PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamas wil internationale dialoog



Wide-O
30-01-06, 11:20
Hamas wil internationale dialoog

GAZA - De leider van de radicale Hamas-beweging, Ismail Hania, heeft vanmorgen opgeroepen tot een ,,onvoorwaardelijke'' dialoog met zijn groepering. Hij wil praten met het internationale Kwartet voor het Midden-Oosten (de Verenigde Staten, de Europese Unie, Rusland en de VN). Hij vroeg ook om de financiële hulp aan de Palestijnen voort te zetten.

,,We roepen jullie op tot een dialoog zonder voorafgaande voorwaarden en in een geest van neutraliteit'', verklaarde Hania tijdens een persconferentie in Gaza.

,,Wij roepen jullie op om de morele en financiële hulp voort te zetten en om alle hulp te storten aan de Palestijnse schatkist zodat het geld gebruikt kan worden in functie van de prioriteiten van het Palestijnse volk'', voegde hij er aan toe.

Het Kwartet onderzoekt vandaag in Londen de gevolgen van de overwinning van Hamas bij de Palestijnse parlementsverkiezingen.

Bron: De Standaard

Wide-O
30-01-06, 11:22
Slimme zet volgens mij.

Juliette
30-01-06, 11:23
Geplaatst door Wide-O
Hamas wil internationale dialoog

GAZA - De leider van de radicale Hamas-beweging, Ismail Hania, heeft vanmorgen opgeroepen tot een ,,onvoorwaardelijke'' dialoog met zijn groepering. Hij wil praten met het internationale Kwartet voor het Midden-Oosten (de Verenigde Staten, de Europese Unie, Rusland en de VN). Hij vroeg ook om de financiële hulp aan de Palestijnen voort te zetten.

,,We roepen jullie op tot een dialoog zonder voorafgaande voorwaarden en in een geest van neutraliteit'', verklaarde Hania tijdens een persconferentie in Gaza.

,,Wij roepen jullie op om de morele en financiële hulp voort te zetten en om alle hulp te storten aan de Palestijnse schatkist zodat het geld gebruikt kan worden in functie van de prioriteiten van het Palestijnse volk'', voegde hij er aan toe.

Het Kwartet onderzoekt vandaag in Londen de gevolgen van de overwinning van Hamas bij de Palestijnse parlementsverkiezingen.

Bron: De Standaard

Ze zullen wel moeten. Ontkennen dat Israël bestaat zal wel heel moeilijk worden nu.

:schok: Een strafpunt? Jij?

Wide-O
30-01-06, 11:28
Geplaatst door Juliette
Ze zullen wel moeten. Ontkennen dat Israël bestaat zal wel heel moeilijk worden nu.


Ja & nee. Hamas is volgens mij vooral verkozen omdat de Palestijnen Fatah beu waren. Wat Hamas dus vooral niet mag doen is ook in een uitzichtsloos onderhandelingsstraatje terechtkomen (over de corruptie zwijgen we dan nog even) zonder enige echte kans op vooruitgang.

Ze kunnen dus niet zomaar dezelfde weg op en nu snel even Israël erkennen. Heel complexe situatie.



:schok: Een strafpunt? Jij?

Shhhht ! :hihi: (eerlijk verdiend :ego: )

reallife
30-01-06, 11:32
Geplaatst door Wide-O
Hamas wil internationale dialoog

GAZA - De leider van de radicale Hamas-beweging, Ismail Hania, heeft vanmorgen opgeroepen tot een ,,onvoorwaardelijke'' dialoog met zijn groepering. Hij wil praten met het internationale Kwartet voor het Midden-Oosten (de Verenigde Staten, de Europese Unie, Rusland en de VN). Hij vroeg ook om de financiële hulp aan de Palestijnen voort te zetten.

,,We roepen jullie op tot een dialoog zonder voorafgaande voorwaarden en in een geest van neutraliteit'', verklaarde Hania tijdens een persconferentie in Gaza.

,,Wij roepen jullie op om de morele en financiële hulp voort te zetten en om alle hulp te storten aan de Palestijnse schatkist zodat het geld gebruikt kan worden in functie van de prioriteiten van het Palestijnse volk'', voegde hij er aan toe.

Het Kwartet onderzoekt vandaag in Londen de gevolgen van de overwinning van Hamas bij de Palestijnse parlementsverkiezingen.

Bron: De Standaard

Onvoorwaardelijke dialoog!
geest van neutraliteit!
financiële hulp!
prioriteiten van het Palestijnse volk!

Ben heel benieuwd wat hier allemaal uit voort gaat komen.

Juliette
30-01-06, 11:34
Geplaatst door Wide-O
Ja & nee. Hamas is volgens mij vooral verkozen omdat de Palestijnen Fatah beu waren. Wat Hamas dus vooral niet mag doen is ook in een uitzichtsloos onderhandelingsstraatje terechtkomen (over de corruptie zwijgen we dan nog even) zonder enige echte kans op vooruitgang.

Ze kunnen dus niet zomaar dezelfde weg op en nu snel even Israël erkennen. Heel complexe situatie.



Wel waar ergens.

Maar de onderhandelingssituatie is al op voorhand uitzichtloos. Eender welke partij aan de macht is aan handen en voeten gebonden door Israël. Financiëel, militair, qua infrastructuur...

Als je nu weer hoort dat Israël dreigt de geldkraan dicht te draaien omdat Hamas aan de macht is.

Victory
30-01-06, 11:39
Financieele hulp aan Hamas is er toch, en dat zal altijd zo zijn. Maar de geld van Europa gaat naar de mensen, en als dat stop gaan er mensen dood.

Dat terwijl ze miljarden aan de zionisten geven.......

reallife
30-01-06, 11:40
Geplaatst door Juliette
Wel waar ergens.

Maar de onderhandelingssituatie is al op voorhand uitzichtloos. Eender welke partij aan de macht is aan handen en voeten gebonden door Israël. Financiëel, militair, qua infrastructuur...

Als je nu weer hoort dat Israël dreigt de geldkraan dicht te draaien omdat Hamas aan de macht is.

Als Hamas de staat Israël niet erkent dan heeft ook Israël geen andere keus.

Explosieve situatie.

reallife
30-01-06, 11:42
Geplaatst door Victory
Financieele hulp aan Hamas is er toch, en dat zal altijd zo zijn. Maar de geld van Europa gaat naar de mensen, en als dat stop gaan er mensen dood.

Dat terwijl ze miljarden aan de zionisten geven.......

Als europa er zeker van kan zijn dat het geld naar de mensen gaat kunnen ze er toch mee doorgaan?

Waar zijn die miljarden?

Wide-O
30-01-06, 11:43
Geplaatst door Juliette
Als je nu weer hoort dat Israël dreigt de geldkraan dicht te draaien omdat Hamas aan de macht is.

Maar Israël kan ook niet anders. Hamas gebruikt en ondersteunt aktief aanslagen tegen Israël. Daar maakt Hamas ook geen geheim van. Dus kun je moeilijk verwachten dat Israël geld geeft dat theoretisch gebruikt kan worden tegen de eigen staat.

Behoorlijke impasse dus. Maar gek genoeg kan dat misschien eindelijk een doorbraak betekenen in het rond de hete brei draaien van alle betrokkenen. Maar het kan ook lijden tot een totale ineenstorting van de situatie daar.

Maar met slim bedoelde ik dat ze zeggen: "kijk, wij willen praten". Dat is een eerste stap in een strategisch spel dat de komende maanden (jaren :zozo: ) zal gevoerd worden.

Juliette
30-01-06, 11:54
Geplaatst door Wide-O

Behoorlijke impasse dus. Maar gek genoeg kan dat misschien eindelijk een doorbraak betekenen in het rond de hete brei draaien van alle betrokkenen. Maar het kan ook lijden tot een totale ineenstorting van de situatie daar.


Dan zullen Israël en Hamas zwaar hun standpunten naar elkaar toe moeten veranderen zonder gezichtsverlies te leiden naar de eigen achterban toe. Heel moeilijk vrees ik.

Karin.N
30-01-06, 12:27
Geplaatst door Victory
Financieele hulp aan Hamas is er toch, en dat zal altijd zo zijn. Maar de geld van Europa gaat naar de mensen, en als dat stop gaan er mensen dood.

Dat terwijl ze miljarden aan de zionisten geven.......

Ben nu toch wel erg benieuwd aan de bedragen die de EU aan Israel heeft gedoneerd?

Wide-O
30-01-06, 16:48
Geplaatst door Karin.N
Ben nu toch wel erg benieuwd aan de bedragen die de EU aan Israel heeft gedoneerd?

Ik ook. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik ben het nooit tegengekomen. Individuele lidstaten wellicht wel.

~Panthera~
30-01-06, 18:13
500 miljoen, waarvan Nederland 10.

Op t journaal. :roker:

mark61
30-01-06, 20:44
Geplaatst door Victory
Dat terwijl ze miljarden aan de zionisten geven.......

Welke miljarden?

mark61
30-01-06, 20:45
Geplaatst door Wide-O
Maar Israël kan ook niet anders. Hamas gebruikt en ondersteunt aktief aanslagen tegen Israël. Daar maakt Hamas ook geen geheim van.

Hamas houdt zich al een jaar aan een door henzelf uitgeroepen bestand. Je kan niet zeggen dat Israël daar wat tegenoverstelt, of heeft gesteld.

mark61
30-01-06, 20:46
Geplaatst door ~Panthera~
500 miljoen, waarvan Nederland 10.

Op t journaal. :roker:

Voor wat?

Soldim
30-01-06, 20:52
Geplaatst door mark61
Hamas houdt zich al een jaar aan een door henzelf uitgeroepen bestand. Je kan niet zeggen dat Israël daar wat tegenoverstelt, of heeft gesteld.

Dat Hamas bestand houdt als ik het goed heb begrepen in dat Hamas leden nu naar splintergroeperingen uitwijken om die aanslagen te plegen. Met behulp van de Hamas-infra structuur, volgens bepaalde bronnen--waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar die zijn.

~Panthera~
30-01-06, 20:56
Geplaatst door mark61
Voor wat?

Your guess is as good as mine.
Voor het bestuur zelf, en een ander deel via de VN. (?)

mark61
30-01-06, 21:00
Geplaatst door Soldim
Dat Hamas bestand houdt als ik het goed heb begrepen in dat Hamas leden nu naar splintergroeperingen uitwijken om die aanslagen te plegen. Met behulp van de Hamas-infra structuur, volgens bepaalde bronnen--waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar die zijn.

Je kan niet meteen alles hebben, de Real IRA ging ook nog ff door toen de IRA al aan het praten was geslagen. Maar voor sommigen zal elke aanleiding genoeg zijn om niet te hoeven praten.

mark61
30-01-06, 21:01
Geplaatst door ~Panthera~
Your guess is as good as mine.
Voor het bestuur zelf, en een ander deel via de VN. (?)

Van Israël???

~Panthera~
30-01-06, 21:02
Geplaatst door mark61
Van Israël???

Nee, van de EU.
Waarvan 10 van Nederland.

mark61
30-01-06, 21:03
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, van de EU.
Waarvan 10 van Nederland.

Allah Allah, voor Israël van de EU vroeg ik????

~Panthera~
30-01-06, 21:09
Geplaatst door mark61
Allah Allah, voor Israël van de EU vroeg ik????

Voor de PALESTIJNEN VAN DE EU !!!

Allah belani versin, of zoiets. :hihi:

mark61
30-01-06, 21:13
Geplaatst door ~Panthera~
Voor de PALESTIJNEN VAN DE EU !!!

Allah belani versin, of zoiets. :hihi:

Zeg eh opoe, de prangende vraag hier was of Israël miljarden van de EU krijgt, zoals Fikkie beweert.

Allah sülaleni kahretsin. :lachu:

Karin.N
30-01-06, 21:18
Geplaatst door mark61
Hamas houdt zich al een jaar aan een door henzelf uitgeroepen bestand. Je kan niet zeggen dat Israël daar wat tegenoverstelt, of heeft gesteld.

Je kunt stellen dat ze zich uit Gaza hebben terug getrokken.
Maar zolang ze de boel hermetisch afsluiten, zullen de palestijnen daar weinig mee opschieten en krijg je daar chaos.
Misschien precies waar ze op uit zijn. Kijk nu hebben ze een stuk land en gebeurt er dit.

mark61
30-01-06, 21:20
Geplaatst door Karin.N
Je kunt stellen dat ze zich uit Gaza hebben terug getrokken.

Dat was geen kadootje of vertrouwenwekkende stap. Dat was een eenzijdige, racistische grenscorrectie.


Misschien precies waar ze op uit zijn. Kijk nu hebben ze een stuk land en gebeurt er dit.

Exactly. Ze zitten te schuddebuiken in Tel Aviv.

~Panthera~
30-01-06, 21:21
Geplaatst door mark61
Zeg eh opoe, de prangende vraag hier was of Israël miljarden van de EU krijgt, zoals Fikkie beweert.

Allah sülaleni kahretsin. :lachu:

Solly opa, inderdaad.
Excuse moi. :fpetaf:

Goed, je weet nu wel wat de Palestijnen krijgen. :hihi:

Viespeuk.

mark61
30-01-06, 21:23
Geplaatst door ~Panthera~
Solly opa, inderdaad.
Excuse moi. :fpetaf:

Goed, je weet nu wel wat de Palestijnen krijgen. :hihi:

Nouw dank u. Maar dat wist ik al. Best wel veel hè? Maar voor het afkopen van een schuldgevoel eigenlijk weer tamelijk goedkoop.

~Panthera~
30-01-06, 21:27
Geplaatst door mark61
Nouw dank u. Maar dat wist ik al. Best wel veel hè? Maar voor het afkopen van een schuldgevoel eigenlijk weer tamelijk goedkoop.

Koopie; hoeveel zouden de Israeliers krijgen ?


:lol:

mark61
30-01-06, 21:28
Geplaatst door ~Panthera~
Koopie; hoeveel zouden de Israeliers krijgen ?


:lol:

Dat deel laten we door Bush betalen.

~Panthera~
30-01-06, 21:32
Geplaatst door mark61
Dat deel laten we door Bush betalen.


Zo, dat was ook weer snel geregeld.