PDA

Bekijk Volledige Versie : Lichte straffen voor exorcisten



Divine_70
26-01-06, 14:27
De correctionele rechtbank van Brussel heeft donderdag een meester-exorcist veroordeeld tot 5 jaar gevangenisstraf met uitstel. Tijdens een sessie van de exorcist overleed op 5 augustus 2004 een jonge vrouw die leed aan onvruchtbaarheid.

De echtgenoot van het slachtoffer werd veroordeeld tot 4 jaar cel met uitstel. Hij had zijn medewerking verleend aan de sessies die gespreid waren over meerdere weken en eindigden met extreem gewelddadige scènes om "de duivel op de vlucht te slaan".

De grootmeester werd vrijgesproken, hij had geen directe medewerking verleend aan de slagen, de verdrinkings- en wurgbewegingen op de jonge vrouw. Drie assistenten van de meester-exorcist werden veroordeeld tot straffen van 8 maanden tot 1 jaar met volledig uitstel.

De rechtbank volgde de argumenten van de burgelijke partijen en de procureur niet. Zij vroegen het dossier door te sturen naar een assisenhof. De procureur heeft de intentie beroep aan te tekenen tegen dit vonnis.

Aicha1976
26-01-06, 14:35
Dit doet me denken aan een film die ik een tijdje geleden heb gezien, hoe heettie ook alweer :vreemd:

Enge shit by the way zo'n excorsicme :schok:

Wide-O
26-01-06, 14:38
Duiveluitdrijvers krijgen lichte straffen

BRUSSEL - De correctionele rechtbank van Brussel heeft een meester-exorcist veroordeeld tot 5 jaar gevangenisstraf met uitstel. Tijdens een sessie van de exorcist overleed op 5 augustus 2004 een jonge vrouw die leed aan onvruchtbaarheid.

De echtgenoot van het slachtoffer werd veroordeeld tot 4 jaar cel met uitstel. Hij had zijn medewerking verleend aan de sessies die gespreid waren over meerdere weken en eindigden met extreem gewelddadige scènes om ,,de duivel op de vlucht te slaan''.
De grootmeester werd vrijgesproken, hij had geen directe medewerking verleend aan de slagen, de verdrinkings- en wurgbewegingen op de jonge vrouw.

Drie ,,assistenten'' van de meester-exorcist werden veroordeeld tot straffen van 8 maanden tot 1 jaar met volledig uitstel.

De rechtbank volgde de argumenten van de burgelijke partijen en de procureur niet. Zij vroegen het dossier door te sturen naar een assisenhof. De procureur heeft de intentie beroep aan te tekenen tegen dit vonnis.

Divine_70
26-01-06, 14:38
Geplaatst door Aicha1976
Dit doet me denken aan een film die ik een tijdje geleden heb gezien, hoe heettie ook alweer :vreemd:

Enge shit by the way zo'n excorsicme :schok:

Je bedoeld de Exorcist, met Linda Blair.
Gruwelijk. :verward:

Die hele film wordt omgeven met mysteries.

Wide-O
26-01-06, 14:39
Geplaatst door Aicha1976
Dit doet me denken aan een film die ik een tijdje geleden heb gezien, hoe heettie ook alweer :vreemd:


Blinde gok: "The Exorcist" ? :rood:

Aicha1976
26-01-06, 14:47
Geplaatst door Divine_70
Je bedoeld de Exorcist, met Linda Blair.
Gruwelijk. :verward:

Die hele film wordt omgeven met mysteries.


@Wide-O
Blinde gok: "The Exorcist" ?




Neeeheee, een tijdje geleden, niet een mensenleven geleden :argwaan:

Iets met Rosemary.....niet Rosemary's baby maar uhhh, ik ga even zoeken :hihi:

Aicha1976
26-01-06, 14:50
Hebbes ! The Exorcism of Emily Rose, leuke film....heb wel meteen een loge geregeld want slapen kon ik niet meer de eerste twee of drie dagen :nerd: