PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslima's moeten Hirshi Ali niet



Dolle Fatima
24-01-06, 14:56
Moslima blieft Hirsi Ali niet

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1ayaan.jpg

amsterdam - Een grote meerderheid van de Nederlandse moslimvrouwen zegt dat VVD-politica Ayaan Hirsi Ali weinig betekent voor de rechten of emancipatie van moslima's.

Dat is de uitkomst van een onderzoek naar de meningen van moslimvrouwen over Hirsi Ali in opdracht van de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) onder ruim 380 islamitische vrouwen van verschillende etniciteiten, opleidingen en leeftijden.

Aanleiding voor het onderzoek is de uitreiking van de onderscheiding Europeaan van het jaar aan Hirsi Ali door het blad Reader's Digest. De politica krijgt de titel voor haar moed en volharding om het lot van onderdrukte islamitische vrouwen op de Nederlandse en Europese politieke agenda te zetten. Maar meer dan 66 procent van de ondervraagde vrouwen is het oneens met de toekenning van de onderscheiding. Vijf procent is het er wel mee eens.

Daarbij zegt ruim 78 procent dat Hirsi Ali weinig betekent voor de emancipatie van moslima's. Ongeveer dezelfde hoeveelheid meent dat de beleving van de islam van de meeste moslims en hun eigen beleving van de islam de emancipatie van de moslimvrouw niet in de weg staat. Bijna 90 procent zegt Hirsi Ali niet nodig te hebben.

Copyright: Trouw

Dolle Fatima
24-01-06, 14:57
“Juist de moslimman moet emanciperen'

door Seada Nourhussen

De uitkomst van het NMO-onderzoek verbaast de Marokkaans-Nederlandse journaliste Raja Felgata (30) niet. ,,Het was te voorspellen. De meerderheid van de moslima's kan zich totaal niet herkennen in Hirsi Ali.“



“Dat komt vooral ook doordat zij afstand heeft gedaan van de islam. Maar de islam onderdrukt mij niet. De islam verlicht mij juist. Hoe kun je nou als ex-moslima verwachten dat moslima's zich achter je scharen, terwijl je hun geloof afkraakt? Dat is heel tegenstrijdig.“

Felgata zegt dat haar eigen gevoelens over Hirsi Ali ook tegenstrijdig zijn. ,,Enerzijds heb ik bewondering voor haar, omdat ze belangrijke onderwerpen zoals huiselijk geweld en gelijkheid van vrouwen en mannen aankaart, terwijl mensen zoals Mohammed B. haar keel willen doorsnijden. Het vergt moed om dan door te zetten.“

De problemen waar Hirsi Ali over praat, moeten volgens Felgata ook besproken worden. ,,Maar ze slaat de plank mis door de manier waarop ze die problemen aanpakt. Dat vind ik, om met Máxima te spreken, “een beetje dom'. Neem Submission. Wat heeft ze daar mee bereikt? De film heeft een grotere wig gedreven tussen moslims en niet-moslims.“

Studente Zohra Astitou (18) heeft het gevoel, dat Hirsi Ali vooral conflicten zoekt. ,,Als voormalig moslim weet ze precies wat de gevoelige punten zijn. Die zoekt ze dan ook steeds op. Ik vind dat kwetsend en gemeen. Haar aanpak zint mij niet. Ze moest eens weten hoe moslimvrouwen over haar denken. In mijn omgeving is dat louter negatief.“

Felgata denkt dat Hirsi Ali niet beseft, dat ze haar doel niet bereikt. ,,Het zijn vooral autochtone vrouwen en mannen van middelbare leeftijd, zoals Leon de Winter, die met haar weglopen. Maar de vrouwen waar ze voor zegt te strijden, hebben geen boodschap aan haar.“

Astitou snapt de strategie van Hirsi Ali niet. ,,Ze luistert niet naar ons, de moslima's. Ja, ik draag een hoofddoek, maar ik ben niet onderdrukt. Ik draag mijn hoofddoek, omdat ik mijn geloof daarmee compleet maak. Ik wordt niet geslagen door mijn ooms, uitgehuwelijkt of besneden. Maar dat is wel het beeld, dat buitenstaanders van mij hebben door Hirsi Ali. Dat is vernederend. Jonge meiden zijn op hun eigen manier bezig om een plek in de samenleving te krijgen. Dat is zwaar genoeg. Hirsi Ali helpt daar niet bij.“

Felgata is het daarmee eens. ,,Hirsi Ali beseft niet dat heel veel moslima's allang geëmancipeerd zijn. Niet de moslimvrouwen, maar de moslimmannen moeten emanciperen. Hirsi Ali heeft het nog steeds over hoofddoekjes en maagdelijkheid, maar wij zijn al veel verder. Dat de moslimmannen ons niet meer kunnen bijbenen, dat is pas de echte strijd van de moslima.“



Copyright: Nourhussen, Seada

~Panthera~
24-01-06, 15:08
Niet de moslimvrouwen, maar de moslimmannen moeten emanciperen. Hirsi Ali heeft het nog steeds over hoofddoekjes en maagdelijkheid, maar wij zijn al veel verder. Dat de moslimmannen ons niet meer kunnen bijbenen, dat is pas de echte strijd van de moslima.“


:duim:

Dolle Fatima
24-01-06, 15:13
Geplaatst door Dolle Fatima

Astitou snapt de strategie van Hirsi Ali niet. ,,Ze luistert niet naar ons, de moslima's. Ja, ik draag een hoofddoek, maar ik ben niet onderdrukt. Ik draag mijn hoofddoek, omdat ik mijn geloof daarmee compleet maak. Ik wordt niet geslagen door mijn ooms, uitgehuwelijkt of besneden. Maar dat is wel het beeld, dat buitenstaanders van mij hebben door Hirsi Ali. Dat is vernederend. Jonge meiden zijn op hun eigen manier bezig om een plek in de samenleving te krijgen. Dat is zwaar genoeg. Hirsi Ali helpt daar niet bij.“



Dit meisje verwoord echt precies wat ik ook vind. :duim:

Elien
24-01-06, 15:17
:duim: heel mooi
en wil je in discussie gaan met die edit [freya] is ze niet bb

sienia
24-01-06, 15:18
Geplaatst door ~Panthera~
Niet de moslimvrouwen, maar de moslimmannen moeten emanciperen. Hirsi Ali heeft het nog steeds over hoofddoekjes en maagdelijkheid, maar wij zijn al veel verder. Dat de moslimmannen ons niet meer kunnen bijbenen, dat is pas de echte strijd van de moslima.“


:duim:
Dat is gedeeltelijk een misvatting. Moslima's moeten uiteindelijk zelf emanciperen, emanciperen doet pijn, daarbij hebben ze vooral ook steun van elkaar nodig.
Uiteindelijk is het de moslima die haar lot in eigen handen heeft, maar zich te vaak laat vermurwen door familie etc, toch weer doet wat men van haar verwacht.

Hirsi Ali kan de pot op, al die aandacht niet waard. Laat haar lekker al die prijzen in ontvangst nemen, laat haar iedereen lekker bij de neus nemen. Ze heeft veel weten te bereiken, alleen niets tot weinig voor de moslimvrouw.

~Panthera~
24-01-06, 15:25
Geplaatst door sienia
Dat is gedeeltelijk een misvatting. Moslima's moeten uiteindelijk zelf emanciperen, emanciperen doet pijn, daarbij hebben ze vooral ook steun van elkaar nodig.
Uiteindelijk is het de moslima die haar lot in eigen handen heeft, maar zich te vaak laat vermurwen door familie etc, toch weer doet wat men van haar verwacht.

Hirsi Ali kan de pot op, al die aandacht niet waard. Laat haar lekker al die prijzen in ontvangst nemen, laat haar iedereen lekker bij de neus nemen. Ze heeft veel weten te bereiken, alleen niets tot weinig voor de moslimvrouw.


Natuurlijk, maar de mannen zullen het alleenrecht op macht moeten delen, en daar hebben ze geen enkele zin in.
En zolang er van die kant niets komt, gebeurd er niets.
Dus zou AHA zich eens meer op die kant moeten toeleggen.
Maar nee, vrouwen krijgen zoals gewoonlijk weer de HELE bal toegespeelt.
En dat klopt niet.

sienia
24-01-06, 15:28
Geplaatst door ~Panthera~
Natuurlijk, maar de mannen zullen het alleenrecht op macht moeten delen, en daar hebben ze geen enkele zin in.
En zolang er van die kant niets komt, gebeurd er niets.
Dus zou AHA zich eens meer op die kant moeten toeleggen.
Maar nee, vrouwen krijgen zoals gewoonlijk weer de HELE bal toegespeelt.
En dat klopt niet.

Hele bal, halve bal, doet er niet toe als je zelf niet echt bereid bent om te emanciperen.
Mannen hebben alleen macht zolang jij die toekent.

Is niet makkelijk, zal niet van de een op andere dag gaan, maar stapsgewijs is het mogelijk.

AHA hoeft zich nergens op toe te leggen, ajb niet zeg, laat haar vooral verder gaan met waar ze mee bezig is, lucht verkopen.

~Panthera~
24-01-06, 15:35
Geplaatst door sienia
Mannen hebben alleen macht zolang jij die toekent.


Als ik 120 kilo weeg, en een man ben, en de afstandsbediening heb, en hem niet wil delen , dan kun jij, met je 60 kg proberen te emanciperen tot je een ons weegt. (als stupide voorbeeld.)

Maar je snapt je um ?

De andere kant moet wel degelijk bereid zijn mee te willen emanciperen, en dat gebeurd nog maar heel weinig.
It' a man's world.

Tomas
24-01-06, 15:37
Sienia, was jij altijd al een man?

Soldim
24-01-06, 15:39
Geplaatst door ~Panthera~
Daarbij zegt ruim 78 procent dat Hirsi Ali weinig betekent voor de emancipatie van moslima's.

Hmm, dat betekend dat 22% vind dat ze wel iets betekend. 1.000.000 moslims, 500.000 vrouwen, 22% = een dikke 100.000.

sienia
24-01-06, 15:42
Geplaatst door ~Panthera~
Als ik 120 kilo weeg, en een man ben, en de afstandsbediening heb, en hem niet wil delen , dan kun jij, met je 60 kg proberen te emanciperen tot je een ons weegt. (als stupide voorbeeld.)

Maar je snapt je um ?

De andere kant moet wel degelijk bereid zijn mee te willen emanciperen, en dat gebeurd nog maar heel weinig.
It' a man's world.

Ik ben zo arrogant om te stellen dat jij mij juist niet snapt.

Jij bent degene met de touwtjes in handen vwb je eigen leven. Dat is de 'simpele' basis.

:vreemd:

Tomas, sinds kort nog maar. :p

Tomas
24-01-06, 15:43
Geplaatst door sienia


Tomas, sinds kort nog maar. :

Oh, gelukkig.

~Panthera~
24-01-06, 15:47
Geplaatst door sienia
Ik ben zo arrogant om te stellen dat jij mij juist niet snapt.

Jij bent degene met de touwtjes in handen vwb je eigen leven. Dat is de 'simpele' basis.

:vreemd:

Tomas, sinds kort nog maar. :p


Oh, gelukkig ! :duim:

Dus dan is er METEEN geen ENKELE MAN meer die een vrouw in elkaar slaat ? bv ?
Sorry, maar daar is toch even IETS meer voor nodig: nl het BESEF bij MANNEN dat je dat dus niet doet.
Dat zullen MANNEN moeten beseffen, en niet vrouwen.
Emancipeer zelf dus ook, mannen. :rolleyes:

sienia
24-01-06, 15:53
Geplaatst door ~Panthera~
Oh, gelukkig ! :duim:

Dus dan is er METEEN geen ENKELE MAN meer die een vrouw in elkaar slaat ? bv ?
Sorry, maar daar is toch even IETS meer voor nodig: nl het BESEF bij MANNEN dat je dat dus niet doet.
Dat zullen MANNEN moeten beseffen, en niet vrouwen.
Emancipeer zelf dus ook, mannen. :rolleyes:

Je gaat te hard, we hebben het niet meteen over dergelijke excessen.

Ik stel alleen dat het niet alleen de mannen zijn die de emancipatie, bewegingsvrijheid van moslima's, in de weg staan.

~Panthera~
24-01-06, 16:01
Geplaatst door sienia
Je gaat te hard, we hebben het niet meteen over dergelijke excessen.

Ik stel alleen dat het niet alleen de mannen zijn die de emancipatie, bewegingsvrijheid van moslima's, in de weg staan.


Je kunt nog honderd andere redenen aangeven, maar the bottom line is dus wel dat mannen niet van plan zijn macht te delen, en dan ben je er.
All else is futile in history so far.

Dolle Fatima
24-01-06, 18:44
Geplaatst door Soldim
Hmm, dat betekend dat 22% vind dat ze wel iets betekend. 1.000.000 moslims, 500.000 vrouwen, 22% = een dikke 100.000.


Of 22% die vind dat ze NIKS betekend :D

Maar euhm, zoek gerust naar je laatste strohalmen hoor.

Tomas
24-01-06, 18:50
Geplaatst door Dolle Fatima
Of 22% die vind dat ze NIKS betekend :D

Maar euhm, zoek gerust naar je laatste strohalmen hoor.

Ik denk niet dat Soldim zich over strohalmen zorgen hoeft te maken als jij 'm opeens 78% in de schoot werpt die vindt dat ze minimaal iets heeft betekend.

mark61
24-01-06, 18:54
Geplaatst door sienia
Dat is gedeeltelijk een misvatting. Moslima's moeten uiteindelijk zelf emanciperen, emanciperen doet pijn, daarbij hebben ze vooral ook steun van elkaar nodig.
Uiteindelijk is het de moslima die haar lot in eigen handen heeft, maar zich te vaak laat vermurwen door familie etc, toch weer doet wat men van haar verwacht.

Hè bah. De bedoeling is dat je over AHA praat, over AHA, over AHA, over witte mannen, witte vrouwen, misschien af en toe over moslimmannen.

Maar in ieder geval niet over moslima's. Das niet de bedoeling.

Dolle Fatima
24-01-06, 20:24
Geplaatst door Tomas
Ik denk niet dat Soldim zich over strohalmen zorgen hoeft te maken als jij 'm opeens 78% in de schoot werpt die vindt dat ze minimaal iets heeft betekend.


????
Kun je lezen of hoe zit dat

Tomas
24-01-06, 20:27
Geplaatst door Dolle Fatima
????
Kun je lezen of hoe zit dat

Ik denk dat jij eerder de consequentie van je eigen slimme opmerking niet begrijpt. Magoed. Verras me anders met een duidelijke uitleg hoe het volgens jou dan zit met die 78 en 22%.

Juliette
24-01-06, 22:47
Geplaatst door ~Panthera~
Je kunt nog honderd andere redenen aangeven, maar the bottom line is dus wel dat mannen niet van plan zijn macht te delen, en dan ben je er.
All else is futile in history so far.

De speerpunten van het feminisme, Germaine Greer, Camille Paglia, George Sand, Simone De Beauvoir en consoorten, Maria Magdalena voor mijn part zijn altijd gecontesteerde figuren geweest.

Wat dat betreft heeft mevrouw Hirsi Ali voor mij het voordeel van de twijfel.

~Panthera~
24-01-06, 23:50
Geplaatst door Juliette
De speerpunten van het feminisme, Germaine Greer, Camille Paglia, George Sand, Simone De Beauvoir en consoorten, Maria Magdalena voor mijn part zijn altijd gecontesteerde figuren geweest.

Wat dat betreft heeft mevrouw Hirsi Ali voor mij het voordeel van de twijfel.

Voor mij niet, haar motieven zijn niet zuiver.

En wat me het meeste opvalt is: als ze het niet meer kan "winnen" met argumenten, dan gaat ze het "verlegen popje" spelen, of ze is ineens geergerd en wuift alles van tafel.
Kom je ook makkelijk mee weg, want er is niet meer mee te praten.

Sallahddin
25-01-06, 12:03
Het is echt een schande dat die "assimilatie **** "op deze manier "vereerd" wordt...
De wereld op z'n kop dus...de Islamofoben worden beloond!!!
"The best of worlds" waar vrede ,wederzijds respect,liefde & begrip,"reconciliatie" ,samenwerking binnen bereik worden gesteld door het "heldachtig" optreden & inzet van deze "groot emancipatie strijdster & moslima....euh,ex-moslima feministe"....
Applaus,mensen : & "the winner " is :...haat ,minachting ,hypocrisie,arrivisme....
Nu nog de Nobel Prijs voor "zelfverachting" &"minachting van anderen & diens geloof "...euh voor de "vrede" bedoel ik...
De westerse hypocrisie & opportunnisme kunnen blijkbaar geen grensen!

contradictio
25-01-06, 12:22
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2577001#post2577001

Dolle Fatima
25-01-06, 13:34
Geplaatst door Juliette
De speerpunten van het feminisme, Germaine Greer, Camille Paglia, George Sand, Simone De Beauvoir en consoorten, Maria Magdalena voor mijn part zijn altijd gecontesteerde figuren geweest.

Wat dat betreft heeft mevrouw Hirsi Ali voor mij het voordeel van de twijfel.

Mevrouw Ali is gewoonweg hypocriet. Ze beweerd op te komen voor de vrouwen in wiens leven de man de dienst uit maakt. Zelf beslist ze evengoed over de hoofden van die vrouwen, want luisteren doet ze niet.

Hawa
25-01-06, 15:10
Hebben jullie weleens enveloppen in de brievenbus gekregen van Reader Digest? Meestal proberen ze je te lokken omdat je een prijs hebt gewonnen.
Als mevrouw HAA zich zo verlaagt om deze prijs te ontvangen als belangrijk Europees staatsburger is toch ook al verdacht.
En die Nobelprijs voor de Vrede, voorgelegd door een rechtse populist uit Denemarken.

Maak je niet druk om die vrouw.

Zij doet echter niks.

Nu wil zij weer de vrouwenhandel aanpakken.

Goed Nieuws. Ik zie haar nog niet als nep-hoer zogenaamd aan het werk. Om deze klote mannen eens een lesje te leren.

Er zijn genoeg vrouwen in de samenleving die wel eeen prijs verdienen, die zich echt inzetten, en niet zo arrogant zijn.
Maarja,je weet,hoe meer er :sniper: geschoten wordt op moslimcultuur des te beter voor de politiek.

Bart
25-01-06, 15:19
Geplaatst door ~Panthera~
Je kunt nog honderd andere redenen aangeven, maar the bottom line is dus wel dat mannen niet van plan zijn macht te delen, en dan ben je er.
All else is futile in history so far.

Een typisch voorbeeld van weer een vrouw die niet doorheeft dat "de" vrouw eigenlijk de macht in deze wereld in handen heeft. Ik durf je namelijk te voorspellen, om maar een voorbeeld te geven, als vrouwen totaal geen interesse meer zouden tonen in gangsta's en andere hele of halve criminelen, de wereld een stuk veiliger zou zijn.

Mannen zijn simpele wezens die in principe alleen primair reageren. Heel makkelijk te manipuleren dus. En in het klein zie je dat ook heel vaak. Waarom dan niet op grotere schaal?

Soldim
25-01-06, 15:21
Geplaatst door Hawa
voorgelegd door een rechtse populist uit Denemarken.


Rechts parlement lid uit Noorwegen. Get your facts straight ;)



Maak je niet druk om die vrouw.

Zij doet echter niks.


Volgens mij schept ze ruimte voor een volgende voortrekster in het debat.



Nu wil zij weer de vrouwenhandel aanpakken.


Daar zie ik nou weinig kwaads in.....

Goed Nieuws. Ik zie haar nog niet als nep-hoer zogenaamd aan het werk. Om deze klote mannen eens een lesje te leren.

~Panthera~
25-01-06, 16:09
Geplaatst door Bart
Een typisch voorbeeld van weer een vrouw die niet doorheeft dat "de" vrouw eigenlijk de macht in deze wereld in handen heeft. Ik durf je namelijk te voorspellen, om maar een voorbeeld te geven, als vrouwen totaal geen interesse meer zouden tonen in gangsta's en andere hele of halve criminelen, de wereld een stuk veiliger zou zijn.

Mannen zijn simpele wezens die in principe alleen primair reageren. Heel makkelijk te manipuleren dus. En in het klein zie je dat ook heel vaak. Waarom dan niet op grotere schaal?


:hihi: Lachen met jou.

Hawa
25-01-06, 16:54
Er zijn genoeg goede aspecten over de man. Huisman! Die de kinderen opvoedt. Ondertussen nog even kijkt als er nog iets lekkers tussen door loopt,en even in die billen knijpt.(*boek over huismannen Marja Buitenvelt ofzoiets!. Maar nu even serieus,mannen koken,echt vet lekker,mannen stofzuigen,lekker makkelijk,doen luier om,ook heel tederend,mannen zijn verzoeningsgezind,zeer welgewild. Met de mannen is echt niks mis mee. Het leven is proces>
En die vrouwen dan,is ergste zin des woords,macht,roddelen,jaloers,nooit eerlijk,altijd en nooit rechtstreeks.
Ik heb het nu over stomme vrouwen.
Maar ik weet dat ik vrouwen en mannen niet uuit mijn leven kan bannen omdat deze geweldiige mensen iets te bieden hebben.
Zowaar ik leef koester is iedereen. Alleen niet diegenen met macht,die maken alles kapot. Kijk maar naar de schrikbeelden,over verkrachtigen,geweldmisdrijven,manipulatie en noem maar op.
De negatieve aspecten komen voort uit drammen,opleggen,en niet eens weten wie jezelf nu bent.
Alleen schuldgevoelens komen bij de vrouw eerder voor dan bij een man,dat denk ik gewoon,ook uit eigen ervaring. Als vrouw wil je zo goed doen,dat het ssoms ook averechts werkt. Vrijheid is voor iedereen gelijk,maar helaas weet men vrijheid van jongetje en meisje,door cultuur,geloofbelijdenis,zo te manipuleren,dat er nooit gezamelijke vrijheid kan zijn. Maar in mijn leven,zowaar ik bovenstaande heb geschreven,is dit debakel,opgelost.
De moeder maakt de zoon, de zoon kiest de moeder,over vergelijkingen gesproken. Leren doe je elke dag,samen in twee verschillende seksen. En dat is juist zo mooi,zo vertederend,zo lief en ook zo doorschijnend,,,, :)

knuppeltje
25-01-06, 17:35
Geplaatst door ~Panthera~
Voor mij niet, haar motieven zijn niet zuiver.

En wat me het meeste opvalt is: als ze het niet meer kan "winnen" met argumenten, dan gaat ze het "verlegen popje" spelen, of ze is ineens geergerd en wuift alles van tafel.
Kom je ook makkelijk mee weg, want er is niet meer mee te praten.


Hoe zuiver zijn de motieven van iemand die de godsganselijke topic op iemand loopt te kankeren terwijl die geen enkel gevaar oplevert voor wie dan ook.

knuppeltje
25-01-06, 17:37
Geplaatst door Sallahddin
Het is echt een schande dat die "assimilatie **** "op deze manier "vereerd" wordt...
De wereld op z'n kop dus...de Islamofoben worden beloond!!!
"The best of worlds" waar vrede ,wederzijds respect,liefde & begrip,"reconciliatie" ,samenwerking binnen bereik worden gesteld door het "heldachtig" optreden & inzet van deze "groot emancipatie strijdster & moslima....euh,ex-moslima feministe"....
Applaus,mensen : & "the winner " is :...haat ,minachting ,hypocrisie,arrivisme....
Nu nog de Nobel Prijs voor "zelfverachting" &"minachting van anderen & diens geloof "...euh voor de "vrede" bedoel ik...
De westerse hypocrisie & opportunnisme kunnen blijkbaar geen grensen!


Ook jou heeft ze wel verschrikkelijk in de ballen geknepen, niet?

knuppeltje
25-01-06, 17:43
Geplaatst door Dolle Fatima
Mevrouw Ali is gewoonweg hypocriet. Ze beweerd op te komen voor de vrouwen in wiens leven de man de dienst uit maakt. Zelf beslist ze evengoed over de hoofden van die vrouwen, want luisteren doet ze niet.


AHA beslist niet over de hoofden van die vrouwen- kan ze ook niet.

Ze kan alleen haar eigen mening geven, en die kun je gewoon naast je neer leggen- niets in de weg.

En wie zegt dat ze voor ze zich die menining heeft gevormd, niet naar anderen heeft geluisterd?

De zaken doelbewust anders voorstellen, dat neigt naar hypocrisie.

freya
25-01-06, 17:49
Geplaatst door knuppeltje
Hoe zuiver zijn de motieven van iemand die de godsganselijke topic op iemand loopt te kankeren terwijl die geen enkel gevaar oplevert voor wie dan ook.

AHA is een gevaar voor deze samenleving, ze zaait angst met haar onzinverhaaltjes waarin ze alle moslims ervan beticht in feite fundamentalisten te zijn. En ze zet mensen tegen elkaar op.

Over een jaar of 20 zal er wel een interessante studie verschijnen over dit fenomeen en de massahysterie die ze veroorzaakt heeft.

knuppeltje
25-01-06, 18:22
Geplaatst door freya
AHA is een gevaar voor deze samenleving, ze zaait angst met haar onzinverhaaltjes waarin ze alle moslims ervan beticht in feite fundamentalisten te zijn. En ze zet mensen tegen elkaar op.

Over een jaar of 20 zal er wel een interessante studie verschijnen over dit fenomeen en de massahysterie die ze veroorzaakt heeft.



Als jij nu nog even zo lief zoudt willen zij om te citeren waar ze zegt dat ALLE moslims fundamentalisten zijn.

Als je dan ook nog eens zo lief zoudt willen zijn om te vermelden wie ze nu eigenlijk precies angst aanzaait, zonder in algemeenheden te vervallen.

En hetzelfde ook zonder in algemeenheden te vervallen over opzetten.

Maar waar is die massahysterie, afgezien van een heleboel gezwets dan?

Duidelijk heeft AHA haar eigen mening over de islam, maar das wat anders, dat kun je gewoon naast je neer leggen.

Hoever laat een mens zich opzetten- is de vraag.

Voorlopig is een heel klein deeltje van de samenleving eerder een gevaar voor haar dan andersom.

Die studie zie ik dan wel.

Dx_
25-01-06, 18:58
Geplaatst door knuppeltje
[B]Als jij nu nog even zo lief zoudt willen zij om te citeren waar ze zegt dat ALLE moslims fundamentalisten zijn.

In een van haar laatste interviews ( Parlementair Jaarboek) beweert zij dat " de moslimgemeenschap het terrorisme niet afwijst", dat er geen enkele fatwa tegen tegen Bin Laden is uitgesproken en dat hervormingen de islam vreemd zijn. De eerste beweringen zijn beledigend en lasterlijk. Niets is namelijk minder waar. Dat hervormingen binnen de islam niet aan de orde van de dag zijn is een even achterlijke opmerking.



Als je dan ook nog eens zo lief zoudt willen zijn om te vermelden wie ze nu eigenlijk precies angst aanzaait, zonder in algemeenheden te vervallen.

De niet islamitische nederlander die weinig tot niets over de islam weet, en haar leugens als zoete koek slikt.



Duidelijk heeft AHA haar eigen mening over de islam, maar das wat anders, dat kun je gewoon naast je neer leggen.

Een mening die vaak omslaat naar laster en leugens.

freya
25-01-06, 20:34
Geplaatst door knuppeltje
Als jij nu nog even zo lief zoudt willen zij om te citeren waar ze zegt dat ALLE moslims fundamentalisten zijn.



Dat heb ik haar letterlijk horen zeggen tijdens het grote debat van Letter & Geest in de Rode Hoed.

Haar tekst ben ik later ook nog ergens op internet tegengekomen en in een krant geloof ik.

Ik herinner me het naar een vriendin te hebben doorgemailed, dus ik zal eens kijken of ik het nog in mijn mailbox kan terugvinden, en anders moet je echt zelf maar ff googlen.

Met deze grove veralgemenisering brengt ze alle moslims in discrediet en zaait ze angst bij iedereen die haar gelooft en heel gewone islmitische buren heeft bv. want volgens haar kunnen die op elk willekeurig moment ineens veranderen in enge fundamentalisten.

freya
25-01-06, 20:41
gevonden, dit stond in NRC:

Goedwillende westerlingen als Scheffer laten zich gemakkelijk misleiden.
Als ze moslims zien die zich niet aan alle regels van de islam houden,
denken ze: hé, daar heb je vrijzinnige moslims!
Maar dat is niet zo. Op een later tijdstip in hun leven, zullen ze zich
alsnog aan de regels gaan houden. Ze veranderen van niet-praktiserende in praktiserende moslims. Nu veel praktiserende moslims gevoelig zijn voor de retoriek van het beloofde kalifaat, kunnen ze zelfs gemakkelijk praktiserende fundamentalisten worden.
Westerlingen denken in een lineaire ontwikkeling van orthodoxie naar
vrijzinnigheid. In een moslima met een naveltruitje en een rappende Ali B. zien zij moslims die de orthodoxie achter zich hebben gelaten. Maar die moslima en die rapper hebben de orthodoxie juist nog voor zich. Ze hebben de strijd met de orthodoxie uitgesteld.


Zou ze dit ook in het gezicht van Tariq Ramadan durven zeggen?

Max Stirner
25-01-06, 21:37
Geplaatst door freya
Over een jaar of 20 zal er wel een interessante studie verschijnen over dit fenomeen en de massahysterie die ze veroorzaakt heeft.


De hysterie neemt inderdaad bezit van veel mensen, zodra die `kl*tloze, lesbische, afvallige h**r` iets zegt over hun geloof.

Voor mij persoonlijk is dat simpelweg een bevestiging van mijn vermoeden dat AHA niet in alles wat zij zegt volledig ongelijk heeft.

mark61
25-01-06, 21:39
Geplaatst door freya
AHA is een gevaar voor deze samenleving, ze zaait angst met haar onzinverhaaltjes waarin ze alle moslims ervan beticht in feite fundamentalisten te zijn. En ze zet mensen tegen elkaar op.

Over een jaar of 20 zal er wel een interessante studie verschijnen over dit fenomeen en de massahysterie die ze veroorzaakt heeft.

Allemaal veel te veel eer voor een volstrekt onbeduidend persoon.

De enige massahysterie die ik telkens weer zie opduiken is hier, als er weer iemand een topic over haar opent. The Lord knows why.

freya
25-01-06, 21:42
Geplaatst door mark61
Allemaal veel te veel eer voor een volstrekt onbeduidend persoon.

De enige massahysterie die ik telkens weer zie opduiken is hier, als er weer iemand een topic over haar opent. The Lord knows why.

Jij zat niet in zaal toen ze in de rode hoed sprak nietwaar :)


Moet je toch eens doen bij gelegenheid, dat weet je waar ik het hier over heb :)

mark61
25-01-06, 21:46
Geplaatst door freya
gevonden, dit stond in NRC:

[I]Goedwillende westerlingen als Scheffer laten zich gemakkelijk misleiden.
Als ze moslims zien die zich niet aan alle regels van de islam houden,
denken ze: hé, daar heb je vrijzinnige moslims!
Maar dat is niet zo. Op een later tijdstip in hun leven, zullen ze zich
alsnog aan de regels gaan houden. Ze veranderen van niet-praktiserende in praktiserende moslims.

Op zich is dat niet zo'n gekke gedachte, zij het wezenloos generaliserend.
Ik zie hier en hoor elders zo vaak moslima's zeggen: 'ik wil later een hoofddoek gaan dragen, maar nu nog niet.' Ik begrijp daar niks van. Als iets een vereiste is, dan doe je dat toch, of je hebt er schijt aan? Hoe kan het zijn dat je er nu schijt aan hebt, maar al wel kunt voorzien dat je dat later niet meer zal hebben? Als je dat inzicht nu al hebt, wat weerhoudt je dan ervan? :confused: Likewise de vele moslims die ik heb ontmoet die nu nog even alcohol drinken & achter de wijven aanzitten, maar je al wel met droge ogen vertellen dat ze Later tot inkeer zullen komen.
Voor mij onbegrijpelijk. Hoewel, klinkt katholiek. Je zondigt er op los als je maar uiterlijk op je sterfbed tot inkeer komt.


Nu veel praktiserende moslims gevoelig zijn voor de retoriek van het beloofde kalifaat, kunnen ze zelfs gemakkelijk praktiserende fundamentalisten worden.

Nonsense extrapolatie.


Maar die moslima en die rapper hebben de orthodoxie juist nog voor zich. Ze hebben de strijd met de orthodoxie uitgesteld.

Zit wat in.


Zou ze dit ook in het gezicht van Tariq Ramadan durven zeggen?

Waarom niet? Hij is het hoogstwaarschijnlijk met haar eens. Waarom zou ze bang voor hem moeten zijn of zich voor hem moeten schamen?

Het zou een leuk debat worden. Hij zou gehakt van haar maken.

freya
25-01-06, 22:10
Geplaatst door mark61
Op zich is dat niet zo'n gekke gedachte, zij het wezenloos generaliserend.
Ik zie hier en hoor elders zo vaak moslima's zeggen: 'ik wil later een hoofddoek gaan dragen, maar nu nog niet.' Ik begrijp daar niks van. Als iets een vereiste is, dan doe je dat toch, of je hebt er schijt aan? Hoe kan het zijn dat je er nu schijt aan hebt, maar al wel kunt voorzien dat je dat later niet meer zal hebben? Als je dat inzicht nu al hebt, wat weerhoudt je dan ervan? :confused: Likewise de vele moslims die ik heb ontmoet die nu nog even alcohol drinken & achter de wijven aanzitten, maar je al wel met droge ogen vertellen dat ze Later tot inkeer zullen komen.
Voor mij onbegrijpelijk. Hoewel, klinkt katholiek. Je zondigt er op los als je maar uiterlijk op je sterfbed tot inkeer komt.



Komt op zich allemaal voor, maar ik ken toch vooral liberale moslims die de worsteling met de orthodoxie al lang ook weer achter zich hebben gelaten. Of deze nooit gevoerd hebben en dit ook niet van plan zijn, omdat ze geleerd hebben zelf na te denken over hoe ze hun geloof vorm willen geven.
Hele stromingen zijn onorthodox, come to think of it.


Waarom niet? Hij is het hoogstwaarschijnlijk met haar eens. Waarom zou ze bang voor hem moeten zijn of zich voor hem moeten schamen?

Omdat hij nu juist het schoolvoorbeeld is van een moslim die de othodoxie achter zich heeft gelaten. Ik had ook Abu Nasr Zaid kunnen noemen, die zit op zo'n zelfde onorthodoxe lijn.
En zet eens een boom op met DAJJ over orthodoxe islam :hihi:


Het zou een leuk debat worden. Hij zou gehakt van haar maken.

Welnee daar is hij veel te veel gentleman voor, zij gaat hakkelen en met haar hoofd schuin naar beneden over bedreigingen lispelen en dan kan hij het niet meer over zijn hart verkrijgen om haar hard aan te pakken.

mark61
25-01-06, 22:56
Geplaatst door freya
Jij zat niet in zaal toen ze in de rode hoed sprak nietwaar :)

Ik zou uit principe nooit naar haar gaan kijken / luisteren. Tenzij ze gaat afgemaakt worden door een Ramadan. Das nog wel boeiend.

Ze blijft in any case even onbeduidend, behalve dan als steen des aanstoots. Ze genereert een hoeveelheid gekrakeel omgekeerd evenredig aan wat ze te melden heeft.

~Panthera~
25-01-06, 23:15
Geplaatst door freya

Welnee daar is hij veel te veel gentleman voor, zij gaat hakkelen en met haar hoofd schuin naar beneden over bedreigingen lispelen en dan kan hij het niet meer over zijn hart verkrijgen om haar hard aan te pakken.


DAT is nou net wat ik bedoel.

Valt dat nou niemand anders op ??? :moe:
Zodra ze het niet meer weet, gaat ze het "verlegen popje" spelen, en komt ze overal mee weg.
Aanpakken die hap. :fplet:

mark61
25-01-06, 23:26
Geplaatst door freya
Welnee daar is hij veel te veel gentleman voor, zij gaat hakkelen en met haar hoofd schuin naar beneden over bedreigingen lispelen en dan kan hij het niet meer over zijn hart verkrijgen om haar hard aan te pakken.

Volgens mij is ie wel beleefd maar niet halfzacht. Vooral niet tegenover zo'n type. Als je al ziet hoe ie bijna ontplofte tegen Dyab, zal ie tegen haar wel echt exploderen. Maja, vrouwen doen soms vreemde dingen met een man. :vreemd:

mark61
25-01-06, 23:27
Geplaatst door ~Panthera~
Zodra ze het niet meer weet, gaat ze het "verlegen popje" spelen, en komt ze overal mee weg.
Aanpakken die hap. :fplet:

Dat werkt vnl. bij mannen van middelbare leeftijd. Wit bij voorkeur. Gek genoeg ben ik immuun. Zou ik wat missen?

~Panthera~
25-01-06, 23:29
Geplaatst door mark61
Dat werkt vnl. bij mannen van middelbare leeftijd. Wit bij voorkeur. Gek genoeg ben ik immuun. Zou ik wat missen?

:zegniets: :hihi:

Hawa
26-01-06, 08:20
Laatst was ze nog in Israel. Zij zegt: Hier kunnen we nog iets van leren,over intigratie,de mensen doen het goed in Israel,iedereen doet mee. Hahaha. Zij komt zelf uit Somalie,het buurland Ethiopie,waar veel Joden wonen komen in Israel terecht. Deze Ethiopiers denken dat iedereen zwart of bruin is. Als ze in Israel komen denken ze dat ze daar hun vel hebben afgetrokken. En de Russische Joden discrimineren weer de Ethiopische Joden.
Zij geeft altijd voorbeelden die nergens op slaan.
Zij wil zich inzetten voor vrouwenhandel. Maar nu hoor ik weer op het nieuws dat aangifte averechts werkt,vooral omdat ze niet weten waar die vrouwen vandaan komen,en zo weer belandden in prostitutie.
Over vrouwen mishandeling in het huwelijk,er is vorig jaar nog nooit zoveel gescheiden,driehonderdvijftigduizend echtscheidingen,en nog eens dertigduizend snelprocedures.
Geef mij maar majoor Boschhart van het Leger Des Heils,deze vrouw heeft zoveel levenservaring,die nooit groepen mensen in verdomhoekje zet. Maar neemt ook geen blad voor haar mond.Als iemand nobelprijs verdient dan is zij dat wel en niet die kippenkop die als een kip zonder kop in het hoenderhok die de boel verhoorlijk kan verdraaien.
Haar eigen volk, de Somaliers zijn allemaal vertrokken naar Engeland,waar ze gelijk werk krijgen en Nederlandse studie volgen.Iedereen praat daar Nederlands en ze worden aanbeden in Engeland. En die Somaliers koesteren Nederland.
Een advies van een Somalier aan Rit Verdonk:Zorg ervoor dat de mensen met de goede opleidingen niet je land verlaten. Maar Nederland doet niks,sluit haar deuren,in dit land zetten ze de deur op slot.
Maar blijkbaar niet voor mensen die haat zaaien en overal prijzen in de wacht slepen. :moe:

papol
26-01-06, 08:23
Geplaatst door Dolle Fatima
Daarbij zegt ruim 78 procent dat Hirsi Ali weinig betekent voor de emancipatie van moslima's. Ongeveer dezelfde hoeveelheid meent dat de beleving van de islam van de meeste moslims en hun eigen beleving van de islam de emancipatie van de moslimvrouw niet in de weg staat. Bijna 90 procent zegt Hirsi Ali niet nodig te hebben.



Het zou zo geknipt kunnen zijn uit een onderzoek naar de invloed
van 'dolle mina's' cq de vrouwenemancipatie zo'n 40 jaar geleden.

90% vond dat ook maar gezwets, hadden geen tijd omdat zij een
huishouden te verzorgen hadden. Manlief moest wel gaan werken voor
een paar rot centen, iemand moest thuis de touwtjes knopen.
En nee, de meeste vrouwen liepen echt niet rond in (tuin)broek met
sandalen en kort geknipt haar.
En ja, iedereen die toevallig wel zo liep moest zich verantwoorden. En
ja, mannen waren de baas, zopen het huisgeld op, en sloegen er
regelmatig op los.

Jaren later is veel verandert, mede dankzij of mede door ......

Iemand als individu haten omdat die jouw vuile was buiten hangt is dom,
de vuile was binnen halen komt vroeg of laat uit, zorg gewoon dat je
was schoon is.

Gr.P

Tomas
26-01-06, 08:48
Geplaatst door Dolle Fatima
Daarbij zegt ruim 78 procent dat Hirsi Ali weinig betekent voor de emancipatie van moslima's. Ongeveer dezelfde hoeveelheid meent dat de beleving van de islam van de meeste moslims en hun eigen beleving van de islam de emancipatie van de moslimvrouw niet in de weg staat. Bijna 90 procent zegt Hirsi Ali niet nodig te hebben.


Ik lees slecht, dus zie nu pas staan dat een dikke 10% meent dat ze ayaan nodig hebben. Nu weet ik niet precies wat ik me daar bij moet voorstellen, maar het klinkt op z'n minst dat voor die 10% Ayaan heel erg belangrijk is. Dat is veel en veel meer dan ik ooit had in geschat. Dat zijn een dikke 50.000 vrouwen. Da's veel.

Hawa
26-01-06, 09:57
Mag is je statistieken zien van veertig jaar terug? Vrouwen slaan en mannen zopen zich rot?
Wat een vergelijking,schaam je diep.
Er werd gemept en onderdrukt vooral bij hoger opgeleiden. Veertig jaar geleden stond moeder als een schat achter het gasfornuis en papa was hard aan het werk. Zeer democratisch,kinderen naar school,en gingen later vooral uit arbeidersmilieu studeren.
Emacipathie werd opgelegd door dolle minas,ze wisten eigenlijk ook helemaal niks over milieus. Ze wilden dat die vrouwen,achter gasfornuis maar moesten gaan werken,en werken was volgens hun emancipatie.
Als je over de jaren dertig praat,dan kun je wel eens gelijk hebben,armoede troef en de mannen gingen hun frustratie inderdaad verzuipen. Zo is de blauwe knoop ontstaan. Uberhaubt geen drank meer drinken,omdat dit een vernietigende werking had om de arbeidersbevolking.
Nu is er weer malaise,geen werk,en terug naar af. De vrouwen moeten nu wel werken,anders redt je het niet met smalle portemonnaie.
Vrouwen uit Islamitische hoek willlen ook graag werken.
Het is nog steeds zo in dit land dat de meeste vrouwen parttime werken,veel tweeverdieners. Als er iemand uit valt,uit arbeidsproces dan zijn echt de rapen gaar,dan is er misschien geen geld meer om de schulden af te betalen. En de hoger opgeleidde vrouwen willen ook al geen kinderen meer,terwijl wij kinderen nodig hebben om de vergrijzing tegen te gaan. Over egoisme gesproken!

contradictio
26-01-06, 11:32
Geplaatst door papol
Het zou zo geknipt kunnen zijn uit een onderzoek naar de invloed
van 'dolle mina's' cq de vrouwenemancipatie zo'n 40 jaar geleden.

90% vond dat ook maar gezwets, hadden geen tijd omdat zij een
huishouden te verzorgen hadden. Manlief moest wel gaan werken voor
een paar rot centen, iemand moest thuis de touwtjes knopen.
En nee, de meeste vrouwen liepen echt niet rond in (tuin)broek met
sandalen en kort geknipt haar.
En ja, iedereen die toevallig wel zo liep moest zich verantwoorden. En
ja, mannen waren de baas, zopen het huisgeld op, en sloegen er
regelmatig op los.

Jaren later is veel verandert, mede dankzij of mede door ......

Iemand als individu haten omdat die jouw vuile was buiten hangt is dom,
de vuile was binnen halen komt vroeg of laat uit, zorg gewoon dat je
was schoon is.

Gr.P

Ik haat haar niet omdat ze de vuile was buiten zet (alhoewel het zeker niet meer mijn vuile was is...) ik "haat" haar omdat ze het enige zuivere wat die vrouwen nog hebben (het geloof) in zijn diepste wezen aanvalt ipv zich te richten op de kern van het probleem.
Het ergste is nog dat zij als (ex)moslima en vrouw eigenlijk dondersgoed weet waar het probleem ligt. Echter omdat zij teleurgesteld is in haar religie en omdat ze het werkelijke probleem niet aankan (juist door haar ongeloof en de verlammende frustraties uit haar jeugd), probeert ze het over de ruggen van de moslima's uit te vechten.
Zij heeft niet als doel een bepaalde groep moslima's te steunen in hun strijd en hun te respecteren in hun keuzes maar wil hun dwingen om het geloof de rug toe te keren en aan te wijzen als oorzaak voor evt ellende waarin ze zich bevinden. DAAROM zijn er zoveel moslima's tegen haar, want ze kiezen nog liever de kant van een onderdrukkende moslim dan dat ze datgene opgeven wat hun het meest dierbaar is: ISLAAM / ALLAH SWT. Ayaan doet dit omdat zij denkt dat door het praktiserende geloof te vernietigen het culturele aspect ook daarmee is vernietigd. Zij denkt dat ze door de Islam (en de moslima's!) te bestrijden ze een oplossing heeft voor misstanden die juist niet door de Islam maar door de CULTUUR worden veroorzaakt.

Ayaan, welk onrecht mij ook is aangedaan en welke onderdrukking ik ook hebbe mogen meemaken IK ITT JIJ zoek de schuld niet bij mijn Godsdienst, Bij Allah swt. Die schuld zoek ik daar waar hij gezocht moet worden en het probleem pak ik aan waar die aangepakt moet worden. Als jij er nou voor zorgt dat die blijf van mijn lijfhuizen de middelen en mensen krijgen die nodig zijn, dat vrouwen met kleine kinderen niet gedwongen worden te werken en een dure kinderopvang te regelen, dat vrouwen evenveel kans maken op de arbeidsmarkt en evenveel verdienen in gelijkwaardige posities als aan die van de man, dat vrouwen als ze gebaard hebben en jaren uit de roulatie zijn geweest niet weer terug bij af zijn op de arbeidsmarkt en in financieel opzicht dat de vrouwen die je opzoekt in die huizen niet negeert en minacht vanwege hun geloof en de kracht die ze eruit putten maar naar hun luistert. DAN DOE JE IETS NUTTIGS voor (moslim) vrouwen.

MAAAAARRR... als jij werkelijk iets nuttigs had willen doen en niet alleen uit was op opruiing en het aanvallen van de islaam (waamee je een persoonlijke vete hebt) DAN HAD JE GELUISTERD NAAR DE MENINGEN VAN MOSLIMA'S (in die tehuizen waar je bent geweest) DAN WAREN ER AL LANG CONCRETE PUNTEN GEREALISEERD nietwaar?

knuppeltje
26-01-06, 12:18
Geplaatst door freya
[B]gevonden, dit stond in NRC:

Nu veel praktiserende moslims gevoelig zijn voor de retoriek van het beloofde kalifaat, kunnen ze zelfs gemakkelijk praktiserende fundamentalisten worden.
]


Is dit het zelfde als dat ze gezegt zou hebben dat alle moslims fundamentalisten zijn?

sienia
26-01-06, 12:54
Geplaatst door Tomas
Ik lees slecht, dus zie nu pas staan dat een dikke 10% meent dat ze ayaan nodig hebben. Nu weet ik niet precies wat ik me daar bij moet voorstellen, maar het klinkt op z'n minst dat voor die 10% Ayaan heel erg belangrijk is. Dat is veel en veel meer dan ik ooit had in geschat. Dat zijn een dikke 50.000 vrouwen. Da's veel.

Cijfers wat mij betreft even :confused:

Maar als het allemaal klopt, dan is absoluut gezien die 50.000 een hele boel.
Is er een alternatief voor Hirsi Ali?

Tomas
26-01-06, 12:56
Geplaatst door sienia
Cijfers wat mij betreft even :confused:

Maar als het allemaal klopt, dan is absoluut gezien die 50.000 een hele boel.
Is er een alternatief voor Hirsi Ali?

Jij toch? Tenminste als je je niet had laten ombouwen.

sienia
26-01-06, 12:59
Geplaatst door Tomas
Jij toch? Tenminste als je je niet had laten ombouwen.

Op mijn eigen manier ben ik er mee bezig, maar als man zijnde is het idd wat lastiger.
Wellicht dat ik me op mijn broeders moet concentreren, zoals Ali Eddoudi een oproep doen aan mijn moslimbroeders. :hihi:

michiel mans
26-01-06, 13:23
Minder dan duizend ondervraagden maakt de poll weinig betrouwbaar. Daar AHA vaak verkeerd geciteerd wordt, vraag ik me af op welke 'feiten' velen hun mening baseerden.

"De problemen waar Hirsi Ali over praat, moeten volgens Felgata ook besproken worden. ,,Maar ze slaat de plank mis door de manier waarop ze die problemen aanpakt. Dat vind ik, om met Máxima te spreken, “een beetje dom'. Neem Submission. Wat heeft ze daar mee bereikt? De film heeft een grotere wig gedreven tussen moslims en niet-moslims.“"

Niet die film maar de reacties van moslims hierop met de moord op TvG als uiterste, dreef die wig. Ook de diverse wereldgebeurtenissen maakten de kloof groter.

"Studente Zohra Astitou (18) heeft het gevoel, dat Hirsi Ali vooral conflicten zoekt. ,,Als voormalig moslim weet ze precies wat de gevoelige punten zijn. Die zoekt ze dan ook steeds op. Ik vind dat kwetsend en gemeen. Haar aanpak zint mij niet. Ze moest eens weten hoe moslimvrouwen over haar denken. In mijn omgeving is dat louter negatief.“

Was was kwetsend en gemeen van AHA?

-"Felgata denkt dat Hirsi Ali niet beseft, dat ze haar doel niet bereikt. ,,Het zijn vooral autochtone vrouwen en mannen van middelbare leeftijd, zoals Leon de Winter, die met haar weglopen. Maar de vrouwen waar ze voor zegt te strijden, hebben geen boodschap aan haar.“"-

Jammer voor die vrouwen.

"Astitou snapt de strategie van Hirsi Ali niet. ,,Ze luistert niet naar ons, de moslima's. Ja, ik draag een hoofddoek, maar ik ben niet onderdrukt. Ik draag mijn hoofddoek, omdat ik mijn geloof daarmee compleet maak. Ik wordt niet geslagen door mijn ooms, uitgehuwelijkt of besneden. Maar dat is wel het beeld, dat buitenstaanders van mij hebben door Hirsi Ali. Dat is vernederend. Jonge meiden zijn op hun eigen manier bezig om een plek in de samenleving te krijgen. Dat is zwaar genoeg. Hirsi Ali helpt daar niet bij.“"

Ze maakt haar geloof compleet. En op welke feiten en bewijs is het bestaan van allah gebaseert? Waarom moet die hoofddoek gedragen worden? 'Omdat, volgens Mohammed, mannen in verleiding kunnen worden gebracht.' Ik vind dat ronduit een belediging, alsof we ons niet kunnen beheersen. Waarom dragen kinderen vaak al zo'n rare uiting van geloof? Ik verfoei het steeds meer.

freya
26-01-06, 13:42
Geplaatst door knuppeltje
Is dit het zelfde als dat ze gezegt zou hebben dat alle moslims fundamentalisten zijn?

Niet zo selectief citeren! Wat voor manier van discussieren is dit? Of ben je werkelijk net zo dom als je doet?

Goedwillende westerlingen als Scheffer laten zich gemakkelijk misleiden.
Als ze moslims zien die zich niet aan alle regels van de islam houden,
denken ze: hé, daar heb je vrijzinnige moslims!
Maar dat is niet zo. Op een later tijdstip in hun leven, zullen ze zich
alsnog aan de regels gaan houden. Ze veranderen van niet-praktiserende in praktiserende moslims. Nu veel praktiserende moslims gevoelig zijn voor de retoriek van het beloofde kalifaat, kunnen ze zelfs gemakkelijk praktiserende fundamentalisten worden.
Westerlingen denken in een lineaire ontwikkeling van orthodoxie naar
vrijzinnigheid. In een moslima met een naveltruitje en een rappende Ali B. zien zij moslims die de orthodoxie achter zich hebben gelaten. Maar die moslima en die rapper hebben de orthodoxie juist nog voor zich. Ze hebben de strijd met de orthodoxie uitgesteld.

knuppeltje
26-01-06, 15:21
Geplaatst door freya
Niet zo selectief citeren! Wat voor manier van discussieren is dit? Of ben je werkelijk net zo dom als je doet?

Goedwillende westerlingen als Scheffer laten zich gemakkelijk misleiden.
Als ze moslims zien die zich niet aan alle regels van de islam houden,
denken ze: hé, daar heb je vrijzinnige moslims!
Maar dat is niet zo. Op een later tijdstip in hun leven, zullen ze zich
alsnog aan de regels gaan houden. Ze veranderen van niet-praktiserende in praktiserende moslims. Nu veel praktiserende moslims gevoelig zijn voor de retoriek van het beloofde kalifaat, kunnen ze zelfs gemakkelijk praktiserende fundamentalisten worden.
Westerlingen denken in een lineaire ontwikkeling van orthodoxie naar
vrijzinnigheid. In een moslima met een naveltruitje en een rappende Ali B. zien zij moslims die de orthodoxie achter zich hebben gelaten. Maar die moslima en die rapper hebben de orthodoxie juist nog voor zich. Ze hebben de strijd met de orthodoxie uitgesteld.


Ik ben het met dat hele stuk niet eens, maar daar ging het niet om.

Ook in dit stuk zegt ze niet dat alle moslims fundamentalisten zijn, maar dat stelde jij wel.

In dat verband vind ik het nogal ridicuul om mij selectiviteit te verwijten.

freya
26-01-06, 15:38
Geplaatst door knuppeltje
Ik ben het met dat hele stuk niet eens, maar daar ging het niet om.

Ook in dit stuk zegt ze niet dat alle moslims fundamentalisten zijn, maar dat stelde jij wel.

In dat verband vind ik het nogal ridicuul om mij selectiviteit te verwijten.

Zij beweert in die tekst bijna dat vrijzinnige moslims uiteindelijk allemaal toch orthodox zullen worden.

Live zei ze er nog bij dat die zogenaamd vrijzinnige moslims de 'ware islam' nog niet ontdekt hadden.

Dan kan je nog wat steggelen over de termen orthodox en fundamentalistisch, maar wat Ayaan met 'ware islam' bedoelt weten al haar fans maar al te goed.

Ze ontkent dus letterlijk het bestaan van werkelijk vrijzinnige moslims. Die zijn niet echt vrijzinnig en kunnen elk moment vervallen tot stikte regeltjes opvolgers en de stap naar geweldadig extremisme is dan nog maar heel klein, volgens onze Ayaan.


Kun je nog lezen, lees dan mee.

Bart
26-01-06, 15:50
Geplaatst door freya
Zij beweert in die tekst bijna dat vrijzinnige moslims uiteindelijk allemaal toch orthodox zullen worden.

Live zei ze er nog bij dat die zogenaamd vrijzinnige moslims de 'ware islam' nog niet ontdekt hadden.

Dan kan je nog wat steggelen over de termen orthodox en fundamentalistisch, maar wat Ayaan met 'ware islam' bedoelt weten al haar fans maar al te goed.

Ze ontkent dus letterlijk het bestaan van werkelijk vrijzinnige moslims. Die zijn niet echt vrijzinnig en kunnen elk moment vervallen tot stikte regeltjes opvolgers en de stap naar geweldadig extremisme is dan nog maar heel klein, volgens onze Ayaan.


Kun je nog lezen, lees dan mee.

In wezen zegt ze dan dus hetzelfde als orthodoxe moslims. Ook die beweren namelijk maar al te vaak dat "vrijzinnige moslims" niet bestaan....

knuppeltje
26-01-06, 15:55
Geplaatst door freya
Zij beweert in die tekst bijna dat vrijzinnige moslims uiteindelijk allemaal toch orthodox zullen worden.

Live zei ze er nog bij dat die zogenaamd vrijzinnige moslims de 'ware islam' nog niet ontdekt hadden.

Dan kan je nog wat steggelen over de termen orthodox en fundamentalistisch, maar wat Ayaan met 'ware islam' bedoelt weten al haar fans maar al te goed.

Ze ontkent dus letterlijk het bestaan van werkelijk vrijzinnige moslims. Die zijn niet echt vrijzinnig en kunnen elk moment vervallen tot stikte regeltjes opvolgers en de stap naar geweldadig extremisme is dan nog maar heel klein, volgens onze Ayaan.


Kun je nog lezen, lees dan mee. `


Zeer zeker, anders zou ik het verschil niet kennen tussen kunnen en zullen.

Wat haar fans weten hebben ze me nog niet verteld.

Waar staat in dit stuk dat ze heeft gezegd dat de stap van die strikte regeltjes opvolgers naar extremisme heel klein is voor die vrijzinnigen.

Kun je lezen, lees dan mee.

Maar lees dan wel wat er staat, want er staat niet wat je leest.

freya
26-01-06, 16:15
Geplaatst door Bart
In wezen zegt ze dan dus hetzelfde als orthodoxe moslims. Ook die beweren namelijk maar al te vaak dat "vrijzinnige moslims" niet bestaan....

Dat klopt, Ayaan is ook gewoon zelf een aardsfundamentalist.

Voor haar bestaat er maar een soort interpretatie van de islam, die waar ze zelf mee is opgegroeid. En de rest ontkent ze gewoon.

freya
26-01-06, 16:18
Geplaatst door knuppeltje
`


Zeer zeker, anders zou ik het verschil niet kennen tussen kunnen en zullen.

Wat haar fans weten hebben ze me nog niet verteld.

Waar staat in dit stuk dat ze heeft gezegd dat de stap van die strikte regeltjes opvolgers naar extremisme heel klein is voor die vrijzinnigen.

Kun je lezen, lees dan mee.

Maar lees dan wel wat er staat, want er staat niet wat je leest.

Op een later tijdstip in hun leven, zullen ze zich
alsnog aan de regels gaan houden. Ze veranderen van niet-praktiserende in praktiserende moslims. Nu veel praktiserende moslims gevoelig zijn voor de retoriek van het beloofde kalifaat, kunnen ze zelfs gemakkelijk praktiserende fundamentalisten worden .

Wat zij beweert over wat fundamentalistische moslims allemaal willen en doen, daar moet je maar haar boekjes en artikeltjes over lezen.



:zwaai:



:moe:

knuppeltje
26-01-06, 16:33
Geplaatst door freya
Op een later tijdstip in hun leven, zullen ze zich
alsnog aan de regels gaan houden. Ze veranderen van niet-praktiserende in praktiserende moslims. Nu veel praktiserende moslims gevoelig zijn voor de retoriek van het beloofde kalifaat, kunnen ze zelfs gemakkelijk praktiserende fundamentalisten worden .

Wat zij beweert over wat fundamentalistische moslims allemaal willen en doen, daar moet je maar haar boekjes en artikeltjes over lezen.



:zwaai:



:moe:



Freya, Misschien ga ik dat nog eens lezen- maar daar ging het dus niet om.

Het ging er om wat er stond, en in het verband van de hele discussie hier vind ik het heel anders doen voorstellen heel bedenkelijk voor een moderater- die heeft wel iets beters te doen.

Verder hoop ik niet dat je ooit een advocaat nodig hebt die van dergelijke kromme redeneringen gebruikt maakt voor je verdediging.


Groetjes.

mark61
27-01-06, 04:40
Er staat nergens 'alle'. Ik zie 1 keer 'veel', vervolgens geen lidwoord, vervolgens 'ze', waarbij onduidelijk is wie die 'ze' wel niet zijn.

Magoed, we zijn nu in de fase middeleeuwse casuïstiek annex filologie. Nog ergens een 'West-' vergeten?

Hawa
27-01-06, 09:50
Iemand een socioloog riep van morgen op de radio dat veel mensen de Islam benaderen door hun eigen koloniale gedachtengoed.
Hij slaat de spijker precies op zijn kop.
En wat HAA betreft,eerst zat zij bij de moslimbroederschap,en haar zusje was moderne moslima. Twwe uitersten uit een familie.
Somalie is een Aziatisch-Afrikaans land. Voor de oorlog leefden clans gebroederlijk samen. Ze spreken hun eigen taal,en niet Arabisch.
Maar HAA heeft niet zolang in Somalie gewoond.
Zij is gehersenspoeld,en wordt nu gespoeld door de mannetjes putters hier in Nederland.
Haar mening is iets anders dande vele meningen van alle soorten mensen in Nederland. Zowel Nederlanders en Moslims zijn tegen haar aantijgingen. Ik weet wel beter en maak mij alleen druk over die belangstelling voor haar. En we weten nu wel,uit welke hoek.dus koloniaal denken is dat. Is een mooi woord zo het echt is mijn ogen dus is. :stomp:

freya
27-01-06, 12:11
Geplaatst door mark61
Er staat nergens 'alle'. Ik zie 1 keer 'veel', vervolgens geen lidwoord, vervolgens 'ze', waarbij onduidelijk is wie die 'ze' wel niet zijn.

Magoed, we zijn nu in de fase middeleeuwse casuïstiek annex filologie. Nog ergens een 'West-' vergeten?

Ik haar gedrukte tekst kijkt ze iid wel uit om niet op discriminatie gepakt te kunnen worden.

Maar ik zat in de zaal die avond toen ze dit eerst voorlas en er daarna over in discussie ging met Paul Scheffer. En het was overduidelijk hoe ze het eigenlijk bedoelde. En dan gaat het om klemtonen en herhalingen met nuanceverschillen.

Het wordt tijd dat ik zo'n mooi klein opname apparaatje aanschaf om mee te nemen naar al die debatten waar ik in de zaal zit.

Doekie4Life
27-01-06, 12:59
Geplaatst door Soldim
Hmm, dat betekend dat 22% vind dat ze wel iets betekend. 1.000.000 moslims, 500.000 vrouwen, 22% = een dikke 100.000.

kun jij wel lezen?? :moe:
er staat duidelijk dat de opdracht is gedaan onder ruim 380 islamitische vrouwen van verschillende etniciteiten, opleidingen en leeftijden.

dus dat kan nooit 100.000 Zijn.

:) Gegroet DL

mark61
27-01-06, 13:45
Geplaatst door freya
Ik haar gedrukte tekst kijkt ze iid wel uit om niet op discriminatie gepakt te kunnen worden.

Maar ik zat in de zaal die avond toen ze dit eerst voorlas en er daarna over in discussie ging met Paul Scheffer. En het was overduidelijk hoe ze het eigenlijk bedoelde. En dan gaat het om klemtonen en herhalingen met nuanceverschillen.

Het wordt tijd dat ik zo'n mooi klein opname apparaatje aanschaf om mee te nemen naar al die debatten waar ik in de zaal zit.

Iesj goed. Tsjek meteen even 'alle's en 'veel' etc. als moeslims over NLers, (West-)Europeanen, westerlingen etc. praten.

Gaan we op alle slakken zout leggen. En daarna de vinaigrette.

mark61
27-01-06, 13:46
Geplaatst door Doekie4Life
kun jij wel lezen?? :moe:
er staat duidelijk dat de opdracht is gedaan onder ruim 380 islamitische vrouwen van verschillende etniciteiten, opleidingen en leeftijden.

dus dat kan nooit 100.000 Zijn.

:) Gegroet DL

Jij niet begrijpen wat enquete is? Hoe dat werkt? Statistiek? let but

michiel mans
27-01-06, 14:16
Hawa schreef,

-"Iemand een socioloog riep van morgen op de radio dat veel mensen de Islam benaderen door hun eigen koloniale gedachtengoed."-

Daar kan ik geen touw aan vastknopen. Wat is het verband?

-"Hij slaat de spijker precies op zijn kop. En wat HAA betreft,eerst zat zij bij de moslimbroederschap,en haar zusje was moderne moslima. Twwe uitersten uit een familie."-

Volgens mij heet ze Ayaan Hirsi Ali, AHA dus. Gelukkig kreeg ze in de gaten dat dit broederschap niet spoorden. Het gebruik van de term 'broeder', of 'zuster' voor medemoslims vermindert ook het 'wij' en 'zij' gevoel niet echt. Maar dit terzijde.

-"Somalie is een Aziatisch-Afrikaans land."-

Aziatisch?

-"Voor de oorlog leefden clans gebroederlijk samen."-

Werkelijk? Hoe ontstond de oorlog naar jouw idee?

Ze spreken hun eigen taal,en niet Arabisch. Maar HAA heeft niet zolang in Somalie gewoond. Zij is gehersenspoeld,en wordt nu gespoeld door de mannetjes putters hier in Nederland."-

Nee, ze heeft zich los kunnen trekken van de hersenspoeling die 'islam' heet.

-"Zowel Nederlanders en Moslims zijn tegen haar aantijgingen. Ik weet wel beter en maak mij alleen druk over die belangstelling voor haar. En we weten nu wel,uit welke hoek.dus koloniaal denken is dat. Is een mooi woord zo het echt is mijn ogen dus is."-

Nou Hawa, er zijn heel veel Nederlanders die zich kunnen vinden in veel van haar woorden. Afgaande op die onbetrouwbare poll, te weinig geïnterviewde mensen, toch ook nog zo'n twintig procent van de moslima's die wel iets in haar zien.

michiel mans
27-01-06, 14:23
Freya schreef,

-“Ik haar gedrukte tekst kijkt ze iid wel uit om niet op discriminatie gepakt te kunnen worden.
Maar ik zat in de zaal die avond toen ze dit eerst voorlas en er daarna over in discussie ging met Paul Scheffer. En het was overduidelijk hoe ze het eigenlijk bedoelde. En dan gaat het om klemtonen en herhalingen met nuanceverschillen. Het wordt tijd dat ik zo'n mooi klein opname apparaatje aanschaf om mee te nemen naar al die debatten waar ik in de zaal zit.”-

Laat ik nou ook in de zaal hebben gezeten (we hebben het over de Rode Hoed toch?) en een andere interpretatie hebben dan jij. Ze doet haar uiterste best om niet te generaliseren. Ze beklemtoonde juist nog een keer dat haar kritiek de extreme uitingen van de islam betreft. Volgende keer inderdaad zo’n ‘apparaatje’ meenemen.

michiel mans
27-01-06, 14:27
Doekie4life schreef,

-"kun jij wel lezen??
er staat duidelijk dat de opdracht is gedaan onder ruim 380 islamitische vrouwen van verschillende etniciteiten, opleidingen en leeftijden. dus dat kan nooit 100.000 Zijn."-

Mmm...kun jij wel nadenken? En lezen.

mark61
27-01-06, 14:36
Geplaatst door michiel mans
Laat ik nou ook in de zaal hebben gezeten (we hebben het over de Rode Hoed toch?) en een andere interpretatie hebben dan jij. Ze doet haar uiterste best om niet te generaliseren. Ze beklemtoonde juist nog een keer dat haar kritiek de extreme uitingen van de islam betreft. Volgende keer inderdaad zo’n ‘apparaatje’ meenemen.

Interesting. Someone who begs to differ.

Soldim
27-01-06, 15:09
Geplaatst door Doekie4Life
kun jij wel lezen?? :moe:
er staat duidelijk dat de opdracht is gedaan onder ruim 380 islamitische vrouwen van verschillende etniciteiten, opleidingen en leeftijden.

dus dat kan nooit 100.000 Zijn.


Graag zou ik jou persoonlijke, en ongetwijfeld brilliante, conclussie's van een dergelijk onderzoek horen!!

papol
27-01-06, 15:42
Geplaatst door Hawa

Emacipathie werd opgelegd door dolle minas,ze wisten eigenlijk ook helemaal niks over milieus. Ze wilden dat die vrouwen,achter gasfornuis maar moesten gaan werken,en werken was volgens hun emancipatie.

Nu is er weer malaise,geen werk,en terug naar af. De vrouwen moeten nu wel werken,anders redt je het niet met smalle portemonnaie.

Als er iemand uit valt,uit arbeidsproces dan zijn echt de rapen gaar,dan is er misschien geen geld meer om de schulden af te betalen.

We zijn het meer eens dan jij denkt.

Gr.P

papol
27-01-06, 15:47
Geplaatst door contradictio

Het ergste is nog dat zij als (ex)moslima en vrouw eigenlijk dondersgoed weet waar het probleem ligt.



Dat klopt idd ...

Gr.P

michiel mans
27-01-06, 16:41
Geplaatst door Hawa

Emacipathie werd opgelegd door dolle minas,ze wisten eigenlijk ook helemaal niks over milieus. Ze wilden dat die vrouwen,achter gasfornuis maar moesten gaan werken,en werken was volgens hun emancipatie.

Nu is er weer malaise,geen werk,en terug naar af. De vrouwen moeten nu wel werken,anders redt je het niet met smalle portemonnaie.

Als er iemand uit valt,uit arbeidsproces dan zijn echt de rapen gaar,dan is er misschien geen geld meer om de schulden af te betalen.

Ik zie dat je de emancipatiebeweging goed bestudeerd hebt. Ik denk dat we op deze manier wel makkelijk 'tot elkaar' komen. Laat ik eerlijk zijn. Ik zie 'jullie' als net zo vreemd als jullie 'ons' vinden. En dat gaat steeds meer de verkeerde kant op.

super ick
27-01-06, 18:50
Geplaatst door ~Panthera~
Niet de moslimvrouwen, maar de moslimmannen moeten emanciperen. Hirsi Ali heeft het nog steeds over hoofddoekjes en maagdelijkheid, maar wij zijn al veel verder. Dat de moslimmannen ons niet meer kunnen bijbenen, dat is pas de echte strijd van de moslima.“


:duim:

Jij slaat de spijker op zijn kop. Ik zie dat dagelijks om mij heen op HBO-scholen.
Daar ligt jullie kracht. Girlllllllllllpower.

Goodnight
28-01-06, 12:35
In een van haar laatste interviews ( Parlementair Jaarboek) beweert zij dat " DE MOSLIMGEMEENSCHAP het terrorisme niet afwijst", dat er GEEN ENKELE fatwa tegen tegen Bin Laden is uitgesproken en dat hervormingen DE islam vreemd zijn.

Ff lezen...nee kan hier toch echt niets anders van maken: DE MOSLIMGEMEENSCHAP.

Goodnight
28-01-06, 12:41
dat er GEEN ENKELE fatwa tegen tegen Bin Laden is uitgesproken en dat hervormingen DE islam vreemd zijn.


Fatwa issued against bin Laden
10/03/2005 21:23 - (SA)


Madrid - Spain's Islamic Commission, grouping the nation's Muslim community, issued a fatwa against al-Qaeda leader Osama bin Laden, in the name of whose network last year's Madrid train bombings were claimed.

The five-page fatwa declared bin Laden "outside Islam" on Thursday, adding that "bin Laden, al-Qaeda and all those who try to justify terrorism by basing it on the holy Qu'ran, are outside Islam".

The fatwa said that "the terrorist acts" of al-Qaeda and its leader "are totally forbidden and the object of strong condemnation by Islam".

Given the group's support for "the legality of terrorism", bin Laden and al-Qaeda "must not be considered Muslims nor treated as such", the fatwa read.

It furthermore called for everyone to avoid deploying the term "Islam or Islamist to refer to these miscreants".

Mansour Escudero, who leads the Federation of Islamic religious entities (Feeri) and co-secretary general of the Spanish government-created commission earlier told AFP the commission was inviting Spanish-based imams to condemn terrorism at Friday prayers.

First anniversary of Madrid blasts

Friday marks the first anniversary of the Madrid blasts, which claimed the lives of 191 people and injured a further 1 900.

The attacks have been blamed on mainly Moroccan Islamic extremists loyal to bin Laden.

"We have called on imams to make a formal declaration condemning terrorism and for a special prayer for all the victims of terrorism," Escudero said.

The commission has also drawn up a document designed to "thank the Spanish people and the government for their attitude towards Muslims" since last March 11, in particular for not taking "disproportionate" measures similar to those which the September 11 attacks sparked in the United States.

The commission called on Muslims to take part in Friday's commemorative programme being organised by Spanish authorities and community groups and to work with them to ensure terrorism was defeated.

According to Muslim associations, there are about 230 000 immigrant Muslims in Spain, mostly in the northeastern region of Catalonia, in addition to some 260 000 native Spaniards who profess the faith.


bron:http://www.news24.com/News24/World/News/0,,2-10-1462_1674704,00.html

freya
28-01-06, 12:46
Geplaatst door michiel mans


Laat ik nou ook in de zaal hebben gezeten (we hebben het over de Rode Hoed toch?) en een andere interpretatie hebben dan jij. Ze doet haar uiterste best om niet te generaliseren. Ze beklemtoonde juist nog een keer dat haar kritiek de extreme uitingen van de islam betreft. Volgende keer inderdaad zo’n ‘apparaatje’ meenemen.


Ja en?

Ze bekritiseert de extreme uitingen van de islam en vertelt er tussen neus en lippen bij dat liberale moslims in feite helemaal niet bestaan, maar allemaal op het punt staan om ook fundamentalist te worden en dat bovendien de stap van fundamentalisme naar extremisme tegewoordig nog maar heel klein is.

Dat is nu net het geniepige van haar hele lieve onschuldige bedreigde meisje act :kotsen:

En dat uiterste best doen om niet te generaliseren kan je wel met een zakje zout opdienen, want ze nuanceert alleen als er kritische vragen worden gesteld!

"O nee, maar dat bedoel ik niet :staart: Ik bedoel alleen die nare gevaarlijke extremisten :strik: Hoe kan je mij :huil: nu van zoiets beschuldigen?"

:kotsen:

Dolle Fatima
28-01-06, 13:48
Geplaatst door freya
Ja en?

Ze bekritiseert de extreme uitingen van de islam en vertelt er tussen neus en lippen bij dat liberale moslims in feite helemaal niet bestaan, maar allemaal op het punt staan om ook fundamentalist te worden en dat bovendien de stap van fundamentalisme naar extremisme tegewoordig nog maar heel klein is.

Dat is nu net het geniepige van haar hele lieve onschuldige bedreigde meisje act :kotsen:

En dat uiterste best doen om niet te generaliseren kan je wel met een zakje zout opdienen, want ze nuanceert alleen als er kritische vragen worden gesteld!

"O nee, maar dat bedoel ik niet :staart: Ik bedoel alleen die nare gevaarlijke extremisten :strik: Hoe kan je mij :huil: nu van zoiets beschuldigen?"

:kotsen:

Oftewel: de maniplulerende spelletjes en trucjes die veel Arabische vrouwen ten toon spreiden, beheersd ze feilloos.

michiel mans
28-01-06, 14:46
Freya schreef,


Ja en?

Ze bekritiseert de extreme uitingen van de islam en vertelt er tussen neus en lippen bij dat liberale moslims in feite helemaal niet bestaan, maar allemaal op het punt staan om ook fundamentalist te worden en dat bovendien de stap van fundamentalisme naar extremisme tegewoordig nog maar heel klein is.

Dat is nu net het geniepige van haar hele lieve onschuldige bedreigde meisje act.

Na 9/11 bleek dat 20% tot 25% van de Turken en Marokkanen het alternatieve gebruik van Boeing 757's wel aardig vonden. Er is in Nederland tot op heden geen massademonstratie geweest tegen het islam-extremisme. Ook elders niet. Althans niet voordat moslims zelf het doelwit waren (Egypte, Jordanie). Dan denk ik dat AHA een punt heeft. Ze heeft bovendien ook niet gezegd dat 'ze op het punt staan om fundamentalist te worden.' Ik denk dat de meeste moslims de kant van de extremisten zullen kiezen bij verdere escalatie. Tegen die tijd is de keuze: hoor je bij de moslims of de niet-moslims? Soort Balkan-keuze.

Dolle Fatima schreef,


Oftewel: de maniplulerende spelletjes en trucjes die veel Arabische vrouwen ten toon spreiden, beheersd ze feilloos.

Over stigmatiseren gesproken. Gelukkig gebruik je het woord 'veel'. Waar kaaskoppen zich in gradaties aan schuldig maken, maakt iedereen zich schuldig aan. Stigmatiseren, discrimineren, generaliseren, overdrijven, bagatelliseren. We zijn er allemaal 'broeders' en 'zusters' in.

Ook dat 'broeders' en 'zusters' noemen werkt het verdere 'wij' en 'zij' gevoel in de hand.

Dolle Fatima
28-01-06, 15:01
Er wel degelijk anti-terreur demonstraties geweest. Zoweln hier in Nederland als daarbuiten. Denk aan de demonstraties in London, Belgie en Casablanca. Dat de Nederlandse pers hier weinig aandacht aan besteed heeft zegt denk ik meer over de nederlandse media dan de Moslims.


Overigens zie ik die manipulatie van vrouwen niet louter als iets negatiefs. Hoewel de nederlandse maatschappij er anders over denkt, hebben veel Islamitische vrouwen achter gesloten deuren een macht die die van veel Nederlandse vrouwen te boven gaat. Of zoals een Arabische schrijfster het een keer zei toen zij over huiselijk geweld had: 'Wanneer een nederlandse vrouw een klap van haar man krijgt gaat ze in een hoekje zitten huilen. Wanneer een Aarabische vrouw van haar man een klap krijgt, geeft ze gewoon een klap terug.'

Hawa
28-01-06, 15:58
Lieve Freya,
Je hoeft niet opteslaan,afluisteren,er is genoeg stof!
En dat is het walchelijke(walgelijke) hahaha...... :maffia:

Dolle Fatima
29-01-06, 16:52
:wtf:

mark61
29-01-06, 23:50
Geplaatst door Dolle Fatima
:wtf:

Zeg, zou jij in voorkomend geval een donornier van AHA willen hebben? Of toch maar aan de dialyse? :lachu:

super ick
30-01-06, 08:04
Geplaatst door Dolle Fatima
Er wel degelijk anti-terreur demonstraties geweest. Zoweln hier in Nederland als daarbuiten. Denk aan de demonstraties in London, Belgie en Casablanca. Dat de Nederlandse pers hier weinig aandacht aan besteed heeft zegt denk ik meer over de nederlandse media dan de Moslims.


Overigens zie ik die manipulatie van vrouwen niet louter als iets negatiefs. Hoewel de nederlandse maatschappij er anders over denkt, hebben veel Islamitische vrouwen achter gesloten deuren een macht die die van veel Nederlandse vrouwen te boven gaat. Of zoals een Arabische schrijfster het een keer zei toen zij over huiselijk geweld had: 'Wanneer een nederlandse vrouw een klap van haar man krijgt gaat ze in een hoekje zitten huilen. Wanneer een Aarabische vrouw van haar man een klap krijgt, geeft ze gewoon een klap terug.'

Belachelijke Arabische schrijver. De Nederlandse vrouw gaat huilen, de Arabische slaat terug. Belachelijk.

Maarehhhhh, je reageert niet op de eerste zin van je discussiegenoot. Ik las dat toen namelijk ook en werd daar helemaal niet vrolijk van. Kan je je dat voorstellen?

Hawa
30-01-06, 14:06
Haha,de Nederlandse vrouw gaat huilen omdat zij dat niet gewend is. En als ik lees in een boek van een Somalisch meisje<Aman> die besneden is met haar negende jaar,en dan voor het eerst op de vlucht naar Kenia en daar bevalt van haar zoon en dan voor het eerst een onbesneden vrouw ziet. Zij zegt,ik keek mijn ogen uit,het leek wel een koeien kut. Ja lieve mensen het is maar wat je gewend bent. En inderdaad dit meisje mepte iemand haar tanden uit de mond.KIjk! Haar familie clan heeft dit weer opgelost met die andere clan. B.v. zoveel kamelen,geiten of wat dan ook in natura. In Nederland moet het rechtsysteem hierover beslissen. Ik zie die uitgeslagen tanden hier in Nederland nog niet zo snel vergoedt.Of ben ik nu weer blind en slechtziend. :staart:

super ick
30-01-06, 15:56
Geplaatst door Hawa
Haha,de Nederlandse vrouw gaat huilen omdat zij dat niet gewend is. En als ik lees in een boek van een Somalisch meisje<Aman> die besneden is met haar negende jaar,en dan voor het eerst op de vlucht naar Kenia en daar bevalt van haar zoon en dan voor het eerst een onbesneden vrouw ziet. Zij zegt,ik keek mijn ogen uit,het leek wel een koeien kut. Ja lieve mensen het is maar wat je gewend bent. En inderdaad dit meisje mepte iemand haar tanden uit de mond.KIjk! Haar familie clan heeft dit weer opgelost met die andere clan. B.v. zoveel kamelen,geiten of wat dan ook in natura. In Nederland moet het rechtsysteem hierover beslissen. Ik zie die uitgeslagen tanden hier in Nederland nog niet zo snel vergoedt.Of ben ik nu weer blind en slechtziend. :staart:

Als ik ze eruit sla wel hoor. Ik wordt veroordeelt tot het betalen van een schadevergoeding, krijg een straf en de ziektekostenverzekeraar komt zijn schade bij mij verhalen.
Heb je overal schijt aan en is er niets te halen dan heb je inderdaad gelijk. In deze indivudalistische maatschappij wordt er niet verder verhaald bij broers, zussen, ooms, tantes, enz. eventueel alleen bij de ouders, als het kind minderjarig is.

Jou voorbeeld van die clan gaat alleen op als er kamelen, geiten of geld te vergeven is, anders is het waarschijnlijk oog om oog, tand(en) om tand(en) gnagna. Wel een beschaafde oplossing.

Hawa
30-01-06, 16:26
ik geloof dat je naam al aangeeft hoe je denk en hoe je ............... zinspeelt op vooroordelen. Ik stuur je.......................... je wil niet weten.super koloniaal,je bent banaal en zeker in je hele verhaal...Krom is krom en recht is recht.,je weet niet beter,jammer dan!

dimmen jij anders ben je hier zo verdwenen! angkor/beheer

super ick
30-01-06, 20:35
Geplaatst door Hawa
ik geloof dat je naam al aangeeft hoe je denk en hoe je dick zinspeelt op vooroordelen. Ik stuur je in graf.je wil niet weten.super koloniaal,je bent banaal en zeker in je hele verhaal...Krom is krom en recht is recht.,je weet niet beter,jammer dan!

Nee jij bent lekker bezig door vrouwenbesnijdenis te beredeneren als: het is maar wat je gewend bent........
En dat er kamelen geschonken worden als er tanden uitgeslagen worden. En dat je dat in Nederland niet ziet gebeuren.
De beschaving blijkt bij jou te bestaan in een vergoeding na de barbaarse daad. In mijn optiek bestaat de beschaving uit het niet begaan van geweld.

En krom=krom en recht=recht hoeft niet perse negatief te zijn hoor. Zou een hoop duidelijkheid in veel zaken scheppen.
Dat je mij een superkoloniaal noemt en mij mijn graf instuurd en banaal vind alleen omdat we kennelijk van mening verschillen zegt meer over jou dan over mij.

Je zal er wel geen strafpunt voor ontvangen maar onthou goed dat bedreigingen uiten bij wet verboden is.

Rourchid
31-01-06, 01:15
Geplaatst door superdick

Nee jij bent lekker bezig door vrouwenbesnijdenis te beredeneren als: het is maar wat je gewend bent........


Ook in Nederland lopen vele vrouwen rond die het slachtoffer zijn geworden van de weerzinwekkende praktijk van vrouwenbesnijdenis. Deze vrouwen zullen er voor waken dat hun eigen kinderen eveneens het slachtoffer zullen worden van vrouwenbesnijdenis. Hun hele leven laten draaien om wat hun overkomen is doen ze - in tegenstelling tot mw. Hirsi Ali (VVD) - niet.
Het is ook typisch menselijk dat na zelfs nog grotere onomkeerbare verminkingen dan vrouwenbesmijdenis - zoals twee benen afgerukt krijgen door een mijn - de slachtoffers het zelfbeklag het zelfbeklag laten en verder gaan met hun leven; dat is een zaak van het hebben van zogenoemd incasseringsvermogen en de een heeft daar minder van dan de ander.

]Geplaatst door superdick[/i]

In mijn optiek bestaat de beschaving uit het niet begaan van geweld.


Behalve als het gaat om de veertigduizend mensen die dagelijks vermoord worden door de machineriën van het economisch en bancair totalitarisme teneinde een klein gedeelte van de wereld een luxe leventje te kunnen laten leiden.

Geplaatst door superdick

Dat je mij een superkoloniaal noemt en mij mijn graf instuurd en banaal vind alleen omdat we kennelijk van mening verschillen zegt meer over jou dan over mij.


Hyperkoloniaal is eveneens een goede omschrijving.

super ick
31-01-06, 15:23
Geplaatst door Rourchid
Ook in Nederland lopen vele vrouwen rond die het slachtoffer zijn geworden van de weerzinwekkende praktijk van vrouwenbesnijdenis. Deze vrouwen zullen er voor waken dat hun eigen kinderen eveneens het slachtoffer zullen worden van vrouwenbesnijdenis. Hun hele leven laten draaien om wat hun overkomen is doen ze - in tegenstelling tot mw. Hirsi Ali (VVD) - niet.
Het is ook typisch menselijk dat na zelfs nog grotere onomkeerbare verminkingen dan vrouwenbesmijdenis - zoals twee benen afgerukt krijgen door een mijn - de slachtoffers het zelfbeklag het zelfbeklag laten en verder gaan met hun leven; dat is een zaak van het hebben van zogenoemd incasseringsvermogen en de een heeft daar minder van dan de ander.
Lees nou eerst eens waarop ik reageer je blijft de plank misslaan, en niet alleen hier. Ook in een ander topic bestook je me met opmerkingen die niets met mijn reactie te maken hebben. Het bovenstaande ben ik het gewoon mee eens maar sluit niet aan bij de discussie. Het reageer op het feit dat er gesteld werd dat een besneden meisje een onbesneden vrouw een raar gezicht vond. Daarna werd er gesteld dat het maar is wat je gewend bent. Dat gaat m.i. niet op voor een opzettelijke verminking en het vunzige gedachtengoed dat erachter zit.
Behalve als het gaat om de veertigduizend mensen die dagelijks vermoord worden door de machineriën van het economisch en bancair totalitarisme teneinde een klein gedeelte van de wereld een luxe leventje te kunnen laten leiden.
Als je bedoelt dat de rijkdom beter verdeeld zou kunnen worden dan heb je gelijk. Geen meningsverschil dus.
Hyperkoloniaal is eveneens een goede omschrijving.
Het maakt mij niet zoveel uit wat er gezegd wordt. Ik hecht meer waarde aan wie het zegt.

Hawa
31-01-06, 17:01
Je moet mijn woorden niet lettelijk opvatten,zo ben ik echt niet. Ik wil gewoon mijn oordeel vellen. Mag je ook bij mij doen. Ik zal je nooit graf in sturen,wie ben ik omdat te zeggen. Maar ik gebruik als een grapje,niet als een vastaand iets. Ik sta hier ver boven. Ze mogen alles tegen mij zeggen maakt mij niet uit,ik weet wat ik waard ben, maar nogmaals excuus. Ik wil eigenlijk gewoon zeggen wat ik wil,maar dan kan blijkbaar niet meer,en dat is wat ik verafschuw.
U heeft voor mij echt banale ideeen,daarom zeg ik ...die woorden..uit wanhoop...misschien om U wakker te roepen.
En ook aanmijzelf,al die vooroordelen. Op mijn werk zeg ik de vreselijkste dingen. Echt! Soms schaam ik mij,maar ik kan niet stoppen.Ik kan niet stoppen mede doordat ze ook mijn standpunt willen weten,b.v. over verdeel en heers. En dan raak je al die radicale issues..Ik flap ervan alles uit. Als ze het over b.v. moslims hebben die tot Spanje zijn gekomen,zeg ik ineen keer,waren ze maar verder getrokken tot hier,dan hadden we die problemen ook niet. Raar maar waar,ze vonden het wel leuke gedachtengoed. Wat is er nu mis met Islam. Niks! Maar die kant en klare maaltijd van hier,het gedachtengoed van Joden en Christenen,daar hoort Islam nieteens bij.
Begrijpt U dan waar mijn hartzeer zit. Waarom al die verdachtmakerij,terwijl zij(extremisten) een poging doen om onze ogen te openen. Welke ogen dan! Ja,en dan valt je bril weer af,omdat je denkt dat ze ons willen knechten. En als vrouw,geemancipeerd,vrij als een vogel,wil nog niet zeggen dat vrouwen uit moslim landen niet vrij zijn. Jullie kijken tegen een muur op. De emancipatie lessen uit westerse landen hebben de mannen geminacht. Daar doen de moslimvrouwen niet aan mee,die varen een andere koers. En vraag niet aan mij als ze wel sterk genoeg zijn, Deze groep is ijzersterk. Deze vrouwen zijn vergevingsgezind,en weten wat voor brood ze kopen(letterlijk en fiiguurlijk) Zij laten zich niet knechten,en ze laten of proberen hun familie ook niet in slecht daglicht te stellen. En daarbij komt nog die Nederlandse bemoeizucht(zoals mevr.HAA) wil doen geloven. En daar pas ik voor. Als ik die boeken lees waarin besnijdenisssen nog steeds als een feest wordt gezien,ben ik niet diegene die daarop moet neeerkijken. Nee! Koesteren! Niet slecht spreken. Het is nog steeds aan hun,hun traditie,hun familiiebanden,om daar aan iets te doen. Het ligt niet aan onze westerse ideeen reeks om weer met dat vingertje te gaan zwaaaien. Respect! U wilt dat ook! U grijpt wilt om U heen,om mij te gaan straffen,omwat ik tegen U zeg. Maar wat U zegt zal nooit de boot kunnen aanleggen aan die steiger die U wilt. Ik ben vergevingsgezind,naar allen,die mijn broedervolk zijn,zowaar ik leef op deze godvruchtige aarde,waar iedereen aan mee mag doen.

super ick
01-02-06, 08:42
Geplaatst door Hawa
Je moet mijn woorden niet lettelijk opvatten,zo ben ik echt niet. Ik wil gewoon mijn oordeel vellen. Mag je ook bij mij doen. Ik zal je nooit graf in sturen,wie ben ik omdat te zeggen. Maar ik gebruik als een grapje,niet als een vastaand iets. Ik sta hier ver boven. Ze mogen alles tegen mij zeggen maakt mij niet uit,ik weet wat ik waard ben, maar nogmaals excuus. Ik wil eigenlijk gewoon zeggen wat ik wil,maar dan kan blijkbaar niet meer,en dat is wat ik verafschuw.
U heeft voor mij echt banale ideeen,daarom zeg ik ...die woorden..uit wanhoop...misschien om U wakker te roepen.
En ook aanmijzelf,al die vooroordelen. Op mijn werk zeg ik de vreselijkste dingen. Echt! Soms schaam ik mij,maar ik kan niet stoppen.Ik kan niet stoppen mede doordat ze ook mijn standpunt willen weten,b.v. over verdeel en heers. En dan raak je al die radicale issues..Ik flap ervan alles uit. Als ze het over b.v. moslims hebben die tot Spanje zijn gekomen,zeg ik ineen keer,waren ze maar verder getrokken tot hier,dan hadden we die problemen ook niet. Raar maar waar,ze vonden het wel leuke gedachtengoed. Wat is er nu mis met Islam. Niks! Maar die kant en klare maaltijd van hier,het gedachtengoed van Joden en Christenen,daar hoort Islam nieteens bij.
Begrijpt U dan waar mijn hartzeer zit. Waarom al die verdachtmakerij,terwijl zij(extremisten) een poging doen om onze ogen te openen. Welke ogen dan! Ja,en dan valt je bril weer af,omdat je denkt dat ze ons willen knechten. En als vrouw,geemancipeerd,vrij als een vogel,wil nog niet zeggen dat vrouwen uit moslim landen niet vrij zijn. Jullie kijken tegen een muur op. De emancipatie lessen uit westerse landen hebben de mannen geminacht. Daar doen de moslimvrouwen niet aan mee,die varen een andere koers. En vraag niet aan mij als ze wel sterk genoeg zijn, Deze groep is ijzersterk. Deze vrouwen zijn vergevingsgezind,en weten wat voor brood ze kopen(letterlijk en fiiguurlijk) Zij laten zich niet knechten,en ze laten of proberen hun familie ook niet in slecht daglicht te stellen. En daarbij komt nog die Nederlandse bemoeizucht(zoals mevr.HAA) wil doen geloven. En daar pas ik voor. Als ik die boeken lees waarin besnijdenisssen nog steeds als een feest wordt gezien,ben ik niet diegene die daarop moet neeerkijken. Nee! Koesteren! Niet slecht spreken. Het is nog steeds aan hun,hun traditie,hun familiiebanden,om daar aan iets te doen. Het ligt niet aan onze westerse ideeen reeks om weer met dat vingertje te gaan zwaaaien. Respect! U wilt dat ook! U grijpt wilt om U heen,om mij te gaan straffen,omwat ik tegen U zeg. Maar wat U zegt zal nooit de boot kunnen aanleggen aan die steiger die U wilt. Ik ben vergevingsgezind,naar allen,die mijn broedervolk zijn,zowaar ik leef op deze godvruchtige aarde,waar iedereen aan mee mag doen.

Lastig discussieren met iemand die woorden typt die ze niet meent. Ik kan er geen touw aan vast knopen.

Wel wil ik nog even terugkomen op uw mening over vrouwenbesnijdenis aan het eind van uw betoog. Dit is wat u schrijft: 'Het is nog steeds aan hun,hun traditie,hun familiiebanden,om daar aan iets te doen.'
Mevrouw Hawa ik zal het wel in uw oren willen tetteren: HET IS VERMINKING EN IN NEDERLAND STRENG VERBODEN!
Wat ze in Somalie of Egypte of waar dan ook doen moeten ze zelf weten.
Vrouwenbesnijdenis noem ik geen cultuur.

habibi_1986
01-02-06, 09:50
salaam alaycum lieve zusters,

ik heb de tekst van hirsi ali gelezen en jullie reacties.
ik ben een nederlands meisje dat sinds 15 december 2005 moslima is geworden en ik wil ook snel een hoofddoek gaan dragen inshallah.
en zoals hirsi ali er over praat lijkt het wel alsof ze ons alleen maar nog dieper het gat in wil gooien. nu ik moslima ben zo ik meer moeite krijgen met een goede baan krijgen en zullen de mensen raar staan te kijken als ze een nederlands meisje zien met een hoofddoek.
maar dit alles heb ik er voor over omdat het dragen van een hoofddoek mijn compleet maakt en ik voel me absoluut niet onderdrukt of wat dan ook.
ik voel me er lekker bij want ik wordt niet meer nagekeken op de manier zoals dat bij veel westerlingen gebeurd.

dit was het zusters,
ik hou van jullie allemaal omwille van Allah.

wa aleikum salaam cindy (safia)

Rourchid
01-02-06, 10:17
Geplaatst door superdick

Het maakt mij niet zoveel uit wat er gezegd wordt. Ik hecht meer waarde aan wie het zegt.


Als er maar op de man gepeeld kan worden.
Maar bedankt voor uw mededeling want het is onomstotelijk uit de draad af te leiden dat u niet eens in staat bent Nederlands te begrijpen, echter in plaats van een fout toe te geven wordt diegene die de terechte kritiek uit tot minderwaardig verklaard; in uw bekrompen wereld is het onmogelijk dat een niet-Kaukasiër het wel eens beter zou kunnen weten dan een Kaukasiër.
Kortom , de hoogste tijd om naar uw eigen volk terug te keren: www.pim-fortuyn.nl

Geplaatst door superdick

Vrouwenbesnijdenis noem ik geen cultuur.


Het enige informatieve aan deze opmerking is dat u hiermee aangeeft niet te kunnen definiëren wat cultuur inhoudt.

super ick
01-02-06, 11:37
Geplaatst door Rourchid
Als er maar op de man gepeeld kan worden.
De pot verwijt de ketel. Niet van die lange tenen hoor.
Maar bedankt voor uw mededeling want het is onomstotelijk uit de draad af te leiden dat u niet eens in staat bent Nederlands te begrijpen, echter in plaats van een fout toe te geven wordt diegene die de terechte kritiek uit tot minderwaardig verklaard; in uw bekrompen wereld is het onmogelijk dat een niet-Kaukasiër het wel eens beter zou kunnen weten dan een Kaukasiër.
Dat zijn hele domme woorden. Gelukkig neemt u die voor uw rekening.
Kortom , de hoogste tijd om naar uw eigen volk terug te keren: www.pim-fortuyn.nl
Ik had het van u kunnen verwachten. Alles wat kritiek heeft bestempelen als anti. U spreekt over een bekrompen wereld?
Het enige informatieve aan deze opmerking is dat u hiermee aangeeft niet te kunnen definiëren wat cultuur inhoudt.
Dan moet u toch echt gaan lezen waarop ik reageer. Er wordt gesuggereerd dat het een cultureel probleem is waarop ik reageer met de opmerking dat het voor mij geen cultuur is.

Dit is de laatste keer dat ik overigens op u reageer. Het begint een beetje op stalking te lijken. Overal waar ik een reactie plaats duikt u op.
Het wordt zo eentonig.

mark61
01-02-06, 11:42
Geplaatst door habibi_1986
ik voel me er lekker bij want ik wordt niet meer nagekeken op de manier zoals dat bij veel westerlingen gebeurd.

U is plotsklaps oosterlinge geworden?

Rourchid
01-02-06, 15:45
Geplaatst door superdick

Er wordt gesuggereerd dat het een cultureel probleem is waarop ik reageer met de opmerking dat het voor mij geen cultuur is.


Apert onjuist, u bent immers niet capabel om te reageren op een formulering waarin de term cultuur gehanteerd wordt doordat u niet in staat bent cultuur te concepiëren:

De Islam is als verwijzing één, maar de toepassing veronderstelt dat wij rekening houden met de geschiedenis en de maatschappelijke en de culturele ruimte waarin de Islam beleefd wordt: in die zin zou er dus een Islam moeten bestaan die wortelt in het westers cultureel universum zoals er ook een Islam bestaat die wortelt in de Afrikaanse of Aziatische traditie. De Islam en de Islamitische verwijzingen zijn één en enig, de wijze van juridische toepassing is uiteenlopend, de verwerkelijking ervan op een gegeven plaats en in gegeven tijd is uiteraard veelvormig."
(Tariq Ramadan (http://home/tiscali.nl/yesbrainer/tr/hfdst3.htm))

Geplaatst door Hawa

Haha,de Nederlandse vrouw gaat huilen omdat zij dat niet gewend is. En als ik lees in een boek van een Somalisch meisje<Aman> die besneden is met haar negende jaar,en dan voor het eerst op de vlucht naar Kenia en daar bevalt van haar zoon en dan voor het eerst een onbesneden vrouw ziet. Dit is een inleiding op 'incassingsvermogen', een vaardigheid waar het Hirsi Ali (VVD) en haar slaafjes/slavinnetjes aan ontbeert.

Geplaatst door superdick

Als ik ze eruit sla wel hoor. Ik wordt veroordeelt tot het betalen van een schadevergoeding, krijg een straf en de ziektekostenverzekeraar komt zijn schade bij mij verhalen.
Deze reactie is een klaagzang van een autochtoon dat hij wél door de rechter op wandaden afgerekend wordt terwijl de allochtonen onbestraft de wreedste daden kunnen begaan.
Terwijl op zijn minst onderzocht moet worden in hoeverre de gehele politiek tot geestelijk onvolwaardig verklaard zou moeten worden, vanwege alleen al het gedogen van de 'politica' mw. Hirsi Ali., is zelfbeklag kennelijk belangrijker dan het onderwerp van de discussie.
De enige cultuur die bestaansrecht heeft is de superdick-cultuur!

Rourchid
01-02-06, 15:49
Geplaatst door superdick

Dit is de laatste keer dat ik overigens op u reageer.


U neemt me de woorden uit de mond.


Geplaatst door superdick

Het begint een beetje op stalking te lijken.


Er zijn er wel meer die denken sjans bij/met me te hebben..

Geplaatst door superdick

Overal waar ik een reactie plaats duikt u op.


De omgeving op zich zegt niets over de reden om in een gegeven omgeving te verkeren.
De onderwerpen waaraan u refereert zijn onderwerpen die een belasting kunnen zijn voor het omgaan met je eigen emotie's/gevoelens en juist dit soort draden wordt aangegrepen door sommige autochtonen om hun taalvoorsprong te misbruiken voor het maken van een egotrip ten koste van anderen.
Dit soort prikkers is bijna zonder uitzondering de autochtone loser binnen autochtonia zelf en ze zijn herkenbaar aan hun eigen benedenmaatse taalbeheersing en hun beperkte geheugen; het gaat meestal om een rechtse beroepswerkeloze of deze of gene die dit laatste binnen afzienbare tijd zal worden.

Geplaatst door superdick

Het wordt zo eentonig.


Fout!
Moet zijn: het blijft eentonig en zal altijd eentonig blijven.

Btw Een paar maanden geleden was u toch diegene die beweerde vanwege het nog nooit een strafpunt gekregen te hebben, bij voorbaat, moreel superieur te zijn aan degenen die reeds wel een strafpunten-geschiedenis hebben/hadden?
Misschien wel zo netjes om de naam van de overleden Hendrik Matheus van Randwijk niet langer aan uw moreel gedevalueerde status te verbinden? (We moeten wel consequent blijven!)

Hawa
01-02-06, 15:54
Nou mijnheer Super Dick,ik dien ook maar aanklacht in,U tettert in mijn oortjes,en nu heb ik last. Hahaha... Weet U,natuurlijk is dat een verminking,maar het is niet aan ons,en vooral niet om te gaan tetteren,in die oren van die betreffende mensen.
Er zijn genoeg fundamentalisten die deze verminking verwerpen,ook aan hun afwijzing hiervan,wil nog niet zeggen dat ze al die scheermesjes laten liggen in de kast. Besnijdenissen worden ook uitgevoerd in Ziekenhuizen,is beter dan dat oude vrouwen dat doen,op hun traditionele manier. U kan beter Minister Verdonk een brief schrijven die Soedanees meisjes(18 jaar) wil uitzetten. Dit meisje wil niet besneden worden,haar ouders ook niet. En nu denkt deze minister dat deze mensen wel het tij kan keren. Wat denkt U wel niet,als dit meisje zich ergens bloot laat zien,b.v. bij het sporten of nog erger een huwelijk wil aangaan,wordt zij uitgekotst. Zij vinden ons vrouwen onrein,ga daar maar eens in debat,en vooral gaan tetteren,lost niks op.
Kijk! In Afrikaanse landen b.v. in Mali,hebben ze speciale films gemaakt over besnijdenissen. Echt! Je lacht je krom,maar na afloop,het plot van de film,loopt het echter toch niet goed af. Ze geven een voorbeeld in die film,een meisje dat niet besneden is vanwege het doodbloeden van haar moeder. En dan krijgt ze een vriendje,ook nog student in Frankrijk,en die gaat haar verraden en stapt notabene naar het stamhoofd. Zij heeft gelijk die verhouding uitgemaakt en hem kenbaar gemaakt dat hij een enorme hypocriet is. Zij vlucht,maar helaas moet zij dit ook ondergaan,ze wordt in een pickup-wagentje weggevoerd,einde Film.
Voorlichting in Afrikaanse landen wordt er gelukkig ook gegeven,ook het gebruik van condooms,als je dat ziet,kunnen ze hier er nog wat van leren,mede doordat in ons onderwijs systeem,over dit gebruik,onder vooral onwetenden,strak in de leer,hun hoofden afwenden. In ieder geval gaan de onderwijzeressen hier respectvol mee om,en gaan niet in die jonge geesten,tetteren,dat dit bij ons noodzaak is. Anders bereik je echt niks. Aan mijn zoon de vraag,heb je al seksuele opvoeding gehad op school,b.v. die condoom? ""ja,ja, over een banaan"" Einde discussie!

Eni
01-02-06, 16:12
Geplaatst door Hawa
Aan mijn zoon de vraag,heb je al seksuele opvoeding gehad op school,b.v. die condoom? ""ja,ja, over een banaan"" Einde discussie!

Kut, moest dat ding over een banaan? :verrassin

Dan heb ik het vroegah verkeerd begrepen.
Moet me toch maar eens laten testen nu :droef:

Hawa
01-02-06, 16:16
Ik wil je even bedanken,vooral omdat je zo helder alles neerzet in je schrijven. Ga zo door. En als een stalker worden beticht val ik al helemaal uit mijn evenwicht. Weetje,voor stalking,zwaar bestraft,straatverbod. Stalking is toch een ziekte? Zegt men! Met alle gevolgen vandien. Ja deze maatschappij doet hier ook weer niets aan. Het enigste wat telt als je dood bent,dan komen ze langs om sporen te zoeken..(Als het kalf verdronken is dempt men de put!) :haha:

Hawa
01-02-06, 16:18
t was in ieder geval niet over honkbalknuppel!! :lol:

super ick
01-02-06, 22:11
Geplaatst door Rourchid
U neemt me de woorden uit de mond.


Er zijn er wel meer die denken sjans bij/met me te hebben..

De omgeving op zich zegt niets over de reden om in een gegeven omgeving te verkeren.
De onderwerpen waaraan u refereert zijn onderwerpen die een belasting kunnen zijn voor het omgaan met je eigen emotie's/gevoelens en juist dit soort draden wordt aangegrepen door sommige autochtonen om hun taalvoorsprong te misbruiken voor het maken van een egotrip ten koste van anderen.
Dit soort prikkers is bijna zonder uitzondering de autochtone loser binnen autochtonia zelf en ze zijn herkenbaar aan hun eigen benedenmaatse taalbeheersing en hun beperkte geheugen; het gaat meestal om een rechtse beroepswerkeloze of deze of gene die dit laatste binnen afzienbare tijd zal worden.

Fout!
Moet zijn: het blijft eentonig en zal altijd eentonig blijven.

Btw Een paar maanden geleden was u toch diegene die beweerde vanwege het nog nooit een strafpunt gekregen te hebben, bij voorbaat, moreel superieur te zijn aan degenen die reeds wel een strafpunten-geschiedenis hebben/hadden?
Misschien wel zo netjes om de naam van de overleden Hendrik Matheus van Randwijk niet langer aan uw moreel gedevalueerde status te verbinden? (We moeten wel consequent blijven!) :zwaai: