PDA

Bekijk Volledige Versie : OIC Chief Statement over publication of caricatures of Prophet Muhammad (PBUH)



BiL@L
30-01-06, 05:40
gewist

Soldim
30-01-06, 15:52
Geplaatst door BiL@L
The General Secretariat of the Organization of Islamic Conference has closely followed the developments over the reprehensible incident of publication of caricatures of Prophet Muhammad (PBUH) in the Danish newspaper Jylland Posten and their recurrence in the Norwegian newspaper Magazinet.


Waarom 'reprehensible'?? Het is een algemeen geaccepteerde gewoonte om spotprenten af te beelden, ook in Denemarken en Noorwegen.



The General Secretariat notes that there was far and wide condemnation in the member states through official and individual reaction, condemnation by international organizations and non governmental organizations and rightly an outcry and anger of the Muslims whose most important religious symbol in the person of the Prophet was targeted and ridiculed.


Waarom was die 'outcry' terecht? Geldt vrijheid van meningsuiting alleen wanneer er geen moslims beledigd worden? Denemarken en Noorwegen zijn democratische staten, met een wetgevende en een uitvoerende macht. Wanneer, aldaar wonende moslims een probleem hebben met die spotprenten moeten ze naar de rechter stappen. Die zal een oordeel vellen waarbij een ieder zich neer zal moeten leggen.



The obnoxious and distasteful act whose gravity is of un-proportional magnitude requires to be explained to the international community so that the protest may be understood in the correct perspective.


De islamo-fascistische perspectief, bedoelt 'ie daar ongetwijfeld.



It is with this aim in view that H.E Prof Ekmeleddin Ihsanoglu Secretary General of the OIC has issued the following statement on the incident along with the briefing paper. The Secretary General notes with a deep sense of disappointment the lack of empathy and rejoinder by the Danish authorities on the publication of blasphemous and sacrilegious cartoons printed in Danish newspaper Jyllands Posten. The response was highly unsatisfactory, it was issued after procrastination of over three months and was unable to reach the underlying reasons on which the Muslims were anguished.


Ten eerste is die krant geen Deense staatsuitgave, dus de Deense regering heeft er weinig mee van doen. Ten tweede valt de blasfemie, en heiligschennig wel mee, in mijn ogen.



However by providing protection to the newspapers and failure to censure in unequivocal terms, it has served neither the cause of freedom of expression nor it has advanced the goals of multiculturalism domestically or internationally.


Ik vind van wel. Vrijheid van meningsuiting houdt in dat er kritiek gelevert kan worden op religie's en gespot kan worden met religie's, of Ekmeleddin Ihsanoglu daar nou blij mee is of niet.



The Secretary General also notes with regret that failure to categorically condemn the cartoons by the Danish authorities may set a dangerous precedent which has already been witnessed on recurrence of the cartoons by two publications in Norway as they were encouraged over the manner the Danish authorities approached the incident.


Ik zie niet in wat er gevaarlijk is aan het precent, en bovendien was niet het uitblijven van een Deense veroordeling, maar de ophef in de Islamitische gemeenschap oorzaak van de herpublicatie.



In his letter to the Danish Prime Minister, the Secretary General drew attention to the fact that series of Islamophobic acts including the invitation to portray Prophet Muhammad (PBUH) by the newspaper could lead to escalation of tension which he has sagaciously advised could be avoided only if the Danish authorities, may promptly refrain perpetrators of sacrilege and issue their condemnation.


De secretatis generaal is zwaar gestoord als hij het van wijsheid vindt getuigen de mening van islamo-fascisten zwaarder te laten wegen dan de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid.



The failure to take notice of sacrilege by the concerned authorities has attracted globally sentiments of abhorrence by the Muslim masses, who have presumed that Danish and Norwegian authorities instead of salvaging the damage done by the newspapers have stepped forward to defend the wrong doers.


Als de Ekmeleddin Ihsanoglu over 'wrong doers' wil spreken zal hij toch eerst uitspraken die dat bevestigen moeten hebben van Deense en Noorse rechters. Nu probeert hij de dogma's die hij aanhangt aan anderen op te leggen.



This has unfortunately vitiated the climate of trust which OIC and international community were trying to build for dialogue among cultures.


Ach hij wil een dialoog, maar alleen op zijn termen. Volgens mij is dat geen dialoog maar een dictaat.



The Secretary General strongly believes that there are no two opinions on respecting freedom of expression.


Als dat zo zou zijn was er geen gezeik over die paar plaatjes.



The 1.3 billion Muslims


Spreekt hij voor hen allemaal, of hoopt hij dat alleen maar....



have no problem in accepting
right of electronic and print media to exercise their freedoms without any let or hindrance. The Muslims strongly support exercising freedom of conscience as one of the principles which is completely in consonance with the western concept of freedom of expression. However it has to be exercised by taking into account respect to the values of those with whom one may tend to disagree.


Hij zegt daar zo'n beetje dat men alles mag publiceren wat men wel, behalve datgene wat zij die het er niet mee eens zijn niet willen zien of horen.



Superimposing the right to revile other religions and prophets goes against the essence of freedom of expression as no democracy, legal or political system allows preaching of hate and insult for the sacred values and symbols of others.


Dat heeft hij fout. Zolang een rechter het publiceren van dergelijk materiaal niet verbied is het toe gestaan. Wat Ekmeleddin Ihsanoglu wil is regelrechte censuur.



In this backdrop the Secretary General views that how far it could be called a civilized democratic behavior when a newspaper invites publicly to draw pictures of the Prophet Muhammad, which blatantly purge his personality by showing him terrorist with a bomb over his turban, most wanted criminal, fond of women, dagger carrier, etc; need no further mentioning due to reverence for him.


Dit geeft slechts aan dat Ekmeleddin Ihsanoglu geen kaas heeft gegeten van democratie.



These are all reprehensible and deeply sick notions portrayed by individuals who have no knowledge about the personality of Prophet Muhammad. It is evident that the invitation of Jylland Posten was motivated to incite hatred and violence against Muslims.


Oh ja? Volgens mij wilden ze een taboe aan het licht stellen.



By exposing the level of understanding of Islamic religion and its symbols the newspapers have seriously damaged their credibility in the eyes of the Muslim world and harmed democracy, freedom of the press, violated decency and civilized norms.


Dat ze credibliteit in de moslim wereld verloren hebben geloof ik graag, maar niet dat ze democratie, persvrijheid etc. beschadigd hebbben.



The invitation for depiction of Prophet Muhammad (PBUH) in the backdrop of Islamophobic acts and the general stereotyping of Muslims who are so ignorantly portrayed as demons and terrorists could only have led to ill-informed and malicious stereotyping of the Prophet.


Waarom? Moslim kunstenaars hadden ook de kans om hun visie op de profeet duidelijk te maken. Voor mij wordt de stereotypering van moslims meer gevoed door Ekmeleddin Ihsanoglu als door de karikaturen in dat Deense krantje.



When defending blasphemous acts, it helps none and it only germinates extremism and retaliation which is not in the interest of anyone who wishes to safeguard multicultural and pluralistic values.


Hier begeeft Ekmeleddin Ihsanoglu zich op zeer glad ijs, niet alleen wil hij zijn visie van blasfemie aan de hele wereld opdringen, ook schijnt hij het als excuus voor extremisme en wraak te beschouwen.



The Muslim societies all over the globe are endeavoring to put in place political institutions based on democratic and pluralistic values and without hesitation acknowledge the origin of those good values for reference, however, if sensitivities of cultural and religious differences are not observed no room will be left to respect those values and freedoms.


Meneer heeft niets tegen zijn versie van vrijheid, zolang de versie's van mensen die andere visie's hebben maar onderdrukt worden.



The freedom of expression as a right is not confined only to Danish or Norwegian people but these are universally accepted norms which must be judged on the basis of responsibility and freedom in the global context.


Je mag alleen iets publiceren wanneer de hele wereld het er mee eens is? Dat wordt volgens mij saai!



The angry reaction in the Muslim world is not per se on the insinuation against Muslims as terrorists which they indeed condemn and over the damage done to their religious sentiments but it is mainly due to that premeditated and deliberate attack on the revered person of the Prophet, whose Holy position, message and teachings were so maliciously and calculatingly sacrileged by the so called defenders of freedom.


Vrijheid betekend dat moslims de Mohamed als een profeet mogen zien en neerzetten. Het betekend tevens dat anderen Mohamed als charlataan, oproerkraaier en bedrieger mogen bestempelen.



The Secretary General appeals to the Muslims to stay calm and peaceful ... Islam being the religion of tolerance, mercy and peace teaches them to defend their faith through democratic and legal means.

Kijkt, dat klinkt al een stuk verstandiger!



He noted by concluding that it was the legitimate expectation of 1.3 billion Muslims that perpetrators of blasphemy who have transgressed civilized boundaries of freedom can redress the situation by extending an unqualified apology.


Hmm, kan aan mijn engels liggen, maar volgens mij klopt die zin niet. "Het is de gelegimiteerde verwachting .... dat basfemie plegende personen de situatie kunnen herstellen." De "legitimate expection" laat geen vrijheid tot keuze, terwijl de "can" later in de zin dit wel toelaat.

Wizdom
30-01-06, 17:01
Dus als ik zeg dat ik Soldim een "vuile vieze varkens terrorist vindt" dan is dat een beschaafde vorm van "vrijheid van meningsuiting"....

Dan moet je jou vorm van "beschaving" maar eens uitleggen.... Volgens mij ben je een en al anti-beschaving...

Soldim
30-01-06, 17:08
Geplaatst door Wizdom
Dus als ik zeg dat ik Soldim een "vuile vieze varkens terrorist vindt" dan is dat een beschaafde vorm van "vrijheid van meningsuiting"....


Het is een uiting van je mening, beschaafd zou ik het niet willen noemen. Maar, dat had ik van jou ook niet verwacht. Bovendien, heb ik verschillende argumenten om het te weerleggen ('k heb bijvoorbeeld vanochten nog gedoucht, dus vies zal wel mee vallen en ook 'terrorist' gaat, volgens welke gangbare definitie dan ook, niet op.



Dan moet je jou vorm van "beschaving" maar eens uitleggen.... Volgens mij ben je een en al anti-beschaving...

Ik weet het, jou expressie van beschaving is het opleggen van censuur aan Deense kranten door de generale secretaris van de OIC.

Wizdom
30-01-06, 17:13
Geplaatst door Soldim
Het is een uiting van je mening, beschaafd zou ik het niet willen noemen. Maar, dat had ik van jou ook niet verwacht. Bovendien, heb ik verschillende argumenten om het te weerleggen ('k heb bijvoorbeeld vanochten nog gedoucht, dus vies zal wel mee vallen en ook 'terrorist' gaat, volgens welke gangbare definitie dan ook, niet op.



Ik weet het, jou expressie van beschaving is het opleggen van censuur aan Deense kranten door de generale secretaris van de OIC.

Het is veel simpeler dan dat... Wat je jezelf niet belieft doe het een ander niet...

Soldim
30-01-06, 17:14
Geplaatst door Wizdom
Het is veel simpeler dan dat... Wat je jezelf niet belieft doe het een ander niet...

Ik heb geen probleem met spotprenten van wie dan ook. Wel met censuur, door wie dan ook.

observer
30-01-06, 17:25
Geplaatst door Wizdom
Dus als ik zeg dat ik Soldim een "vuile vieze varkens terrorist vindt" dan is dat een beschaafde vorm van "vrijheid van meningsuiting"....

Dan moet je jou vorm van "beschaving" maar eens uitleggen.... Volgens mij ben je een en al anti-beschaving... als soldim deze uitspraak beledigend vind kan hij naar de moderators stappen en daar zijn zaak presenteren

hij zou echter voor joker staan als hij hier een oproep zou plaatsen om bv pa en ma wizdom te boycotten en niets meer van hun te kopen tot pa of ma jou een zodanig pak slaag geeft dat je je excuses aanbied

dat zou je niet accepteren en denemarken dus ook niet

lalanaima
30-01-06, 17:29
Zat net Aljazeera te kijken met pa, en er sprak een dr/geleerde vanuit Denemarken. Hij was zo ontdaan over de hele situatie dat hij moest huilen... It broke my heart...

:aanwal:

Wizdom
30-01-06, 17:31
Geplaatst door Soldim
Ik heb geen probleem met spotprenten van wie dan ook. Wel met censuur, door wie dan ook.

Allemaal leugens om je gelijk te krijgen....

Tomas
30-01-06, 17:33
Geplaatst door Wizdom
Allemaal leugens om je gelijk te krijgen....

Ben jij dan bereid om je in te zetten om de koran aan te passen? Ik vind daar nogal wat vervelende texten in staan. Of telt mij mening niet? Ben ik met te weinig of is het mijn geloof?

Soldim
30-01-06, 17:35
Geplaatst door Wizdom
Allemaal leugens om je gelijk te krijgen....

Hoezo? Met een spotprent van wie denk je dat ik een probleem zal hebben?

Wizdom
30-01-06, 17:37
Geplaatst door Tomas
Ben jij dan bereid om je in te zetten om de koran aan te passen? Ik vind daar nogal wat vervelende texten in staan. Of telt mij mening niet? Ben ik met te weinig of is het mijn geloof?

Flauwekul...

Tomas
30-01-06, 17:38
Geplaatst door Wizdom
Flauwekul...

Stekelblind voor je eigen hypocrisie.

knuppeltje
30-01-06, 17:54
Geplaatst door Tomas
Stekelblind voor je eigen hypocrisie.



Maar daar is die dan weer glashelder in.