PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevaarlijke computerworm actief



Divine_70
29-01-06, 19:35
Er doet een computervirus de ronde dat zware schade aan computers kan toebrengen, zo is op de website van het BIPT te lezen. Het gaat om de worm W32.Blackmal.<@>mm die een reeks aliassen heeft. Hij plant zich voort door een kopie van zichzelf als bijlage bij een emailbericht te voegen, dat hij naar andere adressen verstuurt via zijn eigen zogenaamde SMTP-engine ("Simpe Mail Transfer Protocol"). Zodoende kan de worm zichzelf versturen zonder gebruik te maken van een mailprogramma, zegt de Belgische telecomwaakhond.

Besmette gebruikers zijn er zich vaak niet van bewust dat de worm vanuit hun computer emails verstuurt, precies omdat hij geen mailprogramma gebruikt. De worm copieert zichzelf op alle "fysieke dragers" die hij kan bereiken, inclusief diskettes.

Derde dag van elke maand
Hij desactiveert een reeks programma's die allen te maken hebben met de beveiliging van de PC. In een aantal gevallen voert de worm zijn eigen code op regelmatige tijdstippen uit, waardoor hij zich tracht te verspreiden.

Op de derde dag van iedere maand - dus al op 3 februari - gaat de worm bestanden vernietigen met gekende extenties als .DOC, .XLS, .PPT, .ZIP, .PDF en andere. Het BIPT raadt de gebruikers aan hun antivirusprogramma en/of de harde schijven plus andere fysieke dragers van de PC te controleren voor 3 februari.

Dolle Fatima
29-01-06, 20:21
Wat is de lol nou eigenlijk van het maken van wormen, virussen etc.?

Tomas
29-01-06, 20:26
Geplaatst door Dolle Fatima
Wat is de lol nou eigenlijk van het maken van wormen, virussen etc.?

Vraag 't god.

Divine_70
29-01-06, 21:54
Geplaatst door Dolle Fatima
Wat is de lol nou eigenlijk van het maken van wormen, virussen etc.?

Geen flauw idee.
Het zal de bedoeling zijn bepaalde systemen uit te schakelen, maar dan gaat het wel ten koste van vele vele onschuldige internetgebruikers.

Of het zijn gewoon een stel wizzkids die zich zitten te vervelen. :jammer:

mark61
29-01-06, 23:06
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/[email protected]

Divine_70
29-01-06, 23:08
Geplaatst door mark61
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/[email protected]

Deze is voor deze worm ?

mark61
29-01-06, 23:29
Geplaatst door Divine_70
Deze is voor deze worm ?

Nee, iesj voor die worm in die fles mezcal.

http://www.mexcor.com/images/mezcal_lajita_dos_botellas21.jpg

Heu, ja hoor. Ik doet niet zomaar wat.

~Panthera~
30-01-06, 08:55
Geplaatst door mark61
Nee, iesj voor die worm in die fles mezcal.


In die krant met dat ding. :fplet:

Divine_70
30-01-06, 12:32
Geplaatst door mark61
Nee, iesj voor die worm in die fles mezcal.

http://www.mexcor.com/images/mezcal_lajita_dos_botellas21.jpg

Heu, ja hoor. Ik doet niet zomaar wat.

Nou ja... ik bedoel maar, ik hoef ze geen van twee. :wijs:

III
30-01-06, 16:30
Ik ben hier bezig geweest met een nieuwe installatie van Windows 98. Omdat ik geen goeie kopie van SE had, heb ik de eerste editie maar geïnstalleerd. Maar die vond het moden niet, dus heb ik er 2000 overheen geknald.
Toen ik eindelijk verbinding had met i-net, moest ik al mijn dingen opslaan, want het besturingsprogramma ging met een minuut sluiten.

In de computerwinkel raadde men mij aan om Windows Update te draaien, dan was ik van alles af. Alleen jammer dat de eigenaar van de computer al van allerlei vensters had aangeklikt, waardoor WinUpdate niet te bereiken was. De processor gaf 100% aan.

Nu ben ik bezig met Win98SE, maar het vlot niet echt!

Dolle Fatima
30-01-06, 16:56
Ik haat die opdates van windows, altijd trouble als ik dat gedaan heb. Computer loopt vast, programma's die het niet meer doen, geluid ineens weg. Ellende gewoon.

Divine_70
30-01-06, 18:19
Geplaatst door III
Ik ben hier bezig geweest met een nieuwe installatie van Windows 98. Omdat ik geen goeie kopie van SE had, heb ik de eerste editie maar geïnstalleerd. Maar die vond het moden niet, dus heb ik er 2000 overheen geknald.
Toen ik eindelijk verbinding had met i-net, moest ik al mijn dingen opslaan, want het besturingsprogramma ging met een minuut sluiten.



Als je na 1 minuut af moet sluiten, heb je een virus, dan blijft ie vragen af te sluiten.

Divine_70
30-01-06, 18:21
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik haat die opdates van windows, altijd trouble als ik dat gedaan heb. Computer loopt vast, programma's die het niet meer doen, geluid ineens weg. Ellende gewoon.

Altijd scannen op virussen zodra je update uit gevoerd hebt.

Divine_70
01-02-06, 11:59
Geplaatst door klaaskop
Nog beter: Virusscanner (up-to-date) installeren vóór je Update uitvoert . ;)

:student: Ik ga er dan van uit dat de mensen hier wel zo slim zijn om hun scanner up to date te hebben. :D