PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik verveel me



Amien
29-01-06, 11:10
de pleuris, wat moet men doen op zondag? :cheefbek:

Mark
29-01-06, 11:26
werken, geld verdienen

mark61
29-01-06, 11:31
Een eind wandelen in de zon.

Naar Buitenhof kijken en met dingen naar Camiel's tronie smijten. :lachu:

A Suitable Boy lezen.

Paradise Now huren.

Amien
29-01-06, 11:31
Geplaatst door Mark
werken, geld verdienen Dan moet ik eerst aangenomen worden he! :hihi:

Amien
29-01-06, 11:32
Geplaatst door mark61
Een eind wandelen in de zon.

Naar Buitenhof kijken en met dingen naar Camiel's tronie smijten. :lachu:

A Suitable Boy lezen.

Paradise Now huren. Ik wilde nog gaan fietsen, volgens mij doe ik het ook!
Is het niej koud?

Invidia
29-01-06, 11:33
Geplaatst door Mark
werken, geld verdienen

Ik begrijp jouw echt niet, wat is dat voor een leven dat je lijdt. Je moet wel erg leuk werk hebben.

Mark
29-01-06, 11:42
Geplaatst door Invidia
Ik begrijp jouw echt niet, wat is dat voor een leven dat je lijdt. Je moet wel erg leuk werk hebben.

ja het is iedere dag weer feest :lol:

het lijkt me toch wel vervelend elke dag bijna je hele dag iets te doen wat je niet leuk vind

Invidia
29-01-06, 11:51
Geplaatst door Mark
ja het is iedere dag weer feest :lol:

het lijkt me toch wel vervelend elke dag bijna je hele dag iets te doen wat je niet leuk vind

Ow okay, dat kan. Ik wil ook leuk werk hebben :moe:

mark61
29-01-06, 11:57
Geplaatst door Amien
Ik wilde nog gaan fietsen, volgens mij doe ik het ook!
Is het niej koud?

Nee hoor, wel handschoentjes aan en oren bedekken.

David
29-01-06, 11:59
Ik had niks te doen, maar nu ineens moet ik toch wat en ik kom niet op gang. Zit hier nog immer met een baard van een week en een smoezelige badjas.

~Panthera~
29-01-06, 12:22
Verveelde ik me maar eens. :roker:

mark61
29-01-06, 12:24
Geplaatst door ~Panthera~
Verveelde ik me maar eens. :roker:

Jah daar smacht ik ook naar.

~Panthera~
29-01-06, 12:26
Geplaatst door mark61
Jah daar smacht ik ook naar.

:hihi:

Ja maf, nooit last van eigenlijk.

Bofko
29-01-06, 12:52
Geplaatst door ~Panthera~
Verveelde ik me maar eens. :roker:

Ik kan me nog de ellenlange zondagen van vroegah herinneren.
Nu gaat de tijd steeds sneller.

~Panthera~
29-01-06, 12:55
Geplaatst door Bofko
Ik kan me nog de ellenlange zondagen van vroegah herinneren.
Nu gaat de tijd steeds sneller.


Gek is dat, nooit last van gehad ook, had altijd wel iets te doen.
Wellicht iets te maken met als enigst kind opgevoed zijn, ik weet niet.
Verveel me nooit, zoek altijd wel iets.
Zelfs als ik achter de pc zit, staan er nog 4 andere schermen open, en teken ik ook nog tussendoor. :nerd:

Divine_70
29-01-06, 12:58
Geplaatst door Amien
de pleuris, wat moet men doen op zondag? :cheefbek:

Schilderen behangen en verfen ? :D

Divine_70
29-01-06, 13:00
Geplaatst door Bofko
Ik kan me nog de ellenlange zondagen van vroegah herinneren.
Nu gaat de tijd steeds sneller.

Dat komt omdat we ouder worden, en dus gaat de tijd sneller en sneller.
:vierkant:

Bofko
29-01-06, 13:05
Geplaatst door Divine_70
Dat komt omdat we ouder worden, en dus gaat de tijd sneller en sneller.
:vierkant:

Right.

Einstein again. In de natuurkunde geldt : hogere snelheid maakt de tijd korter. In de psychologie geldt dat voor leeftijd.

Divine_70
29-01-06, 13:11
Geplaatst door Bofko
Right.

Einstein again. In de natuurkunde geldt : hogere snelheid maakt de tijd korter. In de psychologie geldt dat voor leeftijd.

Het blijkt dat voor mensen die zich altijd vervelen of erg eentonig leven
de tijd sneller gaat dan voor mensen die een heel druk leven hebben.
Bij Mensen die de hele dag niks te doen hebben gaan de weken over in maanden en de maanden in jaren zonder een bevredigend gevoel te hebben,waardoor een jaar een maand zou lijken.
Drukke mensen daarentegen DENKEN dat de tijd snel gaat maar in werkelijkheid is hun belevingwereld langer,doordat ze veel meer werk hebben verzet in soms hele korte tijd maar het gevoel hebben dat ze er veel langer over hebben gedaan.

:wijs: Ik snap m, jullie ook ? :D

~Bart O' Lotti~
29-01-06, 16:21
Geplaatst door Invidia
Ik begrijp jouw echt niet, wat is dat voor een leven dat je lijdt. Je moet wel erg leuk werk hebben.

:hihi: schot in de roos met die taalfout.

Hij lijdt letterlijk aan het leven. :blowen:

~Bart O' Lotti~
29-01-06, 16:23
Geplaatst door Divine_70
Schilderen behangen en verfen ? :D

Wat is het verschil tussen schilderen en verven? :duizelig:

Nou goed, kom maar hierheen ik heb vele huis tuin en keuken klussen die op me staan te wachten. En ik moet MDF zagen en dat geeft zoveel stof. :rolleyes:

Divine_70
29-01-06, 18:39
Geplaatst door ~Bart O' Lotti~
Wat is het verschil tussen schilderen en verven? :duizelig:

Nou goed, kom maar hierheen ik heb vele huis tuin en keuken klussen die op me staan te wachten. En ik moet MDF zagen en dat geeft zoveel stof. :rolleyes:

Uhm.. jah, verven moest sausen zijn. :hihi:

Ben er na drie dagen wel weer ff flauw van, dus als je het niet erg vind haak ik liever af.
Voor dat zagen hebben ze tegenwoordig decoupeerzagen met een aansluiting voor een stofzuiger, scheelt een hele hoop stof. :knipoog:

~Panthera~
29-01-06, 18:44
Geplaatst door ~Bart O' Lotti~
Wat is het verschil tussen schilderen en verven? :duizelig:


DAT moet je NOOIT aan een echte schilder vragen, dan heb je meteen de kwast in je nek, denk ik. :hihi:

Divine_70
29-01-06, 18:52
Geplaatst door ~Panthera~
DAT moet je NOOIT aan een echte schilder vragen, dan heb je meteen de kwast in je nek, denk ik. :hihi:

:lol: Een amateur verft en een schilder schildert.

~Panthera~
29-01-06, 18:59
Geplaatst door Divine_70
:lol: Een amateur verft en een schilder schildert.

:lol: Zoiets.

Divine_70
29-01-06, 19:06
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: Zoiets.

Ik ben dus een verver. :roken:

~Panthera~
29-01-06, 19:09
Geplaatst door Divine_70
Ik ben dus een verver. :roken:

Me too, ik klodder het er aardig op, moet ik zeggen, maar ik ben ook geen schilder. :roker:

Sallahddin
29-01-06, 20:03
Geplaatst door Amien
de pleuris, wat moet men doen op zondag? :cheefbek:




Ga naar Irak , Palestina of Afghanistan......hahahahaa!

Joesoef
29-01-06, 20:11
Geplaatst door Amien
de pleuris, wat moet men doen op zondag? :cheefbek:



Ik ben koekebakker :


Chocolade muffins


Ingrediënten :

1 muffin bakvorm (Ikea, blokker, V&D, HEMA etc)
12 papieren muffinvormpjes

230 gram bloem
170 gram witte basterdsuiker
1 zakje vanille suiker
7 eetlepels cacaopoeder
3 ˝ theelepels bakpoeder
˝ theelepel zout
1 ei
230 ml melk
100 ml olie
100 gram pure chocolade (verkade is echt heerlijk)



Let op, lees eerst het hele recept door voordat je begint. Het stukje pure chocolade moet eerst veranderen in lekkere stukjes chocolade. Het beste gaat dat door de chocolade voorzichtig op te warmen in de magnetron. Eerst een minuut op vol vermogen en als de chocolade dan niet zacht genoeg is om het in kleine stukjes te snijden nog eens een halve minuut. Net zo lang totdat de chocolade wel met een mes te snijden is. Als het gelukt is even weg zetten. Let er wel op dat de chocolade niet te zacht is, goed opletten dus en op je gevoel afgaan, niet op de minuten die in het recept staan.

Verwarm de oven voor op 180 graden. Weeg de bloem af en doe deze in een keuken machine tezamen met de bakpoeder en cacaopoeder. Mix het geheel goed door elkaar totdat de kleur egaal bruin is.
Doe de suiker, vanillesuiker en zout samen met de melk in een kom. Mix het geheel totdat de suiker geheel is opgelost. Voeg vervolgens het ei toe, mix het, en voeg daarna de olie toe. Mix het geheel tot een homogene massa.
Voeg nu de helft van het bloem cacao mengsel toe, meng het met een lepel door het suikermengsel. Voeg dan de rest toe en meng het met een lepel door elkaar totdat er geen poeder meer te zien is. Voeg nu de brokjes chocolade toe en meng het zodat de brokjes gelijkmatig verdeeld zijn.

Schep met een eetlepel een bolletje deeg uit de mengkom en vul hiermee het papieren vormpje (die al in het muffinblik zit). Het makkelijkste gaat dat met twee lepels, een lepel om te scheppen, de tweede lepel om het kleverige deegmengsel van de andere lepel af te vegen. Vul op die manier alle 12 de vormpjes.

Afbakken in 18 a 20 minuten.

Dat afbakken moet goed gebeuren. De muffins zie je rijzen en het lijkt of de bovenkant scheurt, dat hoort zo. Als het goed gaat dan is de bovenkant van de muffin na een 15 miuten hard, echter de binnenkant nog niet helemaal. Controleer dat met een breipen/ satéprikker of chinese stokjes of de muffin inwendig ook gaar is. Even er in prikken en kijken of er een nat deegmengsel aan plakt. Let op, er kan ook chocolade aan blijven plakken! Op het moment dat er geen deeg aan blijft plakken (wel wat korreltjes maar dat telt niet) is de muffin klaar. Dat kan na 18 minuten zijn, maar ook na 20. Houd de ovendeur zo kort mogelijk open! De tijden kunnen verschillen, komt door de omstandigheden en het type oven.

Zelf gebruik ik een alternatieve bakpoeder die net wat beter werkt. Ik gebruik dan 2 theelepels bakpoeder en twee theelepels backingsoda. Oja, afgestreken lepels en eetlepels! Andere tip. Zet de muffinvorm op het rooster in het midden. Wat ik doe is dat ik van te voren een bakblik vul met heet water en deze onder in de oven zet. Geeft echt perfecte bakresultaten. Maar pas op als je de ovendeur open doet, de stoom is erg heet !.


:fpetaf: