PDA

Bekijk Volledige Versie : demonstraties Gaza, acties Sudan en oproep aanslagen Irak tegen Denenmarken

Mark
01-02-06, 16:12
Protests rage; Sudan boycotts Danish products
Web posted at: 2/1/2006 3:6:23
Source ::: Agencies
A sign reading ‘No Danish Products’ hangs at a supermarket in Amman, Jordan, yesterday.
GAZA CITY: Thousands of Palestinians demonstrated yesterday at the urging of the radical faction Islamic Jihad to denounce caricatures of the Prophet Mohammed (PBUH) that appeared in Danish and Norwegian publications.

A large picture of Danish Prime Minister Anders Fogh Rasmussen was set alight during the protest outside the UN compound in Gaza City. Angry protestors also torched pictures of Israel’s Acting Prime Minister Ehud Olmert and US President George W Bush while gunmen fired the customary volleys of bullets into the air.

“This barbarous offensive on Islam is the result of a campaign of incitement against Islam waged by Bush,” Nafez Azzam, a Jihad leader, told reporters. Dozens of people, including two Arab Israeli MPs and leaders of the Israeli Islamist movement, also demonstrated outside the Danish embassy in Tel Aviv.

“It is forbidden to harm the Prophet (PBUH) and the symbols of Islam ... We are ready to die for our Prophet (PBUH),” the demonstrators shouted before submitting a petition and demanding a formal apology from the Danish government.

On Monday, dozens of gunmen demonstrated outside the EU offices in Gaza to protest against the controversial caricatures. The protests led Denmark to evacuate all its nationals from the Gaza Strip and recommend those in the occupied West Bank to also leave.

Meanwhile, Sudan has turned down a visit by Denmark’s defence minister and urged all firms to boycott Danish products over the publication of cartoons deemed offensive to Islam, the official news agency Suna reported yesterday.

“We have rejected a request by the Danish defence minister to visit Sudan in protest at the publication by a Danish newspaper insulting Prophet Mohammed (PBUH),” Suna quoted Defence Minister Abdel Rahim Mohammed Hussein as saying.

“Sudan’s position is based on its rejection of blasphemy against Islam and any other heavenly faiths,” he added. Scores of Arab countries, institutions and organisations have called for a boycott of Danish products as the Muslim outcry over the publication in a Danish newspaper of cartoons of the Prophet (PBUH) snowball into a major diplomatic crisis.

Suna also reported that the foreign ministry had urged “all Sudanese companies and institutions to stop importing Danish products and halt all financial transactions”. Norway and Sweden also found themselves embroiled in one of the most serious such incidents to have involved Scandinavian countries in recent years after a Norwegian magazine reprinted the cartoons and a Swedish daily expressed support. Purported Iraqi militants also called in an Internet statement for attacks against any Danish or Norwegian target.

Soldim
01-02-06, 16:15
Geplaatst door Mark
“It is forbidden to harm the Prophet (PBUH) and the symbols of Islam ... We are ready to die for our Prophet (PBUH),” the demonstrators shouted

Schreeuwt dat nou lekker "PBUH"??

mark61
01-02-06, 17:03
Geplaatst door Soldim
Schreeuwt dat nou lekker "PBUH"??

In het Arabisch vast wel.

Loopt echt totaal uit de klauw.

Lost_lady
01-02-06, 17:13
Wat raar wat een paar tekening er kunnen doen,

Een ding is zeker met Mohamed(scw) valt er niks te spotten!!

:handbang: again don't messed with Mohamed(scw).

Eni
01-02-06, 17:14
primitief zooitje

Wide-O
01-02-06, 17:15
Mark,

Vond je nou echt dat je dit in geen enkel van de andere 6 draden kwijt kon ? :stomp:

Wide-O
01-02-06, 17:16
Geplaatst door mark61
Loopt echt totaal uit de klauw.

Yup.

Soldim
01-02-06, 17:16
Geplaatst door Lost_lady
Wat raar wat een paar tekening er kunnen doen,

:handbang: again don't messed with Mohamed(scw).

Juist wel. Zonder al die ophef hadden er waarschijnlijk 6 mensen naar die spotprenten gekeken. Daar als het gezeik vast al wel een paar handen vol meer :D

mark61
01-02-06, 17:25
Geplaatst door Wide-O
Mark,

Vond je nou echt dat je dit in geen enkel van de andere 6 draden kwijt kon ? :stomp:

Dit was de dichtstbijzijnde. Of het maakt eigenlijk niet uit waar je klikt.

Seif
01-02-06, 17:25
Geplaatst door Lost_lady

Echt prachtig, zeker als je ziet dat voor de dagelijkse martelingen en ander onrecht niemand in de Arabische wereld de straat opgaat.

Wide-O
01-02-06, 17:28
Geplaatst door mark61
Dit was de dichtstbijzijnde. Of het maakt eigenlijk niet uit waar je klikt.

Ik had het over die Qatar Mark, lummel :D

Maar het klopt. Je kunt blind klikken nu: tada: Denmark !

mark61
01-02-06, 17:34
Geplaatst door Wide-O
Ik had het over die Qatar Mark, lummel :D

Maar het klopt. Je kunt blind klikken nu: tada: Denmark !

Ow sorry. Voel me snel aangesproken lately.

Ff Turkse pers-scan gedaan: de kranten zelf houden zich op de vlakte, behalve de gekende fundi, maar de lezers gaan er stevig tegenaan. De meeste dan. Sommigen vragen zich af of er niks belangrijkers is in de wereld.

Foxcave1
01-02-06, 17:55
Geplaatst door mark61
Sommigen vragen zich af of er niks belangrijkers is in de wereld.

Ik vraag me af waarom het meer dan 3 maand heeft geduurd voordat de fundi's met hun vlagverbranding ed begonnen zijn, hebben ze daar geen internet en is het bericht per ezel gebracht?

Lost_lady
01-02-06, 18:07
Geplaatst door Foxcave1
Ik vraag me af waarom het meer dan 3 maand heeft geduurd voordat de fundi's met hun vlagverbranding ed begonnen zijn, hebben ze daar geen internet en is het bericht per ezel gebracht?

Misschien is de bericht bij jouw per ezel gebracht!
Als je internet had gelezen al de eerste cartoon tekening hadden ze geprotesteerd dat dit niet leuk noch te accepteren is, maar die domme Denen hadden de smaak te pakken, kortom eerste diplomatie dan maar rel :fplet: en nu is het genoeg geweest :auw:

Don't messed with Mohamed(scw)

Soldim
01-02-06, 18:11
Geplaatst door Lost_lady

Lieve schat, als je dat nou zonodig als slogan moet gebruiken, zou je het alsjeblieft "Don't mess with Mohamed" kunnen maken?

Lost_lady
01-02-06, 18:20
Geplaatst door Soldim
Lieve schat, als je dat nou zonodig als slogan moet gebruiken, zou je het alsjeblieft "Don't mess with Mohamed" kunnen maken?

I guess you still didn't got huh, though English is ESL to you, and my mother tongue. I'll stop don't so, how is that,boo :handbang:

Assalam'Alaikum 2uAll

Soldim
01-02-06, 18:25
Geplaatst door Lost_lady
I guess you still didn't got huh, though English is ESL to you, and my mother tongue.

So what?

David
01-02-06, 18:25
Geplaatst door Lost_lady
I guess you still didn't got huh, though English is ESL to you, and my mother tongue. I'll stop don't so, how is that,boo :handbang:

Assalam'Alaikum 2uAll

I guess nobody got huh. :roken:

Foxcave1
01-02-06, 18:36
Geplaatst door Lost_lady
Misschien is de bericht bij jouw per ezel gebracht!
Als je internet had gelezen al de eerste cartoon tekening hadden ze geprotesteerd dat dit niet leuk noch te accepteren is, maar die domme Denen hadden de smaak te pakken, kortom eerste diplomatie dan maar rel :fplet: en nu is het genoeg geweest :auw:

Lieve verloren dame, zoek jezelf, ik heb internet gelezen (niet alles, maar zijn ook zoveel pagina's, kun je het me vergeven?)
En ja ik heb ook gezien dat 'men' het niet leuk vind, nog te accepteren vind, maar het is er, en het is er al langer, waarschijnlijk al net zolang als er een geloof bestaat, moeten we daar nou zo'n ophef over maken?

En wil je mij een plezier doen, spreek niet over domme Denen, jij vind het ook niet leuk als ik spreek over domme marokanen als ik in de krant lees dat zich er èèm heeft doodgereden tegen een boom. Ik bedoel dus "niet over èèn kam scheren".

Lost_lady
02-02-06, 12:43
Geplaatst door Foxcave1
Lieve verloren dame, zoek jezelf, ik heb internet gelezen (niet alles, maar zijn ook zoveel pagina's, kun je het me vergeven?)
En ja ik heb ook gezien dat 'men' het niet leuk vind, nog te accepteren vind, maar het is er, en het is er al langer, waarschijnlijk al net zolang als er een geloof bestaat, moeten we daar nou zo'n ophef over maken?

En wil je mij een plezier doen, spreek niet over domme Denen, jij vind het ook niet leuk als ik spreek over domme marokanen als ik in de krant lees dat zich er èèm heeft doodgereden tegen een boom. Ik bedoel dus "niet over èèn kam scheren".

:verrassin 4ur info: Lost_lady stand for verwaald dame, coz lost it can mean as well as verloren als verwaald :blij: .

Wie scheert hier over een kam :tunis: . domme Denen slaat op de medewerkers van die krant( de tekenaar tot redacteur etc), die groep Denen, Wanneer Ik spreek de domme Deense volk, dan scheer ik pas over één kam. ah fine :watte?:

Ik dacht dat hier stond te discussiëren met volwassenen, niet dus!
ah ik heb het gehad met de forum, Ciao bambini

Tja
02-02-06, 12:52
Dat krijg je als bijna iedereen werkeloos is.

Veels te veel tijd om je druk te maken om onbelangrijke dingen.

Lost_lady
02-02-06, 13:04
Geplaatst door Tja
Dat krijg je als bijna iedereen werkeloos is.

:o spreek voor jezelf, werkloosheid bestaat niet in London