PDA

Bekijk Volledige Versie : Vijftien gemartelde lichamen gevonden in Bagdad



Divine_70
31-01-06, 14:32
In de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn dinsdag de lichamelijke resten van vijftien vermoorde mensen gevonden. De slachtoffers waren door hun hoofd geschoten en zijn gemarteld, maakte een functionaris van het ministerie van Binnenlandse Zaken bekend.

Elf lichamen van jonge mannen lagen in een vrachtwagen in het westelijke deel van de stad. Bij een waterzuiveringsinstallatie bleken nog eens drie lichamen te liggen. Een vijftiende lijk werd gevonden in het oosten van Bagdad.

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_106189.jpg

Tja, en dan ineens vraag je je af, is dit nog wel nieuws ? :cheefbek:

amOer
31-01-06, 20:52
Geplaatst door Divine_70


Tja, en dan ineens vraag je je af, is dit nog wel nieuws ? :cheefbek:
:aanwal:

Divine_70
31-01-06, 21:14
Geplaatst door amOer
:aanwal:

Jah, maar heb wel beetje gelijk toch ?
Niemand kijkt hier meer van op.

Foxcave1
31-01-06, 21:24
Geplaatst door Divine_70
Jah, maar heb wel beetje gelijk toch ?
Niemand kijkt hier meer van op.

Je hebt helemaal gelijk, maar we lezen, horen en zien het ook zo vaak, nog even en we vinden het zo normaal dat we het in Nederland ook maar gaan doen, bijvoorbeeld om een paar getekende plaatjes.....

Divine_70
31-01-06, 21:28
Geplaatst door Foxcave1
Je hebt helemaal gelijk, maar we lezen, horen en zien het ook zo vaak, nog even en we vinden het zo normaal dat we het in Nederland ook maar gaan doen, bijvoorbeeld om een paar getekende plaatjes.....

Dat bedoel ik.
En die hele hetse om die tekeningetjes? ook die gaat helemaal uit de hand lopen vrees ik,
en kijken we er van op als er doden door vallen ?

Foxcave1
31-01-06, 21:43
Geplaatst door Divine_70
Dat bedoel ik.
En die hele hetse om die tekeningetjes? ook die gaat helemaal uit de hand lopen vrees ik,
en kijken we er van op als er doden door vallen ?

Ik nog wel, ik kan me over sommige dingen steeds weer verbazen, we vermoorden elkaar om niets, zelfs in de dieren wereld hebben ze meer respect voor elkaar.

Divine_70
31-01-06, 21:53
Geplaatst door Foxcave1
Ik nog wel, ik kan me over sommige dingen steeds weer verbazen, we vermoorden elkaar om niets, zelfs in de dieren wereld hebben ze meer respect voor elkaar.

De mens zou aan de dierenwereld een voorbeeld moeten nemen.
De mensheid is z`n doel veel te ver voorbij gestevend , tot het punt dat er geen terug meer is.
En dat punt zijn we inmiddels aardig tegemoet aan het komen op deze manier.
Erger nog dan de doden die zijn gevallen is de manier waarop we er mee om gaan tegenwoordig.

observer
31-01-06, 21:55
Geplaatst door Divine_70
De mens zou aan de dierenwereld een voorbeeld moeten nemen.
De mensheid is z`n doel veel te ver voorbij gestevend , tot het punt dat er geen terug meer is.
En dat punt zijn we inmiddels aardig tegemoet aan het komen op deze manier.
Erger nog dan de doden die zijn gevallen is de manier waarop we er mee om gaan tegenwoordig. dieren doen om te beginnen niet aan geloof

Foxcave1
31-01-06, 21:57
Geplaatst door Divine_70
De mens zou aan de dierenwereld een voorbeeld moeten nemen.
De mensheid is z`n doel veel te ver voorbij gestevend , tot het punt dat er geen terug meer is.
En dat punt zijn we inmiddels aardig tegemoet aan het komen op deze manier.
Erger nog dan de doden die zijn gevallen is de manier waarop we er mee om gaan tegenwoordig.

Afstompen noemen ze dat, je word zo hard van binnen dat je alles normaal gaat vinden, ieder gevoel verdwijnt, heel diep weet je dat het niet goed is, maar het gebeurt zoveel en zo vaak dat je het aksepteerd als een gegeven, zelfs het vechten tegen de waanzin geef je op, erg heel erg.

Maar helaas is dat wel de toekomst van de mensheid, een toekomst die met snelle stappen nadert.....

Divine_70
31-01-06, 22:03
Geplaatst door observer
dieren doen om te beginnen niet aan geloof

Al die toestanden over het geloof, daar kom ik sowieso al niet in mee.
Uiteindelijk geloven we allemaal in het zelfde.
Het is de mens zelf die er een verkeerde draai aan geeft.
Ben zelf geen fanatiekeling wat betreft het volgen van geloof, maar dat neemt niet weg dat ik me regelmatig afvraag, dat als onze lieve heer dit allemaal had geweten , zou ie dan ook Noah en zijn nazaten hebben laten overleven ?

Divine_70
31-01-06, 22:07
Geplaatst door Foxcave1
Afstompen noemen ze dat, je word zo hard van binnen dat je alles normaal gaat vinden, ieder gevoel verdwijnt, heel diep weet je dat het niet goed is, maar het gebeurt zoveel en zo vaak dat je het aksepteerd als een gegeven, zelfs het vechten tegen de waanzin geef je op, erg heel erg.

Maar helaas is dat wel de toekomst van de mensheid, een toekomst die met snelle stappen nadert.....

Doden in oorlogsgebied, raakt me niet meer diep van binnen.
Erg ...
Wat me wel heel diep blijft raken zijn doden die vallen door zinloos geweld, hoewel ook oorlog zinloos geweld is, ik bedoel met name die tragedies zoals een vader die zijn gezin ombrengt om daarna zelfmoord te plegen.
Maar ook een fietser die van zijn fiets wordt geslagen.
Een wandelaar die zonder reden in elkaar getimmerd wordt.

amOer
01-02-06, 08:22
je hebt helemaal gelijk hoor.. helaas :(

dit heeft niets met geloof te maken ... maar haat .. wraak en macht bij de bezetter.

no occupier .. no problem! :duivels:

Arvid
01-02-06, 11:05
Geplaatst door amOer
je hebt helemaal gelijk hoor.. helaas :(

dit heeft niets met geloof te maken ... maar haat .. wraak en macht bij de bezetter.

no occupier .. no problem! :duivels:

Je heb gelijk....voordat de Amerikanen daar waren was er geen enkel probleem....Irak was een paradijs, vol liefde en respect...of niet

observer
01-02-06, 11:22
Geplaatst door amOer
je hebt helemaal gelijk hoor.. helaas :(

dit heeft niets met geloof te maken ... maar haat .. wraak en macht bij de bezetter.

no occupier .. no problem! :duivels: zal volgende keer als er een vreemde mijn huis binnenkomt ook mijn broer voor zijn bek slaan