PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Israël niet bereid met de Hamas te onderhandelen'.



~Panthera~
28-01-06, 22:22
'Israël niet bereid met de Hamas te onderhandelen'.

JERUZALEM - Israël is onder geen enkele omstandigheid bereid om met de fundamentalistische Hamas om de tafel te gaan zitten. Dat heeft de Israëlische minister van defensie Shaul Mofaz zaterdag gezegd. Israël is niet van plan om van de Hamas een legitieme organisatie te maken door de fundamentalisten als gesprekspartner te erkennen, zei Mofaz tegen de Israëlische televisiezender Channel 2.


Volgens Mofaz zal Israël ook doorgaan met het liquideren van Hamas-leiders zolang de organisatie aanslagen in en tegen Israël beraamt. Dat de bewuste Hamas-leiders eventueel deel uitmaken van een Palestijns kabinet maakt in dezen voor Israël niets uit, aldus de minister.

De politiek leider van de Hamas, Khaled Mashaal, liet zaterdag vanuit Syrië weten te willen samenwerken met alle Palestijnse facties. Mashaal zei ook dat zijn organisatie zich slechts zal houden aan bestaande afspraken met Israël voor zover dat in het belang van de Palestijnen is. Ook kondigde hij aan Ahmed Saadat te bevrijden, de leider van het radicale Volksfront voor de Bevrijding van Palestina. Saadat zit onder Westers toezicht in een Palestijnse gevangenis omdat hij opdracht heeft gegeven tot de moord op een Israëlische minister.

Eerder zaterdag maakte Israël bekend dat het Hamas-leiders die tot parlementslid verkozen zijn, niet zal toestaan vrij te reizen tussen de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever. Israël hoeft volgens een hoge ambtenaar van het ministerie van defensie niet toe te staan dat mensen die een "moorddadige organisatie" vertegenwoordigen kunnen gaan en staan waar ze willen. Momenteel mogen alleen hoge functionarissen van de Palestijnse Autoriteit vrijelijk reizen tussen Gaza en de Westoever

Soldim
28-01-06, 22:51
Geplaatst door ~Panthera~
Mashaal zei ook dat zijn organisatie zich slechts zal houden aan bestaande afspraken met Israël voor zover dat in het belang van de Palestijnen is.

Nou vind ik de Israelische houding nogal dom en onproductief, maar aan de andere kant, bovenstaande uitspraak maakt onderhandelen nou ook niet echt aantrekkelijk....

Victory
28-01-06, 22:56
Ok... dan weten de moslims genoeg... het is nu in ieder geval duidelijk wat er gedaan moet worden...

Karin.N
28-01-06, 23:10
Geplaatst door Victory
Ok... dan weten de moslims genoeg... het is nu in ieder geval duidelijk wat er gedaan moet worden...

Volgens mij wist jij dat al voor die tijd!

Tat-teg
28-01-06, 23:13
Geplaatst door ~Panthera~
'Israël niet bereid met de Hamas te onderhandelen'.



Met wie is Israel wel bereid te onderhandelen?

Karin.N
29-01-06, 00:55
Geplaatst door Tat-teg
Met wie is Israel wel bereid te onderhandelen?


Er zijn absoluut israeliers die niet wensen te onderhandelen. Maar hetzelfde geldt voor palestijnen.

Persoonlijk mogen ze van mij alle israeliers en palestijnen die niet met elkaar kunnen en willen samenleven op een lekke schuit zetten of id.

Amien
29-01-06, 10:42
Hoe is Israel eigenlijk ontstaan?

mark61
29-01-06, 12:33
Geplaatst door Soldim
Nou vind ik de Israelische houding nogal dom en onproductief, maar aan de andere kant, bovenstaande uitspraak maakt onderhandelen nou ook niet echt aantrekkelijk....

Het lijkt me nogal voor de hand liggen.

Hoofdzaken zijn dat Hamas al een jaar een eenzijdig bestand heeft lopen, ondanks alle provocaties en het gebrek aan enig uitzicht op vredesonderhandelingen (het is Israël dat al jaren weigert te praten), en dat Hamas een dappere reuzenzwaai heeft gemaakt door te willen praten en allerlei heftige uitspraken te bevriezen.

Meer dan dit kan Hamas werkelijk met goed fatsoen niet doen, onder de huidige omstandigheden. Ik sta er eerlijk gezegd versteld van.

mark61
29-01-06, 12:34
Geplaatst door Tat-teg
Met wie is Israel wel bereid te onderhandelen?

Met niemand.

mark61
29-01-06, 12:35
Geplaatst door Karin.N
Er zijn absoluut israeliers die niet wensen te onderhandelen. Maar hetzelfde geldt voor palestijnen.

Er is GEEN ENKELE Isr. partij die alle bezette gebieden wil opgeven. Kadima en Likoed willen niet eens praten.

~Panthera~
29-01-06, 12:42
Geplaatst door mark61
Met niemand.

Oei.

mark61
29-01-06, 12:43
Geplaatst door ~Panthera~
Oei.

Shocking nieuws, no?

~Panthera~
29-01-06, 12:44
Geplaatst door mark61
Shocking nieuws, no?



No. maar t kost je wel strafpunten bij Joods.nl

mark61
29-01-06, 12:46
Geplaatst door ~Panthera~
No. maar t kost je wel strafpunten bij Joods.nl

Kijk s aan. Nooit geprobeerd. Gaat me ook niet lukken denk ik.

~Panthera~
29-01-06, 12:48
Geplaatst door mark61
Kijk s aan. Nooit geprobeerd. Gaat me ook niet lukken denk ik.

Weet wel zeker van niet, iedereen met een afwijkende mening wordt er afgekinkeld.
Daar is Maroc nog democratischer bij, of mag je dat ook niet zeggen ? :argwaan:

mark61
29-01-06, 12:49
Geplaatst door ~Panthera~
Weet wel zeker van niet, iedereen met een afwijkende mening wordt er afgekinkeld.
Daar is Maroc nog democratischer bij, of mag je dat ook niet zeggen ? :argwaan:

Bah. Hou je mond, vrouwspersoon, of ik stuur Donner op je af.

Victory
29-01-06, 12:49
bij joods.nl heb je al een ban als je zegt dat israel misdaden heeft gepleegd...

~Panthera~
29-01-06, 12:50
Geplaatst door mark61
Bah. Hou je mond, vrouwspersoon, of ik stuur Donner op je af.

Die zet mijn zender dan even uit ? :roken:

mark61
29-01-06, 13:01
Geplaatst door ~Panthera~
Die zet mijn zender dan even uit ? :roken:

Een telefoontje naar UPC is genoeg.

~Panthera~
29-01-06, 13:06
Geplaatst door mark61
Een telefoontje naar UPC is genoeg.


Lukt zonder ook al aardig. :moe:

Spoetnik
29-01-06, 13:10
Geplaatst door ~Panthera~
No. maar t kost je wel strafpunten bij Joods.nl

Bestaat dat nog?

~Panthera~
29-01-06, 13:13
Geplaatst door Spoetnik
Bestaat dat nog?

Dacht het wel.

http://www.joods.nl/pages/LSShowElementsPage_v2.asp?ListID=168&articleid=53835

Spoetnik
29-01-06, 13:23
Geplaatst door ~Panthera~
Dacht het wel.

http://www.joods.nl/pages/LSShowElementsPage_v2.asp?ListID=168&articleid=53835

Ah, ik zie het al, ze hebben geen openbaar forum meer

Deze pagina geeft toegang tot het besloten gedeelte van de website.
http://www.joods.nl/user/login.asp?articleid=43746&token=34036547TaiScbQaSacQigRa

~Panthera~
29-01-06, 13:24
Geplaatst door Spoetnik
Ah, ik zie het al, ze hebben geen openbaar forum meer

Deze pagina geeft toegang tot het besloten gedeelte van de website.
http://www.joods.nl/user/login.asp?articleid=43746&token=34036547TaiScbQaSacQigRa


Yep, dat was al een tijd zo.

mark61
29-01-06, 13:26
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, dat was al een tijd zo.

En, hoe kom je aan een jood-verklaring?

~Panthera~
29-01-06, 13:29
Geplaatst door mark61
En, hoe kom je aan een jood-verklaring?


Aan je moeder vragen ?

freya
29-01-06, 13:44
Geplaatst door ~Panthera~
Weet wel zeker van niet, iedereen met een afwijkende mening wordt er afgekinkeld.
Daar is Maroc nog democratischer bij, of mag je dat ook niet zeggen ? :argwaan:

Maroc.nl is heel democratisch. Ondanks wat alle klagers en huilers graag willen doen geloven, worden mensen alleen gebanned als zij zich misdragen. Elke mening kan hier verkondigd worden, als het maar zonder schelden, beledigen en bewust provoceren gebeurd.

Toevallig komen de grootste jankers wel altijd uit dezelfde hoek, die zijn nl gewend dat ze op hun eigen webstekjes ( die ik hier maar niet zal noemen) nog veel grovere taal mogen uitslaan.

ronald
29-01-06, 15:11
Geplaatst door mark61
Het lijkt me nogal voor de hand liggen.

Hoofdzaken zijn dat Hamas al een jaar een eenzijdig bestand heeft lopen, ondanks alle provocaties en het gebrek aan enig uitzicht op vredesonderhandelingen (het is Israël dat al jaren weigert te praten), en dat Hamas een dappere reuzenzwaai heeft gemaakt door te willen praten en allerlei heftige uitspraken te bevriezen.

Meer dan dit kan Hamas werkelijk met goed fatsoen niet doen, onder de huidige omstandigheden. Ik sta er eerlijk gezegd versteld van.


Dat is natuurlijk de grootste onzin die je hier verkondigt. Hamas kan wel eenzijdig beslissen wat ze doen (in de praktijk kunnen ze toch altijd acht zg splinterpartijtjes schuilen), ze kunnen wel democratisch gekozen zijn maar als zij geweld en de opheffing van de staat Israel niet uit hun handvesten schrappen, dan is er vanuit Israel gezien geen enkele reden om met sze te praten. Alleen tegen ze. Wat sta je eigenlijk als een slappe jas achter hun goed fatsoen?

lebanese
29-01-06, 15:55
Geplaatst door ronald
Dat is natuurlijk de grootste onzin die je hier verkondigt. Hamas kan wel eenzijdig beslissen wat ze doen (in de praktijk kunnen ze toch altijd acht zg splinterpartijtjes schuilen), ze kunnen wel democratisch gekozen zijn maar als zij geweld en de opheffing van de staat Israel niet uit hun handvesten schrappen, dan is er vanuit Israel gezien geen enkele reden om met sze te praten. Alleen tegen ze. Wat sta je eigenlijk als een slappe jas achter hun goed fatsoen?

het punt is,hamas heeft al 1 jaar geen aanslage meer gepleegd,zij hebben al 1 jaar aan een eenzijdig bestand gehouden,terwijl israel door blijft gaan met het liquideren van hamas leiders!
dus wie is nou hier de terrorist?

komt nu ook nog es bij dat hamas contact met europa wil gaan verbeteren,zodat europa 3e man kan zijn in het vredesproces,een getuige

maar ik snap wel dat je anti hamas bent,maar jah...wat verwacht je van 1 jood he,en als je geen jood bent,verdedig de jode dan niet die ook christenen in betlehem slecht behandelen,sommige christenen zijn zelfs nog fanatieker anti israel,er zijn altijd wel bischoppen aanwezig bij 1 hamas preek!

Bart.NL
29-01-06, 19:37
Geplaatst door freya
Maroc.nl is heel democratisch. Ondanks wat alle klagers en huilers graag willen doen geloven, worden mensen alleen gebanned als zij zich misdragen. Elke mening kan hier verkondigd worden, als het maar zonder schelden, beledigen en bewust provoceren gebeurd.

Toevallig komen de grootste jankers wel altijd uit dezelfde hoek, die zijn nl gewend dat ze op hun eigen webstekjes ( die ik hier maar niet zal noemen) nog veel grovere taal mogen uitslaan.

Het staat of valt met de kwaliteit van de moderators, en ik moet zeggen dat is nu goed, maar het was wel eens minder goed in het verleden.

ronald
29-01-06, 21:57
Geplaatst door lebanese
het punt is,hamas heeft al 1 jaar geen aanslage meer gepleegd,zij hebben al 1 jaar aan een eenzijdig bestand gehouden,terwijl israel door blijft gaan met het liquideren van hamas leiders!
dus wie is nou hier de terrorist?

komt nu ook nog es bij dat hamas contact met europa wil gaan verbeteren,zodat europa 3e man kan zijn in het vredesproces,een getuige

maar ik snap wel dat je anti hamas bent,maar jah...wat verwacht je van 1 jood he,en als je geen jood bent,verdedig de jode dan niet die ook christenen in betlehem slecht behandelen,sommige christenen zijn zelfs nog fanatieker anti israel,er zijn altijd wel bischoppen aanwezig bij 1 hamas preek!


Nee...officieel doen ze nooit wat. En als ze de verantwoordelijkheid niet op zich nemen dan doet een andere broedergenootschap dat wel: een pot nat.
Hamas wil alleen met Europa praten voor het geld die zij zich aan hun neus voorbij zien gaan. En dan mag Europa zich niet met hun "democratie" bemoeien, nou pech dan, dan geen geld. Alsof de democratische verkiezingen een garantie zijn voor hun democratisch handelen? Laat maar eerst zien wat je wil. Dan pas moet gepraat worden. Bijna het hele Westen is anti-Hamas. Het grootste deel is een terroristische organisatie. Dat staat even buiten mijn joods-zijn. Rot even op met je demagogische verhaaltjes over de Christenen in Betlehem. Ik ken er meer dan jij, ben er vaker geweest en weet echt wel wat er onder hen speelt. Natuurlijk zijn ze "officieel" aanwezig...anders kom je op een verkeerde lijst. Zij weten ook wel voor hun eigen hachje te zorgen in dat klimaat.