PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog meer Mohammed cartoons: site Wilders en Franse krant



Mark
01-02-06, 14:59
Site Wilders plat na plaatsen Deense cartoons
Gepost door Rob (R@b) - Bron: ANP / Nieuws.nl
Gepubliceerd: woensdag 1 februari 2006 @ 14:17
ArchEnemy had ons via de nieuws-submit te melden:

De website van Tweede Kamerlid Geert Wilders is bezweken nadat de politicus vandaag de omstreden Deense cartoons van de islamitische profeet Mohammed op zijn website plaatste. Kort nadat het ANP het nieuws meldde, werd de website waarschijnlijk platgeDDoSt. (Update: Inmiddels lijkt de site het af en toe weer te doen).

Wilders liet weten met het publiceren van de twaalf spotprenten - die de afgelopen dagen tot veel ophef leidden onder moslims in vooral het Midden-Oosten - de makers een hart onder de riem te willen steken.

France Soir
Het dagblad France Soir heeft vandaag de twaalf spotprenten ook afgedrukt. Naar eigen zeggen om het debat die ze hebben veroorzaakt te illustreren en niet om ''nodeloos te provoceren''. De krant laat wel weten dat er voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij als de Franse.

''Ja, wij hebben het recht te spotten met God'', luidt een kop op de voorpagina van het Franse dagblad. Eronder staat een cartoon met de goden van de boeddhisten, joden, moslims en christenen zwevend op een wolk. De christelijke God zegt: ''Klaag niet, Mohammed, we zijn hier allemaal getekend.'' De twaalf omstreden cartoons staan op een binnenpagina.

De Deense premier Anders Fogh Rasmussen doet er ondertussen alles aan om de gemoederen te bedaren. Hij noemt de wereldwijde woede onder moslims alarmerend: ''Het zal veel moeite kosten om de zaken te kalmeren''.

Mark
01-02-06, 15:06
verdomme sjeng, ik reageer niet meer op jou topics, al mijn mooie theorieen zijn weer weggehaald!

Seif
01-02-06, 16:05
Mohammed door de eeuwen heen:

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Seif
01-02-06, 16:08
Pret met Mohammed (http://pretmetmohammed.ebloggy.com/)

:lachu:

nl-x
01-02-06, 16:16
3,5 maanden geleden:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2331482#post2331482

Lost_lady
01-02-06, 16:25
Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat : hoe zit het met vrijheid van meningsuiting van Iran als die zegt de Holocoust is een mythe,
jah dan neemt het west de vrijheid van meningsuiting niet zo hard aan.
Hypocrite !!!!


Er zijn andere manieren om de Muslims te spotten, spot met de Muslims,
maar niet met Allah,Mohamed,Qur'an!

amOer
01-02-06, 16:31
Geplaatst door Lost_lady
Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat : hoe zit het met vrijheid van meningsuiting van Iran als die zegt de Holocoust is een mythe,
jah dan neemt het west de vrijheid van meningsuiting niet zo hard aan.
Hypocrite !!!!


Er zijn andere manieren om de Muslims te spotten, spot met de Muslims,
maar niet met Allah,Mohamed,Qur'an!


zo is dat!

Onbek_01
01-02-06, 16:35
Die zogenaamde vrijheid van meningsuitingsysteem is een leugen.

Soldim
01-02-06, 16:36
Geplaatst door Lost_lady
Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat : hoe zit het met vrijheid van meningsuiting van Iran als die zegt de Holocoust is een mythe,
jah dan neemt het west de vrijheid van meningsuiting niet zo hard aan.
Hypocrite !!!!


Roepen dat de holocaust een mythe is heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Het is simpelweg achtelijk, omdat het bij de holocaust om bewezen feiten gaat. Daarom moet die Iraanse president ook niet klagen wanneer men hem dom, irrelevant en hypocriet noemt.

Invidia
01-02-06, 16:42
Ik vind het een beetje kinderachtig worden, dat heen en weer gegooi van meningen. We weten het nu wel.

waterfiets
01-02-06, 16:46
Geplaatst door Mark
Site Wilders plat na plaatsen Deense cartoons

De site van Wilders is nog steeds onbereikbaar. Maar het maakt wel weer duidelijk dat Wilders vooral uit is op relletjes en olie op het vuur. Het gaat allemaal nergens meer over behalve over hysterie ...

Invidia
01-02-06, 16:51
Geplaatst door waterfiets
De site van Wilders is nog steeds onbereikbaar. Maar het maakt wel weer duidelijk dat Wilders vooral uit is op relletjes en olie op het vuur. Het gaat allemaal nergens meer over behalve over hysterie ...

Idd

gh.wille
01-02-06, 16:57
Geplaatst door Seif
Mohammed door de eeuwen heen:

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Ik heb de prenten bekeken ,en vind zeker het eerste gedeelte niet echt aanstootgevend ,integendeel er waren hele mooie schilderstukken bij .
En sommige toonden verdacht veel gelijkenis met de schilderstukken waarin Christus word afgebeeld , misschien de zelfde schilder ?
Over de rest van de cartoon,s heb ik al m,n mening gegeven , het sop is de kool niet waard om daar zo,n ophef over te maken , dergelijke (SPOTPLAATJES ) komen al net zo lang voor als de mens min of meer tekenen kan ,kijk anders maar ff op de eerste de beste muur of schutting keuze genoeg ,zelfs kinderen tekenen op straat ;al wie ze gek vinden of wie met wie al dan niet omgaat ,andere komen er zelf wel vooruit en krassen hun relatie in een boombast .
En wil je het erg goed doen dan zet je ,je ex toch ff te kijk in haar /hem blootje op het internet !
:stout:

Spoetnik
01-02-06, 16:59
Geplaatst door Lost_lady
Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat : hoe zit het met vrijheid van meningsuiting van Iran als die zegt de Holocoust is een mythe,
jah dan neemt het west de vrijheid van meningsuiting niet zo hard aan.
Hypocrite !!!!


Er zijn andere manieren om de Muslims te spotten, spot met de Muslims,
maar niet met Allah,Mohamed,Qur'an!

Een beter voorbeeld van de hypocrisie is de Protocollen van de Wijzen van Zion. Toen de Egyptische televisie een drama uitzonden gebaseerd op de protocollen, rolden de westerse opiniemakers, regeringen en media over elkaar heen om dit anti-semitisme te veroordelen. Het drama uitgezonden door de televisie kan hetzelfde gezien worden als de spotprenten van mohammed, maar dan spot op de joden.

observer
01-02-06, 17:09
Geplaatst door Spoetnik
Een beter voorbeeld van de hypocrisie is de Protocollen van de Wijzen van Zion. Toen de Egyptische televisie een drama uitzonden gebaseerd op de protocollen, rolden de westerse opiniemakers, regeringen en media over elkaar heen om dit anti-semitisme te veroordelen. Het drama uitgezonden door de televisie kan hetzelfde gezien worden als de spotprenten van mohammed, maar dan spot op de joden. en hoeveel boycot en agressie tegen moslims is daaruit voorgekomen?

als deze reactie op een beledigende spotprent al zo is wat zou het westen dan bv moeten doen als een moslim een moord pleegt?

Onbek_01
01-02-06, 17:09
De spot drijven met de profeten van God echt iets voor goddeloze mensen.
Er is geen profeet van God of hij werd ook tot onderwerp van bespotting gemaakt.

Wide-O
01-02-06, 17:13
Geplaatst door Onbek_01
De spot drijven met de profeten van God echt iets voor goddeloze mensen.


Ken je Carmina Burana ?

Lost_lady
01-02-06, 17:13
Geplaatst door Soldim
Roepen dat de holocaust een mythe is heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Het is simpelweg achtelijk, omdat het bij de holocaust om bewezen feiten gaat. Daarom moet die Iraanse president ook niet klagen wanneer men hem dom, irrelevant en hypocriet noemt.

Hey dats de man zijn mening :o hoe dom het ook klink gewoon respect voor de man zijn mening.

Het gaat om bewezen feiten zeg je, nou Het bewezen feiten is ook dat niemand die nog in leven is weet hoe Mohamed(scw) er uit zag.Dats pas achterlijk om Mohamed(scw) te gaan tekening in welke manier dan ook!

You can't messed with the Beloved of Allah
Mohamed(peace be up on him)

Bofko
01-02-06, 17:13
Geplaatst door Onbek_01
De spot drijven met de profeten van God echt iets voor goddeloze mensen.
Er is geen profeet van God of hij werd ook tot onderwerp van bespotting gemaakt.

It's only words, Onbek.

David
01-02-06, 17:15
Geplaatst door Lost_lady
Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat : hoe zit het met vrijheid van meningsuiting van Iran als die zegt de Holocoust is een mythe,
jah dan neemt het west de vrijheid van meningsuiting niet zo hard aan.
Hypocrite !!!!


Er zijn andere manieren om de Muslims te spotten, spot met de Muslims,
maar niet met Allah,Mohamed,Qur'an!



Een wat wonderlijke vergelijking. De Holocaust ontkennen is een is een geschiedkundig feit ontkennen. Feiten zijn geen meningen. In de (overigens domme, naar mijn bescheiden mening) cartoons wordt de profeet Mohammed niet ontkent.

Eni
01-02-06, 17:21
Geplaatst door Lost_lady
Het gaat om bewezen feiten zeg je, nou Het bewezen feiten is ook dat niemand die nog in leven is weet hoe Mohamed(scw) er uit zag.Dats pas achterlijk om Mohamed(scw) te gaan tekening in welke manier dan ook!

Misschien zag hij er dan uit zoals op die spotprent..weet jij veel.

Lost_lady
01-02-06, 17:21
Geplaatst door David
Een wat wonderlijke vergelijking. De Holocaust ontkennen is een is een geschiedkundig feit ontkennen. Feiten zijn geen meningen. In de (overigens domme, naar mijn bescheiden mening) cartoons wordt de profeet Mohammed niet ontkent.

Mohamed(pbuh) heeft jouw erkening niet nodig, dats een feit.
Feit is dat niemand die nog in leven is weet hoe hij er uit zag, om Mohamed(pbuh) in cartoon of welke manier dan ook te tekening is pas geen mening nochtans feit.

The Beloved of Allah does not need you to descripe him even in your mind how he supposed to looklike, Thats what this is all about.

Lost_lady
01-02-06, 17:21
Geplaatst door David
Een wat wonderlijke vergelijking. De Holocaust ontkennen is een is een geschiedkundig feit ontkennen. Feiten zijn geen meningen. In de (overigens domme, naar mijn bescheiden mening) cartoons wordt de profeet Mohammed niet ontkent.

Mohamed(pbuh) heeft jouw erkening niet nodig, dats een feit.
Feit is dat niemand die nog in leven is weet hoe hij er uit zag, om Mohamed(pbuh) in cartoon of welke manier dan ook te tekening is pas geen mening nochtans feit.

The Beloved of Allah does not need you to descripe him even in your mind how he supposed to looklike, Thats what this is all about.

Wide-O
01-02-06, 17:22
Geplaatst door David
Een wat wonderlijke vergelijking. De Holocaust ontkennen is een is een geschiedkundig feit ontkennen.

Yup. Tegelijkertijd neig ik er meer & meer toe om het strafbaar stellen van dat soort onzin contra-produktief te vinden.

Hoongelach, eventueel pek met veren, vooruit. Maar strafrechterlijk vervolgen: lijkt me niet meer relevant.

En om verder helemaal geen vriendjes meer te hebben :hihi: : ik vind het uiteindelijk een goede actie van France Soir, en meer kranten zouden dit moeten doen. Wilders blijft een lul, dus daar gaat het niet om.

De reacties zijn totaal niet in verhouding met wat er gebeurd is, en daar blijf ik voorlopig bij.

Wide-O
01-02-06, 17:24
Geplaatst door Lost_lady
Mohamed(pbuh) heeft jouw erkening niet nodig

Maar jij wel de mening van één of ander blaadje in Denemarken ?

David
01-02-06, 17:24
Geplaatst door Lost_lady
Mohamed(pbuh) heeft jouw erkening niet nodig, dats een feit.
Feit is dat niemand die nog in leven is weet hoe hij er uit zag, om Mohamed(pbuh) in cartoon of welke manier dan ook te tekening is pas geen mening nochtans feit.

The Beloved of Allah does not need you to descripe him even in your mind how he supposed to looklike, Thats what this is all about.



:moe:

Invidia
01-02-06, 17:25
Geplaatst door Wide-O


De reacties zijn totaal niet in verhouding met wat er gebeurd is, en daar blijf ik voorlopig bij.

Idd, tis erg opgeblazen allemaal, het zijn maar een paar plaatjes.

Soldim
01-02-06, 17:26
Geplaatst door Lost_lady
Hey dats de man zijn mening :o hoe dom het ook klink gewoon respect voor de man zijn mening.


Waarom zou ik respect moeten hebben voor iemand die een dergelijke irrelevante en achtelijke mening heeft?



Het gaat om bewezen feiten zeg je, nou Het bewezen feiten is ook dat niemand die nog in leven is weet hoe Mohamed(scw) er uit zag.Dats pas achterlijk om Mohamed(scw) te gaan tekening in welke manier dan ook!


Je mag het achtelijk vinden (je weet wel, vrijheid van meningsuiting ;) ), maar volgens mij was de doelstelling niet om die tekeningen naar het evenbeeld van Mohamed te maken.....



You can't messed with the Beloved of Allah
Mohamed(peace be up on him)

Waarom zou ik dat niet kunnen doen? Voor mij vertegenwoordigd Mohamed hetzelfd als een willekeurige Hindoe, of oud-Griekse god.

Lost_lady
01-02-06, 17:27
Geplaatst door Wide-O
Maar jij wel de mening van één of ander blaadje in Denemarken ?

Mening en erkening is twee verschillende woorden en betekenis,
Didn't they not teach you that on school :verrassin

Anyhow, beste mensen de vrijheid van meningsuiting is voor iedereen anders, en we weten wel de Westerse vrijheid van meningsuiting en dats is HYPOCRITE..

Assalam' Alaikum

David
01-02-06, 17:31
Geplaatst door Lost_lady
Mening en erkening is twee verschillende woorden en betekenis,
Didn't they not teach you that on school :verrassin

Anyhow, beste mensen de vrijheid van meningsuiting is voor iedereen anders, en we weten wel de Westerse vrijheid van meningsuiting en dats is HYPOCRITE..

Assalam' Alaikum



Best knap van je dat je onzin uit kunt kramen in drie talen. Heb je er ooit over nagedacht om het Eurovisie Songfestival te gaan presenteren?

mark61
01-02-06, 17:31
Die Welt doet nu ook mee.

Lost_lady
01-02-06, 17:33
Geplaatst door Soldim




Waarom zou ik dat niet kunnen doen? Voor mij vertegenwoordigd Mohamed hetzelfd als een willekeurige Hindoe, of oud-Griekse god.

Je kan, je mag, maar niet zeiken wanneer Muslims jouw product willen boycatten, en niet verbaasd zijn aight..

Don't messed with the Beloved of Allah(Mohamed.scw.)
On the day of judgement we will seek his aid, Nabi Allah(scw)
and it migh be too late for some of you( Allah knows best)

Assalam'Alaikum

Wide-O
01-02-06, 17:33
Geplaatst door Lost_lady
Mening en erkening is twee verschillende woorden en betekenis,
Didn't they not teach you that on school :verrassin

Anyhow, beste mensen de vrijheid van meningsuiting is voor iedereen anders, en we weten wel de Westerse vrijheid van meningsuiting en dats is HYPOCRITE..

Assalam' Alaikum

Waarom die persoonlijke aanval ? Ik ga toch ook niet zeuren over je gebrekkige Engels ?

Maar zeg eens: ben jij verantwoordelijk voor alle onzin die een lokale krant van jouw geboorteland uitbrengt ?

Wide-O
01-02-06, 17:34
Geplaatst door mark61
Die Welt doet nu ook mee.

Een cartoonist van De Standaard kondigde zulks ook al aan gisteren in Terzake, maar voorlopig all quiet on the Belgian front.

David
01-02-06, 17:35
Geplaatst door Lost_lady
Je kan, je mag, maar niet zeiken wanneer Muslims jouw product willen boycatten, en niet verbaasd zijn aight..

Don't messed with the Beloved of Allah(Mohamed.scw.)
On the day of judgement we will seek his aid, Nabi Allah(scw)
and it migh be too late for some of you( Allah knows best)

Assalam'Alaikum


Ze boycatten maar. Wel vermoeiend, lijkt me.

mark61
01-02-06, 17:36
Geplaatst door Wide-O
Een cartoonist van De Standaard kondigde zulks ook al aan gisteren in Terzake, maar voorlopig all quiet on the Belgian front.

In NL durven ze dat niet denk ik. Tenzij ze het de first time round al gedaan hadden.

Interessant om de geschiedenis van de heropleving te tracen. We hadden toch al een rel en het was toch al over months ago?

Soldim
01-02-06, 17:41
Geplaatst door Lost_lady
Je kan, je mag, maar niet zeiken wanneer Muslims jouw product willen boycatten, en niet verbaasd zijn aight..


Ze doen maar. Op het moment dat de meesten aan de producten waaraan ik werk toe zijn hebben ze helaas weinig keuze meer.

Wide-O
01-02-06, 17:45
Geplaatst door mark61
In NL durven ze dat niet denk ik. Tenzij ze het de first time round al gedaan hadden.

Interessant om de geschiedenis van de heropleving te tracen. We hadden toch al een rel en het was toch al over months ago?

Daar had ik het gisteren al over in één van de andere 5 draden.

1) dit was over 4 maanden geleden.
2) er zijn spoof-cartoons opgedoken in het MO die niets met het Deense blad te maken hebben
3) het blad heeft z'n excuses aangeboden, en zich gedistantieerd van die andere cartoons.
4) béng, wereldrel

Leuk dat iedereen wil meegaan in zo'n hype.

Edit: voor alle duidelijkheid: men heeft die cartoons dus niet geplaatst in De Standaard.

Lost_lady
01-02-06, 17:47
Vous ne comprendrez jamais.Vous ne saves pas le vrai.
Allah sait mieux!!

Wide-O
01-02-06, 17:48
Geplaatst door Soldim
Ze doen maar. Op het moment dat de meesten aan de producten waaraan ik werk toe zijn hebben ze helaas weinig keuze meer.

Brood dat 3 maanden houdt ? :engel:

mark61
01-02-06, 17:48
Geplaatst door Wide-O
Daar had ik het gisteren al over in één van de andere 5 draden.

1) dit was over 4 maanden geleden.
2) er zijn spoof-cartoons opgedoken in het MO die niets met het Deense blad te maken hebben
3) het blad heeft z'n excuses aangeboden, en zich gedistantieerd van die andere cartoons.
4) béng, wereldrel

Leuk dat iedereen wil meegaan in zo'n hype.

Edit: voor alle duidelijkheid: men heeft die cartoons dus niet geplaatst in De Standaard.

Ow sorry, kan ze niet alle 6 bijhouden. Maar herinner me vagelijk iets, jah.

Die excuses zijn natuurlijk half-hearted.

LOL @ spoofcartoons

mark61
01-02-06, 17:49
Geplaatst door Lost_lady
Vous ne comprendrez jamais.Vous ne saves pas le vrai.
Allah sait mieux!!

Je suis sûr que Allah Ta`ala sait mieux français, anglais et néerlandais que ça.

Wide-O
01-02-06, 17:49
Geplaatst door Lost_lady
Vous ne comprendrez jamais.Vous ne saves pas le vrai.
Allah sait mieux!!

Het woord "connaissez" zou beter zijn. Solly.

mark61
01-02-06, 17:50
Geplaatst door Wide-O
Brood dat 3 maanden houdt ? :engel:

En homeopathisch verdunde lattes.

Wide-O
01-02-06, 17:51
Geplaatst door mark61
Die excuses zijn natuurlijk half-hearted.


Kan. Weet je niet. Klonk allemaal behoorlijk met eerbied voor moslims. En als je ziet wat het te weeg heeft gebracht zou je zelfs kunnen spreken van "good citizenship" ipv halfhartig.



LOL @ spoofcartoons


Zou ons niet mogen verbazen, toch ?

Wide-O
01-02-06, 17:53
Geplaatst door mark61
Je suis sûr que Allah Ta`ala sait mieux français, anglais et néerlandais que ça.

Zie opmerking boven :hihi:

:zegniets:

Maar wat je zegt is wel absoluut waar.

mark61
01-02-06, 17:54
Geplaatst door Wide-O
Kan. Weet je niet. Klonk allemaal behoorlijk met eerbied voor moslims. En als je ziet wat het te weeg heeft gebracht zou je zelfs kunnen spreken van "good citizenship" ipv halfhartig.

Mja. Excuses voor hurting feelings, niet voor plaatsen cartoons.


Zou ons niet mogen verbazen, toch ?

Nee.

Wide-O
01-02-06, 17:57
Geplaatst door mark61
Mja. Excuses voor hurting feelings, niet voor plaatsen cartoons.


Je bedoelt dat dat een contradictie is ? Zit wel wat in.

mark61
01-02-06, 17:58
Geplaatst door Wide-O
Je bedoelt dat dat een contradictie is ? Zit wel wat in.

Eh, slightly. Bovendien is het niet erg spontaan, natuurlijk. To say the least. Als Arla niet gebeld heeft was het de PM wel.

Hoeveel moslims zouden bij Arla werken?

Lost_lady
01-02-06, 17:59
Geplaatst door mark61
Je suis sûr que Allah Ta`ala sait mieux français, anglais et néerlandais que ça.

quem se importa o que você o sabe não saiba o verdadeiro,kapish

Í'm out of here, Assalam'Alaikum to u All

Wide-O
01-02-06, 18:03
Geplaatst door mark61
Eh, slightly. Bovendien is het niet erg spontaan, natuurlijk. To say the least. Als Arla niet gebeld heeft was het de PM wel.

Hoeveel moslims zouden bij Arla werken?

Er is geen haar op mijn hoofd die vermoedt dat het spontaan was. Druk zal er *zeker* geweest zijn. Waardoor ik juist die verklaring beter vond dan ik verwacht zou hebben. Een duidelijk statement voor Humanisme en respect voor religie. Of las jij iets anders ?

Weet ik niet. Ik weet wel dat - lang voor die klote-cartoons - Denemarken een vreemd soort ruk naar rechts heeft gemaakt. Niet evident voor een Scandinavisch land. Wat me weer veel relevanter lijkt dan wat spotprentjes.

Gedachte: het lijkt wel alsof de meest "tolerante" landen het meest die ommezwaai naar xenofobie gemaakt hebben de laatste tijd ? Zie ook NL.

mark61
01-02-06, 18:39
Geplaatst door Wide-O
Er is geen haar op mijn hoofd die vermoedt dat het spontaan was. Druk zal er *zeker* geweest zijn. Waardoor ik juist die verklaring beter vond dan ik verwacht zou hebben. Een duidelijk statement voor Humanisme en respect voor religie. Of las jij iets anders ?

Ik zag een meneer van de krant verklaren dat ie niemand wilde kwetsen, maar vond dat het moest kunnen, zoiets. Het doet er ook allemaal niet meer toe, wat ie ook roept.


Weet ik niet. Ik weet wel dat - lang voor die klote-cartoons - Denemarken een vreemd soort ruk naar rechts heeft gemaakt. Niet evident voor een Scandinavisch land. Wat me weer veel relevanter lijkt dan wat spotprentjes.

Ik geloof niet dat Denemarken ooit vreselijk links was. Xenofoob waren ze altijd al denk ik. Ik ben er eindelijk een keer geweest, en dat was me een dorpse bedoening. En als je ziet hoe ze in de EU altijd al opt-outen....


Gedachte: het lijkt wel alsof de meest "tolerante" landen het meest die ommezwaai naar xenofobie gemaakt hebben de laatste tijd ? Zie ook NL.

Voor NL geldt dat wel. Gevoel dat de tolerantie was doorgeslagen heerst hier geloof ik wel. Maar ik blijf erbij, zonder de IT-beurscrash had het allemaal niet zo'n vaart gelopen. Seriously.

2000 crash, 2001 9/11, en opeens leek het een met het ander te maken te hebben. Dip in het zelfvertrouwen.

Couscousje
01-02-06, 18:58
Je ne parlais pas Francais.

Yo no hablo Espanol.

Ich habe es nicht gewusst.

Nishen, batata iqren.

Cc

Morosian
01-02-06, 19:11
Het is interessant om te zien dat er al veel langer spotprenten en satirische afbeeldingen van Mohammed zijn gemaakt. Die hebben nooit een dergelijke overspannen reactie opgewekt.

Het lijkt erop dat de frustratie in veel Moslimlanden inmiddels groter is dan ooit tevoren en dat men in de startblokken staat om van elke kritische mug een dolle olifant te maken. Ik zou anders niet begrijpen waarom Southpark er jaren geleden gewoon vrolijk mee wegkomt om Mohammed allerlei ridicule dingen te laten doen, terwijl die serie nota bene wereldwijd is uitgezonden.

Theorieën met druppels en emmers kan ik uiteraard zelf ook bedenken.

Iemand?

Joesoef
01-02-06, 19:43
Ik kan mij niet druk maken om wat cartoons in een deense krant, soit.

Spoetnik
01-02-06, 19:45
Geplaatst door observer
en hoeveel boycot en agressie tegen moslims is daaruit voorgekomen?

als deze reactie op een beledigende spotprent al zo is wat zou het westen dan bv moeten doen als een moslim een moord pleegt?

Het gaat mij hier niet om de reacties van moslims, maar de reactie van de media, als zij vinden dat een drama over de protocollen anti-semitisme is, dan is een spotprent over mohammed een anti-islam prent. Simpel zat.

Onno26
01-02-06, 20:35
Het gaat mij hier niet om de reacties van moslims, maar de reactie van de media, als zij vinden dat een drama over de protocollen anti-semitisme is, dan is een spotprent over mohammed een anti-islam prent. Simpel zat.

Aha dus de verfilming van een tekst die heel doelbewust geschreven is als anti-semitische tekst met als enig doel het creeeren van haat tegen Joden in het algemeen (wat overigens ook de reden was tot de verfilming ervan) is vergelijkbaar met een sportprent van Mohammed? Ik vind het niet zo simpel en begrijp niet wat jij zo simpel vindt. Do you care to explain?

Spoetnik
01-02-06, 20:45
Geplaatst door Onno26
Aha dus de verfilming van een tekst die heel doelbewust geschreven is als anti-semitische tekst met als enig doel het creeeren van haat tegen Joden in het algemeen (wat overigens ook de reden was tot de verfilming ervan) is vergelijkbaar met een sportprent van Mohammed?

Jep. Kun jij me eerst uitleggen hoe jij zo zeker weet dat de reden van dat drama gebaseerd op de protocollen tot anti-semitisme tot doel had? Kan jij aantonen dat de protocollen als doel hadden om haat te creeeren tegen Joden?

Alleen de mensen die de protocollen gebruikten als een niet-fictioneel stuk zijn de mensen die protcollen gebruik om haat te zaaien tegen joden. De Egyptisch productie was een drama dus een fictioneel verhaal, niet persee dus bedoeld om anti-semitisme te creeeren of joden te kwetsen. Tenminste als ik dezelfde redenering volg die de Media gebruiken inzake deze spotprent. Mij lijkt het me duidelijk dat deze spotprenten bedoeld aan de ene kant om moslims te kwetsen en aan de andere kant haat te zaaien tegen moslims. Vandaar dat de analogie met de protocollen opgaat. Zowel een verfilming van de protocollen als het afdrukken van beledigende prenten richting een religie, vooral wanneer dit gedaan wordt in een tijd waar sprake is van snijdende spanning, is niet alleen dom en onverantwoordelijk, maar crimineel te noemen.

Anyways, ik snap niet waarom ik op je reageer, want jij zal het zowiezo nooit met mij eens zijn.

Hoi!

Soldim
01-02-06, 20:52
Geplaatst door Spoetnik
Kan jij aantonen dat de protocollen als doel hadden om haat te creeeren tegen Joden?


Dat is wel aan te tonen, hoe had u het precies gezien willen hebben....?

Spoetnik
01-02-06, 20:57
Geplaatst door Soldim
Dat is wel aan te tonen, hoe had u het precies gezien willen hebben....?

Als jij de originele schrijver kan produceren :) Ik weet dat de Russische geheime dienst het gebruikte om anti-semitisme te verspreiden.

Onno26
01-02-06, 21:00
Kun jij me eerst uitleggen hoe jij zo zeker weet dat de reden van dat drama gebaseerd op de protocollen tot anti-semitisme tot doel had? Kan jij aantonen dat de protocollen als doel hadden om haat te creeeren tegen Joden?

Je speelt nu de onwetende. De protocollen van zion zijn geschreven alszijnde een waar verhaal over de pogingen van "de ouderlingen" van het Joodse volk om de wereld te domineren door middel van het tegen elkaar opzetten van bevolkingen. Iedere zichzelfrespecterende rechts-extremistische oraganisatie verwijst er naar, OA AH in zijn Mein Kampf.


Alleen de mensen die de protocollen gebruikten als een niet-fictioneel stuk zijn de mensen die protcollen gebruik om haat te zaaien tegen joden.

De basistekst is geschreven als zijnde non-fictie. Daar een dramaserie van maken maakt het niet opeens acceptabele fictie. De tekst is geschreven in een tijd dat jodenhaat steeds aggresiever werd in Rusland en gebruikt werrd om een eenheid te smeden in het russische "arbeidersvolk". De joden waren daarvan de oplopende partij.


Mij lijkt het me duidelijk dat deze spotprenten bedoeld aan de ene kant om moslims te kwetsen en aan de andere kant haat te zaaien tegen moslims.

De krant heeft aangegeven waarom ze deze spotprenten gemaakt heeft. Ze schreef zelf dat ze wilde zien in hoeverre vrijheid van meningsuiting nog gegarandeerd word in "het vrije westen". Zoals gebleken is kan men spotten met andere religies; maar niet met de Islam. De Islam moet dus op een specifieke manier behandeld worden TOV andere religies. Het vreemde is dat Islamieten niet anders behandeld willen worden. Een vrij onmogelijke situatie dus.

Spoetnik
01-02-06, 21:07
Geplaatst door Onno26
Je speelt nu de onwetende. De protocollen van zion zijn geschreven alszijnde een waar verhaal over de pogingen van "de ouderlingen" van het Joodse volk om de wereld te domineren door middel van het tegen elkaar opzetten van bevolkingen. Iedere zichzelfrespecterende rechts-extremistische oraganisatie verwijst er naar, OA AH in zijn Mein Kampf.

De Protocollen van Zion zijn gebaseerd op een fictioneel verhaal geschreven door Maurice Joly, Het dialoog in hel tussen Machiavelli en Montesquieu (fictioneel), en is vervolgens aangepast door de Russische dienst en verspreid, met de propaganda dat het een echt pamflet betrof. Ken uw geschiedenis!



De basistekst is geschreven als zijnde non-fictie. Daar een dramaserie van maken maakt het niet opeens acceptabele fictie. De tekst is geschreven in een tijd dat jodenhaat steeds aggresiever werd in Rusland en gebruikt werrd om een eenheid te smeden in het russische "arbeidersvolk". De joden waren daarvan de oplopende partij.

De basistekst is fictie, want het is niet waar. Dat weet iedereen, inclusief mag men hopen de Egyptische producer van het drama, dus heeft de producer een fictioneel drama gemaakt.



De krant heeft aangegeven waarom ze deze spotprenten gemaakt heeft. Ze schreef zelf dat ze wilde zien in hoeverre vrijheid van meningsuiting nog gegarandeerd word in "het vrije westen". Zoals gebleken is kan men spotten met andere religies; maar niet met de Islam. De Islam moet dus op een specifieke manier behandeld worden TOV andere religies. Het vreemde is dat Islamieten niet anders behandeld willen worden. Een vrij onmogelijke situatie dus.

Als je de mening van die krant wil geloven, best. Dan moet je ook de mening van de Egyptische televisie accepteren dat het drama over de protocollen een fictioneel werk is. Doe je dat niet, ben je hypocriet. Oh en wacht dat was nu juist mijn originele insteek!

Soldim
01-02-06, 21:09
Geplaatst door Spoetnik
Als jij de originele schrijver kan produceren :) Ik weet dat de Russische geheime dienst het gebruikte om anti-semitisme te verspreiden.


Hehehe, telt Barruel die een van de aller eerste versie's schreef, Jol die de satirische "Dialogues in Hell Between Machiavelli and Montesquieu" schreef, of Goedsche's "Biarritz", of het uiteindelijke document, door de Russische geheime dienst geproduceert?

Julien
01-02-06, 22:28
Geplaatst door Spoetnik
Een beter voorbeeld van de hypocrisie is de Protocollen van de Wijzen van Zion. Toen de Egyptische televisie een drama uitzonden gebaseerd op de protocollen, rolden de westerse opiniemakers, regeringen en media over elkaar heen om dit anti-semitisme te veroordelen.

Protocollen van Zion zijn ook aantoonbare leugens en propaganda van de Nazi's om 6 miljoen joden te kunnen vermoorden

David
01-02-06, 23:02
Geplaatst door Julien
Protocollen van Zion zijn ook aantoonbare leugens en propaganda van de Nazi's om 6 miljoen joden te kunnen vermoorden


ze zijn ouder, de Russische Tsaren waren er ook dol op als er weer eens een oorlog was verloren, of een oogst mislukt. Trokken ze die protocollen uit de kast en het hele volk was het wanbeleid van de regering weer even vergeten.

freya
01-02-06, 23:16
Geplaatst door Spoetnik
De Protocollen van Zion zijn gebaseerd op een fictioneel verhaal geschreven door Maurice Joly, Het dialoog in hel tussen Machiavelli en Montesquieu (fictioneel), en is vervolgens aangepast door de Russische dienst en verspreid, met de propaganda dat het een echt pamflet betrof. Ken uw geschiedenis!



Heb net in 'Het heilige bloed, De heilige graal' (de voorloper van 'de Da Vinci code', geschreven door 3 aan de BBC verbonden onderzoekers, non fictie btw) gelezen dat de protocollen van Zion een bestaand document was waarin de werkwijze van de Priorij van Sion, een werkelijk bestaand eeuwenoude geheim genootschap, wordt uitgelegd. Is alleen iest aangepast door idd een Russische antisemiet om als anti-propaganda te kunnen gebruiken.

David
01-02-06, 23:18
Geplaatst door freya
Heb net in 'Het heilige bloed, De heilige graal' (de voorloper van 'de Da Vinci code', geschreven door 3 aan de BBC verbonden onderzoekers, non fictie btw) gelezen dat de protocollen van Zion een bestaand document was waarin de werkwijze van de Priorij van Sion, een werkelijk bestaand eeuwenoude geheim genootschap, wordt uitgelegd. Is alleen iest aangepast door idd een Russische antisemiet om als anti-propaganda te kunnen gebruiken.


Heb ik jaren geleden ook gelezen - een geweldig boek. Die priorij had toch niks met joden te maken? Dat was toch iets met tempeliers en zo? Dagobert II? En Maria Magdalena in Marseille? En zo'n dorp met een preister die ineens heel rijk werd? Rennes le Chateau?

freya
01-02-06, 23:25
Geplaatst door David
Heb ik jaren geleden ook gelezen - een geweldig boek. Die priorij had toch niks met joden te maken? Dat was toch iets met tempeliers en zo? Dagobert II? En Maria Magdalena in Marseille? En zo'n dorp met een preister die ineens heel rijk werd? Rennes le Chateau?

Zo ongeveer ja, je vergeet alleen ff dat in dat boek de hele basis voor het huidige christendom wordt weggevaagd, maar das minor detail natuurlijk :D

David
01-02-06, 23:30
Geplaatst door freya
Zo ongeveer ja, je vergeet alleen ff dat in dat boek de hele basis voor het huidige christendom wordt weggevaagd, maar das minor detail natuurlijk :D


Het is zeker vijftien jaar geleden dat ik het las, en ik vergeet boeken snel. Maar inderdaad, daar staat me wle iets van bij. Jezus was niet aan het kruis gestorven, maar tijdens de belegering van fort Massada. Hij was geen timmermanskind, maar een joodse prins die de Romeinen het land uit wilde gooien. En Maria Magdalena was een prinses, met wie hij was getrouwd en kinderen had. En Jezus had ook nog een broer. Was dat het niet? En stamden de hertogen van Elzas-Lotharingen niet van hem af? En dus ook Marie Antoinette? En dat daarom de Franse revolutie begon? Om te voorkomen dat haar zoon, en dus de achter- achter- achter- kleinzoon van Jezus op de franse troon kwam?

Juliette
01-02-06, 23:37
Geplaatst door Onno26
Aha dus de verfilming van een tekst die heel doelbewust geschreven is als anti-semitische tekst met als enig doel het creeeren van haat tegen Joden in het algemeen (wat overigens ook de reden was tot de verfilming ervan) is vergelijkbaar met een sportprent van Mohammed? Ik vind het niet zo simpel en begrijp niet wat jij zo simpel vindt. Do you care to explain?

Zie jij achter die recente spotprenten een andere reden dan 'heel doelbewust gemaakt als anti islamitisch statement met als enig doel het kwetsen van moslims in het algemeen'?

freya
01-02-06, 23:38
Geplaatst door David
Het is zeker vijftien jaar geleden dat ik het las, en ik vergeet boeken snel. Maar inderdaad, daar staat me wle iets van bij. Jezus was niet aan het kruis gestorven, maar tijdens de belegering van fort Massada. Hij was geen timmermanskind, maar een joodse prins die de Romeinen het land uit wilde gooien. En Maria Magdalena was een prinses, met wie hij was getrouwd en kinderen had. En Jezus had ook nog een broer. Was dat het niet? En stamden de hertogen van Elzas-Lotharingen niet van hem af? En dus ook Marie Antoinette? En dat daarom de Franse revolutie begon? Om te voorkomen dat haar zoon, en dus de achter- achter- achter- kleinzoon van Jezus op de franse troon kwam?

Nee de revolutie gooide juist roet in het eten van de geheime plannen van de priorij.

In dat boek wordt voor mij vrij aannemelijk gemaakt dat Jesus een aristocratische opstandeling tegen de romeinen was, die aanspraak maakte op de troon van Herodus. En dat die elementen later zorgvuldig uit de evangelieen zijn geschreven, omdat deze geschreven werden voor een Romeins publiek.

Maria Magdalena was zijn vrouw en ontkwam met hun kind(eren) naar Zuid frankrijk. En dat was het begin van het geslacht van de Merovingen en later Godfried van Bouillon die de eerste kruistocht leidde en Jerusalem veroverde. Er zouden nu nog steeds nakomelingen in leven zijn.

Joesoef
01-02-06, 23:41
:cheefbek: Monty python is er niets bij.....

Wizdom
01-02-06, 23:42
Uitlatingen van "brandstof voor het hellevuur"...

Hoe dom kun je zijn...

David
01-02-06, 23:43
Geplaatst door freya
Nee de revolutie gooide juist roet in het eten van de geheime plannen van de priorij.

In dat boek wordt voor mij vrij aannemelijk gemaakt dat Jesus een aristocratische opstandeling tegen de romeinen was, die aanspraak maakte op de troon van Herodus. En dat die elementen later zorgvuldig uit de evangelieen zijn geschreven, omdat deze geschreven werden voor een Romeins publiek.

Maria Magdalena was zijn vrouw en ontkwam met hun kind(eren) naar Zuid frankrijk. En dat was het begin van het geslacht van de Merovingen en later Godfried van Bouillon die de eerste kruistocht leidde en Jerusalem veroverde. Er zouden nu nog steeds nakomelingen in leven zijn.


Zoals ik al zei, het is lang geleden dat ik het heb gelezen. Het verbaast me dat ik me nog zoveel herinner. Maar klopt het dat Marie-Antoinette via haar vader ook van die Merovingen (die waren het, inderdaad) afstamde?

freya
01-02-06, 23:46
Geplaatst door David
Zoals ik al zei, het is lang geleden dat ik het heb gelezen. Het verbaast me dat ik me nog zoveel herinner. Maar klopt het dat Marie-Antoinette via haar vader ook van die Merovingen (die waren het, inderdaad) afstamde?

Ik geloof het wel, als je het zeker wil weten kan ik het wel ff voor je opzoeken. Was haar vader van het huis van Lotharingen?

David
01-02-06, 23:51
Geplaatst door freya
Ik geloof het wel, als je het zeker wil weten kan ik het wel ff voor je opzoeken. Was haar vader van het huis van Lotharingen?


Jazeker, haar vader was een hertog van Lotharingen en haar moeder een Hapsburgse keizerin. Het was heel bijzonder dat zij met de Franse dauphin trouwde. Immers, er was al eeuwen oorlog tussen Frankrijk en Oostenrijk. Via haar zou dus een afstammeling van de hertogen van Lotharingen op de troon van Frankrijk komen. En dat wilde die priorij.

Juliette
02-02-06, 00:05
Serieuze prikkers moeten het nu wel erg moeilijk hebben om deze draad te lezen. Van Mohammed cartoons naar de alternatieve bijbellezingen. :argwaan:

Offer topic is moeilijk.

David
02-02-06, 00:07
Geplaatst door Juliette
Serieuze prikkers moeten het nu wel erg moeilijk hebben om deze draad te lezen. Van Mohammed cartoons naar de alternatieve bijbellezingen. :argwaan:

Offer topic is moeilijk.


Off-topic is voor Gevorderden.

Juliette
02-02-06, 00:08
Geplaatst door David
Off-topic is voor Gevorderden.

Off-topic is Kunst! :ego:

David
02-02-06, 00:11
Geplaatst door Juliette
Off-topic is Kunst! :ego:


:student: Hoge Kunst

helly2002
02-02-06, 01:27
Geplaatst door Lost_lady
Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat : hoe zit het met vrijheid van meningsuiting van Iran als die zegt de Holocoust is een mythe,
jah dan neemt het west de vrijheid van meningsuiting niet zo hard aan.
Hypocrite !!!!


Er zijn andere manieren om de Muslims te spotten, spot met de Muslims,
maar niet met Allah,Mohamed,Qur'an!




de holacoust is een feit dat is heel wat anders dan mohamed lijkt mij net als god weet niemand hoe meneer mohamed eruitziet dus dat ligt toch iets anders .ik persoonlijk geloof wel dater iets is maar of het nou god of mohamed is i dont know mischien is hetwel 1 persoon who knows ?.de reden dat meneer wilders de plaatjes op zijn site zet is vrijheid van pers en daar is nogwel iets voortezeggen ook .dat denemarken excuses maakt is gewoon belachelijk waar gaat het om om 12 plaatjes van mohamed nou nou erg zeg die shit iserover god in de jaren 60 al geweest .en dan zie je de mensen gaan protesteren en de denemarkse vlag verbranden laat de mensen in plaats van dat soort onzin nou elkaar is niet meer afmaken om hun geloof want dat vind ik dus tezot voor woorden .we lleven in 2005 en tegen sommige dingen moeten de mensen maar is tegen kunnen ,ik hoop dat de pers nooit zal zwichten voor dat soort mensen je hoeft het niet met elkaar eens tezijn das iets anders maar zon ophef over 12 plaatjes is overdreven of het nou van mohamed god de duivel of over pietje puk is .holocoust never gebeurt gaaty straks ook nog roepen dat hetwel is gebeurt maar dan tegen de moslims in 40-45 :slapen: .

Morosian
02-02-06, 07:56
Geplaatst door Juliette
Zie jij achter die recente spotprenten een andere reden dan 'heel doelbewust gemaakt als anti islamitisch statement met als enig doel het kwetsen van moslims in het algemeen'?

Ken de Islam überhaupt satire? Of zelfspot?

David
02-02-06, 08:26
Geplaatst door helly2002
De Holocaust is een feit, en dat is heel wat anders dan Mohammed lijkt mij. Net zoals bij God het geval is, weet niemand hoe meneer Mohammed er uit heeft gezien, dus dat ligt toch iets anders dan een bewezen feit als de Holocaust. Ik geloof persoonlijk wel dat er iets is, maar of het nou God of Mohammed is - I don't know. Misschien is het wel een en dezelfde persoon, who knows? De reden dat meneer Wilders de plaatjes op zijn site zet is vrijheid van pers, en daar is nog wel iets voor te zeggen ook. Dat Denemarken excuses maakt is gewoon belachelijk. Waar gaat het om? Om 12 plaatjes van Mohammed - nou, nou, erg zeg. Die shit is er over God in de jaren '60 al geweest. En dan gaan mensen protesteren en de Deense vlag verbranden. Laat de mensen in plaats van dat soort onzin nou elkaar eens niet meer afmaken om hun geloof, want dat vind ik dus te zot voor woorden. We leven in 2006, en sommige dingen moeten de mensen maar eens kunnen verdragen. Ik hoop dat de pers nooit zal zwichten voor dat soort mensen. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, dat is iets anders, maar zo'n ophef over 12 plaatjes is overdreven. Of het nou van Mohammed, God, de Duivel, of over Pietje Puk is. Straks gaat hij ook nog roepen dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden. Of dat het wel is gebeurd, maar dan tegen de moslims in '40-'45 :slapen: .


Uw eindredacteur.

Nelis70
02-02-06, 11:42
Geplaatst door Lost_lady
Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat : hoe zit het met vrijheid van meningsuiting van Iran als die zegt de Holocoust is een mythe,
jah dan neemt het west de vrijheid van meningsuiting niet zo hard aan.
Hypocrite !!!!

Gaan we weer. De holocaust is geschiedenis, niet te vergelijken met een cartoon. Vergelijking slaat helemaal nergens op.



Er zijn andere manieren om de Muslims te spotten, spot met de Muslims,
maar niet met Allah,Mohamed,Qur'an!
Hier kan ik mij best iets bij voorstellen.

Juliette
02-02-06, 11:54
Geplaatst door Morosian
Ken de Islam überhaupt satire? Of zelfspot?

De meeste mensen hebben het volgens mij moeilijk met satire en zelfspot. Met een ander lachen, dat wel. Maar zichzelf te kakken zetten?

En idd zullen godsdiensten en strak omlijnde ideologieën het daar nog net iets moeilijker mee hebben.

David
02-02-06, 12:00
Geplaatst door Juliette
De meeste mensen hebben het volgens mij moeilijk met satire en zelfspot. Met een ander lachen, dat wel. Maar zichzelf te kakken zetten?

En idd zullen godsdiensten en strak omlijnde ideologieën het daar nog net iets moeilijker mee hebben.


Als je zelfspot hebt, heb je altijd iets om te lachen!

Juliette
02-02-06, 12:03
Geplaatst door David
Als je zelfspot hebt, heb je altijd iets om te lachen!

Helemaal waar.

Maar hoe bereik je dat anderen zelfspot krijgen? Daar gaat dit toch over?

~Panthera~
02-02-06, 12:05
Geplaatst door Juliette
Helemaal waar.

Maar hoe bereik je dat anderen zelfspot krijgen? Daar gaat dit toch over?



Niet: dat heb je, of dat heb je niet, denk ik.