PDA

Bekijk Volledige Versie : Denen in moslimlanden tot voorzichtigheid gemaand



Pagina's : [1] 2

barfly
30-01-06, 18:20
Denen in moslimlanden tot voorzichtigheid gemaand

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

KOPENHAGEN - Denen in het Midden-Oosten hebben de raad gekregen extra op hun hoede te zijn in verband met de toenemende spanningen naar aanleiding van de publicatie in Denemarken van spotprenten van de profeet Mohammed. De waarschuwing geldt voor Deense staatsburgers in Saudi-Arabië, Algerije, Egypte, Jordanië, Libanon, Pakistan, Iran, Syrië, Israël en de Palestijnse gebieden, meldde het ministerie van buitenlandse zaken zondag op zijn website.

Het Deense Rode Kruis zei maandag dat het in verband met de controverse twee medewerkers terugtrekt uit de Gazastrook en een uit Jemen. Volgens een woordvoerder zijn er expliciete dreigementen geuit jegens de drie medewerkers, omdat het Denen zijn.

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/SpotMo.jpg

Op een van de twaalf prenten die de Deense krant Jyllands-Posten in september publiceerde en die deze maand door een Noorse krant werden overgenomen, draagt Mohammed een tulband in de vorm van een bom met een ontstoken lont. Een andere karikatuur toont hem met een grijze baard, zwaard en een zwart balkje voor zijn ogen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van de profeet Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.

De moslimtraditie verbiedt elke afbeelding van de profeet, omdat dat tot verafgoding kan leiden. Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. In Irak trokken imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst van leer tegen de Deense spotprenten. Maandag werd in Gaza-Stad het kantoor van de Europese Unie korte tijd bezet door gewapende en gemaskerde mannen die zeiden te protesteren tegen de Deense publicatie.

Een Noorse hulpverleningsorganisatie zei naar aanleiding van de actie in Gaza twee Noorse medewerkers uit het gebied terug te trekken. Een woordvoerder van de groep, Norwegian People's Aid, zei dat er tot nu toe alleen pamfletten met dreigementen jegens Denen en Zweden zijn gesignaleerd, maar dat men heeft besloten de veiligheid voorop te stellen.

In veel moslimlanden worden Deense producten inmiddels geboycot. Arla Foods, een Deens zuivelbedrijf, zei dat de boycot van zijn producten in het Midden-Oosten bijna compleet is. Alle orders zijn geschrapt en er wordt zo goed als niets meer verkocht, zei een woordvoerder. Voor Arla Foods is het Midden-Oosten de belangrijkste exportmarkt buiten Europa. Het zet er jaarlijks voor 2,6 miljard kroon (350 miljoen euro) om en heeft er duizend mensen in dienst.

De Europese Unie heeft Saudi-Arabië gewaarschuwd dat zij de Wereldhandelsorganisatie zal inschakelen als de Saudische regering steun uitspreekt voor een boycot van Denemarken. De publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed door een Deense kant hebben in de islamitische landen van het Midden-Oosten een golf van protest gewekt en hier en daar geleid tot een boycot van Deense producten. Het Deense zuivelconcern Arla Foods zei maandag dat zijn producten van de schappen zijn gehaald in Saudi-Arabië, Koeweit, Qatar, Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten.

EU-commissaris van handel Peter Mandelson heeft de Saudische minister van buitenlandse zaken laten weten dat een boycot van Denemarken een boycot is van de Europese Unie, zei EU-woordvoerder Peter Power. De Saudische minister liet Mandelson weten dat zijn regering de boycot niet heeft aangemoedigd.

Bron: www.volkskrant.nl

Sommige moslims hebben zulke lange tenen dat het een wonder is dat ze d'r niet over struikelen. Wat ik alleen zo jammr vind is dat dit weer bijdraagt aan het negatieve imago van de islam.

Onno26
30-01-06, 18:27
Volgens een woordvoerder zijn er expliciete dreigementen geuit jegens de drie medewerkers, omdat het Denen zijn.


Aan de ene een paar spotprentjes in een krant, aan de andere kant religieuze veroordelingen , oproepen en uitvoering van een begin tot boycott en nu blijkbaar fysieke bedreigingen.

Het is heel jammer dat al de moslimlanden die hier aan meewerken weer eens laten zien voor niets of niemand respect te hebben, alles uit proportie te trekken en op schandalige wijze proberen de persvrijheid van andere landen te beinvloeden.

Tomas
30-01-06, 18:27
Geplaatst door barfly
Wat ik alleen zo jammr vind is dat dit weer bijdraagt aan het negatieve imago van de islam.

Kom op, wel eerlijk blijven fly.

Couscousje
30-01-06, 18:33
Geplaatst door Onno26
Aan de ene een paar spotprentjes in een krant, aan de andere kant religieuze veroordelingen , oproepen en uitvoering van een begin tot boycott en nu blijkbaar fysieke bedreigingen.

Het is heel jammer dat al de moslimlanden die hier aan meewerken weer eens laten zien voor niets of niemand respect te hebben, alles uit proportie te trekken en op schandalige wijze proberen de persvrijheid van andere landen te beinvloeden.

Eensch.

Cc

BiL@L
30-01-06, 18:59
Denounciations of the Danish newspaper

Islamic Capitals- Dolhijah, 30, 1426/January 30, 2006 (IINA)

The denunciations cartoons published in Danish Newspaper Jylland Posten and Norwegian Newspaper Magazinet defaming Islam and rediculing Prophet Mohammed (Peace be upon Him) continue all over the Islamic World.

The Arab League has issued a condemnation statement on the newspapers awful act.

The Arab League, said it will work with OIC to issue resolution from the United Nations, to affirm the respect of Islam, and punish any one who defame Islam or other religions.

In United Arab Emirates the officials and public objections have increased. The Emirates Islamic Affairs Minster has issued a denunciation statement in which he censures such an awful act.

Bahrain council of Islamic affaires issued a denunciation statement, too.
Jordon has condemned the Danish newspaper act, and its foreign Minister phoned Danish Foreign Minister to express the Jordanian Government displeasure.
The campaign to boycott the Dash products in Saudi Arabia, and Gulf States has increased.

Moreover, Saudi Arabia, and Kuwait have withdrawn their Ambassadors to Denmark.
The Danish Foreign Minister declared an official investigation over the case has started The Iranian Foreign Minister sent a letter to Denmark, and Norway and he expressed his protest and his worries about this insult for Muslims.

The grand Palestinian judge called for holding an Islamic Conference to discuss this case.

The Danish ambassador to Saudi Arabia said, the act of the newspaper harmed the feeling of millions of Muslims, the Danish Government condemned this awful act, and.

The Danish Prime Minister apologized to Muslims on the Danish television, and said that Danish Government respects all religions.

The prime Minster affirmed that he rejects act to defame Prophet, and he said that his country respect Islam, and Muslims.
He clarified that the Danish Government has no power over the newspapers, because they are private newspapers, and are not owned by the government, and this mistake is the newspaper mistake.
The Afghani President, Hammed Karazi said that the act of the newspaper was incorrect, and the newspaper had apologized.

Libya decided to close its embassy in Denmark.
The Syrian Foreign Ministry issued a statement in which it strongly protested against the act of the newspaper.
The Palestinian Endowment Minster condemned such an act.

The Danish Prime Minister met with Muslim leaders to hear their complaints on some local media criticism of Islam.
The condemnation of the newspaper crime came also from a large number of Danish citizens; 12 Danish writers, 22 Danish ambassadors, and number of party leaders.


http://www.islamicnews.org.sa

Soldim
30-01-06, 19:01
Geplaatst door BiL@L
[B]Denounciations of the Danish newspaper

Islamic Capitals- Dolhijah, 30, 1426/January 30, 2006 (IINA)

The denunciations cartoons published in Danish Newspaper Jylland Posten and Norwegian Newspaper Magazinet defaming Islam and rediculing Prophet Mohammed (Peace be upon Him) continue all over the Islamic World.

The Arab League has issued a condemnation statement on the newspapers awful act.

The Arab League, said it will work with OIC to issue resolution from the United Nations, to affirm the respect of Islam, and punish any one who defame Islam or other religions.

Blablablabla



Islamo-fascisme!

BiL@L
30-01-06, 19:03
Geplaatst door Soldim
Islamo-fascisme!

Activities of King Fahd Complex for printing the holy Quran

AlMadinah, KSA- Dolhijah, 30, 1426/January 30, 2006 (IINA)

King Fahd Complex for printing the holy Quran printed more than 200 different Islamic books and tapes including the holy Qur'an, and translations of the meaning of the holy Qur'an.

According to the Secretary General of the Complex, Dr. Muhammad Alawfi, The Complex printed 8.559.310 books , until the end of Dolkedah, 1426
During 1425-1426 the total of distributed copies are 12.763.439.
The number of the visitors of the complex during the same period reached 140.000 visitors, among them 24.000 pilgrims.
The Complex has participated in 25 book fairs, 5 local, and the rest are international fairs.
Dolhijah, 30, 1426/January 30, 2006


http://www.islamicnews.org.sa


But if they incline to peace, you also incline to it, and (put your) trust in Allah. Verily, He is the All-Hearer, the All-Knower. [Anfal : 61]

observer
30-01-06, 20:31
and (put your) trust in Allah. waarom voelen moslims zich dan altijd genoodzaakt te reageren immers als dit waar is is het niet aan hun

mark61
30-01-06, 20:40
Geplaatst door BiL@L
Activities of King Fahd Complex for printing the holy Quran

Ik probeer het nog maar s. Weet jij sinds wanneer er gedrukt wordt in de Arabische wereld? Koran of anderszins?

barfly
30-01-06, 20:50
Geplaatst door Tomas
Kom op, wel eerlijk blijven fly.

Jamaar Tomas, ik meen het echt ik vind het echt jammer dat de leiders van moslim landen zichzelf hopeloos voor paal zetten door dit soort gedrag.

BiL@L
30-01-06, 20:58
Geplaatst door barfly
Jamaar Tomas, ik meen het echt ik vind het echt jammer dat de leiders van moslim landen zichzelf hopeloos voor paal zetten door dit soort gedrag.

Ik ben nu trots op hen, en dat ben ik normaal bijna nooit.

Tomas
30-01-06, 21:00
Geplaatst door barfly
Jamaar Tomas, ik meen het echt ik vind het echt jammer dat de leiders van moslim landen zichzelf hopeloos voor paal zetten door dit soort gedrag.

Ga niet pokeren om geld.

amOer
30-01-06, 21:53
hamdulilla ...

ik ben zo blij dat de moslims zo als een man optreden tegen dit grote crimineel gedrag.

alles behalve Mohammed!!

de krant heeft trouwens haar excuus aan de moslims geboden vandaag .. maar zo'n fout kan je niet met een excuus goed maken!

Max Stirner
30-01-06, 21:56
Geplaatst door amOer


de krant heeft trouwens haar excuus aan de moslims geboden vandaag .. maar zo'n fout kan je niet met een excuus goed maken!


Precies. Koppen moeten er rollen....!! :student:









:zegniets:

Couscousje
30-01-06, 22:26
Geplaatst door amOer
hamdulilla ...

ik ben zo blij dat de moslims zo als een man optreden tegen dit grote crimineel gedrag.

alles behalve Mohammed!!

de krant heeft trouwens haar excuus aan de moslims geboden vandaag .. maar zo'n fout kan je niet met een excuus goed maken!

Hoe oud was jij ook alweer?

18, toch?

Cc

Rourchid
30-01-06, 22:27
Geplaatst door Barfly

Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van de profeet Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.


De inhoud van de desbetreffende hottentottententententoonstelling heb ik reeds enige maanden geleden mogen bestuderen.
De uitzonderlijk amateuristische uitvoering van de prenten haalt op zich iedere irritatie al bij voorbaat weg.
Echter, inhoudelijk onderdeel van de weergaves is om de Profeet (vzmh) op een zo 'boers' mogelijke wijze af te beelden. Het is beeldvorming dioe iedere Moslim tot onverbeterlijk feodaal-agrariër verklaart met de daarbij behorende 'Neanderthaalse' kenmerken.
Met andere woorden: de godslastering is een instrumenteel middel om iedere Moslim tot achterhaald te verklaren; iedere Moslim is een blok aan het been van de vooruitgang.

Bovenal is de serie het antwoord op een vraag van een tijdschrift om eens te kijken hoe ver men kan gaan in het zoeken van de de grenzen van wat voor Moslims wel of niet aanvaardbaar is: een morbide psychologisch experiment met een minderheidsgroep binnen de grenzen van de natiestaat Denemarken.
Een ketting is zo zwak als de zwakste schakel en in dit opzicht is geheel van de Deense politiek verantwoordelijk voor het gedogen van het tot feodaal-agrariër verklaren van iedere Moslim met een ingebouwde kans op moorddadigheid.
Het getuigt dan ook van een zeer grote zelfbeheersing dat het tot dusverre blijft bij een passieve ecomische boycot; een selectieve olieboycot van Denemarken zou geenszins buitenproportioneel genoemd hoeven te worden.

Seif
30-01-06, 22:30
HET IS MAAR EEN FUCKING TEKENING!!!

amOer
30-01-06, 22:35
Geplaatst door Max Stirner
Precies. Koppen moeten er rollen....!! :student:









:zegniets:

nee hoor je begrijpt me verkeerd!

maar als iemand over je vriendin maar blijft zeggen dat ze een hoer is en dan ineens een miezerige sorry zegt .. dan ben je ook niet gelijk tevreden ( hoop ik !! )

amOer
30-01-06, 22:36
Geplaatst door Seif
HET IS MAAR EEN FUCKING TEKENING!!!

en het is wel MOHAMMED !

amOer
30-01-06, 22:38
Geplaatst door Couscousje
Hoe oud was jij ook alweer?

18, toch?

Cc

juist! :)

Seif
30-01-06, 22:47
Geplaatst door amOer
en het is wel MOHAMMED !

Die redt zich wel. Alleen dictators en tirannen laten niet met zich spotten.

Couscousje
30-01-06, 22:47
Geplaatst door amOer
juist! :)

I rest my case.

Cc

michiel mans
30-01-06, 22:49
maar als iemand over je vriendin maar blijft zeggen dat ze een hoer is en dan ineens een miezerige sorry zegt .. dan ben je ook niet gelijk tevreden ( hoop ik !! )

zo dat gaat weer lekker :moe:

Mijnheer heeft al 3 strafpunten, dus deze sla ik even mentaal op [freya]

amOer
30-01-06, 22:56
Geplaatst door michiel mans
Vooralsnog worden de hoerroepers niet bedreigd. Word er niet opgeroepen tot een internationale hoerroepers conferentie en gaan er geen kaaskoppen met AK's de straat op om allah-de-kwaknar te roepen.

Elke Nederlander zou subiet een grote, en zo grof mogelijke Mohammed poster voor het raam moeten hangen met de tekst,

'Solidair met de Denen, rot nou eens op met die lange tenen.'

Ik ben de islam en zijn zeikerts spuuuuuuuuuuuugzat.

Achterlijk, compleet achterlijk.

Zal wel weer haatzaaien en respectloos zijn en strafpunten krijgen. Fuck it.

zoals ik in dat andere post zei: de muren van je kamer jongen !!


de einge achterlijke ben jij vrees ik .. toen jullie hier gaatjes in mensen hoofden maakten om het kwade weg te persen als iemand hoofdpijn had waren we met Algebra bezig..

alleen pure achterlijke mensen ontkennen dat de basis van de wetenschap aangelegd is door de arabieren en vooral de moslims ..

blijf maar solidair met de denen .. die konden de boycott niet eens een paar weken volhouden of ze hebben hun excuus aangeboden .. oh wacht .. meneertje heeft natuurlijk niets gehoord over de olie crisis in 73!!

en die hoeren voorbeeld was maar een VOORBEELD en je kan er niets op bouwen .. maja .. krijg je met minder intellectuele mensen !

amOer
30-01-06, 22:57
Geplaatst door Couscousje
I rest my case.

Cc

don't realy get ur point ..

amOer
30-01-06, 22:58
Geplaatst door Seif
Die redt zich wel. Alleen dictators en tirannen laten niet met zich spotten.

hij is mijn grote liefde en voorbeeld .. en ik heb meer dan een miljard mensen achter me die hetzelfde denken .. !! en je laat niemand spotten met je grote voorbeelden! ook geen Deense koeienaanbidders!!

Couscousje
30-01-06, 23:00
Geplaatst door amOer
don't realy get ur point ..

I rest my case again.

Cc

Deniro
30-01-06, 23:08
Geplaatst door barfly
KOPENHAGEN - Denen in het Midden-Oosten hebben de raad gekregen extra op hun hoede te zijn in verband met de toenemende spanningen naar aanleiding van de publicatie in Denemarken van spotprenten van de profeet Mohammed. De waarschuwing geldt voor Deense staatsburgers in Saudi-Arabië, Algerije, Egypte, Jordanië, Libanon, Pakistan, Iran, Syrië, Israël en de Palestijnse gebieden, meldde het ministerie van buitenlandse zaken zondag op zijn website.

Het Deense Rode Kruis zei maandag dat het in verband met de controverse twee medewerkers terugtrekt uit de Gazastrook en een uit Jemen. Volgens een woordvoerder zijn er expliciete dreigementen geuit jegens de drie medewerkers, omdat het Denen zijn.

Op een van de twaalf prenten die de Deense krant Jyllands-Posten in september publiceerde en die deze maand door een Noorse krant werden overgenomen, draagt Mohammed een tulband in de vorm van een bom met een ontstoken lont. Een andere karikatuur toont hem met een grijze baard, zwaard en een zwart balkje voor zijn ogen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van de profeet Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.

De moslimtraditie verbiedt elke afbeelding van de profeet, omdat dat tot verafgoding kan leiden. Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. In Irak trokken imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst van leer tegen de Deense spotprenten. Maandag werd in Gaza-Stad het kantoor van de Europese Unie korte tijd bezet door gewapende en gemaskerde mannen die zeiden te protesteren tegen de Deense publicatie.

Een Noorse hulpverleningsorganisatie zei naar aanleiding van de actie in Gaza twee Noorse medewerkers uit het gebied terug te trekken. Een woordvoerder van de groep, Norwegian People's Aid, zei dat er tot nu toe alleen pamfletten met dreigementen jegens Denen en Zweden zijn gesignaleerd, maar dat men heeft besloten de veiligheid voorop te stellen.

In veel moslimlanden worden Deense producten inmiddels geboycot. Arla Foods, een Deens zuivelbedrijf, zei dat de boycot van zijn producten in het Midden-Oosten bijna compleet is. Alle orders zijn geschrapt en er wordt zo goed als niets meer verkocht, zei een woordvoerder. Voor Arla Foods is het Midden-Oosten de belangrijkste exportmarkt buiten Europa. Het zet er jaarlijks voor 2,6 miljard kroon (350 miljoen euro) om en heeft er duizend mensen in dienst.

De Europese Unie heeft Saudi-Arabië gewaarschuwd dat zij de Wereldhandelsorganisatie zal inschakelen als de Saudische regering steun uitspreekt voor een boycot van Denemarken. De publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed door een Deense kant hebben in de islamitische landen van het Midden-Oosten een golf van protest gewekt en hier en daar geleid tot een boycot van Deense producten. Het Deense zuivelconcern Arla Foods zei maandag dat zijn producten van de schappen zijn gehaald in Saudi-Arabië, Koeweit, Qatar, Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten.

EU-commissaris van handel Peter Mandelson heeft de Saudische minister van buitenlandse zaken laten weten dat een boycot van Denemarken een boycot is van de Europese Unie, zei EU-woordvoerder Peter Power. De Saudische minister liet Mandelson weten dat zijn regering de boycot niet heeft aangemoedigd.

Bron: www.volkskrant.nl

Sommige moslims hebben zulke lange tenen dat het een wonder is dat ze d'r niet over struikelen. Wat ik alleen zo jammr vind is dat dit weer bijdraagt aan het negatieve imago van de islam.

Het is idioot om Denen fysiek iets aan te doen omdat 1 krant een niet zo lieve spotprent had geplaatst over de Islam....een krant die toevallig in Denemarken was gevestigd. Onzin dus.

En ja het is niet goed voor de imago, maar ik ben erg blij met deze boycot, maar om totaal andere redenen dan jij waarschijnlijk denkt.

Ik heb niets tegen Denen, maar ik ergerde me al tijdens kapot aan de belachelijke overmatige import uit het westen. Terwijl men gene cent in eigen land investeerde om zelfs maar een bescheiden industrie uit de grond te stampen.

We moeten ooit beginnen........laat dit een startsein zijn....althans dat hoop ik, maar ik vrees dat dat de eerst komende jaren niet zal gebeuren.

barfly
30-01-06, 23:08
Geplaatst door amOer
hij is mijn grote liefde en voorbeeld .. en ik heb meer dan een miljard mensen achter me die hetzelfde denken .. !! en je laat niemand spotten met je grote voorbeelden! ook geen Deense koeienaanbidders!!

Waar je schroomt niet om zelf de Denen te beledigen met koeienaanbidders als het je uitkomt. Je bent niet zoveel beter dan die Denen.

Overigens zijn het een paar tekenaars geweest die spotprenten maken en die doen niet anders. En die moeten nu onderduiken. En jij bent dan blij?

Seif
30-01-06, 23:15
Geplaatst door amOer
...en je laat niemand spotten met je grote voorbeelden! ook geen Deense koeienaanbidders!!

Alleen als je niet zo zeker bent van je zaak.

amOer
30-01-06, 23:16
Geplaatst door barfly
Waar je schroomt niet om zelf de Denen te beledigen met koeienaanbidders als het je uitkomt. Je bent niet zoveel beter dan die Denen.

Overigens zijn het een paar tekenaars geweest die spotprenten maken en die doen niet anders. En die moeten nu onderduiken. En jij bent dan blij?

nee nee .. zie je dat het alweer gebeurt nu ?! alweer wordt verwacht dat we niet mogen reageren!!

trouwens .. als je de reclames van de Deense boter en kaas ziet ( ergens op een arabisch kanaal ) dan zeggen ze zelf: wij denen laten onze koeien zo verwennen dat we ze net aanbidden! dus ik heb niets verkeerds gezegd!!!!

dat was punt 1 .. punt 2 is .. er werd een enquete gehouden onder 597 denen ... en 79% vond dat ze geen excuus schuldig waren aan de moslims! ( dus het zijn niet alleen die tekenaars! )

en dat ze zich moeten schuilen .. leuk voor ze ! hadden ze maar aan moeten denken voordat ze dat hadden getekend! ( overigens is geweld hier niet de goeie oplossing hoor .. )

Max Stirner
30-01-06, 23:26
Geplaatst door amOer
en dat ze zich moeten schuilen .. leuk voor ze ! hadden ze maar aan moeten denken voordat ze dat hadden getekend!



:)

Morosian
31-01-06, 00:22
Dit lijkt me een goed moment voor Allah om even naar beneden te komen en zijn volgelingen uit te leggen dat er momenteel heel wat belangrijker zaken zijn om je druk over te maken dan een grapje over een profeet.

tr_imparator
31-01-06, 01:24
Geplaatst door Morosian
Dit lijkt me een goed moment voor Allah om even naar beneden te komen en zijn volgelingen uit te leggen dat er momenteel heel wat belangrijker zaken zijn om je druk over te maken dan een grapje over een profeet.



ROFL wat een gezeik allemaal.


Censuur op Arabische zenders toestaan en op beledigende tekeningen van een Deens blad niet.

Wat een politiek! Alles draait om de Islam in een kwaad daglicht te zetten.

tr_imparator
31-01-06, 01:29
Geplaatst door michiel mans
Vooralsnog worden de hoerroepers niet bedreigd. Word er niet opgeroepen tot een internationale hoerroepers conferentie en gaan er geen kaaskoppen met AK's de straat op om allah-de-kwaknar te roepen.

Elke Nederlander zou subiet een grote, en zo grof mogelijke Mohammed poster voor het raam moeten hangen met de tekst,

'Solidair met de Denen, rot nou eens op met die lange tenen.'

Ik ben de islam en zijn zeikerts spuuuuuuuuuuuugzat.

Achterlijk, compleet achterlijk.

Zal wel weer haatzaaien en respectloos zijn en strafpunten krijgen. Fuck it.


Je bent jezelf compleet zat en ik ben het ook zat met je ongenuanceerde achtelijke berichten.

moslims kwetsen en doden mag. Wanneer er een niet-moslim gekwetst wordt of deze niet mag doen wat ie wilt is het vrijheid van menings, pers ed en hebben moslims lange tenen.

zo oneerlijk.

tr_imparator
31-01-06, 01:34
Geplaatst door Couscousje
Eensch.

Cc


Eens?!

Dik Oneeens.


Niet in mijn territoriumgebied komen anders vertoon ik territoriumgedrag. :ego:

tr_imparator
31-01-06, 01:43
Geplaatst door Max Stirner
Precies. Koppen moeten er rollen....!! :student:





Vervolgens dramatisch zitten doen. Daar beginnen sommige (Nederlanders/Instellingen) ook al erg goed in te worden.

Eerst een fout maken, vervolgens spijt het ze. Wordt je voor een gesprek opgeroepen. Ga je erheen...gaan ze spijt betuigen en meer van dat shit....en zo met bambi-ogen kijken...een glimlachje...en ze zijn er van af.

no -more- mercy, sry!

De groeten
31-01-06, 01:51
Nee, je vergist, je mijn beste imperator. Omdat jij je als een grote wijze laat zien nu, zou ik graag je mening willen weten over deze vragen:

Moslims kwetsen mag in een vrije wereld net zo goed als 'ongelovigen' kwetsen. Niks mis mee. Of toch niet?

Ik vind zelf dat je hier (http://islamcomicbook.com/pdfs/MBOE.pdf) veel shockerende info over Mohammed kunt vinden. Waarom moeten de Deense tekenaars onderduiken - en de Amerikaanse niet?

Met immer welgemutste groeten,

De groeten

tr_imparator
31-01-06, 02:05
Geplaatst door De groeten
Nee, je vergist, je mijn beste imperator. Omdat jij je als een grote wijze laat zien nu, zou ik graag je mening willen weten over deze vragen:

Moslims kwetsen mag in een vrije wereld net zo goed als 'ongelovigen' kwetsen. Niks mis mee. Of toch niet?

Ik vind zelf dat je hier (http://islamcomicbook.com/pdfs/MBOE.pdf) veel shockerende info over Mohammed kunt vinden. Waarom moeten de Deense tekenaars onderduiken - en de Amerikaanse niet?

Met immer welgemutste groeten,

De groeten

Je maakt een fout. Moslims kwetsen en ongelovigen kwetsen moet je niet als een aparte groepen nemen. Overigens is dit een vermijdtactiek, dat je dat weet.

Als ik je vraag mag herformuleren. `Mensen kwetsen mag. Niks mis mee toch of niet?`

Wel wat mis mee. Het spijt me voor je.


Op naar de volgende vraag. Dat is niet zo moeilijk te bedenken.

Amerikaanse mensen hebben meer vrijheid. Dat komt omdat zij beter hun territorium afbakenen. Niets gebeurt in hun territorium en als dat gebeurt o weeeee.., ook al kost dat zoveel mensenlevens, verdriet en verderf..vergelding zal er zijn. Amerika heeft er voor gekozen om die oorlog tegen zgn. terrorisme uit te voeren in Irak, waarom niet in eigen land?


Moslims moeten meer opkomen voor hun rechten en gelijkheid eisen op de wereld. Ze zijn niet alleen slecht georganiseerd maar ook dom gehouden door de huidige regeringen. Ze zijn onwetend. Een lichtpuntje: Er is wel hoop en er zal zeker verandering hierin komen. Ze worden `wakker`.

Morosian
31-01-06, 08:06
Geplaatst door tr_imparator
ROFL wat een gezeik allemaal.


Censuur op Arabische zenders toestaan en op beledigende tekeningen van een Deens blad niet.

Wat een politiek! Alles draait om de Islam in een kwaad daglicht te zetten.

Als je het verschil niet ziet tussen aanzetten tot haat en een spotprent, dan is helaas alle hoop verloren.

En hoor ik daar tot slot de complottheorie weer opduiken? Spotprenten zijn zo oud als de mensheid, om daar nu meteen weer politieke bedoelingen achter te zijn ruikt naar achtervolgingswaanzin.

Morosian
31-01-06, 08:10
Geplaatst door tr_imparator
moslims kwetsen en doden mag. Wanneer er een niet-moslim gekwetst wordt of deze niet mag doen wat ie wilt is het vrijheid van menings, pers ed en hebben moslims lange tenen.

zo oneerlijk.

Moslims kwetsen en doden mag? Sinds wanneer? En hoe slim is het om het doden van mensen te vergelijken met het maken van een spotprent?

jochie
31-01-06, 08:57
Het is triest dat het vrije woord in het westen bedreigd wordt. Wat men in SA doet is hun zaak, daar heerst hun wet en regelgeving en hun cultuur, maar blijf in godsnaam van de persvrijheid en het vrije woord in het westen af! Laat ons onze cultuur! Respecteer onze wetten en gebruiken!

amOer
31-01-06, 09:03
Geplaatst door jochie
Het is triest dat het vrije woord in het westen bedreigd wordt. Wat men in SA doet is hun zaak, daar heerst hun wet en regelgeving en hun cultuur, maar blijf in godsnaam van de persvrijheid en het vrije woord in het westen af! Laat ons onze cultuur! Respecteer onze wetten en gebruiken!

vrije woord om 1,3 miljard mensen te beledigen ?!
waarom is het geen vrije woord wat Ahmadi Najad of Saddam Hussein zeiden over de joden en Israel ?! ( ineens is dat geen vrije woord meer !! )

alles heeft grenzen .. zelfs je meningsvrijheid.. want niemand mag een ander kwetsen... en dat gaat voor de meningsuitingvrijheid..

jochie
31-01-06, 09:09
Geplaatst door amOer
vrije woord om 1,3 miljard mensen te beledigen ?!
waarom is het geen vrije woord wat Ahmadi Najad of Saddam Hussein zeiden over de joden en Israel ?! ( ineens is dat geen vrije woord meer !! )

alles heeft grenzen .. zelfs je meningsvrijheid.. want niemand mag een ander kwetsen... en dat gaat voor de meningsuitingvrijheid..

ONZIN!!!!! In het westen is er vrijheid van meningsuiting. Wil je het niet horen / zien, dan sluit je je maar af, in je eigen land waar jij heer en meester bent. PUNT!!!!!!!

Wil je vlaggen verbranden, leuzen gillen, whatever, je mag het doen, maar bedreigingen en fysiek geweld zijn uit den bozen!

Couscousje
31-01-06, 10:09
Geplaatst door tr_imparator
Eens?!

Dik Oneeens.


Niet in mijn territoriumgebied komen anders vertoon ik territoriumgedrag. :ego:

Brrr.

Nou word ik bang. :rolleyes:

Cc

sjaen
31-01-06, 10:12
Als respect door geweld afgedwongen moet worden, dan klopt er iets niet!

Max Stirner
31-01-06, 10:27
Geplaatst door tr_imparator
Vervolgens dramatisch zitten doen. Daar beginnen sommige (Nederlanders/Instellingen) ook al erg goed in te worden.

Eerst een fout maken, vervolgens spijt het ze. Wordt je voor een gesprek opgeroepen. Ga je erheen...gaan ze spijt betuigen en meer van dat shit....en zo met bambi-ogen kijken...een glimlachje...en ze zijn er van af.

no -more- mercy, sry!


Het was een grap, Meneer de Keizer.

`Er moeten koppen rollen` is, in de niet-onbeschaafde wereld, een uitdrukking dat er mensen ontslagen of justitieel vervolgd moeten worden als zij over de schreef zijn gegaan.

Maar je kan zo`n uitdrukking ook letterlijk opvatten, dats het leuke.

Dat ik hier degene zou zijn die dramatisch doet, vinnik ook wel een goeie grap trouwens.

Max Stirner
31-01-06, 10:31
Geplaatst door tr_imparator

Moslims moeten meer opkomen voor hun rechten en gelijkheid eisen op de wereld. Ze zijn niet alleen slecht georganiseerd maar ook dom gehouden door de huidige regeringen. Ze zijn onwetend. Een lichtpuntje: Er is wel hoop en er zal zeker verandering hierin komen. Ze worden `wakker`.


Dat het juist die huidige regeringen zijn die moord en brand schreeuwen en van een mug een dinosaurus maken, zou je wat dat betreft aan het denken moeten zetten.

Wide-O
31-01-06, 10:34
Honourable Citizens of The Muslim World

Morgenavisen Jyllands-Posten is a strong proponent of democracy and freedom of religion. The newspaper respects the right of any human being to practise his or her religion. Serious misunderstandings in respect of some drawings of the Prophet Mohammed have led to much anger and, lately, also boycott of Danish goods in Muslim countries.

Please allow me to correct these misunderstandings.
On 30 September last year, Morgenavisen Jyllands-Posten published 12 different cartoonists' idea of what the Prophet Mohammed might have looked like. The initiative was taken as part of an ongoing public debate on freedom of expression, a freedom much cherished in Denmark.

In our opinion, the 12 drawings were sober. They were not intended to be offensive, nor were they at variance with Danish law, but they have indisputably offended many Muslims for which we apologize.

Since then a number of offensive drawings have circulated in The Middle East which have never been published in Morgenavisen Jyllands-Posten and which we would never have published, had they been offered to us . We would have refused to publish them on the grounds that they violated our ethical code.

Morgenavisen Jyllands-Posten attaches importance to upholding the highest ethical standards based upon the respect of our fundamental values. It is so much more deplorable, therefore, that these drawings were presented as if they had anything to do with Morgenavisen Jyllands-Posten.

Maybe because of culturally based misunderstandings, the initiative to publish the 12 drawings has been interpreted as a campaign against Muslims in Denmark and the rest of the world.

I must categorically dismiss such an interpretation. Because of the very fact that we are strong proponents of the freedom of religion and because we respect the right of any human being to practise his or her religion, offending anybody on the grounds of their religious beliefs is unthinkable to us.

That this happened was, consequently, unintentional.

As a result of the debate that has been going on about the drawings, we have met with representatives of Danish Muslims, and these meetings were held in a positive and constructive spirit. We have also sought in other ways to initiate a fruitful dialogue with Danish Muslims.

It is the wish of Morgenavisen Jyllands-Posten that various ethnic groups should live in peace and harmony with each other and that the debates and disagreements which will always exist in a dynamic society should do so in an atmosphere of mutual respect.

For that reason, Morgenavisen Jyllands-Posten has published many articles describing the positive aspects of integration, for example in a special supplement entitled The Contributors. It portrayed a number of Muslims who have had success in Denmark. The supplement was rewarded by the EU Commission.

Morgenavisen Jyllands-Posten takes exception to symbolic acts suited to demonise specific nationalities, religions and ethnic groups.

Sincerely yours

Carsten Juste
Editor-in-Chief

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3527646

Pick your battles wisely, zeggen ze wel eens.

Al Sawt
31-01-06, 10:48
Geplaatst door Onno26
Aan de ene een paar spotprentjes in een krant, aan de andere kant religieuze veroordelingen , oproepen en uitvoering van een begin tot boycott en nu blijkbaar fysieke bedreigingen.

Het is heel jammer dat al de moslimlanden die hier aan meewerken weer eens laten zien voor niets of niemand respect te hebben, alles uit proportie te trekken en op schandalige wijze proberen de persvrijheid van andere landen te beinvloeden. Lariekoek!


Alsof de regeringen in Moslimlanden actief hebben bij gedragen aan de 'hetze'.

En het is het Westen dat juist voor niemand respect heeft. Door andermans religie`s te beledigen of te krenken, En dat zogenaamd onder mom van vrijheid van meningsuiting.

Ik vraag me af hoe Onno, Observer en anderen zouden reageren als de spot wordt gedreven met de ziel van Jodendom.

Dan zatten ze alleem vooraan in een koor te schreeuwen dat het antisemitisme is.

observer
31-01-06, 10:49
het rare is dat toen van gogh vermoord werd er wat moskeeen, scholen etc in de fik zijn gestoken

toen stond men te gillen dat moslims slachtoffer waren etcetc

nu wordt er een tekening in een krantje gepubliceerd en wat doen de moslims? en hoe reageren ze

als je die reacties dus neemt is het dus geoorloofd een moskee of school in de fik te steken als een moslim (maakt niet uit welke) iets doet wat niet door de beugel kan

moslims hebben bv diverse malen heel beledigende dingen over homo's gezegd? zie je al rose-molotovcocktails richting moskeeen vliegen?

victory beledigde pas geleden nog op deze site alle niet gelovige vrouwen, heeft iemand daar al een boycot,mishandeling of wat dan ook gepleegd?

Al Sawt
31-01-06, 10:49
Geplaatst door Soldim
Islamo-fascisme! Volgens mij dien je defenitie van fascisme op te zoeken!

Al Sawt
31-01-06, 10:55
Geplaatst door
michiel mans

Vooralsnog worden de hoerroepers niet bedreigd. Word er niet opgeroepen tot een internationale hoerroepers conferentie en gaan er geen kaaskoppen met AK's de straat op om allah-de-kwaknar te roepen.

Elke Nederlander zou subiet een grote, en zo grof mogelijke Mohammed poster voor het raam moeten hangen met de tekst,

'Solidair met de Denen, rot nou eens op met die lange tenen.'

Ik ben de islam en zijn zeikerts spuuuuuuuuuuuugzat.

Achterlijk, compleet achterlijk.

Zal wel weer haatzaaien en respectloos zijn en strafpunten krijgen. Fuck it.



Elke Nederlander zou subiet een grote, en zo grof mogelijke anitsemitische poster voor het raam moeten hangen met de tekst,

'Solidair met vrijheid van meningsuiting, rot nou eens op met die lange tenen.'

Ik ben de Jodendom en zijn zeikerts spuuuuuuuuuuuugzat.

Achterlijk, compleet achterlijk.















Bovenstaande tekst is niet mijn werkelijke mening!

sjaen
31-01-06, 11:13
Geplaatst door Al Sawt
Lariekoek!


Alsof de regeringen in Moslimlanden actief hebben bij gedragen aan de 'hetze'.

En het is het Westen dat juist voor niemand respect heeft. Door andermans religie`s te beledigen of te krenken, En dat zogenaamd onder mom van vrijheid van meningsuiting.

Ik vraag me af hoe Onno, Observer en anderen zouden reageren als de spot wordt gedreven met de ziel van Jodendom.

Dan zatten ze alleem vooraan in een koor te schreeuwen dat het antisemitisme is.

Lariekoek!

Sam & Moos

:fpetaf:

Couscousje
31-01-06, 11:15
Geplaatst door Al Sawt
Lariekoek!


Alsof de regeringen in Moslimlanden actief hebben bij gedragen aan de 'hetze'.

En het is het Westen dat juist voor niemand respect heeft. Door andermans religie`s te beledigen of te krenken, En dat zogenaamd onder mom van vrijheid van meningsuiting.

Ik vraag me af hoe Onno, Observer en anderen zouden reageren als de spot wordt gedreven met de ziel van Jodendom.

Dan zatten ze alleem vooraan in een koor te schreeuwen dat het antisemitisme is.

Waarom roepen moslims dan niet dat het anti-islamisme is?

In plaats daarvan gaan moslims over op bedreigingen en gewelddadigheden.

Dat is nou net het verschil, struisvogel.

Cc

Wortel
31-01-06, 11:22
Volgens mij gaat deze heetgebakerdheid helemaal niet over de bronnen van de Islam, maar over iets heel anders.

Overigens heb ik als praktizerend christen in mijn leven al heel wat ranziger en kwetsender ongein en drek aan me voorbij moeten zien trekken als het gaat over de gestalte van Jezus. Slechts een nuchtere constatering en geen impliciet waardeoordeel.

sjaen
31-01-06, 11:26
Geplaatst door Couscousje
Waarom roepen moslims dan niet dat het anti-islamisme is?

In plaats daarvan gaan moslims over op bedreigingen en gewelddadigheden.

Dat is nou net het verschil, struisvogel.

Cc

:student:

:handbang:

:duim:

naam
31-01-06, 11:34
Het jodendom nog altijd.

En inderdaad, als ik zo'n Jodenhaat poster op zou hangen dan schat ik in dat ik minder kans heb dat ik slachtoffer word van geweld dan wanneer je dat bij een Moslimhaat poster zou doen.

Meteen naar geweld grijpen is een zwaktebod.

Het Christendom wordt beledigd, het jodendom wordt beledigd en inderdaad het moslim geloof ook.

Denk je dat een film a la life of Brian mogelijk zo zijn over Mohammed zonder dat de makers meteen bedreigd worden?



:hardlach:

Morosian
31-01-06, 11:36
Het interessante van de hele situatie is dat moslims hun eigen normen en waarden belangrijker achten dan die van een niet-moslim.

Denemarken heeft net zoveel recht om kwaad te worden op de moslimwereld dat geprobeerd wordt hun vrijheid van meningsuiting in te dammen. De heiligheden van de een zijn niet meer waard dan de heiligheden van een ander.

Vrijheid is het belangrijkste goed van de Westerse maatschappij. Als je daar niet tegen kunt, dan ben je vrij om je ergens anders te vestigen. Bijvoorbeeld in een totalitair moslimregime waar iedereen het met elkaar eens is.

Morosian
31-01-06, 11:41
Geplaatst door Wortel
Overigens heb ik als praktizerend christen in mijn leven al heel wat ranziger en kwetsender ongein en drek aan me voorbij moeten zien trekken als het gaat over de gestalte van Jezus. Slechts een nuchtere constatering en geen impliciet waardeoordeel.

Het Christendom heeft de Verlichting gehad. Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat de Islam daar op korte termijn ook klaar voor is.

Ik geloof weliswaar niet in een onzichtbaar opperwezen, maar het is evident dat Christenen de vrijheid van meningsuiting hoger in het vaandel hebben staan dan de Moslims.

Couscousje
31-01-06, 11:42
Geplaatst door Morosian
Het interessante van de hele situatie is dat moslims hun eigen normen en waarden belangrijker achten dan die van een niet-moslim.


Woord.


De bottleneck in het conflict tussen moslims in Nederland en de autochtone bevolking ligt hem naar mijn mening in het feit dat een moslim moeilijk kan begrijpen dat er in Nederland ook het recht om niet-godsdienstig te zijn. Vanuit de Islam wordt er zelfs geheel onterecht op een enigszins denigrerende manier gesproken over de "ongelovige", die overigens ook nog eens verdeeld kunnen worden in niet-gelovigen in de Islamitische versie van het monotheïsme en niet-gelovigen in een oppermachtig wezen. Daardoor verliezen bepaalde moslims hun menselijkheid uit het oog en trekken de conclusie dat een "ongelovige" een minderwaardig mens is en ook als zodanig behandeld dient te worden, wat ik overigens ook terug heb kunnen lezen in een aantal verzen uit de heilige Qur'an, met andere woorden, die conclusie wordt dus gerechtvaardigd door het bestaan van een paar uit hun context getrokken verzen.

Ik vraag me af, of moslims niet inzien dat er niet zoiets bestaat als een "minderwaardig" mens. Het feit alleen al dat het woord "ongelovige" in de Islam gebruikt wordt als scheldwoord, zegt al genoeg. Ik ben nota bene moslim en ik word heel vaak geconfronteerd met "de moslim" die ik heb geschetst, omdat ik de bekrompen en kortzichtige visie van juist die moslims niet deel. Dat is voor mij aanleiding genoeg om de discussie aan te gaan. Op het moment dat je doodsbedreigingen naar je hoofd geslingerd krijgt, omdat je er een nuchtere, down-to-earth opvatting over het leven en de Islam op nahoudt, dan ga je je toch heel ernstig afvragen hoe het komt dat sommige moslims zichzelf het recht hebben toegeëigend superieur te zijn. Sterker nog, het is veelal het geval dat die zogenaamde "gelovigen" in werkelijkheid wat het praktiseren van het geloof, het er heel erg slecht van af brengen. Het is een typisch voorbeeld van "veel geschreeuw en weinig wol", maar datzelfde geschreeuw heeft geleid tot een heleboel haat en nijd onderling.

Ik denk dat er in het geval van de "ongelovige" een enorme tegenstrijdigheid bestaat binnen de opvattingen over de Islam. Aan de ene kant wordt er een statement gemaakt dat je vredelievend dient te zijn als moslims en heel erg respectvol ten opzichte van je medemens, ongeacht afkomst of religie etc., conform het voorbeeld van de profeet Mohammed. En dat is wat een heleboel moslims ook aanhalen als je ze die vraag stelt. Maar aan de andere kant, worden een aantal verzen uit de heilige Qur'an, waaraan duidelijk af valt te lezen op wat voor een denigrerende en disrespectvolle manier over de niet-gelovigen wordt gesproken een bepaalde context, uit hun context getrokken en verkeerd toegepast. Daarnaast is er helaas die algemene opvatting dat de moslim superieur is aan eenieder die een andere religie of helemaal geen religie aanhangt. Sommigen geloven zelfs dat ze zo superieur zijn, dat ze het recht hebben, naar aanleiding van deze verzen uit de Qur'an en ik ben ervan overtuigd dat het er veel meer verzen bestaan die dusdanig verkeerd geïnterpreteerd worden, om iedere niet-gelovige te discrimineren, soms in de meest verregaande vormen van discriminatie en met een dodelijke afloop. Het spijt me het te moeten zeggen, maar indien je in een land leeft waar de Islam niet de norm is, en je stoort je aan het gedrag van de "ongelovigen", ga dan alsjeblieft in Saoudi-Arabië wonen, maar indien je een vrouw bent, laat je rijbewijs maar hier, want daar heb je het toch niet meer nodig als “tweederangs schepsel”.

Cc

Couscousje
31-01-06, 11:43
Geplaatst door Morosian
Het Christendom heeft de Verlichting gehad. Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat de Islam daar op korte termijn ook klaar voor is.


Integendeel, de revolutie is in volle gang.

Cc

Al Sawt
31-01-06, 11:44
Geplaatst door Couscousje
Waarom roepen moslims dan niet dat het anti-islamisme is?

In plaats daarvan gaan moslims over op bedreigingen en gewelddadigheden.

Dat is nou net het verschil, struisvogel.

Cc En jij stond zeker op een Saoedische straat, om protesten aan te horen?

Dus jij kan met zekerheid beweren dat term anti-Islam niet is gevallen?

Couscousje
31-01-06, 11:49
Geplaatst door Al Sawt
En jij stond zeker op een Saoedische straat, om protesten aan te horen?

Dus jij kan met zekerheid beweren dat term anti-Islam niet is gevallen?

En jij kan dat wel?

Cc

Al Sawt
31-01-06, 11:55
Geplaatst door Morosian
Het Christendom heeft de Verlichting gehad. Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat de Islam daar op korte termijn ook klaar voor is. Als moslim dank ik voor 'verlichting' zoals die in het Westen. Met genocides en oorlogen die resulteerden in 10tal miljoenen doden.

Vriendelijk bedankt, maar ik bedank me voor!


Ik geloof weliswaar niet in een onzichtbaar opperwezen, maar het is evident dat Christenen de vrijheid van meningsuiting hoger in het vaandel hebben staan dan de Moslims. Wil je graag met bewijzen komen?

Want in menig landen waar Christendom nog zeer tastbaar is, is het zeer slecht gesteld met vrijheid van meningsuiting.

Al Sawt
31-01-06, 11:56
Geplaatst door Couscousje
En jij kan dat wel?

Cc Ik mis jouw gave!

Couscousje
31-01-06, 11:57
Geplaatst door Al Sawt
Ik mis jouw gave!

Jij mist wel meer.

Cc

Morosian
31-01-06, 11:57
Wat een treffend citaat Couscousje - van eigen hand?

Couscousje
31-01-06, 11:58
Geplaatst door Morosian
Wat een treffend citaat Couscousje - van eigen hand?

Allicht, anders had ik er de bron wel bij gezet. ;)

Cc

Wide-O
31-01-06, 12:01
Geplaatst door Al Sawt
Want in menig landen waar Christendom nog zeer tastbaar is, is het zeer slecht gesteld met vrijheid van meningsuiting.

Deze lijst is van Reporters Sans Frontières:

http://www.rsf.org/article.php3?id_article=11715

Al Sawt
31-01-06, 12:04
Geplaatst door naam
Het jodendom nog altijd.

En inderdaad, als ik zo'n Jodenhaat poster op zou hangen dan schat ik in dat ik minder kans heb dat ik slachtoffer word van geweld dan wanneer je dat bij een Moslimhaat poster zou doen.

Meteen naar geweld grijpen is een zwaktebod. Als jij iets plaatst over Jodendom, dan zal je voor rechtbank worden gesleept wegens antisemitisme. En geloof me, er is voldoende jurispudentie daarvoor beschikbaar.

Dan ben ik voor gemakshalve alle frisse organisaties als CIDI, Wiesenthal Centrum, Jewish World Congress en AntiDemefation league vergeten.




Het Christendom wordt beledigd, het jodendom wordt beledigd en inderdaad het moslim geloof ook.

Denk je dat een film a la life of Brian mogelijk zo zijn over Mohammed zonder dat de makers meteen bedreigd worden? Geef me bewijzen dat Jodendom beledigd wordt?

Christendom wordt van binnen uit beledigd en niet van buiten af. Voorts is het in zat Christelijke landen zelfs nog steeds taboe om godsdienst te beledigen.

Dus bespaar me jouw onwetendheid.

Morosian
31-01-06, 12:04
Geplaatst door Al Sawt
Als moslim dank ik voor 'verlichting' zoals die in het Westen. Met genocides en oorlogen die resulteerden in 10tal miljoenen doden.

Vriendelijk bedankt, maar ik bedank me voor!

Wil je graag met bewijzen komen?

Want in menig landen waar Christendom nog zeer tastbaar is, is het zeer slecht gesteld met vrijheid van meningsuiting.

De Verlichting leidde tot genocide? Het wordt steeds grappiger op dit forum.

En die bewijzen, die liggen voor het oprapen. Deze draad gaat er nota bene over. Mensen worden bedreigd om een tekeningetje.

En voor iemand die graag bewijzen ziet, neem ik aan dat je wel even een lijstje kan geven van mensen of groeperingen waar de Christelijke variant van een fatwa over is uitgesproken?

Morosian
31-01-06, 12:07
Geplaatst door Wide-O
Deze lijst is van Reporters Sans Frontières:

http://www.rsf.org/article.php3?id_article=11715

Dank voor de link.

"The greatest press freedom is found in northern Europe (Denmark, Finland, Ireland, Iceland, the Netherlands and Norway), which is a haven of peace for journalists. Of the top 20 countries, only three (New Zealand 9th, Trinidad and Tobago 11th and Canada 18th) are outside Europe."

Op welke plaats in de ranglijst staat eigenlijk het eerste Islamitische land?

Al Sawt
31-01-06, 12:11
Geplaatst door Morosian
Dank voor de link.

"The greatest press freedom is found in northern Europe (Denmark, Finland, Ireland, Iceland, the Netherlands and Norway), which is a haven of peace for journalists. Of the top 20 countries, only three (New Zealand 9th, Trinidad and Tobago 11th and Canada 18th) are outside Europe."

Op welke plaats in de ranglijst staat eigenlijk het eerste Islamitische land? Inderdaad alleen Europa.

Maar hoe zit het met Christelijke landen buiten Europa?

Al Sawt
31-01-06, 12:12
Geplaatst door Morosian
De Verlichting leidde tot genocide? Het wordt steeds grappiger op dit forum. Vertel me eens: Zou Communisme of Nazisme ooit zonder verlichting zijn onstaan?

Ik wil graag in discussie met je gaan. Te meer omdat je het grappig vond.


En die bewijzen, die liggen voor het oprapen. Deze draad gaat er nota bene over. Mensen worden bedreigd om een tekeningetje.

En voor iemand die graag bewijzen ziet, neem ik aan dat je wel even een lijstje kan geven van mensen of groeperingen waar de Christelijke variant van een fatwa over is uitgesproken?

Wide-O
31-01-06, 12:14
Geplaatst door Morosian
Op welke plaats in de ranglijst staat eigenlijk het eerste Islamitische land?

Je zou kunnen zeggen: Bosnië, vlak voor België en de USA :D

Seif
31-01-06, 12:14
Geplaatst door Al Sawt
Als moslim dank ik voor 'verlichting' zoals die in het Westen. Met genocides en oorlogen die resulteerden in 10tal miljoenen doden.


Als jij denkt dat dat ook maar iets met de verlichting te maken heeft, dan zou ik maar eens snel een bibliotheek induiken.

Als mensen elkaar willen afslachten, dan vinden ze toch wel een excuus. Kijk maar naar Soedan bijvoorbeeld.

Al Sawt
31-01-06, 12:16
Geplaatst door Wide-O
Deze lijst is van Reporters Sans Frontières:

http://www.rsf.org/article.php3?id_article=11715 Bedankt!

Het is trouwens tekenend dat het meest Christelijke landen van West Europa, Italie en Spanje, net niet onder top 40 bundelen.

Morosian
31-01-06, 12:18
Geplaatst door Al Sawt
Geef me bewijzen dat Jodendom beledigd wordt?

Christendom wordt van binnen uit beledigd en niet van buiten af. Voorts is het in zat Christelijke landen zelfs nog steeds taboe om godsdienst te beledigen.

Dus bespaar me jouw onwetendheid.

Het voordeel van mensen met het iq van een klein knaagdier is dat je er zo vermakelijk om kunt lachen.

Daar kom je weer met je bewijzen, maar zelf geef je ze niet.

Joden worden aan de lopende band beledigd. Bij elke thuiswedstrijd van Ajax roepen duizenden supporters 'Kankerjoden'. Wanneer was precies die rechtzaak daarover? En toen Robbie Muntz bij de VPRO als Hitler verkleed in Oostenrijk Joden aan het schrikken maakte, spraken de Joden toen een fatwa over hem uit?

Misschien wordt het tijd om nu zelf eens met overtuigende bewijsvoering te komen.

En dat het Christendom niet van buitenaf beledigd wordt is toch wel de allerdomste stelling. Ik kan zo twintig films noemen waarin het Christendom tot op het bot toe beledigd wordt zonder dat daar gewelddadige consequenties aan waren verbonden. Hoeveel films zijn er gemaakt waarin Mohammed belachelijk werd gemaakt?

Je kunt andere mensen onwetendheid verwijten, maar zoals zo vaak: kijk eerst eens naar je zelf.

Al Sawt
31-01-06, 12:19
Geplaatst door Seif
Als jij denkt dat dat ook maar iets met de verlichting te maken heeft, dan zou ik maar eens snel een bibliotheek induiken.

Als mensen elkaar willen afslachten, dan vinden ze toch wel een excuus. Kijk maar naar Soedan bijvoorbeeld. Elkaar afslachten om te overleven, ok! Maar elkaar gewapend met een ideologie af te slachten, dat is totaal anders.

Wide-O
31-01-06, 12:20
Geplaatst door Al Sawt
Vertel me eens: Zou Communisme of Nazisme ooit zonder verlichting zijn onstaan?


Dat kun je ook zeggen over het wiel of het buskruit, Al Sawt.

Niet dat ik steeds wil zwaaien met verlichting, ik ben Ikea niet, maar ik denk niet noodzakelijk dat er een logische verglijding is geweest van het één naar het ander.

De filosofische "verlichting" is naar mijn gevoel politiek pas een echt beginnen door te sijpelen in de jaren '50 (vrouwenstemrecht e.d.)

Van Marx kun je wellicht wel zeggen dat ie voor een groot stuk is beïnvloedt door die "verlichting", maar je kunt bezwaarlijk stellen dat de USSR een perfecte afspiegeling was van zijn ideeën.

sjaen
31-01-06, 12:20
Geplaatst door Al Sawt
Als jij iets plaatst over Jodendom, dan zal je voor rechtbank worden gesleept wegens antisemitisme. En geloof me, er is voldoende jurispudentie daarvoor beschikbaar.

Dan ben ik voor gemakshalve alle frisse organisaties als CIDI, Wiesenthal Centrum, Jewish World Congress en AntiDemefation league vergeten.



Geef me bewijzen dat Jodendom beledigd wordt?

Christendom wordt van binnen uit beledigd en niet van buiten af. Voorts is het in zat Christelijke landen zelfs nog steeds taboe om godsdienst te beledigen.


Dus bespaar me jouw onwetendheid.




Zeer zorgwekkend jouw gebrek aan gevoel voor proporties.

Morosian
31-01-06, 12:21
Geplaatst door Al Sawt
Vertel me eens: Zou Communisme of Nazisme ooit zonder verlichting zijn onstaan?

Ik wil graag in discussie met je gaan. Te meer omdat je het grappig vond.

Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Eerst antwoord geven op mijn vraag, dan geef ik weer antwoord op jouw vraag. Netjes op je beurt wachten.

Wide-O
31-01-06, 12:23
Geplaatst door Al Sawt
Bedankt!

Het is trouwens tekenend dat het meest Christelijke landen van West Europa, Italie en Spanje, net niet onder top 40 bundelen.

Spanje is ook nog niet zo heel erg lang een democratie natuurlijk... en Italië zucht onder de machtswellust/het imperium van Berlusconi. Niet dat ik Christenen als de natuurlijke verdedigers van de persvrijheid zie :hihi:

sjaen
31-01-06, 12:24
Geplaatst door Al Sawt
Elkaar afslachten om te overleven, ok! Maar elkaar gewapend met een ideologie af te slachten, dat is totaal anders.

Wat is een religie anders dan een ideologie!

Al Sawt
31-01-06, 12:25
Geplaatst door sjaen
Zeer zorgwekkend jouw gebrek aan gevoel voor proporties. Gelukkig kan je me niet hekelen aan gebrek voor historische inzicht.

Seif
31-01-06, 12:26
Geplaatst door Al Sawt
Elkaar afslachten om te overleven, ok! Maar elkaar gewapend met een ideologie af te slachten, dat is totaal anders.

Nogmaals, wat heeft dat met verlichting te maken? Wat is volgens jouw verlichting? Wat is jouw definitie van verlichting?

Laat ik even Kant's beroemde definitie erbij pakken. Waar ik het overigens niet helemaal mee eens ben.

"Verlichting is het uittreden van de mens uit de onmondigheid die hij aan zichzelf te wijten heeft."

Zie jij ergens iets staan in de geest van 'slacht uw medemens af' ofzo?

Morosian
31-01-06, 12:32
Geplaatst door Al Sawt
Gelukkig kan je me niet hekelen aan gebrek voor historische inzicht.

Dat heb ik anders al een paar keer gedaan. En ook daar ben je niet op ingegaan.

sjaen
31-01-06, 12:33
Geplaatst door Al Sawt
Gelukkig kan je me niet hekelen aan gebrek voor historische inzicht.

Precies, hier zit niemand te wachten op herhaling!!!!! Dus welkom in 2006

Al Sawt
31-01-06, 12:34
Geplaatst door Wide-O
Dat kun je ook zeggen over het wiel of het buskruit, Al Sawt.

Niet dat ik steeds wil zwaaien met verlichting, ik ben Ikea niet, maar ik denk niet noodzakelijk dat er een logische verglijding is geweest van het één naar het ander.

De filosofische "verlichting" is naar mijn gevoel politiek pas een echt beginnen door te sijpelen in de jaren '50 (vrouwenstemrecht e.d.)

Van Marx kun je wellicht wel zeggen dat ie voor een groot stuk is beïnvloedt door die "verlichting", maar je kunt bezwaarlijk stellen dat de USSR een perfecte afspiegeling was van zijn ideeën. We hebben het niet over uitvindingen zoals het Wiel of buskruit. We hebben het over ideologien en levenswijze van mensen.

Door ontkerkelijking waren ideologien als Communisme en Fascisme juist een zeer aantrekkelijke alternatief.

Dan hebben we het niet over de rol van Rooms Katholieke kerk. Door verlichting heeft het haar leidende en invloedrijke positie binnen Europa verloren. Maar opkomst van godeloze communisten zorgde ervoor dat RKK fascisme omarmde als een voorvechter van Katholieke waarden.

observer
31-01-06, 12:41
Geplaatst door Wide-O
Je zou kunnen zeggen: Bosnië, vlak voor België en de USA :D lijkt me slecht voorbeeld 1. is het geen typisch moslimland, denk zelfs dat de meeste bosnische moslims nauwelijks volgens de koran leven. 2. de bosnische overheid is deels moslim deels kroaat en deels serviers 3. de regering staat onder curatele van vn (ashdown)

dan kom je (behoudens een afrikaanse staat mischien ) als 1e afghanistan tegen (oke daar kun je ook weer over discusieren want dat zijn de zetbazen van de vs tenslotte) dan wordt koeweit de "beste"

ook opmerkelijk de bezette gebieden onder de israeliers staan op 115 de palestijnse authoriteit op 127, slechts 1 plek onder marokko

eigenlijk is het niet zo vreemd dat men in de moslimwereld die vrijheden niet begrijpt aangezien men ze niet heeft en nooit heeft gehad,je kan net zogoed een vliegtuig proberen uit te leggen aan jezus

Al Sawt
31-01-06, 12:43
Geplaatst door Seif
Nogmaals, wat heeft dat met verlichting te maken? Wat is volgens jouw verlichting? Wat is jouw definitie van verlichting?

Laat ik even Kant's beroemde definitie erbij pakken. Waar ik het overigens niet helemaal mee eens ben.

"Verlichting is het uittreden van de mens uit de onmondigheid die hij aan zichzelf te wijten heeft."

Zie jij ergens iets staan in de geest van 'slacht uw medemens af' ofzo? Nope.

Mijn defenitie: Ontworsteling van religieuze en dogmatische wurggreep en ontplooiing van de mens als individu te stimuleren en niet als collectief. Juist zaken die druizen tegen Christendom. Verlichting heeft gefaald om de massa als individu te stimuleren om te ontplooien en de leegte van collectieve samenbinding te vullen.

Nationalisme, communisme en fascisme hebben hun opkomst juist te danken met het vullen van de leegtes die door Christendom zijn achtergelaten.

Raqueem
31-01-06, 12:45
Ik vind het een goede zaak dat me niet bij de pakken blijft zitten wanneer je godsdienst door het slijk wordt gehaald. De draak steken met bepaalde zaken moet best wel kunnen, maar ook daar zijn grenzen aan. Net zoals er ook grenzen zijn aan de vrije meningsuiting.
Dus dat er gereageerd wordt vind ik zeer goed; Het enige dat ik me afvraag is waarom men hier waarde aan hecht nu de feiten zich voordoen in een niet-islamitisch land. Ik kan me niet voorstellen dat men een aanstoot wil nemen aan elk gepubliceerd artikel van één of andere maloot die de aandacht tracht te trekken door te schokkeren.
Het is de mode om zo schokkerend mogelijk uit de hoek te komen tegenwoordig, en vooral tegen de Islam, dan ben je nog een held bovenop. Reacties zoals deze zijn net hetgeen waarop men zit te wachten.

Couscousje
31-01-06, 12:50
Geplaatst door Raqueem
Ik vind het een goede zaak dat me niet bij de pakken blijft zitten wanneer je godsdienst door het slijk wordt gehaald. De draak steken met bepaalde zaken moet best wel kunnen, maar ook daar zijn grenzen aan. Net zoals er ook grenzen zijn aan de vrije meningsuiting.
Dus dat er gereageerd wordt vind ik zeer goed; Het enige dat ik me afvraag is waarom men hier waarde aan hecht nu de feiten zich voordoen in een niet-islamitisch land. Ik kan me niet voorstellen dat men een aanstoot wil nemen aan elk gepubliceerd artikel van één of andere maloot die de aandacht tracht te trekken door te schokkeren.
Het is de mode om zo schokkerend mogelijk uit de hoek te komen tegenwoordig, en vooral tegen de Islam, dan ben je nog een held bovenop. Reacties zoals deze zijn net hetgeen waarop men zit te wachten.

En bedreigingen definieer jij als "niet bij de pakken neerzitten"?

En waar liggen de grenzen dan van bepaalde zaken "die best wel moeten kunnen"?

Of zijn die grenzen niet vaststaand, flexibel en om het even toe te passen al naar gelang de moslims het het beste uitkomt?

Cc

Wide-O
31-01-06, 12:52
Geplaatst door Al Sawt
Door ontkerkelijking waren ideologien als Communisme en Fascisme juist een zeer aantrekkelijke alternatief.


Ik mis toch socialisme /sociaal-democratie, liberalisme, en niet fascistisch getint nationalisme in dat rijtje.

Ik denk wel dat ik het met je eens ben dat de ontkerkelijking een vacuum heeft gecreëerd dat opgevuld is met allerlei onsmakelijks. "Vrijheid" blijkt niet evident om in te vullen.

Wortel
31-01-06, 12:57
Mijn defenitie: Ontworsteling van religieuze en dogmatische wurggreep en ontplooiing van de mens als individu te stimuleren en niet als collectief. Juist zaken die druizen tegen Christendom. Verlichting heeft gefaald om de massa als individu te stimuleren om te ontplooien en de leegte van collectieve samenbinding te vullen.

Nationalisme, communisme en fascisme hebben hun opkomst juist te danken met het vullen van de leegtes die door Christendom zijn achtergelaten.

Die eigen definitie is een karikatuur. Humanisme en zelfstandig nadenken zijn bijvoorbeeld een uitvloeisel van het ethos van het Christendom. De karikaturen van de nerveuze curiekardinaal die jaagt op condooms en de benepen humorloze ouderling uit Moddergat die rode vlekken in zijn nek krijgt als hij het woord "sex" hoort, die ken ik nou wel.
Het Christendom is springlevend, hetgeen een iets ander verhaal is voor communisme en fascisme. Het lijkt me dat je een bepaalde burgermansmoraal verwart met de grondslagen van het Christendom.

Seif
31-01-06, 13:00
Geplaatst door Al Sawt
Nationalisme, communisme en fascisme hebben hun opkomst juist te danken met het vullen van de leegtes die door Christendom zijn achtergelaten.

Alsof het een noodzakelijk lijdt tot het ander. Er zijn genoeg landen die niet voldoen aan dat beeld.

Bovendien is er niks mis met het gedachtengoed van Marx. Het probleem zat in zijn ontaarding in het communisme. Denk je nou echt dat wat gebeurde in de voormalige Sovjet Unie, de wil was van ook maar een enigszins significante minderheid? Je weet toch dat Marx zelf al zei dat ie geen Marxist was?

Dat mensen rare dingen doen uit naam van het een of ander is van alle tijden, en alle gezinten. Komt gewoon door onze afkomst. Onlangs heb ik nog een stuk van Frans de Waal geplaatst. Daarin merkte hij op dat ook chimpansees moordpartijen ondernemen naar naburige kolonies.

Sallahddin
31-01-06, 13:04
Geplaatst door Onno26
Aan de ene een paar spotprentjes in een krant, aan de andere kant religieuze veroordelingen , oproepen en uitvoering van een begin tot boycott en nu blijkbaar fysieke bedreigingen.

Het is heel jammer dat al de moslimlanden die hier aan meewerken weer eens laten zien voor niets of niemand respect te hebben, alles uit proportie te trekken en op schandalige wijze proberen de persvrijheid van andere landen te beinvloeden.





Ik herhaal wat ik beweerde op een ander thread,gebruik je hersenen zodat dat dit door jullie doordringt:
Minachting is synoniem van fascisme want daar komt het op neer :da's minachting van andersdenkenden en dus andermans geloof en daar hoort aantwoord op te volgen!
Als je niet rationeel genoeg bent om mij en mijn geloof te respecteren en als gelijkwaardig te behandelen dan ben ik genoodzaakt om juist deze proportioneele maatregelen ,o.a.,te nemen om deze menselijke waarden af te dwingen!

Je draait alles om nou :wie heeft geen respect voor wie???



P.S:ik veroordeel physieke bedreigingen en daar ben ik terecht niet mee eens !!!

Wide-O
31-01-06, 13:06
Geplaatst door Seif
Onlangs heb ik nog een stuk van Frans de Waal geplaatst. Daarin merkte hij op dat ook chimpansees moordpartijen ondernemen naar naburige kolonies.

Frans zou zeker ook zeggen dat je altijd moet oppassen om observaties uit de ethologie niet blindelings te extrapoleren van de ene soort naar de andere soort. Nou ja, vroegah dan.

Met Marxisme is inderdaad niet zo veel mis trouwens, zeer nuttig bij sommige onderzoeken.

Morosian
31-01-06, 13:18
Geplaatst door Al Sawt
Nope.

Mijn defenitie: Ontworsteling van religieuze en dogmatische wurggreep en ontplooiing van de mens als individu te stimuleren en niet als collectief. Juist zaken die druizen tegen Christendom. Verlichting heeft gefaald om de massa als individu te stimuleren om te ontplooien en de leegte van collectieve samenbinding te vullen.

Nationalisme, communisme en fascisme hebben hun opkomst juist te danken met het vullen van de leegtes die door Christendom zijn achtergelaten.

U zijt een komische moderator. Met name uw fantasierijke interpretaties van het verleden - sowieso een geliefde bezigheid van moslims op deze site - zijn een genot om te lezen.

Maar misschien kun je nog even aan ons onwetenden uitleggen hoe in Italië, in de tweede wereldoorlog het tegenovergestelde van een ontkerkelijkt land, het fascisme zo groot is geworden? Hoe past dat binnen je inventieve verhaal?

Wide-O
31-01-06, 13:19
Even een rechtzetting: dit is de lijst van 2005 (de andere was van 2004)

http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=554

Bosnie zakte wat weg :fpuh:

Western democracies slip back
Some Western democracies slipped down the Index. The United States (44th) fell more than 20 places, mainly because of the imprisonment of New York Times reporter Judith Miller and legal moves undermining the privacy of journalistic sources. Canada (21st) also dropped several places due to decisions that weakened the privacy of sources and sometimes turned journalists into “court auxiliaries.” France (30th) also slipped, largely because of searches of media offices, interrogations of journalists and introduction of new press offences.

Seif
31-01-06, 13:21
Geplaatst door Wide-O
Frans zou zeker ook zeggen dat je altijd moet oppassen om observaties uit de ethologie niet blindelings te extrapoleren van de ene soort naar de andere soort. Nou ja, vroegah dan.

Zeker! Maar z'n agressie heeft de mens weldegelijk van de chimpansee geerfd. Tenminste, als je gelooft in evolutie en meer van dat soort onzin. ;) Ik vind het altijd geweldig om een middagje aapjes te kijken, en te zien hoe menselijk ze eigenlijk zijn.

Andersom ook trouwens. Moest laatst vanwege een storing uit de trein stappen en ergens in een weiland wachten op een bus. Ik kan je vertellen, in tijden van schaarste zie je weer hoe dun het laagje beschaving is.

amOer
31-01-06, 13:42
Geplaatst door jochie
ONZIN!!!!! In het westen is er vrijheid van meningsuiting. Wil je het niet horen / zien, dan sluit je je maar af, in je eigen land waar jij heer en meester bent. PUNT!!!!!!!

Wil je vlaggen verbranden, leuzen gillen, whatever, je mag het doen, maar bedreigingen en fysiek geweld zijn uit den bozen!

oh en wie heeft met fysiek geweld bedreigd ?!

en nee dit is geen meningsuiting! de profeet is een dikke rode lijn! dat jullie het anders beschouwen omdat jullie niet zo'n geweldig iemand hebben is niet ons probleem!!

enne trouwens .. waarom is het geen meningsuiting als ik iets over joden of holocaust zeg en is het wel zo als iemand spot met mijn profeet ?! waarom moet ik dat pikken?!?!!

de Denen hebben trouwens al hun fabrieken die naar het middenoosten produceren gesloten: " onze export is nu werkelijk 0% na de boycot" aldus de deense ambassadeur in SA.

daar gaan die 3 á 4 miljard euro naar SA alleen !! laat staan de rest!! laat die meningsvrijheid hen helpen!!! :knipoog:

:D

observer
31-01-06, 13:43
Geplaatst door Al Sawt
Nope.

Mijn defenitie: Ontworsteling van religieuze en dogmatische wurggreep en ontplooiing van de mens als individu te stimuleren en niet als collectief. Juist zaken die druizen tegen Christendom. Verlichting heeft gefaald om de massa als individu te stimuleren om te ontplooien en de leegte van collectieve samenbinding te vullen.

Nationalisme, communisme en fascisme hebben hun opkomst juist te danken met het vullen van de leegtes die door Christendom zijn achtergelaten. niet meer eens het communisme is een reactie op het christendom niet een opvolger, het is niet voor niets zo anti geloof, aangezien het het geloof als centraal thema wil vervangen

het fascisme zoals musollini dat neerzette had sterke banden met de katholieke kerk

zowel het communisme (naam zegt het al), fascisme als nationaal socialisme (en je kan daar diverse nationalistishe stromingen zoals de ba'ath nog aan toevoegen) gaan uit van een sterke centrale macht die allesbepalend is en die zeker geen ruimte laat voor individuele vrijheden zoals meninguiting ed

dus al deze vormen zijn vervangingen of aanvullingen op bestaande religieen

een echte individualist zal juist afkeer hebben van elke van bovenaf opgelegde denkwijze of beperking van zijn vrijheid, je kunt moeilijk claimen dat het communisme of fascisme zijn onderdanen vrijheid heeft gebracht

klauwier
31-01-06, 13:44
Als het zo is dat de islamitische landen achterlopen (wat niet zo is in hun optiek) in de ontwikkeling, dan weet je toch ook hoezeer je de geloven daar kwetst als je Mohammed beledigt. Dat is vergelijkbaar met een belediging van Jezus rond 1900, of misschien een belediging van je ouders in de huidige westerse maatschappij. Het probleem is, naar mijn inschatting, dat persvrijheid gekoppeld is aan een land maar de boodschap, door de snelle ontwikkelingen op media gebied, de hele wereld overgaat. (Daarbij komt nog eens dat er vele moslims in Europa wonen.) Mijn vraag is, als we nu weten dat moslims het geloof zeer hoog in het vaandel hebben staan waarom beledigen we dan Mohammed?

Raqueem
31-01-06, 13:44
Geplaatst door Couscousje
En bedreigingen definieer jij als "niet bij de pakken neerzitten"?

En waar liggen de grenzen dan van bepaalde zaken "die best wel moeten kunnen"?

Of zijn die grenzen niet vaststaand, flexibel en om het even toe te passen al naar gelang de moslims het het beste uitkomt?

Cc

Wat de ene bedreiging noemt kan de andere verdediging noemen. Het is maar voor welke zienswijze je kiest. Ik hoef me niet verplicht te voelen producten af te nemen van iemand die me beledigt.

Zolang het respectvol blijft kun je de draak steken met bepaalde zaken inderdaad; Dit is echter niet meer het geval wanneer het overgaat in beledigingen, bewuste beledigingen. In dit geval wordt niet enkel een individu beledigd, maar één van de hoekstenen waarop het godsdienstig leven is gebouwd van een hele groep gelovigen.

Ik vind het verkeerd om hierbij vanuit de eigen beleving te gaan kijken naar de mate waarin een bepaald element al dan niet bedrijgend kan zijn of overkomen. Dit moet bekeken worden vanuit het perspectief van de persoon die beledigd wordt om de ware toedracht ervan te kennen.

Over de 'grenzen' kun je stellen dat deze onzichtbaar zichtbaar zijn. In dit geval weet men dat er een absoluut verbod bestaat op het afbeelden van de profeet; dit heeft hen echter niet belet om het alsnog te doen en dit gedurende maanden vol te houden. Je kunt stellen dat, zelfs zonder het bewust te willen uitlokken, je je in bepaalde gevallen met vrij grote zekerheid kunt verwachten aan het voorvallen van een gebeurtenis waneer bepaalde condities zich voordoen. De maandenlange zoektocht van de krant naar iemand die de profeet wilt tekenen zal vast iets te betekenen hebben...

Couscousje
31-01-06, 13:49
Geplaatst door Raqueem
Wat de ene bedreiging noemt kan de andere verdediging noemen. Het is maar voor welke zienswijze je kiest. Ik hoef me niet verplicht te voelen producten af te nemen van iemand die me beledigt.

Zolang het respectvol blijft kun je de draak steken met bepaalde zaken inderdaad; Dit is echter niet meer het geval wanneer het overgaat in beledigingen, bewuste beledigingen. In dit geval wordt niet enkel een individu beledigd, maar één van de hoekstenen waarop het godsdienstig leven is gebouwd van een hele groep gelovigen.

Ik vind het verkeerd om hierbij vanuit de eigen beleving te gaan kijken naar de mate waarin een bepaald element al dan niet bedrijgend kan zijn of overkomen. Dit moet bekeken worden vanuit het perspectief van de persoon die beledigd wordt om de ware toedracht ervan te kennen.

Over de 'grenzen' kun je stellen dat deze onzichtbaar zichtbaar zijn. In dit geval weet men dat er een absoluut verbod bestaat op het afbeelden van de profeet; dit heeft hen echter niet belet om het alsnog te doen en dit gedurende maanden vol te houden. Je kunt stellen dat, zelfs zonder het bewust te willen uitlokken, je je in bepaalde gevallen met vrij grote zekerheid kunt verwachten aan het voorvallen van een gebeurtenis waneer bepaalde condities zich voordoen. De maandenlange zoektocht van de krant naar iemand die de profeet wilt tekenen zal vast iets te betekenen hebben...

Waar blijft die verdediging als het spotprenten van Jezus betreft?

Of is dat soms geen profeet meer?

Cc

BiL@L
31-01-06, 13:59
Geplaatst door Couscousje
Waar blijft die verdediging als het spotprenten van Jezus betreft?

Of is dat soms geen profeet meer?

Cc

http://dar-us-salam.com/images/R31-Tasweer.jpg (http://tinyurl.com/92b32)

Of het mij nu uitkomt of niet.

observer
31-01-06, 14:00
Geplaatst door klauwier
Als het zo is dat de islamitische landen achterlopen (wat niet zo is in hun optiek) in de ontwikkeling, dan weet je toch ook hoezeer je de geloven daar kwetst als je Mohammed beledigt. Dat is vergelijkbaar met een belediging van Jezus rond 1900, of misschien een belediging van je ouders in de huidige westerse maatschappij. Het probleem is, naar mijn inschatting, dat persvrijheid gekoppeld is aan een land maar de boodschap, door de snelle ontwikkelingen op media gebied, de hele wereld overgaat. (Daarbij komt nog eens dat er vele moslims in Europa wonen.) Mijn vraag is, als we nu weten dat moslims het geloof zeer hoog in het vaandel hebben staan waarom beledigen we dan Mohammed? geloof dat het al iets langer geleden is dat je in christelijke landen nog voor je leven moest vrezen als je iets zei wat niet met het geloof in de pas liep

Cherry Bo
31-01-06, 14:10
Geplaatst door klauwier
Mijn vraag is, als we nu weten dat moslims het geloof zeer hoog in het vaandel hebben staan waarom beledigen we dan Mohammed?

Hierom: ~Klik~ (http://www.flurl.com/uploaded/Jesus_will_survive_40949.html) (Ja hoor, daar is-tie weer :D)

Omdat "wij" zo zijn.
De spot drijven met allerlei zaken hoort bij de Westerse cultuur.

En nou kappen met aanstellen.

naam
31-01-06, 14:15
Geplaatst door Al Sawt
Als jij iets plaatst over Jodendom, dan zal je voor rechtbank worden gesleept wegens antisemitisme. En geloof me, er is voldoende jurispudentie daarvoor beschikbaar.

Dan ben ik voor gemakshalve alle frisse organisaties als CIDI, Wiesenthal Centrum, Jewish World Congress en AntiDemefation league vergeten.



Geef me bewijzen dat Jodendom beledigd wordt?

Christendom wordt van binnen uit beledigd en niet van buiten af. Voorts is het in zat Christelijke landen zelfs nog steeds taboe om godsdienst te beledigen.

Dus bespaar me jouw onwetendheid.

Makkelijk om iemand meteen onwetend te noemen. Kom eens met argumenten. :fpetaf:


Het Christendom en het Jodendom worden ook van buiten beledigd.
Voorbeelden te over en te beginnen met Theo. En wat is trouwens van buiten?

Ook het gevoelige "Jezus redt" en het illustere "Onze god is de beste" van de Positivo's (Van Kooten en de Bie) zijn toonbeelden van satire.

Als je het Jodendom beledigd is, er in ieder geval kennelijk een organisatie die dat via een proces of rechtbank aan de kaak stelt.
Fundi moslims beginnen meteen te schieten. Dus bespaar me vooral ook jouw onwetendheid.


Makkelijk he. :engel:

Couscousje
31-01-06, 14:15
Geplaatst door BiL@L
http://dar-us-salam.com/images/R31-Tasweer.jpg (http://tinyurl.com/92b32)

Of het mij nu uitkomt of niet.

Je antwoord is dus een plaatje dat inhoudelijk geen antwoord is op de vraag?

Typisch. :rolleyes:

Cc

Couscousje
31-01-06, 14:17
Geplaatst door klauwier
Als het zo is dat de islamitische landen achterlopen (wat niet zo is in hun optiek) in de ontwikkeling, dan weet je toch ook hoezeer je de geloven daar kwetst als je Mohammed beledigt. Dat is vergelijkbaar met een belediging van Jezus rond 1900, of misschien een belediging van je ouders in de huidige westerse maatschappij. Het probleem is, naar mijn inschatting, dat persvrijheid gekoppeld is aan een land maar de boodschap, door de snelle ontwikkelingen op media gebied, de hele wereld overgaat. (Daarbij komt nog eens dat er vele moslims in Europa wonen.) Mijn vraag is, als we nu weten dat moslims het geloof zeer hoog in het vaandel hebben staan waarom beledigen we dan Mohammed?

Een belediging is pas een belediging als het je intentie is om te beledigen.

En niet omdat iedere omhooggevallen moslim met een rothumeur "vindt" dat je hem beledigt.

Cc

papol
31-01-06, 14:29
het is weer zover ...... bagger..

Ik begin steeds harder te geloven dat Moslims stikkens jaloers zijn op andersdenkenden die wél
persoonlijke en algemene vrijheid genieten.
Een andere oorzaak kan er eigenlijk niet zijn.


Gr.P

BiL@L
31-01-06, 14:41
Geplaatst door Couscousje
Je antwoord is dus een plaatje dat inhoudelijk geen antwoord is op de vraag?

Typisch. :rolleyes:

Cc
Het is een link en dat is ook het antwoordt. Dus niet zo snel conclusies trekken.

klauwier
31-01-06, 14:44
observer, de schrijvers van de jaren vijftig hadden het drukker met het uitruimen van de brievenbus, vol haatbrieven van gelovigen, dan met daadwerkelijk schrijven. zolang geleden is het dus niet.

bo, spotten is ook ontzettend geil maar een grap ten kosten van iemand anders is minder leuk dan een 'goede' grap. (dit is niet altijd waar besef ik me, maar als diegene zwaar beledigd is, is het toch wat minder...)

Couscousje
31-01-06, 14:46
Geplaatst door BiL@L
Het is een link en dat is ook het antwoordt. Dus niet zo snel conclusies trekken.

Oh, maar ik klik nooit op jouw links.

Ik ben niet geinteresseerd in copypaste-verhalen van mensen zonder eigen mening, sorry.

Cc

observer
31-01-06, 14:47
Geplaatst door klauwier
observer, de schrijvers van de jaren vijftig hadden het drukker met het uitruimen van de brievenbus, vol haatbrieven van gelovigen, dan met daadwerkelijk schrijven. zolang geleden is het dus niet.

bo, spotten is ook ontzettend geil maar een grap ten kosten van iemand anders is minder leuk dan een 'goede' grap. (dit is niet altijd waar besef ik me, maar als diegene zwaar beledigd is, is het toch wat minder...) vertel dat maar aan joep van het hek

kan me nog herinderen dat er het nodige op schrijvers is gek***** in die tijd, aangeklaagd ook maar veroordeeld nee

en dan nog is het iets anders dan maar willekeurige burgers van het betreffende land bedreigen

BiL@L
31-01-06, 14:55
Geplaatst door Couscousje
Oh, maar ik klik nooit op jouw links.

Ik ben niet geinteresseerd in copypaste-verhalen van mensen zonder eigen mening, sorry.

Cc

Als ik jou mag geloven heb jij dus nog nooit een bericht van mij hier op maroc.nl gezien, waarin ik mijn mening ventileer. Het zij zo.

---

Ontopic, een moslim geloofd en respecteert alle profeten tot aan de zegel der profeten. Het lasteren van profeten, welke profeet dan ook, werd in hun tijd door de ongelovigen gedaan en door hypocrieten in het geheim goedgekeurd.

Couscousje
31-01-06, 15:03
Geplaatst door BiL@L
Als ik jou mag geloven heb jij dus nog nooit een bericht van mij hier op maroc.nl gezien, waarin ik mijn mening ventileer. Het zij zo.


Dat klopt.

Cc

TRUTH
31-01-06, 15:15
Geplaatst door Al Sawt
Gelukkig kan je me niet hekelen aan gebrek voor historische inzicht.

Historisch inzicht?! Jij?!
Waar is je kennis van de echte vroege historie?
Waarom Verloochenen jullie de Ware God zoals die zich heeft geopenbaard aan de profeet Mozes, Abraham en Jacob?
Hij is degene die dadelijk echt gaat ingrijpen hier op aarde.
Hij zal iedere afsplitsing van de ware religie te niet doen. Dat betekend een einde aan religeuze verdeeldheid een einde aan degenen die naar het zwaardgrijpen (of dit nu een geweer, granaat, rakket of semtex is). De Ware God wil niet dat zijn aanbidders andere mensen vermoorden of bevechten. Hij wil dat we iedereen respecteren en liefdevol behandelen. Dat hij de situatie zoals hij nu in de wereld is allang geleden heeft laten optekenen door profeten laat zien dat dat wat we nu zien wel moet gebeuren, maar het bied ook hoop voor de werkelijke oplossing. Zoals ik al zei zal die door de Ware God worden geboden en daar hoeven mensen helemaal niemand voor te vermoorden. Sterker nog mensen zullen het oordeel dat God over alle moordenaars en goddelozen brengt niet eens kunnen tegenhouden.
Dat is wat de Ware God die de profeet Mozes aanbad zal gaan ondernemen tegen deze zieke wereld en degene die daar door geweldpleging en woord op enige wijze steun aan geven.

Raqueem
31-01-06, 15:17
Geplaatst door Couscousje
Waar blijft die verdediging als het spotprenten van Jezus betreft?

Of is dat soms geen profeet meer?

Cc


De 'Jezus' die veelal afgebeeld wordt, verschilt van de 'Sayidna 3Isa' die de moslims als profeet beschouwen.
De ene groep klasseert religieus gezien Jezus als heilige drievuldigheid (heilige geest, de vader en de zoon); terwijl hij bij de moslims geen afbeelding kent en een profeet is en geen god zelve. Kijk maar naar de manier waarop jezus voornamelijk wordt afgebeeld, aan een kruis. Dit is een aspect dat de moslims niet kennen vermits hij in hun beleving daar nooit gehangen heeft. Dus vanuit die beleving gaat men er van uit dat men wel degelijk spreekt over een christelijke 'Jezus' en geen islamitische '3Isa'.

Seif
31-01-06, 15:18
Geplaatst door BiL@L
Ontopic, een moslim geloofd en respecteert alle profeten tot aan de zegel der profeten. Het lasteren van profeten, welke profeet dan ook, werd in hun tijd door de ongelovigen gedaan en door hypocrieten in het geheim goedgekeurd.

Ik mag toch vinden dat Mohammed een oplichter, een charlatan, en een valse profeet is? Immers, moslims erkennen het wezen van het christendom ook niet, Jezus als zoon van God. Dus ik mag de islam ook ongestraft zien als een dwaling, zonder dat ik ritueel word gekeeld.

TRUTH
31-01-06, 15:24
Geplaatst door observer
1. is het geen typisch moslimland, denk zelfs dat de meeste bosnische moslims nauwelijks volgens de koran leven.


Pardon???
Hoeveel moslims houden zich ECHT aan de Koran?
Niet roken, niet drinken (ja behalve als de Imham in de buurt is). Je moet je lichaam niet verontreinigen!


Geplaatst door observer
eigenlijk is het niet zo vreemd dat men in de moslimwereld die vrijheden niet begrijpt aangezien men ze niet heeft en nooit heeft gehad,je kan net zogoed een vliegtuig proberen uit te leggen aan jezus

Jezus weet beter hoe een vliegtuig werkt dan jij denkt... hij heeft het superieure voorbeeld waar het vliegtuig van nagemaakt is zelf ontworpen!

Couscousje
31-01-06, 15:24
Geplaatst door Raqueem
De 'Jezus' die veelal afgebeeld wordt, verschilt van de 'Sayidna 3Isa' die de moslims als profeet beschouwen.
De ene groep klasseert religieus gezien Jezus als heilige drievuldigheid (heilige geest, de vader en de zoon); terwijl hij bij de moslims geen afbeelding kent en een profeet is en geen god zelve. Kijk maar naar de manier waarop jezus voornamelijk wordt afgebeeld, aan een kruis. Dit is een aspect dat de moslims niet kennen vermits hij in hun beleving daar nooit gehangen heeft. Dus vanuit die beleving gaat men er van uit dat men wel degelijk spreekt over een christelijke 'Jezus' en geen islamitische '3Isa'.

Oh, maar de afgebeelde "Mohammed" met de bom in de tulband is wel degene die wij als profeet beschouwen?

Cc

Sahara
31-01-06, 15:29
[QUOTE]Geplaatst door Onno26
Aan de ene een paar spotprentjes in een krant, aan de andere kant religieuze veroordelingen , oproepen en uitvoering van een begin tot boycott en nu blijkbaar fysieke bedreigingen.

Het is heel jammer dat al de moslimlanden die hier aan meewerken weer eens laten zien voor niets of niemand respect te hebben, alles uit proportie te trekken en op schandalige wijze proberen de persvrijheid van andere landen te beinvloeden. [/QUO

Wat weet jij nou van respect, eikel!

TRUTH
31-01-06, 15:31
Geplaatst door Al Sawt
Nope.

Mijn defenitie: Ontworsteling van religieuze en dogmatische wurggreep en ontplooiing van de mens als individu te stimuleren en niet als collectief. Juist zaken die druizen tegen Christendom. Verlichting heeft gefaald om de massa als individu te stimuleren om te ontplooien en de leegte van collectieve samenbinding te vullen.

Nationalisme, communisme en fascisme hebben hun opkomst juist te danken met het vullen van de leegtes die door Christendom zijn achtergelaten.

Deels mee eens.
De verlichting zoals de CHRISTENHEID (niet te verwarren met het christendom, je gebruikt het verkeerd) die leerd klopt ook niet. De CHRISTENHEID heeft de geboden van de Ware God afgezwakt en zelfs helemaal weggedaan door eigen wetten als belangrijker te bezien. Zo heeft Jezus het door middel van het CHRISTENDOM absoluut niet geleerd aan de mensen. Wel heeft hij gezegd dat er in "de laatste dagen" een duidelijke afval zou zijn van het CHRISTENDOM.
Die afval BTW (by the way) is de CHRISTENHEID. Maar ook die zal in het laatste oordeel samen met alle andere religies die naar het zwaard (geweer, rakket, semtex etc.) grijpen en de Ware God verloochenen worden vernietigd.

Raqueem
31-01-06, 15:32
Geplaatst door Couscousje
Oh, maar de afgebeelde "Mohammed" met de bom in de tulband is wel degene die wij als profeet beschouwen?

Cc


Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van de profeet Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren

Lijkt me vrij duidelijk dat het hier niet gaat om 'een' Mohammed, men spreekt wel degelijk over de profeet. En zoals het een onrechtmatige betichting betaamt, wenst men zich hiertegen te verdedigen.

tr_imparator
31-01-06, 15:35
Geplaatst door Max Stirner
Het was een grap, Meneer de Keizer.

`Er moeten koppen rollen` is, in de niet-onbeschaafde wereld, een uitdrukking dat er mensen ontslagen of justitieel vervolgd moeten worden als zij over de schreef zijn gegaan.

Maar je kan zo`n uitdrukking ook letterlijk opvatten, dats het leuke.

Dat ik hier degene zou zijn die dramatisch doet, vinnik ook wel een goeie grap trouwens.

Ik weet wat die uitdrukking betekent. Er moeten inderdaad koppen rollen(in figuurlijke zin) een slap excuus is onvoldoende. Dat is wat ik zeg.

TRUTH
31-01-06, 15:37
Geplaatst door Wide-O
Ik mis toch socialisme /sociaal-democratie, liberalisme, en niet fascistisch getint nationalisme in dat rijtje.



Daar is toch hopeloos mee geexperimenteerd!
Waar draait het op uit?
Op hetzelfde als bij al die andere experimenten.
Op NIETS!
En als de mensen uitgeexperimenteerd zijn met het ene verzinnen ze weer wat nieuws.
Hebben al die probelemen een einde gamaakt aan de echte problemen op de aarde?
Honger, oorlog, ziekte, de dood.
Ja ze kunnen met uiterste precisie een sonde naar één of andere nutteloze planeet sturen, ze kunnen geavanceerde wapens gebruiken in hun onrechtvaardige oorlogen.... ja dat kunnen ze met hun macht.
Maar echt oplossingen bieden voor de sociale problemen of die ik eerder noemde? Nee dat kunnen ze niet.

MO_NL
31-01-06, 15:43
Arabische ministers: makers cartoons bestraffen

TUNIS - De ministers van Binnenlandse Zaken van de Arabische landen hebben de Deense regering gevraagd de makers van cartoons over de profeet Mohammed „stevig” te bestraffen. De cartoons verschenen vorig jaar in de krant Jyllands-Posten. De hoofdredacteur van de krant bood dinsdag zijn verontschuldigingen voor de spotprenten aan.


De ministers, die in Tunis bijeen waren, veroordelen „de beledigingen van de islam en de profeet die in de Deense pers zijn gepubliceerd”. Zij dringen erop aan dat zulke cartoons nooit meer zullen worden gepubliceerd.

bron: Telegraaf.nl

H.P.Pas
31-01-06, 15:46
Geplaatst door TRUTH
De Ware God wil niet dat zijn aanbidders andere mensen vermoorden of bevechten. Hij wil dat we iedereen respecteren en liefdevol behandelen()
Dat is wat de Ware God die de profeet Mozes aanbad zal gaan ondernemen tegen deze zieke wereld en degene die daar door geweldpleging en woord op enige wijze steun aan geven.
:confused:
26 Zo bleef Mozes staan in de poort des legers, en zeide: Wie den HEERE toebehoort, kome tot mij! Toen verzamelden zich tot hem al de zonen van Levi.
27 En hij zeide tot hen: Alzo zegt de HEERE, de God van Israel: Een ieder doe zijn zwaard aan zijn heup; gaat door en keert weder, van poort tot poort in het leger, en een iegelijk dode zijn broeder, en elk zijn vriend, en elk zijn naaste!
28 En de zonen van Levi deden naar het woord van Mozes; en er vielen van het volk, op dien dag, omtrent drie duizend man.
29 Want Mozes had gezegd: Vult heden uw handen den HEERE; want elk zal zijn tegen zijn zoon, en tegen zijn broeder; en dit, opdat Hij heden een zegen over ulieden geve!
-Exodus 32

tr_imparator
31-01-06, 15:47
Geplaatst door jochie
ONZIN!!!!! In het westen is er vrijheid van meningsuiting. Wil je het niet horen / zien, dan sluit je je maar af, in je eigen land waar jij heer en meester bent. PUNT!!!!!!!

Wil je vlaggen verbranden, leuzen gillen, whatever, je mag het doen, maar bedreigingen en fysiek geweld zijn uit den bozen!

fysiek geweld mag niet, psychologisch geweld - verbaal geweld wel. Duidelijk.

Zoals ik al zei - in het westen - valt islamieten kwetsen onder vrijheid van meningsuiting ed. IN alle andere gevallen vinden er sancties plaats.

Seif
31-01-06, 15:47
Geplaatst door MO_NL
Arabische ministers: makers cartoons bestraffen

Eens, voor dit soort blasfemie verdien je niets minder dan de zweep. :moe:

observer
31-01-06, 15:49
Geplaatst door TRUTH
Pardon???
Hoeveel moslims houden zich ECHT aan de Koran?
Niet roken, niet drinken (ja behalve als de Imham in de buurt is). Je moet je lichaam niet verontreinigen!



Jezus weet beter hoe een vliegtuig werkt dan jij denkt... hij heeft het superieure voorbeeld waar het vliegtuig van nagemaakt is zelf ontworpen! in bosnie wordt dus gewoon gedronken en varkensvlees gegeten

BiL@L
31-01-06, 15:51
Geplaatst door Seif
Eens, voor dit soort blasfemie verdien je niets minder dan de zweep. :moe:

Nee, laten we vooral nog meer verharden, de westerse maatschappij is nog niet hard genoeg.

Vergeleken bij ghetto's uit Amerika en de Gaza strook, strookt het hier aardig met de illusie van het Paradijs op aarde. Laten we er een hel van maken.

Of toch maar zweepslagen?

TRUTH
31-01-06, 15:52
Geplaatst door Sallahddin
Ik herhaal wat ik beweerde op een ander thread,gebruik je hersenen zodat dat dit door jullie doordringt:
Minachting is synoniem van fascisme want daar komt het op neer :da's minachting van andersdenkenden en dus andermans geloof en daar hoort aantwoord op te volgen!
Als je niet rationeel genoeg bent om mij en mijn geloof te respecteren en als gelijkwaardig te behandelen dan ben ik genoodzaakt om juist deze proportioneele maatregelen ,o.a.,te nemen om deze menselijke waarden af te dwingen!

Je draait alles om nou :wie heeft geen respect voor wie???



P.S:ik veroordeel physieke bedreigingen en daar ben ik terecht niet mee eens !!!

Ik ben het helemaal met je eens dat we iedereen moeten respecteren. Degene die naar de Ware God luisteren zullen dat ook doen. Die verteld ons onze naaste lief te hebben (onze naaste zijn alle mensen hier op aarde). Degenene die naar hem luisteren gaan niet in oorlog met wie dan ook, wij kunnen niet o zijn troon gaan zitten en anderen oordelen. Dat we daar de capaciteit niet voor hebben blijkt wel. Moet je kijken wat een chaos het is in de wereld. De aanbidders van de Ware God leven onderling en met hun naaste al lang in vrede. De Ware God zelf maakt een einde aan de elende daar hoeven mensen helemaal niets aan te doen.

BiL@L
31-01-06, 15:55
Geplaatst door TRUTH
Ik ben het helemaal met je eens dat we iedereen moeten respecteren. Degene die naar de Ware God luisteren zullen dat ook doen. Die verteld ons onze naaste lief te hebben (onze naaste zijn alle mensen hier op aarde). Degenene die naar hem luisteren gaan niet in oorlog met wie dan ook, wij kunnen niet o zijn troon gaan zitten en anderen oordelen. Dat we daar de capaciteit niet voor hebben blijkt wel. Moet je kijken wat een chaos het is in de wereld. De aanbidders van de Ware God leven onderling en met hun naaste al lang in vrede. De Ware God zelf maakt een einde aan de elende daar hoeven mensen helemaal niets aan te doen.

Op zich wel een idealistisch beeld, maar is het niet zo dat er grof geld wordt verdiend in de advocatuur en de rest van de gerechterlijke orde-, of moet ik zeggen; de rest van de gerechterlijke goden? TRUTH?

TRUTH
31-01-06, 15:58
Geplaatst door Seif
Zeker! Maar z'n agressie heeft de mens weldegelijk van de chimpansee geerfd. Tenminste, als je gelooft in evolutie en meer van dat soort onzin. ;) Ik vind het altijd geweldig om een middagje aapjes te kijken, en te zien hoe menselijk ze eigenlijk zijn.

Andersom ook trouwens. Moest laatst vanwege een storing uit de trein stappen en ergens in een weiland wachten op een bus. Ik kan je vertellen, in tijden van schaarste zie je weer hoe dun het laagje beschaving is.

Typisch dat jij graag van de apen afstamt terwijl daar wetenschappelijk nog nooit een enkel deugdelijk bewijs voor is geleverd. Ja een zekere "THEORIE", maar dat is geen bewijs zoals we weten.
En begin niet over DNA.
Inderdaad 87% van ons DNA komt overeen met die van een aap.
Maar 75% komt overeen met die van een poedel, 50% met die van ee fruitvlieg en het mooiste van allemaal 25% met die van een banaan. Je ouders hebben volgens mij nog nooit gezegd: "Hey 4 bananen! Seif je hebt een broertje!"
Grappig eigenlijk dat zou betekenen dat ze hun nageslacht opeten...
THEORIE THEORIE

Couscousje
31-01-06, 16:01
Geplaatst door Raqueem
Lijkt me vrij duidelijk dat het hier niet gaat om 'een' Mohammed, men spreekt wel degelijk over de profeet. En zoals het een onrechtmatige betichting betaamt, wenst men zich hiertegen te verdedigen.

Ja, maar het gaat in je vorige voorbeeld toch ook niet over "een" Jezus.

Er is toch maar 1 Jezus?

Cc

TRUTH
31-01-06, 16:03
Geplaatst door Couscousje
Een belediging is pas een belediging als het je intentie is om te beledigen.

En niet omdat iedere omhooggevallen moslim met een rothumeur "vindt" dat je hem beledigt.

Cc

Grappig dat je dat zegt.
Ik vind die houding ook zo jammer.
Zo kun je als mensen niet redeneren met elkaar.

Seif
31-01-06, 16:04
Geplaatst door TRUTH
Typisch dat jij graag van de apen afstamt terwijl daar wetenschappelijk nog nooit een enkel deugdelijk bewijs voor is geleverd. Ja een zekere "THEORIE", maar dat is geen bewijs zoals we weten.

Altijd grappig, om gelovigen om bewijs te zien vragen. :)

BiL@L
31-01-06, 16:09
Geplaatst door Seif
Altijd grappig, om gelovigen om bewijs te zien vragen. :)

Sinds dat de thermodynamica geaccepteerd is, is dat wederzijds.

TRUTH
31-01-06, 16:09
Geplaatst door Raqueem
De 'Jezus' die veelal afgebeeld wordt, verschilt van de 'Sayidna 3Isa' die de moslims als profeet beschouwen.
De ene groep klasseert religieus gezien Jezus als heilige drievuldigheid (heilige geest, de vader en de zoon); terwijl hij bij de moslims geen afbeelding kent en een profeet is en geen god zelve. Kijk maar naar de manier waarop jezus voornamelijk wordt afgebeeld, aan een kruis. Dit is een aspect dat de moslims niet kennen vermits hij in hun beleving daar nooit gehangen heeft. Dus vanuit die beleving gaat men er van uit dat men wel degelijk spreekt over een christelijke 'Jezus' en geen islamitische '3Isa'.

Raqueem je hebt gelijk.
Maar daarbij 2 kantekeningen.
De CHRISTENHEID leert over een drieëenheid, maar dat is niet gefundeerd op de bijbel. De 3eenheid heeft de CHRISTENHEID gekopieerd uit andere religies. De bijbel spreekt een 3eenheid zelfs tegen.
Daarbij Jezus is niet aan een kruis gestorven (zo deden de Romeinen dat namelijk niet) maar aan een staak (een paal dus). Kruis is een verkeerde vertaling van het griekse woord voor staak.

TRUTH
31-01-06, 16:18
Geplaatst door H.P.Pas
:confused:
26 Zo bleef Mozes staan in de poort des legers, en zeide: Wie den HEERE toebehoort, kome tot mij! Toen verzamelden zich tot hem al de zonen van Levi.
27 En hij zeide tot hen: Alzo zegt de HEERE, de God van Israel: Een ieder doe zijn zwaard aan zijn heup; gaat door en keert weder, van poort tot poort in het leger, en een iegelijk dode zijn broeder, en elk zijn vriend, en elk zijn naaste!
28 En de zonen van Levi deden naar het woord van Mozes; en er vielen van het volk, op dien dag, omtrent drie duizend man.
29 Want Mozes had gezegd: Vult heden uw handen den HEERE; want elk zal zijn tegen zijn zoon, en tegen zijn broeder; en dit, opdat Hij heden een zegen over ulieden geve!
-Exodus 32

Ik snap je punt. Onder het oude wetsverbond werden er zulke oordelen inderdaad uitgevoerd, maar met de komst van de Mesias (het nieuwe wetsverbond was dat over).

Hij leerde hun het volgende:

"50 Maar Jezus zeide tot hem: Vriend! waartoe zijt gij hier! Toen kwamen zij toe, en sloegen de handen aan Jezus en grepen Hem.
51 En ziet, een van degenen, die met Jezus waren, de hand uitstekende, trok zijn zwaard uit, en slaande den dienstknecht des hogepriesters, hieuw zijn oor af.
52 Toen zeide Jezus tot hem: Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan."

"Zullen door het zwaard vergaan".
De volgelingen van Jezus (ook in deze tijd) behoren zich daar nog steeds aan te houden.
En ja de Kerken van de CHRISTENHEID hebben op basis van de bijbel echt veel elende gepleegd. Maar de ware aanhangers van het CHRISTENDOM gehoorzamen dit gebod over de hele aarde en doden niemand. Ik herhaal DE WARE aanhangers. (er is heel veel fake)

TRUTH
31-01-06, 16:20
Geplaatst door observer
in bosnie wordt dus gewoon gedronken en varkensvlees gegeten

Maar wat vind je dan van al de moslims hier in Nederland die die geboden niet houden?
DRINKEN, ROKEN en ja ook VARKENSVLEES.
En dan heb ik het niet alleen over de Bosniers.

TRUTH
31-01-06, 16:24
Geplaatst door BiL@L
Op zich wel een idealistisch beeld, maar is het niet zo dat er grof geld wordt verdiend in de advocatuur en de rest van de gerechterlijke orde-, of moet ik zeggen; de rest van de gerechterlijke goden? TRUTH?

Daar heb je absoluut gelijk in Bil@l.
Maar ook die zijn een deel van de regeringen die de oorlogen voeren. De Ware Christenen leren helemaal niet om naar een menselijke regering op te zien voor recht of orde. Zij weten dat God heel snel zal ingrijpen in deze chaos van nu.
En ja die gerechterlijke goden zien zich graag als goden. Maar in de ogen van God zijn ze maar een laagje stof op een weegschaal.
Ik heb mijn hoop gevestigd op een nieuw koninkrijk, het koninkrijk van God.

TRUTH
31-01-06, 16:26
Geplaatst door Seif
Altijd grappig, om gelovigen om bewijs te zien vragen. :)

Grappig dat Evolutionisten altijd naar bewijzen blijven zoeken. Ook al zijn ze vals! Vraag maar aan Darwin bijvoorbeeld (een van de vele wetenschappelijke bloepers).

naam
31-01-06, 16:36
Geplaatst door TRUTH
Grappig dat Evolutionisten altijd naar bewijzen blijven zoeken. Ook al zijn ze vals! Vraag maar aan Darwin bijvoorbeeld (een van de vele wetenschappelijke bloepers).


Grappig dat een theorie wordt vergeleken met een door gelovigen geaccepteerde absolute waarheid.

Theorie en geloof gaan niet samen. Een geloof laat zich niet fasifieren.

Als er een betere theorie komt dan de evolutietheorie om het ontstaan van de mens te verklaren is dat prima. Een theorie verandert, evolueert ook als het ware. Er wordt voorgebouwd op eerder opgedane kennis.

Een godsdienst evolueert niet, er is namelijk één verklaring en die is niet aanvechtbaar. Hooguit kun je zeggen dat niet één, maar misschien wel twee of drie goden verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de mensheid.

:melig2:

BiL@L
31-01-06, 16:43
Geplaatst door naam
Grappig dat een theorie wordt vergeleken met een door gelovigen geaccepteerde absolute waarheid.

Theorie en geloof gaan niet samen. Een geloof laat zich niet fasifieren.

Als er een betere theorie komt dan de evolutietheorie om het ontstaan van de mens te verklaren is dat prima. Een theorie verandert, evolueert ook als het ware. Er wordt voorgebouwd op eerder opgedane kennis.

Een godsdienst evolueert niet, er is namelijk één verklaring en die is niet aanvechtbaar. Hooguit kun je zeggen dat niet één, maar misschien wel twee of drie goden verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de mensheid.

:melig2:

Het gaat erom dat die theorie als wetenschappelijk bewijsstuk gepresenteerd wordt, en zeker niet alleen op scholen en universiteiten.

Morosian
31-01-06, 16:47
Geplaatst door Seif
Altijd grappig, om gelovigen om bewijs te zien vragen. :)

Heel grappig. Vooral het in twijfel trekken van de evolutietheorie vind ik erg vermakelijk. Het ene wetenschappelijke bewijs na het andere stapelt zich op, maar het wordt met het grootste gemak terzijde geschoven. Ik moet het eerste bewijs van het bestaan van willekeurig welk onzichtbaar opperwezen nog zien.

Ga zo door. :blij:

naam
31-01-06, 16:49
Nee hoor, het wordt gebracht als een theorie en niet als het ultieme bewijs. Het zou dus een mogelijkheid kunnen zijn dat het zo werkt.

Het wordt alleen zo als theorie op school gebracht omdat er geen andere en betere theorie is die kan verklaren waarom dieren evolueren.

TRUTH
31-01-06, 16:49
Geplaatst door naam
Grappig dat een theorie wordt vergeleken met een door gelovigen geaccepteerde absolute waarheid.

Theorie en geloof gaan niet samen. Een geloof laat zich niet fasifieren.

Als er een betere theorie komt dan de evolutietheorie om het ontstaan van de mens te verklaren is dat prima. Een theorie verandert, evolueert ook als het ware. Er wordt voorgebouwd op eerder opgedane kennis.

Een godsdienst evolueert niet, er is namelijk één verklaring en die is niet aanvechtbaar. Hooguit kun je zeggen dat niet één, maar misschien wel twee of drie goden verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de mensheid.

:melig2:

Grappig dat je dat zegt. Iets wat waar is kun je niet verbeteren omdat het al waar is. De evolutie mag dan een leuke theorie zijn, maar welke antwoorden geeft het op de belangrijke levensvragen. Waarom sterven we? Waarom zijn we hier op aarde? Gek dat we daarover kunnen denken als we geëvolueerd zouden zijn.
Evolutie gaat er vanuit dat alle aanpassingen een verbetering voor het leven zouden moeten resulteren.
Over zulke vragen nadenken heeft niets met aanpassen of makkelijker maken te maken. Eerder met het leven ondragelijker maken. Toch denken we erover na en willen we er graag een oplossing voor hebben.
De evolutie heeft geen antwoorden op deze vragen de bijbel wel!

naam
31-01-06, 16:59
De bijbel is door mensen geschreven en die denken er dus over na.
Dat wil niet zeggen dat er een of andere god is.

Misschien zijn we wel een experiment van marsmannetjes weet jij veel.

Het feit dat jij de bijbel als uitgangspunt neemt is prima. Ga het echter niet vergelijken met wetenschap. Elke discussie slaat dood omdat jij denkt toch de ultieme waarheid te hebben.

Bovendien er zijn meer godsdiensten die antwoord willen geven waarom we hier zijn. Je kunt ook nog Boedist worden en in reincarnatie gaan geloven. Boedisten hebben trouwens net zoveel gelijk als Moslims en Christenen. Welke god is de beste????

Bovendien moet er dan een antwoord zijn? Moet er een reden zijn, we kunnen hier ook gewoon leven en niets verder.

:handbang:

Couscousje
31-01-06, 17:03
Geplaatst door TRUTH
Grappig dat je dat zegt.
Ik vind die houding ook zo jammer.
Zo kun je als mensen niet redeneren met elkaar.

En dat bepaal jij eventjes, zeker?

Cc

Morosian
31-01-06, 17:03
Geplaatst door BiL@L
Het gaat erom dat die theorie als wetenschappelijk bewijsstuk gepresenteerd wordt, en zeker niet alleen op scholen en universiteiten.

Op een openbare Nederlandse school krijg je alle gangbare theorieën gepresenteerd. Op een religieuze school leren de kindertjes slechts 1 waarheid.

Cherry Bo
31-01-06, 17:09
Geplaatst door BiL@L
Sinds dat de thermodynamica geaccepteerd is, is dat wederzijds.

Niet spotten met de thermodynamica!! :mad:

Morosian
31-01-06, 17:22
Geplaatst door TRUTH
Grappig dat je dat zegt. Iets wat waar is kun je niet verbeteren omdat het al waar is. De evolutie mag dan een leuke theorie zijn, maar welke antwoorden geeft het op de belangrijke levensvragen. Waarom sterven we? Waarom zijn we hier op aarde? Gek dat we daarover kunnen denken als we geëvolueerd zouden zijn.
Evolutie gaat er vanuit dat alle aanpassingen een verbetering voor het leven zouden moeten resulteren.
Over zulke vragen nadenken heeft niets met aanpassen of makkelijker maken te maken. Eerder met het leven ondragelijker maken. Toch denken we erover na en willen we er graag een oplossing voor hebben.
De evolutie heeft geen antwoorden op deze vragen de bijbel wel!

Iets dat waar is kun je niet verbeteren omdat het al waar is? Dat klinkt zo leuk, ik kan niet wachten op de onderbouwing.

De evolutietheorie is geen waterdichte theorie. Het is echter wel een theorie die gebaseerd is wetenschappelijk bewezen feiten. Als er nieuwe bewijsvoering komt, menselijke skeletten van 18 meter hoog of zo, dan wordt de theorie weer aangepast. De gemiddelde godsdienst is gebaseerd op geen enkel wetenschappelijk bewezen feit. Een boekje met verhalen uit de tijd dat mensen nog het verstand van een hamster hadden is dat in ieder geval niet.

Het probleem van de mensheid is dat ze alles wil verklaren. Overal wil ze een antwoord op. De gedachte dat ons leven volstrekt zinloos is en dat er na onze dood niets meer is, is voor de meerderheid van de mensheid niet te aanvaarden. En daarom zijn er zoveel godsdiensten. Godsdienst biedt hoop en zingeving, en dat vinden de mensen prettig.

Probleem is natuurlijk wel dat er zoveel godsdiensten en bijbehorende opperwezens zijn, dat zelfs al zou er een van bestaan, de kans uiterst gering is dat je de juiste hebt gekozen. Het is amusant om te zien dat gelovigen zo overtuigd zijn dat hun god de ware is, dat ze hier nooit bij stil staan. Het is eenvoudige kansberekening - we kunnen niet allemaal gelijk hebben. :)

naam
31-01-06, 17:27
:fpetaf:

Had het niet beter kunnen verwoorden!

Alleen klein puntje nog. Het feit dat mensen dingen willen verklaren zorgt er ook voor dat ze nieuwsgierig zijn en zich willen ontwikkelen.

Dat is positief. Nadeel is dat als er geen waterdichte verklaring is voor ons ontstaan dat mensen in sprookjes gaan geloven.

Morosian
31-01-06, 18:16
Geplaatst door naam
Alleen klein puntje nog. Het feit dat mensen dingen willen verklaren zorgt er ook voor dat ze nieuwsgierig zijn en zich willen ontwikkelen.

Daarom zijn er onder gezaghebbende wetenschappers relatief weinig gelovigen. Wetenschap en godsdienst gaan slecht samen.

Wide-O
31-01-06, 18:18
Geplaatst door TRUTH
Grappig dat Evolutionisten altijd naar bewijzen blijven zoeken. Ook al zijn ze vals! Vraag maar aan Darwin bijvoorbeeld (een van de vele wetenschappelijke bloepers).

Niet mijn profeet beledigen ! :ego:

Soldim
31-01-06, 18:25
Geplaatst door TRUTH
Grappig dat je dat zegt. Iets wat waar is kun je niet verbeteren omdat het al waar is. De evolutie mag dan een leuke theorie zijn, maar welke antwoorden geeft het op de belangrijke levensvragen. Waarom sterven we?


De evolutie theorie geeft redelijk duidelijke antwoorden op die vraag ;)



Waarom zijn we hier op aarde? Gek dat we daarover kunnen denken als we geëvolueerd zouden zijn.
Evolutie gaat er vanuit dat alle aanpassingen een verbetering voor het leven zouden moeten resulteren.


Absoluut niet. Evolutie theorie gaat ervanuit dat veranderingen willekeurig plaats vinden, sommige zijn een verbetering, anderen een verslechtering, en veruit de meeste hebben geen enkele invloed.

IRAAM
31-01-06, 18:39
volgens mij bestaat allah helemaal niet dus waar maken ze zich druk over

Tomas
31-01-06, 20:33
Gezien de reacties moeten de prentjes wel heel erg gelijkend zijn.

Morosian
31-01-06, 20:48
Geplaatst door Tomas
Gezien de reacties moeten de prentjes wel heel erg gelijkend zijn.

Als twee druppels bloed.

papol
31-01-06, 21:48
Geplaatst door Al Sawt
Lariekoek!


Alsof de regeringen in Moslimlanden actief hebben bij gedragen aan de 'hetze'.

En het is het Westen dat juist voor niemand respect heeft. Door andermans religie`s te beledigen of te krenken, En dat zogenaamd onder mom van vrijheid van meningsuiting.

Ik vraag me af hoe Onno, Observer en anderen zouden reageren als de spot wordt gedreven met de ziel van Jodendom.

Dan zatten ze alleem vooraan in een koor te schreeuwen dat het antisemitisme is.

Goed dat je je bericht begint met lariekoek ...

Jodendom en antisemitisme heeft met het onderwerp net zoveel raakvlakken als de bezette WestelijkeSahara en het onderdrukte volk der Koerden .....

Gr.P

tr_imparator
31-01-06, 22:05
Geplaatst door IRAAM
volgens mij bestaat allah helemaal niet dus waar maken ze zich druk over

Volgens mij heb jij het mis. :roker:

MaRiaH
31-01-06, 22:06
:schrik: triest dit.

Het meest zorgwekkende is dat hier geboren en getogen moslims deze achterlijke bedreigingen steunen en vervolgens in dezelfde post doorgaan met het beledigen van anders-gelovigen en ongelovigen... :verward:

Wie respect wil zal het eerst moeten geven.

Wanneer je het verschil niet weet tussen een spotprent en een doodsbedreiging en boycot dan mag je jezelf eens flink achter de oren krabben...

Anekdote:
Net als die Turkse stagiair die ik bij een Turkse vriend van mij tegen het lijf liep..
Hij zie: Die stomme christenen met hun achterlijke Jezus...

Zo zo, zei ik.. Ben jij moslim?
Ja TUURLIJK! zei hij

Dan beledig je nu je profeet Isa, sukkel!
Hij wist niet wie Isa was.. had er wel van gehoord.. :moe:

Er is zoveel onwetendheid..

De haat uit de arabische wereld over een lullige spotprent is niet meer dan een minderwaardigheid complex wat het westen mogelijk zelf in de hand heeft gewerkt..

Triest dus.

tr_imparator
31-01-06, 22:09
Geplaatst door MaRiaH
:schrik: triest dit.

Het meest zorgwekkende is dat hier geboren en getogen moslims deze achterlijke bedreigingen steunen en vervolgens in dezelfde post doorgaan met het beledigen van anders-gelovigen en ongelovigen... :verward:



...alleen moslims?


Waar precies? (ik voel me niet aangesproken hoor :ego: )

mark61
31-01-06, 22:10
Geplaatst door MaRiaH
De haat uit de arabische wereld over een lullige spotprent is niet meer dan een minderwaardigheidscomplex wat het westen mogelijk zelf in de hand heeft gewerkt..

Hé, zijn wij helemaal alleen met zijn tweeën die de kern van het probleem vatten?

Je bent alleen zelf verantwoordelijk voor je (minderwaardigheids-)complexen.

Wide-O
31-01-06, 22:15
Geplaatst door mark61
Hé, zijn wij helemaal alleen met zijn tweeën die de kern van het probleem vatten?

Je bent alleen zelf verantwoordelijk voor je (minderwaardigheids-)complexen.

Ik weet niet of je de kern vasthebt.

Dit gaat over iets wat gepubliceerd is op 30/9/2005. Vervolgens blijken er "fake" spotprenten opgedoken waar die krant niets mee te maken heeft. Vervolgens escaleert dit tot een waanzinnig niveau, en besluit de krant haar beweegredenen te verduidelijken en zich te excuseren.

Waarop iedereen weer opspringt.

Voor mij is de kern van het probleem het totaal kritiekloos nabouwen van allerlei losse stukjes informatie zonder ook maar 3 seconden stil te staan bij feiten & nuances.

De wereld heeft een propaganda/tourette syndroom.

MaRiaH
31-01-06, 22:17
Geplaatst door tr_imparator
...alleen moslims?


Waar precies? (ik voel me niet aangesproken hoor :ego: )

Nee niet alleen moslims. Ook andersgelovigen weten vaak niet dat alle godsdiensten overeenkomsten hebben. (of bedoel je dat niet..)

Maar ik heb nog nooit christenen of joden massaal anderen met dood zien bedreigen om een spotprent.

Als dat zo was hadden ze er een dagtaak aan.
Weet je hoe vaak Jezus wordt bespot?

Ik kan me best voorstellen dat het beledigend is.. en ik vind het zelf ook niet nodig te spotten met gelovigen of het geloof, maakt niet uit welke.
Maar de reacties staan gewoon niet in verhouding tot de daad.

Daarmee praat ik de spotprenten niet goed.
Zoals ik al zei.. er is duidelijk meer aan de hand.

MaRiaH
31-01-06, 22:20
Geplaatst door mark61
Hé, zijn wij helemaal alleen met zijn tweeën die de kern van het probleem vatten?

Je bent alleen zelf verantwoordelijk voor je (minderwaardigheids-)complexen.

Ik twijfelde even of ik dat er aan toe zou voegen....
Maar uiteraard ben je zelf verantwoordelijk of je ervoor kiest slachtoffer te zijn.

Aan de andere kant kan ik begrijpen dat als je al eeuwen in het verdomhoekje zit, je dit negatieve denkpatroon niet 1-2-3 doorbreekt.

Ik vind wel dat er ook verantwoordelijkheid ligt bij degenen die je complex in de hand werkt.

(ik vergelijk het maar met het opvoeden van een kind: Als je een kind constant laat voelen dat het niets kan en niets waard is, kun je het nauwelijks nog eigen verantwoording noemen als het opgroeit tot een onzekere persoonlijkheid)

mark61
31-01-06, 22:30
Geplaatst door MaRiaH
(ik vergelijk het maar met het opvoeden van een kind: Als je een kind constant laat voelen dat het niets kan en niets waard is, kun je het nauwelijks nog eigen verantwoording noemen als het opgroeit tot een onzekere persoonlijkheid)

Alleen zijn Arabieren of moslims geen kinderen. De meesten dan toch. Dus de vergelijking gaat niet op.

Tis net zoiets als het NOS-journaal nog dommer maken omdat anders 80% van NL zich geschoffeerd voelt en complexueus uit het raam springt. Sorry. :)

~Panthera~
31-01-06, 22:30
Geplaatst door MaRiaH

Ik vind wel dat er ook verantwoordelijkheid ligt bij degenen die je complex in de hand werkt.

(ik vergelijk het maar met het opvoeden van een kind: Als je een kind constant laat voelen dat het niets kan en niets waard is, kun je het nauwelijks nog eigen verantwoording noemen als het opgroeit tot een onzekere persoonlijkheid)


OOK ?

Daar BEGINT het mee.
Zolang DAT niet erkent wordt, gebeurd er niks.
Dat vergeet iedereen nl altijd het liefst zo snel mogelijk.

mark61
31-01-06, 22:35
Geplaatst door ~Panthera~
OOK ?

Ik vind van niet. Iedereen is 100% verantwoordelijk voor zijn eigen complexen. Alleen kinderen zijn uitgezonderd, die zijn nog niet opgewassen tegen geziek.

~Panthera~
31-01-06, 22:37
Geplaatst door mark61
Ik vind van niet. Iedereen is 100% verantwoordelijk voor zijn eigen complexen. Alleen kinderen zijn uitgezonderd, die zijn nog niet opgewassen tegen geziek.



En wanneer denk je dat die complexen zijn ontstaan ? op je 80e ?
Keep on dreaming.

tr_imparator
31-01-06, 22:38
moslims lijden aan minderwaardigheidscomplexen?
waaruit blijkt dit dan?

wat een onzin.

:lol:

mark61
31-01-06, 22:43
Geplaatst door ~Panthera~
En wanneer denk je dat die complexen zijn ontstaan ? op je 80e ?
Keep on dreaming.

Blijkbaar in Århus op je zesde.

MaRiaH
31-01-06, 22:43
Geplaatst door mark61
Alleen zijn Arabieren of moslims geen kinderen. De meesten dan toch. Dus de vergelijking gaat niet op.

Tis net zoiets als het NOS-journaal nog dommer maken omdat anders 80% van NL zich geschoffeerd voelt en complexueus uit het raam springt. Sorry. :)

Ik vind de vergelijking wel opgaan..
figuurlijk dan..

Het superieure Westen heeft het arme, minder ontwikkelde Arabische "kind" heel vaak laten voelen dat ze superieur zijn.

Ooit was het andersom.

:D

mark61
31-01-06, 22:45
Geplaatst door tr_imparator
moslims lijden aan minderwaardigheidscomplexen?
waaruit blijkt dit dan?

wat een onzin.

:lol:

Uit die ongelooflijke heisa op duizenden kilometers afstand over een of ander vodje uit een dorpje in waar? Een beetje Arabier kan geen Denemarken van Polen of Mongolië onderscheiden.

Tomas
31-01-06, 22:45
Geplaatst door tr_imparator
moslims lijden aan minderwaardigheidscomplexen?
waaruit blijkt dit dan?

wat een onzin.

:lol:

Hoe is 't in turkije met de denen? Gekkehuis of interesseert 't daar geen hond?

MaRiaH
31-01-06, 22:46
Geplaatst door ~Panthera~
OOK ?

Daar BEGINT het mee.
Zolang DAT niet erkent wordt, gebeurd er niks.
Dat vergeet iedereen nl altijd het liefst zo snel mogelijk.

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, maar je kunt uiteindelijk zelf kiezen hoe je ermee omgaat.

Complexen die je als kind oploopt maken de ene mens een levenslang slachtoffer, terwijl de ander er sterker door wordt..
snappie?

MaRiaH
31-01-06, 22:47
Geplaatst door mark61
Uit die ongelooflijke heisa op duizenden kilometers afstand over een of ander vodje uit een dorpje in waar? Een beetje Arabier kan geen Denemarken van Polen of Mongolië onderscheiden.

Ey, nu onderschat je ze...
Ze hadden toch maar mooi zelf de Deense vlag gekleurd op een oud laken.. :fpuh:

:D

MaRiaH
31-01-06, 22:50
Geplaatst door tr_imparator
moslims lijden aan minderwaardigheidscomplexen?
waaruit blijkt dit dan?

wat een onzin.

:lol:

Aan de wijze van reageren op relatief onbelangrijke gebeurtenissen.

Beetje Borderline stoornis zeg maar.. ;)

mark61
31-01-06, 22:50
Geplaatst door MaRiaH
Ey, nu onderschat je ze...
Ze hadden toch maar mooi zelf de Deense vlag gekleurd op een oud laken.. :fpuh:

:D

Ja dat vond ik een prestatie. Was wel een beetje een roze vlag. Gelukkig is er internet.

tr_imparator
31-01-06, 22:51
Geplaatst door mark61
Uit die ongelooflijke heisa op duizenden kilometers afstand over een of ander vodje uit een dorpje in waar? Een beetje Arabier kan geen Denemarken van Polen of Mongolië onderscheiden.

Daarentegen weet een Deen wel waar SA ligt? :rolleyes:

Soldim
31-01-06, 22:54
Geplaatst door tr_imparator
Daarentegen weet een Deen wel waar SA ligt? :rolleyes:

Yep, daar waar z'n olie vandaan komt ;)

tr_imparator
31-01-06, 22:54
Geplaatst door MaRiaH
Aan de wijze van reageren op relatief onbelangrijke gebeurtenissen.

Beetje Borderline stoornis zeg maar.. ;)

Dit zeg je alleen omdat je geen betere verklaring hebt voor zulke reacties. Je bent gewoon dom. :knipoog:


:D

mark61
31-01-06, 22:55
Geplaatst door MaRiaH
Ik vind de vergelijking wel opgaan..
figuurlijk dan..

Het superieure Westen heeft het arme, minder ontwikkelde Arabische "kind" heel vaak laten voelen dat ze superieur zijn.

Ooit was het andersom.

:D

Er was ooit een topic waarin de vraag aan de orde kwam hoe het zo andersom is geworden....

Figuurlijk dan. Maar als je die opvatting serieus neemt beschouw je eigenlijk zelf Arabieren als kleuters. Ik heb de neiging ze als volwassenen zoals jij en ik te beschouwen. Vergissing?

De hele wereld heeft een minderwaardigheidscomplex t.o. het westen. Behalve Japan. En China en Korea bijna. Ik geloof dat deep down inside Arabieren echt zijn gaan denken dat ze 'het' niet kunnen. Das hun probleem, en niemand anders.

naam
31-01-06, 22:55
Yep.

MaRiaH
31-01-06, 22:55
Geplaatst door tr_imparator
Daarentegen weet een Deen wel waar SA ligt? :rolleyes:

waarschijnlijk niet..

Ik vergeet nooit die uitzendingen van de vakantieman vanuit Oostenrijk..

Alle Nederlanders die al pakweg 10 jaar op wintersport ging in Oostenrijk konden het land niet aanwijzen op de kaart van Europa.. :fplet: :slapen:

tr_imparator
31-01-06, 22:56
Geplaatst door Soldim
Yep, daar waar z'n olie vandaan komt ;)

Halfords? :p

mark61
31-01-06, 22:56
Geplaatst door tr_imparator
Daarentegen weet een Deen wel waar SA ligt? :rolleyes:

Dat wordt er onderhand 24 uur per dag ingeramd.

Ik moest trouwens in de 4e klas lagere school alle landen van de wereld kennen, met hun hoofdsteden. Naar eigen ervaring worden zulke dingen in de Arabische wereld en Turkije niet onderwezen. Wat ze der wel doen weet ik niet.

mark61
31-01-06, 22:57
Geplaatst door tr_imparator
Dit zeg je alleen omdat je geen betere verklaring hebt voor zulke reacties. Je bent gewoon dom. :knipoog:


:D

Heb je er zelf een gezonde verklaring voor?

MaRiaH
31-01-06, 22:58
Geplaatst door mark61
Er was ooit een topic waarin de vraag aan de orde kwam hoe het zo andersom is geworden....

Figuurlijk dan. Maar als je die opvatting serieus neemt beschouw je eigenlijk zelf Arabieren als kleuters. Ik heb de neiging ze als volwassenen zoals jij en ik te beschouwen. Vergissing?

De hele wereld heeft een minderwaardigheidscomplex t.o. het westen. Behalve Japan. En China en Korea bijna. Ik geloof dat deep down inside Arabieren echt zijn gaan denken dat ze 'het' niet kunnen. Das hun probleem, en niemand anders.

Uiteindelijk ben ik het hiermee eens..

zie de reactie die ik op Panthera gaf..
Je kiest je eigen houding.

Jij beschouwt ze als ze volwassenen, maar zij beschouwen zichzelf niet zo en reageren dus als kleuters die hun zin niet krijgen.. :rolleyes:

naam
31-01-06, 22:59
Geplaatst door tr_imparator
Dit zeg je alleen omdat je geen betere verklaring hebt voor zulke reacties. Je bent gewoon dom. :knipoog:


:D

Kennelijk vind jij al die heisa wel een gepaste reactie.

tr_imparator
31-01-06, 23:00
Geplaatst door mark61
Heb je er zelf een gezonde verklaring voor?



ik zei toch al ergens in het begin territoriumgedrag....heel gezond :D

MaRiaH
31-01-06, 23:01
Geplaatst door tr_imparator
Dit zeg je alleen omdat je geen betere verklaring hebt voor zulke reacties. Je bent gewoon dom. :knipoog:


:D

Effendum? Ewit, met die knipoog maak je een hoop goed. Sal.
:fpetaf:

(vergeef de foute spelling)

Wide-O
31-01-06, 23:01
Geplaatst door tr_imparator
Halfords? :p

Sssshhht. Anders staat het US Army zo meteen tussen de rekken wax en binnenbanden.

Soldim
31-01-06, 23:05
Geplaatst door mark61
Dat wordt er onderhand 24 uur per dag ingeramd.

Ik moest trouwens in de 4e klas lagere school alle landen van de wereld kennen, met hun hoofdsteden. Naar eigen ervaring worden zulke dingen in de Arabische wereld en Turkije niet onderwezen. Wat ze der wel doen weet ik niet.

Toen jij naar school ging waren er veel minder landen dan nu.

mark61
31-01-06, 23:10
Geplaatst door Soldim
Toen jij naar school ging waren er veel minder landen dan nu.

Dat zal het zijn.

Het probleem is eerder dat al die lui heel geniepig hun hoofdsteden verplaatsen. Rawalpindi, moest ik nog leren. Waar ligt dat eigenlijk? Abidjan werd Yamoussoukro, Opper-Volta Burkina Faso, tis gewoon valsspelen.

Wide-O
31-01-06, 23:11
Geplaatst door Soldim
Toen jij naar school ging waren er veel minder landen dan nu.

Je bedoelt het Ottomaanse Rijk en zo ? :lachu:

mark61
31-01-06, 23:12
Geplaatst door tr_imparator
ik zei toch al ergens in het begin territoriumgedrag....heel gezond :D

Dat Deense dorpie mag je van mij houden.

mark61
31-01-06, 23:13
Geplaatst door Wide-O
Je bedoelt het Ottomaanse Rijk en zo ? :lachu:

Zeg opa we gaan niet katten hè?

mark61
31-01-06, 23:15
Geplaatst door Tomas
Hoe is 't in turkije met de denen? Gekkehuis of interesseert 't daar geen hond?

Ff gecheckt, geen hond. t Gaat over eerwraak, blonde mokkels met grote jetsers en de sexhulptelefoon deelt mede dat vorig jaar nog 3% van de vrouwen met orgasmeproblemen belde, nu zijn het er al 15%. Mannen met vroegtijde ejaculatie danwel erectiestoornissen van 14% naar 28%, of zoiets. Het begon me al dra te duizelen.

Soldim
31-01-06, 23:15
Geplaatst door Wide-O
Je bedoelt het Ottomaanse Rijk en zo ? :lachu:

Het was wel een stuk makkelijker, je had Duitsland, Oostenrijk Hongarije, de Russen en the Ottomanen, dat was al 80% van Europa. En maar klagen dat we niet precies weten waar Moldavie ligt :ego:

Wide-O
31-01-06, 23:16
Geplaatst door mark61
Zeg opa we gaan niet katten hè?

Ik heb nog meegemaakt hoe Congo plots Zaire moest heten, en nu weer Congo :maf3:

mark61
31-01-06, 23:17
Geplaatst door Wide-O
Sssshhht. Anders staat het US Army zo meteen tussen de rekken wax en binnenbanden.

Van mij mogen ze dr democratie komen brengen. Als ze de belendende panden maar laten staan.

mark61
31-01-06, 23:17
Geplaatst door Wide-O
Ik heb nog meegemaakt hoe Congo plots Zaire moest heten, en nu weer Congo :maf3:

Ik heb nog de can can gedanst in Leopoldville.

mark61
31-01-06, 23:18
Geplaatst door Soldim
Het was wel een stuk makkelijker, je had Duitsland, Oostenrijk Hongarije, de Russen en the Ottomanen, dat was al 80% van Europa. En maar klagen dat we niet precies weten waar Moldavie ligt :ego:

Transdnjestrië zal je bedoelen.

Wide-O
31-01-06, 23:18
Geplaatst door mark61
Ik heb nog de can can gedanst in Leopoldville.

Jaja, en laat me raden: "frisjes daar hoor, 's nachts" :D

mark61
31-01-06, 23:19
Geplaatst door Wide-O
Jaja, en laat me raden: "frisjes daar hoor, 's nachts" :D

Man, muskieten ter grootte van Idi Amin.

TRUTH
01-02-06, 08:27
Geplaatst door naam


Bovendien moet er dan een antwoord zijn? Moet er een reden zijn, we kunnen hier ook gewoon leven en niets verder.

:handbang:

Toch is dat in strijd met de Theorie waar jij in geloofd.
En okay het klopt ik geloof in een ultieme waarheid gebasseerd op feiten.
Er zijn veel religies en vrij velen die de overvloed aan zienswijzen van de religies van de wereld zien, komen tot de conclusie dat het eigenlijk niets uitmaakt wat men gelooft. Zij vinden dat religie slechts verstrooiing voor de geest is, iets dat een mate van gemoedsrust en steun geeft, zodat men tegen de problemen van het leven opgewassen is. Anderen menen dat religie niets dan bijgeloof is. Zij vinden dat eeuwen van religieuze bespiegelingen geen antwoord hebben geboden op de vraag wat het doel van het leven is, noch het leven van de gewone mens hebben verbeterd. Sterker nog, de geschiedenis laat zien dat de religies van deze wereld de vooruitgang van de mensheid vaak in de weg hebben gestaan en de oorzaak zijn geweest van vijandschappen en oorlogen.

Dan kun je jezelf de vraag stellen of het eigenlijk wel belangrijk om de waarheid omtrent het doel van het leven te vinden? Viktor Frankl, een deskundige op het gebied van geestelijke gezondheid, zei daarover het volgende: „Het streven om het leven zinvol te laten zijn, is de belangrijkste motiverende kracht in de mens. . . . Er is niets ter wereld, zo waag ik te zeggen, dat iemand zo doeltreffend helpt zelfs de afschuwelijkste toestanden te overleven, als de wetenschap dat het leven dat men leidt, zin heeft.”
Hij geeft de duidelijke verklaring waarom wij met die vragen zitten.

Waar naar toe kunnen wij ons dan wenden om te ontdekken wat het doel van het leven is, aangezien menselijke filosofieën en religies daaromtrent geen bevredigende uitleg hebben gegeven? Dat geef je zelf ook toe dus!
Er is een bron van superieure wijsheid die ons de waarheid hierover kan vertellen als je dat wilt toelaten heet dat.

TRUTH
01-02-06, 08:40
Geplaatst door Couscousje
En dat bepaal jij eventjes, zeker?

Cc

Ik spreek er meer dan jij denkt meisje!

Nelis70
01-02-06, 09:43
Geplaatst door amOer
zoals ik in dat andere post zei: de muren van je kamer jongen !!


de einge achterlijke ben jij vrees ik .. toen jullie hier gaatjes in mensen hoofden maakten om het kwade weg te persen als iemand hoofdpijn had waren we met Algebra bezig..

alleen pure achterlijke mensen ontkennen dat de basis van de wetenschap aangelegd is door de arabieren en vooral de moslims ..

alleen eenzijdig geschoolden beweren dat de basis van de wetenschap is aangelegd door arabieren in het algemeen en moslims in het bijzonder.


blijf maar solidair met de denen .. die konden de boycott niet eens een paar weken volhouden of ze hebben hun excuus aangeboden .. oh wacht .. meneertje heeft natuurlijk niets gehoord over de olie crisis in 73!!

en die hoeren voorbeeld was maar een VOORBEELD en je kan er niets op bouwen .. maja .. krijg je met minder intellectuele mensen !

Nelis70
01-02-06, 09:54
Geplaatst door Al Sawt
Elke Nederlander zou subiet een grote, en zo grof mogelijke anitsemitische poster voor het raam moeten hangen met de tekst,

'Solidair met vrijheid van meningsuiting, rot nou eens op met die lange tenen.'

Ik ben de Jodendom en zijn zeikerts spuuuuuuuuuuuugzat.

Achterlijk, compleet achterlijk.















Bovenstaande tekst is niet mijn werkelijke mening!

Bovenstaand vind ook al plaats door de uitzending van 'de wijzen van sion" enzo. Zijn veel groffer dan die hele cartoons in denemarken.

sjaen
01-02-06, 10:24
Geplaatst door TRUTH
En okay het klopt ik geloof in een ultieme waarheid gebasseerd op feiten.


Er zijn veel religies en vrij velen die de overvloed aan zienswijzen van de religies van de wereld zien, komen tot de conclusie dat het eigenlijk niets uitmaakt wat men gelooft. Zij vinden dat religie slechts verstrooiing voor de geest is, iets dat een mate van gemoedsrust en steun geeft, zodat men tegen de problemen van het leven opgewassen is.


Anderen menen dat religie niets dan bijgeloof is. Zij vinden dat eeuwen van religieuze bespiegelingen geen antwoord hebben geboden op de vraag wat het doel van het leven is, noch het leven van de gewone mens hebben verbeterd. Sterker nog, de geschiedenis laat zien dat de religies van deze wereld de vooruitgang van de mensheid vaak in de weg hebben gestaan en de oorzaak zijn geweest van vijandschappen en oorlogen.


Dan kun je jezelf de vraag stellen of het eigenlijk wel belangrijk om de waarheid omtrent het doel van het leven te vinden? Viktor Frankl, een deskundige op het gebied van geestelijke gezondheid, zei daarover het volgende: „Het streven om het leven zinvol te laten zijn, is de belangrijkste motiverende kracht in de mens. . . . Er is niets ter wereld, zo waag ik te zeggen, dat iemand zo doeltreffend helpt zelfs de afschuwelijkste toestanden te overleven, als de wetenschap dat het leven dat men leidt, zin heeft.”
Hij geeft de duidelijke verklaring waarom wij met die vragen zitten.


Waar naar toe kunnen wij ons dan wenden om te ontdekken wat het doel van het leven is, aangezien menselijke filosofieën en religies daaromtrent geen bevredigende uitleg hebben gegeven? Dat geef je zelf ook toe dus!


Er is een bron van superieure wijsheid die ons de waarheid hierover kan vertellen als je dat wilt toelaten heet dat.


Zoals daar is ..............

TRUTH
01-02-06, 10:31
Geplaatst door Morosian
De evolutietheorie is geen waterdichte theorie. Het is echter wel een theorie die gebaseerd is wetenschappelijk bewezen feiten.

Sorry de evolutie is nog nooit bewezen. Je maakt nu de fout die de meeste mensen maken die geen verstand van evolutie hebben. Het is gebasseerd op veronderstellingen. Veronderstellingen zijn geen feiten.


Geplaatst door Morosian
Als er nieuwe bewijsvoering komt, menselijke skeletten van 18 meter hoog of zo, dan wordt de theorie weer aangepast.
[/B]

De theorie bouwt op een ondeugdelijk fundament dat op zich al geen bewijzen heeft. Als je daarop door bouwt is het gedoemt tot mislukking. Sorry!
En als deze skeletten niet gefaked zijn (want die reputatie hebben sommige onbetrouwbare wetenschappers inmiddels wel, vooral die van de comedy zender National Geographic) dan is dat nog geen bewijs voor het ontstaan van de soorten. Overgangs vormen van de ene naar de andere soort, die ook ECHT zijn gebleken, dus door andere wetenschappers op hun deugdelijkheid zijn getoets, zijn er tot nu toe nooit gevonden.


Geplaatst door Morosian
De gemiddelde godsdienst is gebaseerd op geen enkel wetenschappelijk bewezen feit. Een boekje met verhalen uit de tijd dat mensen nog het verstand van een hamster hadden is dat in ieder geval niet.
[/B]

En ik geloof door overtuiging en dus niet gebasseerd op zomaar een boek. Ik heb de bijbel en de wetenschap echt onderzocht. Het allermooiste is dat ik daardoor heb ontdekt dat dat de wetenschap en de bijbel elkaar niet tegenspreken maar juist ondersteunen.

Het is typisch dat de wetenschappers met hun vooroordeel, namelijk om bewijzen TEGEN de bijbel te vinden, steeds weer op de koffie komen en moeten erkennen dat er een schepper bestaat. En dat zijn niet de eerste de beste wetenschappers. Bijvoorbeeld Astronoom Robert Jastrow zegt: "Tot hun verdriet komen(geleerden)niet tot een bevredigend antwoord, omdat de chemici er nog nooit in zijn geslaagd het experiment van moeder Natuur: leven scheppen uit niet-levende materie, te herhalen. De natuurwetenschap weet niet hoe het is gebeurd. De natuurkundige H.S. Lipson (die zuk je waarschijnlijk ook nooit van gehoord hebben)zei:"De enige aanvaardbare verklaring is de SCHEPPING. Ik weet dat dit voor natuurkundige een gruwel is, maar ze moeten een theorie die hun niet bevalt, niet verwerpen WANNEER ZE DOOR EXPERIMENTEN WORDT GESTAAFD."
(Physics Bulletin, 1980, Deel 31, blz. 138)

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat zelfs zij(zeer ontwikkelde mensen) die zeggen erin te geloven, het soms niet eens zijn met anderen die in evolutie geloven. Van waar dat verschil? Zij zijn allen vertrouwd met hetzelfde bewijsmateriaal. Kan het zijn dat motieven zijn gaan meespelen?Misschien wel. In de inleiding van de jubileumuitgave van Darwins Origin of Species(londen, 1956)staat: "Zoals wij weten, bestaan er onder de biologen sterk uiteenlopende meningen over evolutie, niet alleen over de oorzaken van evolutie, maar ook over het proces zelf. Deze meningsverschillen bestaan omdat de bewijzen onbevredigend zijn en geen stellige conclusie toestaan. Het is derhalve juist en gepast de aandacht van het niet wetenschappelijk onderlegde publiek te vestigen op de meningsverschillen omtrent evolutie." - W.R. Thompson, destijds directeur van het Commonwealth Institute of Biological Control, Ottawa(Canada).

"Een eeuw na Darwins dood hebben wij nog steeds niet het minste aantoonbare of zelfs maar aannemelijke idee van de wijze waarop de evolutie nu eigenlijk heeft plaatsgevonden - en de laatste jaren heeft dit geleid tot een buitengewone reeks geschillen over de hele kwestie... Onder de evolutionisten zelf bestaat er een situatie van bijna openlijke oorlog, waarbij elk soort van{evolutionaire}sekte op een nieuwe wijziging aandringt." - C. Booke(een schrijver voor de Londense Times), The Star(Johannesburg), 20 april 1982, blz.19.

Het wetenschappelijk tijdschrift Discover zei: "Evolutie ...wordt niet alleen door fundamentalistische christenen aangevallen, maar wordt ook door geleerden van naam in twijfel getrokken. Onder paleontologen, geleerden die een studie maken van het fossielenverslag, vindt men steeds meer afwijkende meningen." - Oktober 1980, blz. 88.

Hoe kunt je bepalen wie je moet geloven? Wanneer je nu de groep als geheel neemt(zonder afzonderlijke personen te bekritiseren), welke groep zou dan volgens jou eerlijker zijn - degenen die geloven dat de mens door God werd geschapen en die derhalve van mening zijn dat zij hem verantwoording verschuldigd zijn, of degenen die zeggen dat zij het product van toeval zijn en dus alleen aan zichzelf rekenschapverschuldigd zijn? Wij dienen daarom persoonlijk het bewijsmateriaal te onderzoeken om te zien of schepping of evolutie ons het bevredigendste antwoord verschaft.

Chemici zijn er nog nooit ingeslaagd het experiment van moeder Natuur: leven scheppen uit niet-levende materie, te herhalen

PS. Vanmorgend bij het opstaan is er bij mij in de tuin spontaan een auto ontstaan. Hoe... geloof je me niet?... Maar je geloofd wel dat het universum en de mens (dat duizend keer verbazingwekkender is dan een auto) spontaan ontstaan is. Wordt toch eens wakker.

Een kleine verduidelijking over evolutie: evolutie verwijst naar organische evolutie - de theorie dat het eerste levende organisme zich uit
niet-levende materie heeft ontwikkeld. Naarmate het zich verder voortplantte, is het naar men zegt vervolgens in verschillende soorten van levende organismen veranderd, en uiteindelijk zijn er alle levensvormen uit voortgekomen die ooit op aarde hebben bestaan of nog bestaan, met inbegrip van mensen. En dit alles is, zo gelooft men, zonder intelligente leiding of bovennatuurlijk ingrijpen tot stand gekomen. Schepping daarentegen betreft de gevolgtrekking dat het verschijnen van levende organismen slechts verklaard kan worden door het bestaan van een Almachtige God die de Ontwerper en Maker is van het universum en van alle fundamentele soorten van levende organismen op aarde.


Geplaatst door Morosian Het probleem van de mensheid is dat ze alles wil verklaren. Overal wil ze een antwoord op. De gedachte dat ons leven volstrekt zinloos is en dat er na onze dood niets meer is, is voor de meerderheid van de mensheid niet te aanvaarden. En daarom zijn er zoveel godsdiensten. Godsdienst biedt hoop en zingeving, en dat vinden de mensen prettig.[/B]
Dit vind ik zo'n zwak argument Morosian. Omdat we met vragen zitten, belangrijke vragen, is de enige logische conclusie dat mensen godsdienst prettig vinden? Kom op man!


Geplaatst door Morosian
Probleem is natuurlijk wel dat er zoveel godsdiensten en bijbehorende opperwezens zijn, dat zelfs al zou er een van bestaan, de kans uiterst gering is dat je de juiste hebt gekozen. Het is amusant om te zien dat gelovigen zo overtuigd zijn dat hun god de ware is, dat ze hier nooit bij stil staan. Het is eenvoudige kansberekening - we kunnen niet allemaal gelijk hebben. :) [/B]
Daar ben ik het mee eens daarom zou je ook een eerlijk onderzoek moeten doen. Je zou nog tot verbazingwekkende ontdekkingen komen.
Ik ben het helemaal met je eens dat er maar een God kan zijn.

Weet je wat ook erg gek is. Veel mensen schrijven aan het toeval zoveel toe dat het voor hen een opperwezen op zich is.

TRUTH
01-02-06, 10:34
Geplaatst door Morosian
Daarom zijn er onder gezaghebbende wetenschappers relatief weinig gelovigen. Wetenschap en godsdienst gaan slecht samen.

Jammer voor jou. Gelovig misschien niet, maar de meesten geven toe dat er een schepper bestaat. Geloven geven ze niet toe want dat zijn ze hun baan kwijt natuurlijk. Ze zijn dus even hypocriet als de katholieke kerk al jaren is.

Wide-O
01-02-06, 10:53
Geplaatst door TRUTH
Ik heb de bijbel en de wetenschap echt onderzocht.


Wel jammer dan dat je de rest van je argumenten moet kutten & paasten vanaf een Jehova website :D

http://www.xs4all.nl/~mmix/redeneren.htm

:p

TRUTH
01-02-06, 11:55
Geplaatst door Wide-O
Wel jammer dan dat je de rest van je argumenten moet kutten & paasten vanaf een Jehova website :D

http://www.xs4all.nl/~mmix/redeneren.htm

:p

Cutten en Pasten is hier helaas voor jou niet aan de orde geweest. Naar mijn weten is deze link die jij opgeeft geen Jehova website Wide-O.
En dat zij die bronnen ook aanhalen bevalt me wel. Hun doen een heel gedegen onderzoek voor ze iets beweren is bekend.
De aanhalingen heb ik uit andere bronnen, waarschijnlijk dezelfde als hun. (het spijt me voor je).
Maar bezit jij ook de intelectuele eerlijkheid om te onderzoeken of die feiten kloppen en het juiste te bewaren? Of durf/ kun je de feiten niet onder ogen zien? :loog:
Ik heb dat gedaan.
Maar je kunt jezelf natuurlijk ook blijven verblinden... daar kies je zelf voor. :loog:

TRUTH
01-02-06, 11:57
Geplaatst door Wide-O
Wel jammer dan dat je de rest van je argumenten moet kutten & paasten vanaf een Jehova website :D

http://www.xs4all.nl/~mmix/redeneren.htm

:p

http://www.leaderu.com/truth/1truth18b.html

Lees maar jongen!

super ick
01-02-06, 11:59
Geplaatst door MaRiaH
waarschijnlijk niet..

Ik vergeet nooit die uitzendingen van de vakantieman vanuit Oostenrijk..

Alle Nederlanders die al pakweg 10 jaar op wintersport ging in Oostenrijk konden het land niet aanwijzen op de kaart van Europa.. :fplet: :slapen:

Op de lagere school worden alle Europese landen uit het hoofd geleerd. Komt nog eens bij dat 80% van de winersporters met de auto naar Oostenrijk rijden. Die hebben dus echt een kaart moeten lezen.
Zijn ze een dag later dan vergeten waar Oostenrijk ligt?
Dit kwaliteitsprogramma heeft een paar tokkies voor de camera gesleept. Die paar die het niet wisten zijn uitgezonden. De rest niet.

Alle Nederlanders die al 10 jaar op wintersport naar Oostenrijk gaan voor de camera krijgen en uitzenden? Het kost jaren om ze op te zoeken en weken achtereen om het uit te zenden.

Wide-O
01-02-06, 11:59
Geplaatst door TRUTH
Cutten en Pasten is hier helaas voor jou niet aan de orde geweest. Naar mijn weten is deze link die jij opgeeft geen Jehova website Wide-O.
En dat zij die bronnen ook aanhalen bevalt me wel. Hun doen een heel gedegen onderzoek voor ze iets beweren is bekend.
De aanhalingen heb ik uit andere bronnen, waarschijnlijk dezelfde als hun. (het spijt me voor je).
Maar bezit jij ook de intelectuele eerlijkheid om te onderzoeken of die feiten kloppen en het juiste te bewaren? Of durf/ kun je de feiten niet onder ogen zien? :loog:
Ik heb dat gedaan.
Maar je kunt jezelf natuurlijk ook blijven verblinden... daar kies je zelf voor. :loog:

Het is altijd slimmer als je als fraudeur wordt ontmaskerd om daarna niet steeds verder te gaan, beste kerel :D

Meer van dat soort kul (waar zij het vandaan hebben, en jij dus ook) komt overigens van http://www.anointed-one.net/quotes.html (dan weet je ook wat je zo lullig zit te knippen & plakken - geen dank)

En ja, het is allemaal bij elkaar gelogen :)

Was bewust liegen overigens niet tegen je geloof ? Tegen het mijne anders wel hoor.

Wide-O
01-02-06, 12:01
Geplaatst door TRUTH
http://www.leaderu.com/truth/1truth18b.html

Lees maar jongen!

Ik lees liever de boeken & artikels zelf, en vorm daarna mijn eigen oordeel. Moet je ook eens proberen :stout:

TRUTH
01-02-06, 12:06
Geplaatst door Wide-O
Wel jammer dan dat je de rest van je argumenten moet kutten & paasten vanaf een Jehova website :D

http://www.xs4all.nl/~mmix/redeneren.htm

:p

En deze!
Je bent wel een hele makkelijke BTW.
http://evolution-facts.org/Ev-Crunch/c23a.htm

Aanhalingen te over wil je er meer.
Weet je wat zoek deze artikelen eens op en lees ze dan in het orgineel!

Wide-O
01-02-06, 12:10
Geplaatst door TRUTH
http://www.leaderu.com/truth/1truth18b.html

Lees maar jongen!

Ik heb het even doorgenomen, is van diezelfde Jastrow dus.

Erm... de man is een astronoom, en zet hier een aantal bedenkingen bij de Big Bang neer.

Mijn vragen aan jou (jij hebt er immers voor doorgeleerd :hihi: )

. wat heeft dit te maken met evolutie-theorie ?
. waar spreekt dit die theorie tegen ?

Graag eigen antwoord :)

Wide-O
01-02-06, 12:11
Geplaatst door TRUTH
En deze!
Je bent wel een hele makkelijke BTW.


O ja, vertel :rood:

super ick
01-02-06, 12:15
Geplaatst door BiL@L
Ik ben nu trots op hen, en dat ben ik normaal bijna nooit.

Kan ik mij voorstellen. We hebben hier echter helaas te maken met een reactie van enkele geestelijken. De regering moet dan iets doen om de eigen mensen rustig te houden. Als de geestelijken het niet naar buiten hadden gebracht hadden die regeringen niets gedaan.
Die doen namelijk al jaren niets anders dan eigen mensen onderdrukken, martelen, vermoorden. Op zulke regimes kan ik niet trots zijn.

Ergens in Denemarken worden een paar spotprenten over Mohammed in een krant geplaatst.
Het gevolg:
Nu zijn Denen in verschillende Islamitische landen hun leven plotseling niet meer zeker.
Protestmanifestaties aan het andere eind van de wereld.
Boycot van Deense produkten op grote schaal.

Dat is wat mij iedere keer opvalt Bilal.
Het betreft hier enkele cartoonisten en als reactie wordt direct heel Denemarken aan de schandpaal genageld.
Is de gehele Deense bevolking er dan op uit om Moslims onnodig te kwetsen? Ik geloof er niets van.
En waarom dan die AK's weer in beeld en vlaggen verbranden op straat. Dat stuit wel de gehele Deense bevolking tegen de borst. Deze beelden blijven weer een poosje hangen in heel Europa en niet in positieve zin.

Toen de Paus door een Turk werd neergeschoten heeft Europa toch ook geen boycot uitgeroepen tegen Turkye en hoefden de Turken in Europa toch ook niet voor hun leven te vrezen? Je stelt toch geen gehele natie verantwoordelijk voor de daden van een enkel individu?

TRUTH
01-02-06, 12:16
Geplaatst door TRUTH
En deze!
Je bent wel een hele makkelijke BTW.
http://evolution-facts.org/Ev-Crunch/c23a.htm

Aanhalingen te over wil je er meer.
Weet je wat zoek deze artikelen eens op en lees ze dan in het orgineel!

Of lees dit boek eens:
Christendom Onwijs - Uitgeverij Kok Voorhoeve

Lees dat stuk eens over de "missing link"
ff een citaatje (misschien dat het je interesse wekt:
Op een paleontologencongres in 1981 in de VS stelde het hoofd van de rijkste fossielencollectie ter wereld, die in het British Museum in Londen, dr. Colin Paterson, zijn collega's openlijk de vraag of er iemand was die één, slechts één echte tussenvorm gevonden had; het bleef doodstil. Na verloop van tijd merkte iemand van de aanwezigen in de zaal op : 'it ought not to be taught in highschool' (het zou niet op de middelbare school onderwezen mogen worden).
De meest befaamde huidige paleontoloog, dr. Stephen Gould van de Havard University, die dit probleem 'the trade secret of paleontology' noemt, stelt als oplossing voor dat zulke tussenvormen slechts heel kort in een klein deel van de populatie zouden zijn voortgekomen en dus niet gevonden kunnen worden. Vanuit dit standpunt zou het weliswaar logisch zijn om het zoeken naar missing links op te geven, maar dat zou onwetenschappelijk zijn. Het is wetenschap bedrijven zonder bewijsmateriaal te verzamelen. Daarmee verliest een wetenschappelijke theorie zijn status en wordt ze een dogma, een geloofsartikel. Het alternatief is het aanvaarden dat die tussenvormen er nooit zijn geweest."

daar gaat de basis van de Theorie al.
Succes.


Trouwens om nog even op die website terug te komen. Het feit dat hun het gebruiken in hun beargumenteringen maar ook veel andere gerespecteerde organisaties geeft mij alleen maar meer geloof in een schepping. Ze hebben nog veel meer sterke punten op die site staan.

Nelis70
01-02-06, 12:18
Geplaatst door TRUTH
Jammer voor jou. Gelovig misschien niet, maar de meesten geven toe dat er een schepper bestaat. Geloven geven ze niet toe want dat zijn ze hun baan kwijt natuurlijk.

onzin


Ze zijn dus even hypocriet als de katholieke kerk al jaren is.

Wide-O
01-02-06, 12:20
Geplaatst door TRUTH
Trouwens om nog even op die website terug te komen. Het feit dat hun het gebruiken in hun beargumenteringen maar ook veel andere gerespecteerde organisaties geeft mij alleen maar meer geloof in een schepping. Ze hebben nog veel meer sterke punten op die site staan.

Nou, dan heb jij meer aan mij gehad dan ik aan jou :duim:

Nelis70
01-02-06, 12:24
Geplaatst door TRUTH
Of lees dit boek eens:
Christendom Onwijs - Uitgeverij Kok Voorhoeve

Lees dat stuk eens over de "missing link"
ff een citaatje (misschien dat het je interesse wekt:
Op een paleontologencongres in 1981

Dat is 25 jaar geleden. Hoe is het nu?


in de VS stelde het hoofd van de rijkste fossielencollectie ter wereld, die in het British Museum in Londen, dr. Colin Paterson, zijn collega's openlijk de vraag of er iemand was die één, slechts één echte tussenvorm gevonden had; het bleef doodstil. Na verloop van tijd merkte iemand van de aanwezigen in de zaal op : 'it ought not to be taught in highschool' (het zou niet op de middelbare school onderwezen mogen worden).
De meest befaamde huidige

inmiddels overleden trouwens



paleontoloog, dr. Stephen Gould van de Havard University, die dit probleem 'the trade secret of paleontology' noemt, stelt als oplossing voor dat zulke tussenvormen slechts heel kort in een klein deel van de populatie zouden zijn voortgekomen en dus niet gevonden kunnen worden. Vanuit dit standpunt zou het weliswaar logisch zijn om het zoeken naar missing links op te geven, maar dat zou onwetenschappelijk zijn. Het is wetenschap bedrijven zonder bewijsmateriaal te verzamelen. Daarmee verliest een wetenschappelijke theorie zijn status en wordt ze een dogma, een geloofsartikel. Het alternatief is het aanvaarden dat die tussenvormen er nooit zijn geweest."

daar gaat de basis van de Theorie al.
Succes.


Trouwens om nog even op die website terug te komen. Het feit dat hun het gebruiken in hun beargumenteringen maar ook veel andere gerespecteerde organisaties geeft mij alleen maar meer geloof in een schepping. Ze hebben nog veel meer sterke punten op die site staan.

TRUTH
01-02-06, 12:25
Geplaatst door Wide-O
Nou, dan heb jij meer aan mij gehad dan ik aan jou :duim:

Je zit vastgeroest in je eigen denken ben ik bang. Heel jammer voor je.
Lees dat boek maar eens. Ik hoop dat je een doel in je leven vind dat echt geluk geeft.
En dat bedoel ik als mens tot mens uit een goed hart.

freya
01-02-06, 12:25
Truth en wide-o houd eens op met dat off-topic gezeur! nders moet ik dit topic sluiten [freya]

@ truth: Dit is sowieso geen plek voor evangelisatie, de volgende lap tekst met zwaar christelijk geklets, wordt door mij verwijderd zodra ik het zie.

Wide-O
01-02-06, 13:00
Geplaatst door freya
Truth en wide-o houd eens op met dat off-topic gezeur! nders moet ik dit topic sluiten [freya]


Jah, je hebt gelijk, we zijn een beetje afgedwaald van de Denen geloof ik :schaamsmijlie:

mark61
01-02-06, 13:10
Geplaatst door Wide-O
Jah, je hebt gelijk, we zijn een beetje afgedwaald van de Denen geloof ik :schaamsmijlie:

Nou en? Elk topic gaat vroeg of laat off-topic.

There's only some much things you can say about Danes.

MaRiaH
01-02-06, 13:15
Geplaatst door mark61
Nou en? Elk topic gaat vroeg of laat off-topic.

There's only some much things you can say about Danes.

dus we zijn uitgel*ld?? :giechel:

Wide-O
01-02-06, 13:16
Geplaatst door mark61
Nou en? Elk topic gaat vroeg of laat off-topic.

There's only some much things you can say about Danes.

Kaas, Lego, en de drummer van Metallica, verder kom ik niet :nerveus:

Wide-O
01-02-06, 13:30
Geplaatst door MaRiaH
dus we zijn uitgel*ld?? :giechel:

Nou, hier is nog wat hout voor op het vuur dan...

Franse krant publiceert Deense spotprenten Mohammed

PARIJS - De Franse krant France-Soir heeft vandaag de spotprenten van de profeet Mohammed afgedrukt waar Denemarken door in de problemen is gekomen. De krant wou daarmee aantonen dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. In Nederland heeft het onafhankelijke parlementslid Geert Wilders de omstreden Deense cartoons op zijn website geplaatst.

Wilders wil op die manier de makers ervan een hart onder de riem steken. De spotprenten leidden in de afgelopen dagen internationaal tot veel ophef en hevige protesten onder moslims, vooral in het Midden-Oosten. Wilders vindt dat zeer verontrustend.

Afbeeldingen van Mohammed zijn volgens de islam godslasterlijk. Arabische landen eisten al straffen voor de tekenaars, de raad van de Iraakse stad Fallujah roept op om vrijdag op de wekelijkse gebedsdag uit protest Deense producten te verbranden en een religieuze moslimleider vaardigde een fatwa uit tegen 530 Deense soldaten in Irak.

,,Ja, wij hebben het recht te spotten met God"

Zo luidde een kop op de voorpagina van de France-Soir vandaag. Eronder stond een cartoon met de goden van de boeddhisten, joden, moslims en christenen zwevend op een wolk. De Deense cartoons stonden op een binnenpagina.

,,Het verschijnen van de twaalf prenten in de Deense pers heeft in de islamitische wereld emoties losgemaakt omdat het afbeelden van Allah en zijn profeet verboden is. Maar omdat een religieus dogma niet kan worden opgedrongen aan een democratisch en seculier land, publiceert France-Soir de gewraakte karikaturen", aldus de krant.

Zelfcensuur

De Jyllands Posten daagde cartoonisten uit spotprenten van Mohammed te maken omdat de krant de indruk had gekregen dat zij, als het om de islam ging, zelfcensuur toepasten. Op een van de prenten die vervolgens in september werden gepubliceerd is Mohammed te zien met een tulband in de vorm van een bom met brandende lont.

De krant zei te betreuren moslims te hebben beledigd, maar nog steeds achter zijn besluit te staan om de prenten af te drukken, omdat de Deense wet dat toestaat. Een Deense moslimgroep liet weten de verontschuldiging te aanvaarden, maar zei achteraf de uitspraak van de krant dubbelzinnig te vinden.

mark61
01-02-06, 13:37
Geplaatst door Wide-O
Kaas, Lego, en de drummer van Metallica, verder kom ik niet :nerveus:

The Sods

Couscousje
01-02-06, 14:03
Geplaatst door Wide-O
Nou, hier is nog wat hout voor op het vuur dan...

Franse krant publiceert Deense spotprenten Mohammed

PARIJS - De Franse krant France-Soir heeft vandaag de spotprenten van de profeet Mohammed afgedrukt waar Denemarken door in de problemen is gekomen. De krant wou daarmee aantonen dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. In Nederland heeft het onafhankelijke parlementslid Geert Wilders de omstreden Deense cartoons op zijn website geplaatst.

Wilders wil op die manier de makers ervan een hart onder de riem steken. De spotprenten leidden in de afgelopen dagen internationaal tot veel ophef en hevige protesten onder moslims, vooral in het Midden-Oosten. Wilders vindt dat zeer verontrustend.

Afbeeldingen van Mohammed zijn volgens de islam godslasterlijk. Arabische landen eisten al straffen voor de tekenaars, de raad van de Iraakse stad Fallujah roept op om vrijdag op de wekelijkse gebedsdag uit protest Deense producten te verbranden en een religieuze moslimleider vaardigde een fatwa uit tegen 530 Deense soldaten in Irak.

,,Ja, wij hebben het recht te spotten met God"

Zo luidde een kop op de voorpagina van de France-Soir vandaag. Eronder stond een cartoon met de goden van de boeddhisten, joden, moslims en christenen zwevend op een wolk. De Deense cartoons stonden op een binnenpagina.

,,Het verschijnen van de twaalf prenten in de Deense pers heeft in de islamitische wereld emoties losgemaakt omdat het afbeelden van Allah en zijn profeet verboden is. Maar omdat een religieus dogma niet kan worden opgedrongen aan een democratisch en seculier land, publiceert France-Soir de gewraakte karikaturen", aldus de krant.

Zelfcensuur

De Jyllands Posten daagde cartoonisten uit spotprenten van Mohammed te maken omdat de krant de indruk had gekregen dat zij, als het om de islam ging, zelfcensuur toepasten. Op een van de prenten die vervolgens in september werden gepubliceerd is Mohammed te zien met een tulband in de vorm van een bom met brandende lont.

De krant zei te betreuren moslims te hebben beledigd, maar nog steeds achter zijn besluit te staan om de prenten af te drukken, omdat de Deense wet dat toestaat. Een Deense moslimgroep liet weten de verontschuldiging te aanvaarden, maar zei achteraf de uitspraak van de krant dubbelzinnig te vinden.

Heel erg goed. :duim:

Cc

Soldim
01-02-06, 15:49
Geplaatst door Wide-O
Kaas, Lego, en de drummer van Metallica, verder kom ik niet :nerveus:

En een zeer teleurstellende vakantie, waar ik me voorgesteld had hordes blonde, slanke schonen te ontmoeten (Scandinavisch land, toch?), en alleen maar maximaal 1,65 m. minimaal 70 kg brunettes tegen kwam.

Ik roep alsnog op tot een boycot!!

mark61
01-02-06, 16:24
Geplaatst door Soldim
En een zeer teleurstellende vakantie, waar ik me voorgesteld had hordes blonde, slanke schonen te ontmoeten (Scandinavisch land, toch?), en alleen maar maximaal 1,65 m. minimaal 70 kg brunettes tegen kwam.

Ik roep alsnog op tot een boycot!!

Soort wandelende aardappels.

Wide-O
01-02-06, 16:25
Geplaatst door Couscousje
Heel erg goed. :duim:

Cc

De discussie gaat nu blijkbaar door in de 5e draad over dit onderwerp...

Wide-O
01-02-06, 16:27
Geplaatst door mark61
Soort wandelende aardappels.

Dat waren de Ieren, toch ?

http://www.justgofaster.com/Portals/0/images/profiles/Sideways4.jpg

Bofko
01-02-06, 16:28
Geplaatst door Soldim
En een zeer teleurstellende vakantie, waar ik me voorgesteld had hordes blonde, slanke schonen te ontmoeten (Scandinavisch land, toch?), en alleen maar maximaal 1,65 m. minimaal 70 kg brunettes tegen kwam.

Ik roep alsnog op tot een boycot!!

Volgens mij ben je in Noorwegen geweest. Daar heb je tussen al die blondes een grote groep die kleine en donkerharig is.

A-Natio
01-02-06, 16:31
Dit vers uit de heilige koran zeg alles.....

73.10. En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze.



Allah maulana walla maula lakoum.

mark61
01-02-06, 16:33
Geplaatst door Wide-O
Dat waren de Ieren, toch ?

http://www.justgofaster.com/Portals/0/images/profiles/Sideways4.jpg

Die hebben rood haar.