wel okey. Lees ik altijd wanneer ik naar de tandarts ga. :knipoog:

Je hebt reden to lachten wanneer je naar de tandarts gaat? :confused: