PDA

Bekijk Volledige Versie : Melkert voorstander Afghanistan-missie



reason
24-01-06, 11:42
Melkert roept op tot steun aan missie Afghanistan

Nu.nl
Uitgegeven: 23 januari 2006 22:51
Laatst gewijzigd: 23 januari 2006 22:52

AMSTERDAM - Voormalig PvdA-voorman Ad Melkert roept zijn partijgenoten op in te stemmen met het sturen van troepen naar de Afghaanse provincie Uruzgan. Die oproep doet hij dinsdag in een brief aan de Volkskrant. Volgens Melkert heeft de Tweede Kamer 'een zeldzame kans om een signaal van nationale vastberadenheid af te geven'.

Met het sturen van troepen naar Uruzgan kan Nederland invloed uitoefenen op de internationale stabiliteit, schrijft Melkert. Hij vindt dat met deelname aan de Isaf-missie naar de Afghaanse provincie onder meer de toekomst van het Afghaanse volk op het spel staat, net als de 'effectiviteit van de Navo' en 'het gezag van de Verenigde Naties'.

Vorige week werd bekend dat Melkert in dienst treedt bij de Verenigde Naties. Secretaris-generaal Kofi Annan heeft hem benoemd tot rechterhand van Kemal Dervis, die leiding geeft aan het VN-ontwikkelingsprogramma UNDP. De sociaal-democraat is nu werkzaam bij de Wereldbank.

De Tweede Kamer besluit begin februari dit jaar over de uitzending van 1200 militairen naar Uruzgan.

Bofko
24-01-06, 11:59
Melkert is back .......

Echte politicus gebleven. Grappig om te zien dat zijn eerste statement wordt bepaald door zijn nieuwe funktie en niet door zijn overtuiging. Alhoewel hij dat zelf nooit zal erkennen.

reason
24-01-06, 12:08
Geplaatst door Bofko
Melkert is back .......

Echte politicus gebleven. Grappig om te zien dat zijn eerste statement wordt bepaald door zijn nieuwe funktie en niet door zijn overtuiging. Alhoewel hij dat zelf nooit zal erkennen.

Grappig om te zien hoe jij in een reflex schiet;
“ Melkert was goed,
ik ben het niet met Melkert eens,
Melkert liegt. “

Wake up.
Als Melkert’s overtuiging inderdaad tegen de missie zou zijn geweest, had hij dat ofwel gezegd, ofwel zijn mond erover gehouden.
Duidelijker kan het niet zijn.

Bofko
24-01-06, 12:27
Geplaatst door reason
Grappig om te zien hoe jij in een reflex schiet;
“ Melkert was goed,
ik ben het niet met Melkert eens,
Melkert liegt. “

Je zit er flink naast.
Enne, ik ben ook voorstander van de Afghanistan-missie.


Geplaatst door reason

Wake up.
Als Melkert’s overtuiging inderdaad tegen de missie zou zijn geweest, had hij dat ofwel gezegd, ofwel zijn mond erover gehouden.
Duidelijker kan het niet zijn.

Denk ik niet. Hij treedt binnekort in dienst. Dus hij wil zich gelijk profileren als een loyale werknemer. En van een man op die positie worden statements verwacht.

mark61
24-01-06, 18:10
Geplaatst door reason
Wake up.
Als Melkert’s overtuiging inderdaad tegen de missie zou zijn geweest, had hij dat ofwel gezegd, ofwel zijn mond erover gehouden.
Duidelijker kan het niet zijn.

Naïef, naïef.