PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Moslims mogen organen doneren'



Dolle Fatima
29-01-06, 14:06
'Moslims mogen organen doneren'


Moslims mogen gerust organen en weefsel doneren. De islam verbiedt dat namelijk niet.

Symposium
Dat staat in de slotverklaring van het symposium Islam en Orgaandonatie in Nederland. De verklaring komt na onderzoek waaruit blijkt dat een meerderheid van de schriftgeleerden in islamitische landen zegt dat er geen belemmeringen bestaan tegen het doneren van organen.

Oproep
Het Contactorgaan Moslims en Overheid en de Sjiietische Islamitische Raad Nederland roepen hun achterban op zich te laten registreren. Tot nu toe hebben maar weinig moslims dat gedaan.

Dolle Fatima
29-01-06, 17:55
:motorzaag

Foxcave1
29-01-06, 19:03
Geplaatst door Dolle Fatima
:motorzaag

Nee Fatima, niet gelijk snijden en hakken, pas na het overlijden doneert men :tik:

Dolle Fatima
29-01-06, 19:19
Geplaatst door Foxcave1
Nee Fatima, niet gelijk snijden en hakken, pas na het overlijden doneert men :tik:

Ow dear, ik en mn enthousiasme weer he.

Seif
29-01-06, 19:25
Volgens mij gaan moslims het in de toekomst nog veel lastiger krijgen met allerlei medische dilemma's.

Wat nou als door het tekort aan organen een varkensklep je enige mogelijkheid is om je lekkende hartklep te vervangen? :D

Dolle Fatima
29-01-06, 19:30
Kinderachtig zeg

:stomp:

mark61
29-01-06, 23:49
Geplaatst door Dolle Fatima
Kinderachtig zeg

:stomp:

Hoezo? Komt regelmatig voor. De consensus is geloof ik dat het wel mag. Plastic hartkleppen bestaan ook wel, maar zijn een stuk minder.