PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerika dreigt $234 miljoen hulp terug te trekken van de Palestijnen...



BiL@L
29-01-06, 12:38
gewist

David
29-01-06, 12:58
Lullig. Maar aan de andere kant: we haten jullie, we haten jullie, maar we willen wel jullie miljoenen - dat is ook wat veel gevraagd natuurlijk.

lebanese
29-01-06, 17:08
Geplaatst door David
Lullig. Maar aan de andere kant: we haten jullie, we haten jullie, maar we willen wel jullie miljoenen - dat is ook wat veel gevraagd natuurlijk.

alsof het geld bestemd was voor fatah of hamas,twas nog altijd bestemd voor politie tak en het palestijnse infrastructuur en bevolking,wat onder toezicht is van de vn

observer
29-01-06, 18:38
dat hamas dat geld wil, het komt van de duivel

Deniro
29-01-06, 22:30
Geplaatst door BiL@L
GAZA CITY, 29 January 2006 — Hamas yesterday rejected as blackmail a Western threat to cut financial aid to Palestinians if the group did not renounce violence. Hamas leaders said the Palestinian resistance movement would not disarm, would instead raise a Palestinian army from armed militias to protect Palestinian territories and people and honor existing accords and treaties.



http://www.arabnews.com/?page=4&section=0&article=77008&d=29&m=1&y=2006&pix=world.jpg&category=World

Maakt niet uit, het hulp is wat mij betreft niet eens gewenst omdat hulp van westerse overheden bijna altijd "gebnden" is en dat komt er op neer dat je er EN niets aan hebt EN vaak nog slechter af bent over de lange trmijn.

Dat bedrag waarmee de VS dreigt is trouwens bijna gelijk aan wat de Saudis aan schimmelkaas uit Denekamerken importeren en door de boycot van Deense produkten dus overhouden. Ik zie dus een oplossing, bouw een schimmelkaas fabriek in Palestina, twee vliegen in 1 klap.

Helaas zal de idioten brigade dat zich Huis Van Saud noemt zoiets nooit kunnen bedenken.

Bar
29-01-06, 23:35
29 Januari 2006 22:41
Merkel eist koerswijziging Hamas

JERUZALEM Bondskanselier Merkel heeft gedreigd dat Europa de financiële hulp aan de Palestijnse Autoriteit stopzet. Dat zal gebeuren als een Palestijnse regering die beheerst wordt door Hamas het geweld tegen Israël niet afzweert en weigert de joodse staat te erkennen.

De Duitse bondskanselier zei dat bij haar eerste bezoek aan Israël. Voor dat bezoek heeft ze overlegd met de belangrijkste Europese leiders. Vorig jaar kreeg de Palestijnse Autoriteit 500 miljoen euro van de Europese Unie.

Hamas noemt de Europese en Amerikaanse dreigementen chantage. Hamas is bereid tot een "langdurig bestand" met Israël.

mark61
30-01-06, 00:35
Geplaatst door lebanese
alsof het geld bestemd was voor fatah of hamas,twas nog altijd bestemd voor politie tak

De politie is momenteel geloof ik een beetje bang dat ze dat geld niet krijgen c.q. dat er bijltjesdag (ietwat gedwongen ontslag) komt. Meen ik op tv te hebben gezien.

mark61
30-01-06, 00:36
Geplaatst door Deniro
Maakt niet uit, het hulp is wat mij betreft niet eens gewenst omdat hulp van westerse overheden bijna altijd "gebnden" is en dat komt er op neer dat je er EN niets aan hebt EN vaak nog slechter af bent over de lange trmijn.

Zonder buitenlandse hulp verhongeren de Palestijnen. Van een economie kan je daar niet spreken. Heeft I. prima voor elkaar.


Helaas zal de idioten brigade dat zich Huis Van Saud noemt zoiets nooit kunnen bedenken.

:hihi: Ze zorgen anders prima voor zichzelf.

..zapper
30-01-06, 08:51
Kijk, om dit soort dingen verwacht ik dus dat Hamas zal politiciseren.

observer
30-01-06, 09:27
Geplaatst door lebanese
alsof het geld bestemd was voor fatah of hamas,twas nog altijd bestemd voor politie tak en het palestijnse infrastructuur en bevolking,wat onder toezicht is van de vn ware het niet dat het zo was dat de politie exclusief uit fatah leden bestaat idem met de ambtenarij

en dus in feite deze mensen demonstreren omdat ze met de verkiezingen niet alleen hun bazen maar ook hun banen kwijtraken

europa moet alleen NGO's geld geven dat hadden ze zowiezo al moeten doen omdat zelfs de meesta fanatieke palestinaliefhebbers wel wisten dat de pa zo corrupt was dat zelfs de maffia er jaloers op is