PDA

Bekijk Volledige Versie : Huwelijk is beter voor de sex



Bofko
27-01-06, 15:28
Kijken of we met dit topic ook zo´n succes hebben. :fplet:

safika
27-01-06, 15:30
veels te braaf! :rolleyes:

IbnRushd
27-01-06, 15:31
Geplaatst door Bofko
Kijken of we met dit topic ook zo´n succes hebben. :fplet:

Mee eens, Bofko. Ik steun je. :)

Bofko
27-01-06, 15:32
Geplaatst door safika
veels te braaf! :rolleyes:

Of te weinig fundis. :fpiraat:

~Panthera~
27-01-06, 15:34
Oke: ik geloof niet in het huwelijk. :fuckit:

IbnRushd
27-01-06, 15:35
Geplaatst door ~Panthera~
Oke: ik geloof niet in het huwelijk. :fuckit:

Ik respecteer je geloof ;)

~Panthera~
27-01-06, 15:38
Geplaatst door IbnRushd
Ik respecteer je geloof ;)

LOL IbnRush.

De enigste reden die ik er voor heb is: ik geloof niet dat iemand KAN beloven zijn/haar hele leven bij elkaar te blijven.
Dat is godsonmogelijk: er kunnen zoveel dingen gebeuren.
Dus in mijn gevoel slaat het werkelijk nergens op.
En dan bedoel ik ALLE huwelijken hoor, geen enkel uitgesloten.
Geen Islam-bashing dus. ;)

Aicha1976
27-01-06, 15:45
Geplaatst door ~Panthera~
LOL IbnRush.

De enigste reden die ik er voor heb is: ik geloof niet dat iemand KAN beloven zijn/haar hele leven bij elkaar te blijven.
Dat is godsonmogelijk: er kunnen zoveel dingen gebeuren.
Dus in mijn gevoel slaat het werkelijk nergens op.
En dan bedoel ik ALLE huwelijken hoor, geen enkel uitgesloten.
Geen Islam-bashing dus. ;)




Het beloven is kaassie, het nakomen schijnt, als je de cijfers mag geloven moeilijk te zijn :blowen:

Ik zeg altijd maar...ik beloof niets, ik zal mijn best doen :engel:

safika
27-01-06, 15:45
Geplaatst door ~Panthera~
LOL IbnRush.

De enigste reden die ik er voor heb is: ik geloof niet dat iemand KAN beloven zijn/haar hele leven bij elkaar te blijven.
Dat is godsonmogelijk: er kunnen zoveel dingen gebeuren.
Dus in mijn gevoel slaat het werkelijk nergens op.
En dan bedoel ik ALLE huwelijken hoor, geen enkel uitgesloten.
Geen Islam-bashing dus. ;)

Op het moment dat je het belooft sta je er ook achter en wil je ook dat het voor de rest van je leven zal duren.

Vind ik genoeg.

~Panthera~
27-01-06, 15:48
Geplaatst door safika
Op het moment dat je het belooft sta je er ook achter en wil je ook dat het voor de rest van je leven zal duren.

Vind ik genoeg.


Dat zeg ik: iedereen mag vinden wat ie vind.
Ik zei alleen waarom IK er niet in geloof. ;)

mark61
27-01-06, 15:48
Ellendig ex-paap. :strik:

mark61
27-01-06, 15:49
Geplaatst door Aicha1976
Het beloven is kaassie, het nakomen schijnt, als je de cijfers mag geloven moeilijk te zijn :blowen:

Ik zeg altijd maar...ik beloof niets, ik zal mijn best doen :engel:

Dames, je mot .

It's a one way street. Only exit through zes plankjes.

mark61
27-01-06, 15:50
Geplaatst door safika
Op het moment dat je het belooft sta je er ook achter en wil je ook dat het voor de rest van je leven zal duren.

Vind ik genoeg.

Niets is zo veranderlijk als den mens & het Nederlandse weer.

Wide-O
27-01-06, 15:51
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zeg ik: iedereen mag vinden wat ie vind.
Ik zei alleen waarom IK er niet in geloof. ;)

Ik geloofde & geloof er ook niet in.

Maar juist daarom, uit dwarsigheid, hebben we dat dan toch gedaan :lachu:

~Bart O' Lotti~
27-01-06, 15:51
Naaah, geen huuwlijk hoor! Dat vind ik zo sneu, waarom heb je dat nodig? Zeker omdat je elkaar eigenlijk toch niet zo vertrouwt? Nou, lekker uitgangspunt dan.
Zonder huwelijk elkaar trouw zijn is toch veel beter m.i.

Deze topic gaat het nog verder schoppen dan zijn tegenpool... :zegniets:

Wide-O
27-01-06, 15:52
Geplaatst door mark61
Niets is zo veranderlijk als den mens & het Nederlandse weer.

Eén van de vermoeiendste dingen van het leven: de volgende dag wanhopig nog het zelfde denken & voelen als de vorige dag :hihi:

Want wij zijn - komt ie - consequent ! Muhhahahahaa.

~Panthera~
27-01-06, 15:53
Geplaatst door Wide-O
Ik geloofde & geloof er ook niet in.

Maar juist daarom, uit dwarsigheid, hebben we dat dan toch gedaan :lachu:


Jullie zijn helemaal ERG !!! :lachu:

safika
27-01-06, 15:53
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zeg ik: iedereen mag vinden wat ie vind.
Ik zei alleen waarom IK er niet in geloof. ;)

Ik vind het knap van je dat als je helemaal verblind van verliefdheid/liefde nog zo rationeel kan denken door te zeggen "ik doe mijn best, maar ik beloof niks" :duim:

~Panthera~
27-01-06, 15:53
Geplaatst door safika
Ik vind het knap van je dat als je helemaal verblind van verliefdheid/liefde nog zo rationeel kan denken door te zeggen "ik doe mijn best, maar ik beloof niks" :duim:


Ja goed he ? :hihi: En het werkt al 20 jaar. :stout:

mark61
27-01-06, 15:54
OK I'll make this happen.



Gearrangeerde huwelijken fascineren me. Je komt onschuldig binnengewandeld, hebt geen vergelijk & alternatief. You gotta make it work. Roeien met de riemen die je hebt. Je erkent dat beider ouders naar alle waarschijnlijkheid NIET het beste met jou voor hadden, maar eerder met zichzelf, maar soit, daar is niks aan te doen. Natuurramp. Dus probeer je samen in je roeiboot de natuurramp te overleven. Schept een band, solidariteit, to say the least.

Moet je wel behept zijn met het vermogen en de wil samen te doen, samen te zijn, en evenwicht in macht en verlangens te handhaven. Of gewoon lekker veel sbar hebben natuurlijk.

Voor mij is het een rustgevende droom. From another time, another place. Die gemoedsrust geeft, geen lastige vragen, moordende onzekerheid, eenzaamheid, gegarandeerde sex voor de mannen onder ons.

Ergens in een Indiaas dorpje in 1643.

NL 2006 lijkt me wat lastig, zelfs voor de hardcore.

Zoals het nu gaat is het de harder they comer, the harder they fall.

Bofko
27-01-06, 15:55
Geplaatst door Wide-O
Ik geloofde & geloof er ook niet in.

Maar juist daarom, uit dwarsigheid, hebben we dat dan toch gedaan :lachu:

:vreemd: Dwarsigheid. Meen je dat ?

Victory
27-01-06, 15:55
Niet alleen is het beter, maar sex buiten het huwelijk leidt je alleen maar naar de hel.

~Panthera~
27-01-06, 15:56
Geplaatst door mark61
OK I'll make this happen.



Gearrangeerde huwelijken fascineren me. Je komt onschuldig binnengewandeld, hebt geen vergelijk & alternatief. You gotta make it work. Roeien met de riemen die je hebt. Je erkent dat beider ouders naar alle waarschijnlijkheid NIET het beste met jou voor hadden, maar eerder met zichzelf, maar soit, daar is niks aan te doen. Natuurramp. Dus probeer je samen in je roeiboot de natuurramp te overleven. Schept een band, to say the least.

Moet je wel behept zijn met het vermogen en de wil samen te doen, samen te zijn, en evenwicht in macht en verlangens te handhaven. Of gewoon lekker veel sbar te hebben natuurlijk.

Ja, zo niet, dan ben je goed de lul, en is it "game over" en mokken.
En elkaar het leven zo zuur mogelijk maken, denk ik.
Seen it happen.

David
27-01-06, 15:56
Geplaatst door Victory
Niet alleen is het beter, maar sex buiten het huwelijk leidt je alleen maar naar de hel.


Waarom eigenlijk?

~Bart O' Lotti~
27-01-06, 15:57
Geplaatst door Victory
Niet alleen is het beter, maar sex buiten het huwelijk leidt je alleen maar naar de hel.

Dat is zo en dat weten we ook allemaal. :tranen:

safika
27-01-06, 15:57
Geplaatst door ~Panthera~
Ja goed he ? :hihi: En het werkt al 20 jaar. :stout:

Ik ben veels te impulsief (onbetrouwbaar eigenlijk). Laat me veels te veel leiden door mijn emoties en na er rationeel over nagedacht te hebben kan ik me ineens een andere mening toebedelen!

Sluit me aan bij "Niets is zo veranderlijk als de mens"

~Panthera~
27-01-06, 15:59
Geplaatst door safika
Ik ben veels te impulsief (onbetrouwbaar eigenlijk). Laat me veels te veel leiden door mijn emoties en na er rationeel over nagedacht te hebben kan ik me ineens een andere mening toebedelen!

Sluit me aan bij "Niets is zo veranderlijk als de mens"


:schreeuw: En dan ga je beloven, dat je je hele leven bij iemand blijft ?

OMFG!!!

Think woman !!! :hihi:

mark61
27-01-06, 15:59
Geplaatst door safika
Ik vind het knap van je dat als je helemaal verblind van verliefdheid/liefde nog zo rationeel kan denken door te zeggen "ik doe mijn best, maar ik beloof niks" :duim:

Het bespaart je een hoop ellende & verdriet achteraf.

De meeste vrouwen / moslima's die ik gesproken heb die uit een ramprelatie kwamen zeiden op mijn vraag hoe ze zo stom konden zijn te trouwen met iemand die evident vantevoren al volkomen ongeschikt was om mee te leven: kweenie, ik was verliefd. Mijn ouders wilden ook zo graag. Wilde dat niet allemaal overhoop halen.

Doe er maar mee wat je wilt.

Wide-O
27-01-06, 16:00
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Dwarsigheid. Meen je dat ?

Jahah. Alles wordt een cliché op den duur, ook het er op wijzen dat het huwelijk een cliché is. Alles is al eens gedaan, alles is al eens gezegd, alles is zinloos. Dus kun je ook weer beslissen om "oe te smijten" zoals ze zeggen, en het dan toch maar te doen. We zien wel, omgedraaid, bij wijze van spreken.

We hadden al een huis gekocht en woonden al 8 jaar samen (dus ikke naar de hel volgens Vic :lol: ), en ik had geen inspiratie voor een leuk kedo voor de verjaardag van mijn vriendin.

Dus bon gemaakt "goed voor één huwelijk". :hihi:

Ja, ik beweer niet dat wij normaal zijn hoor :ego:

mark61
27-01-06, 16:00
Geplaatst door Victory
Niet alleen is het beter, maar sex buiten het huwelijk leidt je alleen maar naar de hel.

Moet ie eerst bestaan. Mannen die vrouwen als 'hoer' omschrijven gaan er in dat geval vast heen.

mark61
27-01-06, 16:02
Geplaatst door Wide-O
Ik geloofde & geloof er ook niet in.

Maar juist daarom, uit dwarsigheid, hebben we dat dan toch gedaan :lachu:

Koppigheid is een groot goed. Je krijgt er wel een stijve nek van. Not to mention other body parts.

~Panthera~
27-01-06, 16:02
Geplaatst door Wide-O

Ja, ik beweer niet dat wij normaal zijn hoor :ego:

We DID notice hoor. :hihi:

:p

Wide-O
27-01-06, 16:02
Geplaatst door David
Waarom eigenlijk?

Jij was toch getrouwd ? Dus voor jou geldt het niet :blowen:

~Bart O' Lotti~
27-01-06, 16:02
Ik zit me zo te bedenken "trouwen uit dwarsigheid.. "
Als ik onderdeel zou zijn van een militant anarchistisch links krakersbolwerk dan zou ik ook uit dwarsigheid een grote, dikke, vette, Katholieke huwelijksplechtigheid met alles erop en eraan gaan organiseren.

Want wat is er nou hééérlijker dan je kont tegen de krib gooien?? :D

mark61
27-01-06, 16:03
Geplaatst door safika
Ik ben veels te impulsief (onbetrouwbaar eigenlijk). Laat me veels te veel leiden door mijn emoties en na er rationeel over nagedacht te hebben kan ik me ineens een andere mening toebedelen!

Sluit me aan bij "Niets is zo veranderlijk als de mens"


Pas je op met trouwen dear? Die man loopt niet weg, en if so, there's 3.000.000.000 of 'em.

safika
27-01-06, 16:05
Geplaatst door ~Panthera~
:schreeuw: En dan ga je beloven, dat je je hele leven bij iemand blijft ?

OMFG!!!

Think woman !!! :hihi:

Ja en dat meen ik dan ook!! dat het kan veranderen heeft met het beloop te maken.
Op het moment dat ik het beloof meen ik het, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn belofte koste wat het kost na zal komen.

mark61
27-01-06, 16:05
Geplaatst door ~Bart O' Lotti~
Ik zit me zo te bedenken "trouwen uit dwarsigheid.. "
Als ik onderdeel zou zijn van een militant anarchistisch links krakersbolwerk dan zou ik ook uit dwarsigheid een grote, dikke, vette, Katholieke huwelijksplechtigheid met alles erop en eraan gaan organiseren.

Want wat is er nou hééérlijker dan je kont tegen de krib gooien?? :D

Koop een appartement voor het te laat is. :vierkant:

~Panthera~
27-01-06, 16:06
Geplaatst door safika
Ja en dat meen ik dan ook!! dat het kan veranderen heeft met het beloop te maken.
Op het moment dat ik het beloof meen ik het, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn belofte koste wat het kost na zal komen.


Koste wat kost ?

Ehh.....blauw oog etc. bv. ? :stout:

Vrouwen gaan daar echt VEEL te ver in, schat. ;)

Aicha1976
27-01-06, 16:06
Geplaatst door safika
Ik vind het knap van je dat als je helemaal verblind van verliefdheid/liefde nog zo rationeel kan denken door te zeggen "ik doe mijn best, maar ik beloof niks" :duim:



Tja, je moet al helemaal niets beloven als je niet eens in staat bent rationeel te denken en meer dan je best doen kan je niet, of wel :nerveus:
Ik ga in ieder geval niemand beloven dat ik over 30 jaar nog bij hem ben, is wel zo eerlijk :staart:

Het aantal echtscheidingen heden ten dage is gigantisch hoog en dat komt naar mijn mening echt niet doordat mensen minder moeite doen voor hun huwelijk maar eerder doordat men wakker is geworden en zich realiseert dat je niet alles hoeft te accepteren doordat je die belofte gedaan hebt :bril:

~Bart O' Lotti~
27-01-06, 16:06
Geplaatst door mark61
Moet ie eerst bestaan. Mannen die vrouwen als 'hoer' omschrijven gaan er in dat geval vast heen.

Je hebt ook mannelijke hoeren hoor.
Van die sletjes. :blowen:

Wide-O
27-01-06, 16:06
Geplaatst door ~Panthera~
We DID notice hoor. :hihi:

:p

:nerd:

De grap is dat ik tot m'n 32 geroepen heb dat ik NOOIT zo trouwen. NOOIT. Dat was voor debielen, je weet wel :hihi:

mark61
27-01-06, 16:07
Geplaatst door ~Panthera~
Koste wat kost ?

Ehh.....blauw oog etc. ? :stout:

De psychische schade is vaak onherstelbaar.

~Panthera~
27-01-06, 16:08
Geplaatst door mark61
De psychische schade is vaak onherstelbaar.

Nog erger. ja.

Bofko
27-01-06, 16:08
Geplaatst door Wide-O

We hadden al een huis gekocht en woonden al 8 jaar samen (dus ikke naar de hel volgens Vic :lol: ), en ik had geen inspiratie voor een leuk kedo voor de verjaardag van mijn vriendin.

Dus bon gemaakt "goed voor ��n huwelijk". :hihi:

Ja, ik beweer niet dat wij normaal zijn hoor :ego:

Je kunt het instituut huwelijk natuurlijk helemaal gebruiken zoals je hetzelf wilt. Niks is raar.

Ook erfrechtlijk en zakelijk gezien kan het handig zijn. Maar ja, of daar de sex beter van wordt ? Denk het niet.
:cola:

mark61
27-01-06, 16:08
Geplaatst door ~Bart O' Lotti~
Je hebt ook mannelijke hoeren hoor.
Van die sletjes. :blowen:

Die mogen straks die zweepjes vasthouden om de Fikkies mee te kastijden.

~Panthera~
27-01-06, 16:09
Geplaatst door Wide-O
:nerd:

De grap is dat ik tot m'n 32 geroepen heb dat ik NOOIT zo trouwen. NOOIT. Dat was voor debielen, je weet wel :hihi:

:haha:

debiel. ;)


You asked for it. :rood:

mark61
27-01-06, 16:09
Geplaatst door Bofko
Je kunt het instituut huwelijk natuurlijk helemaal gebruiken zoals je hetzelf wilt. Niks is raar.

Ook erfrechtlijk en zakelijk gezien kan het handig zijn. Maar ja, of daar de sex beter van wordt ? Denk het niet.
:cola:

Jij denkt vaak: pfoei, als ze niet klaarkomt benk in ieder geval niet mijn huis kwijt? :boer:

~Panthera~
27-01-06, 16:10
Geplaatst door mark61
Die mogen straks die zweepjes vasthouden om de Fikkies mee te kastijden.

En Breezers inschenken. :cola:

Aicha1976
27-01-06, 16:10
Geplaatst door Victory
Niet alleen is het beter, maar sex buiten het huwelijk leidt je alleen maar naar de hel.




En het constant bekritiseren en beledigen van anderen garandeert je een plekje in de hemel waar je al het gemiste in kan halen zeker...klinkt als iets van de gebr. Grimm :blowen:

mark61
27-01-06, 16:11
Geplaatst door ~Panthera~
En Breezers inschenken. :cola:

Jij mag helemaal geen breezers. Spa rood, sorry love.

Bofko
27-01-06, 16:11
Geplaatst door Aicha1976

Ik ga in ieder geval niemand beloven dat ik over 30 jaar nog bij hem ben, is wel zo eerlijk :staart:

Ik ben het met safika eens. De intentie daar gaat het om. En dat die na 30 jaar kan veranderen zie je dan wel weer. Niemand zal je dan voor leugenaar uitmaken voor wat je toen op die huwelijksdag gezegd hebt.

~Panthera~
27-01-06, 16:11
Geplaatst door mark61
Jij mag helemaal geen breezers. Spa rood, sorry love.


k doe die zweepjes wel. ;)

Soldim
27-01-06, 16:12
Geplaatst door Victory
Niet alleen is het beter, maar sex buiten het huwelijk leidt je alleen maar naar de hel.

Maar Vicky, als mensen als jij naar de hemel gaan, kun je je vast wel voorstellen, dat het daar ook een hel voor mens als ons zou zijn? Vind je het dan gek dat we voor snel wat lol hier kiezen?

mark61
27-01-06, 16:13
Geplaatst door Aicha1976
En het constant bekritiseren en beledigen van anderen garandeert je een plekje in de hemel waar je al het gemiste in kan halen zeker...klinkt als iets van de gebr. Grimm :blowen:

Je bent Strijder voor de Goede Zaak of je bent het niet. Het leven gaat niet over rozen. Ieder moet zijn opdracht van Hogerhand uitvoeren. Someone's gotta clear the dirt.

Wide-O
27-01-06, 16:13
Geplaatst door Bofko
Ook erfrechtlijk en zakelijk gezien kan het handig zijn.


Maakte geen verschil. Daar is bijvoorbeeld de tontine voor, of meer recent de samenlevingscontracten.



Maar ja, of daar de sex beter van wordt ? Denk het niet.
:cola:


Het kon niet erger dan het al was :hihi:

Nee hoor, maakte allemaal niet zo uit. Eigenlijk is er niets veranderd t.o.v. daarvoor. Op zich is dat al weer boeiend om te beseffen. En uiteraard hadden we het "elkaar for granted nemen" er al wederzijds uitgemept voor we er zelfs maar aan dachten te gaan samenwonen.

mark61
27-01-06, 16:14
Geplaatst door Bofko
Ik ben het met safika eens. De intentie daar gaat het om. En dat die na 30 jaar kan veranderen zie je dan wel weer. Niemand zal je dan voor leugenaar uitmaken voor wat je toen op die huwelijksdag gezegd hebt.

Intentie is wat anders dan contract.

Wide-O
27-01-06, 16:14
Geplaatst door ~Panthera~
:haha:

debiel. ;)


You asked for it. :rood:

Wij maken precies alle fouten die we moeten maken </confusius>

:hihi:

mark61
27-01-06, 16:15
Geplaatst door Soldim
Maar Vicky, als mensen als jij naar de hemel gaan, kun je je vast wel voorstellen, dat het daar ook een hel voor mens als ons zou zijn? Vind je het dan gek dat we voor snel wat lol hier kiezen?

Jij stond sowieso al op de nominatie afgevoerd te worden, dus dat gaat niet op.

~Panthera~
27-01-06, 16:15
Geplaatst door Wide-O
Wij maken precies alle fouten die we moeten maken </confusius>

:hihi:


Jaja. die is easy. :hihi:

Bofko
27-01-06, 16:16
Geplaatst door mark61
Jij denkt vaak: pfoei, als ze niet klaarkomt benk in ieder geval niet mijn huis kwijt? :boer:

Nee maar serieus. Als ik dan wel mijn vriendin zouden komen overlijden erft de ander niets.
Je kunt dan wel een testament maken maar dan gaat gigantisch veel op aan successie.
Je hebt het huwelijk maar je hebt ook nog het geregistreerd partnerschap wat er heel veel op lijkt. Ik ben er wel mee bezig, ja.

mark61
27-01-06, 16:16
Geplaatst door Wide-O
Wij maken precies alle fouten die we moeten maken </confusius>

:hihi:

U is gepredestineerd? Boring...:hihi:

Tontine? Prenuptial?

mark61
27-01-06, 16:17
Geplaatst door Bofko
Nee maar serieus. Als ik dan wel mijn vriendin zouden komen overlijden erft de ander niets.
Je kunt dan wel een testament maken maar dan gaat gigantisch veel op aan successie.
Je hebt het huwelijk maar je hebt ook nog het geregistreerd partnerschap wat er heel veel op lijkt. Ik ben er wel mee bezig, ja.

Tuurlijk. Is heel handig & verstandig.

Victory
27-01-06, 16:17
Geplaatst door Aicha1976
En het constant bekritiseren en beledigen van anderen garandeert je een plekje in de hemel waar je al het gemiste in kan halen zeker...klinkt als iets van de gebr. Grimm :blowen:
Je bent verliefd op mij he? :)

maar... sorry... uhh... jij bent.... .... ... :nl: duseh... :fpetaf:

safika
27-01-06, 16:17
Geplaatst door ~Panthera~
Koste wat kost ?

Ehh.....blauw oog etc. bv. ? :stout:

Vrouwen gaan daar echt VEEL te ver in, schat. ;)

Zoals ik heb geprobeerd duidelijk te maken, ga ik voor de volle 100% als ik verliefd ben en de romantica in mij wil dat gevoel voor altijd vasthouden.

Maar op het moment dat er blauwe ogen of gebroken psyches aan te pas komen zie ik niet in waarom ik in godsnaam mij aan mijn belofte zou moeten houden.

Ik maak de belofte maar op voorwaarde, het moment dat iemand die belofte als vrijbrief gaat zien dan is hij/zij die belofte niet waard en hoef ik me er ook niet aan te houden.

mark61
27-01-06, 16:18
Geplaatst door Victory
Je bent verliefd op mij he? :)

maar... sorry... uhh... jij bent.... .... ... :nl: duseh... :fpetaf:

Gaan we nou ook nog de racist uithangen?

mark61
27-01-06, 16:19
Geplaatst door safika
Ik maak de belofte maar op voorwaarde, het moment dat iemand die belofte als vrijbrief gaat zien dan is hij/zij die belofte niet waard en hoef ik me er ook niet aan te houden.

Dat heb je toch wel goed in die contract staan mevroi?

Wide-O
27-01-06, 16:19
Geplaatst door mark61
U is gepredestineerd? Boring...:hihi:

Tontine? Prenuptial?

Ik moet het opzoeken, ik hoorde het woord ook maar voor het eerst uit de mond van een notaris.

Maar het kwam er op neer dat het huis zonder enig probleem of kost naar de langstlevende partner zou gaan.

~Panthera~
27-01-06, 16:20
Geplaatst door safika
Zoals ik heb geprobeerd duidelijk te maken, ga ik voor de volle 100% als ik verliefd ben en de romantica in mij wil dat gevoel voor altijd vasthouden.

Maar op het moment dat er blauwe ogen of gebroken psyches aan te pas komen zie ik niet in waarom ik in godsnaam mij aan mijn belofte zou moeten houden.

Ik maak de belofte maar op voorwaarde, het moment dat iemand die belofte als vrijbrief gaat zien dan is hij/zij die belofte niet waard en hoef ik me er ook niet aan te houden.


Lieverd, ik moet je teleurstellen: verliefdheid duurt over het algemeen maar een jaar of 2, daarna wordt het een ander verhaal. ;)

Wat het tweede betreft heb je gelijk: zodra hij begint te meppen bv: WEGWEZEN, en wel zo SNEL mogelijk !
Dan is er niets meer.

safika
27-01-06, 16:21
Geplaatst door mark61
Dat heb je toch wel goed in die contract staan mevroi?

Welk contract?

mark61
27-01-06, 16:21
Zeg gaat er nog iemand op mijn schets ener rustieke romantische idylle reageren?

Ik wou Bofko nog zo helpen...

Stelletje nihilistische amorele barbaren. Nee, niet jij Panth. :roken:

Aicha1976
27-01-06, 16:21
Geplaatst door Victory
Je bent verliefd op mij he? :)

maar... sorry... uhh... jij bent.... .... ... :nl: duseh... :fpetaf:




Hahaha :lol:

Ten eerste..als ik verliefd op je was, zouden dat vraagteken niet nodig zijn, dan zou je het echt wel zeker weten, trust me :staart:

Die andere opmerking zal ik maar negeren, is weer typerend voor jou :moe:

Bofko
27-01-06, 16:22
Geplaatst door safika
veels te braaf! :rolleyes: :blowen:

safika
27-01-06, 16:23
:duim:

mark61
27-01-06, 16:24
Geplaatst door safika
Welk contract?

Het Huwelijkscontract. Elke cultuur, religie of staat heeft wel een mondelinge of schriftelijke overeenkomst waarin de belangrijkste regels opgesomd zijn. In voor- en tegenspoed en zo.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat er bij nikah wordt gezegd. Kan je dat vertellen? Dat je van elkaar moet houden, elkaar eren, hold & protect, for better or for worse en zo?

Wide-O
27-01-06, 16:25
Geplaatst door Bofko
Nee maar serieus. Als ik dan wel mijn vriendin zouden komen overlijden erft de ander niets.


Bof, lees 's hier : http://www.cash.be/dossiers/successie/successie.asp?successie=tontinecontract

Aicha1976
27-01-06, 16:25
Geplaatst door mark61
Gaan we nou ook nog de racist uithangen?


Nee mark, dat zie je verkeerd. In een andere topic gaf Fikkie aan dat Nederlanders juist racisten zijn :nerd:

Hij is bevooroordeeld, ziet blond haar en ping :denk: ze is Nederlands :haha:

Victory
27-01-06, 16:26
Geplaatst door Aicha1976
Hahaha :lol:

Ten eerste..als ik verliefd op je was, zouden dat vraagteken niet nodig zijn, dan zou je het echt wel zeker weten, trust me :staart:

Die andere opmerking zal ik maar negeren, is weer typerend voor jou :moe:
Niet liegen... ik weet dat je helemaal gek op mij bent...

- welke opmerking...?

Wide-O
27-01-06, 16:27
Geplaatst door mark61
Zeg gaat er nog iemand op mijn schets ener rustieke romantische idylle reageren?


Bedoel je dat "crapshoot" scenario dat je eerder schetste ? :strik:

safika
27-01-06, 16:27
Geplaatst door mark61
Het Huwelijkscontract. Elke cultuur, religie of staat heeft wel een mondelinge of schriftelijke overeenkomst waarin de belangrijkste regels opgesomd zijn. In voor- en tegenspoed en zo.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat er bij nikah wordt gezegd. Kan je dat vertellen? Dat je van elkaar moet houden, elkaar eren, hold & protect, for better or for worse en zo?

Geen idee wat er behalve de hoogte van de bruidschat in staat?!

Maar er staat zeker niet in dat je er op los mag meppen of iets anders wat tot reden van scheiden kan leiden, want anders zou je ook niet mogen scheiden.

mark61
27-01-06, 16:28
Geplaatst door Aicha1976
Nee mark, dat zie je verkeerd. In een andere topic gaf Fikkie aan dat Nederlanders juist racisten zijn :nerd:

Hij is bevooroordeeld, ziet blond haar en ping :denk: ze is Nederlands :haha:

Ik zie niks. Ben jij dat dan? Zo zo.

Je kan toch best met een racist trouwen? Die zijn toch meestal getrouwd? In any case, het een sluit het ander niet uit.

Ik maar denken dat de enige eis was dat je een perfecte shi'iya moet zijn, of hoe dat heet. En wat dat ook mag zijn. Iets met Israël uitroeien geloof ik.

~Panthera~
27-01-06, 16:28
Geplaatst door Wide-O
Bedoel je dat "crapshoot" scenario dat je eerder schetste ? :strik:


:haha:

Bofko
27-01-06, 16:28
Geplaatst door Wide-O
Bof, lees 's hier : http://www.cash.be/dossiers/successie/successie.asp?successie=tontinecontract

:verward: Nog nooit van gehoord. Is dat niet typisch Belgisch ? Ziet er zeer interessant uit. Ga ik me straks in verdiepen. :fpetaf: Dank .

Aicha1976
27-01-06, 16:31
Geplaatst door Victory
Niet liegen... ik weet dat je helemaal gek op mij bent...

- welke opmerking...?



Ja ik ben helemaal gek op je, ik wil je concubine zijn maar ja dat kan niet, ik ben je niet waardig :aanwal:

Wat die opmerking betreft...volgens mij in die topic waarin je aangaf te willen remigreren naar Iran, helemaal zeker weet ik het niet, ik heb nl mijn plakboek over jou niet bij de hand :rolleyes:

~Panthera~
27-01-06, 16:33
Goed, het is etenstijd. :stout: :stout: :stout:

:haha:


Laterz. :zwaai:

Aicha1976
27-01-06, 16:36
Geplaatst door mark61
Ik zie niks. Ben jij dat dan? Zo zo.

Je kan toch best met een racist trouwen? Die zijn toch meestal getrouwd? In any case, het een sluit het ander niet uit.

Ik maar denken dat de enige eis was dat je een perfecte shi'iya moet zijn, of hoe dat heet. En wat dat ook mag zijn. Iets met Israël uitroeien geloof ik.



Ja dan ben ik...maar ik ben nog niemand tegengekomen waarmee ik oud wil worden, denk niet dat ik dat gevoel ga krijgen bij een racist. :jammer:

Ik een perfecte shi'ya, tuuuuuuurlijk :haha:

Victory
27-01-06, 16:36
Geplaatst door Aicha1976
Ja ik ben helemaal gek op je, ik wil je concubine zijn maar ja dat kan niet, ik ben je niet waardig :aanwal:

Wat die opmerking betreft...volgens mij in die topic waarin je aangaf te willen remigreren naar Iran, helemaal zeker weet ik het niet, ik heb nl mijn plakboek over jou niet bij de hand :rolleyes:
Ik heb lagere eisen voor concubines... :nerveus:

Na een tijdje zal je zien dat je ge-de-assimileerd bent... back to the roots... je weet wel... :blij:

Aicha1976
27-01-06, 16:44
Geplaatst door Victory
Ik heb lagere eisen voor concubines... :nerveus:

Na een tijdje zal je zien dat je ge-de-assimileerd bent... back to the roots... je weet wel... :blij:





Fikkie, zit je me te versieren :schok:



krijg het er warm van :wat?!:

Wide-O
27-01-06, 16:49
Geplaatst door Aicha1976
Fikkie, zit je me te versieren :schok:



krijg het er warm van :wat?!:

Met die roots houdt ie je wel een wortel voor, wat ? :blij:

Wide-O
27-01-06, 16:51
Geplaatst door Bofko
:verward: Nog nooit van gehoord. Is dat niet typisch Belgisch ? Ziet er zeer interessant uit. Ga ik me straks in verdiepen. :fpetaf: Dank .

Naam zal vast Belgies/Frans zijn, maar het zou me verbazen als er in NL geen gelijkaardig soort contract zou bestaan.

mark61
27-01-06, 16:55
Geplaatst door Wide-O
Bedoel je dat "crapshoot" scenario dat je eerder schetste ? :strik:

Man, jij bent ook niet romantisch. Geef maar toe, je had gewoon voor je geboorte beloofd willen worden aan Ms Wide-O.

mark61
27-01-06, 16:58
Geplaatst door Wide-O
Met die roots houdt ie je wel een wortel voor, wat ? :blij:

:hihi: Puntig


Back to where she never came from.

Of hoopt ie dat ze uit een goed racistisch nest komt?

Aicha1976
27-01-06, 16:59
Geplaatst door Wide-O
Met die roots houdt ie je wel een wortel voor, wat ? :blij:


Jaaaa, ik ga vroeg naar huis vandaag om al mijn spijkerrokjes te verbranden :lole:



Fikkie en Aicha :love2:

Aicha1976
27-01-06, 17:01
Geplaatst door mark61
:hihi: Puntig


Back to where she never came from.

Of hoopt ie dat ze uit een goed racistisch nest komt?




Mijn paps is Arabier, dat vindt Fikkie vast leuk :engel:

Wide-O
27-01-06, 17:02
Geplaatst door mark61
Man, jij bent ook niet romantisch. Geef maar toe, je had gewoon voor je geboorte beloofd willen worden aan Ms Wide-O.

Dan was dat ge-ga-ran-deerd mislukt nog voor het begonnen was. I'm not joking.

Moet er niet aan denken dat we voor één van ons twee "het eerste lief" zouden geweest zijn. :vreemd:

Wide-O
27-01-06, 17:04
Geplaatst door Aicha1976
Jaaaa, ik ga vroeg naar huis vandaag om al mijn spijkerrokjes te verbranden :lole:



Fikkie en Aicha :love2:

Spijkerrokjes, tfoe !

Ik geef het maar als tip, maar drumstokjes zijn ook verrekte haraam. Dus als ik je er van af kan helpen ... :p

mark61
27-01-06, 17:04
Geplaatst door ~Panthera~
Goed, het is etenstijd. :stout: :stout: :stout:

:haha:


Laterz. :zwaai:

Eet smakelijk & pas op met de Bratwurst.

mark61
27-01-06, 17:06
Geplaatst door Aicha1976
Mijn paps is Arabier, dat vindt Fikkie vast leuk :engel:

I know. Maar das juist het bezwaar. Dat zijn toch van die lui die zich door Engelsen en Amerikanen laten opstoken Iraanse kinderen te kelen?

Aicha1976
27-01-06, 17:08
Geplaatst door Wide-O
Spijkerrokjes, tfoe !

Ik geef het maar als tip, maar drumstokjes zijn ook verrekte haraam. Dus als ik je er van af kan helpen ... :p



Waaaat :schok: Drumstokjes haram ? Daar zeiden ze niets over op Koranschool :mad:

Drumstokje blijft, Fikkie's ass is grass, goodbye :fuckit:

mark61
27-01-06, 17:10
Geplaatst door Wide-O
Dan was dat ge-ga-ran-deerd mislukt nog voor het begonnen was. I'm not joking.

Moet er niet aan denken dat we voor één van ons twee "het eerste lief" zouden geweest zijn. :vreemd:

De 1e (2e, 3e...) is om te oefenen geloof ik.

Victory
27-01-06, 17:14
:zozo:

Divine_70
27-01-06, 20:22
Het huwelijk is killing voor je sexleven. :knife_hea

Divine_70
27-01-06, 20:24
Geplaatst door Victory
Niet alleen is het beter, maar sex buiten het huwelijk leidt je alleen maar naar de hel.

See you in hell Victory. :wijs:

~Panthera~
27-01-06, 20:37
Geplaatst door Divine_70
Het huwelijk is killing voor je sexleven. :knife_hea

Nee, sleur is. :fpuh:

Divine_70
27-01-06, 20:40
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, sleur is. :fpuh:

:student: Sleur is het voor zowel je huwelijk ALS je sexleven. :duits: