PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Marokkaanse raddraaiers opsluiten op een eiland’



freya
27-01-06, 10:34
'Marokkaanse raddraaiers opsluiten op een eiland’
Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - Ivar Manuel, lijsttrekker van D66 in Amsterdam, wil hardnekkige Marokkaanse overlastplegers twee jaar lang onder ‘militaire tucht’ plaatsen. Manuel, van beroep biologieleraar, sprak donderdagavond over ‘krijgsrecht’ en ‘opsluiten op een eiland’.

De andere partijen in Amsterdam voelen niets voor ‘zo’n Guantánamo Bay van D66’, zoals PvdA-lijsttrekker Asscher de mening van Manuels tegenstanders samenvatte. Dat er iets moet gebeuren en dat de spanning in Amsterdam snel toeneemt, werd door alle lijsttrekkers beaamd tijdens een spoeddebat naar aanleiding van de overlast in de Amsterdamse Diamantbuurt. Op initiatief van joodse, Marokkaanse en Turkse organisaties kregen de politici de kans te reageren op het wangedrag van Marokkaanse kinderen tegen vooral joden en homoseksuelen.

Ook aanwezig was Daphna Brekveld, lid van de deelraad in Oud-Zuid en woonachtig in de Diamantbuurt. Bij haar zijn deze week eveneens stenen door de ruiten gegooid. Brekveld zegt al jaren op straat geïntimideerd te zijn door groepen Marokkaanse jongeren.

Dat de daders steeds jonger zijn, bleek uit de arrestatie gisteren van veertien kinderen uit de Diamantbuurt. Tien worden ervan verdacht na de jaarwisseling tientallen autoruiten te hebben vernield. Vier kinderen van Marokkaanse origine, in de leeftijd van 10 tot 12 jaar, terroriseren volgens de politie al geruime tijd een homostel. Alle politieke partijen zijn het erover eens dat het wangedrag slechts kan worden aangepakt via de ouders van de kinderen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1138255732214.html

Julien
27-01-06, 10:42
Vinden meer mensen dat Nederland steeds meer op de Verenigde Staten begin te lijken? 'T is altijd al zo geweest dat Nederland nagenoeg alles koppiërt uit de VS, maar meestal duurt dat lang. Het zal me nu niet verbazen als Nederland er over 10 jaar hetzelfde uitziet als de VS van nu.

Bofko
27-01-06, 10:49
Geplaatst door Julien
Vinden meer mensen dat Nederland steeds meer op de Verenigde Staten begin te lijken? 'T is altijd al zo geweest dat Nederland nagenoeg alles koppiërt uit de VS, maar meestal duurt dat lang. Het zal me nu niet verbazen als Nederland er over 10 jaar hetzelfde uitziet als de VS van nu.

Nederland ziet er nu niet uit zoals de VS tien jaar geleden. :bril:

Julien
27-01-06, 10:56
Geplaatst door Bofko
Nederland ziet er nu niet uit zoals de VS tien jaar geleden. :bril:

ja maar ik bedoelde ook te zeggen: dat dat proces van koppiërgedrag wel sneller lijkt te gaan.

freya
27-01-06, 10:57
In de inleiding door Hadassa ..?.. van het CICI werd duidelijk gezegd dat de avond zou gaan over alle vormen van intollerantie, antisemitisme, homohaat en benadrukte zij islamofobie.

Dat was dus de enige keer dat dat laatste woord gevallen is de hele avond.
Opvallend was de accentverschuiving die heeft plaatsgevonden van de schuld geven aan 'domme machteloze ouders' naar 'haat voor het westen inpompende ouders'.

Over het algemeen rolden de heren over elkaar heen in het met elkaar eens zijn. Ook die kampen van D66 vond iedereen wel een goed idee, men viel er alleen over dat Ivar Manuael had gezegd dat die jongeren onder een andere rechtsysteen moesten vallen. Dat leverde ook wat onrust uitde zaal op.

De steeds terugkerende vraag was:
"hoe komen die steeds jongere kinderen aan die haat voor joden, homo's en de samenleving in het algemeen?"
Algemeen geaccepteerd antwoord: "van hun oudders en Arabische TVzenders" "En de oudere broers zouden ook wel een rol kunnen spelen"

PVDA en GL brachten nog wel naar voren in hun analyses dat Marokkaanse jongeren zich buitengesloten voelen van de maatschappij, o.a. door discriminatie op de arbeidsmarkt. Maar helemaal niemand is
met een oplossing voor dit probleem gekomen, sterker nog: er is totaal niet meer verder over gesproken.

Uit de zaal kwam nog wel een zwak tegengeluid, vooral van mensen die zich bezighielden met samenwerkingsverbanden tussen Joden en Marokkanen in Amsterdam

Ahmet Larouz van Tans maakte een mooi punt in zijn verder warrige slotwoord, toen hij de politici vroeg waarom zij eigenlijk niet op de hoogte waren van deze initiatieven, die toch op hoog nivo in de stad plaatsvinden.
Toen waren de heren even stil.


:aanwal: Er zijn van die momenten dat ik het even allemaal niet meer zie zitten. Gisteravond was daar 1 van * diepe zucht*

TonH
27-01-06, 11:37
Geplaatst door freya
:aanwal: Er zijn van die momenten dat ik het even allemaal niet meer zie zitten. Gisteravond was daar 1 van * diepe zucht*

Dank voor het verslag... en je gevoel deel ik van harte. :fpetaf:

En D66 stal voor Het Parool kennelijk de show...


Manuel (D66): harde kern in leger
Van een verslaggever

AMSTERDAM - Ivar Manuel, de Amsterdamse lijsttrekker van D66, wil harde kern van de Marokkaanse probleemjongeren verplicht twee jaar onder militaire tuchtrecht in het leger plaatsen.

Manuel: ''Het loopt in Amsterdam nu echt uit de hand. We moeten een eind maken aan de overlast die een groep probleemjongeren veroorzaakt.'' De D66-leider doelt op 'een groep leiders die het ene delict na het andere pleegt'. ''We praten steeds over dialoog, educatie en hulp bij de opvoeding, maar eerst zullen we de leiders uit de groep raddraaiers moeten halen en met een onvrijwillige dienstplicht opnemen in het leger, hen daar als militair heropvoeden en dan weer terugbrengen in de maatschappij.''

Manuel deed het voorstel gisteravond tijdens een spoeddebat over de Amsterdamse Diamantbuurt. Tijdens het debat, georganiseerd door Joodse, Marokkaanse en Turkse organisaties, spraken politici over de ongeregeldheden, zoals het ingooien van ramen en het wegpesten door Marokkaanse jongeren van Joden en homoseksuelen.

Bijval van zijn collega-politici kreeg Manuel niet, ook niet van de VVD waar D66 een lijstverbinding mee is aangegaan. PvdA-lijsttrekker Lodewijk Asscher sprak smalend over 'het Guantanamo Bay van D'66'.


© Het Parool, 27-01-06

Max Stirner
27-01-06, 12:27
Geplaatst door freya
PVDA en GL brachten nog wel naar voren in hun analyses dat Marokkaanse jongeren zich buitengesloten voelen van de maatschappij, o.a. door discriminatie op de arbeidsmarkt. Maar helemaal niemand is
met een oplossing voor dit probleem gekomen, sterker nog: er is totaal niet meer verder over gesproken.



De enige structurele oplossing voor dit probleem is het keihard aanpakken van die ettertjes die de naam van de hele Marokkaanse gemeenschap verzieken.

En stuur hun papa en mama ook maar gelijk een jaartje naar n zandbank ofzo - als je kind op zijn tiende al zo intolerant en agressief is ten opzichte van medeburgers, ben je n waardeloze ouder.

freya
27-01-06, 12:36
Geplaatst door Max Stirner
De enige structurele oplossing voor dit probleem is het keihard aanpakken van die ettertjes die de naam van de hele Marokkaanse gemeenschap verzieken.

En stuur hun papa en mama ook maar gelijk een jaartje naar n zandbank ofzo - als je kind op zijn tiende al zo intolerant en agressief is ten opzichte van medeburgers, ben je n waardeloze ouder.

Jij weet de sfeer van de hele avond uitstekend weer te geven.

:duim:












:moe:

freya
27-01-06, 12:44
De hele avond speelde de vraag door mijn hoofd of er nu in Enkhuizen of Lutjebroek ook zo'n avond georganiseerd zal worden over het oplaaied treinterrorisme.

Jullie weten wel, die plattelandse randgroepjongeren, met hun blonde of kale kopjes, die conducteurs bedreigen, passagiers de coupe's uitpesten en de boel het liefst in de hens steken.

Na afloop stelde ik deze vraag aan de lijsttrekker van CDA, die tegelijk met mij zijn fiets van het slot haalde.

En wat was zijn antwoord?

:moe:

"Dat denk ik wel ja, dat zijn toch die Antillianen uit Hoorn - Kersenboogaard."


:dood:

TonH
27-01-06, 13:39
Geplaatst door freya
De hele avond speelde de vraag door mijn hoofd of er nu in Enkhuizen of Lutjebroek ook zo'n avond georganiseerd zal worden over het oplaaied treinterrorisme.

Jullie weten wel, die plattelandse randgroepjongeren, met hun blonde of kale kopjes, die conducteurs bedreigen, passagiers de coupe's uitpesten en de boel het liefst in de hens steken.

Na afloop stelde ik deze vraag aan de lijsttrekker van CDA, die tegelijk met mij zijn fiets van het slot haalde.

En wat was zijn antwoord?

:moe:

"Dat denk ik wel ja, dat zijn toch die Antillianen uit Hoorn - Kersenboogaard."


:dood:

Wie was die lijsttrekker? Voor Amsterdam is het nl. Hester Maij en ik dacht dat mevrouw Simon weer in OudZuid was.

observer
27-01-06, 14:03
Geplaatst door Julien
Vinden meer mensen dat Nederland steeds meer op de Verenigde Staten begin te lijken? 'T is altijd al zo geweest dat Nederland nagenoeg alles koppiërt uit de VS, maar meestal duurt dat lang. Het zal me nu niet verbazen als Nederland er over 10 jaar hetzelfde uitziet als de VS van nu. de misdaadcijfers in de vs dalen overigens al bijna 10 jaar dus laten we het hopen

bv new york was ooit de gevaarlijkste grote stad van de vs nu 1 van de veiligste

TonH
27-01-06, 14:12
Geplaatst door observer
de misdaadcijfers in de vs dalen overigens al bijna 10 jaar dus laten we het hopen

bv new york was ooit de gevaarlijkste grote stad van de vs nu 1 van de veiligste

In Amsterdam dalen de misdaadcijfers, volgens de politie, ook al een paar jaar spectaculair.

jochie
27-01-06, 14:59
Ik vind het een goed idee om raddraaiers van welke afkomst dan ook , voor een langdurige periode te onderwerpen aan een streng regime!

Onder het motto: Als de ouders het niet doen, dan moet de overheid deze verantwoordelijkheid op zich nemen.

Overigens vind ik dat de kosten van de raddraaierij verhaalt dienen te worden op de ouders!

Mark
27-01-06, 15:12
Geplaatst door freya

"hoe komen die steeds jongere kinderen aan die haat voor joden, homo's en de samenleving in het algemeen?"
Algemeen geaccepteerd antwoord: "van hun oudders en Arabische TVzenders" "En de oudere broers zouden ook wel een rol kunnen spelen"


Het juiste antwoord is dat ze gelijk hebben in hun strijd tegen de joden, homos en ongelovigen. En die haat wordt puur en alleen uitgelokt door de wandaden van de joden, homos en ongelovigen.

Dit soort ironie wordt niet begrepen door alle argeloze bezoekers van maroc.nl die jouw stijl helemaal niet kennen. Ik vraag je dan ook om hier voortaan wat meer rekening mee te houden en een beetje te dimmen met je sarcasme [freya]

papol
27-01-06, 15:23
Geplaatst door freya
De steeds terugkerende vraag was:
"hoe komen die steeds jongere kinderen aan die haat voor joden, homo's en de samenleving in het algemeen?"
Algemeen geaccepteerd antwoord: "van hun oudders en Arabische TVzenders" "En de oudere broers zouden ook wel een rol kunnen spelen"

PVDA en GL brachten nog wel naar voren in hun analyses dat Marokkaanse jongeren zich buitengesloten voelen van de maatschappij, o.a. door discriminatie op de arbeidsmarkt . Maar helemaal niemand is
met een oplossing voor dit probleem gekomen, sterker nog: er is totaal niet meer verder over gesproken.


Dat de daders steeds jonger zijn, bleek uit de arrestatie gisteren van veertien kinderen uit de Diamantbuurt. Tien worden ervan verdacht na de jaarwisseling tientallen autoruiten te hebben vernield. Vier kinderen van Marokkaanse origine, in de leeftijd van 10 tot 12 jaar , terroriseren volgens de politie al geruime tijd een homostel. Alle politieke partijen zijn het erover eens dat het wangedrag slechts kan worden aangepakt via de ouders van de kinderen.



Schandalig (!!) dat die jongeren geen werk hebben ....



Er zijn van die momenten dat ik het even allemaal niet meer zie zitten. Gisteravond was daar 1 van * diepe zucht*


Gr.P

Mark
27-01-06, 15:35
Geplaatst door Mark
Het juiste antwoord is dat ze gelijk hebben in hun strijd tegen de joden, homos en ongelovigen. En die haat wordt puur en alleen uitgelokt door de wandaden van de joden, homos en ongelovigen.

Dit soort ironie wordt niet begrepen door alle argeloze bezoekers van maroc.nl die jouw stijl helemaal niet kennen. Ik vraag je dan ook om hier voortaan wat meer rekening mee te houden en een beetje te dimmen met je sarcasme [freya]

Daar gaan mijn kansen om de kranten te halen ;)

Soldim
27-01-06, 15:35
Geplaatst door Julien
Vinden meer mensen dat Nederland steeds meer op de Verenigde Staten begin te lijken?

Dan zullen Nederlandse wegen en bermen binnen kort brandschoon zijn. 17 jarige zoon van een collega is een paar weken geleden betrapt door de politie op het roken van een jointje op het strand (motte ze geen terroristen vangen??). Heeft acht uur lang, met een stel consorten, in een oranje overal zwerfafval uit bermen en van parkeerplaatsen moeten opruimen.

Als ze dat in Nederland invoeren, acht uur voor elk jointje.... :melig2:

mark61
27-01-06, 15:39
Geplaatst door freya
:aanwal: Er zijn van die momenten dat ik het even allemaal niet meer zie zitten. Gisteravond was daar 1 van * diepe zucht*

copy that.

mark61
27-01-06, 15:43
Geplaatst door Mark
Dit soort ironie wordt niet begrepen door alle argeloze bezoekers van maroc.nl die jouw stijl helemaal niet kennen. Ik vraag je dan ook om hier voortaan wat meer rekening mee te houden en een beetje te dimmen met je sarcasme [freya]

Geef m wat parental guidance-labels:

*let op, lezen kan u schaden. Mind het laaghangende sarcasme*

*De directie van maroc.nl gaat ervanuit dat u het intellectuele niveau hebt van een debiele kleuter.*

Tis het NOS-journaal niet. Je hoeft niet je hele leven op je hurken te gaan zitten.

Mark uit Doha, das vast zo'n radicaliserende Marokkaan uit A'dam west.

Mark
27-01-06, 15:52
Geplaatst door mark61
Geef m wat parental guidance-labels:

*let op, lezen kan u schaden. Mind het laaghangende sarcasme*

*De directie van maroc.nl gaat ervanuit dat u het intellectuele niveau hebt van een debiele kleuter.*

Tis het NOS-journaal niet. Je hoeft niet je hele leven op je hurken te gaan zitten.

Mark uit Doha, das vast zo'n radicaliserende Marokkaan uit A'dam west.

Laat haar broeder, ze staat onder controle van de zionisten.

freya
27-01-06, 17:16
Geplaatst door mark61


Mark uit Doha, das vast zo'n radicaliserende Marokkaan uit A'dam west.



Het zal idd niet de eerste keer zijn dat Mark door een journalist met het intelectuele nivo van een kleuter in een bv een collumn wordt geciteerd als idd een voorbeeld van extremisme onder Marikkaanse jongeren.

mark61
27-01-06, 17:36
Geplaatst door freya
Het zal idd niet de eerste keer zijn dat Mark door een journalist met het intelectuele nivo van een kleuter in een bv een collumn wordt geciteerd als idd een voorbeeld van extremisme onder Marikkaanse jongeren.

Geef maar door, ik schrijf ze wel een briefje. Hmm, dat bezorgt maroc.nl helemaal een slechte naam.

Wide-O
27-01-06, 17:56
Ik snap er echt niks meer van... D66 was toch een beetje linksig en vooruitstrevend en zo :verward:

We waren toch NL 2006, niet Duitsland 1935 ?


Disclaimer ten behoeve van journalisten e.d.: deze haatzaaiende tekst is door een blanke autochtoon opgeschreven

mark61
27-01-06, 18:03
Geplaatst door Wide-O
Ik snap er echt niks meer van... D66 was toch een beetje linksig en vooruitstrevend en zo :verward:

We waren toch NL 2006, niet Duitsland 1935 ?


Disclaimer ten behoeve van journalisten e.d.: deze haatzaaiende tekst is door een blanke autochtoon opgeschreven

Mhammed, loop niet te liegen! :fuckit2:

D66 is het spoor volledig bijster. Panisch in het pluche. Oude garde kotsend vertrokken.

Ooit, in een grijs verleden, mijn partij. Down the drain.






Wel braaf je Freyabijsluiter meegeleverd. :duim:

Olive Yao
27-01-06, 19:37
Geplaatst door freya
'Marokkaanse raddraaiers opsluiten op een eiland’
Ze staan inderdaad niet bekend als de beste zwemmers.

observer
27-01-06, 23:49
is peterselie eiland nog beschikbaar?

heeft nog bonuseffect ook

teveel raddraaiers en ze donderen af

~Panthera~
28-01-06, 00:01
Is er al leven op Pluto inmiddels ? :moe:
Pak ik alvast even in.

barfly
28-01-06, 00:43
Ik blijf wel wat vinden van een Britse aanpak. Randgroep crimineeltjes mogen kiezen: óf brommen óf het leger in en oa een vak leren.

gh.wille
28-01-06, 01:03
Geplaatst door Soldim
Dan zullen Nederlandse wegen en bermen binnen kort brandschoon zijn. 17 jarige zoon van een collega is een paar weken geleden betrapt door de politie op het roken van een jointje op het strand (motte ze geen terroristen vangen??). Heeft acht uur lang, met een stel consorten, in een oranje overal zwerfafval uit bermen en van parkeerplaatsen moeten opruimen.

Als ze dat in Nederland invoeren, acht uur voor elk jointje.... :melig2:

Hebben ze zeker iets geleerd , nl je moet bij het begin beginnen , dus bij de wortels , denk ook niet dat het om het jointje ging maar om de Troep die dat soort (lieverdjes) Als Regel Achterlaten .

TonH
28-01-06, 01:24
Geplaatst door barfly
Ik blijf wel wat vinden van een Britse aanpak. Randgroep crimineeltjes mogen kiezen: óf brommen óf het leger in en oa een vak leren.

Waar komt toch dat waanidee vandaan dat een vak alleen in het leger geleerd kan worden.

Wat je leert in een leger is te doden en dat soort types vind je al genoeg in witte wijken als de Apollobuurt druk met het afknallen van elkaar... :verward:

barfly
28-01-06, 01:28
Geplaatst door TonH
Waar komt toch dat waanidee vandaan dat een vak alleen in het leger geleerd kan worden.

Wat je leert in een leger is te doden en dat soort types vind je al genoeg in witte wijken als de Apollobuurt druk met het afknallen van elkaar... :verward:

Wat ze op straat leren is iig niets. En een beetje discipline kan geen kwaad.

TonH
28-01-06, 01:34
Geplaatst door barfly
Wat ze op straat leren is iig niets. En een beetje discipline kan geen kwaad.

Wat ik van de NL dienstplicht weet is dat dat niet echt leidde tot disipline. Saluutplicht was afgeschaft, haren tot over de schouder en het bier voor een kwartje. Verder waren de criminaliteitscijfers toen vrij hoog en de werkeloosheid idem. Er zijn andere wegen om tot discipline te komen.

Orakel
28-01-06, 06:54
Geplaatst door Olive Yao
Ze staan inderdaad niet bekend als de beste zwemmers.

:ego: Pfuh! Maar wel ff de uitvinders van de triathlon he? Lopes naar het zwembad en met de fiets weer trug.

Wide-O
28-01-06, 09:30
Geplaatst door Orakel
:ego: Pfuh! Maar wel ff de uitvinders van de triathlon he? Lopes naar het zwembad en met de fiets weer trug.

:hihi: