PDA

Bekijk Volledige Versie : Mexicaanse stier springt in het publiek



Divine_70
31-01-06, 13:26
Drama tijdens een stierengevecht in Mexico City. Een stier van 503 kilo sprong er in het publiek en kwetste er minstens twee toeschouwers. De stier, die als Pajarito (vogeltje) door het leven gaat, deed zijn naam alle eer aan. Met een reuzensprong over een hek recht de Plaza Mexico in, een arena die 48.000 zitjes telt, leek Pajarito wel echt te kunnen vliegen. 'Vogeltje' kwam net in de duurste loge terecht, waar hij grote paniek zaaide. Toeschouwers schreeuwden het uit en liepen alle kanten uit, maar in de enge ruimte was vluchten niet mogelijk. Niet voor de toeschouwers, maar ook niet voor 'Vogeltje'.

Wonde van 15 centimeter
De kolos werkte zich een paar meter voorwaarts, stond dan even stil, om dan terug naar achter te stappen, waar een verbouwereerde stierenvechter met zwaard hem opwachte. Twee mensen moesten richting ziekenhuis afgevoerd worden, waaronder een vrouw met een 15 centimer grote wonde in de borststreek. Andere toeschouwers kwamen er met lichtere kwetsuren vanaf.

Populair feest
De Plaza Mexico in Mexico City is zestig jaar oud, maar nog nooit wist een stier er zomaar in het publiek te springen. Ondanks het ongeval is men niet van plan de hekkens nu plots groter te maken. De rampzalige kamp was het tweede gevecht van een populair feest met stierengevechten in Mexico. Een halfuur na de 'vlucht' van Pajarito ging het spektakel gewoon verder. (ODBS)


http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_106144.jpg

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_106145.jpg

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_106146.jpg

Well done Bull. !!!

~Panthera~
31-01-06, 13:29
Kut stierengevechten. :moe:

Afschaffen die Middeleeuwse crap.

O nee, WIJ in het Westen zijn beschaafd. :argwaan:

Divine_70
31-01-06, 13:34
Geplaatst door ~Panthera~
Kut stierengevechten. :moe:

Afschaffen die Middeleeuwse crap.

O nee, WIJ in het Westen zijn beschaafd. :argwaan:

Walgelijk. :kotsen:

Triest dat het nog steeds bestaat, en notabene een feest word genoemd.

~Panthera~
31-01-06, 13:46
Geplaatst door Divine_70
Walgelijk. :kotsen:

Triest dat het nog steeds bestaat, en notabene een feest word genoemd.

Precies, disgusting. :kotsen:

En wat een feest zeg, allemaal kijken hoe een stier wordt afgemaakt. :moe:

Ga naar een abbattoir, denk ik dan, kun je dagelijks van alles zien wat wordt gedood.

Maar goed, dat is niet sensationeel genoeg, waarschijnlijk. :moe:

reallife
31-01-06, 14:20
Geplaatst door ~Panthera~
Kut stierengevechten. :moe:

Afschaffen die Middeleeuwse crap.

O nee, WIJ in het Westen zijn beschaafd. :argwaan:

Beschaving niveau voetbalvandaal?

Arm beest :jammer:

blauwwit
31-01-06, 16:38
uhmm, zijn jullie allemaal vegetariers ofzo? De behandeling van koeien in de bioindustrie is nou niet bepaald veel beter dan die van koeien bij stierengevecht. Hypocriete verontwaardiging dus.
Vind je ook dat mensen die vlees eten ook hun verdiende loon krijgen als ze door beesten worden aangevallen?
Anyway ik vind het heel zielig voor de mensen in het mexicaanse publiek, mijn empathie ligt namelijk in de eerste plaats bij mensen, niet bij dieren.

Joesoef
31-01-06, 16:42
Geplaatst door blauwwit
uhmm, zijn jullie allemaal vegetariers ofzo? De behandeling van koeien in de bioindustrie is nou niet bepaald veel beter dan die van koeien bij stierengevecht.


Jij lijkt mij heel deskundig op dat gebied, kan jij mij aangeven waar ik info kan vinden dat het in de bio-industrie er net zo aan toe gaat?

mark61
31-01-06, 17:44
Geplaatst door Joesoef
Jij lijkt mij heel deskundig op dat gebied, kan jij mij aangeven waar ik info kan vinden dat het in de bio-industrie er net zo aan toe gaat?

http://www.lekkerdier.nl/

Morosian
31-01-06, 18:05
Geplaatst door blauwwit
uhmm, zijn jullie allemaal vegetariers ofzo? De behandeling van koeien in de bioindustrie is nou niet bepaald veel beter dan die van koeien bij stierengevecht. Hypocriete verontwaardiging dus.
Vind je ook dat mensen die vlees eten ook hun verdiende loon krijgen als ze door beesten worden aangevallen?
Anyway ik vind het heel zielig voor de mensen in het mexicaanse publiek, mijn empathie ligt namelijk in de eerste plaats bij mensen, niet bij dieren.

Er is nogal een verschil tussen het doden van een dier om te voorzien in een eerste levensbehoefte en een dier moedwillig kwaad maken en een langzame en pijnlijke dood te laten sterven voor puur vermaak.

In een abattoir komt een stier snel en pijnloos aan zijn einde. In een arena is het langdurig en pijnlijk.

Het verbaast me dat mensen enerzijds overtuigd geloven in een onzichtbaar opperwezen met magische krachten, maar zich anderzijds niet kunnen voorstellen dat een dier ook gevoel heeft, pijn en angst kent en dat je daar op z'n minst respect voor zou moeten opbrengen. Dat staat in ieder geval in de bijbel, voor zover je daar belang aan hecht.

~Panthera~
31-01-06, 18:08
Geplaatst door blauwwit
mijn empathie ligt namelijk in de eerste plaats bij mensen, niet bij dieren.

:zegniets:

Joesoef
31-01-06, 18:42
Geplaatst door mark61
http://www.lekkerdier.nl/


:maffia:

Divine_70
31-01-06, 18:44
Geplaatst door blauwwit

Anyway ik vind het heel zielig voor de mensen in het mexicaanse publiek, mijn empathie ligt namelijk in de eerste plaats bij mensen, niet bij dieren.

Empathie bij deze mensen ???? :boos:
Deze stier deed wat ie moest doen.
Jammer dat ie geen vriendje mee nam.
Mensen die voor hun plezier dierenleed aanschouwen krijgen van mij in elk geval geen greintje medelijden.

Joesoef
31-01-06, 18:51
Ik voel ook heel veel emphatie met dieren. Ook stieren.











































http://tinyurl.com/bmda3

Morosian
31-01-06, 19:01
Geplaatst door Joesoef
Ik voel ook heel veel emphatie met dieren. Ook stieren.

Emphatie heb je niet met dieren, maar voor dieren. Geen moeilijke woorden kiezen als je niet weet hoe je ze moet gebruiken. Dat staat zo dom.

Joesoef
31-01-06, 19:02
Geplaatst door Morosian
Emphatie heb je niet met dieren, maar voor dieren. Geen moeilijke woorden kiezen als je niet weet hoe je ze moet gebruiken. Dat staat zo dom.


Ik heb het met dieren domme kneus.

Morosian
31-01-06, 19:11
Geplaatst door Joesoef
Ik heb het met dieren domme kneus.

Domme kneus roepen maakt het niet minder dom. Maar vooruit, ik zal je er niet meer mee plagen.

Joesoef
31-01-06, 19:14
Geplaatst door Morosian
Domme kneus roepen maakt het niet minder dom. Maar vooruit, ik zal je er niet meer mee plagen.


Mislukte kmbo leraar dat je bent. Al staat het op de voorpagina, schrijven vliegtuigjes het in de lucht, het zal mij een kutzorg wezen. Miskien dat jou leerlingen er van onder de indruk zijn, ik totaal niet.

Morosian
31-01-06, 19:20
Geplaatst door Joesoef
Mislukte kmbo leraar dat je bent. Al staat het op de voorpagina, schrijven vliegtuigjes het in de lucht, het zal mij een kutzorg wezen. Miskien dat jou leerlingen er van onder de indruk zijn, ik totaal niet.

Vier medeklinkers achter elkaar is natuurlijk vragen om moeilijkheden.

Zullen we het maar weer over dierenmishandeling hebben en over wat de Islam daar over zegt?

Divine_70
31-01-06, 19:46
Geplaatst door Morosian
Vier medeklinkers achter elkaar is natuurlijk vragen om moeilijkheden.

Zullen we het maar weer over dierenmishandeling hebben en over wat de Islam daar over zegt?

Daar zal de islam evenveel over zeggen als alle andere religies.
Dierenmishandeling is nooit maar dan ook nooit goed te praten,en dat stierenvechten staat gelijk aan !
Kan dan duizend maal een cultuurhistory zijn, het moet worden afgeschaft, beter nog gisteren dan vandaag.
En zolang er mensen zijn die er voor betalen om het te mogen zien ,mogen van mij alle stieren hoorndol worden en er op los beuken in het publiek.

blauwwit
01-02-06, 15:00
Geplaatst door Morosian
Er is nogal een verschil tussen het doden van een dier om te voorzien in een eerste levensbehoefte en een dier moedwillig kwaad maken en een langzame en pijnlijke dood te laten sterven voor puur vermaak.

In een abattoir komt een stier snel en pijnloos aan zijn einde. In een arena is het langdurig en pijnlijk.

Het verbaast me dat mensen enerzijds overtuigd geloven in een onzichtbaar opperwezen met magische krachten, maar zich anderzijds niet kunnen voorstellen dat een dier ook gevoel heeft, pijn en angst kent en dat je daar op z'n minst respect voor zou moeten opbrengen. Dat staat in ieder geval in de bijbel, voor zover je daar belang aan hecht.

Sorry hoor, maar voor overleven hoef je niet elke dag vlees te eten, dat doe je voor je eigen plezier en daarvoor laat je moedwillig een dier een leven lang lijden. Het enige verschil tussen toeschouwers bij een stierengevecht en niet-vegetariers is dat de kijkers bij stierengevechten veel minder slachtoffers onder dieren maken.

En over de bijbel... Nee ik hecht geen waarde aan wat duizenden jaren geleden door een groep mensen is verzonnen. Er staat ook in de bijbel dat homo's gedood moeten worden, zullen we dat dan ook maar meteen even tegelijkertijd met het verbod op stierenvechten invoeren?

Divine_70
01-02-06, 18:56
Geplaatst door blauwwit
Sorry hoor, maar voor overleven hoef je niet elke dag vlees te eten, dat doe je voor je eigen plezier en daarvoor laat je moedwillig een dier een leven lang lijden. Het enige verschil tussen toeschouwers bij een stierengevecht en niet-vegetariers is dat de kijkers bij stierengevechten veel minder slachtoffers onder dieren maken.

En over de bijbel... Nee ik hecht geen waarde aan wat duizenden jaren geleden door een groep mensen is verzonnen. Er staat ook in de bijbel dat homo's gedood moeten worden, zullen we dat dan ook maar meteen even tegelijkertijd met het verbod op stierenvechten invoeren?

Wel eens gehoord van scharrelvlees?
Die dieren lijden niet hoor,die hebben het, zolang ze leven prima naar hun zin.
Stierenvechten is daar NIET mee te vergelijken, als ik een kip op mijn bord heb,dan weet ik dat er niet eerst een uur lang met speren op geworpen is.

En wat betreft homo`s, het zijn mensen als jij en ik, en al staat het duizend keer in de bijbel, of in de koran, ze hebben recht op hun bestaan.

Morosian
01-02-06, 19:11
Geplaatst door blauwwit
Het enige verschil tussen toeschouwers bij een stierengevecht en niet-vegetariers is dat de kijkers bij stierengevechten veel minder slachtoffers onder dieren maken.

Bezoekers van stierengevechten zijn vegetariërs?