PDA

Bekijk Volledige Versie : oproep tot boycot denemarken en noorwegen in qatar ivm spotprent



Mark
29-01-06, 09:34
Qaradawi call to boycott products
Web posted at: 1/29/2006 6:40:18
Source ::: The Peninsula/ AFP
DOHA: Islamic scholars, while delivering the Friday sermon at various mosques in Qatar, urged Muslims to boycott the products of Denmark and Norway, to protest against 12 caricatures of Prophet Mohammad (PBUH) that appeared in some newspapers in these countries recently.

Muslims consider it sacrilegious to paint, draw or visualise the image of the Prophet (PBUH) in any form. The International Islamic Union chaired by Doha-based Islamic scholar Dr Yousuf Al Qaradawi had called for boycott of products from these two countries until their governments issue a formal apology to the Islamic world on the issue. The union also urged Arab and Islamic countries to put pressure on these countries to comply with the Muslim demand.

“This incident reflects the hatred of the West towards Muslims and their Prophet (PBUH). These countries will learn a lesson only when they lose millions of euros,” said one of the speakers at a mosque in Doha.

The boycott, if implemented, would hit hard the economies of these two countries, especially Denmark, a local Arabic daily said. Exports by Denmark to the Arab peninsula stands at 4.8bn kroner (QR2.81bn), the paper said.

The boycott call didn’t have a noticeable impact on the local market so far, dealers said yesterday.

Retailers in Gulf, meanwhile, were pulling Danish products from their shelves.

Major Saudi supermarkets posted notices saying “Danish products are not sold” over their cheese displays. Sheikh Ali Al Huzaifi, the Imam of the holy mosque in Madinah, urged Muslim governments to recall their ambassadors and freeze trade with Denmark and Norway “who permit such nonsense, calling it democracy”.

“Ridiculing the Prophet (PBUH) is an appalling crime which should not pass without response, because that would allow others in the future to commit the same indecent act,” he told Friday worshippers.

In Kuwait, the Union of Cooperative Societies, the largest retail network, said all Danish products will be withdrawn starting today. Some 50 companies have decided to stop importing Danish goods.

Iglo
29-01-06, 10:21
Geplaatst door Mark
........... Wat een ongelovelijke sloebers lopen er toch rond in deze wereld.

nl-x
29-01-06, 11:16
dit wordt nu op dubai tv groot uitgemeten... maargoed, die spotjes logen er ook niet om... Zwaar beledigend...

Mark
29-01-06, 11:26
Ik ga straks wat lego afpakken van peuters hier in Doha voor de goeie zaak :hihi:

mark61
29-01-06, 12:02
Wat hep Noorwegen er eigenlijk mee te maken? Al die Noormannen deugen niet?

David
29-01-06, 12:04
Geplaatst door mark61
Wat hep Noorwegen er eigenlijk mee te maken? Al die Noormannen deugen niet?


Frida van Abba komt uit Noorwegen.
Misschien moeten we het in die hoek zoeken?

mark61
29-01-06, 12:17
Geplaatst door David
Frida van Abba komt uit Noorwegen.
Misschien moeten we het in die hoek zoeken?

Das inderdaad heftige concurrentie voor Fikkie Leandros.

Sallahddin
29-01-06, 19:07
Geplaatst door mark61
Wat hep Noorwegen er eigenlijk mee te maken? Al die Noormannen deugen niet?




Noorwegen heeft er wel mee te maken want een Noorse krant is er bij betrokken door dezelfde "karikaturen" te publiceren!





Goeie & terecht actie trouwens :die mensen moeten leren andermans geloof (welk geloof dan ook) te respecteren en niet meet achter de vrijheid van meninsuiting te gaan schuilen!

Tomas
29-01-06, 19:11
Kennen ze in Qatar ook het fenomeen spotprent?

Iglo
29-01-06, 19:16
Geplaatst door Sallahddin
Noorwegen heeft er wel mee te maken want een Noorse krant is er bij betrokken door dezelfde "karikaturen" te publiceren!





Goeie & terecht actie trouwens :die mensen moeten leren andermans geloof (welk geloof dan ook) te respecteren en niet meet achter de vrijheid van meninsuiting te gaan schuilen! Ja, absoluut. En dus niet meer elke keer roepen dat alle heidenen in de hel zullen branden.
Oh wacht,
dat is natuurlijk wel respectvol :argwaan:

Sallahddin
29-01-06, 20:11
Geplaatst door Iglo
Ja, absoluut. En dus niet meer elke keer roepen dat alle heidenen in de hel zullen branden.
Oh wacht,
dat is natuurlijk wel respectvol :argwaan:




Ik zei het al :respect voor welk geloof dan ook(Godsdienstig ,politiek ...geloof) ,dus ook Atheisme...
Dus,"jij je geloof & ik de mijne!"!

Mark
29-01-06, 20:14
Geplaatst door Tomas
Kennen ze in Qatar ook het fenomeen spotprent?

Jawel, in de vorm van grote joden neuzen biraat

Tomas
29-01-06, 20:15
Geplaatst door Mark
Jawel, in de vorm van grote joden neuzen biraat

Hebbie ook voorbeelden?

Mark
29-01-06, 20:16
Geplaatst door Tomas
Hebbie ook voorbeelden?

nee :corcky:

het is jammer dat er zo weinig olie is anders kon het westen elk land in het MO wiens media rare dingen over het westen roept ook kunnen boycotten.

Deniro
29-01-06, 21:06
De tekeningen stelden niet veel voor.

Maar dit zou een mooie gelegenheid kunnen zijn om eens zelf iets op poten te zetten qua industrie, iets dat het volgevreten en verradelijke elite van de meese oliestaten veel en veel te lang heeft uitgesteld.

Ze doen niets anders dan de rijkdommen in de uitverkoop gooien en de zakken van westerse ondernemingen te vullen. Terwijl ze zelf moeten investeren in eigen land, of desnoods in de nabijheid.

Als ik zie in wat voor armoede moslim boeren in Afghanisan, Indonesie, Marokko, Iran, etc moeten leven, dan spuug ik de heersers van Saudie en andere rijke moslim staten in het gezicht dat ze toch kaas uit Denemarken laten overvliegen.

rja2
29-01-06, 21:38
Geplaatst door Sallahddin
Noorwegen heeft er wel mee te maken want een Noorse krant is er bij betrokken door dezelfde "karikaturen" te publiceren!





Goeie & terecht actie trouwens :die mensen moeten leren andermans geloof (welk geloof dan ook) te respecteren en niet meet achter de vrijheid van meninsuiting te gaan schuilen!
Als die boycot van regerings wege is kan het nog leuk worden.

Worden als de volledige EU zich hier mee gaat bemoeien, dat ligt aan Denemarken of Noorwegen.

Bar
29-01-06, 21:54
Ik ben er voor om in ieder westers land een islamitische raad van hoeders van Het Geloof op te richten (uiteraard op kosten van die westerse staten), teneinde de media te toetsen op islamitische waarden. Bestraffingen worden uitgevoerd door ingevlogen koran'geleerden' uit het MO.

rja2
29-01-06, 22:03
Geplaatst door Bar
Ik ben er voor om in ieder westers land een islamitische raad van hoeders van Het Geloof op te richten (uiteraard op kosten van die westerse staten), teneinde de media te toetsen op islamitische waarden. Bestraffingen worden uitgevoerd door ingevlogen koran'geleerden' uit het MO.
Alleen vrijheid van meningsuiting voor moslims dus.

Dat verbaast me niets.

Iglo
30-01-06, 11:59
Geplaatst door Sallahddin
Ik zei het al :respect voor welk geloof dan ook(Godsdienstig ,politiek ...geloof) ,dus ook Atheisme...
Dus,"jij je geloof & ik de mijne!"! Dat is min of meer mijn punt. De ene kant verklaart dat alle ongelovige honden in de hel zullen branden (dan hebben ze het dus ook over mij), aan de andere kant zijn ze heel erg kwaad als iemand anders niet genoeg respect heeft voor hun geloof.
Nou vraag ik je, is dat niet ontiegelijk hypocriet en scheef?

Western Union
03-02-06, 10:50
Ik stond er echt van te kijken toen ik gisteren het nieuws keek. Jarenlang mag alles gezegd worden over Christenen, ook door Moslims en niemand die zich er een ruk van aan trekt.
Nu wordt er iets getekend waar Mohammed niet goed vanaf komt en heel de wereld staat op zijn kop. Wat een gedoe om niks!

Natuurlijk, respect voor elkaar is het begin van vrede. Ik ben ook voor respect voor elkaar, maar ik kan niet een kerk opzetten in Iran omdat ik dan binnen paar dagen gestenigd in een greppel lig en hier in Nederland staan inmiddels overal moskeeën.

Ik denk dat het gevoel van respect van meer dan één kant moet komen. Dus ook van de Islamitische kant!

Ik respecteer ook ieder geloof, maar walg van extremistische lapzwansen en dan heb ik het over extremisten binnen elk geloof, dus ook Christelijke extremisten, want Noord Ierland.... Christenen tegen elkaar nota bene :confused:

Mensen, we moeten van een mug (of mus, om een beetje actueel te blijven) geen olifant maken.

Elsschot
03-02-06, 11:43
wie is de exporteur van alle deense, noorse, en USA vlaggen naar de moslimgebieden van onze aarde; gouden handel.