PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuw zeeland biedt hongerige kindjes in afrika hondevoer aan



Mark
01-02-06, 16:15
Kenya outraged by Kiwi ‘dog food’ relief
Web posted at: 2/1/2006 3:1:59
Source ::: AFP
NAIROBI: Officials in drought-stricken Kenya recoiled with outrage yesterday to a plan by a New Zealand woman to send “dog food” for starving children, even as she said the product was fit for human consumption.

Describing the idea as “absurd,” “insulting,” “offensive” and “immoral,” officials vehemently rejected the donation for children threatened by famine and said they would put measures in place to prevent any similar assistance.

The would-be donor, Christine Drummond, has told the New Zealand media her donation differed from the pet food, though made with the same ingredients, and she and her children eat it.

“It is immoral, it is unacceptable,” said Special Programmes Minister John Munyes, who is coordinating the government’s response to the drought that has put up to four million people in the east African nation at risk of starvation.

“I am very much offended, it is in bad taste,” he said. “It is unacceptable and we should not even be discussing such a demeaning thing.”

“Even if we have famine in this corner of the world, it does not reduce us to dogs,” said Colonel Shem Amadi, the head of Kenya’s National Operations Centre, an emergency response unit in President Mwai Kibaki’s office.

“People from that corner of the world have no respect for some of us,” he said. “Oh no, it is horrible, it is terrible,” said Khadija Abdalla, head of the Garrisa Provincial Hospital in one of the worst-hit areas of northeast Kenya where at least 40 people have died since December of drought-related causes.

“It is insulting us because we are poor,” she said. “We appreciate when people are willing to help us, but they should be sensitive about our culture,”government spokesman Alfred Mutua .

“Telling us that you are giving us food for dogs in our culture is an insult of the highest order,” he told AFP. “Maybe, she was trying to help, but I hope this offer is a result of naivety.”

The Kenya National Commission on Human Rights condemned the offer as a degrading assault on the dignity of the country’s children. “What message is created when one decides to feed starving children dog food?” it said. “It dehumanizes and degrades the children who are the intended beneficiaries. It makes no allowance for human dignity which revolts at the idea of eating a foodstuff created and intended for animals.”

The outcry began when Nairobi’s leading Daily Nation picked up a report about the offer of 6,000 packets of powdered dog food fromThe Press newspaper in Christchurch, New Zealand and splashed it across its front page.

Under the headline “For starving children of Kenya, 42 tons of dog food ...” the Nation heaped scorn on the scheme presented to the New Zealand paper by Drummond, the founder of Mighty Mix dog food.

In an interview with Television New Zealand late on Monday, Drummond said the relief, NZ’s Raw Dry Nourish, is fit for humans. Both she and her children used it, but she allowed it contains the same ingredients as Mighty Mix dog biscuits.

The Press quoted her as saying she initially thought of sending biscuits to Kenya but decided against it when she discovered the need. “The first plan was to send dog biscuits and change the vitamins then when I heard there were so many little children I could not send them a bicky,” The Press quoted her as saying.

So she created a powdered form of the ingredients — freeze-dried beef, mutton, and chicken, deer velvet, green lip mussel, kelp, garlic, egg, whole grain cereals and cold-pressed flax seed flour — to mix with water.

“The dogs thrive on it,” Mighty Mix agent Gaynor Siviter told The Press. “They have energy, put on weight. It’s bizarre but if it’s edible and it works for these people then it’s a brilliant idea. It beats eating rice.”

Invidia
01-02-06, 16:21
Yep hondenvoer is de oplossing...

mark61
01-02-06, 16:53
Geplaatst door Mark
Describing the idea as “absurd,” “insulting,” “offensive” and “immoral,” officials vehemently rejected the donation for children threatened by famine and said they would put measures in place to prevent any similar assistance.

10 miljoen uitgeven aan terreinwagens is ws. niet absurd, insulting & the lot.

gh.wille
01-02-06, 21:59
Geplaatst door Invidia
Yep hondenvoer is de oplossing...

Ik weet niet of hun maagjes het kunnen verdragen ,want hondervoer en dan heb ik het over blikjes waar geen pens of zo in is verwerkt kan rustig gegeten worden , somige hebben als inhoud een complete mix met groente en rijst en vlees .Veel merken zijn zo duur dat als je de kilo prijs berekend ,je voor het zelfde geld kipfilet of goed rundvlees voor kunt kopen .Zelf koop ik regelmatig gehakt uit de reclame eet ik zelf en m,n hondjes ook , lekker en goedkoop. En bij het Islamitisch slachthuis koop ik voor weinig schapen hart , dat in verhouding ook stukken goedkoper is als hondevoer uit blik , en bovendien nog vers zodat je het in kunt vriezen .
Begrijp me goed het beste is natuurlijk hun eigen voedsel ,maar als nood oplossing en om in leven te blijven kan het wel .

MaRiaH
01-02-06, 22:10
Hmmz.. k had vandaag ook zoiets..

Ik kreeg van de dierenarts antibiotica voor de kat.

En toen bedacht ik me ook even dat er elders mensen sterven omdat ze geen antibiotica hebben.. :jammer:

barfly
01-02-06, 22:11
Als ik zou sterven van de honger en het zou geschikt zijn voor menselijke consumptie dan zou ik niet twijfelen.

Wat ik me meer afvraag is waarom dat rare mens hondenvoer probeert te lozen? Ze zal 't misschien hebben willen verkopen als goedkope maaltijdsoep :)

gh.wille
01-02-06, 22:45
Geplaatst door MaRiaH
Hmmz.. k had vandaag ook zoiets..

Ik kreeg van de dierenarts antibiotica voor de kat.

En toen bedacht ik me ook even dat er elders mensen sterven omdat ze geen antibiotica hebben.. :jammer:

Het is ook precies wat ik bedoel , deze antibiotica zou ook geschikt zijn voor mensen .
En misschien hebben sommige van de jullie wel de verhalen gehoort van Hollanders die eind 1944 .tulpenbollen ,suikerbieten ,lederenriemenen en als je geluk had een Rat of een broodmagere Hond of Kat als vlees er bij aten !
Ik weet dat dit waar is heb het zelf (meegemaakt )en wat zou toen een blik van het huidige hondevoer welkom geweest zijn .

MaRiaH
01-02-06, 22:58
Geplaatst door gh.wille
Het is ook precies wat ik bedoel , deze antibiotica zou ook geschikt zijn voor mensen .
En misschien hebben sommige van de jullie wel de verhalen gehoort van Hollanders die eind 1944 .tulpenbollen ,suikerbieten ,lederenriemenen en als je geluk had een Rat of een broodmagere Hond of Kat als vlees er bij aten !
Ik weet dat dit waar is heb het zelf (meegemaakt )en wat zou toen een blik van het huidige hondevoer welkom geweest zijn .

Yup!
als je honger hebt eet je echt alles.

Heb zelfs wel eens geruchten gehoort dat men 'de doden' at..
maar weet niet of het echt waar is.

gh.wille
01-02-06, 23:30
Geplaatst door MaRiaH
Yup!
als je honger hebt eet je echt alles.

Heb zelfs wel eens geruchten gehoort dat men 'de doden' at..
maar weet niet of het echt waar is.

Hier in Nederland weet ik niet zeker ,ik heb er tenminste nog nooit iets over gelezen.
Wel in Rusland en met name in LENINGRAD ,is mensevlees gegeten dat is historisch bekend ,maar deze mensen hadden dan echt ook niets meer, hier was er nog altijd wel iets te vinden en de zgn ,GAARKEUKENS " waar je uren in de rij moest staan ,voor een kop waterige soep ,gelukkig heb ik het niet echt bewust meegemaakt ,al weet ik me nog wel iets te herinneren .
Maar het is en blijft een afschuwlijk idee dat wij onze huisdieren een betere behandeling en voedsel kunnen geven, en dat er elders in de wereld mensen sterven van de honger ! :droef: :droef:

~Panthera~
01-02-06, 23:38
Gadverdamme !

Er is verdomme genoeg vreten op aarde, en dan hondenvoer sturen ?
Niks tegen hondenvoer hoor, maar dit vind ik ff te ver gaan. :kotsen:
Totaal respectloos.

gh.wille
02-02-06, 00:33
Geplaatst door ~Panthera~
Gadverdamme !

Er is verdomme genoeg vreten op aarde, en dan hondenvoer sturen ?
Niks tegen hondenvoer hoor, maar dit vind ik ff te ver gaan. :kotsen:
Totaal respectloos.

Daar heb je gelijk in maar het is het idee, als op het blikje zou staan rijst ,kip en groenten, dan was er niks in de weg ,trouwens waarom versturen we niet een schip vol met blikjes eten en melk er naar toe ,als iedereen een blik met groenten kostprijs ong 60 euro cent zou geven ,maar dan heb je het probleem daar hoe vervoer je het naar de mensen ? Misschien met de peperdure Mercedessen die de regering aldaar pas heeft aangeschaft ?

:(

~Panthera~
02-02-06, 00:42
Geplaatst door gh.wille
Daar heb je gelijk in maar het is het idee, als op het blikje zou staan rijst ,kip en groenten, dan was er niks in de weg ,trouwens waarom versturen we niet een schip vol met blikjes eten en melk er naar toe ,als iedereen een blik met groenten kostprijs ong 60 euro cent zou geven ,maar dan heb je het probleem daar hoe vervoer je het naar de mensen ? Misschien met de peperdure Mercedessen die de regering aldaar pas heeft aangeschaft ?

:(

Ach, vervoer stelt toch tegenwoordig ook niets meer voor ?
Als er maar oorlogstuig vervoerd moet worden, dan gaat het in no time.
Dit kan toch veel beter en anders ?

gh.wille
02-02-06, 01:15
Geplaatst door ~Panthera~
Ach, vervoer stelt toch tegenwoordig ook niets meer voor ?
Als er maar oorlogstuig vervoerd moet worden, dan gaat het in no time.
Dit kan toch veel beter en anders ?

Yep , we zijn in staat om een hele boel soldaten met hun uitrusting te sturen naar AFGANISTAN , maar naar Kenia nog geen blikje groenten !
De waanzin in deze wereld ten top !
Als je door gaat denken word je stapel gek ,als ik het ondertussen al niet ben geworden . :verward: :slapen:

En morgen is er niks veranderd kl*te wereld.