PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Vrouwen misbruikt als oefenpop'



~Panthera~
28-01-06, 12:58
vrijdag 27 januari 2006 09:30

'Vrouwen misbruikt als oefenpop'


Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden regelmatig 'betast' zonder dat ze daarvoor toestemming hebben gegeven. Volgens geneeskundestudenten worden de verdoofde patiënten ongevraagd als 'oefenpoppen' gebruikt. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

De studenten hebben tegenover het Algemeen Dagblad verklaard dat ze verdoofde patiënten gebruiken om het zogenoemde 'vaginaal toucheren' te oefenen. De studenten zeggen dat ze artsen nooit om toestemming horen vragen aan de patiënt. Ook zou in de medische dossiers niets staan over gegeven toestemming.

Onderzoek
De beweringen van de studenten zouden worden ondersteund door een nog lopend, landelijk onderzoek van het VU Medisch Centrum naar ethische dilemma's onder studenten. Daarin geven toekomstige artsen aan dat zij regelmatig vaginale onderzoeken uitvoeren, terwijl de verdoofde patiënt daar nooit toestemming voor heeft gegeven.

De beroepsvereniging voor gynaecologen, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG), is geschokt door het bericht. Maar voorziter van de NVOG Jan Nijhuis plaatst wel enkele kanttekeningen bij de beweringen van het Algemeen Dagblad. Volgens hem blijkt uit inventarisatie bij verschillende ziekenhuizen dat het niet zo vaak voorkomt als de krant suggereert.

Oefenpoppen
Nijhuis vindt de term 'oefenpoppen' bovendien niet van toepassing op de situatie. De studenten weten volgens hem precies wat ze doen en werken slechts mee aan onderzoeken die toch moeten worden gedaan. Wel gaat de NVOG een brief rondsturen om alle betrokkenen nogmaals te attenderen op de regels rond interne onderzoeken. Over drie maanden volgt een evaluatie.



Godgloeiendegodverdegodver, zijn ze nou helemaal besodemieterd ?? :fuckit2:


TOESTEMMING VRAGEN, KLOOTHOMMELS !!!! :fuckit2:

Divine_70
28-01-06, 13:21
Geplaatst door ~Panthera~
vrijdag 27 januari 2006 09:30

'Vrouwen misbruikt als oefenpop'


Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden regelmatig 'betast' zonder dat ze daarvoor toestemming hebben gegeven. Volgens geneeskundestudenten worden de verdoofde patiënten ongevraagd als 'oefenpoppen' gebruikt. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

De studenten hebben tegenover het Algemeen Dagblad verklaard dat ze verdoofde patiënten gebruiken om het zogenoemde 'vaginaal toucheren' te oefenen. De studenten zeggen dat ze artsen nooit om toestemming horen vragen aan de patiënt. Ook zou in de medische dossiers niets staan over gegeven toestemming.

Onderzoek
De beweringen van de studenten zouden worden ondersteund door een nog lopend, landelijk onderzoek van het VU Medisch Centrum naar ethische dilemma's onder studenten. Daarin geven toekomstige artsen aan dat zij regelmatig vaginale onderzoeken uitvoeren, terwijl de verdoofde patiënt daar nooit toestemming voor heeft gegeven.

De beroepsvereniging voor gynaecologen, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG), is geschokt door het bericht. Maar voorziter van de NVOG Jan Nijhuis plaatst wel enkele kanttekeningen bij de beweringen van het Algemeen Dagblad. Volgens hem blijkt uit inventarisatie bij verschillende ziekenhuizen dat het niet zo vaak voorkomt als de krant suggereert.

Oefenpoppen
Nijhuis vindt de term 'oefenpoppen' bovendien niet van toepassing op de situatie. De studenten weten volgens hem precies wat ze doen en werken slechts mee aan onderzoeken die toch moeten worden gedaan. Wel gaat de NVOG een brief rondsturen om alle betrokkenen nogmaals te attenderen op de regels rond interne onderzoeken. Over drie maanden volgt een evaluatie.



Godgloeiendegodverdegodver, zijn ze nou helemaal besodemieterd ?? :fuckit2:


TOESTEMMING VRAGEN, KLOOTHOMMELS !!!! :fuckit2:

Dat is geeneens een oefenpop.
Dat is gewoon asociaal sexueel misbruik maken van een vrouw.
Discussie was ook op wsdb.
Dan hoor je ze roepen, dan moeten ze zich maar niet laten verdoven en overleveren aan een groep kerels.

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=172612

~Panthera~
28-01-06, 13:24
Geplaatst door Divine_70
Dat is geeneens een oefenpop.
Dat is gewoon asociaal sexueel misbruik maken van een vrouw.
Discussie was ook op wsdb.
Dan hoor je ze roepen, dan moeten ze zich maar niet laten verdoven en overleveren aan een groep kerels.

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=172612


:moe:


Vraag me meteen af, hoe vaak mannen rectaal gecontroleerd worden.

Middag. :wink:

Divine_70
28-01-06, 13:25
Geplaatst door ~Panthera~
:moe:

Ja, triest he. :jammer:

Goedemiddag trouwens :D

Juliette
28-01-06, 17:58
Dan zijn ze in Antwerpen verstandiger.

"Antwerpse studenten oefenen intiem onderzoek op vrijwilligers
,,Soms zijn ze jonger dan mijn kinderen''

Hilde Van den Berge (54) doet een bijzonder vrijwilligerswerk: studenten geneeskunde mogen hun eerste gynaecologisch onderzoek op haar oefenen. Hilde is één van de 'Intiem Onderzoek Medewerkers' van de Universiteit Antwerpen. ,,Maar als ik de zoon van de buurvrouw voor me krijg, verwijs ik hem naar iemand anders.''

De meeste vrouwen gaan liever niet dan wel naar de jaarlijkse gynaecologische controle. Ik eigenlijk ook.'' Dat is opvallend, want bediende Hilde Van den Berge uit Hoboken is één van de twintig 'Intiem Onderzoek Medewerkers' (IOM) aan de universiteit van Antwerpen. Studenten geneeskunde leren bij de IOM-vrijwilligers hoe ze het gynaecologisch onderzoek in de praktijk aanpakken. Met andere woorden: ze voeren hun allereerste test uit op vrijwilligers als Hilde.

,,Ik doe het voor de respons van de studenten: die is altijd zo positief, dat ik het ongemak erbij neem'', zegt Hilde. ,,Geneeskundestudenten oefenen veel onderzoeken gewoon op elkaar, maar dat ligt iets moeilijker bij gynaecologische praktijken. Door dit project krijgen de studenten toch de kans, en daarvoor tonen ze zich ontzettend dankbaar.''

Tijdens de oefensessies doorloopt Hilde met de studenten de hele consultatie. ,,Elke oefening vindt plaats met één vrijwilliger, één docent en twee studenten. Samen simuleren we het volledige bezoek, van ontvangst over onderzoek tot nabespreking. In één lescyclus doen we vier tot zes gynaecologische onderzoeken per middag, en dat een paar dagen lang. Zo'n cyclus komt jaarlijks terug.''

Kleren uitdoen

,,Studenten zijn vaak zenuwachtig voor hun eerste onderzoek. Ik heb ooit eens een jongen gehad bij wie het zweet in druppels van zijn gezicht liep. Toen het onderzoek achter de rug was, riep hij opgelucht: 'I did it! I did it!' . Voor mijzelf blijft het ook altijd een beetje spannend. Zoveel echt pijnlijke dingen kunnen er niet gebeuren, maar als een speculum (instrument om in de vagina te kijken, red) verkeerd wordt ingebracht, zorgt dat wel voor ongemak .''

Hilde was één van de eerste leden van het IOM-team in Antwerpen. ,,Mijn partner zag vier jaar geleden een affiche van dit project ophangen. Hij dacht meteen dat het iets voor mij was.''

,,Het team bestaat uit tien mannelijke en tien vrouwelijke vrijwilligers die een vergoeding krijgen van 25 euro per uur'', zegt dokter Kristien Hendrickx van het vaardighedenteam aan de Universiteit Antwerpen. ,,Bij de vrouwen wordt het gynaecologisch- en borstonderzoek geoefend, bij de mannen vooral het onderzoek aan de geslachtsorganen en de prostaat.''

Hilde en haar collega-vrijwilligers kregen eerst zelf een opleiding. ,,Daarbij leer je waarop je moet letten tijdens het onderzoek. Er zijn natuurlijk de technische vaardigheden van de student, maar ook zijn houding tegen de 'patiënt'. Tijdens en na het onderzoek geef ik feedback : Misschien moet je hier wat harder duwen, kan je uitleggen welke kleren ik precies moet uitdoen, etcetera.''

Hoewel Hilde na vier jaar een ancien is, blijft het soms lastig. ,,In het begin moest ik een knop omdraaien: soms zijn de studenten jonger dan mijn eigen kinderen.Dat is een vreemd idee.''


Karen TORBEN NIELSEN

28/01/2006 "

Victory
28-01-06, 18:05
Is toch zo... wie laat zich nou verdoven bij een gozer(s)...

Juliette
28-01-06, 18:06
Geplaatst door Victory
Is toch zo... wie laat zich nou verdoven bij een gozer(s)...

Da's géén reden voor die gozer om haar te betasten.

Dolle Fatima
28-01-06, 18:08
Geplaatst door Victory
Is toch zo... wie laat zich nou verdoven bij een gozer(s)...

Om geopereerd te worden misschien???

:maf3:

Victory
28-01-06, 18:09
Geplaatst door Juliette
Da's géén reden voor die gozer om haar te betasten.
dat zei ik ook niet... maar je moet er gewoon niet zo verrast over doen als het wel gebeurd... een man heeft nou eenmaal veel testosterone... en een dokterseed doet daar niks aan...

er moeten meer vrouwelijke docters enzo komen..

Victory
28-01-06, 18:11
Geplaatst door Dolle Fatima
Om geopereerd te worden misschien???

:maf3:
er zijn genoeg vrouwelijke dokters hoor... wie bij een man gaat heeft er zelf voor gekozen... physieke contact met een namahram is haram. voor een moslim betekent dat dus alleen in een noodsituatie naar een andere-sex dokter..

Juliette
28-01-06, 18:11
Geplaatst door Victory
dat zei ik ook niet... maar je moet er gewoon niet zo verrast over doen als het wel gebeurd... een man heeft nou eenmaal veel testosterone... en een dokterseed doet daar niks aan...

er moeten meer vrouwelijke docters enzo komen..

Dat laatste ben ik met je eens. Maar dat testosteron is geen excuus.

Victory
28-01-06, 18:14
Geplaatst door Juliette
Dat laatste ben ik met je eens. Maar dat testosteron is geen excuus.
het is geen excuus, maar wel een reden of drijfveer om zoiets te doen...

Juliette
28-01-06, 18:15
Geplaatst door Victory
er zijn genoeg vrouwelijke dokters hoor... wie bij een man gaat heeft er zelf voor gekozen... physieke contact met een namahram is haram. voor een moslim betekent dat dus alleen in een noodsituatie naar een andere-sex dokter..

Wie bij een dokter gaat, mannelijk of vrouwelijk, kiest voor een behandeling. Of om geholpen te worden. Niks anders.

Victory
28-01-06, 18:18
Geplaatst door Juliette
Wie bij een dokter gaat, mannelijk of vrouwelijk, kiest voor een behandeling. Of om geholpen te worden. Niks anders.
Echt waar? Waar ik vandaan kom (planeet mars), ga je naar de dokter voor sex.

:rolleyes:

Juliette
28-01-06, 18:20
Geplaatst door Victory
Echt waar? Waar ik vandaan kom (planeet mars), ga je naar de dokter voor sex.

:rolleyes:

Jij zei dat als een vrouw naar een mannelijke dokter gaat 'ze er zelf voor gekozen heeft'. Daar ben ik het niet mee eens. Als ze betast wordt is dat volledig die dokter z'n fout. Niet de hare.

Divine_70
28-01-06, 19:58
Geplaatst door Victory
er zijn genoeg vrouwelijke dokters hoor... wie bij een man gaat heeft er zelf voor gekozen... physieke contact met een namahram is haram. voor een moslim betekent dat dus alleen in een noodsituatie naar een andere-sex dokter..

Komt het wel eens in je op dat veel kwalen alleen genezen kunnen worden omdat alleen mannen het vak bekwaam zijn ?
Waarom zijn er eigenlijk grotensdeels mannelijke gyneacologen.
Hier waar ik woon is er simpelweg geen vrouwelijke, dus MOET je naar een mannelijke.
Geen keus dus.
Maar als ik naar hem toe ga mag ik er toch vanuit gaan dat ik goed behandeld wordt ipv een tastbaar object die toevallig gewillig is omdat ze onder narcose is? :cheefbek:

Victory
28-01-06, 20:06
Geplaatst door Divine_70
Komt het wel eens in je op dat veel kwalen alleen genezen kunnen worden omdat alleen mannen het vak bekwaam zijn ?
Waarom zijn er eigenlijk grotensdeels mannelijke gyneacologen.
Hier waar ik woon is er simpelweg geen vrouwelijke, dus MOET je naar een mannelijke.
Geen keus dus.
Maar als ik naar hem toe ga mag ik er toch vanuit gaan dat ik goed behandeld wordt ipv een tastbaar object die toevallig gewillig is omdat ze onder narcose is? :cheefbek:
Niks moet... je kan zo ergens anders gaan.

Woon je in een boerendorp ofzo?

Divine_70
28-01-06, 20:09
Geplaatst door Victory
Niks moet... je kan zo ergens anders gaan.

Woon je in een boerendorp ofzo?

Jees,dit is toch absurd??
Ik zal 100 kilometer rijden terwijl ik er eentje naast de deur heb wijze van spreken, alleen omdat ik bang zou moeten zijn dat ie gekke dingen doet?.
Hij heeft zijn testosteron maar onder controle te houden, als ie dat niet kan had ie geen gyneacoloog moeten worden maar gigolo.

~Panthera~
28-01-06, 20:17
Geplaatst door Divine_70
Hij heeft zijn testosteron maar onder controle te houden, als ie dat niet kan had ie geen gyneacoloog moeten worden maar gigolo.

Inderdaad, gewoon optyfen als je niet met je poten van vrouwen af kunt blijven. :mad:

Divine_70
28-01-06, 20:23
Geplaatst door ~Panthera~
Inderdaad, gewoon optyfen als je niet met je poten van vrouwen af kunt blijven. :mad:

Precies.
Groot nadeel wat hier aan kleeft is dat de kans groot is dat voor heel veel vrouwen de drempel naar de vrouwenarts weer hoger wordt.
Net nu het allemaal gemakkelijker ging.
Daarbij worden nu automatisch alle gyneacologen over 1 kam geschoren want elke vrouw die nu gaat voor een ingreep, zal dit door het hoofd spelen.

Tomas
28-01-06, 20:38
Mmm... Volgens mij wordt er ongeveer bij de vierde of vijfde reply de feiten volledig verdraaid en niemand die het artikel dan nog gelezen lijkt te hebben. Ik zal het nog maar even melden: Er is hier geen sprake van sexuele motieven. Ook niet van of dit om mannen die vrouwen betasten gaat. Het kunnen net zo goed vrouwelijke artsen in opleiding zijn die mannen rectaal betasten voor hun opleiding.

Ik kan goed begrijpen dat mensen dit geen prettig idee vinden. Zelf zal het aan me reet roesten. Als ik onder narcose ben dan verwacht ik professionals die dingen met me doen die ik niet wil weten. En dat ze soms dit soort dingen doen om professionals te wrden... Het zij zo. Zit er niet echt mee.

Divine_70
28-01-06, 20:42
AMSTERDAM - Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden zonder dat ze het weten betast. Zij zijn daarbij een 'levende oefenpop' voor artsen in opleiding. Deze co-assistenten worden door hun opleiders, gynaecologen, aangespoord om de bewusteloze patiënt vaginaal te onderzoeken. Dat schrijft Algemeen Dagblad vrijdag.


De beroepsvereniging voor gynaecologen, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG), is geschokt door de bevindingen. In het dagblad laat de vice-voorzitter Ellen Everhardt van de NVOG weten dat deze uitkomsten 'zeer ernstig en absoluut niet van deze tijd zijn'. De vereniging kondigt maatregelen aan om een einde te maken aan de praktijken.

Lijkt me toch vrij duidelijk.

~Panthera~
28-01-06, 20:46
Geplaatst door Divine_70
AMSTERDAM - Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden zonder dat ze het weten betast. Zij zijn daarbij een 'levende oefenpop' voor artsen in opleiding. Deze co-assistenten worden door hun opleiders, gynaecologen, aangespoord om de bewusteloze patiënt vaginaal te onderzoeken. Dat schrijft Algemeen Dagblad vrijdag.


De beroepsvereniging voor gynaecologen, de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG), is geschokt door de bevindingen. In het dagblad laat de vice-voorzitter Ellen Everhardt van de NVOG weten dat deze uitkomsten 'zeer ernstig en absoluut niet van deze tijd zijn'. De vereniging kondigt maatregelen aan om een einde te maken aan de praktijken.

Lijkt me toch vrij duidelijk.


Ach ja, zolang het maar bij een ander gebeurd he ? een vrouw bv. :moe:

Divine_70
28-01-06, 20:48
Geplaatst door ~Panthera~
Ach ja, zolang het maar bij een ander gebeurd he ? een vrouw bv. :moe:

Blijkbaar wel ja :cheefbek:

Tomas
28-01-06, 21:10
Geplaatst door Divine_70


Lijkt me toch vrij duidelijk.

Het AD verhaal van gister was wat uitgebreider dan dit. Daar werd vermeldt dat mannen ook wel gebruikt werden. Verder is het niet vanzelfsprekend dat gynaecologen perse mannen zijn.

Maar als jij hier sexuele motieven achter zoekt moet je je vooral niet door mij tegen laten houden. Lijkt me een hele normale en gezonde gedachtengang. Heus. Je bent echt normaal.

Victory
28-01-06, 21:13
Er moeten gewoon meer vrouwelijke doktoren komen... dan los je al dit shit op.

Tomas
28-01-06, 21:15
Geplaatst door Victory
Er moeten gewoon meer vrouwelijke doktoren komen... dan los je al dit shit op.

Dan kies ik voor lokale verdoving.

David
28-01-06, 21:16
Geplaatst door ~Panthera~
Inderdaad, gewoon optyfen als je niet met je poten van vrouwen af kunt blijven. :mad:



Welnee, Victory Leandros heeft gelijk.
Mannen gaan naar de dokter omdat ze zich niet lekker voelen.
Vrouwen gaan naar de dokter uit hitsigheid. Omdat het hoeren zijn. En hele ordinaire.

:moe:

Foxcave1
28-01-06, 21:19
Ik weet niet hoe sommigen het verhaal lezen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat die doktoren zich sexueel geraakt voelen als je daar met een man (vrouw) of zes rondom een patient staat, daarbij ook nog enige assistenten, en dan maar "voelen".

Een ieder die dat anders ziet moet misschien eens met een ander soort dokter praten, die noemen ze wel psycholoog.

Divine_70
28-01-06, 21:19
Geplaatst door Tomas
Het AD verhaal van gister was wat uitgebreider dan dit. Daar werd vermeldt dat mannen ook wel gebruikt werden. Verder is het niet vanzelfsprekend dat gynaecologen perse mannen zijn.

Maar als jij hier sexuele motieven achter zoekt moet je je vooral niet door mij tegen laten houden. Lijkt me een hele normale en gezonde gedachtengang. Heus. Je bent echt normaal.

Enig idee hoe het voelt als je dan eindelijk in de stijgbeugels ligt? :moe:
en dan te bedenken dat... dat.... nou ja, never mind... :jammer:

Victory
28-01-06, 21:20
Geplaatst door Tomas
Dan kies ik voor lokale verdoving.
Ja, jij wilt wel dat mannen aan je zitten en allemaal onderzoekt materiaal in je achterkant stoppen.

:kotsen:

Divine_70
28-01-06, 21:23
Geplaatst door Tomas
Dan kies ik voor lokale verdoving.

Ik denk eerder dat ie bedoeld dat ie bij verstand wil blijven om er dan van te kunnen genieten. :rolleyes:

Tomas
28-01-06, 21:24
Geplaatst door Victory
Ja, jij wilt wel dat mannen aan je zitten en allemaal onderzoekt materiaal in je achterkant stoppen.

:kotsen:

Dat ligt aan mijn aandoening. Ik ga dan ook eigenlijk nooit met sexuele fantasien naar het ziekenhuis. Bij jou kan dat anders liggen. Ik begrijp dat jij die eigenlijk bij ieder topic hebt? Dat kan de leeftijd zijn.

Tomas
28-01-06, 21:26
Geplaatst door Divine_70
Ik denk eerder dat ie bedoeld dat ie bij verstand wil blijven om er dan van te kunnen genieten. :rolleyes:

Als je in de fase zit dat je overal sex en sexualiteit ziet dan kan je er maar beter van genieten. Anders raak je door jezef tamelijk gefrustreerd.

David
28-01-06, 21:30
Geplaatst door Victory
Ja, jij wilt wel dat mannen aan je zitten en allemaal onderzoekt materiaal in je achterkant stoppen.

:kotsen:

Zolang dat materiaal goed onderzoekt is, is er weinig aan de hand.

mark61
28-01-06, 21:33
Geplaatst door Divine_70
Jees,dit is toch absurd??
Ik zal 100 kilometer rijden terwijl ik er eentje naast de deur heb wijze van spreken, alleen omdat ik bang zou moeten zijn dat ie gekke dingen doet?.
Hij heeft zijn testosteron maar onder controle te houden, als ie dat niet kan had ie geen gyneacoloog moeten worden maar gigolo.

Je moet m alleen even vragen of ie op maroc.nl onder de nick Fikkie prikt.

mark61
28-01-06, 21:35
Geplaatst door Foxcave1
Een ieder die dat anders ziet moet misschien eens met een ander soort dokter praten, die noemen ze wel psycholoog.

:hihi: Een vrouw, mag ik hopen.

Divine_70
28-01-06, 21:37
Geplaatst door mark61
Je moet m alleen even vragen of ie op maroc.nl onder de nick Fikkie prikt.

:loens: Krijg ineens nare visioenen van een discussie met een man die mijn Gyneacoloog zou kunnen zijn ??? :nerveus:

mark61
28-01-06, 21:37
Geplaatst door Divine_70
Waarom zijn er eigenlijk grotensdeels mannelijke gyneacologen.


Word er zelf een.

Het is niet de schuld van mannen dat vrouwen geen gynaecoloog worden. Of zou het een samenzwering zijn?

Divine_70
28-01-06, 21:38
Geplaatst door mark61
Word er zelf een.

Daar is het nu wel een beetje laat voor . :cheefbek:

Geen idee trouwens waarom er meer mannen zijn op dat gebied.
Ze zijn overduidelijk in de meerderheid.

mark61
28-01-06, 21:39
Geplaatst door Divine_70
:loens: Krijg ineens nare visioenen van een discussie met een man die mijn Gyneacoloog zou kunnen zijn ??? :nerveus:

Chances are < 0,0001. Ik weet eigenlijk niet of er een Iraanse gynaecoloog in NL is. If so, chances dat ie geestelijk gezonder is dan Fikkie is > 99,9%

I love kansberekening.

Divine_70
28-01-06, 21:41
Geplaatst door mark61
Chances are < 0,0001. Ik weet eigenlijk niet of er een Iraanse gynaecoloog in NL is. If so, chances dat ie geestelijk gezonder is dan Fikkie is > 99,9%

I love kansberekening.

Die kans kan ik verwaarlozen dan. :haha:

mark61
28-01-06, 21:42
Geplaatst door Divine_70
Daar is het nu wel een beetje laat voor . :cheefbek:

Geen idee trouwens waarom er meer mannen zijn op dat gebied.
Ze zijn overduidelijk in de meerderheid.

Ik denk dat vrouwen het maar een onaangename studie vinden. Anders zou ik het niet weten. Vraag s om je heen. Huisartsen, cardiologen etc. zijn er zat.

Victory
28-01-06, 21:43
De meeste patienten in Iraanse ziekenhuizen zijn arabieren (van andere middenoosten landen), ze komen masaal naar Iran omdat Iran de Islamitische wetgeving strikt volgt. Er zijn heel veel Iraanse vrouwelijke doktoren. In elke ziekenhuis heb je wel minimaal 1 of meerdere etages die alleen voor vrouwen toegangbaar zijn. (soms wel een hele gebouw)...

Divine_70
28-01-06, 21:45
Geplaatst door Victory
De meeste patienten in Iraanse ziekenhuizen zijn arabieren (van andere middenoosten landen), ze komen naar Iran omdat Iran de Islamitische wetgeving strikt volgt. Er zijn heel veel Iraanse vrouwelijke doktoren. In elke ziekenhuis heb je wel minimaal 1 of meerdere etages die alleen voor vrouwen toegangbaar zijn. (soms wel een hele gebouw)...

Victory......... dit is Nederland, en om nou helemaal naar Iran af te reizen voor een inwendig onderzoek lijkt me een beetje ver gezocht. :hihi:

freya
28-01-06, 21:45
Ik ben het voor de verandering eens met Tomas eens.
Als ik onder narcose lig in een ziekenhuis waar artsen worden opgeleid, dan valt er te verwachten dat er allerlei niet zo heel erg nodige onderzoekjes gedaan worden, omdat dat goed is voor de opleiding van de co-assistenten.

Ik heb er geen last van, want merk het niet en ze beschadigen niets, dus ik zou me er niet zo druk over kunnen maken.

Kan ook gebeuren als ik daar lig voor een grote buikoperatie en een co krijgt de opdracht om even naar bepaalde organen te zoeken.

Zo worden artsen opgeleid, niemand wil een dokter die alleen boeken heeft gelezen toch?

Victory
28-01-06, 21:48
Geplaatst door Divine_70
Victory......... dit is Nederland, en om nou helemaal naar Iran af te reizen voor een inwendig onderzoek lijkt me een beetje ver gezocht. :hihi:
Dat weet ik... :) maar je begrijpt dan hoe belangrijk het is voor moslims dat ze helemaal naar een andere land afreizen.... kijk... ik heb er niks op tegen dat jij naar een mannelijke doktor gaat, maar moslims willen dat niet..

David
28-01-06, 21:51
Geplaatst door freya
Ik ben het voor de verandering eens met Tomas eens.
Als ik onder narcose lig in een ziekenhuis waar artsen worden opgeleid, dan valt er te verwachten dat er allerlei niet zo heel erg nodige onderzoekjes gedaan worden, omdat dat goed is voor de opleiding van de co-assistenten.

Ik heb er geen last van, want merk het niet en ze beschadigen niets, dus ik zou me er niet zo druk over kunnen maken.

Kan ook gebeuren als ik daar lig voor een grote buikoperatie en een co krijgt de opdracht om even naar bepaalde organen te zoeken.

Zo worden artsen opgeleid, niemand wil een dokter die alleen boeken heeft gelezen toch?


Da's zeker waar. Toen ik elf jaar geleden drie maanden in een Academisch Ziekenhuis lag, werd ik om de haverklap de collegezaal ingereden, of had een tros studenten rond m'n bed. Ze mochten van mij alles onderzoeken - wat ik had was heel zeldzaam en wellicht konden ze er wat van leren. Maar het punt is: er dient toestemming gevraagt te worden. Altijd.

Divine_70
28-01-06, 21:53
Geplaatst door Victory
Dat weet ik... :) maar je begrijpt dan hoe belangrijk het is voor moslims dat ze helemaal naar een andere land afreizen.... kijk... ik heb er niks op tegen dat jij naar een mannelijke doktor gaat, maar moslims willen dat niet..

Dat snap ik ook wel,
vind dit alleen een beetje verontrustend bericht om te lezen.

Quote David : Maar het punt is: er dient toestemming gevraagt te worden. Altijd.

Dat is gewoon zo.
Als je je eigen artsen al niet meer kan vertrouwen.

Tomas
28-01-06, 21:55
Geplaatst door David
Da's zeker waar. Toen ik elf jaar geleden drie maanden in een Academisch Ziekenhuis lag, werd ik om de haverklap de collegezaal ingereden, of had een tros studenten rond m'n bed. Ze mochten van mij alles onderzoeken - wat ik had was heel zeldzaam en wellicht konden ze er wat van leren. Maar het punt is: er dient toestemming gevraagt te worden. Altijd.

Dat is wel netter ja. Dus ook als ze tijdens een operatie wat studenten willen toelaten. Of is dat niet sowieso het geval bij een academisch ziekenhuis? Is dat niet het principiele verschil met een gewoon ziekenhuis?

Tomas
28-01-06, 21:56
Geplaatst door Divine_70
Dat snap ik ook wel,
vind dit alleen een beetje verontrustend bericht om te lezen.

Quote David : Maar het punt is: er dient toestemming gevraagt te worden. Altijd.

Dat is gewoon zo.
Als je je eigen artsen al niet meer kan vertrouwen.

Het is netter, maar wat mij betreft heeft dit niks met vertrouwen te maken. Als een dokter mijn apendix gaat weghalen maar anpersand tot de conclusie komt dat er achter mn dikke darm ook nog een tumor zit en deze zonder mijn toestemming weghaalt zie ik dat niet als het schenden van vertrouwen. Hoe intiem mijn dikke darm ook is.

David
28-01-06, 21:58
Geplaatst door Tomas
Dat is wel netter ja. Dus ook als ze tijdens een operatie wat studenten willen toelaten. Of is dat niet sowieso het geval bij een academisch ziekenhuis? Is dat niet het principiele verschil met een gewoon ziekenhuis?


Ligt er aan wat je hebt. Ik lag op m'n 29e tussen zo'n twintig chemokuren van boven de 70. Daar keek geen student naar om. Maar een knul van 29 met drie herseninfarcten, Pfeiffer, Hepatitus b, ontstoken darmen, lever, milt, maag, nieren, bijnieren, zenuwen en aderen, volledig in de Calvin Klein, dat vonden ze wel interessant. Zelf vond ik het overdreven.

Divine_70
28-01-06, 21:58
Geplaatst door Tomas
Het is netter, maar wat mij betreft heeft dit niks met vertrouwen te maken. Als een dokter mijn apendix gaat weghalen maar anpersand tot de conclusie komt dat er achter mn dikke darm ook nog een tumor zit en deze zonder mijn toestemming weghaalt zie ik dat niet als het schenden van vertrouwen. Hoe intiem mijn dikke darm ook is.

Jees, dit is toch een heel ander onderwerp.
Dat spreekt voor zich, trouwens, ook dat word besproken voordat je onder het mes gaat.
Eventuele uitzaaingen gaan we ook verwijderen.

Tomas
28-01-06, 22:00
Geplaatst door David
Ligt er aan wat je hebt. Ik lag op m'n 29e tussen zo'n twintig chemokuren van boven de 70. Daar keek geen student naar om. Maar een knul van 29 met drie herseninfarcten, Pfeiffer, Hepatitus b, ontstoken darmen, lever, milt, maag, nieren, bijnieren, zenuwen en aderen, volledig in de Calvin Klein, dat vonden ze wel interessant. Zelf vond ik het overdreven.

Euh ja.. Maar ik bedoel is het niet eigenlijk vanzelfsprekend dat je een beetje als studie object wordt gebruikt als je naar een academisch ziekenhuis gaat? Dat die toestemming vragen dus een beetje dubbel op is?

Tomas
28-01-06, 22:03
Geplaatst door Divine_70
Jees, dit is toch een heel ander onderwerp.
Dat spreekt voor zich, trouwens, ook dat word besproken voordat je onder het mes gaat.
Eventuele uitzaaingen gaan we ook verwijderen.

Ach, ik maak er een puinhoop van. Wat ik eigenlijk wilde zeggen -maar blijkbaar compleet vergeten was tijdens het schrijven- is dat ie gewoon ff tussen mn darmen keek of er niks verkeerds zou zitten. Of aan een co-assistent zou laten zien hoe de overgang er tussen een dunne en een dikke darm er nu precies uitziet. En dat terwijl mijn darmen mijn meest intieme plekje zijn. Ik laat ze anders echt nooit aan iemand zien. En niemand mag er ook aanzitten ook.

Divine_70
28-01-06, 22:05
Geplaatst door Tomas
Ach, ik maak er een puinhoop van. Wat ik eigenlijk wilde zeggen -maar blijkbaar compleet vergeten was tijdens het schrijven- is dat ie gewoon ff tussen mn darmen keek of er niks verkeerds zou zitten. Of aan een co-assistent zou laten zien hoe de overgang er tussen een dunne en een dikke darm er nu precies uitziet. En dat terwijl mijn darmen mijn meest intieme plekje zijn. Ik laat ze anders echt nooit aan iemand zien. En niemand mag er ook aanzitten ook.

Wou je anders net vragen of ik je twaalfvingerige darm eens van dichtbij mocht gaan bekijken............

Goodnight
28-01-06, 22:07
Nu worden er allerlei noodzakelijke behandelingen verward met onderzoekjes waar:

A.Vooraf geen toestemming voor gevraagd is.
B. De studenten dient,maar niet de patient die vooraf niet is ingelicht.

Ik zou helemaal de pan uit flippen als men dat bij mij zou doen!

Als ze medicijnen willen uittesten gebruiken ze hiervoor ook vrijwilligers voor.
Ze schrijven het toch ook niet als proef uit aan onwetende patienten

Tomas
28-01-06, 22:11
Geplaatst door Divine_70
Wou je anders net vragen of ik je twaalfvingerige darm eens van dichtbij mocht gaan bekijken............

Jammer dan. Mijn hart had je zo mogen hebben.

mark61
28-01-06, 22:12
Geplaatst door Goodnight
B. De studenten dient,maar niet de patient die vooraf niet is ingelicht.

Dient alle volgende patiënten. Jij niks over voor de medevrouw?


Ik zou helemaal de pan uit flippen als men dat bij mij zou doen!

Als die studenten niet waren gaan klikken had niemand het geweten. :cheefbek:

Divine_70
28-01-06, 22:13
Geplaatst door Tomas
Jammer dan. Mijn hart had je zo mogen hebben.

Dan "neem" ik daarna wel. :stout:

Goodnight
28-01-06, 22:15
Geplaatst door mark61
Dient alle volgende patiënten. Jij niks over voor de medevrouw?[quote] Niet als ik daar niet zelf over mag beslissen
Stel jij jezelf ter beschikking als proefpersoon voor het testen van medicatie?



[quote]Als die studenten niet waren gaan klikken had niemand het geweten. :cheefbek: al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel....


Dus wat niet weet wat niet deert?

~Panthera~
28-01-06, 22:15
Sorry hoor, maar ik vind dit dus allemaal gelul : ZO'N BEK over de INTEGRITEIT VAN HET LICHAAM , maar als het dan op deze manier gebeurd is het ineens WEL goed ?
Sodeflikker op ! :fuckit2:

Toestemming vragen. klaar.

mark61
28-01-06, 22:17
Geplaatst door Goodnight
al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel....


Dus wat niet weet wat niet deert?

Soms. Of dat in dit geval is week niet. Afhankelijk van persoon.

Ik wil een heleboel niet weten.

Het rioolslib in het kippevoer, van die kippen die jij eet.

De chemicaliën in brood. Vage associaties met varkenshaar. Vraag Tr_imp er nog s naar, die heeft er verstand van.

Het idee dat mijn drinkwater al een keer of 10 door mijn medeburgers is gepasseerd.

Need I go on?

Goodnight
28-01-06, 22:18
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry hoor, maar ik vind dit dus allemaal gelul : ZO'N BEK over de INTEGRITEIT VAN HET LICHAAM , maar als het dan op deze manier gebeurd is het ineens WEL goed ?
Sodeflikker op ! :fuckit2:

Toestemming vragen. klaar.


:haha:


Zeg het ze hoor Pantertje! :handbang:

Tomas
28-01-06, 22:18
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry hoor, maar ik vind dit dus allemaal gelul : ZO'N BEK over de INTEGRITEIT VAN HET LICHAAM , maar als het dan op deze manier gebeurd is het ineens WEL goed ?
Sodeflikker op ! :fuckit2:

Toestemming vragen. klaar.

Wat een stress. Yep, in dit geval staat "de integriteit van het lichaam" op een iets lager pitje. That's the whole point van ziekenhuizen en dokters enzo. Dat zijn geen beulen, gevangenisbewaarders of misdadigers enzo. Althans meestal.

Goodnight
28-01-06, 22:18
Geplaatst door mark61
Soms. Of dat in dit geval is week niet. Afhankelijk van persoon.

Ik wil een heleboel niet weten.

Het rioolslib in het kippevoer, van die kippen die jij eet.

De chemicaliën in brood. Vage associaties met varkenshaar. Vraag Tr_imp er nog s naar, die heeft er verstand van.

Het idee dat mijn drinkwater al een keer of 10 door mijn medeburgers is gepasseerd.

Need I go on?

En je punt is?

David
28-01-06, 22:20
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry hoor, maar ik vind dit dus allemaal gelul : ZO'N BEK over de INTEGRITEIT VAN HET LICHAAM , maar als het dan op deze manier gebeurd is het ineens WEL goed ?
Sodeflikker op ! :fuckit2:

Toestemming vragen. klaar.




Dat zeg ik.

mark61
28-01-06, 22:21
Geplaatst door Goodnight
En je punt is?


Ik wil een heleboel niet weten.



Zo lang was mijn tekst nou ook niet.

Tomas
28-01-06, 22:23
Geplaatst door David
Dat zeg ik.

Heb ik je antwoord over het fenomeen academisch ziekenhuis nu gemist of weet jij het ook niet?

mark61
28-01-06, 22:23
Geplaatst door David
Dat zeg ik.

Maar wel wat minder hard.

~Panthera~
28-01-06, 22:23
Geplaatst door David
Dat zeg ik.



Dank u. :fpetaf:

~Panthera~
28-01-06, 22:24
Geplaatst door mark61
Maar wel wat minder hard.


Blijkbaar nog niet hard genoeg.
Maar dat geeft niet, daar heb je gelukkig hier de negeerbak voor.

Goodnight
28-01-06, 22:24
Geplaatst door mark61
Ik wil een heleboel niet weten.



Zo lang was mijn tekst nou ook niet.

Maar jouw punt is eigenlijk nog steeds niet duidelijk.

Wat heeft jouw niet-willen-weten houding te maken met ongevraagd als proefstudieobject van studenten fungereren?

David
28-01-06, 22:26
Geplaatst door mark61
Maar wel wat minder hard.



TOE
STEM
MING
VRAGEN

mark61
28-01-06, 22:26
Geplaatst door Tomas
Heb ik je antwoord over het fenomeen academisch ziekenhuis nu gemist of weet jij het ook niet?

Andere ziekenhuizen leiden ook wel op, maar alleen voor lagere, niet medische beroepen.

David
28-01-06, 22:29
Geplaatst door Tomas
Heb ik je antwoord over het fenomeen academisch ziekenhuis nu gemist of weet jij het ook niet?


Academische Ziekenhuizen zijn verbonden aan universiteiten. voor de wat lastigere ziektes. Ze leiden er studenten op tot dokter. doen ze in gewone ziekenhuizen niet, volgens mij. Daar ga je als student heen als je al bijna klaar bent. Co-schappen. Toch?

mark61
28-01-06, 22:29
Geplaatst door Goodnight
Maar jouw punt is eigenlijk nog steeds niet duidelijk.

Wat heeft jouw niet-willen-weten houding te maken met ongevraagd als proefstudieobject van studenten fungereren?

Dat ik me in het algemeen afvraag of het kwaad kan als je sommige dingen niet weet. Sommige. Wil jij alles weten? Wat doe je met mijn kippeninfo?




Studenten moeten opgeleid. Daar zijn vrijwilligers voor nodig. Dus moeten ze het vragen. Specialisten zijn arrogante horken. Denken: al dat gezeik voor een onderzoekje, straks blijft er geen vrijwilliger over.

Tomas
28-01-06, 22:32
Geplaatst door David
Academische Ziekenhuizen zijn verbonden aan universiteiten. voor de wat lastigere ziektes. Ze leiden er studenten op tot dokter. doen ze in gewone ziekenhuizen niet, volgens mij. Daar ga je als student heen als je al bijna klaar bent. Co-schappen. Toch?

Zoiets dacht ik ook. Dan weet je toch ook dat er studenten aan je bed komen en dat er zelfs een publieke trubine in de OK is? Dat ze even vaginaal wat mogen oefenen is nog wel een stapje verder. Daar zou wat mij betreft expliciet toestemming om gevraagd moeten worden. Maar zelf blijf ik er bij: al zouden ze me anaal onderzoeken omdat 't zo zou uitkomen, het zou aan me reet roesten. Tenzij ik natuurlijk uit narcose zou komen met pijn in me..

mark61
28-01-06, 22:33
Geplaatst door David
TOE
STEM
MING
VRAGEN

OK got ya. Al was een kleurtje niet gek geweest.

Maar wat gaan we nou doen met die tresspassende gynaecologen? Castreren?

~Panthera~
28-01-06, 22:33
Geplaatst door mark61
Specialisten zijn arrogante horken. Denken: al dat gezeik voor een onderzoekje, straks blijft er geen vrijwilliger over.

Dat zijn het zeker, believe me. seen alot.


Nee, nu dit naar boven komt is er straks geen hond meer die "ja" ergens op zegt.
Hebben ze weer fijn voor elkaar gekregen. :duim:

Goodnight
28-01-06, 22:33
Geplaatst door mark61
Dat ik me in het algemeen afvraag of het kwaad kan als je sommige dingen niet weet. Sommige. Wil jij alles weten? Wat doe je met mijn kippeninfo?




Studenten moeten opgeleid. Daar zijn vrijwilligers voor nodig. Dus moeten ze het vragen. Specialisten zijn arrogante horken. Denken: al dat gezeik voor een onderzoekje, straks blijft er geen vrijwilliger over.

Laat ik heel kort en duidelijk zijn:

Geen gefrummel aan mijn lichaam zonder mijn toestemming.PUNT

Tomas
28-01-06, 22:35
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zijn het zeker, believe me. seen alot.


Nee, nu dit naar boven komt is er straks geen hond meer die "ja" ergens op zegt.
Hebben ze weer fijn voor elkaar gekregen. :duim:

Maakt hun niks uit hoor, het is alleen maar vervelend voor ons patienten dat we dan alleen nog maar met theoretici zitten.

Tomas
28-01-06, 22:38
Geplaatst door Goodnight
Laat ik heel kort en duidelijk zijn:

Geen gefrummel aan mijn lichaam zonder mijn toestemming.PUNT

Ik vond het zelf heel verbazend dat dit topic zo snel helemaal over was gegaan op sexuele motieven. Vic komt daar mee en iedereen volgt. Volgens mij blijft dat onderhuids toch door zeveren.

~Panthera~
28-01-06, 22:38
Geplaatst door mark61

Maar wat gaan we nou doen met die tresspassende gynaecologen? Castreren?

Naar HLS sturen, in een kooitje. :roken:

mark61
28-01-06, 22:38
Geplaatst door Goodnight
Laat ik heel kort en duidelijk zijn:

Geen gefrummel aan mijn lichaam zonder mijn toestemming.PUNT

Safi.





En die kippen? :strik:

Goodnight
28-01-06, 22:40
Geplaatst door mark61
Safi.





En die kippen? :strik:

Wordt gewoon vegetarisch.










zeur.

Goodnight
28-01-06, 22:41
Geplaatst door Tomas
Ik vond het zelf heel verbazend dat dit topic zo snel helemaal over was gegaan op sexuele motieven. Vic komt daar mee en iedereen volgt. Volgens mij blijft dat onderhuids toch door zeveren.

Het gaat mij niet om het sexuele, het gaat mij om het feit dat je zonder toestemming wordt gebruikt.

Voor de rest intresseert het mij niet of de dokter man of vrouw is.

Een vrouw kan pot zijn en wat moet je dan?

mark61
28-01-06, 22:42
Geplaatst door Goodnight
Wordt gewoon vegetarisch.

Daar houd ik je aan. Maar denk aan al die kippen die je al gegeten hebt.

Maar serieus, wil een mens alles weten? Of mag ik het onderwerp niet verruimen?

Volgens mij willen de meeste mensen zo weinig mogelijk weten. Dat leidt maar tot nare nuanceringen. Over je medemens ofzo.



zeur.

is my middle name. :haha:

David
28-01-06, 22:42
Geplaatst door Tomas
Ik vond het zelf heel verbazend dat dit topic zo snel helemaal over was gegaan op sexuele motieven. Vic komt daar mee en iedereen volgt. Volgens mij blijft dat onderhuids toch door zeveren.


Dat doet Victory Leandros toch bij alles? Seks en raketten.

Tomas
28-01-06, 22:44
Geplaatst door Goodnight

Een vrouw kan pot zijn en wat moet je dan?

Nou, dat bedoel ik. Het blijft dus door zeveren. En ik begrijp echt niet hoe je sex zo kunt associeren met ziekte, dokters en ziekenhuizen. Of heb ik soms iets gemist door nog nooit een "dokters rommantje" te hebben gelezen...?

Goodnight
28-01-06, 22:47
Geplaatst door mark61
Daar houd ik je aan. Maar denk aan al die kippen die je al gegeten hebt.

Maar serieus, wil een mens alles weten? Of mag ik het onderwerp niet verruimen?

Volgens mij willen de meeste mensen zo weinig mogelijk weten. Dat leidt maar tot nare nuanceringen. Over je medemens ofzo.




is my middle name. :haha:

:rolleyes:

Ik hoef niet alles te weten....maar dit soort info wil ik toch wel weten.

Men wil iets van je, dus dient men dat te vragen.......is niet zo moeilijk toch :vreemd:

Divine_70
28-01-06, 22:48
:regie: Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden regelmatig 'betast' zonder dat ze daarvoor toestemming hebben gegeven. Volgens geneeskundestudenten worden de verdoofde patiënten ongevraagd als 'oefenpoppen' gebruikt. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

Goodnight
28-01-06, 22:48
Geplaatst door Tomas
Nou, dat bedoel ik. Het blijft dus door zeveren. En ik begrijp echt niet hoe je sex zo kunt associeren met ziekte, dokters en ziekenhuizen. Of heb ik soms iets gemist door nog nooit een "dokters rommantje" te hebben gelezen...?

Ik weet niets van dokter roMaNNetjes.....

Maar waar doe ik dat dan volgens jou?

Die associatie tussen sex, ziekte etc.?

mark61
28-01-06, 22:49
Geplaatst door David
Dat doet Victory Leandros toch bij alles? Seks en raketten.


Fallische symbolen, so seventies.

Divine_70
28-01-06, 22:49
:regie: AMSTERDAM - Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden zonder dat ze het weten betast. Zij zijn daarbij een 'levende oefenpop' voor artsen in opleiding. Deze co-assistenten worden door hun opleiders, gynaecologen, aangespoord om de bewusteloze patiënt vaginaal te onderzoeken. Dat schrijft Algemeen Dagblad vrijdag.

Goodnight
28-01-06, 22:49
Geplaatst door Divine_70
:regie: Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden regelmatig 'betast' zonder dat ze daarvoor toestemming hebben gegeven. Volgens geneeskundestudenten worden de verdoofde patiënten ongevraagd als 'oefenpoppen' gebruikt. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

Je moet niet zeuren,alles willen weten en een onderzoek associe-eren met sex.....volgens de heren...ahum.

~Panthera~
28-01-06, 22:50
Geplaatst door Divine_70
:regie: Vrouwen die een gynaecologische operatie ondergaan, worden regelmatig 'betast' zonder dat ze daarvoor toestemming hebben gegeven. Volgens geneeskundestudenten worden de verdoofde patiënten ongevraagd als 'oefenpoppen' gebruikt. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.


Laat maar, het gaat om vrouwen en DUS is het niet belangrijk.
Another day, same old shit.

Tomas
28-01-06, 22:51
Geplaatst door Goodnight
Ik weet niets van dokter roMaNNetjes.....

Maar waar doe ik dat dan volgens jou?

Die associatie tussen sex, ziekte etc.?

Lees je reply waarop ik reageer zelf ff. Ik kan 'm wel voorlezen maar dat hoor je niet.

mark61
28-01-06, 22:51
Geplaatst door Goodnight
Men wil iets van je, dus dient men dat te vragen.......is niet zo moeilijk toch :vreemd:

Nope, maar daar waren we het aan het begin al over eens.

Vandaar deze poging tot discussie.





Persoonlijk vond ik dat van die kippen toch wel dringend relevante info, voor mezelf dan.

David
28-01-06, 22:51
Geplaatst door Goodnight
Maar waar doe ik dat dan volgens jou?

Die associatie tussen sex, ziekte etc.?


Welnee, jij niet. Victory Leandros deed dat, en daardoor krijgt heel deze discussie een wat vreemde bijsmaak.

Tomas
28-01-06, 22:52
Laat maar. Ik kap ermee. Zinloosheid rules.

Goodnight
28-01-06, 22:53
Geplaatst door Tomas
Lees je reply waarop ik reageer zelf ff. Ik kan 'm wel voorlezen maar dat hoor je niet.

Ik denkd at je dat zelf ff moet doen...ik weet namelijk heel goed wat ik geschreven heb en wat ik daarmee bedoel.
Daarbij vergetend dat er natuurlijk altijd mensen hier rondlopen die er een eigen draai aangeven....


Tsja zal ik mee moeten leren leven vrees ik.

Goodnight
28-01-06, 22:54
Geplaatst door mark61
Nope, maar daar waren we het aan het begin al over eens.

Vandaar deze poging tot discussie.





Persoonlijk vond ik dat van die kippen toch wel dringend relevante info, voor mezelf dan.

Ik zei toch: word dan vegetarier.....

Poging tot discussie was van meet af aan al gedoemd te mislukken....moet je na al die jaren op maroc.nl toch wel weten?

mark61
28-01-06, 22:54
Geplaatst door ~Panthera~
Laat maar, het gaat om vrouwen en DUS is het niet belangrijk.
Another day, same old shit.

Studenten zijn vaak zenuwachtig voor hun eerste onderzoek. Ik heb ooit eens een jongen gehad bij wie het zweet in druppels van zijn gezicht liep.

Reality check.

Zou het echt door Fikkie komen?

David
28-01-06, 22:56
Geplaatst door mark61
Ik heb ooit eens een jongen gehad bij wie het zweet in druppels van zijn gezicht liep.


Heb ik zo vaak gehad, zo'n jongen. :stout:

Goodnight
28-01-06, 22:58
Geplaatst door David
Heb ik zo vaak gehad, zo'n jongen. :stout:


:haha:

mark61
28-01-06, 23:00
Geplaatst door Goodnight
Ik zei toch: word dan vegetarier.....

Poging tot discussie was van meet af aan al gedoemd te mislukken....moet je na al die jaren op maroc.nl toch wel weten?

Ik eet alleen biologische kippen.

Vroeg me af of je je gezondheid sterker beïnvloed voelt door kippen gevoed met stront en chemicaliën, of toucheren.

Goodnight
28-01-06, 23:01
Geplaatst door mark61
Ik eet alleen biologische kippen.

Vroeg me af of je je gezondheid sterker beïnvloed voelt door kippen gevoed met stront en chemicaliën, of toucheren.

:haha:

Yeah right biologische kippen...geloof je dat zelf?


owja, dat wilde je niet weten he?



mensen, was weer gezellug...ik ga Las Vegas kijken..... :zwaai:

~Panthera~
28-01-06, 23:03
Geplaatst door mark61
Studenten zijn vaak zenuwachtig voor hun eerste onderzoek. Ik heb ooit eens een jongen gehad bij wie het zweet in druppels van zijn gezicht liep.

Reality check.

Zou het echt door Fikkie komen?

Nee hoor, het gaat erom dat vrouwen dat niet ongevraagd willen, en het meteen door de "heren" weer afgedaan wordt alszijnde dat vrouwen dat niet mogen vinden eigenlijk. :jammer:

*edit*

Weer een fantastisch voorbeeld tevens van hoe vrouwen serieus genomen worden. :watte?:

Divine_70
28-01-06, 23:04
Geplaatst door ~Panthera~
Nee hoor, het gaat erom dat vrouwen dat niet ongevraagd willen, en het meteen door de "heren" weer afgedaan wordt alszijnde dat vrouwen dat niet mogen vinden eigenlijk. :jammer:

Ach, wat zou het, als je daar dan toch als vrouw met je benen wijd in de stijgbeugel ligt........
Dan maar gelijk alles uitproberen, ze komt er tenslotte toch niet achter........... :jammer:

sjo
28-01-06, 23:41
Geplaatst door ~Panthera~
Nee hoor, het gaat erom dat vrouwen dat niet ongevraagd willen, en het meteen door de "heren" weer afgedaan wordt alszijnde dat vrouwen dat niet mogen vinden eigenlijk. :jammer:

*edit*

Weer een fantastisch voorbeeld tevens van hoe vrouwen serieus genomen worden. :watte?:

Wat een kul allemaal........zijn jullie van mening dat je genitalieen van goud zijn ?

gr.
sjo

Divine_70
28-01-06, 23:42
Geplaatst door sjo
Wat een kul allemaal........zijn jullie van mening dat je genitalieen van goud zijn ?

gr.
sjo

Dat vind jij niet??
Leg dan eens uit waarom de kerels er zo gek op zijn, dat ze wel van goud hadden KUNNEN zijn ?

~Panthera~
28-01-06, 23:44
Geplaatst door sjo
Wat een kul allemaal........zijn jullie van mening dat je genitalieen van goud zijn ?

gr.
sjo


Mogen ze in de TBS kliniek ook al prikken, tegenwoordig ?

Vergeet je enkelband niet, on the way out.

Soldim
28-01-06, 23:47
Geplaatst door mark61
Ik eet alleen biologische kippen.

Vroeg me af of je je gezondheid sterker beïnvloed voelt door kippen gevoed met stront en chemicaliën, of toucheren.

Van alles wat je 'biologisch' kunt eten zijn kippen en eieren het meest risico vol, geen antibiotica betekend hogere kans op salmonelle en lysteria ;)

Karin.N
28-01-06, 23:47
Geplaatst door sjo
Wat een kul allemaal........zijn jullie van mening dat je genitalieen van goud zijn ?

gr.
sjo


Nee, die zijn privé! Ook als ik onder narcose ben!

sjaakie
29-01-06, 14:17
Geplaatst door freya
Ik ben het voor de verandering eens met Tomas eens.
Als ik onder narcose lig in een ziekenhuis waar artsen worden opgeleid, dan valt er te verwachten dat er allerlei niet zo heel erg nodige onderzoekjes gedaan worden, omdat dat goed is voor de opleiding van de co-assistenten.

Ik heb er geen last van, want merk het niet en ze beschadigen niets, dus ik zou me er niet zo druk over kunnen maken.

Kan ook gebeuren als ik daar lig voor een grote buikoperatie en een co krijgt de opdracht om even naar bepaalde organen te zoeken.

Zo worden artsen opgeleid, niemand wil een dokter die alleen boeken heeft gelezen toch?

alstublieft niet op deze manier (http://www4.loi.nl/Artikelen/Campagnes/index.htm?dct=0&iframe=PRD_001850)
:hardlach:

mark61
29-01-06, 14:18
Geplaatst door Soldim
Van alles wat je 'biologisch' kunt eten zijn kippen en eieren het meest risico vol, geen antibiotica betekend hogere kans op salmonelle en lysteria ;)

Die ken ik met gemak aan.

Divine_70
29-01-06, 14:20
Geplaatst door Soldim
Van alles wat je 'biologisch' kunt eten zijn kippen en eieren het meest risico vol, geen antibiotica betekend hogere kans op salmonelle en lysteria ;)

Normaliter krijg je eerst Salmonella en daarna pas de Antibiotica . :hihi: