PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijk duizenden leven zonder gas en licht.



~Panthera~
27-01-06, 23:48
Mogelijk duizenden leven zonder gas en licht.

DEN HAAG - Zeker duizend en vermoedelijk duizenden Nederlandse huishoudens leven zonder elektriciteit en vaak ook zonder gas. Een aantal van hen ontbeert ook stromend water. Hun inkomen is zo laag dat ze het geld niet hebben om na een afsluiting wegens betalingsachterstand opnieuw aangesloten te worden.


Dat leert een inventarisatie van de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet NVVK, die mensen helpt met problematische schulden. Voorzitter G. Jaarsma van de NVVK zei vrijdag dat ze vaak de ongeveer 500 euro niet hebben om opnieuw aangesloten te worden. Jaarsma verwacht dat het aantal gedupeerden de komende jaren zal stijgen.

Volgens Jaarsma groeit het probleem door de liberalisering van de energiemarkt en de scheiding tussen leverancier en netbeheerder. „Vroeger konden we met de leverancier een regeling treffen in geval van een betalingsachterstand. Heraansluitkosten werden opgenomen in het totale schuldenpakket. Nu sluit de netbeheerder af, als die geen geld ontvangt. We kunnen een beroep doen op de gemeente maar die springt meestal alleen bij, als het gaat om huishoudens met kinderen, omdat ze vindt dat die niet de dupe mogen worden van de problemen van de ouders. De gedupeerden zitten dus vooral in de groep alleenstaanden, ouderen en bijstandsgerechtigden.”

De grote leveranciers sloten vorig jaar volgens Jaarsma ruim 20.000 huishoudens af van gas of licht. Een groot deel daarvan is na betaling weer aangesloten maar dat geldt niet voor de rest. Daarom vermoedt de NVVK-voorzitter dat het probleem veel groter is dan de ruim duizend die een eerste inventarisatie hem leerde. „Een klant met problematische schulden heeft echt niet het bedrag om naast de heraansluiting ook nog eens de achterstand bij de leverancier te betalen, bedragen die variëren tussen 500 en 1000 of meer euro.”

Er zijn gevallen bekend van huishoudens die een eigen aggregaat hebben aangeschaft om zich van stroom te voorzien, maar er zijn ook mensen die noodgedwongen bij kaarslicht leven, koken op petroleum of hout en vroeg naar bed gaan om het warm te krijgen. „Een van de bijkomende problemen is dat de schimmel oprukt in een huis waar niet meer gestookt wordt.”

Voor de kredietverlener behoren niet alleen een dak boven het hoofd en eten en drinken tot de eerste levensbehoeften, maar ook water, gas en licht. „Daar zouden we met z'n allen over moeten nadenken”, aldus Jaarsma.

barfly
28-01-06, 00:30
In Georgië heb je daar miljoenen van heb ik begrepen. Geen gas, elektra en wel -mucho koud.
Pakitstan, mensen met -20 in een tent.

gh.wille
28-01-06, 00:38
Geplaatst door barfly
In Georgië heb je daar miljoenen van heb ik begrepen. Geen gas, elektra en wel -mucho koud.
Pakitstan, mensen met -20 in een tent.

Met andere woorden , het is hier zo slecht nog niet ,het zijn er maar een paar duizend ?

barfly
28-01-06, 00:51
Geplaatst door gh.wille
Met andere woorden , het is hier zo slecht nog niet ,het zijn er maar een paar duizend ?

In Rusland vriezen mensen bij bosjes dood. Nederland is inderdaad zo slecht nog niet.

gh.wille
28-01-06, 01:12
Geplaatst door barfly
In Rusland vriezen mensen bij bosjes dood. Nederland is inderdaad zo slecht nog niet.

Wat dacht je van het verschil in temperatuur , hier - 8 daar -20 of meer!
Maar je hebt gelijk, hier hoeft niemand dood te vriezen , we hebben altijd nog de open haarden , de stakkers bij ons in de villa wijk zijn ook zeker afgesloten van het gas want de stank van de open haarden is hier dag en nacht overheersend .

:knipoog:

freya
28-01-06, 11:04
Geplaatst door barfly
In Rusland vriezen mensen bij bosjes dood. Nederland is inderdaad zo slecht nog niet.


Hoe beschaafd ben je als je zo makkelijk kunt accepteren dat naast jouw eigen comfortabele, warme huisje iemand woont die in bed moet gaan liggen om nog een beetje warm te blijven?

En hoeveel beschaving heb je als je dan ook nog eens zegt dat het allemaal wel meevalt?


Volgens mij mis je dan een aantal basiswaarden die iemand tot mens maken. Als we dat survival of the fittest denken, nu in de 21e eeuw, nog steeds niet kwijt kunnen raken en mensen zo weinig solidariteit met elkaar kunnen opbrengen, dan zie ik het heel somber in voor de menheid in zijn geheel.
Vooruitgang en ontwikkeling blijken dan dus een flinterdun vernislaagje te zijn over het egocentrische en egoistische beest dat de mens altijd al geweest is.

Het wordt dus echt pathetisch als deze 'ontwikkelde' mensen, naar gebieden gaan wijzen met minder economische en technologische vooruitgang en zeggen dat de mensen daar minder 'beschaafd' zouden zijn. Het blijkt immers maar weer dat werkelijke beschaving niets te maken heeft met het wonen in een comfortabele omgeving.


:zwaai:

mark61
28-01-06, 11:43
Je moet het in NL wel heel bont maken willen GWL afgesloten worden. Sommige mensen zijn totaal onverantwoordelijk. Ik heb geen ruk medelijden met ze. Genoeg echte krepeergevallen om je geld aan uit te geven.

~Panthera~
28-01-06, 11:52
Geplaatst door mark61
Je moet het in NL wel heel bont maken willen GWL afgesloten worden. Sommige mensen zijn totaal onverantwoordelijk. Ik heb geen ruk medelijden met ze. Genoeg echte krepeergevallen om je geld aan uit te geven.


Zeker geen NUON ?

freya
28-01-06, 11:53
Geplaatst door mark61
Je moet het in NL wel heel bont maken willen GWL afgesloten worden.

Of gewoon veel te weinig inkomen hebben natuurlijk :moe:

Victory
28-01-06, 11:54
Tja, stel je eens voor hoeveel meer mensen onder gas en licht zullen zijn als Iran de kraan naar Europa sluit. :rambo:

mark61
28-01-06, 12:05
Geplaatst door Victory
Tja, stel je eens voor hoeveel meer mensen onder gas en licht zullen zijn als Iran de kraan naar Europa sluit. :rambo:

Maak jij je nou maar druk over hoeveel mensen er in Iran zonder gas en licht zitten. 60% zit onder de armoedegrens. Dwz., wat daar geldt als armoedegrens.

Victory
28-01-06, 12:14
Geplaatst door mark61
Maak jij je nou maar druk over hoeveel mensen er in Iran zonder gas en licht zitten. 60% zit onder de armoedegrens. Dwz., wat daar geldt als armoedegrens.
Volgens de United Nations Development Programme is er maar 20% armoede in Iran, en is Iran goed bezig met dit te verminderen.

"United Nations Development Programme's representative in Iran Frederick Lyons described as positive the trend of poverty alleviation in Iran, expressing hope that with the implementation of economic reforms, the process would further gain momentum."

Divine_70
28-01-06, 12:16
De armoede in Nederland is groter dan je zou denken.
Er word echter weinig over los gelaten.

barfly
28-01-06, 12:35
Geplaatst door freya
Hoe beschaafd ben je als je zo makkelijk kunt accepteren dat naast jouw eigen comfortabele, warme huisje iemand woont die in bed moet gaan liggen om nog een beetje warm te blijven?

En hoeveel beschaving heb je als je dan ook nog eens zegt dat het allemaal wel meevalt?


Volgens mij mis je dan een aantal basiswaarden die iemand tot mens maken. Als we dat survival of the fittest denken, nu in de 21e eeuw, nog steeds niet kwijt kunnen raken en mensen zo weinig solidariteit met elkaar kunnen opbrengen, dan zie ik het heel somber in voor de menheid in zijn geheel.
Vooruitgang en ontwikkeling blijken dan dus een flinterdun vernislaagje te zijn over het egocentrische en egoistische beest dat de mens altijd al geweest is.

Het wordt dus echt pathetisch als deze 'ontwikkelde' mensen, naar gebieden gaan wijzen met minder economische en technologische vooruitgang en zeggen dat de mensen daar minder 'beschaafd' zouden zijn. Het blijkt immers maar weer dat werkelijke beschaving niets te maken heeft met het wonen in een comfortabele omgeving.


:zwaai:

In Nederland heb je, in tegenstelling tot eerder genoemde landen recht op een uitkering waarmee je kunt voorzien in je levensonderhoud. Sociale woningbouw etc. Als je dan nog niet in staat bent om ervoor te zorgen dat je niet in een huis met verwarming kunt wonen, dan kun je inderdaad niet op mijn sympathie rekenen.

Dat er dan altijd mensen zijn die dat zielig vinden en daar zich enorm druk om maken terwijl er elders mensen dood gaan die er echt niks aan kunnen doen is mij wel eerder opgevallen. Overigens niets dan lof voor het leger des heils overigens. Verder vind ik het argument dat in Nederland te lage inkomens bestaan onzin. In Nederland kom je in aanmerking voor een inkomen dat voldoende is om te overleven. Ik denk dat je sommige mensen misschien van te voren onder curatele moet plaatsen, maar dat heeft niets te maken met de mogelijkheid om in Nederland gewoon te kunnen leven.

Victory
28-01-06, 12:39
Nederland geeft 10 miljard euro per jaar aan wapens. Dat mag wel minder. Tegen wie wilt Nederland oorlog voeren?

Overleven is geen leven.

Divine_70
28-01-06, 12:43
Geplaatst door Victory
Nederland geeft 10 miljard euro per jaar aan wapens. Dat mag wel minder. Tegen wie wilt Nederland oorlog voeren?

Overleven is geen leven.

En dat blijven ze ook wel doen.
Dat gaan ze echt niet opgeven omdat er een paar duizend verekken van de kou.
Daar hebben ze geen boodschap aan...

barfly
28-01-06, 12:45
Geplaatst door Victory
Nederland geeft 10 miljard euro per jaar aan wapens. Dat mag wel minder. Tegen wie wilt Nederland oorlog voeren?

Overleven is geen leven.

Je kunt beter kijken naar het percentage van het bruto nationaal inkomen. Dan geeft Nederland 1.6% daaarvan uit aan defensie. Iran daarentegen 3.3% Waar heeft Iran een leger voor nodig met zoveel armoe in het land?

freya
28-01-06, 13:03
Geplaatst door barfly
In Nederland heb je, in tegenstelling tot eerder genoemde landen recht op een uitkering waarmee je kunt voorzien in je levensonderhoud. Sociale woningbouw etc. Als je dan nog niet in staat bent om ervoor te zorgen dat je niet in een huis met verwarming kunt wonen, dan kun je inderdaad niet op mijn sympathie rekenen.

Dat er dan altijd mensen zijn die dat zielig vinden en daar zich enorm druk om maken terwijl er elders mensen dood gaan die er echt niks aan kunnen doen is mij wel eerder opgevallen. Overigens niets dan lof voor het leger des heils overigens. Verder vind ik het argument dat in Nederland te lage inkomens bestaan onzin. In Nederland kom je in aanmerking voor een inkomen dat voldoende is om te overleven. Ik denk dat je sommige mensen misschien van te voren onder curatele moet plaatsen, maar dat heeft niets te maken met de mogelijkheid om in Nederland gewoon te kunnen leven.


Duidelijk een verhaal van iemand die niet weet waar hij het over heeft.

Er zijn uitkeringen, dus waar zal ik mij verder druk over maken?
Dat het systeem niet perfect werkt en dat er mensen tussen het wal en schip terecht komen daar heb ik geen last van dus who cares?

Dat er met een absoluut minimum inkomen maar even iets mis hoeft te gaan om zwaar in de problemen te raken, problemen waar je vanwege datzelfe absoluut minimum inkomen ook nooit meer uit zal raken, dat staat zo ver van mijn belevingswereld, dat ontken ik gewoon, dan ik nl lekker verder genieten van mijn comfortabele woning zonder me ergens druk over te hoeven maken.

Victory
28-01-06, 13:08
Geplaatst door barfly
Je kunt beter kijken naar het percentage van het bruto nationaal inkomen. Dan geeft Nederland 1.6% daaarvan uit aan defensie. Iran daarentegen 3.3% Waar heeft Iran een leger voor nodig met zoveel armoe in het land?
Nederland kan alle armoede oplossen met die 10 miljard, en zelfs mensen een hele goede leven geven.

Iran geeft maar 4 miljard dollar per jaar uit aan wapens. En dit moet wel voor een land als Iran. Het is absoluut noodzakelijk voor een land als Iran om een sterke defensie te hebben. Dat weet jij, en daarom is je vraag volkomen belachelijk.

Iran leeft nu al dertig jaar onder sancties. Wil je dat vergelijken met Nederland die steun krijgt en ook nog toegang heeft tot alles in de wereld? En er zijn geen landen die Nederland willen aanvallen.

Bovendien heeft Nederland geen "strategic depth", en daarom kan het zich alleen maar verdedigen tegen een land als Belgie, maar meer niet. En dus is onzin voor NL om zoveel uit te geven.

barfly
28-01-06, 13:14
Geplaatst door freya
Duidelijk een verhaal van iemand die niet weet waar hij het over heeft.

Er zijn uitkeringen, dus waar zal ik mij verder druk over maken?
Dat het systeem niet perfect werkt en dat er mensen tussen het wal en schip terecht komen daar heb ik geen last van dus who cares?

Dat er met een absoluut minimum inkomen maar even iets mis hoeft te gaan om zwaar in de problemen te raken, problemen waar je vanwege datzelfe absoluut minimum inkomen ook nooit meer uit zal raken, dat staat zo ver van mijn belevingswereld, dat ontken ik gewoon, dan ik nl lekker verder genieten van mijn comfortabele woning zonder me ergens druk over te hoeven maken.

Ik krijg eerder de indruk at jij de wereld op z'n kop zet. Nederland voorziet in middelen om de zwakkere te laten overleven maar dat is dan weer niet genoeg voor sommigen. Overigens blijkt dat er inNederland mogelijk sprake is van enkele duizenden en wellicht duizend van dit soort gevallen waarmee weer eens van een mug een olifant wordt gemaakt. De vaste tactiek van bepaalde mensen om alles zo enorm onrechtvaardig af te schilderen terwijl er in werkelijkheid nauwelijks iets aan de hand is.

barfly
28-01-06, 13:17
Geplaatst door Victory
Nederland kan alle armoede oplossen met die 10 miljard, en zelfs mensen een hele goede leven geven.

Iran geeft maar 4 miljard dollar per jaar uit aan wapens. En dit moet wel voor een land als Iran. Het is absoluut noodzakelijk voor een land als Iran om een sterke defensie te hebben. Dat weet jij, en daarom is je vraag volkomen belachelijk.

Iran leeft nu al dertig jaar onder sancties. Wil je dat vergelijken met Nederland die steun krijgt en ook nog toegang heeft tot alles in de wereld? En er zijn geen landen die Nederland willen aanvallen.

Bovendien heeft Nederland geen "strategic depth", en daarom kan het zich alleen maar verdedigen tegen een land als Belgie, maar meer niet. En dus is onzin voor NL om zoveel uit te geven.

Zelfs met 10 miljard is Iran niet in staat om een sterke defensie op te bouwen. Als de VS dat wil loopt 't zo over Iran heen. Maw de defensie uitgaven van Iran zijn nutteloos.
WB Nederland, wij zijn verplicht aan het NAVO bondgenootschap om daarin te participeren. Overigens vond men in 1939 ook dat Nederland geen leger nodig had en niemand Nederland zou aanvallen. Daar is Nederland in ieder geval toch een beetje van terug gekomen.

Bar
28-01-06, 13:18
Geplaatst door Victory
Nederland kan alle armoede oplossen met die 10 miljard, en zelfs mensen een hele goede leven geven.

Iran geeft maar 4 miljard dollar per jaar uit aan wapens. En dit moet wel voor een land als Iran. Het is absoluut noodzakelijk voor een land als Iran om een sterke defensie te hebben. Dat weet jij, en daarom is je vraag volkomen belachelijk.

Iran leeft nu al dertig jaar onder sancties. Wil je dat vergelijken met Nederland die steun krijgt en ook nog toegang heeft tot alles in de wereld? En er zijn geen landen die Nederland willen aanvallen.

Bovendien heeft Nederland geen "strategic depth", en daarom kan het zich alleen maar verdedigen tegen een land als Belgie, maar meer niet. En dus is onzin voor NL om zoveel uit te geven.

Het nederlandse leger hebben we hard nodig om straks een stabilisatiemacht naar Iran te kunnen sturen.

PS Nederland heeft een uitstekende nucleaire ontsmettingsunit.

freya
28-01-06, 13:23
Geplaatst door barfly
Ik krijg eerder de indruk at jij de wereld op z'n kop zet. Nederland voorziet in middelen om de zwakkere te laten overleven maar dat is dan weer niet genoeg voor sommigen.

Interessante woordkeus: overleven.

Mensen die hier creperen, mogen blij zijn dat ze niet nog niet dood zijn :kotsen:

Wat een beschaving :duim:

Divine_70
28-01-06, 13:25
Enig idee met wat voor bedrag een bijstandsmoeder rond moet zien te komen ?

Wizdom
28-01-06, 13:26
Iemand met 2x modaal kan nog net rondkomen... Ga me dan niet vertellen hoe goed we het hier in Nederland hebben...? Sinds dit LPF style (ikke ikke ikke en de rest kan stikke) kabinet is aangetreden kunnen mensen die weinig verdienen of geen tweeverdiener zijn het wel vergeten....


ZAKKENVULLERS... ZIJN HET...

Victory
28-01-06, 13:27
Geplaatst door Divine_70
Enig idee met wat voor bedrag een bijstandsmoeder rond moet zien te komen ?
580 euro geloof ik.

freya
28-01-06, 13:30
Geplaatst door Victory
580 euro geloof ik.

Nou daar kan je toch makkelijk je sociale huurwoning, ziektekostenverzekering en gas, licht en water van betalen. En hou je nog genoeg geld over om riant van te leven! [/barflymodus]

~Panthera~
28-01-06, 13:31
Geplaatst door freya
Nou daar kan je toch makkelijk je sociale huurwoning, ziektekostenverzekering en gas, licht en water van betalen. En hou je nog genoeg geld over om riant van te leven! [/barflymodus]



Zekers. :moe: Riant.

Divine_70
28-01-06, 13:31
Geplaatst door Victory
580 euro geloof ik.

Het is iets meer Goddank.
Maar elk dubbeltje moet 10x om, en terwijl de staat gooit met miljoenen, mag zij proberen tweedehands kleertjes te vinden voor haar kids.
Armoede is meer in Nederland dan bekend word gemaakt.
En dat word alleen maar erger.

Victory
28-01-06, 13:34
Geplaatst door barfly
Zelfs met 10 miljard is Iran niet in staat om een sterke defensie op te bouwen. Als de VS dat wil loopt 't zo over Iran heen. Maw de defensie uitgaven van Iran zijn nutteloos.
Het is goed dat je nu weet hoe dom je eerste uitspraken waren.


WB Nederland, wij zijn verplicht aan het NAVO bondgenootschap om daarin te participeren. Overigens vond men in 1939 ook dat Nederland geen leger nodig had en niemand Nederland zou aanvallen. Daar is Nederland in ieder geval toch een beetje van terug gekomen.
Nederland is op de viertiende plaats in de wereld met uitgave aan wapens. De Nederlandse leger stelt helemaal niks voor als je het vergelijkt met de rest van de legers in de top 25. Het is voor zo'n kleine landje helemaal niet nodig zoveel uit te geven.

freya
28-01-06, 13:35
Geplaatst door Divine_70
Het is iets meer Goddank.
Maar elk dubbeltje moet 10x om, en terwijl de staat gooit met miljoenen, mag zij proberen tweedehands kleertjes te vinden voor haar kids.
Armoede is meer in Nederland dan bekend word gemaakt.
En dat word alleen maar erger.

Ja maar die kindertjes lopen tenminste niet rond in hun blote kont :student: er is niks mis met tweedehandkleding ik heb ook wel eens iets in een vintage-winkeltje gekocht [/rechtsebalmodus]

barfly
28-01-06, 13:37
Geplaatst door freya
Nou daar kan je toch makkelijk je sociale huurwoning, ziektekostenverzekering en gas, licht en water van betalen. En hou je nog genoeg geld over om riant van te leven! [/barflymodus]

Volgens mij krijgt een bijstandsmoeder zo'n € 1000,- per maand. Voor de huur huursubsidie en voor de kinderen kinderbijstand en mogelijk alimentatie. Volgens mij valt t wel mee dus.

Divine_70
28-01-06, 13:37
Geplaatst door barfly
Overigens vond men in 1939 ook dat Nederland geen leger nodig had en niemand Nederland zou aanvallen. Daar is Nederland in ieder geval toch een beetje van terug gekomen.

Nou denk ik niet dat je deze tijd nog kan vergelijken met 1939.

Wat had Amerika aan al hun wapens en afweergeschut op 11 september ???
Niks noppes nada.
Vraag je eens af of we ons tegenwoordig nog weleens beschermen KUNNEN.

~Panthera~
28-01-06, 13:39
Geplaatst door barfly
Volgens mij krijgt een bijstandsmoeder zo'n € 1000,- per maand. Voor de huur huursubsidie en voor de kinderen kinderbijstand en mogelijk alimentatie. Volgens mij valt t wel mee dus.

Sorry, Barfly: ALLE alimentatie die een bijstandsmoeder krijgt, gaat er METEEN VANAF.
Daarom is het ook altijd zo fijn, als de ex het niet betaald. :moe:
En een alleenstaande ouder, boven de 21 krijgt 1047,23.
Heel fijn als je ex de boel zit te verstieren.

barfly
28-01-06, 13:39
Geplaatst door Divine_70
Nou denk ik niet dat je deze tijd nog kan vergelijken met 1939.

Wat had Amerika aan al hun wapens en afweergeschut op 11 september ???
Niks noppes nada.
Vraag je eens af of we ons tegenwoordig nog weleens beschermen KUNNEN.

Omdat alles zo onzeker is en we in een gevaarlijke wereld leven is het dus nosig om geld uit te geven aan defensie. Wie weet vinden we een manier om de werled veilig te maken.

Victory
28-01-06, 13:40
Geplaatst door Divine_70
Het is iets meer Goddank.
Maar elk dubbeltje moet 10x om, en terwijl de staat gooit met miljoenen, mag zij proberen tweedehands kleertjes te vinden voor haar kids.
Armoede is meer in Nederland dan bekend word gemaakt.
En dat word alleen maar erger.
Voor zover ik weet krijgt een vrouw die alleen woont 580 euro, een vrouw met kind(ren) krijgt 750 euro.

barfly
28-01-06, 13:40
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry, Barfly: ALLE alimentatie die een bijstandsmoeder krijgt, gaat er METEEN VANAF.
Daarom is het ook altijd zo fijn, als de ex het niet betaald. :moe:

Als een ex niet betaald is het dus voor rekening van de belasting betaler? Die ex moet gewoon betalen punt.

Divine_70
28-01-06, 13:42
Geplaatst door barfly
Omdat alles zo onzeker is en we in een gevaarlijke wereld leven is het dus nosig om geld uit te geven aan defensie. Wie weet vinden we een manier om de werled veilig te maken.

Barfly, wake up.
Ze komen echt niet meer de grens over met hun jachtgeweer zoals in 1939.
Als er morgen een vliegtuig land op bijvoorbeeld het gebouw van NN , dan hebben al die miljoenen investeren geen enkele zin gehad.
De grootste aanslagen KUN je je niet tegen beschermen.

~Panthera~
28-01-06, 13:43
Geplaatst door barfly
Als een ex niet betaald is het dus voor rekening van de belasting betaler? Die ex moet gewoon betalen punt.


Nee, als de ex niet betaald, heeft ze die maand gewoon pech.
Dan moet ze via de soc.dienst gaan zeuren bij haar ex.
Over afhankelijk MAKEN gespoken. :moe:
Goed geregeld toch ?

Je zal maar een ex hebben, die losse handjes had, kom je dus nooit vanaf op deze manier.

Divine_70
28-01-06, 13:44
Geplaatst door Victory
Voor zover ik weet krijgt een vrouw die alleen woont 580 euro, een vrouw met kind(ren) krijgt 750 euro.

Dat bedoel ik.
Terwijl er elk jaar miljoenen de lucht in gaat alleen al voor oefening.

Divine_70
28-01-06, 13:45
De alimentatie komt nieteens bij de moeder terecht, die word linea recta ingehouden door de socialedienst.
Als de moeder bij scheiden afstand doet van haar eigen deel aan alimentatie gaat de sociale dienst het gewoon halen bij de ex.

barfly
28-01-06, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, als de ex niet betaald, heeft ze die maand gewoon pech.
Dan moet ze via de soc.dienst gaan zeuren bij haar ex.
Over afhankelijk MAKEN gespoken. :moe:
Goed geregeld toch ?

Kijk dat er zaken onrechtvaardig zijn en dat er zaken niet kloppen dat weet ik. Kennelijk moet er dan voor worden gezorgd dat de ex in kwestie gewoon over de brug komt.

~Panthera~
28-01-06, 13:48
Geplaatst door barfly
Kijk dat er zaken onrechtvaardig zijn en dat er zaken niet kloppen dat weet ik. Kennelijk moet er dan voor worden gezorgd dat de ex in kwestie gewoon over de brug komt.


Dat is het punt ook: er wordt geen fuck aan gedaan.
20 jaar geleden was het al zo, en nu is er nog geen ruk veranderd.
En de vrouwen dus maar lullen tegen de muur. :moe:

barfly
28-01-06, 13:48
Geplaatst door Divine_70
Barfly, wake up.
Ze komen echt niet meer de grens over met hun jachtgeweer zoals in 1939.
Als er morgen een vliegtuig land op bijvoorbeeld het gebouw van NN , dan hebben al die miljoenen investeren geen enkele zin gehad.
De grootste aanslagen KUN je je niet tegen beschermen.

Wat je hier zegt lijkt erop dat je eigenlijk bedoelt dat we dus maar niets moeten doen? Ik kan niet leven met "het kan toch toch niet worden tegen gehouden".

Divine_70
28-01-06, 13:48
Als de ex verzuimd te betalen dan gaan ze na verloop van tijd beslag leggen op zijn loon.
Echter, de moeder heeft er niks of minder om.

barfly
28-01-06, 13:49
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is het punt ook: er wordt geen fuck aan gedaan.

Dan wringt de schoen, mijn inziens, bij de rechterlijke macht. En gaat het niet om de belastingdienst of de soos.

Divine_70
28-01-06, 13:50
Geplaatst door barfly
Wat je hier zegt lijkt erop dat je eigenlijk bedoelt dat we dus maar niets moeten doen? Ik kan niet leven met "het kan toch toch niet worden tegen gehouden".

Dat is onzin, natuurlijk moet er iets aan gedaan worden,maar het kan te gek !!!
En ja, als het er op aan komt kun je je nooit helemaal beschermen,al investeren ze het dubbele.

~Panthera~
28-01-06, 13:52
Geplaatst door barfly
Dan wringt de schoen, mijn inziens, bij de rechterlijke macht. En gaat het niet om de belastingdienst of de soos.

Ondertussen lullen vrouwen dus tegen de muur: het was 20 jaar geleden al zo, en er is nog geen ruk veranderd.
Kom nog eens op voor jezelf, wordt er dan gezegd. :fuckit2:

Not personal, Barf.

barfly
28-01-06, 13:53
Geplaatst door Divine_70
Dat is onzin, natuurlijk moet er iets aan gedaan worden,maar het kan te gek !!!
En ja, als het er op aan komt kun je je nooit helemaal beschermen,al investeren ze het dubbele.

Je doet alsof Nederland een enorm bedrag stopt in Defensie. Het gaat hier om 1.6% van de nationale pot. Als ik dat uitreken naar mijn salaris dan kan ik daar niet eens van winkelen. Maw er gaat veel meer geld om in Nederland. vergelijk het maar met de laatste meevallers van rustig 2 miljard.

Divine_70
28-01-06, 13:55
Geplaatst door barfly
Je doet alsof Nederland een enorm bedrag stopt in Defensie. Het gaat hier om 1.6% van de nationale pot. Als ik dat uitreken naar mijn salaris dan kan ik daar niet eens van winkelen. Maw er gaat veel meer geld om in Nederland. vergelijk het maar met de laatste meevallers van rustig 2 miljard.

Die laatste meevallers?
Daar gaan wij toch echt niks van merken in onze beurs.

barfly
28-01-06, 13:55
Geplaatst door ~Panthera~
Ondertussen lullen vrouwen dus tegen de muur: het was 20 jaar geleden al zo, en er is nog geen ruk veranderd.
Kom nog eens op voor jezelf, wordt er dan gezegd. :fuckit2:

Not personal, Barf.

Laat ik over één ding duidelijk zijn. ik heb ontzettend de pest aan mannen die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen jegens hun kinderen qua alimentatie.

barfly
28-01-06, 13:56
Overigens is investeren in defensie ook een bijdrage aan de kennis economie. Dus niet alles gaat klakkeloos in de riolering.

~Panthera~
28-01-06, 13:57
Geplaatst door barfly
Laat ik over één ding duidelijk zijn. ik heb ontzettend de pest aan mannen die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen jegens hun kinderen qua alimentatie.

Mooi, maar daar schieten de vrouwen niets mee op.
Het moet wettelijk beter geregeld worden.
Want als ze dus nu moeten kiezen tussen eten voor de kinderen, en gas en licht, nou, weinig te kiezen dus.

barfly
28-01-06, 13:59
Geplaatst door ~Panthera~
Mooi, maar daar schieten de vrouwen niets mee op.
Het moet wettelijk beter geregeld worden.

Dat klopt en dat is een punt om te verbeteren.

Divine_70
28-01-06, 14:02
Geplaatst door barfly
Overigens is investeren in defensie ook een bijdrage aan de kennis economie. Dus niet alles gaat klakkeloos in de riolering.

10 miljard, dat blijft een nare bijsmaak houden bij al die mensen die vanavond weer een droog broodje op hun bordje krijgen, zich moeten warmen aan dekens en een kaarsje aan moeten steken om iets te zien.

Divine_70
28-01-06, 14:07
Nog zoiets,kijk eens om je heen,hoeveel gezonde jonge mensen lopen bij huis en ontvangen een uitkering, terwijl een jonge moeder vrij snel weer de arbeidsmarkt op moet,lukt het haar niet,word ze nog verder gekort, terwijl die jonge gasten gezond van lijf en leden het gewoon wordt toegestaan te blijven profiteren.
En ja,sommigen worden ook gekort maar een groot deel ook niet.
Er is zoveel nog steeds krom in het hele systeem die Nederland er op na houdt.

barfly
28-01-06, 14:11
Geplaatst door Divine_70
10 miljard, dat blijft een nare bijsmaak houden bij al die mensen die vanavond weer een droog broodje op hun bordje krijgen, zich moeten warmen aan dekens en een kaarsje aan moeten steken om iets te zien.

Op die manier kan je ook afvragen waar al die miljoenen naartoe gaan als de oppositie weer een onderzoekje gelast om het de regering moeilijk te maken. Of wat te zeggen van landbouw subsidies die de concurrentie positie van boeren in de derde wereld verknalt? ik kan, als ik me druk maak, nog wel wat voorbeelden bedenken van geldverspilling.

barfly
28-01-06, 14:13
Geplaatst door Divine_70
Nog zoiets,kijk eens om je heen,hoeveel gezonde jonge mensen lopen bij huis en ontvangen een uitkering, terwijl een jonge moeder vrij snel weer de arbeidsmarkt op moet,lukt het haar niet,word ze nog verder gekort, terwijl die jonge gasten gezond van lijf en leden het gewoon wordt toegestaan te blijven profiteren.
En ja,sommigen worden ook gekort maar een groot deel ook niet.
Er is zoveel nog steeds krom in het hele systeem die Nederland er op na houdt.

Aardig dat je dat aanhaalt. Ik begrijp er totaal niets van dat jonge mensen die gezond zijn niet aan het werk zijn. Laat jonge mensen maar langer doorstuderen of een sociale dienstplicht vervullen.

Divine_70
28-01-06, 14:16
Geplaatst door barfly
Aardig dat je dat aanhaalt. Ik begrijp er totaal niets van dat jonge mensen die gezond zijn niet aan het werk zijn. Laat jonge mensen maar langer doorstuderen of een sociale dienstplicht vervullen.

Ja,maar wat doen we met die groep niet WILLEN.
Die worden hier tegenwoordig met een prikstok langs de straat gestuurd met oranje jasjes aan : buurtbeheer. :hihi:
En iedereen weet dan,die kan wel werken dus ,maar toch handje ophouden voor hun centjes.
Gewoon aan het werk schoppen en beter nog, voor dat soort de dienstplicht herinvoeren.

Bar
28-01-06, 14:24
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is het punt ook: er wordt geen fuck aan gedaan.
20 jaar geleden was het al zo, en nu is er nog geen ruk veranderd.
En de vrouwen dus maar lullen tegen de muur. :moe:

Ja die zeikwijven die maar eindeloos op de zak van de ex en van de sociale dienst willen blijven leven, daar wil je graag van scheiden.

Ken zat anderen die de banden met de ex rigoreus doorsnijden en de handen uit de mouwen steken. Men heeft z'n trots, nietwaar?

barfly
28-01-06, 14:25
Geplaatst door Divine_70
Ja,maar wat doen we met die groep niet WILLEN.
Die worden hier tegenwoordig met een prikstok langs de straat gestuurd met oranje jasjes aan : buurtbeheer. :hihi:
En iedereen weet dan,die kan wel werken dus ,maar toch handje ophouden voor hun centjes.
Gewoon aan het werk schoppen en beter nog, voor dat soort de dienstplicht herinvoeren.

We richten een grote fariekshal in met rijen door mensen aan te drijven dynamo's en laten ze gratis energie opwekken. :p

Divine_70
28-01-06, 14:26
Geplaatst door Bar
Ja die zeikwijven die maar eindeloos op de zak van de ex en van de sociale dienst willen blijven leven, daar wil je graag van scheiden.

Ken zat anderen die de banden met de ex rigoreus doorsnijden en de handen uit de mouwen steken. Men heeft z'n trots, nietwaar?

:moe:

Divine_70
28-01-06, 14:28
Geplaatst door barfly
We richten een grote fariekshal in met rijen door mensen aan te drijven dynamo's en laten ze gratis energie opwekken. :p

:haha: :duim:

Een beste afsluiter voor nu.
Zal eens kijken of er ergens nog een fabriekshal over is, en een serie fietsen. :stout:
Ik lees weer.

Divine_70
28-01-06, 14:29
Geplaatst door Divine_70
:haha: :duim:

Een beste afsluiter voor nu.
Zal eens kijken of er ergens nog een fabriekshal over is, en een serie fietsen. :stout:
Ik lees weer.

~Panthera~
28-01-06, 14:38
Geplaatst door Bar
Ja die zeikwijven die maar eindeloos op de zak van de ex en van de sociale dienst willen blijven leven, daar wil je graag van scheiden.

Ken zat anderen die de banden met de ex rigoreus doorsnijden en de handen uit de mouwen steken. Men heeft z'n trots, nietwaar?


WILLEN ??

MOETEN, bedoel je.

Ze hebben niet om die achterlijke regeling gevraagd hoor, die hebben ze door hun strot gedrukt gekregen.
Er zijn zat vrouwen met een kind die werken.
Het zijn de mannen die geen alimentatie voor HET KIND ( ook HUN kind dus) willen betalen.
DAAR komt deze shit vandaan.

Wizdom
28-01-06, 14:55
He Jongens en Meisjes.... Maak je niet druk.... Marokko en Turkije zijn goed bezig met investeren in de economie... Misschien kunnen we dan met zijn allen dan daar terecht... Ze beginnen ook hun politieke en sociale zekerheid te hervormen... Ik zal in ieder geval als ervaringsdeskundige ze adviseren hoe respectvol om te gaan met de nieuwe medelanders...

Hier zijn ze deze aan het opblazen...

Wide-O
28-01-06, 15:38
Geplaatst door ~Panthera~
Het moet wettelijk beter geregeld worden.


http://www.sap-pos.org/txt-nl/2002/maart/alimentatie.htm

Men probeert dit dus al op te lossen sinds 1974 in België, maar tot op vandaag zijn de verschillende wetsvoorstellen dus niet geimplementeerd :maf:

~Panthera~
28-01-06, 15:46
Geplaatst door Wide-O
http://www.sap-pos.org/txt-nl/2002/maart/alimentatie.htm

Men probeert dit dus al op te lossen sinds 1974 in België, maar tot op vandaag zijn de verschillende wetsvoorstellen dus niet geimplementeerd :maf:


Mijn God ! Nou, ik denk dat het hier net zo geweldig "snel" gaat. :moe:

En maar zeiken dat vrouwen zo "afhankelijk" zijn.
Ze worden goddomme in die positie gedwongen.
Enfin, lul maar tegen de muur he ? :moe:
Over mijn nek ga ik er van.

mark61
28-01-06, 19:38
Geplaatst door ~Panthera~
Zeker geen NUON ?

Nope, Greenchoice.

mark61
28-01-06, 19:39
Geplaatst door Victory
Volgens de United Nations Development Programme is er maar 20% armoede in Iran, en is Iran goed bezig met dit te verminderen.

"United Nations Development Programme's representative in Iran Frederick Lyons described as positive the trend of poverty alleviation in Iran, expressing hope that with the implementation of economic reforms, the process would further gain momentum."

Dan mosten ze er toch s gaan kijken.

~Panthera~
28-01-06, 19:41
Geplaatst door mark61
Nope, Greenchoice.


Mazzelpik: bij Nuon wordt je al na 1 x niet betalen met een incassobureau gedreigd.
Dus ik weet niet of ze dan dus werkelijk overgaan tot afsluiten, maar dan zit het er wel degelijk rapido aan te komen.

mark61
28-01-06, 19:41
Geplaatst door Victory
Nederland geeft 10 miljard euro per jaar aan wapens. Dat mag wel minder. Tegen wie wilt Nederland oorlog voeren?

Overleven is geen leven.

Hoeveel is dat in Iran? Enig idee wat dat nodeloze verrijkingsprogramma kost?

mark61
28-01-06, 19:44
Geplaatst door freya
Nou daar kan je toch makkelijk je sociale huurwoning, ziektekostenverzekering en gas, licht en water van betalen. En hou je nog genoeg geld over om riant van te leven! [/barflymodus]

Jij weet dus helemaal niet hoeveel een uitkering is. Je lult hier dus maar wat. De basisuitkering is 580, wordt vrijwel altijd aangevuld tot 800, bijstandsmoeders krijgen 1081,08, plus kinderbijslag en kwijtschelding gemeentebelastingen, waterschapsheffingen, huursubsidie, en nog wat geintjes.

Mark
28-01-06, 19:47
Tot de dag dat iedereen in Nederland de hele dag geen fuck hoeft uit te voeren en als beloning een riante villa van de staat krijgt voor die prestatie zal het nooit goed zijn.

Divine_70
28-01-06, 19:53
Geplaatst door mark61
Jij weet dus helemaal niet hoeveel een uitkering is. Je lult hier dus maar wat. De basisuitkering is 580, wordt vrijwel altijd aangevuld tot 800, bijstandsmoeders krijgen 1081,08, plus kinderbijslag en kwijtschelding gemeentebelastingen, waterschapsheffingen, huursubsidie, en nog wat geintjes.

In welke gemeente woon jij ??? :confused:
Die vlieger gaat hier echt niet op hoor.

mark61
28-01-06, 19:56
Geplaatst door barfly
Kijk dat er zaken onrechtvaardig zijn en dat er zaken niet kloppen dat weet ik. Kennelijk moet er dan voor worden gezorgd dat de ex in kwestie gewoon over de brug komt.

Alleen Engeland is begonnen met een alimentatie-incassobureau. Tis absurd dat dat in NL nog niet bestaat.

mark61
28-01-06, 19:57
Geplaatst door Divine_70
In welke gemeente woon jij ??? :confused:
Die vlieger gaat hier echt niet op hoor.

In Leiden, as you can see. De bijstandsbedragen worden door het Min. van SZW vastgesteld. In Leiden worden alle locale belastingen plus waterschap kwijtgescholden. Krijg jij geen huursubsidie? Verder is er nog een kortingspas voor bibliotheek etc.

barfly
28-01-06, 19:58
Geplaatst door mark61
Alleen Engeland is begonnen met een alimentatie-incassobureau. Tis absurd dat dat in NL nog niet bestaat.

Idd, als je kinderen hebt dan zul je d'r voor moeten betalen.

mark61
28-01-06, 20:02
Geplaatst door ~Panthera~
Mazzelpik: bij Nuon wordt je al na 1 x niet betalen met een incassobureau gedreigd.
Dus ik weet niet of ze dan dus werkelijk overgaan tot afsluiten, maar dan zit het er wel degelijk rapido aan te komen.

Ach, incassobureaus, dat kost een vermogen. Ik denk dat je het gemiddeld een jaar kan uitzingen voor je afgesloten wordt.

De enige groep krepeerders die ik serieus neem zijn bijstandsmoeders. Daar wordt al heel wat voor gedaan. Dat alimentatie niet wordt geïnd vind ik onbegrijpelijk.

Maar ik vind dan ook dat NL een ontstellend anti-emancipatoire politiek voert, al tientallen jaren. Geen partij (met al die vrouwen) die er wat aan doet.

Hoe zit het met dat wetsvoorstel voor uithuisplaatsing van mannen met losse handjes? Stuk goedkoper dan BVML-huizen bovendien. Zieke zooi.

mark61
28-01-06, 20:03
Geplaatst door barfly
Idd, als je kinderen hebt dan zul je d'r voor moeten betalen.

Gedachteloos produceren is o zo makkelijk en lekker.

Divine_70
28-01-06, 20:04
Geplaatst door mark61
In Leiden, as you can see. De bijstandsbedragen worden door het Min. van SZW vastgesteld. In Leiden worden alle locale belastingen plus waterschap kwijtgescholden. Krijg jij geen huursubsidie? Verder is er nog een kortingspas voor bibliotheek etc.

Ik heb het Goddank niet nodig.
weet alleen dat het tot voor kort heel anders eruit zag.
Dan is dit wel iets wat sinds kort veranderd is.
Voor 5 jaar terug had een bijstandsmoeder met 2 kinderen een uitkering 1390 gulden.

mark61
28-01-06, 20:05
Geplaatst door Mark
Tot de dag dat iedereen in Nederland de hele dag geen fuck hoeft uit te voeren en als beloning een riante villa van de staat krijgt voor die prestatie zal het nooit goed zijn.

Yep. Elk systeem schept extra volk dat er een beroep op wil doen, en klaagt dat het niet genoeg is.

Over volk dat de ene stereotv na het andere bubbelbad bestelt hoor je nooit wat. Trouwens, das de schuld van de reclame en de banken.

Verantwoordelijkheid is in NL afgeschaft ergens rond 1960, toen de treindeuren automatisch dicht gingen omdat sommige mongolen er onderweg uitvielen. Ik vond dat juist een prima selectiemechanisme.

Divine_70
28-01-06, 20:06
Geplaatst door mark61
Alleen Engeland is begonnen met een alimentatie-incassobureau. Tis absurd dat dat in NL nog niet bestaat.

Die hebben we hier ook wel hoor.
Als papa na een half jaar nog niks heeft betaald kun je die instantie inschakelen, of de soos doet het voor je.
Dan halen ze het van je loon voordat het op je rekening komt.

mark61
28-01-06, 20:06
Geplaatst door Divine_70
Ik heb het Goddank niet nodig.
weet alleen dat het tot voor kort heel anders eruit zag.
Dan is dit wel iets wat sinds kort veranderd is.
Voor 5 jaar terug had een bijstandsmoeder met 2 kinderen een uitkering 1390 gulden.

Leve harry potter :cheefbek:

mark61
28-01-06, 20:10
Geplaatst door Divine_70
Die hebben we hier ook wel hoor.
Als papa na een half jaar nog niks heeft betaald kun je die instantie inschakelen, of de soos doet het voor je.
Dan halen ze het van je loon voordat het op je rekening komt.

Ah, het begint al...

~Panthera~
28-01-06, 20:11
Geplaatst door mark61
Ach, incassobureaus, dat kost een vermogen. Ik denk dat je het gemiddeld een jaar kan uitzingen voor je afgesloten wordt.

De enige groep krepeerders die ik serieus neem zijn bijstandsmoeders. Daar wordt al heel wat voor gedaan. Dat alimentatie niet wordt geïnd vind ik onbegrijpelijk.

Maar ik vind dan ook dat NL een ontstellend anti-emancipatoire politiek voert, al tientallen jaren. Geen partij (met al die vrouwen) die er wat aan doet.

Hoe zit het met dat wetsvoorstel voor uithuisplaatsing van mannen met losse handjes? Stuk goedkoper dan BVML-huizen bovendien. Zieke zooi.


Er wordt nergens een fuck aan gedaan, omdat men simpelweg niet naar vrouwen luisterd, waar dan ook. :moe:
Lul maar tegen de muur heet dat.

Divine_70
28-01-06, 20:15
Geplaatst door mark61
Leve harry potter :cheefbek:

:confused: Wat heeft Harrie Potter er mee te maken ?

barfly
28-01-06, 20:17
Geplaatst door ~Panthera~
Er wordt nergens een fuck aan gedaan, omdat men simpelweg niet naar vrouwen luisterd, waar dan ook. :moe:
Lul maar tegen de muur heet dat.

Neenee, mijn moeder zei dan: Lul tegen m'n reet m'n kop is ziek.

mark61
28-01-06, 20:25
Geplaatst door Divine_70
:confused: Wat heeft Harrie Potter er mee te maken ?

Die heeft van die 1390 blijkbaar 2382,39 gemaakt.

mark61
28-01-06, 20:26
Geplaatst door barfly
Neenee, mijn moeder zei dan: Lul tegen m'n reet m'n kop is ziek.

Ik vind jouw moeder beheurlijk grof in de mond. :ego:

Divine_70
28-01-06, 20:27
Geplaatst door mark61
Die heeft van die 1390 blijkbaar 2382,39 gemaakt.

Zou heel graag iets van jou zien waaruit blijkt dat het waar is wat je zegt.
In dat geval kan IK iemand heel erg blij maken met een terugwerkende kracht van 5 jaar :)

barfly
28-01-06, 20:27
Geplaatst door mark61
Ik vind jouw moeder beheurlijk grof in de mond. :ego:

Ik kan je vertellen dat dit wel het meest grove is dat mijn moeder in de mond nam. Zelden viel er een onvertogen woord.

mark61
28-01-06, 20:47
Geplaatst door barfly
Ik kan je vertellen dat dit wel het meest grove is dat mijn moeder in de mond nam. Zelden viel er een onvertogen woord.

Was misschien ook jouw verdienste.

freya
28-01-06, 20:48
Geplaatst door mark61
Jij weet dus helemaal niet hoeveel een uitkering is. Je lult hier dus maar wat. De basisuitkering is 580, wordt vrijwel altijd aangevuld tot 800, bijstandsmoeders krijgen 1081,08, plus kinderbijslag en kwijtschelding gemeentebelastingen, waterschapsheffingen, huursubsidie, en nog wat geintjes.

En jij hebt geen flauw idee van wat ik allemaal weet :moe:

freya
28-01-06, 20:53
Geplaatst door mark61
In Leiden, as you can see. De bijstandsbedragen worden door het Min. van SZW vastgesteld. In Leiden worden alle locale belastingen plus waterschap kwijtgescholden. Krijg jij geen huursubsidie? Verder is er nog een kortingspas voor bibliotheek etc.

Als je ergens geld hebt moeten lenen, omdat je meubels moest kopen bv ( zoals met veel net gescheiden vrouwen het geval is) of een baby-uitzet ( zoals bij jonge ongehuwde moeders) dan kan je die kwijtschelding van de belasting wel vergeten. Dan zit je dus met de afbetalingsverplichting + alle belastingen.
En dan helpt de korting op de bibliotheekpas niet echt veel :moe:

mark61
28-01-06, 20:57
Geplaatst door Divine_70
Zou heel graag iets van jou zien waaruit blijkt dat het waar is wat je zegt.
In dat geval kan IK iemand heel erg blij maken met een terugwerkende kracht van 5 jaar :)

home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4...riek_id=401&link_id=65456

Site ligt momenteel plat.



http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=30616&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l (http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=10642&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacK a19fs1WzcV!js3tW8jhb9oWM[/URL)!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacKa19fs1WzcV!js3tW8jhb9 oWM

[url]http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=10649&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacK a19fs1WzcV!js3tW8jhb9oWM

http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=10440&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacK a19fs1WzcV!js3tW8jhb9oWM

Hmm, niet zo frisse links. Bagger maar s rond op leiden.nl

freya
28-01-06, 20:57
Geplaatst door mark61
Ach, incassobureaus, dat kost een vermogen. Ik denk dat je het gemiddeld een jaar kan uitzingen voor je afgesloten wordt.


Vergeet het maar, dat is allemaal ontzettend aangescherpt, juist omdat de schulden anders zo hoog opliepen dat het absoluut onmogelijk werd ze ooit nog af te betalen.

mark61
28-01-06, 20:58
Geplaatst door freya
Als je ergens geld hebt moeten lenen, omdat je meubels moest kopen bv ( zoals met veel net gescheiden vrouwen het geval is) of een baby-uitzet ( zoals bij jonge ongehuwde moeders) dan kan je die kwijtschelding van de belasting wel vergeten. Dan zit je dus met de afbetalingsverplichting + alle belastingen.

Voor zulke uitgaven is er weer de bijzondere bijstand.

~Panthera~
28-01-06, 20:58
Geplaatst door mark61
Voor zulke uitgaven is er weer de bijzondere bijstand.

Nee, ook afgeschaft.

mark61
28-01-06, 20:58
Geplaatst door freya
Vergeet het maar, dat is allemaal ontzettend aangescherpt, juist omdat de schulden anders zo hoog opliepen dat het absoluut onmogelijk werd ze ooit nog af te betalen.

En waar kwamen die schulden oorspronkelijk vandaan? Niet van een uitkering van 580.

mark61
28-01-06, 21:00
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, ook afgeschaft.

Niet in Leiden.

Divine_70
28-01-06, 21:00
Geplaatst door mark61
home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4...riek_id=401&link_id=65456

Site ligt momenteel plat.

http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=10642&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacK a19fs1WzcV!js3tW8jhb9oWM

http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=30616&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacK a19fs1WzcV!js3tW8jhb9oWM

http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=10649&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacK a19fs1WzcV!js3tW8jhb9oWM

http://www.leiden.nl/dspage.asp?objectid=10440&pageid=15&sessionid=10aKBFhXOqKIX@l!dtD8XH5Wf8xK1nmb5!BNDacK a19fs1WzcV!js3tW8jhb9oWM

Opgeslagen, ik ga me er zeker binnenkort in verdiepen.
Thanks.

~Panthera~
28-01-06, 21:01
Geplaatst door mark61
Niet in Leiden.

Vreemd, hier wordt er vanuit gegaan dat je van een minimum kunt sparen, en dus ook die dingen zelf kunt kopen.

Yeah, right. :rolleyes:

Mag iedere gemeente zeker sinds kort ook zelf invullen ?

mark61
28-01-06, 21:01
Geplaatst door freya
En jij hebt geen flauw idee van wat ik allemaal weet :moe:

Dus je beaamt moedwillig dat bijstand 580 is als het in werkelijkheid het dubbele is? Nog frisser.

mark61
28-01-06, 21:05
Geplaatst door ~Panthera~
Vreemd, hier wordt er vanuit gegaan dat je van een minimum kunt sparen, en dus ook die dingen zelf kunt kopen.

Yeah, right. :rolleyes:

Mag iedere gemeente zeker sinds kort ook zelf invullen ?

Dr is een trend naar decentralisatie en meer zelfbeschikking van gemeenten hoe ze hun financiën regelen.

~Panthera~
28-01-06, 21:12
Alle bijstandsmoeders naar Leiden dus.


http://members.ams.chello.nl/b.lameris/bijstand.jpg

mark61
28-01-06, 21:13
Geplaatst door ~Panthera~
Alle bijstandsmoeders naar Leiden dus.

Zijn de oude bedragen. Die van mij per 1/01/06, van het ministerie Zelve. Tot ze aan de website gingen knoeien.

Wegwezen jullie. Ik kreeg al geen overbruggingshuursubsidie. Das jullie schuld.

~Panthera~
28-01-06, 21:20
Geplaatst door mark61
Zijn de oude bedragen. Die van mij per 1/01/06, van het ministerie Zelve. Tot ze aan de website gingen knoeien.

Wegwezen jullie. Ik kreeg al geen overbruggingshuursubsidie. Das jullie schuld.

Jullie ???? :duivels:

freya
28-01-06, 21:29
Geplaatst door mark61
Voor zulke uitgaven is er weer de bijzondere bijstand.

Nee dat is er niet!

Jij bent hier degene die niet weet waar hij over praat :moe:

mark61
28-01-06, 21:57
Geplaatst door ~Panthera~
Jullie ???? :duivels:

Jullie vrouwvolk met je trossen koters natuurlijk. No not you.

mark61
28-01-06, 21:58
Geplaatst door freya
Nee dat is er niet!

Jij bent hier degene die niet weet waar hij over praat :moe:

Probeer s zo'n link van me in een nieuw frame. Of hetzelfde, I don't care.

MaRiaH
28-01-06, 22:18
Er is wel bijzondere bijstand voor mensen met een bijstandsuitkering en mensen met een inkomen die op dat niveau ligt tot 120% van het minimumloon.

Nu is het wel zo dat iedere gemeente zijn eigen uitgaven mag bepalen en dus zijn er onderling wel kleine verschillen, binnen de wettelijk vastgestelde kaders.

Maar een baby-uitzet wordt overal vergoed: uitkering € 450,- Dit bedrag hoeft NIET terug betaalt te worden!! Het is een aardige tegemoetkoming.. want een volledige baby-uitzet, zoals voorgeschreven door het consultatiebureau kun je er niet van bekostigen, tenzij je tweedehands gaat shoppen.

In principe moeten alleenstaande moeders werken, maar veel gemeentes maken nog steeds de uitzondering dat tot het jongste kind 5 jaar is de moeder vrijgesteld is van sollicitatieplicht. Het wordt dan min of meer gedoogd.

Sinds kort is de bijzondere bijstand weer ingesteld voor de grote uitgaven, zoals de wasmachine. Die moet je dan uiteraard wel terugbetalen. Tis geen gift.

Een uitkering voor een alleenstaande moeder ligt gemiddeld landelijk tussen de 800,- en 1024 euro per maand, afhankelijk van de gemeente waar je woont. Gek genoeg betalen de grote gemeentes meer dan de kleinere.. je zou denken dat dit andersom was.

:fpetaf:

MaRiaH
28-01-06, 22:24
Om nog een aardig verschil in beleid aan te geven..

In Rotterdam krijgen vrouwen, net als in Arnhem 450,- voor een baby-uitzet. In Arnhem mag je het vrij besteden, eventueel moet je bonnen kunnen overleggen als men daarom vraagt.

In Rotterdam gaat een consulente van de gemeente mee winkelen met de aanstaande moeder en bepaalt in overleg WAT er wordt aangeschaft.
De gemeente betaalt en a.s. moeder krijgt het thuis bezorgd.

Zij hebben deze regeling aangenomen omdat er blijkbaar veel misbruik werd gemaakt van het geld. (constatering Consultatiesbureaus en verloskundigen)
Het geld werd gebruikt voor andere dingen en de baby werd geboren zonder dat er baby-spullen aanwezig waren. Dit gebeurde voornamelijk bij de allochtone medelander(afrikanen), aldus de Gemeente Rotterdam.
Dus nu moeten ze daar onder begeleiding winkelen.

Tis natuurlijk schandalig dat enkele mensen dit geld niet aanwenden ten behoeve van hun baby.

In een onderzoek onder verloskundigen is gebleken dat bepaalde "moeders" nog niet eens een wiegjeoid. hadden voor hun kind.. geen luiers .. helemaal nada..

Maar dat heeft vaak te maken met cultuur, men draagt het kind in een doek bijvoorbeeld of het slaapt tussen de ouders en andere kinderen in.
Hoe gevaarlijk dat ook is, voor deze mensen is dat normaal.

Soldim
28-01-06, 22:36
Geplaatst door MaRiaH
Er is wel bijzondere bijstand voor mensen met een bijstandsuitkering en mensen met een inkomen die op dat niveau ligt tot 120% van het minimumloon.


Freya wil graag riante villa, met tuin, in hartje Amsterdam, en 1000 Euro zakgeld per week voor elke bijstands moeder. Persoonlijk snap ik niet waarom al die bijstands figuren in Amsterdam, een van de duurdere steden van het land, gaan wonen. Dokkum en Delfzijn schijnen een stuk goedkoper te zijn, en hebben geen woningnood ;)

Divine_70
28-01-06, 22:37
Geplaatst door Soldim
Freya wil graag riante villa, met tuin, in hartje Amsterdam, en 1000 Euro zakgeld per week voor elke bijstands moeder. Persoonlijk snap ik niet waarom al die bijstands figuren in Amsterdam, een van de duurdere steden van het land, gaan wonen. Dokkum en Delfzijn schijnen een stuk goedkoper te zijn, en hebben geen woningnood ;)

En een lagere uitkering. :)

MaRiaH
28-01-06, 22:40
Geplaatst door Soldim
Freya wil graag riante villa, met tuin, in hartje Amsterdam, en 1000 Euro zakgeld per week voor elke bijstands moeder. Persoonlijk snap ik niet waarom al die bijstands figuren in Amsterdam, een van de duurdere steden van het land, gaan wonen. Dokkum en Delfzijn schijnen een stuk goedkoper te zijn, en hebben geen woningnood ;)

Wie wil dat niet...? :D

Ondanks dat er bijzondere bijstand is en vrijstelling van gemeentelijke belastingen moet je de positie van alleenstaande moeders/vaders of mensen die op bijstandniveau leven (OOK werkenden) niet onderschatten..
het gaat redelijk, totdat er iets onverwachts gebeurt: een nverwachte uitgave of kosten... en dan beginnen de problemen..

~Panthera~
28-01-06, 22:41
Bijstands "figuren". Met alle eerbied over je medeburgers gesproken.

:kotsen:

gh.wille
28-01-06, 22:50
Geplaatst door barfly
In Nederland heb je, in tegenstelling tot eerder genoemde landen recht op een uitkering waarmee je kunt voorzien in je levensonderhoud. Sociale woningbouw etc. Als je dan nog niet in staat bent om ervoor te zorgen dat je niet in een huis met verwarming kunt wonen, dan kun je inderdaad niet op mijn sympathie rekenen.

Dat er dan altijd mensen zijn die dat zielig vinden en daar zich enorm druk om maken terwijl er elders mensen dood gaan die er echt niks aan kunnen doen is mij wel eerder opgevallen. Overigens niets dan lof voor het leger des heils overigens. Verder vind ik het argument dat in Nederland te lage inkomens bestaan onzin. In Nederland kom je in aanmerking voor een inkomen dat voldoende is om te overleven. Ik denk dat je sommige mensen misschien van te voren onder curatele moet plaatsen, maar dat heeft niets te maken met de mogelijkheid om in Nederland gewoon te kunnen leven.

Helemaal met je eens ,ik heb na aftrek van al m,n lasten dus ook mijn geschatte STOOKKOSTEN ,nog precies 134 euro per mnd over voor mijn onderhoud dus : eten , kleding , wasmiddelen ,evt kapper enz enz en ik heb nog twee hondjes ook , en kom niks te kort .
Geef zelfs nog iets aan goede doelen , maar rook en gebruik geen alcohol en heb geen auto ,wel een fiets en een p.c met internet abbonement en het is hier lekker warm .
Dus het kan wel ,maar ja als een pakkie shag en een halve krat bier belangrijker zijn en uiteraard een mobieltje van de laatste super de luxe uigave , dan zal je de gas kraan iets minder open moeten zetten .

Soldim
28-01-06, 22:53
Geplaatst door ~Panthera~
Bijstands "figuren". Met alle eerbied over je medeburgers gesproken.


O, Freya haar betoog gaat alleen op wanneer het om moeders en bijbehorende nakomelingen gaat??

~Panthera~
28-01-06, 22:57
Geplaatst door gh.wille
Helemaal met je eens ,ik heb na aftrek van al m,n lasten dus ook mijn geschatte STOOKKOSTEN ,nog precies 134 euro per mnd over voor mijn onderhoud dus : eten , kleding , wasmiddelen ,evt kapper enz enz en ik heb nog twee hondjes ook , en kom niks te kort .
Geef zelfs nog iets aan goede doelen , maar rook en gebruik geen alcohol en heb geen auto ,wel een fiets en een p.c met internet abbonement en het is hier lekker warm .
Dus het kan wel ,maar ja als een pakkie shag en een halve krat bier belangrijker zijn en uiteraard een mobieltje van de laatste super de luxe uigave , dan zal je de gas kraan iets minder open moeten zetten .


Nou, dat is toch wel even ontzettend asociaal riant zeg !! :duim:

Kan je ook vast nog wel 3 x van op vakantie. :roken:

Godallemachtig zeg, wat een bedrag !! :Iluvu:

Zien we het goed mensen 134 Euro !!

En denk dan eens even na, hoeveel je er zelf in een week doorheen draait. :roker:
In een week he ? niet 134 euro in een maand, die Wille heeft.

Ik vind het knap van Wille. :fpetaf:

~Panthera~
28-01-06, 22:58
Geplaatst door Soldim
O, Freya haar betoog gaat alleen op wanneer het om moeders en bijbehorende nakomelingen gaat??

Nee.
Waarom denk je dat ?

Soldim
28-01-06, 23:05
Geplaatst door ~Panthera~
Nee.
Waarom denk je dat ?

Omdat ik nog nooit iemand heb horen klagen over de termen 'politieke figuren" of 'media-figuren'.

freya
28-01-06, 23:12
Geplaatst door MaRiaH
Er is wel bijzondere bijstand voor mensen met een bijstandsuitkering en mensen met een inkomen die op dat niveau ligt tot 120% van het minimumloon.



Oja, Mariah weet het weer beter :moe:

Ik heb net even te veel bijstandmoeders gekend om dit voor zoete koek te slikken.

Bijzondere bijstand is maar heel beperkt en dekt absoluut niet de kosten voor het inrichten van een huis. Al koop je alles derdehands!

Iedere gemeente heeft andere regels, maar in bijna alle gevallen moet je heel precies bonnen kunnen overleggen, ook bij een renteloos voorschot overigens. En je hebt geen (geldige) bonnen als je spullen via marktplaats oid koopt.
Dus je zult wel moeten lenen, als je helemaal aan de grond zit.

Tenzij je natuurlijk omringd bent door liefhebbende familieleden die ja van vanalles voorzien. Maar de meeste vrouwen in de bijstand kunnen daar niet op rekenen. Je komt immers niet zomaar in de bijstand, meestal is er sprake van complexe problemen.


Maar droom lekker verder met z'n allen. Er is geen enkel probleem hoor. Je hoeft je helemaal nergens druk om te maken.
De armoede in Nederland is onzichtbaar en mensen schamen zich dood om ermee naat buiten te treden, dus de kans dat je er achterkomt dat je buurvrouw elke nacht van de uitzichtsloze armoede ellende ligt te janken in bed, is bijzonder klein.

:moe:

freya
28-01-06, 23:13
Geplaatst door Soldim
Freya wil graag riante villa, met tuin, in hartje Amsterdam, en 1000 Euro zakgeld per week voor elke bijstands moeder. Persoonlijk snap ik niet waarom al die bijstands figuren in Amsterdam, een van de duurdere steden van het land, gaan wonen. Dokkum en Delfzijn schijnen een stuk goedkoper te zijn, en hebben geen woningnood ;)

Nog zo'n toonbeeld van meelevende beschaving :kotsen:

Divine_70
28-01-06, 23:14
Geplaatst door freya

De armoede in Nederland is onzichtbaar en mensen schamen zich dood om ermee naat buiten te treden, dus de kans dat je er achterkomt dat je buurvrouw elke nacht van de uitzichtsloze armoede ellende ligt te janken in bed, is bijzonder klein.

:moe:

Ik ken zo ook......... helaas.

~Panthera~
28-01-06, 23:15
Geplaatst door Soldim
Omdat ik nog nooit iemand heb horen klagen over de termen 'politieke figuren" of 'media-figuren'.



Klopt, maar dat zijn ook geen media-gerechtigden.

Soldim
28-01-06, 23:17
Geplaatst door freya
Nog zo'n toonbeeld van meelevende beschaving

In Dokkum zijn ze ook redelijk beschaafd hoor. Of zijn Amsterdammers daar te goed voor?

MaRiaH
28-01-06, 23:39
Geplaatst door freya
Oja, Mariah weet het weer beter :moe:

Ik heb net even te veel bijstandmoeders gekend om dit voor zoete koek te slikken.

Gekend?! precies..we hebben het hier over de nieuwe wet werk en bijstand.


Bijzondere bijstand is maar heel beperkt en dekt absoluut niet de kosten voor het inrichten van een huis. Al koop je alles derdehands!

Het ging over de baby-uitkering.. althans in mijn verhaal.
Inrichten van huizen is een geheel ander verhaal.


Iedere gemeente heeft andere regels, maar in bijna alle gevallen moet je heel precies bonnen kunnen overleggen, ook bij een renteloos voorschot overigens. En je hebt geen (geldige) bonnen als je spullen via marktplaats oid koopt.
Dus je zult wel moeten lenen, als je helemaal aan de grond zit.

Tenzij je natuurlijk omringd bent door liefhebbende familieleden die ja van vanalles voorzien. Maar de meeste vrouwen in de bijstand kunnen daar niet op rekenen. Je komt immers niet zomaar in de bijstand, meestal is er sprake van complexe problemen.

Maar droom lekker verder met z'n allen. Er is geen enkel probleem hoor. Je hoeft je helemaal nergens druk om te maken.
De armoede in Nederland is onzichtbaar en mensen schamen zich dood om ermee naat buiten te treden, dus de kans dat je er achterkomt dat je buurvrouw elke nacht van de uitzichtsloze armoede ellende ligt te janken in bed, is bijzonder klein.

:moe:

Wat ben je toch voorspelbaar!! :hardlach:
Freya Freya.. wat ben jij een hypocriet mens.
Misschien denk jij dat je het beter weet.. maar misschien zit je er wel naast. (dat weet ik namelijk wel zeker)

Laat ik je dit vertellen.. Ik ben bijstandsmoeder geweest tot voor kort. ( na 7 jaar directeur te zijn geweest van mijn eigen BV raakte ik zwanger en trok de financier alle financiering terug en ging de zaak failliet en raakte ik in de bijstand. Na de bevalling ben ik direct weer gaan werken, na 8 weken al!! maar slechts 2 dagen per week omdat ik ook mijn baby zelf wilde opvoeden. Ik werd daarom aangevuld TOT bijstandniveau. maar what the hell, ik wilde gewoon het contact met de arbeidmarkt niet verliezen. Nu ze twee jaar is, werk ik weer volledig.)

tis ook nog eens mijn vak en ik heb op dit moment een functie waarvan ik veel van doen heb met de meeste recente politieke beslissingen rondom oa. deze regelingen.

Wordt jij nu niet moe van jezelf... ?
Geloof mij maar als ik je vertel dat ik PRECIES weet hoe de wet werk en bijstand en bijzondere bijstand op NATIONAAL niveau geregeld is..

en jij?.. jij boogt je kennis op verouderde regelingen.
dus je kunt gerust weer bijzondere bijstand aan gaan vragen.

Tis inderdaad zo dat MaRiaH het beter weet.. :haha:

ik kan er om lachen, maar je moest een schop onder je kont hebben voor je denigrerende vooroordelen. :boos:

MaRiaH
28-01-06, 23:41
Geplaatst door freya
dus de kans dat je er achterkomt dat je buurvrouw elke nacht van de uitzichtsloze armoede ellende ligt te janken in bed, is bijzonder klein.

:moe:

Ik heb zo n buurvrouw overigens.. ze werkt 32 uur en komt niet boven bijstandsniveau uit.
dat is pas echt triest!

Zeg, ken jij je buurvrouw eigenlijk??
je vooroordelen zijn weer om te smullen. :hihi:

freya
29-01-06, 00:01
Geplaatst door MaRiaH
Gekend?! precies..we hebben het hier over de nieuwe wet werk en bijstand.



Het ging over de baby-uitkering.. althans in mijn verhaal.
Inrichten van huizen is een geheel ander verhaal.



Wat ben je toch voorspelbaar!! :hardlach:
Freya Freya.. wat ben jij een hypocriet mens.
Misschien denk jij dat je het beter weet.. maar misschien zit je er wel naast. (dat weet ik namelijk wel zeker)

Laat ik je dit vertellen.. Ik ben bijstandsmoeder geweest tot voor kort. ( na 7 jaar directeur te zijn geweest van mijn eigen BV raakte ik zwanger en trok de financier alle financiering terug en ging de zaak failliet en raakte ik in de bijstand. Na de bevalling ben ik direct weer gaan werken, na 8 weken al!! maar slechts 2 dagen per week omdat ik ook mijn baby zelf wilde opvoeden. Ik werd daarom aangevuld TOT bijstandniveau. maar what the HELL ik wilde gewoon het contact met de arbeidmarkt niet verliezen. Nu ze twee jaar is, werk ik weer volledig.)

tis ook nog eens mijn vak en ik heb op dit moment een functie waarvan ik veel van doen heb met de meeste recente politieke beslissingen rondom oa. deze regelingen.

Wordt jij nu niet moe van jezelf... ?
Geloof mij maar als ik je vertel dat ik PRECIES weet hoe de wet werk en bijstand en bijzondere bijstand op NATIONAAL niveau geregeld is..

en jij.. jij boogt je kennis op verouderde regelingen.
dus je kunt gerust weer bijzondere bijstand aan gaan vragen.

Tis inderdaad zo dat MaRiaH het beter weet.. :haha:

ik kan er om lachen, maar je moest een schop onder je kont hebben voor je denigrerende vooroordelen. :boos:

Goh er komt hier toch wel een heel andere kant van jouw persoonlijkheid naar buiten.

Jij was toch altijd de zachtmoedige vredestichtster hier, Degene die altijd klaarstaat om anderen te veroordelen als ze eens wat emotioneel worden.

interessant medium is dat internet toch.

gh.wille
29-01-06, 00:01
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, dat is toch wel even ontzettend asociaal riant zeg !! :duim:

Kan je ook vast nog wel 3 x van op vakantie. :roken:

Godallemachtig zeg, wat een bedrag !! :Iluvu:

Zien we het goed mensen 134 Euro !!

En denk dan eens even na, hoeveel je er zelf in een week doorheen draait. :roker:
In een week he ? niet 134 euro in een maand, die Wille heeft.

Ik vind het knap van Wille. :fpetaf:

Nee het is niet riant ,en op vacantie kan ik ook niet zelfs al zou het kunnen, ik heb enkel A.O.W. en een pensioen van 110 euro p/m .
Het is maar wat voor eisen je stelt ,ik koop geen nieuwe hondenriemen die maak ik zelf , loop ook s,avonds de Super in en kijk wat afgeprijst is
verder heb ik buren die voor mij b.v couscous meenemen als ze naar de markt gaan , en ook kip alles is daar goedkoper, nou ja ik red me ,maar met kids word het een andere zaak .
Die stellen eisen aan kleding enz ,dat zijn dingen die bij mij alleen heel en schoon moeten zijn .
En ik let wel op met gebruik van licht water enz , koop ook geen onnodige dingen .

~Panthera~
29-01-06, 00:09
Geplaatst door gh.wille
Nee het is niet riant ,en op vacantie kan ik ook niet zelfs al zou het kunnen, ik heb enkel A.O.W. en een pensioen van 110 euro p/m .
Het is maar wat voor eisen je stelt ,ik koop geen nieuwe hondenriemen die maak ik zelf , loop ook s,avonds de Super in en kijk wat afgeprijst is
verder heb ik buren die voor mij b.v couscous meenemen als ze naar de markt gaan , en ook kip alles is daar goedkoper, nou ja ik red me ,maar met kids word het een andere zaak .
Die stellen eisen aan kleding enz ,dat zijn dingen die bij mij alleen heel en schoon moeten zijn .
En ik let wel op met gebruik van licht water enz , koop ook geen onnodige dingen .


Dus IS het ook niet riant, Wille.

En dus wil ik eigenlijk ook niet dat mensen er over praten, alsof je hier in Nederland de jackpot heb gewonnen iedere maand. :mad:

Het blijft absoluut het minimale, je kunt er NET van leven, en het is teveel om van dood te gaan.
Er wordt te makkelijk over geluld.

Vind het heel knap van je, hoe je het red, Wille. :fpetaf:

MaRiaH
29-01-06, 00:19
Geplaatst door freya
Goh er komt hier toch wel een heel andere kant van jouw persoonlijkheid naar buiten.

Jij was toch altijd de zachtmoedige vredestichtster hier, Degene die altijd klaarstaat om andere te veroordelen als ze eens wat emotioneel worden.

welke andere kant? er is geen andere kant. ik heb alleen iets persoonlijks vertelt. Iets wat hier overigens allang bekend is.. Dat veranderd niets aan wie ik ben en hoe ik denk.
Heb je dat soms gelezen als een emotioneel betoog dan moet ik je teleurstellen... Ik heb gewoon een weergave gegeven van de feitelijke situatie, and that's it.

Ik veroordeel uiteraard geen emoties, zoals jij lijkt te zeggen, alleen haat, omdat het nergens toe leid.
Zelf ken ik dergelijk destructieve emoties gelukkig niet. Als ik iedereen moest haten die me wat had aangedaan had ik er een dagtaak aan.. :D


interessant medium is dat internet toch.

Dat laatste is zonder twijfel waar..

Het punt is, en dat heb ik je al vaker gezegd.. dat jij reageert op mij als een stier op een rode lap .

Daar word ik niet emotioneel van.. maar jij schijnbaar wel.
tis alleen bijzonder lachwekkend hoe jij je vooroordelen op weet te leggen en er dan waarheid van weet te maken.

By the way, doe me een plezier en lees voortaan eerst goed wat ik nou eigenlijk geschreven heb, voordat je me in allemaal van die hokjes stopt die je bedacht hebt .

MaRiaH
29-01-06, 00:27
Geplaatst door ~Panthera~
Dus IS het ook niet riant, Wille.

En dus wil ik eigenlijk ook niet dat mensen er over praten, alsof je hier in Nederland de jackpot heb gewonnen iedere maand. :mad:

Het blijft absoluut het minimale, je kunt er NET van leven, en het is teveel om van dood te gaan.
Er wordt te makkelijk over geluld.

Vind het heel knap van je, hoe je het red, Wille. :fpetaf:

Inderdaad heel knap!

Je kunt er net van leven... maar meer is het ook niet.
Ik heb het beschouwd als iets tijdelijks en dat geeft perspectief. Ik was erg blij met deze vangnet regeling en ben blij dat we dit soort regelingen in Nederland hebben., je hoeft niet om te komen van de honger.

maar voor jou (en anderen) blijft het zo als het is. En dan is de situatie niet bepaald rooskleurig..

gh.wille
29-01-06, 01:28
Geplaatst door MaRiaH
Inderdaad heel knap!

Je kunt er net van leven... maar meer is het ook niet.
Ik heb het beschouwd als iets tijdelijks en dat geeft perspectief. Ik was erg blij met deze vangnet regeling en ben blij dat we dit soort regelingen in Nederland hebben., je hoeft niet om te komen van de honger.

maar voor jou (en anderen) blijft het zo als het is. En dan is de situatie niet bepaald rooskleurig..

Ach dat valt tot nu toe best mee, de grootste ramp die me kan overkomen is b.v dat er iets met de hondjes zou gebeuren , een dierenarts is onbetaalbaar ,ik laat ze wel inenten tegen ziekten en zo, en met Oud en nieuw heb ik ze een b.v een stukje van m,n eigen slaapmiddel gegeven,zit hetzelfde in .
Zo zie je maar , en wat ik al zei ik rook en drink niet en hoef ook niet uit ,behalve naar het V.U af en toe. :D

freya
29-01-06, 13:01
Geplaatst door MaRiaH
Gekend?! precies..we hebben het hier over de nieuwe wet werk en bijstand.


We hebben het hier niet over de nieuwe regelingen, we hebben het hier over de gevolgen van de oude regelingen.

Geweldig hoor, dat jij 2,5 jaar met een kleine baby in de bijstand hebt gezeten. Maar ik heb het hier over mensen die met grotere kinderen van hetzelfde geld moeten rondkomen, kinderen die moderne kleren willen, en computerspelletjes en muziek en dansles, net als hun vriendjes.

En ik heb het over chronisch zieken, die nauwelijks uitzicht hebben op het vinden van een baan en soms al tientallen jaren op een houtje zitten te bijten, en daar soms ook nog kinderen bij moeten opvoeden.

Ik heb het over vrouwen die tijdens hun zwangerschap door hun vriend eruit worden gezet en zwangere meisjes die op een kamertje wonen en vanwege de baby wel een huisje kunnen krijgen, maar geen geld hebben om dat in te richten.

En ik heb het over bejaarden die alleen van een AOW moeten rondkomen.


En dan kom jij mij verwijten dat ik denigrerende vooroordelen heb?

Lieve meid, jij hebt geen flauw idee waar je het over hebt en tegen wie.

:zwaai:

mark61
29-01-06, 13:03
Geplaatst door freya
Oja, Mariah weet het weer beter :moe:

Ik heb net even te veel bijstandmoeders gekend om dit voor zoete koek te slikken.

Bijzondere bijstand is maar heel beperkt

Net beweerde je nog dat het niet bestond en dat bijstand voor eenoudergezinnen 580 euro is.

freya
29-01-06, 13:24
Geplaatst door mark61
Net beweerde je nog dat het niet bestond en dat bijstand voor eenoudergezinnen 580 euro is.

O ja? waar precies?

MaRiaH
29-01-06, 13:47
Geplaatst door freya
We hebben het hier niet over de nieuwe regelingen, we hebben het hier over de gevolgen van de oude regelingen.

Geweldig hoor, dat jij 2,5 jaar met een kleine baby in de bijstand hebt gezeten. Maar ik heb het hier over mensen die met grotere kinderen van hetzelfde geld moeten rondkomen, kinderen die moderne kleren willen, en computerspelletjes en muziek en dansles, net als hun vriendjes.

mensen zoals jij?

Ik twijfel er niet aan dat jij een groter slachtoffer bent dan ik... ;)
Ik heb me nooit slachtoffer gevoeld, maar heb me vaak bedacht dat dit iedereen kan overkomen en dat het dan van levensbelang is om ergens op terug te kunnen vallen.


En ik heb het over chronisch zieken, die nauwelijks uitzicht hebben op het vinden van een baan en soms al tientallen jaren op een houtje zitten te bijten, en daar soms ook nog kinderen bij moeten opvoeden.

Ik heb het over vrouwen die tijdens hun zwangerschap door hun vriend eruit worden gezet en zwangere meisjes die op een kamertje wonen en vanwege de baby wel een huisje kunnen krijgen, maar geen geld hebben om dat in te richten.

En ik heb het over bejaarden die alleen van een AOW moeten rondkomen.

dat zeg ik toch?



En dan kom jij mij verwijten dat ik denigrerende vooroordelen heb?

Lieve meid, jij hebt geen flauw idee waar je het over hebt en tegen wie.

:zwaai:

ach Freya, je hebt er niks van begrepen..

Doordat je je eigen verhaal voor mij invult zie je niet eens dat mijn en jouw betoog niet zoveel verschillen.

Mijn eigen situatie was slechts ter illustratie.. er is niks knaps aan.
Maar ik wilde er alleen mee aangeven dat ik ook ervaringsdeskundige ben. Ik heb overigens 3 jaar bijstand gehad - een aanvulling dan.

Ook ik kwam op straat omdat de verwekker geen baby wilde..
na 3 maanden zwangerschap verloor ik mijn bedrijf en inkomen.
Ik ben dankbaar dat we dit soort vangnet regelingen in Nederland hebben, maar ik wil daar niet langer dan noodzakelijk van afhankelijk zijn. Dat zorgt best voor de nodige dilemma's.

Het grootste probleem was dat je je lasten niet 1-2-3- kunt terugdraaien.
Het kwam er dus op neer dat ik helemaal geen geld had.
Maar het doet er verder niet toe hoe of wat, want het gaat niet over mij.


Geplaatst door freya
[B]We hebben het hier niet over de nieuwe regelingen, we hebben het hier over de gevolgen van de oude regelingen.

De discussie ging over het recht op bijzondere bijstand.. automatisch valt iedereen die hier evt. recht op heeft in de nieuwe regeling. waar heb je het nu over?

Er bestaan inderdaad zeer schrijnende situaties en daarbij vergeet men vaak de werkende 'armen".
Die hebben itt mensen met bijstand geen recht op huurtoeslag of zorgtoeslag etc. en houden na aftrek van vaste lasten veel minder over.

Kun je het nu weer wat minder persoonlijk maken? Ik heb er geen behoefte aan onderwerp van gesprek te zijn op deze wijze.
Ik ben zeker geen slachtoffer van "bijstand" dat is in ieder geval een juiste conclusie. :moe:

MaRiaH
29-01-06, 13:52
Geplaatst door freya
O ja? waar precies?

Beetje zwak van je om de reacties van Mark61 weg te halen..
Is dat soms omdat hij kritiek op je had?

Vind je nu zelf niet dat je dat echt niet kan maken?
Hij is het niet met je eens en dan wis je alles?
sorry maar dat is ronduit misbruik maken van je functie in een voor jou persoonlijke discussie... :jammer:

freya
29-01-06, 14:08
Geplaatst door MaRiaH
Beetje zwak van je om de reacties van Mark61 weg te halen..
Is dat soms omdat hij kritiek op je had?

Vind je nu zelf niet dat je dat echt niet kan maken?
Hij is het niet met je eens en dan wis je alles?
sorry maar dat is ronduit misbruik maken van je functie in een voor jou persoonlijke discussie... :jammer:

Dat kan ik zeer zeker maken, al die persoonlijke aanvallen op mij vanwege mijn moderatorschap, zijn uitsluitend interessant voor de jankerds en zijn strontververvelend voor de andere prikkers.

Vooral omdat het allemaal volledig offtopic is en sfeerverpestend.

Geziek over moderators wordt dus standaard verwijderd en blijft alleen bij heel hoge uitzondering, zoals nu, staan, omdat het soms ook de kans geeft weer eens aan iedereen iets duidelijk te maken.

Bij dezen dus

:zwaai:

MaRiaH
29-01-06, 14:24
Geplaatst door freya
Dat kan ik zeer zeker maken, al die persoonlijke aanvallen op mij vanwege mijn moderatorschap, zijn uitsluitend interessant voor de jankerds en zijn strontververvelend voor de andere prikkers.

Vooral omdat het allemaal volledig offtopic is en sfeerverpestend.

Geziek over moderators wordt dus standaard verwijderd en blijft alleen bij heel hoge uitzondering, zoals nu, staan, omdat het soms ook de kans geeft weer eens aan iedereen iets duidelijk te maken.

Bij dezen dus

:zwaai:

Tjemig wat maak jij het jezelf moeilijk..

Mark's reactie was niet op je moderatorschap, maar op je reactie in de discussie.
derhalve was die post zo legitiem als wat.

Maar meid, ikvind het best.. misschien is het in dit geval voor jou verstandiger deze laatste 2 reacties en de jouwe daarop ook weg te halen.
want dat is pas echt gejank.. :wtf:

freya
29-01-06, 14:37
Geplaatst door MaRiaH
De discussie ging over het recht op bijzondere bijstand.. automatisch valt iedereen die hier evt. recht op heeft in de nieuwe regeling. waar heb je het nu over?



Ik heb het over de mensen die nu op bijstandsnivo zitten en schulden hebben moeten maken omdat ze geen bijzondere bijstand kregen voor alles wat ze nodig hadden.

En hoe de nieuwe regeling in de praktijk gaat uitpakken, zullen we nog wel zien. Ik weet van Amsterdan dat ze elk jaar weer geld overhielden, oa omdat de regels zo streng werden toegepast dat veel mensen maar niet eens meer probeerden om bijzondere bijstand aan te vragen.

Een probleem met de nieuwe regelingen in Amsterdam is nu nog steeds dat je eerst het geld moet uitgeven en dat dan later kunt terugvragen met de bonnen.
Dat geld moet je dan dus wel in eerste instantie ergens vandaan kunnen peuteren. Erg fijn als het elke maand weer spannend is of het je zal lukken de huur op tijd te betalen.



En dan hebben we het nog niet gehad over de psychologische drempel waar je overheen moet om bij alles wat je nodig hebt je hand op te moeten komen houden. Je moet aantonen dat je echt niet ergens nog geld hebt en dat je je spaargeld al aan andere binnen de regels vallende zaken hebt uitgegeven ( althans dat was zo in de oude regeling, weet niet hoe dat nu is) men gaat er nl van uit dat je elke maand geld kunt reserveren voor grotere uitgaven. En dan moet je alles wat je koopt tot op de cent kunnen verantwoorden met geldige bonnen. Tweedehand bankstel van de buren overnemen is er dus niet bij, tenzij je gaat sjoemelen met bonnen van anderen :moe:

Men gaat er dus wel van uit dat de uitkeringen niet voldoende zijn om echt in alles te voorzien, vandaar dat er bijzondere bijstand bestaat, maar men weigert om diezelfde uitkeringen gewoon standaard iets te verhogen, zodat mensen zonder al die vernederende poespas kunnen leven. En er zijn dus echt heel veel mensen die er niet over denken om door de mallemolen van bijzonder bijstand aanvragen heen te gaan, al hebben ze er 100x recht op :moe:

MaRiaH
29-01-06, 15:03
Geplaatst door freya
Ik heb het over de mensen die nu op bijstandsnivo zitten en schulden hebben moeten maken omdat ze geen bijzondere bijstand kregen voor alles wat ze nodig hadden.

En hoe de nieuwe regeling in de praktijk gaat uitpakken, zullen we nog wel zien. Ik weet van Amsterdan dat ze elk jaar weer geld overhielden, oa omdat de regels zo streng werden toegepast dat veel mensen maar niet eens meer probeerden om bijzondere bijstand aan te vragen.

Een probleem met de nieuwe regelingen in Amsterdam is nu nog steeds dat je eerst het geld moet uitgeven en dat dan later kunt terugvragen met de bonnen.
Dat geld moet je dan dus wel in eerste instantie ergens vandaan kunnen peuteren. Erg fijn als het elke maand weer spannend is of het je zal lukken de huur op tijd te betalen.

En dan hebben we het nog niet gehad over de psychologische drempel waar je overheen moet om bij alles wat je nodig hebt je hand op te moeten komen houden. Je moet aantonen dat je echt niet ergens nog geld hebt en dat je je spaargeld al aan andere binnen de regels vallende zaken hebt uitgegeven ( althans dat was zo in de oude regeling, weet niet hoe dat nu is) men gaat er nl van uit dat je elke maand geld kunt reserveren voor grotere uitgaven. En dan moet je alles wat je koopt tot op de cent kunnen verantwoorden met geldige bonnen. Tweedehand bankstel van de buren overnemen is er dus niet bij, tenzij je gaat sjoemelen met bonnen van anderen :moe:

Men gaat er dus wel van uit dat de uitkeringen niet voldoende zijn om echt in alles te voorzien, vandaar dat er bijzondere bijstand bestaat, maar men weigert om diezelfde uitkeringen gewoon standaard iets te verhogen, zodat mensen zonder al die vernederende poespas kunnen leven. En er zijn dus echt heel veel mensen die er niet over denken om door de mallemolen van bijzonder bijstand aanvragen heen te gaan, al hebben ze er 100x recht op :moe:

Ja daar ben ik mee eens wat je hier schrijft.

Er is ook een periode geweest dat bijzondere bijstand niet meer werd verstrekt, maar sind een half jaar is de regeling versoepeld.

Wat veel mensen ook niet weten is dat ze er ook een beroep op kunnen doen als ze werken maar niet boven een bepaald niveau uitkomen.

Standaard de uitkering verhogen zal m.i. het beroep doen op bijzondere bijstand niet verminderen, want zelfs dan kun je er nog niet van sparen en gaat het ws. gewoon op aan normale boodschappen waar nu op beknibbeld wordt. Zeker in gezinnen met kinderen etc.

Het is per gemeente anders geregeld, zoals ik in mijn eerste reactie al zei, vaak is er meer mogelijk dan men denkt, maar voor veel mensen is de psychische drempel vaak te hoog.

Ieder jaar komen er boekjes uit over bijzondere bijstand en de vergoedingen, wat let men om gewoon ter info zo n boekje mee te nemen bij bijv. de cwi's, waar de sociale diensten meestal ook gehuisvest zijn.


ter info:
bijzondere bijstand amsterdam (http://www.omarm.amsterdam.nl/html/bijstand.html)

Joepie
29-01-06, 17:53
Stromend water kan en mag niet afgesloten worden.

Daarnaast is de bijstand erop berekend om in de vaste lasten en primaire levensbehoeften te voorzien. Het probleem zit dus in het uitgavepatroon van die mensen...

freya
29-01-06, 18:29
Geplaatst door Joepie
Stromend water kan en mag niet afgesloten worden.

Daarnaast is de bijstand erop berekend om in de vaste lasten en primaire levensbehoeften te voorzien. Het probleem zit dus in het uitgavepatroon van die mensen...

Tuurlijk :rolleyes:

bijstandmoeders eten 3x per week gerookte zalm en gaan elke maand naar de schoonheidsspecialiste. En hun kinderen zijn gewoon verwende krengen, met allemaal een eigen PC en schoenen van 200,- euro.

:moe:

Joepie
29-01-06, 18:39
Geplaatst door freya
Tuurlijk :rolleyes:

bijstandmoeders eten 3x per week gerookte zalm en gaan elke maand naar de schoonheidsspecialiste. En hun kinderen zijn gewoon verwende krengen, met allemaal een eigen PC en schoenen van 200,- euro.

:moe:

tuurlijk eten de mensen geen zalm en zijn de kinderen geen verwende krengen..overbodige opmerking dus

maar bijstand is vastgesteld naar aanleiding van primaire lasten in het levensonderhoud en primaire behoeften zoals eten....

de bijstand is zelfs gemiddeld 30 tot 40 euro verhoogd per 1 januari 2006 als gevolg van de stijgende kosten
en dan is er ook nog de zorgtoeslag.......

je kunt je lasten betalen en eten van de bijstandsuitkering....
dus ook je energierekening betalen....
verkeerde prioritering in je uitgavenpatroon is DE oorzaak van ontstane schulden..stond laatst een heel artikel over in de dagbladen...

maar daarnaast kun je niet de luxe permitteren wat werkende mensen wel kunnen....

~Panthera~
29-01-06, 18:39
Geplaatst door freya
Tuurlijk :rolleyes:

bijstandmoeders eten 3x per week gerookte zalm en gaan elke maand naar de schoonheidsspecialiste. En hun kinderen zijn gewoon verwende krengen, met allemaal een eigen PC en schoenen van 200,- euro.

:moe:


Precies. :moe:

Hoeveel mensen hier KENNEN eigenlijk iemand in de Bijstand, die het zo riant heeft als mensen het doen voorkomen ?

Ik geen één nl.
Ja, wel bijstandsmoeders die iedere maand verplicht zijn om te zeuren of hun alimentatie voor de kids nog eventueel betaald zóu kunnen worden, aub. :moe:
Allemaal krepsen om rond te komen, net als bv G.H.Wille van zijn AOW, en helemaal geen dure shit.
Meestal pure armoe. ( ja NIET zoals in Ethiopie natuurlijk, voor we DAT er weer bijhalen)

Joepie
29-01-06, 18:42
even voor de duidelijkheid...ik werk al jaren bij de sociale dienst alscasemanager......
dus ja ik ken honderden mensen welke een zogenaamde periodieke bijstandsuitkering ontvangen ten behoeve van het levensonderhoud...

wanna try me out....???

freya
29-01-06, 18:49
Geplaatst door Joepie
even voor de duidelijkheid...ik werk al jaren bij de sociale dienst alscasemanager......
dus ja ik ken honderden mensen welke een zogenaamde periodieke bijstandsuitkering ontvangen ten behoeve van het levensonderhoud...

wanna try me out....???

Dan begrijp ik waarom jij jezelf hier zit wijs te maken dat bijstand wel voldoende is voor het levensonderhoud.

Lijkt me echt heerlijk als je als bijstandsgerechtigde iemand als jij tegenover je krijgt bij het aanvragen van bijzondere bijstand. :tik:

Jouw houding is dus precies wat ik bedoel, dank voor de illustratie :fpetaf:

"Maar mevrouwtje toch, waarom heeft u dan geen geld gereserveerd voor als uw wasmachine stuk gaat? Daarvoor is ruimte genoeg in uw inkomen hoor" :kotsen:

Divine_70
29-01-06, 18:49
Geplaatst door Joepie

maar daarnaast kun je niet de luxe permitteren wat werkende mensen wel kunnen....

Die luxe voor werkende mensen gaat ook met het jaar achteruit hoor. :vreemd:

Joepie
29-01-06, 18:58
Geplaatst door freya
Dan begrijp ik waarom jij jezelf hier zit wijs te maken dat bijstand wel voldoende is voor het levensonderhoud.

Lijkt me echt heerlijk als je als bijstandsgerechtigde iemand als jij tegenover je krijgt bij het aanvragen van bijzondere bijstand. :tik:

Jouw houding is dus precies wat ik bedoel, dank voor de illustratie :fpetaf:

"Maar mevrouwtje toch, waarom heeft u dan geen geld gereserveerd voor als uw wasmachine stuk gaat? Daarvoor is ruimte genoeg in uw inkomen hoor" :kotsen:

inderdaad......goed gezegd...als ik je hoor praten zou ik zeggen dat jij aan de ander kant van het bureau zit dus je kent het standaard smoesje wel....

en hoe kan het dan heel veel bijstandsgerechtigden wel kunnen uitkomen met hun bijstandsuitkering?
en ga niet zeggen dat ze frauderen want dan zet je de mensen voor schut die wel goed met hun geld kunnen omgaan..

freya
29-01-06, 19:09
Geplaatst door Joepie
inderdaad......goed gezegd...als ik je hoor praten zou ik zeggen dat jij aan de ander kant van het bureau zit dus je kent het standaard smoesje wel......

Standaard smoesje.
Dank voor deze verdere aanscherping van de illustratie :fpetaf:
Heel interessant om eens te lezen hoe zo'n casemanager oven zijn clienten denkt.


en hoe kan het dan heel veel bijstandsgerechtigden wel kunnen uitkomen met hun bijstandsuitkering?
en ga niet zeggen dat ze frauderen want dan zet je de mensen voor schut die wel goed met hun geld kunnen omgaan

Er zijn inderdaad veel mensen in de bijstand die zo nu en dan liever wat bijklussen, ipv tegenover zo'n type als jij te komen zitten.
Iemand die gewoon vindt dat ze niet met geld kunnen omgaan en dus niet zo moeten zeuren.


Heb jij ook clienten met schulden? van hun ex bv waarmee ze in gemeenschap van goederen waren getrouwd?
En clienten met zware psychische problemen, die gewoon vergeten zijn om de huur te betalen, omdat ze met de stemmen in hun hoofd aan het worstelen waren?

En hoe zit het met die moeders op wiens uitkering wel de alimentatie wordt gekort, maar waarvan de ex weigert deze te betalen?


Heerlijk idee dat deze mensen allemaal maandag aan jouw buro terecht kunnen komen :moe:

Joepie
29-01-06, 19:26
Geplaatst door freya
Standaard smoesje.
Dank voor deze verdere aanscherping van de illustratie :fpetaf:
Heel interessant om eens te lezen hoe zo'n casemanager oven zijn clienten denkt.



Er zijn inderdaad veel mensen in de bijstand die zo nu en dan liever wat bijklussen, ipv tegenover zo'n type als jij te komen zitten.
Iemand die gewoon vindt dat ze niet met geld kunnen omgaan en dus niet zo moeten zeuren.


Heb jij ook clienten met schulden? van hun ex bv waarmee ze in gemeenschap van goederen waren getrouwd?
En clienten met zware psychische problemen, die gewoon vergeten zijn om de huur te betalen, omdat ze met de stemmen in hun hoofd aan het worstelen waren?

En hoe zit het met die moeders op wiens uitkering wel de alimentatie wordt gekort, maar waarvan de ex weigert deze te betalen?





Heerlijk idee dat deze mensen allemaal maandag aan jouw buro terecht kunnen komen :moe:

ja er zijn clienten met schulden....
daarom helpen wij met schuldbemiddeling

clienten met zware psychische problemen betalenn wij de vaste lasten maandelijks door om erger te voorkomen....

en als jouw ex niet betaalt maar de alimentatie wordt wel gekort....
inkomsten mogen pas gekort worden als je er daadwerkelijk over beschikt...staat letterlijk in de wet

maar ik hoef jou niet uit te leggen hoe het werkt..toch? Je hebt er immers zoveel verstand van...

freya
29-01-06, 19:39
Geplaatst door Joepie
ja er zijn clienten met schulden....
daarom helpen wij met schuldbemiddeling


En hoeveel houden die clienten in de cshuldhulpverlening over om van te leven?


clienten met zware psychische problemen betalenn wij de vaste lasten maandelijks door om erger te voorkomen....

En hoe komen jullie er achter dat iemand met psychische problemen worstelt, voordat er al een enorme schuld is opgebouwd?
(dit is DE manier om dakloos te worden, maar dat weet jij natuurlijk heel goed, niet waar)



en als jouw ex niet betaalt maar de alimentatie wordt wel gekort....
inkomsten mogen pas gekort worden als je er daadwerkelijk over beschikt...staat letterlijk in de wet

Dat is theorie, de praktijk werkt anders, vooral als ex van het een op andere moment besluit om niet meer te betalen, maar volgens de papieren ontvang je het wel.


maar ik hoef jou niet uit te leggen hoe het werkt..toch? Je hebt er immers zoveel verstand van...

Inderdaad, ik ken heel veel gevallen van aan de andere kant van de tafel.

gh.wille
29-01-06, 19:51
Geplaatst door MaRiaH
Ja daar ben ik mee eens wat je hier schrijft.

Er is ook een periode geweest dat bijzondere bijstand niet meer werd verstrekt, maar sind een half jaar is de regeling versoepeld.

Wat veel mensen ook niet weten is dat ze er ook een beroep op kunnen doen als ze werken maar niet boven een bepaald niveau uitkomen.

Standaard de uitkering verhogen zal m.i. het beroep doen op bijzondere bijstand niet verminderen, want zelfs dan kun je er nog niet van sparen en gaat het ws. gewoon op aan normale boodschappen waar nu op beknibbeld wordt. Zeker in gezinnen met kinderen etc.

Het is per gemeente anders geregeld, zoals ik in mijn eerste reactie al zei, vaak is er meer mogelijk dan men denkt, maar voor veel mensen is de psychische drempel vaak te hoog.

Ieder jaar komen er boekjes uit over bijzondere bijstand en de vergoedingen, wat let men om gewoon ter info zo n boekje mee te nemen bij bijv. de cwi's, waar de sociale diensten meestal ook gehuisvest zijn.


ter info:
bijzondere bijstand amsterdam (http://www.omarm.amsterdam.nl/html/bijstand.html)

Zowel Freya en JIJ hebben allebei wel gelijk , ieder (geval ) ligt nu eenmaal anders . Dacht je soms dat ik af en toe niet stront ziek word van alle paperassen troep .vrijstelling aanvragen van gemeente belasting ,hondebelasting maar erger nog ik heb van een afgekocht pensioen en de verkoop van wat antiek een Airco gekocht ! Dus conclussie in dit geval van D.W.R dat ik nu wel de aanslag kan betalen, heb ik ook gedaan ,maar daar staat tegenover de airco maar een keer gebruikt ,hij sloeg af bij 40 graden op m,n balconnetje ,miskoop dus.
Ook kan ik een auto krijgen van m,n zus een oud beestje maar loopt goed ,alleen aan besparing op het openbaar vervoer haal ik hem er al uit , ziekenhuis ,arts een dorp verderop , boodschappen halen in de stad (scheelt enorm) en zelf eens ergens naar toe . Maar helaas bovenaan het invul lijstje staat : heeft u een auto zoja wat voor merk en hoe oud enz , dus zie ik maar af van een auto. Ik geef maar slechts een voorbeeld , en nogmaals een bijstand moeder zal ook meer neen moeten verkopen aan haar kind(ren).
Maar een blik op het buitenland en ik hou gauw op met klagen , zou gezien mijn omstandigheden nu niet graag ergens anders willen wonen.
En ben dankbaar met wat ik heb , en nu maar hopen dat deze P.C er nog 8 jaar aan vast knoopt dan ben ik dik tevreden .
:wink:

Joepie
29-01-06, 19:53
Geplaatst door freya
En hoeveel houden die clienten in de cshuldhulpverlening over om van te leven?



En hoe komen jullie er achter dat iemand met psychische problemen worstelt, voordat er al een enorme schuld is opgebouwd?
(dit is DE manier om dakloos te worden, maar dat weet jij natuurlijk heel goed, niet waar)




Dat is theorie, de praktijk werkt anders, vooral als ex van het een op andere moment besluit om niet meer te betalen, maar volgens de papieren ontvang je het wel.



Inderdaad, ik ken heel veel gevallen van aan de andere kant van de tafel.

op al je vragen kan ik alleen maar zeggen dat we al onze clienten en hun situatie kennen omdat we een kleine gemeente zijn. Dus we kunnen snel inspelen op een situatie.
Dat ze tijdens de schuldbemiddeling alleen nog maar geld krijgen om van te eten...spreekt voor zich....is een gevolg van

trouwens..doen ze geen verhaalsonderzoek in die gemeente.dan moet de ex gewoon aan de gemeente de onderhoudsbijdrage betalen en dan krijgt de vrouw gewoon haar volledige uitkering.
Dat is geen theorie of praktijk.....maar een mogelijkheid....

houdt de soza zich niet aan de wet dan schakel je gewoon een advocaat in....een gemeente is niet onschendbaar

Karin.N
29-01-06, 19:56
Geplaatst door Joepie
Stromend water kan en mag niet afgesloten worden.

Daarnaast is de bijstand erop berekend om in de vaste lasten en primaire levensbehoeften te voorzien. Het probleem zit dus in het uitgavepatroon van die mensen...

Ben ik niet met je eens.

Waarom krijgt een ouder met 1 kind net zoveel bijstand als een ouder met 4 kinderen. Je krijgt dan wel de kinderbijslag voor 4 kinderen, maar van dat bedrag kun je dus echt niet alle kosten dekken.
Voor een ouder met 1 kind is het al heel moeilijk om rond te komen, laat staan als je huishouden uit meer kinderen bestaat.

Heb jij trouwens al eens geprobeerd om lange tijd rond te komen van een bijstandsuitkering. Lijkt me dat je dan pas kunt oordelen of het bedrag toereikend genoeg is.

Als ik zie wat ik maandelijks kwijt ben dan vraag ik me wel eens af hoe mensen rond moeten komen van een bijstandsuitkering of enkel een aow uitkering!

Neem bijv een vriendin van mij, heeft de herkeuring wao achter de rug en heeft te horen gekregen dat ze best nog in staat is om 1 uur per dag te werken. Nu vraag ik me af welke werkgever zit te wachten op een werknemer die 1 uur per dag kan komen werken, waarbij ze ook nog eens afwisselend moet staan en zitten en lopen.
Zij leeft op een absoluut minium is door haar handicap erg beperkt in haar doen en laten. Als alle vaste lasten eraf zijn, houdt zij schrik niet € 85,00 per maand over om van te eten, kleding te kopen en te sparen.

Zelf heb ik een aantal jaren gewerkt bij de schuld hulpverlening van de gemeentelijke kredietbank en ik kan je verzekeren dat er veel schrijnende gevallen zijn. Kennelijk doe jij je werk met enorme oogkleppen op, anders zou je dat beslist weten!

Karin.N
29-01-06, 19:57
Trouwens er zijn wel degelijk mensen waar het water wordt afgesloten omdat zij niet in staat zijn de rekening te voldoen.

barfly
29-01-06, 20:04
Geplaatst door gh.wille
Zowel Freya en JIJ hebben allebei wel gelijk , ieder (geval ) ligt nu eenmaal anders . Dacht je soms dat ik af en toe niet stront ziek word van alle paperassen troep .vrijstelling aanvragen van gemeente belasting ,hondebelasting maar erger nog ik heb van een afgekocht pensioen en de verkoop van wat antiek een Airco gekocht ! Dus conclussie in dit geval van D.W.R dat ik nu wel de aanslag kan betalen, heb ik ook gedaan ,maar daar staat tegenover de airco maar een keer gebruikt ,hij sloeg af bij 40 graden op m,n balconnetje ,miskoop dus.
Ook kan ik een auto krijgen van m,n zus een oud beestje maar loopt goed ,alleen aan besparing op het openbaar vervoer haal ik hem er al uit , ziekenhuis ,arts een dorp verderop , boodschappen halen in de stad (scheelt enorm) en zelf eens ergens naar toe . Maar helaas bovenaan het invul lijstje staat : heeft u een auto zoja wat voor merk en hoe oud enz , dus zie ik maar af van een auto. Ik geef maar slechts een voorbeeld , en nogmaals een bijstand moeder zal ook meer neen moeten verkopen aan haar kind(ren).
Maar een blik op het buitenland en ik hou gauw op met klagen , zou gezien mijn omstandigheden nu niet graag ergens anders willen wonen.
En ben dankbaar met wat ik heb , en nu maar hopen dat deze P.C er nog 8 jaar aan vast knoopt dan ben ik dik tevreden .
:wink:

Beste gh wille, Nederland is volkomen over gereguleerd. Als dat eraf is dan kan er wellicht weer wat meer.

Als trouwens je pc 't ooit opgeeft moet je ff een gil geven ik heb er vast wel een liggen die je mag hebben.

Joepie
29-01-06, 20:07
Geplaatst door Karin.N
Ben ik niet met je eens.

Waarom krijgt een ouder met 1 kind net zoveel bijstand als een ouder met 4 kinderen. Je krijgt dan wel de kinderbijslag voor 4 kinderen, maar van dat bedrag kun je dus echt niet alle kosten dekken.
Voor een ouder met 1 kind is het al heel moeilijk om rond te komen, laat staan als je huishouden uit meer kinderen bestaat.

Heb jij trouwens al eens geprobeerd om lange tijd rond te komen van een bijstandsuitkering. Lijkt me dat je dan pas kunt oordelen of het bedrag toereikend genoeg is.

Als ik zie wat ik maandelijks kwijt ben dan vraag ik me wel eens af hoe mensen rond moeten komen van een bijstandsuitkering of enkel een aow uitkering!

Neem bijv een vriendin van mij, heeft de herkeuring wao achter de rug en heeft te horen gekregen dat ze best nog in staat is om 1 uur per dag te werken. Nu vraag ik me af welke werkgever zit te wachten op een werknemer die 1 uur per dag kan komen werken, waarbij ze ook nog eens afwisselend moet staan en zitten en lopen.
Zij leeft op een absoluut minium is door haar handicap erg beperkt in haar doen en laten. Als alle vaste lasten eraf zijn, houdt zij schrik niet € 85,00 per maand over om van te eten, kleding te kopen en te sparen.

Zelf heb ik een aantal jaren gewerkt bij de schuld hulpverlening van de gemeentelijke kredietbank en ik kan je verzekeren dat er veel schrijnende gevallen zijn. Kennelijk doe jij je werk met enorme oogkleppen op, anders zou je dat beslist weten!

nee niemand zit te wachten op een werknemer voor een uur per dag..
dat klopt en ik zeg niet dat de regels in nederland altijd redelijk zijn....

maar ik wordt wel moe van het gezeur over uitkering e.d. omdat ik van mening ben dat we te veel luxe zogenaamd moeten hebben terwijl dat uiteindelijk niet noodzakelijk is maar wel wenselijk...en dat is het verschil...

Joepie
29-01-06, 20:13
Geplaatst door gh.wille
Zowel Freya en JIJ hebben allebei wel gelijk , ieder (geval ) ligt nu eenmaal anders . Dacht je soms dat ik af en toe niet stront ziek word van alle paperassen troep .vrijstelling aanvragen van gemeente belasting ,hondebelasting maar erger nog ik heb van een afgekocht pensioen en de verkoop van wat antiek een Airco gekocht ! Dus conclussie in dit geval van D.W.R dat ik nu wel de aanslag kan betalen, heb ik ook gedaan ,maar daar staat tegenover de airco maar een keer gebruikt ,hij sloeg af bij 40 graden op m,n balconnetje ,miskoop dus.
Ook kan ik een auto krijgen van m,n zus een oud beestje maar loopt goed ,alleen aan besparing op het openbaar vervoer haal ik hem er al uit , ziekenhuis ,arts een dorp verderop , boodschappen halen in de stad (scheelt enorm) en zelf eens ergens naar toe . Maar helaas bovenaan het invul lijstje staat : heeft u een auto zoja wat voor merk en hoe oud enz , dus zie ik maar af van een auto. Ik geef maar slechts een voorbeeld , en nogmaals een bijstand moeder zal ook meer neen moeten verkopen aan haar kind(ren).
Maar een blik op het buitenland en ik hou gauw op met klagen , zou gezien mijn omstandigheden nu niet graag ergens anders willen wonen.
En ben dankbaar met wat ik heb , en nu maar hopen dat deze P.C er nog 8 jaar aan vast knoopt dan ben ik dik tevreden .
:wink:

ik geef je groot gelijk wat betreft die formulieren.....het wordt er niet minder bureaucratisch om terwijl ze dat steeds verkondigen....
en wat die auto betreft ...normalier worden auto's welke ouder zijn dan 8 jaar niet meegenomen qua vermogen.... dat is geloof toch algemeen beleid
dus schrik niet meteen als je evraagd wordt naar een auto....

maar ieder geval s inderdaad anders en misschien verrassend..maar alleenstaande moeders hebben het financieel het beste in verhouding qua uitkering

freya
29-01-06, 20:22
Geplaatst door Joepie


maar ik wordt wel moe van het gezeur over uitkering e.d. omdat ik van mening ben dat we te veel luxe zogenaamd moeten hebben terwijl dat uiteindelijk niet noodzakelijk is maar wel wenselijk...en dat is het verschil...

Luxe? noem eens wat op?
Welke luxe zeuren die bijstandmoeders over?

freya
29-01-06, 20:25
Geplaatst door Joepie

maar ieder geval s inderdaad anders en misschien verrassend..maar alleenstaande moeders hebben het financieel het beste in verhouding qua uitkering

En terecht, kinderen kosten , ook zonder luxe :moe: heel veel geld en zijn bovendien de toekomst van de samenleving. Er zou alles aan gedaan moeten worden om er voor te zorgen dat alle kinderen zo goed mogelijk hun talenten kunnen ontplooien.

Joepie
29-01-06, 20:26
Geplaatst door freya
Luxe? noem eens wat op?
Welke luxe zeuren die bijstandmoeders over?

drie keer per week zalm en verwende kinderen die perse een xbox willen....? of wat schreef je ook alweer...

Joepie
29-01-06, 20:27
Geplaatst door freya
En terecht, kinderen kosten , ook zonder luxe :moe: heel veel geld en zijn bovendien de toekomst van de samenleving. Er zou alles aan gedaan moeten worden om er voor te zorgen dat alle kinderen zo goed mogelijk hun talenten kunnen ontplooien.

dat ben ik helemaal met je eens.....

freya
29-01-06, 20:35
Geplaatst door Joepie
drie keer per week zalm en verwende kinderen die perse een xbox willen....? of wat schreef je ook alweer...

En geef nu eens echt antwoord.

Zal ik ff helpen?

TV luxe?

PC luxe?

Muziekles luxe?

olijfolie luxe?

Nieuwe vloerbedekking luxe?

roken luxe?

huisdieren luxe?

freya
29-01-06, 20:39
Geplaatst door Joepie
dat ben ik helemaal met je eens.....

En dat kan als je op alleen bijstand opgroeit dus niet :moe:

Geen pianoles, niet 3x per week naar ballet, geen PC, nooit naar het buitenland, nooit naar theater of concerten, .................

Joepie
29-01-06, 20:39
Geplaatst door freya
En geef nu eens echt antwoord.

Zal ik ff helpen?

TV luxe?

PC luxe?

Muziekles luxe?

olijfolie luxe?

Nieuwe vloerbedekking luxe?

roken luxe?

huisdieren luxe?

pc is nodig vanwege het huiswerk maken van de kinderen....
muziekles is een bijdrage aan algemene ontwikkeling en sociaal netwerk en wordt bij ons in de gemeente een tegemoetkoming voor gegeven.

en de rest ja inderdaad luxe.....wenselijk maar niet noodzakelijk
noodzakelijk is subjectief

Joepie
29-01-06, 20:42
Geplaatst door freya
En dat kan als je op alleen bijstand opgroeit dus niet :moe:

Geen pianoles, niet 3x per week naar ballet, geen PC, nooit naar het buitenland, nooit naar theater of concerten, .................

bijstand is alleen voor levensonderhoud.....

wat jij opnoemt zijn verenigingsdeelnamen of bijzondere kosten....
en daar heb je weer aparte budgetten voor...
zoals breekfonds of bijzondere bijstand...

dus moeder kan naar het theater en dochter naar balletles...

freya
29-01-06, 20:44
Geplaatst door Joepie
pc is nodig vanwege het huiswerk maken van de kinderen....
muziekles is een bijdrage aan algemene ontwikkeling en sociaal netwerk en wordt bij ons in de gemeente een tegemoetkoming voor gegeven.

en de rest ja inderdaad luxe.....wenselijk maar niet noodzakelijk
noodzakelijk is subjectief

Dat zal ik vertellen aan die kennis met gaten in het tapijt :fpetaf:

Dat ze die TV maar het huis uit moet doen ook, zullen de kinderen leuk vinden, dat ze nergens meer over mee kunnen praten. :boogie:

En die kat ook de deur uit! knuffelen doen ze maar met een ouwe teddybeer. :moe:

freya
29-01-06, 20:48
Geplaatst door Joepie
bijstand is alleen voor levensonderhoud.....

wat jij opnoemt zijn verenigingsdeelnamen of bijzondere kosten....
en daar heb je weer aparte budgetten voor...
zoals breekfonds of bijzondere bijstand...

dus moeder kan naar het theater en dochter naar balletles...


Hahahahahahahahahaha

moeder krijgt bijzondere bijstand om naar het theater te kunnen?!

Ma krijgt nauwelijks bijzondere bijstand voor een nieuwe bril! Dan had ze daar maar voor moeten sparen :moe:


Sorry, nu ben ik klaar met jou :zwaai:

Joepie
29-01-06, 20:54
Geplaatst door freya
Dat zal ik vertellen aan die kennis met gaten in het tapijt :fpetaf:

Dat ze die TV maar het huis uit moet doen ook, zullen de kinderen leuk vinden, dat ze nergens meer over mee kunnen praten. :boogie:

En die kat ook de deur uit! knuffelen doen ze maar met een ouwe teddybeer. :moe:


je vergeet de schotelantenne....haha

dat oosters tapijtje is trouwens ook maar luxe......is secundaire vloerbedekking haha (als het goed is ligt daaronder vloerbedekking, want dat vergoeden we namelijk wel!!!!)

Joepie
29-01-06, 21:02
Geplaatst door freya
Hahahahahahahahahaha

moeder krijgt bijzondere bijstand om naar het theater te kunnen?!

Ma krijgt nauwelijks bijzondere bijstand voor een nieuwe bril! Dan had ze daar maar voor moeten sparen :moe:


Sorry, nu ben ik klaar met jou :zwaai:

je moet juist nog niet stoppen want je hebt nog niet door hoe het werkt....
misschien moet je het gemeentelijk beleid eens gaan uitzoeken van verschillende gemeenten

succes ermee

MaRiaH
29-01-06, 21:16
Geplaatst door freya
Hahahahahahahahahaha

moeder krijgt bijzondere bijstand om naar het theater te kunnen?!

Ma krijgt nauwelijks bijzondere bijstand voor een nieuwe bril! Dan had ze daar maar voor moeten sparen :moe:


Sorry, nu ben ik klaar met jou :zwaai:

je krijgt zelfs je dagje Efteling vergoed... of een ander dagje uit..
ik geloof 30 euro per persoon per jaar oid.

En sport voor de kinderen ook en jezelf ook.

Maar dat neemt niet weg dat je de weg moet kennen en dat er verschillen zijn bij Gemeentes onderling.

De Gemeente hier heeft ook nog een collectieve ziektekostenverzekering voor zijn bijstandsklanten.. dan krijg je die bril 100% vergoed.

Er is veel veranderd, misschien toch maar eens goed uitzoeken.

Dat neemt echter niet weg, dat het vervelend is om overal je hand op te moeten houden en verantwoording af te leggen.
Daarom ben ik blij dat ik een baan heb, die heel goed betaalt wordt, maar desalniettemin hou ik er met alle kosten, die nu terecht voor eigen rekening komen, niet gek veel meer aan over..

MaRiaH
29-01-06, 21:25
Geplaatst door gh.wille
Zowel Freya en JIJ hebben allebei wel gelijk , ieder (geval ) ligt nu eenmaal anders . Dacht je soms dat ik af en toe niet stront ziek word van alle paperassen troep .vrijstelling aanvragen van gemeente belasting ,hondebelasting maar erger nog ik heb van een afgekocht pensioen en de verkoop van wat antiek een Airco gekocht ! Dus conclussie in dit geval van D.W.R dat ik nu wel de aanslag kan betalen, heb ik ook gedaan ,maar daar staat tegenover de airco maar een keer gebruikt ,hij sloeg af bij 40 graden op m,n balconnetje ,miskoop dus.
Ook kan ik een auto krijgen van m,n zus een oud beestje maar loopt goed ,alleen aan besparing op het openbaar vervoer haal ik hem er al uit , ziekenhuis ,arts een dorp verderop , boodschappen halen in de stad (scheelt enorm) en zelf eens ergens naar toe . Maar helaas bovenaan het invul lijstje staat : heeft u een auto zoja wat voor merk en hoe oud enz , dus zie ik maar af van een auto. Ik geef maar slechts een voorbeeld , en nogmaals een bijstand moeder zal ook meer neen moeten verkopen aan haar kind(ren).
Maar een blik op het buitenland en ik hou gauw op met klagen , zou gezien mijn omstandigheden nu niet graag ergens anders willen wonen.
En ben dankbaar met wat ik heb , en nu maar hopen dat deze P.C er nog 8 jaar aan vast knoopt dan ben ik dik tevreden .
:wink:

Ja afschuwelijk die bureaucratie..
en overal verantwoording afleggen.. kopieen van al je bankafschriften, iedere keer weer dezelfde gegevens aanleveren etc. etc.
alleen de kopieen kosten je al een kapitaal.

Dat van die auto.. die is nauwelijks van invloed op het wel of niet toekennen van vergoeding, zeker als het een oud beestje is..
Gewoon proberen..

Zo zie je maar weer.. iedereen heeft zijn eigen verhaal..
Ik hoop dat je PC het nog lang volhoudt!

Je schijnt er trouwens bijzondere bijstand op te kunnen krijgen..
Dus als het zover is.. gewoon aanvragen.. nee heb je, ja kun je krijgen.

MaRiaH
29-01-06, 21:33
Geplaatst door Joepie
bijstand is alleen voor levensonderhoud.....


Precies.. en zolang je het alleen daaraan kan uitgeven gaat het redelijk. Een vetpot is het niet.
De problemen komen als er iets kapot gaat, of als je onverwacht een noodzakelijke grotere uitgave moet doen.

Je hebt in principe wel gelijk.. maar er zijn altijd onvoorziene omstandigheden waardoor mensen in de problemen kunnen komen waar zij geen schuld aan hebben.

Het lijkt alsof je iets te makkelijk redeneert vanuit standaard situaties.
En uit de praktijk blijkt dat dat de situatie rondom mensen in de bijstand meestal alles behalve standaard is..

Maagoed, dat zal jij meermalen per dag meemaken.
Hoe langer men van bijstand leeft, hoe moeilijker het wordt..

Joepie
29-01-06, 21:57
Geplaatst door MaRiaH
Precies.. en zolang je het alleen daaraan kan uitgeven gaat het redelijk. Een vetpot is het niet.
De problemen komen als er iets kapot gaat, of als je onverwacht een noodzakelijke grotere uitgave moet doen.

Je hebt in principe wel gelijk.. maar er zijn altijd onvoorziene omstandigheden waardoor mensen in de problemen kunnen komen waar zij geen schuld aan hebben.

Het lijkt alsof je iets te makkelijk redeneert vanuit standaard situaties.
En uit de praktijk blijkt dat dat de situatie rondom mensen in de bijstand meestal alles behalve standaard is..

Maagoed, dat zal jij meermalen per dag meemaken.
Hoe langer men van bijstand leeft, hoe moeilijker het wordt..

dat klopt wat je zegt...
gelukkig werk ik bij een gemeente met een ruimhartig beleid.....
je hebt veel gemeenten met een zuinig beleid waar bijstandsgerechtigden het echt zwaar hebben en niet ontlast worden door bijzondere bijstand of breekfonds of wat dan ook....


maar ook al hebben gemeenten een zuinig beleid...bijzondere bijstand is maatwerk en er moet geken worden naar individuele omstandigheden, draagkracht enzovoorts...
dus ze mogen niet zomaar iets afwijzen.
met een paar klachtbrieven of bezwaar kun je misschien nog eens gelijk krijgen.....

mar goed...buiten dat is het gewoon vaak heel moeilijk zeker als je idd al lang een uitkering ontvangt.
ps; daar is nu sinds 2004 de langdurigheidstoeslag voor in het leven geroepen ....niet de superoplossing maar wel een leuke extra....dus zeg het voort als je iemand kent....

Divine_70
29-01-06, 21:59
Geplaatst door MaRiaH
desalniettemin hou ik er met alle kosten, die nu terecht voor eigen rekening komen, niet gek veel meer aan over..

Dat bedoel ik.
Met een modaal inkomen hou je tegenwoordig ook niks extra mee over, maar je valt wel buiten alle bijzondere kosten die je terug kan krijgen waardoor je uiteindelijk met een modaal inkomen ook niks extra meer kan doen. :vierkant:

Joepie
29-01-06, 22:05
Geplaatst door Divine_70
Dat bedoel ik.
Met een modaal inkomen hou je tegenwoordig ook niks extra mee over, maar je valt wel buiten alle bijzindere kosten die je terug kan krijgen waardoor je uiteindelijk met een modaal inkomen ook niks extra meer kan doen. :vierkant:

dat klopt inderdaad ja.....

MaRiaH
29-01-06, 22:09
Geplaatst door Joepie
dat klopt wat je zegt...
gelukkig werk ik bij een gemeente met een ruimhartig beleid.....
je hebt veel gemeenten met een zuinig beleid waar bijstandsgerechtigden het echt zwaar hebben en niet ontlast worden door bijzondere bijstand of breekfonds of wat dan ook....


maar ook al hebben gemeenten een zuinig beleid...bijzondere bijstand is maatwerk en er moet geken worden naar individuele omstandigheden, draagkracht enzovoorts...
dus ze mogen niet zomaar iets afwijzen.
met een paar klachtbrieven of bezwaar kun je misschien nog eens gelijk krijgen.....

mar goed...buiten dat is het gewoon vaak heel moeilijk zeker als je idd al lang een uitkering ontvangt.
ps; daar is nu sinds 2004 de langdurigheidstoeslag voor in het leven geroepen ....niet de superoplossing maar wel een leuke extra....dus zeg het voort als je iemand kent....

Nou inderdaad!! ik kreeg zelfs een premie van 450 euro omdat ik, zonder dat ik dat ik dat verplicht was zo goed had meegewerkt aan mijn eigen uitstroom! :stout:

Dat was erg welkom in december.. :D

MaRiaH
29-01-06, 22:12
Geplaatst door Divine_70
Dat bedoel ik.
Met een modaal inkomen hou je tegenwoordig ook niks extra mee over, maar je valt wel buiten alle bijzondere kosten die je terug kan krijgen waardoor je uiteindelijk met een modaal inkomen ook niks extra meer kan doen. :vierkant:

Tja nou.. het gekke is.. werken kost geld.. ! (kinderopvang, vervoer, lunch, kleding, borrel met je collega's :wijs: )

maar het voordeel ligt em voor mij in de onafhankelijkheid! En je hebt wel iets meer buffer.

Divine_70
29-01-06, 22:14
Geplaatst door MaRiaH
Tja nou.. het gekke is.. werken kost geld.. ! (kinderopvang, vervoer, lunch, kleding, borrel met je collega's :wijs: )

maar het voordeel ligt em voor mij in de onafhankelijkheid! En je hebt wel iets meer buffer.

Klopt, het is een soort van onafhankelijkheid wat je hebt.
Maar wat je al zegt, ook werk brengt kosten met zich mee.

Bar
29-01-06, 22:16
Geplaatst door freya
En dat kan als je op alleen bijstand opgroeit dus niet :moe:

Geen pianoles, niet 3x per week naar ballet, geen PC, nooit naar het buitenland, nooit naar theater of concerten, .................

Zoiets kon ik gedurende het grootste deel van mijn werkzame leven niet eens betalen.

In de linkse optiek is bijstand kennelijk een rijkeluisvoorziening.

Dat in Nederland de bijstandsnorm tot de hoogste ter wereld behoort, zal dan ook geen enkele indruk maken. Het is nooit genoeg, zelfs niet als een alleenstaande ouder met huursubsidie en andere toeslagen/kwijtscheldingen op 1600 euro per maand netto uitkomt. Zoveel heb ik zelden met een volle baan verdiend.

Divine_70
29-01-06, 22:18
Geplaatst door Bar
Zoiets kon ik gedurende het grootste deel van mijn werkzame leven niet eens betalen.

In de linkse optiek is bijstand kennelijk een rijkeluisvoorziening.

Dat in Nederland de bijstandsnorm tot de hoogste ter wereld behoort, zal dan ook geen enkele indruk maken. Het is nooit genoeg, zelfs niet als een alleenstaande ouder met huursubsidie en andere toeslagen/kwijtscheldingen op 1600 euro per maand netto uitkomt. Zoveel heb ik zelden met een volle baan verdiend.

Dream on.... Je hebt echt geen 1600 euro in de bijstand. :cheefbek:
Ook niet inclusief alle extraatjes.

gh.wille
29-01-06, 22:22
Geplaatst door barfly
Beste gh wille, Nederland is volkomen over gereguleerd. Als dat eraf is dan kan er wellicht weer wat meer.

Als trouwens je pc 't ooit opgeeft moet je ff een gil geven ik heb er vast wel een liggen die je mag hebben.

Hey !
Dat is hardstikke tof .hoop voorlopig nog geen gebruik te maken van jou aanbod want hij doet het nog goed ,en past zich aan bij z,n eigenaar ik loop n.l ook niet meer zo hard als acht jaar geleden.
Nogmaals bedankt !
helemaal :duim:

~Panthera~
29-01-06, 22:24
Geplaatst door MaRiaH
Tja nou.. het gekke is.. werken kost geld.. ! (kinderopvang, vervoer, lunch, kleding, borrel met je collega's :wijs: )


Yep, dat heet: sociale contacten.

Die je in de bijstand dus niet meer hebt.

Of is daar ook een potje voor?

MaRiaH
29-01-06, 22:28
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, dat heet: sociale contacten.

Die je in de bijstand dus niet meer hebt.

Of is daar ook een potje voor?

Sociale contacten hangen gelukkig niet alleen af van werk.
Dat ligt ook aan de mens zelf.

Je wereld is zo groot of klein als je zelf wil.
Maar ik geef toe dat de kans op sociaal isolement veel groter is wanneer mensen in de bijstand raken, vooral als je geen kinderen hebt.

Divine_70
29-01-06, 22:30
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, dat heet: sociale contacten.

Die je in de bijstand dus niet meer hebt.

Of is daar ook een potje voor?

Je hebt gelijk, veel dingen doe je inderdaad niet als je op de bijstand loopt.
Het is alleen wel zo, als je werkt dat je wel representatief voor de dag MOET komen en ook dat brengt kosten met zich mee.
Ik verdien gelukkig ook mijn eigen, maar net teveel om aanspraak te kunnen maken op extraatjes en net te weinig om echt lekker te kunnen leven.

~Panthera~
29-01-06, 22:44
Geplaatst door Divine_70
Je hebt gelijk, veel dingen doe je inderdaad niet als je op de bijstand loopt.
Het is alleen wel zo, als je werkt dat je wel representatief voor de dag MOET komen en ook dat brengt kosten met zich mee.
Ik verdien gelukkig ook mijn eigen, maar net teveel om aanspraak te kunnen maken op extraatjes en net te weinig om echt lekker te kunnen leven.


Dat is ook waar, maar er ligt een subtiel verschil tussen Versace en goed voor de dag komen. :hihi:
Ik speel maar even de advocaat van de duivel. :blowen:

Divine_70
29-01-06, 22:46
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is ook waar, maar er ligt een subtiel verschil tussen Versace en goed voor de dag komen. :hihi:
Ik speel maar even de advocaat van de duivel. :blowen:

Hahahah i wish, Versace.
Koop bij H&M , en als het ff kan in de opruiming, je staat er versteld van wat voor leuke dingen je daar op de kop tikt al je ff je best doet :D

~Panthera~
29-01-06, 22:47
Geplaatst door MaRiaH
Sociale contacten hangen gelukkig niet alleen af van werk.
Dat ligt ook aan de mens zelf.

Je wereld is zo groot of klein als je zelf wil.
Maar ik geef toe dat de kans op sociaal isolement veel groter is wanneer mensen in de bijstand raken, vooral als je geen kinderen hebt.

Toch is het werk wel een bron, ik heb er toch een ontzettend goeie vriendschap aan over gehouden, die al bijna 35 jaar duurt.
Jaja... we vinden het zelf ook uniek hoor. :ego:
Familie kan ook een grote rol spelen; toch lekker als iemand je iets toestopt af en toe.
Zonder dat ga je weer de bietenbrug op.
Het ligt allemaal niet zo simpel.

gh.wille
29-01-06, 22:49
Geplaatst door MaRiaH
Sociale contacten hangen gelukkig niet alleen af van werk.
Dat ligt ook aan de mens zelf.

Je wereld is zo groot of klein als je zelf wil.
Maar ik geef toe dat de kans op sociaal isolement veel groter is wanneer mensen in de bijstand raken, vooral als je geen kinderen hebt.

Dat klopt gelukkig heb ik een P.C ,en eerlijk gezegd zou er niet meer zonder kunnen en m,n hondjes niet te vergeten je moet er wel uit en kom je van zelf weer mensen tegen .

~Panthera~
29-01-06, 22:49
Geplaatst door Divine_70
Hahahah i wish, Versace.
Koop bij H&M , en als het ff kan in de opruiming, je staat er versteld van wat voor leuke dingen je daar op de kop tikt al je ff je best doet :D

:lol: Tell me about it !
Weet je waar je ook leuke dingen kunt kopen?
Ebay, zonder gekheid, alleen dan wel in Duitsland.
Leuke stuf. :knipoog:

~Panthera~
29-01-06, 22:51
Geplaatst door gh.wille
Dat klopt gelukkig heb ik een P.C ,en eerlijk gezegd zou er niet meer zonder kunnen en m,n hondjes niet te vergeten je moet er wel uit en kom je van zelf weer mensen tegen .

Wees blij, G.H. er zitten inderdaad heel veel oudere mensen weg te kwijnen, die niet eens weten hoe zo'n ding werkt.
En niet omdat ze niet zouden willen, maar gewoon omdat ze bang voor zo'n ding zijn.
En je huisdieren: man, zonder ze zou je toch helemaal mallotig worden he ? ;)

Divine_70
29-01-06, 22:51
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: Tell me about it !
Weet je waar je ook leuke dingen kunt kopen?
Ebay, zonder gekheid, alleen dan wel in Duitsland.
Leuke stuf. :knipoog:

Hm, heb ik oren naar. :wijs:
Zal binnenkort eens kijken .
Ga eigenlijk altijd ff lekker de hort op als het opruiming is, vooral met kinderen scheelt dat een hele hoop.
Want ook die wil je als het ff kan beetje vlot voor de dag laten komen.
Gelukkig is hier geen spoor van merkledingsyndromen te bekennen.

~Panthera~
29-01-06, 22:53
Geplaatst door Divine_70
Hm, heb ik oren naar. :wijs:
Zal binnenkort eens kijken .
Ga eigenlijk altijd ff lekker de hort op als het opruiming is, vooral met kinderen scheelt dat een hele hoop.
Want ook die wil je als het ff kan beetje vlot voor de dag laten komen.
Gelukkig is hier geen spoor van merkledingsyndromen te bekennen.

Zou ik zeker doen, als ik jou was; bijkomstige aardigheid is, dat je gewoon met een overschrijving kunt payen, en niet dat gezeik met creditcards hebt. :duim:
Telebanking dus. :stout:

Divine_70
29-01-06, 22:55
Geplaatst door ~Panthera~
Zou ik zeker doen, als ik jou was; bijkomstige aardigheid is, dat je gewoon met een overschrijving kunt payen, en niet dat gezeik met creditcards hebt. :duim:
Telebanking dus. :stout:

En zo willen we het hebben.
Ga deze week eens op zoek.
Thanks. :knipoog:

~Panthera~
29-01-06, 22:57
Geplaatst door Divine_70
En zo willen we het hebben.
Ga deze week eens op zoek.
Thanks. :knipoog:

:fpetaf:

mark61
29-01-06, 22:58
Geplaatst door freya
O ja? waar precies?

Hier, impliciet:

"Nou daar kan je toch makkelijk je sociale huurwoning, ziektekostenverzekering en gas, licht en water van betalen. En hou je nog genoeg geld over om riant van te leven!"

en hier:

"Nee dat is er niet!"

Bar
29-01-06, 23:34
Geplaatst door mark61
Hier, impliciet:

"Nou daar kan je toch makkelijk je sociale huurwoning, ziektekostenverzekering en gas, licht en water van betalen. En hou je nog genoeg geld over om riant van te leven!"

en hier:

"Nee dat is er niet!"

Geheel in de lijn van de zieligheidsstrategie in bijstandsdiscussies wordt aan het begin een bedrag genoemd van een niet zelfstandig wonende alleenstaande. In de loop van de discussie stijgt dit bedrag dan naar minimaal het dubbele. Bijkomende toeslagen worden weggewuifd. Nooit leidt het tot bijstelling van de verkeerde uitgangspunten. Het moet en zal bittere armoede zijn.

mark61
29-01-06, 23:45
Geplaatst door MaRiaH
Precies.. en zolang je het alleen daaraan kan uitgeven gaat het redelijk. Een vetpot is het niet.

Maagoed, dat zal jij meermalen per dag meemaken.
Hoe langer men van bijstand leeft, hoe moeilijker het wordt..

Ik begrijp eigenlijk nooit hoe al die mensen in zo'n isolement komen. Als je geen geld hebt laten familie & vrienden je links liggen? Ik ben volgens de norm arm maar zie altijd kans dingen te kopen voor mensen die dat zelf niet kunnen. Vink volkomen normaal. Al mijn vrienden kunnen een beroep doen op mijn auto. Solidariteit, dat was dat de overheid het allemaal maar moet uitzoeken door de rijken te belasten?

Was 331 euro langdurigheidstoeslag? Moek nog uitzoeken.

mark61
29-01-06, 23:47
Geplaatst door ~Panthera~
Wees blij, G.H. er zitten inderdaad heel veel oudere mensen weg te kwijnen, die niet eens weten hoe zo'n ding werkt.
En niet omdat ze niet zouden willen, maar gewoon omdat ze bang voor zo'n ding zijn.
En je huisdieren: man, zonder ze zou je toch helemaal mallotig worden he ? ;)

Op naar het buurthuis. Gratis cursussen, gratis toegang. Hoewel, in Leiden moesten ze ooit de Marokkaanse jongens wegslaan omdat de bejaarden er niet meer bijdurfden. :hihi: Angst, daar doet de overheid niet veel tegen.

Ik heb meer huisdieren dan ik tegen de muur geplet krijg.

~Panthera~
29-01-06, 23:57
Geplaatst door mark61
Op naar het buurthuis. Gratis cursussen, gratis toegang. Hoewel, in Leiden moesten ze ooit de Marokkaanse jongens wegslaan omdat de bejaarden er niet meer bijdurfden. :hihi: Angst, daar doet de overheid niet veel tegen.

Ik heb meer huisdieren dan ik tegen de muur geplet krijg.

Smeerlap. :stomp: :hihi:

mark61
29-01-06, 23:59
Geplaatst door ~Panthera~
Smeerlap. :stomp: :hihi:

Ik gebruik een krant. Tis wel al jaren dezelfde, ik blief geen nieuwe kranten meer.

~Panthera~
30-01-06, 00:04
Geplaatst door mark61
Ik begrijp eigenlijk nooit hoe al die mensen in zo'n isolement komen. Als je geen geld hebt laten familie & vrienden je links liggen?
Ik ben volgens de norm arm.
Maar zie altijd kans dingen te kopen voor mensen die dat zelf niet kunnen.
Vink volkomen normaal.
Al mijn vrienden kunnen een beroep doen op mijn auto.

Nee ? :

Ja. de meesten, je telt niet zo meer mee, als je geen poen hebt.
So ? papiertjes niet goed ingevuld he ? :stout:
Sooooo !! das mooi, en waar. ;)
Sodejens ! ben je de enige waarschijnlijk.
Dan wil ik Eugenie woensdag wel effe. :hihi:

gh.wille
30-01-06, 00:09
Geplaatst door ~Panthera~
Wees blij, G.H. er zitten inderdaad heel veel oudere mensen weg te kwijnen, die niet eens weten hoe zo'n ding werkt.
En niet omdat ze niet zouden willen, maar gewoon omdat ze bang voor zo'n ding zijn.
En je huisdieren: man, zonder ze zou je toch helemaal mallotig worden he ? ;)

Ja indd aan die hondjes heb ik veel te danken, en de computer heb ik nu ong 2 jaar ,het was in het begin m,n enige communicatie middel.
Maar vergis je niet er zijn veel oudere mensen die de P.C ontdekt hebben , en vooral de oma,s leren veel van hun kleinkinderen .
Als ik er niet uit kom , geen nood mijn buurtjes helpen me wel ff ze zijn 9en 12 jaar oud !
:blij:

~Panthera~
30-01-06, 00:13
Geplaatst door gh.wille
Ja indd aan die hondjes heb ik veel te danken, en de computer heb ik nu ong 2 jaar ,het was in het begin m,n enige communicatie middel.
Maar vergis je niet er zijn veel oudere mensen die de P.C ontdekt hebben , en vooral de oma,s leren veel van hun kleinkinderen .
Als ik er niet uit kom , geen nood mijn buurtjes helpen me wel ff ze zijn 9en 12 jaar oud !
:blij:

:duim: Kun je niet een lekker oma'tje aan de haak slaan, G.H. ? :stout:
Wel zo gezellig ! :D
En daar heb je gelijk in, kids van 9 en 12 vinden het nog leuk om te helpen, zodra ze 15 zijn, hebben ze "andere" dingen te doen, of zijn druk met school.
Maar wel leuke buurtjes dus. ;)

gh.wille
30-01-06, 00:33
Geplaatst door ~Panthera~
:duim: Kun je niet een lekker oma'tje aan de haak slaan, G.H. ? :stout:
Wel zo gezellig ! :D
En daar heb je gelijk in, kids van 9 en 12 vinden het nog leuk om te helpen, zodra ze 15 zijn, hebben ze "andere" dingen te doen, of zijn druk met school.
Maar wel leuke buurtjes dus. ;)

Goed idee ,maar dan moet ze wel kunnen windsurfen en eh ook van dieren houden .
:ego

~Panthera~
30-01-06, 00:40
Geplaatst door gh.wille
Goed idee ,maar dan moet ze wel kunnen windsurfen en eh ook van dieren houden .
:ego

:lol: Hang je een advertentie in het buurthuis. ;)

gh.wille
30-01-06, 00:49
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: Hang je een advertentie in het buurthuis. ;)

Ik heb al alle prikborden bij de buurtsupers benut ,nog steeds geen reactie , denk watervrees . :boogjes:

ikgadruit die :rotpc: verslavend.

~Panthera~
30-01-06, 00:53
Geplaatst door gh.wille
Ik heb al alle prikborden bij de buurtsupers benut ,nog steeds geen reactie , denk watervrees . :boogjes:

ikgadruit die :rotpc: verslavend.


:hihi: schitterend !

Truste G.H. :zwaai: