PDA

Bekijk Volledige Versie : Stroom gedumpte vrouwen houdt aan



Soldim
27-01-06, 16:15
Stroom gedumpte vrouwen houdt aan

BERKANE - Het steunpunt voor remigranten (SSR) in Berkane, in het noordoosten van Marokko, heeft vorig jaar meer hulpvragen gekregen van achtergelaten vrouwen dan in de jaren ervoor. Onder de nieuwe meldingen zijn er opvallend veel van vrouwen die in een verder verleden, na een verblijf in Nederland, in hun herkomstland zijn gedumpt door hun man of vader.

Dat heeft het SSR vrijdag desgevraagd meegedeeld. In 2005 ondersteunde de stichting 33 vrouwen, die al voor dat jaar waren gedumpt. Verder kwamen er vorig jaar 36 eerste meldingen binnen. Normaal gaat het jaarlijks om ongeveer 25 gevallen. Medewerkster C. Pletten van het steunpunt verwacht dat zich de komende tijd nog meer vrouwen zullen melden die in 2005 zijn gedumpt.

De vrouwen die in eerdere jaren werden achtergelaten, willen weten of ze alsnog kunnen terugkeren naar Nederland. Volgens Pletten is dat veelal niet mogelijk. De vrouwen hebben de weg naar de SSR mogelijk nu pas gevonden door de recente aandacht voor deze problematiek.

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) bezocht vorig jaar juni het steunpunt tijdens een werkbezoek aan Marokko. Van de zeker zes vrouwen die de bewindsvrouw toen sprak, kon nog niemand terugkeren naar Nederland. In één zaak lukt dat waarschijnlijk wel, aldus Pletten.

De Tweede Kamer maakte zich vorig jaar druk om de vele tientallen, mogelijk honderden, vrouwen die elk jaar tegen hun wil worden achtergelaten tijdens een bezoek aan hun land van herkomst. Dat is niet alleen het geval in Marokko maar ook in Turkije, Egypte, Afghanistan, Pakistan en Iran. Hun mannen keren wel terug en halen vaak een nieuwe bruid naar Nederland.

De gedumpte vrouwen blijven vaak berooid achter, soms met kinderen. In hun eigen land worden ze vaak achtergesteld en met de nek aangekeken. Terugkeer naar Nederland is moeilijk, omdat de vrouwen vaak geen paspoort of eigen verblijfsvergunning hadden. De SSR biedt de vrouwen steun om zaken te regelen of eerlijker af te handelen. De meeste vrouwen willen terug naar Nederland maar dat lukt om allerlei redenen vaak niet.

De SSR heeft van Verdonk geld gekregen om drie jaar lang voorlichting en hulpverlening te geven over deze problematiek. De Tweede Kamer dwong verder af dat de SSR het komende jaar gefinancierd wordt. Het steunpunt biedt ook hulp aan Marokkaanse terugkeerders die moeilijkheden hebben met sociale uitkeringen of de nieuwe zorgverzekering. Onlangs kreeg de stichting op één dag een recordaantal van 150 mensen op het kantoor wegens de hoge kosten van de nieuwe zorgverzekering, aldus Pletten.

Telegraaf

~Panthera~
27-01-06, 16:22
Vrouwen moeten een eigen paspoort hebben.
Geen gezeik.
Niks het mannetje er alleen 1, allebei.
Discriminatie van vrouwen noem ik dit.
Dat is ook de reden waarom ze nu zo gemakkelijk gedumpt kunnen worden.
Het woord alleen al. :moe:

Victory
27-01-06, 16:38
Geplaatst door ~Panthera~
Vrouwen moeten een eigen paspoort hebben.
Geen gezeik.
Niks het mannetje er alleen 1, allebei.
Discriminatie van vrouwen noem ik dit.
Dat is ook de reden waarom ze nu zo gemakkelijk gedumpt kunnen worden.
Het woord alleen al. :moe:
Het komt door donner en haar racistische wetten... het is bijna onmogelijk gemaakt om een paspoort voor je partner te regelen.

Aicha1976
27-01-06, 16:53
Geplaatst door Victory
Het komt door donner en haar racistische wetten... het is bijna onmogelijk gemaakt om een paspoort voor je partner te regelen.




Is het ook de schuld van Donner dat die mannen op zo'n hufterige manier met hun vrouwen omgaan :o

michiel mans
27-01-06, 16:54
Het komt door donner en haar racistische wetten... het is bijna onmogelijk gemaakt om een paspoort voor je partner te regelen.


Nee, het komt door klootzakken die hun vrouw achterlaten. Nergens anders door.

mark61
27-01-06, 17:00
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is ook de reden waarom ze nu zo gemakkelijk gedumpt kunnen worden.

Het enige verschil zal zijn dat ze dan in NL gedumpt worden. Daar mogen die stomme hollanders verder voor zorgen.

Verder weet je dat ie dan een nieuwe gaat halen. Of die had ie meestal al.

Victory
27-01-06, 17:01
Nederland doet veels te moeilijk met allochtonen en buitenlanders... Belgie doet tenminste normaal... het is echt een rotzooitje geworden hier.... echt een poepland

mark61
27-01-06, 17:01
Geplaatst door Victory
Het komt door donner en haar racistische wetten... het is bijna onmogelijk gemaakt om een paspoort voor je partner te regelen.

Confusing eh, al dat gelul over sex.

Onthoud: Donner is een mannetje, Verdonk een vrouwtje. En ze zijn toch niet met elkaar getrouwd, gek genoeg.

mark61
27-01-06, 17:02
Geplaatst door Victory
Nederland doet veels te moeilijk met allochtonen en buitenlanders... Belgie doet tenminste normaal... het is echt een rotzooitje geworden hier.... echt een poepland

Ben je je emigratieplannen aan het bijstellen? Maaseik ipv Mashad?

Victory
27-01-06, 17:03
ahhh :haha: ja, ik bedoelde verdonk... :motorzaag

Aicha1976
27-01-06, 17:05
Geplaatst door Victory
Nederland doet veels te moeilijk met allochtonen en buitenlanders... Belgie doet tenminste normaal... het is echt een rotzooitje geworden hier.... echt een poepland



Word je zelf niet kotsmisselijk van je constante kritiek op dit 'poepland' die je opgevangen heeft, toen je het nodig had :argwaan:

Had dan een stukje doorgewandeld :ego:

mark61
27-01-06, 17:09
Geplaatst door Aicha1976
Word je zelf niet kotsmisselijk van je constante kritiek op dit 'poepland' die je opgevangen heeft, toen je het nodig had :argwaan:

Had dan een stukje doorgewandeld :ego:

Poepgeld, poepdak boven je hoofd, poepopleiding is wel lekkah.

Of tis een generatiekloof. Verwijt pappie dat ie m heeft meegenomen naar dit godvergeten land, maar mag dat niet zeggen. Dan maar hier. Scoort er en passant nog een concubine mee ook. Niet van juiste ras, maar voor concubines gelden soepeler regels.

michiel mans
27-01-06, 17:10
Hear, hear Aicha1976.

Victory
27-01-06, 17:10
Geplaatst door Aicha1976
Word je zelf niet kotsmisselijk van je constante kritiek op dit 'poepland' die je opgevangen heeft, toen je het nodig had :argwaan:

Had dan een stukje doorgewandeld :ego:
Ik had vroeger nooit kritiek op NL... totdat de kaaskoppen begonnen te radicaliseren. nu is het een poepland...

:rambo:

Aicha1976
27-01-06, 17:14
Geplaatst door Victory
Ik had vroeger nooit kritiek op NL... totdat de kaaskoppen begonnen te radicaliseren. nu is het een poepland...

:rambo:




Radicaliseren nog wel :moe:


Maar goed, laten we zeggen dat men minder soepel is geworden...hoe denk jij dat dat komt Fikkie, heb je daar wel eens over nagedacht :roker:

Of zit je hele dagen achter je pc kranterartikelen over Iran te lezen en is hetgeen er in Nederland gebeurd is langs je heen gegaan :o

Aicha1976
27-01-06, 17:15
Geplaatst door mark61
Poepgeld, poepdak boven je hoofd, poepopleiding is wel lekkah.

Of tis een generatiekloof. Verwijt pappie dat ie m heeft meegenomen naar dit godvergeten land, maar mag dat niet zeggen. Dan maar hier. Scoort er en passant nog een concubine mee ook. Niet van juiste ras, maar voor concubines gelden soepeler regels.




Ik heb het via PM uitgemaakt, ik kan niet zonder spijkerrokjes en drumstokjes :ego:

Zal mijn Nederlandse kant wel zijn :melig2:

Victory
27-01-06, 17:16
Geplaatst door Aicha1976
Radicaliseren nog wel :moe:


Maar goed, laten we zeggen dat men minder soepel is geworden...hoe denk jij dat dat komt Fikkie, heb je daar wel eens over nagedacht :roker:

Of zit je hele dagen achter je pc kranterartikelen over Iran te lezen en is hetgeen er in Nederland gebeurd is langs je heen gegaan :o
Vertel... wat is er gebeurd in NL dat ze zo extreem zijn geworden?

michiel mans
27-01-06, 17:19
Ik had vroeger nooit kritiek op NL... totdat de kaaskoppen begonnen te radicaliseren. nu is het een poepland...

Natuurlijk. Kaaskoppen stout, 'wij' hebben altijd alleen maar vredig gebeden in de moskee. Maar je hebt gelijk Victory, we radicaliseren. Ik radicaliseer zeker. Ik heb onderhand een teringhekel aan klaag en zeur allochtonen die niet naar de fouten uit hun eigen cultuur, religie of verleden willen kijken. Lui die alleen naar ons en onze fouten uit het heden en verleden wijzen. Fouten die er zeker waren en zijn, maar die niet zelden stevig worden overdreven. Zo eentje ben jij Victory. Maar je kunt een victory wel vergeten.

Aicha1976
27-01-06, 17:21
Geplaatst door Victory
Vertel... wat is er gebeurd in NL dat ze zo extreem zijn geworden?



Ik zal aan Sanne Koerkamp vragen of ze je even bij wilt kletsen, ik ga nu lunchen :zwaai:

Enne...er zijn ook Nederlandse kranten hoor :argwaan:

mark61
27-01-06, 17:27
Geplaatst door Aicha1976
Ik heb het via PM uitgemaakt, ik kan niet zonder spijkerrokjes en drumstokjes :ego:

Zal mijn Nederlandse kant wel zijn :melig2:

Tragisch. In de kiem gesmoord. Ik zeg je dat dat macambabloed je nog s gaat opbreken.

mark61
27-01-06, 17:28
Geplaatst door Victory
Vertel... wat is er gebeurd in NL dat ze zo extreem zijn geworden?

De vraag was of je zelfstandig veel informatie kunt verwerven over het land waar je leeft.

Tegenvraag is zwak.

Aicha1976
27-01-06, 18:27
Ben ik weer, lunch was voortreffelijk....he waar is Fikkie, zit hij al met een stapel ouwe kranten op de bank :p

Mark
27-01-06, 18:28
Goede zaak, het is een Godgegeven recht van iedere man om zijn vrouw in te kunnen ruilen voor een strakker model. Wie daar tegen is, is in feite tegen God.

mark61
27-01-06, 18:30
Geplaatst door Mark
Goede zaak, het is een Godgegeven recht van iedere man om zijn vrouw in te kunnen ruilen voor een strakker model. Wie daar tegen is, is in feite tegen God.

Bijsluiter!

Hoe vaak moet Freya dat nou nog zeggen.

mark61
27-01-06, 18:31
Geplaatst door Aicha1976
Ben ik weer, lunch was voortreffelijk....he waar is Fikkie, zit hij al met een stapel ouwe kranten op de bank :p

Probeert wanhopig 'het aanzien van 1980' door te werken. Ff geduld.

Mark
27-01-06, 18:33
Geplaatst door mark61
Bijsluiter!

Hoe vaak moet Freya dat nou nog zeggen.

Is maroc.nl ook al tegen God? :cheefbek:

~Panthera~
27-01-06, 18:36
Geplaatst door Mark
Is maroc.nl ook al tegen God? :cheefbek:

Nee hoor, die ligt inmiddels vlak op de bank.

mark61
27-01-06, 18:39
Geplaatst door Mark
Is maroc.nl ook al tegen God? :cheefbek:

Niets is meer heilig.

mark61
27-01-06, 18:40
Geplaatst door ~Panthera~
Nee hoor, die ligt inmiddels vlak op de bank.

Tis der 7e dag?

Of schat je uitgeteld? Jah eh ze moet zelf natuurlijk ook die bijsluiters lezen. Dosering en zo.

Mark
27-01-06, 18:40
Geplaatst door mark61
Niets is meer heilig.

Ik ga zo weer eens als Zwarte Schaap inloggen dan doen mensen minder moeilijk over mijn expose over de homo's.

Aicha1976
27-01-06, 18:42
Geplaatst door Mark
Goede zaak, het is een Godgegeven recht van iedere man om zijn vrouw in te kunnen ruilen voor een strakker model. Wie daar tegen is, is in feite tegen God.



Wat een achterhaald concept, ik zie dat de tijd stil is blijven staan in Qatar. Hier zijn het de oudere vrouwen van bj. pak'm beet '76 die hun vriend inruilen voor een jonger model :ego:

Mark
27-01-06, 18:44
Geplaatst door Aicha1976
Wat een achterhaald concept, ik zie dat de tijd stil is blijven staan in Qatar. Hier zijn het de oudere vrouwen van bj. pak'm beet '76 die hun vriend inruilen voor een jonger model :ego:

ja jullie marokkanen hebben het makkelijk, zelfs de lelijkste kan een lekker ding regelen in marokko als je je nederlandse paspoort even laat zien. :)

~Panthera~
27-01-06, 18:44
Geplaatst door Aicha1976
Wat een achterhaald concept, ik zie dat de tijd stil is blijven staan in Qatar. Hier zijn het de oudere vrouwen van bj. pak'm beet '76 die hun vriend inruilen voor een jonger model :ego:


76 ?? Al veel eerder hoor. :ego:

:hihi:

Aicha1976
27-01-06, 18:59
Geplaatst door Mark
ja jullie marokkanen hebben het makkelijk, zelfs de lelijkste kan een lekker ding regelen in marokko als je je nederlandse paspoort even laat zien. :)



Die willen trouwen ensjooo :(



En met mijn steenkolen Marokkaans :verveeld:

Aicha1976
27-01-06, 19:01
Geplaatst door ~Panthera~
76 ?? Al veel eerder hoor. :ego:

:hihi:




Tja blame it on sex and the city :nerveus:

Mark
27-01-06, 19:04
Geplaatst door Aicha1976
Tja blame it on sex and the city :nerveus:

Nu je wat ouder bent kun je je spiegelen aan de desperate housewives.

mark61
27-01-06, 19:05
Geplaatst door Mark
Ik ga zo weer eens als Zwarte Schaap inloggen dan doen mensen minder moeilijk over mijn expose over de homo's.

Ik heb je gemist broeder.

mark61
27-01-06, 19:09
Geplaatst door Aicha1976
Die willen trouwen ensjooo :(

Ach joh, das toch alleen maar een intentieverklaring. Afkoopbaar. Ben jij nou een juriste? Doe maar iets met vruchtgebruik. Hmm. doet me aan ongeboren vruchten denken. das nou ook weer niet de bedoeling, toch?



En met mijn steenkolen Marokkaans :verveeld:

Je wou toch niet met je groene blaadje gaan converseren ? voel je je wel goed?

Als ie Thee! Zonnecrème! Bad vollopen! leert is het meer dan genoeg.

mark61
27-01-06, 19:10
Geplaatst door Mark
Nu je wat ouder bent kun je je spiegelen aan de desperate housewives.

Hebben ze geen Donner in Qatar dat jij daar rustig kan zitten satellieten?

Welke van ze eigenlijk?

Aicha1976
27-01-06, 19:14
Geplaatst door Mark
Nu je wat ouder bent kun je je spiegelen aan de desperate housewives.



Ouder dan wie ? Ik ben 29, ik meen dat de dames van SATC iets ouder zijn, kan me vergissen hoor :duizelig:

Aicha1976
27-01-06, 19:16
Geplaatst door mark61
Ach joh, das toch alleen maar een intentieverklaring. Afkoopbaar. Ben jij nou een juriste? Doe maar iets met vruchtgebruik. Hmm. doet me aan ongeboren vruchten denken. das nou ook weer niet de bedoeling, toch?




Je wou toch niet met je groene blaadje gaan converseren ? voel je je wel goed?

Als ie Thee! Zonnecrème! Bad vollopen! leert is het meer dan genoeg.


Ik werk momenteel als fiscaliste :blowen:

Enne ik heb al iemand voor de witte wijn, de zonnecreme en het bad :stout:

mark61
27-01-06, 19:16
Geplaatst door Aicha1976
Ouder dan wie ? Ik ben 29, ik meen dat de dames van SATC iets ouder zijn, kan me vergissen hoor :duizelig:

ER is nog hoop.




de komende 2 jaar.

Mark
27-01-06, 19:17
Om een probleem op te lossen moet je de oorzaak aanpakken.

Dus misschien dat we subsidies kunnen geven voor borstvergrotingen / liposuctie bij die dames. Misschien wat medicatie waardoor ze wat gezelliger en gewilliger worden.

Mark
27-01-06, 19:21
Geplaatst door Aicha1976
Ouder dan wie ? Ik ben 29, ik meen dat de dames van SATC iets ouder zijn, kan me vergissen hoor :duizelig:

SATC, desperate housewives.... het zijn allemaal ouwe wijven die over mannen zeiken.

En aangezien de meeste (manloze) ouwe wijven zich daarmee identificeren is succes gegarandeerd.

~Panthera~
27-01-06, 19:28
Geplaatst door Mark
Om een probleem op te lossen moet je de oorzaak aanpakken.

Dus misschien dat we subsidies kunnen geven voor borstvergrotingen / liposuctie bij die dames. Misschien wat medicatie waardoor ze wat gezelliger en gewilliger worden.



Doe meteen even penisvergrotingen en borsthaar in het pakketje. :duim:

:rolleyes:

Aicha1976
27-01-06, 19:32
Geplaatst door Mark
SATC, desperate housewives.... het zijn allemaal ouwe wijven die over mannen zeiken.

En aangezien de meeste (manloze) ouwe wijven zich daarmee identificeren is succes gegarandeerd.




Jij kijkt er blijkbaar ook naar :moe:

En manloos zijn kan een keuze zijn, een verstandige nog wel, zolang het aanbod zo ondermaats is :ego:

Divine_70
27-01-06, 19:33
Geplaatst door Victory
Ik had vroeger nooit kritiek op NL... totdat de kaaskoppen begonnen te radicaliseren. nu is het een poepland...

:rambo:

Dan word het misschien tijd het eens een landje verderop te zoeken he Victory. :)

Aicha1976
27-01-06, 19:34
Geplaatst door ~Panthera~
Doe meteen even penisvergrotingen en borsthaar in het pakketje. :duim:

:rolleyes:


Mag ik het borsthaar ruilen voor een paar lekkere armen :engel:

~Panthera~
27-01-06, 19:42
Geplaatst door Aicha1976
Mag ik het borsthaar ruilen voor een paar lekkere armen :engel:


Natuurlijk, iedereen kan zijn eigen ziekenfondspakket samenstellen tegenwoordig. ;)