PDA

Bekijk Volledige Versie : Krant zegt sorry voor het kwetsen



nl-x
31-01-06, 20:45
Ook Duitse krant zegt sorry
Een Duitse krant heeft excuses aangeboden voor het plaatsen van een gasadvertentie in een paginagroot artikel over de vervolging van Sinti door de nazi's. In de reclame van het energiebedrijf E.ON Ruhrgas stond de tekst: E.ON zorgt vandaag al voor het gas van morgen. De hoofdredactie van de krant Landeszeitung Lüneburg betreurde dinsdag de fout, waardoor er een link leek te worden gelegd tussen de genocide in de Tweede Wereldoorlog en het energieconcern. Volgens de leiding is de inhoud van de reclame gewoon over het hoofd gezien. De directie heeft beloofd een aspirine of twee te slikken.
bron: nieuwnieuws (http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/01/ook_duitse_krant_zegt_sorry.html)

Kijk. Nu zijn verontschuldigingen zelfs vanzelfsprekend... En men vindt het zelfs normaal dat het moet...

TENACH
31-01-06, 21:17
Geplaatst door nl-x
Ook Duitse krant zegt sorry
Een Duitse krant heeft excuses aangeboden voor het plaatsen van een gasadvertentie in een paginagroot artikel over de vervolging van Sinti door de nazi's. In de reclame van het energiebedrijf E.ON Ruhrgas stond de tekst: E.ON zorgt vandaag al voor het gas van morgen. De hoofdredactie van de krant Landeszeitung Lüneburg betreurde dinsdag de fout, waardoor er een link leek te worden gelegd tussen de genocide in de Tweede Wereldoorlog en het energieconcern. Volgens de leiding is de inhoud van de reclame gewoon over het hoofd gezien. De directie heeft beloofd een aspirine of twee te slikken.
bron: nieuwnieuws (http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/01/ook_duitse_krant_zegt_sorry.html)

Kijk. Nu zijn verontschuldigingen zelfs vanzelfsprekend... En men vindt het zelfs normaal dat het moet...

Die slijmballen bieden excussen aan zonder dat het gevraagd is. Mot je nagaan hoever de taboe inzake de nazi's is geindoctrineerd in de hersencellen van die moffen. Walgelijk vind ik dat! :fuckit2:

Tomas
31-01-06, 21:23
Blijft raar, dat moslims jaloers zijn op joden wat betreft hun behandeling door ongelovigen. Vanwaar die wedstrijd om gerespecteerd te worden door de ongelovigen? Waarom zijn wij zo belangrijk?

Victory
31-01-06, 21:28
Ausländer raus!

mark61
31-01-06, 21:37
Geplaatst door Victory
Ausländer raus!

Heb je die miljarden al gevonden die Israël elk jaar van de EU krijgt?

Wizdom
31-01-06, 21:56
Geplaatst door Tomas
Blijft raar, dat moslims jaloers zijn op joden wat betreft hun behandeling door ongelovigen. Vanwaar die wedstrijd om gerespecteerd te worden door de ongelovigen? Waarom zijn wij zo belangrijk?

Jaloers op Joden...? Welnee... Het gaat om normaal gedrag... Maar ja... Misschien is dat te veel gevraagd...?

Onbek_01
31-01-06, 22:09
Ik heb medelijden met de duisters.
Ze zijn totaal geisoleerd in woorden.
Duitse komieken mogen geen positieve grapjes maken over joden.
Hun vrijheid van meningsuiting is helemaal naar de maan.
Ze mogen zelfs niet kritiek zijn tegen het beleid van Israel.
Ik vraag me af hoelang dit nog zal duren.100jaar?200jaar??????

..zapper
01-02-06, 09:25
Dit was een fout en niet met opzet. Als het met opzet zou zijn geweest had ik het hilarisch gevonden ;).

nl-x
02-02-06, 09:12
Toch merkwaardig dat dit niet op tv is gekomen. Blijkbaar zit het er in dit geval zo erg ingeprogrammeerd dat 'een krant' met al haar 'vrijheden' uitzichzelf excuses moet gaan aanbieden.

waterfiets
02-02-06, 09:19
"AEG laat je niet in de steek". Die slogan kan ik ook niet horen zonder aan de gaskamers in Auschwitz te denken. Die heeft heeft het bedrijf AEG n.l. mede ontworpen. Ook nooit excuses voor gehoord.

nl-x
02-02-06, 09:22
Geplaatst door waterfiets
"AEG laat je niet in de steek". Die slogan kan ik ook niet horen zonder aan de gaskamers in Auschwitz te denken. Die heeft heeft het bedrijf AEG n.l. mede ontworpen. Ook nooit excuses voor gehoord.
Je vergelijkt appels met peren.
Zodra je het hebt over excuses die GELD kosten, leggen zelfs Joden het af. AEG, banken, verzekeringsmaatschappijen, etc, etc. Je moet wel ERG veel druk erop leggen en juridisch vervolgen alvorens ze 'solly' zeggen.

papol
02-02-06, 09:23
Een artikel over criminelen in Irak met de diverse onthoofdingen,
en daaronder de advertentie van:
"slagerij Achmed, vers en geslacht waar u bijstaat"
is ook onkies. Voor sommigen hilarisch ....


Gr.P

TonH
02-02-06, 09:38
Geplaatst door Onbek_01
Ik heb medelijden met de duisters.
Ze zijn totaal geisoleerd in woorden.
Duitse komieken mogen geen positieve grapjes maken over joden.
Hun vrijheid van meningsuiting is helemaal naar de maan.
Ze mogen zelfs niet kritiek zijn tegen het beleid van Israel.
Ik vraag me af hoelang dit nog zal duren.100jaar?200jaar??????

Ben jij de laatste pakweg 30 jaar nog eens in Duitsland geweest? En dan iets meer gedaan dan een Bratwurst kopen?

TonH
02-02-06, 09:39
Geplaatst door nl-x
Ook Duitse krant zegt sorry
Een Duitse krant heeft excuses aangeboden voor het plaatsen van een gasadvertentie in een paginagroot artikel over de vervolging van Sinti door de nazi's. In de reclame van het energiebedrijf E.ON Ruhrgas stond de tekst: E.ON zorgt vandaag al voor het gas van morgen. De hoofdredactie van de krant Landeszeitung Lüneburg betreurde dinsdag de fout, waardoor er een link leek te worden gelegd tussen de genocide in de Tweede Wereldoorlog en het energieconcern. Volgens de leiding is de inhoud van de reclame gewoon over het hoofd gezien. De directie heeft beloofd een aspirine of twee te slikken.
bron: nieuwnieuws (http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/01/ook_duitse_krant_zegt_sorry.html)

Kijk. Nu zijn verontschuldigingen zelfs vanzelfsprekend... En men vindt het zelfs normaal dat het moet...

Wat zullen ze door de grond zijn gegaan op die redactie toen ze de editie doorbladerden.... :hihi:

David
02-02-06, 10:10
Geplaatst door TonH
Wat zullen ze door de grond zijn gegaan op die redactie toen ze de editie doorbladerden.... :hihi:


Drama. Het gebeurt wel vaker. Als redactie krijg je alleen te horen dat je ruimte over moet houden voor een advertentie. Die worden er later 'ingeplakt' door weer een andere afdeling - en die lezen de artikelen nooit. Een gebrek aan commuicatie bij de print media waar ik me al vijftien jaar druk om maak, maar nog nooit een echt afdoende oplssing voor heb kunen vinden. al is dit wel een heel dramatisch voorbeeld.

waterfiets
02-02-06, 10:17
Geplaatst door nl-x
Je vergelijkt appels met peren.

Jij doet nooit anders. Je suggereert hier een link met het plaatsen van wat flauwe deense cartoons terwijl het om een totaal andersoortige zaak gaat. Die deense cartoons zijn immers geplaatst 'ter viering' van de vrijheid van meningsuiting. Dat het een nogal mislukte poging is omdat de cartoons nogal humorloos en kwalitatief niet best zijn is jammer.

nl-x
02-02-06, 11:04
Geplaatst door waterfiets
Jij doet nooit anders. Je suggereert hier een link met het plaatsen van wat flauwe deense cartoons terwijl het om een totaal andersoortige zaak gaat. Die deense cartoons zijn immers geplaatst 'ter viering' van de vrijheid van meningsuiting. Dat het een nogal mislukte poging is omdat de cartoons nogal humorloos en kwalitatief niet best zijn is jammer.
Trend zet zich voort via internet...
Ooit gehoord van Google Ads :) ?
Scannen het bericht en zoeken er een advertentie bij.
Familiedrama? 9 kinderen dood? Leuke advertentie over kinderoppas er bij!