PDA

Bekijk Volledige Versie : Invoering sharia in NL nabij!



Orakel
01-02-06, 17:23
Allochtonen mengen zich in gemeentepolitiek

AMSTERDAM (ANP) - Allochtonen in Nederland mengen zich steeds meer in de politiek, ook op gemeentelijk niveau. Voor de komende gemeenteraadsverkiezingen staan voor zover nu bekend ruim 350 kandidaten van niet-Nederlandse komaf op de kieslijsten.

Ook zullen meer allochtonen dan ooit op 7 maart de gang naar de stembus maken, voorspelt B. Fattah (:hihi:)van het Instituut voor Politiek en Publiek (IPP). Op dit moment zijn 204 allochtonen actief in een gemeenteraad. Volgens het IPP hebben zich voor de komende verkiezingen zeker 350 allochtonen kandidaat gesteld.

Fattah spreekt van een aardige opmars. ,,We hebben nog niet alle lijsten geïnventariseerd, dus het totaal kan nog hoger uitkomen, maar het ziet er veelbelovend uit. Niet alle kandidaten staan op een verkiesbare plaats, maar het is gebleken dat ook zij soms voor verrassingen zorgen.''

PvdA-leden

Van de allochtone raadsleden sinds de verkiezingen in 2002 zijn verreweg de meesten afkomstig uit Turkije, gevolgd door Suriname en Marokko. Het grootste aantal is actief voor de PvdA, daarna komen het CDA en GroenLinks. Lokale partijen nemen een vierde plaats in.

Het IPP signaleert dat dit jaar vooral de lokale partijen populair zijn, zowel bij stemmers als kandidaten. ,,In Haarlemmermeer bestaat een speciale lokale 'allochtonenpartij' en de hele fractie van Duurzaam Nederland in Amsterdam bestaat uit allochtonen'', aldus Fattah.

Bewustwording

Tussen de verkiezingen in 1994 en 2002 is het aantal allochtonen in de gemeenteraden bijna verdrievoudigd. Volgens Fattah worden allochtonen steeds bewuster. ,,Het is er de laatste jaren voor veel allochtonen niet beter op geworden. Men wil daar iets aan doen, zowel door te stemmen als door zelf kandidaat te zijn.'' Een andere verklaring voor de toename ligt volgens Fattah in de verschillende promotiecampagnes.

Het aantal allochtonen dat bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn stem uitbrengt is, in tegenstelling tot het aantal kandidaten, de afgelopen jaren afgenomen. Sinds 1994 gaan steeds minder allochtonen naar de stembus. Fattah voorspelt voor de komende verkiezingen echter een stijging. ,,De meeste allochtonen willen gewoon meedoen.''

---------------------------
Niks gewoon meedoen, we willen de macht en we krijgen de macht ook. Es kijken wie hier wie gaat assimileren.
De Vuur, De Vuur....
:handbang:

mark61
01-02-06, 17:26
Geplaatst door Orakel
---------------------------
Niks gewoon meedoen, we willen de macht en we krijgen de macht ook. Es kijken wie hier wie gaat assimileren.
De Vuur, De Vuur....
:handbang:

En gaan! :hihi:


Vooralsnog worden al die allo kandidaten door autochtone kiezers aan de macht geholpen.

Es kijken wat de allo opkomst deze keer gaat zijn. Meer dan 30% graag.

Wide-O
01-02-06, 17:32
Geplaatst door Orakel
Allochtonen mengen zich in gemeentepolitiek
01 februari 2006, 17:23

AMSTERDAM (ANP) - Allochtonen in Nederland mengen zich steeds meer in de politiek, ook op gemeentelijk niveau. Voor de komende gemeenteraadsverkiezingen staan voor zover nu bekend ruim 350 kandidaten van niet-Nederlandse komaf op de kieslijsten.

Ook zullen meer allochtonen dan ooit op 7 maart de gang naar de stembus maken, voorspelt B. Fattah (:hihi:)van het Instituut voor Politiek en Publiek (IPP). Op dit moment zijn 204 allochtonen actief in een gemeenteraad. Volgens het IPP hebben zich voor de komende verkiezingen zeker 350 allochtonen kandidaat gesteld.

Fattah spreekt van een aardige opmars. ,,We hebben nog niet alle lijsten geïnventariseerd, dus het totaal kan nog hoger uitkomen, maar het ziet er veelbelovend uit. Niet alle kandidaten staan op een verkiesbare plaats, maar het is gebleken dat ook zij soms voor verrassingen zorgen.''

PvdA-leden

Van de allochtone raadsleden sinds de verkiezingen in 2002 zijn verreweg de meesten afkomstig uit Turkije, gevolgd door Suriname en Marokko. Het grootste aantal is actief voor de PvdA, daarna komen het CDA en GroenLinks. Lokale partijen nemen een vierde plaats in.

Het IPP signaleert dat dit jaar vooral de lokale partijen populair zijn, zowel bij stemmers als kandidaten. ,,In Haarlemmermeer bestaat een speciale lokale 'allochtonenpartij' en de hele fractie van Duurzaam Nederland in Amsterdam bestaat uit allochtonen'', aldus Fattah.

Bewustwording

Tussen de verkiezingen in 1994 en 2002 is het aantal allochtonen in de gemeenteraden bijna verdrievoudigd. Volgens Fattah worden allochtonen steeds bewuster. ,,Het is er de laatste jaren voor veel allochtonen niet beter op geworden. Men wil daar iets aan doen, zowel door te stemmen als door zelf kandidaat te zijn.'' Een andere verklaring voor de toename ligt volgens Fattah in de verschillende promotiecampagnes.

Het aantal allochtonen dat bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn stem uitbrengt is, in tegenstelling tot het aantal kandidaten, de afgelopen jaren afgenomen. Sinds 1994 gaan steeds minder allochtonen naar de stembus. Fattah voorspelt voor de komende verkiezingen echter een stijging. ,,De meeste allochtonen willen gewoon meedoen.''

---------------------------
Niks gewoon meedoen, we willen de macht en we krijgen de macht ook. Es kijken wie hier wie gaat assimileren.
De Vuur, De Vuur....
:handbang:

Ja, en wat heeft dit met Denemarken te maken ? :lachu:

Ik pleit absoluut voor meer bounties aan de macht.

Wel jammer van die stem-percentages. Hoe krijg je die mensen mee Or ?

Wortel
01-02-06, 21:05
Invoering sharia in NL nabij!

Pas op, hoor! Ik eis als dhimmi-in-spe wel mijn rechten op!
In ieder geval geen colporteurs meer onaangekondigd aan de telefoon, geen geleur meer met verkiezingsboodschappen aan mijn hoofd en elke morgen een banana-daiquiri voor mijn ontbijt.

Soldim
01-02-06, 21:08
Geplaatst door Wide-O
Ja, en wat heeft dit met Denemarken te maken ? :lachu:


Zo te zien blijven we alleen on topic als het topic over sex gaat :zozo:

tr_imparator
02-02-06, 05:23
Misschien is het wel beter een shariawetgeving.....versie 2006.

barfly
02-02-06, 07:47
Ik bekeer me tot de islam en dan ga ik d'r es ff lekker tegenaan met die sjaria! :zweep:

waterfiets
02-02-06, 09:13
Vandaag houdt ene Mohammed B. een speech van 3 uur over ideologie; wellicht dat de sjaria wetgeving daarin ook aan de orde komt. Eens kijken hoe zich dat verhoudt tot het normen en waarden debat van Balkenende.

Elsschot
02-02-06, 09:17
er zullen idd meerdere overeenkomsten zijn, hoewel JP mij toch iets genuanceerder overkomt

MO_NL
02-02-06, 11:45
Allochtonen mengen zich in gemeentepolitiek

AMSTERDAM - Allochtonen in Nederland mengen zich steeds meer in de politiek, ook op gemeentelijk niveau. Voor de komende gemeenteraadsverkiezingen staan voor zover nu bekend ruim 350 kandidaten van niet-Nederlandse komaf op de kieslijsten. Ook zullen meer allochtonen dan ooit op 7 maart de gang naar de stembus maken, voorspelt B. Fattah van het Instituut voor Politiek en Publiek (IPP).

Op dit moment zijn 204 allochtonen actief in een gemeenteraad. Volgens het IPP hebben zich voor de komende verkiezingen zeker 350 allochtonen kandidaat gesteld. Fattah spreekt van een aardige opmars. ‘We hebben nog niet alle lijsten geïnventariseerd, dus het totaal kan nog hoger uitkomen, maar het ziet er veelbelovend uit. Niet alle kandidaten staan op een verkiesbare plaats, maar het is gebleken dat ook zij soms voor verrassingen zorgen.’

Van de allochtone raadsleden sinds de verkiezingen in 2002 zijn verreweg de meeste afkomstig uit Turkije, gevolgd door Suriname en Marokko. Het grootste aantal is actief voor de PvdA, daarna komen het CDA en GroenLinks. Lokale partijen nemen een vierde plaats in.

Het IPP signaleert dat dit jaar vooral de lokale partijen populair zijn, zowel bij stemmers als kandidaten. ‘In Haarlemmermeer bestaat een speciale lokale ‘allochtonenpartij’ en de hele fractie van Duurzaam Nederland in Amsterdam bestaat uit allochtonen’, aldus Fattah.

Tussen de verkiezingen in 1994 en 2002 is het aantal allochtonen in de gemeenteraden bijna verdrievoudigd. Volgens Fattah worden allochtonen steeds bewuster. ‘Het is er de laatste jaren voor veel allochtonen niet beter op geworden. Men wil daar iets aan doen, zowel door te stemmen als door zelf kandidaat te zijn.’ Een andere verklaring voor de toename ligt volgens Fattah in de verschillende promotiecampagnes.

Het aantal allochtonen dat bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn stem uitbrengt is, in tegenstelling tot het aantal kandidaten, de afgelopen jaren afgenomen. Sinds 1994 gaan steeds minder allochtonen naar de stembus. Fattah voorspelt voor de komende verkiezingen echter een stijging. ‘De meeste allochtonen willen gewoon meedoen.’

Bron: Volkskrant

Onbek_01
02-02-06, 12:04
De sharia kan alleen toegepast worden in een land waar een meerderheid van de bevolking moslim zijn.

kaassieforreal
02-02-06, 12:28
Hoe zat dat nou ook al weer met veelwijverij in de Sharia? :)

Orakel
02-02-06, 18:29
Geplaatst door Wide-O
Ja, en wat heeft dit met Denemarken te maken ? :lachu:

sssst, they are next



Wel jammer van die stem-percentages. Hoe krijg je die mensen mee Or ?

Lastig te zeggen en verschilt per generatie, denk ik.
Eerste generatie is wat weerbarstiger en terughoudender (mede) a.g.v. het nepotisme in het politieke bedrijf in eigen land. Heeft denk ik een blijvende deuk in het vertrouwen in het idee politiek geschopt.
En al willen ze gaan stemmen, tis een generatie die benaderd moet worden en het moet hebben van mondelinge overdracht en het zien van politici.
Tis dezelfde generatie die niet van een plaatje koopt, maar wil kunnen knijpen in de waar en de verkoper eerst in de ogen wil kijken.
Locale politici moeten dus de boer op, buurthuizen en moskeeën af, kopje na3na3 meelurken of seqsanbir spelen (Turks jokeren), tfoe doen als de naam Wilders valt en wat verblijfsvergunningen af geven of intrekken, al naar gelang de behoefte van de doelgroep.

2e en 3e generatie is echter allang niet meer met spiegels en kraaltjes te vangen en hun wantrouwen en stemmotivatie komt denk ik overeen met dat van de gemiddelde Nederlander.
Politici beloven veel, doen weinig, wollig taalgebruik en spreken niet aan, noch in charismatische zin, noch qua beleidsvoornemens.
Hebben hier op ut dorp wat politici die b.v. met voorstellen komen, als het om integratie gaat, om verbroederend Angolees kleien, bi-cultureel bloemschikken en neo-koloniale kookeilanden te subsidiëren.
Nou, dan kan je zelfs de analfabete gastarbeider wegdragen, echt. Die zeikt in ze djellaba van de acute incontinentie.

Orakel
02-02-06, 18:30
Geplaatst door Onbek_01
De sharia kan alleen toegepast worden in een land waar een meerderheid van de bevolking moslim zijn.

daar wordt aan gewerkt broedert, daar wordt aan gewerkt

Wortel
03-02-06, 06:05
Zouden ze in dat geval niet eerst eens proberen in een land als Iran de Sharia op een fatsoenlijke manier in te voeren, om het pas daarna eens in Nederland te proberen?

Elsschot
03-02-06, 09:08
Herziening van de Grondwet


De wijze waarop de Grondwet kan worden gewijzigd, wordt geregeld in hoofdstuk VIII. De voornaamste bepalingen daarbij zijn dat dit in twee stappen moet gebeuren en dat bij de tweede stap een versterkte meerderheid nodig is.

Eerst moet een overwegingswet worden aangenomen door Tweede en Eerste Kamer. Daarna wordt de Tweede Kamer ontbonden en vinden daarvoor verkiezingen plaats.

Hierna besluiten Tweede en Eerste Kamer over de eigenlijke wijziging. De Grondwet wordt alleen gewijzigd als dit voorstel met twee derden van de stemmen is aangenomen.

Ten slotte zijn enkele artikelen gewijd aan de bekrachtiging, afkondiging, inwerkingtreding en bekendmaking van de gewijzigde Grondwet en over de aanpassing van andere wetten aan de Grondwetswijziging.


Als aan de bovenstaande eisen wordt voldaan, dan kan de grondwet afgeschaft worden en vervangen voor bijvoorbeeld de Sharia

Ron Haleber
03-02-06, 09:45
Geplaatst door Onbek
De sharia kan alleen toegepast worden in een land waar een meerderheid van de bevolking moslim zijn.



Geplaatst door Orakel

daar wordt aan gewerkt broeder, daar wordt aan gewerkt



Maar Orakel, wees toch eens eerlijk. Er wordt 's nachts lang niet hard genoeg aan gewerkt!

De fertiliteit onder moslims neemt hier juist af door de verdorven invloed van het westen... :duivel:

Orakel, hoe staat 't trouwens met jouw werkprestaties?

Heb jij al een goede score gemaakt???

Ik betwijfel het! :rolleyes:

Elsschot
03-02-06, 09:53
Geplaatst door Ron Haleber
Maar Orakel, wees eerlijk er wordt 's nachts lang niet hard genoeg aan gewerkt!

De fertiliteit neemt hier juist af door de verdorven invloed van het westen... :duivel:

Heb jij trouwens al een goede score gemaakt??? Ik betwijfel het! :rolleyes:

vergeet niet de invloed van de rookverslaving op de mannelijke potentie; het veroorzaakt een een aanmerkelijke vermindering van de doorbloeding van de zwellichamen.

Wil je dus je fertiliteit geen schade berokkenen, dan is het raadzaam eerst maar eens de sigaretten (en uiteraard de frituurpan) af te zweren.

Veel fruit en vis, weinig brood en vlees

Simcha
03-02-06, 11:00
Kan iemand mij uitleggen wat de sharia wetgeving inhoud?

Simcha
03-02-06, 11:02
De sharia-wetgeving leidt in de praktijk tot oneerlijke processen, wrede straffen en discriminatie/willekeur tegen vrouwen en mannen uit lagere sociale klassen. Kom in actie voor de slachtoffers van de sharia-wetgeving.
?????????????

Simcha
03-02-06, 11:05
OK ZELFSTUDIE.
Shariarecht
De sharia is het geheel aan traditionele normen, waarden en leefregels zoals die gelden in de Islam. De afgelopen drie jaar is deze strafrechtwetgeving in onder andere Noord Nigeria opnieuw ingevoerd. De sharia is gebaseerd op de leefregels die in de Koran en de Soenna van de profeet Mohammed genoemd worden. Ook de tradities van de eerste generaties moslims worden gezien als gezaghebbende bron. In de loop der eeuwen zijn er zo verschillende rechtsscholen ontstaan, met ieder hun eigen jurisprudentie.
Volgens de sharia is het niet de staat die een straf oplegt, maar is er een rechter die in feite bemiddelt tussen de twee partijen en zo uiteindelijk komt tot een uitspraak. De uitspraken staan grotendeels vast; voor stelen wordt een hand afgehakt, voor het drinken van alcohol staan stokslagen en voor het plegen van overspel staat dood door steniging.
Voor een dergelijke straf opgelegd kan worden, moeten aan een aantal voorwaarden worden voldoen. Er mag geen onduidelijkheid bestaan over de vraag of de dader wist dat hij fout zat. Bovendien moet het gepleegde delict exact gelijk zijn aan de omschrijving in de Koran, en er zijn strenge regels voor de bewijsvoering. Zo moeten vijf volwassen mannen hebben gezien dat een vrouw overspel pleegde, voor de aanklacht geldig is. Tenzij de vrouw zwanger is, zoals Amina. Lijfstraffen worden daarom in de praktijk minder opgelegd dan ‘gewone’ straffen.


Dit is Eng heeeeeel Eng

freya
03-02-06, 11:27
Geplaatst door Simcha
OK ZELFSTUDIE.
Shariarecht
De sharia is het geheel aan traditionele normen, waarden en leefregels zoals die gelden in de Islam. De afgelopen drie jaar is deze strafrechtwetgeving in onder andere Noord Nigeria opnieuw ingevoerd. De sharia is gebaseerd op de leefregels die in de Koran en de Soenna van de profeet Mohammed genoemd worden. Ook de tradities van de eerste generaties moslims worden gezien als gezaghebbende bron. In de loop der eeuwen zijn er zo verschillende rechtsscholen ontstaan, met ieder hun eigen jurisprudentie.
Volgens de sharia is het niet de staat die een straf oplegt, maar is er een rechter die in feite bemiddelt tussen de twee partijen en zo uiteindelijk komt tot een uitspraak. De uitspraken staan grotendeels vast; voor stelen wordt een hand afgehakt, voor het drinken van alcohol staan stokslagen en voor het plegen van overspel staat dood door steniging.
Voor een dergelijke straf opgelegd kan worden, moeten aan een aantal voorwaarden worden voldoen. Er mag geen onduidelijkheid bestaan over de vraag of de dader wist dat hij fout zat. Bovendien moet het gepleegde delict exact gelijk zijn aan de omschrijving in de Koran, en er zijn strenge regels voor de bewijsvoering. Zo moeten vijf volwassen mannen hebben gezien dat een vrouw overspel pleegde, voor de aanklacht geldig is. Tenzij de vrouw zwanger is, zoals Amina. Lijfstraffen worden daarom in de praktijk minder opgelegd dan ‘gewone’ straffen.


Dit is Eng heeeeeel Eng


Bron?


De uitspraken staan grotendeels vast

onzin

Elsschot
03-02-06, 11:38
Geplaatst door freya
Bron?



onzin

nee, ga maar lekker genuanceerd doen over de sharia

Simcha
03-02-06, 19:36
Bron Amnesty International. Altijd niet waar in vele ogen

freya
03-02-06, 20:14
Geplaatst door Elsschot
nee, ga maar lekker genuanceerd doen over de sharia

Nee, laten we vooral allemaal ongenuanceerd uit nek blijven zwetsen als het over de sharia gaat.

Simcha
03-02-06, 22:54
Bron: zelfstudie Sharia wetgeving

http://www.amnesty.nl/artikelen/NK-ART0332.shtml (http://)

Hunchback
04-02-06, 05:22
Ik vraag me af of er nu echt veel moslims zijn die het leuk zouden vinden dat de sharia ingevoerd zou worden. Nu krijgt Achmed van om de hoek nog een taakstraf als hij iets gepikt heeft, morgen worden zijn handen afgehakt.

Als ik dan de criminaliteitscijfers bekijk, dan lijkt het erop dat we binnenkort een hele hoop moslims zonder handen gaan tegenkomen bij de Albert Heijn.

(PS voor de duidelijkheid, neen ik zeg niet dat "elke Marokkaan een dief is", maar ik denk dat 90 procent van de mensen op deze site heus wel in staat is om op een realistische manier te kijken naar onze samenleving zoals ze op dit moment werkt... enfin, dat hoop ik toch...)

knuppeltje
04-02-06, 11:00
Geplaatst door freya
Nee, laten we vooral allemaal ongenuanceerd uit nek blijven zwetsen als het over de sharia gaat.


We kunnen ook de uitspraak van het Europese hof voor de rechten van de mens hierover raadplegen.

Orakel
04-02-06, 13:58
Geplaatst door Ron Haleber
Maar Orakel, wees toch eens eerlijk. Er wordt 's nachts lang niet hard genoeg aan gewerkt!

De fertiliteit onder moslims neemt hier juist af door de verdorven invloed van het westen... :duivel:

Orakel, hoe staat 't trouwens met jouw werkprestaties?

Heb jij al een goede score gemaakt???

Ik betwijfel het! :rolleyes:

Hey Nestor. Geen score hier. Ben nog steeds op zoek naar het gulden maagdenvlies. Zodra ik die heb gevonden, kom ik die inflatoire troon van je opeisen, dus begint um vast van een kek bekledingkje te voorzien.
Die barokke rommel van je is zooo 50 vC, ken eg nie meer.

Maar stotter jij ook es ff wat, hoe pak jij dat met je grass-roots-slippers an in die zompige enclave van je? Of is er van die activistische houding de houdbaarheidsdatum van het eerste deel weggevallen?
Heb gelezen en gehoord dat jouw era-genoten de 1e generatie voorhielden dat de pvda voor banen zou zorgen en er daarom beter op hen gestemd kon worden.
D'r werd niet bij verteld voor wie die banen dan waren, maar hey, een gastarbeider die daar op let, niet waar?
Later, toen de mens niet meer op ze knokkels maar gewoon op ze benen liep, geloofde niemand jullie meer.
Op de vlucht voor dit linkse zakkenvullende rapaille zocht de gastarbeider uit wanhoop politieke geborgenheid bij het cda, omdat die wel ervaring hadden met plagen en vluchtenden.

Dus prevel en lispel es wat. Waar ligt de weg naar het land van melk en honing?

Morosian
04-02-06, 17:06
Geplaatst door Simcha
Bron: zelfstudie Sharia wetgeving

http://www.amnesty.nl/artikelen/NK-ART0332.shtml (http://)

De link werkt niet.

Rourchid
04-02-06, 19:49
Geplaatst door Simcha

Kan iemand mij uitleggen wat de sharia wetgeving inhoud?


Hoofdstuk 2 van Tariq Ramadan's Westerse Moslims en de toekomst van de Islam beschrijft adequaat de shari'a binnen het (middels rechtsfilosofie afgeleide) juridische perspectief.

Geplaatst door Simcha

Dit is Eng heeeeeel Eng


Zwarte baarden roodgeverfd met het bloed van ongelovigen?

Rourchid
04-02-06, 20:27
Geplaatst door Elsschot

nee, ga maar lekker genuanceerd doen over de sharia


De shahada uitspreken betekent het in werking doen treden van de shari'a (regelgeving, weg naar de bron).
Met de shahada spreek je uit Moslim te zijn in het hier en nu..
De sharia schrijft ons voor hoe Moslim te zijn en Moslim te blijven.

Rourchid
04-02-06, 20:30
Geplaatst door Hunchback

Ik vraag me af of er nu echt veel moslims zijn die het leuk zouden vinden dat de sharia ingevoerd zou worden.


De shari'a is 1427 jaar geleden ingevoerd door het voltooien van de Wet van Mozes middels het door de Meest Verhevene neer laten dalen van de Koran.
Onderzoek verricht door o.a.Maurits Berger heeft aangetoond dat het identiteitsbesef onderworpen te zijn aan de shari 'a, in Nederland op 98% staat.

Geplaatst door Hunchback

Nu krijgt Achmed van om de hoek nog een taakstraf als hij iets gepikt heeft, morgen worden zijn handen afgehakt.


In de Marokkaanse sharia komt deze straf niet voor.

Geplaatst door Hunchback

Als ik dan de criminaliteitscijfers bekijk, dan lijkt het erop dat we binnenkort een hele hoop moslims zonder handen gaan tegenkomen bij de Albert Heijn.


Eenieder heeft zo zijn/haar fantasieën.

geplaatst door Hunchback

(PS voor de duidelijkheid, neen ik zeg niet dat "elke Marokkaan een dief is", maar


Maar......eigenlijk zeg je wel dat etc. etc.

Julien
05-02-06, 12:19
Geplaatst door Rourchid
De shari'a is 1427 jaar geleden ingevoerd door het voltooien van de Wet van Mozes middels het door de Meest Verhevene neer laten dalen van de Koran.
Onderzoek verricht door o.a.Maurits Berger heeft aangetoond dat het identiteitsbesef onderworpen te zijn aan de shari 'a, in Nederland op 98% staat.

In de Marokkaanse sharia komt deze straf niet voor.

Eenieder heeft zo zijn/haar fantasieën.

Maar......eigenlijk zeg je wel dat etc. etc.

Dan bestaat die ontbrekende 2% zeker uit de doodstraf, lijfstraffen, discriminatie van andersgelovigen/ vrouwen en homo's. Want dat zijn de consequenties als je de shari'a invoert.

Voor iedereen die van mensenrechten houdt, is de shari'a in mijn ogen onacceptabel.

mark61
05-02-06, 12:30
Geplaatst door Rourchid
Onderzoek verricht door o.a.Maurits Berger heeft aangetoond dat het identiteitsbesef onderworpen te zijn aan de shari 'a, in Nederland op 98% staat.

Hoe krijg je zulke onzin uit je toetsenbord? Werkelijk...

Maurits Berger heeft bij wijze van raillerende one-liner ooit geroepen dat er niet zoveel verschil zit tussen de intentie van de shari'a en de intentie van Europese wetten. Zo uit de losse pols. Bij wijze van spreken.

Letterlijk is dat natuurlijk onzin; de shari'a bestaat niet eens in die zin dat je hem in detail zou kunnen vergelijken met andere rechtssystemen.

Sindsdien is die losse flodder een geheel eigen leven gaan leiden onder moslims hier.

Je verwrongen formulering suggereert dat heel NL zich vrijwillig 'onderwerpt' aan de shari'a. Wat een kolder man, maak je niet belachelijk.

Identiteitsbesef? Waar heb je het over?

Joacim zeker?

Divine_70
05-02-06, 12:47
Geplaatst door Rourchid
De shari'a Geplaatst door Hunchback:
Nu krijgt Achmed van om de hoek nog een taakstraf als hij iets gepikt heeft, morgen worden zijn handen afgehakt.


Rourchid: In de Marokkaanse sharia komt deze straf niet voor.



Niet ???
Ik kreeg een paar dagen geleden een lap tekst onder ogen gezet waarin duidelijk stond vermeld dat de hand wordt afgehakt als ze worden betrapt op diefstal.

mark61
05-02-06, 12:52
Geplaatst door Divine_70
Niet ???
Ik kreeg een paar dagen geleden een lap tekst onder ogen gezet waarin duidelijk stond vermeld dat de hand wordt afgehakt als ze worden betrapt op diefstal.

In Marokko hebben ze Frans strafrecht met zeer lichte moeslimsaus. Zelfs geen vinaigrette eigenlijk.

Familierecht, de oorspronkelijke stronghold van de mannenbroeders, ligt ook onder vuur. In feite hebben ze een hybride systeem met parallelle organisaties.

Me_Nightwish
05-02-06, 13:01
Geplaatst door Rourchid
De shahada uitspreken betekent het in werking doen treden van de shari'a (regelgeving, weg naar de bron).
Met de shahada spreek je uit Moslim te zijn in het hier en nu..
De sharia schrijft ons voor hoe Moslim te zijn en Moslim te blijven.

Dus als ik het goed begrijp en de sharia wordt straks ingevoerd,
heb ik daar als niet-moslim niks mee te maken..
want die wet schrijft alleen voor hoe te zijn en te blijven?

Sjonge... een wetloos land voor het merendeel van de inwoners
(is dat niet de droom van allemaal hihi)

Ron Haleber
06-02-06, 10:16
Geplaatst door Orakel

Hey Nestor. Geen score hier. Ben nog steeds op zoek naar het gulden maagdenvlies. Zodra ik die heb gevonden, kom ik die inflatoire troon van je opeisen, dus begint um vast van een kek bekledingkje te voorzien.
Die barokke rommel van je is zooo 50 vC, ken eg nie meer.

Beste Ahasverus, ik zou me niet blindstaren op die gulden graal van het maagdenvlies. De reparatie daarvan zit nog niet in het ziekenfonds, maar toch...

Dat macho-verhaal over het maagdenvlies, heb je daar nog niet doorheen geprikt? Wordt wel tijd voor je om een arts te raadplegen!

Die troon op mijn site is van makelei uit Rabat en doet nog steeds dienst onder de beste families aldaar. http://www.ronhaleber.nl/women.html


http://members.lycos.nl/hegel/women_bestanden/image036.jpg


Ga er dus maar rustig op zitten, die troon overleeft je wel...



Geplaatst door Orakel


Maar stotter jij ook es ff wat, hoe pak jij dat met je grass-roots-slippers an in die zompige enclave van je? Of is er van die activistische houding de houdbaarheidsdatum van het eerste deel weggevallen?

In Mokum houden jouw mocro's al decennia hun voeten droog... Ze tieren er overigens welig. :duim:

Hoewel de opvoeding te wensen overlaat - dat gebeurt volgens wens van de ouders nu eenmaal op straat - is er aan mocro-kroost geen gebrek...

Het KMAN-activisme van Abdou Menebhi zit helaas in de dip... Ja als de subsidie wegvalt... En de AEL laat niets meer van zich horen... :traan1:



Geplaatst door Orakel

Heb gelezen en gehoord dat jouw era-genoten de 1e generatie voorhielden dat de pvda voor banen zou zorgen en er daarom beter op hen gestemd kon worden.
D'r werd niet bij verteld voor wie die banen dan waren, maar hey, een gastarbeider die daar op let, niet waar?


Ik heb allang geleden uit Rabat een econoom, - een leerling van communist Abdelaziz Belal - geëngageerd. Belal schreef over jouw feodaal Marokkaanse productiewijze waar jij maar niet los van kan komen...!

Die PvdA-mocro adviseert hier nu in de Gemeenteraad voor het arbeidsmarktbeleid. Schept ook mogelijkheden in de wijken voor allochtone ondernemers. Redelijk succesvol.

Hoop dat jij hetzelfde doet? :moeilijk:


Geplaatst door Orakel

Later, toen de mens niet meer op ze knokkels maar gewoon op ze benen liep, geloofde niemand jullie meer.
Op de vlucht voor dit linkse zakkenvullende rapaille zocht de gastarbeider uit wanhoop politieke geborgenheid bij het cda, omdat die wel ervaring hadden met plagen en vluchtenden.


Mijn indruk is dat Çoskun Çörüs bij het CDA niet veel klaarstoomt...

Meer dan wat gesputter tegen cartoons komt er daar niets uit. Tonca met zijn eenzijdig gezeur tegen cartoons, vind ik ook een achterlijke middeleeuwer...

Ikzelf zie helemaal niets in al de feodale gevoeligheden over religie... Ik vind het net als Fouad Laroui allemaal middeleeuwse en feodale onzin.

Ik ben net als de Marokkaan Fouad Laroui voor een absolute vrijheid van meningsuiting...! Die Marokkaanse schrijver is mijn lichtend voorbeeld!

Snap dus niet dat jij wat in dat hysterisch feodaal gedoe ziet waar die feodale produktiewijze nu eenmaal verslaafd aan is?

Ga eens met je tijd mee. Veel succes dus met jouw Donner en het CDA...


Geplaatst door Orakel

Dus prevel en lispel es wat. Waar ligt de weg naar het land van melk en honing?

Lees het boek van Tariq Ramadan over moslims in Europa maar eens goed...! :duim:

Bekijk overigens Tegenlicht van gisteren Felix Rottenberg: NO TIME FOR LOSERS...!

Jouw tijd van het beschermde uitkeringswereldje is voorgoed voorbij...

NL zal het niet meer van middelmatigheid moet hebben maar op een innovatieve onderwijselite moeten mikken... Anders verdwijnen ook jouw mocro's onder het gras.

Net als in de economie van Marokko die enkel maar meer armoede oplevert... :fuckit:

jij waant je nog steeds wonend in een renteniersstaat van de zakkenvullende oliesheikhs... :tover:

Maar ook hun laatste uur heeft echter geslagen... :fplet:

Felix Rottenberg NO TIME FOR LOSERS:

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/26526818/



De Nederlandse economie staat er - met oog op de toekomst - weinig florissant bij. India, China, Brazilie, Oost-Europa, ze zijn goedkoper, ambitieuzer en inventief. Laag geschoolde arbeid verlaat rap ons land en hooggekwalificeerde kennis is allang niet meer een zaak van het westen alleen. Wat betekent dit voor de Nederlandse economie, voor de ondernemer, voor de verzorgingsstaat? Wat is in de globaliserende wereldeconomie verstandig Nederlands ondernemerschap?

Felix Rottenberg spreekt met drie ondernemers; Jaap Goudsmit (farmaceutisch concern Crucell), Carel Maasland (Ikea) en Louwrens Dijkstra (metaalbedrijf Hyva). De gesprekken vinden plaats in de onttakelde fabriekshal van Hyva; het van oorsprong Nederlandse bedrijf heeft sinds 1 december jl. de laatste productie overgezet naar haar Oost-Europese vestiging. Is deze lege hal ons voorland?
Vanuit uiteenlopende sectoren en met verschillende ervaringen, geven Goudsmit, Maasland en Dijkstra hun remedies voor de kwalen van nu. Rottenberg confronteert de ondernemers met de achterkant van hun denken: wat is de maatschappelijke prijs die betaald moet worden voor de aangedragen oplossingen?

Professor Jaap Goudsmit (54), wetenschappelijk directeur van Crucell, laat er geen onduidelijkheid over bestaan: er rest nog maar één mogelijkheid wil Nederland niet definitief wegzakken in het moeras der middelmatigheid. De weg van de meritocratie. Onderwijs, economische bedrijvigheid, alles moet in dienst gesteld worden van het streven naar topprestaties. Ruim baan voor de elite. En vanzelfsprekend moet de verzorgingsstaat op de helling: die heeft ons gemakzuchtig gemaakt, wat ten koste is gegaan van onze mentaliteit, onze ambitie, creativiteit en durf. Goudsmit accepteert in dit model afvallers, niet zeuren, er is geen alternatief: gaat Nederland door op de weg van middelmatigheid dan draait de samenleving zichzelf langzaam maar zeker de nek om.
Carel Maasland (37), is als directeur human resources verbonden aan Nederlandse tak van het wereldwijde fenomeen Ikea. De bedrijfsfilosofie van Ikea functioneert opmerkelijk genoeg met succes in allerlei samenlevingen. Een van de uitgangspunten: Ikea kan groeien als de medewerkers groeien, hun hele (werkend) leven. Geen beschutte werkplaats, maar groeitargets van 10 tot 15 %. Op maatregelen als versoepeling ontslagrecht, zoals door de andere twee ondernemers bepleit, zit Maasland niet te wachten. Integendeel, zekerheid, geborgenheid en corporate pride moeten de Ikea-medewerkers aanzetten tot durf en experimenteren. Maasland ziet weinig in de meritocratie van Goudsmit, die zal leiden tot een ongenadige tweedeling in de maatschappij.
Directeur Louwrens Dijkstra (50) van metaalbedrijf Hyva tot slot, heeft met lede ogen zijn laatste productie uit Nederland zien verdwijnen. Hij is somber over de ondernemersmogelijkheden in Nederland: te veel regels, te hoge lonen, te duur sociaal vangnet, te weinig ambitie, en te veel verwendheid. In het buitenland dienen zich daarentegen mogelijkheden genoeg aan. Hyva, in 1976 begonnen in Alphen aan de Rijn, heeft ondertussen 24 vestigingen in 18 landen met 900 werknemers en een omzet van 200 miljoen euro per jaar. Dijkstra ziet geen weg terug voor ondernemend Nederland, met als onvermijdelijk gevolg een teruggang in het Nederlandse welvaartsniveau.

In de halfduistere fabriekshal analyseert Felix Rottenberg de verschillende denkrichtingen tot op het bot, en probeert hij zicht te krijgen op de toekomst van ondernemend Nederland.



Orakel, naast het eerdere, ben ik erg benieuwd naar jouw antwoord op PvdA-Felix...??? :fpotver:

MidanTahrir
06-02-06, 13:40
Geplaatst door Me_Nightwish
Dus als ik het goed begrijp en de sharia wordt straks ingevoerd,
heb ik daar als niet-moslim niks mee te maken..
want die wet schrijft alleen voor hoe te zijn en te blijven?

Sjonge... een wetloos land voor het merendeel van de inwoners
(is dat niet de droom van allemaal hihi)

Wat een onzin ;) Kerk en staat gescheiden , zegt je dat iets? Dat kerk en staat tesamen totaal niet functioneert zie je in de geschiedenis en in sommige landen met andere religies op heden nog!

En zo incompleet als de Shariah is heeft elke staat die zich erop baseert nog aanvullende wetten. Om je volk in toom te houden zeg maar.

199724
06-02-06, 14:09
Hoe heeft de Sharia het beleid tegen spam geregeld? Ik word echt ziek van spam en de huidige wetgeving doet weinig. Mogen we straks spammers publiek stenigen?

Simcha
06-02-06, 15:46
waarschijlijk heb je gelegenheid om spammers met virtuele stenen te bekogelen......zucht.... soms wil je dat de hele wereld virtueel zou zijn. Af en toe een CTR ALT DEL en we gaan weer. Bij teveel problemen formatteren we gewoon de harde schijf.

OT er wordt gesproken over virtule postzegels dan wordt er gegarandeerd dat spam alsnog door de filter heen komt.

Virtuele groeten

sater
06-02-06, 18:37
Geplaatst door waterfiets
Vandaag houdt ene Mohammed B. een speech van 3 uur over ideologie; wellicht dat de sjaria wetgeving daarin ook aan de orde komt. Eens kijken hoe zich dat verhoudt tot het normen en waarden debat van Balkenende.

:mrt2: Bouyeri's labiele scheurkalendergebazel t.o.v. Balkenende's evenwichtige uitspraken.

Elsschot
07-02-06, 09:28
Geplaatst door BaTTaTaaa
kan er niks aan toe voegen is en waarheid als een KOE!! :gefeli:

boeh boeh

sater
07-02-06, 14:44
Geplaatst door Soldim
Zo te zien blijven we alleen on topic als het topic over sex gaat :zozo:

:schok: en dan vooral homoseks. Merkwaardige relihysterische opvatting dat liefde tussen gelijk geaarden zondig zou zijn.
Jahweh = God = Allah schiep immers de homoseksuele mens. Hoe kan Zijn schepping dan abject zijn?

Pim Smit
07-02-06, 15:08
God en de Mammon.
Een eeuwenoude strijd waarbij God (Jaweh, Vishnu, Allah, Boedha, enz.) het altijd hebben moeten afleggen.

Groet
Pim.

Simcha
07-02-06, 15:28
IN de sharia staat toch ook: dat de ene man de andere mag voortduwen, zonder handen (dit als gevolg van meerdere diefstallen)

Divine_70
07-02-06, 18:59
Geplaatst door Simcha
IN de sharia staat toch ook: dat de ene man de andere mag voortduwen, zonder handen (dit als gevolg van meerdere diefstallen)

Ja? Maar homofilie is dan weer wel verboden. :haha:

Wide-O
07-02-06, 19:17
Ging dit niet gewoon over gemeente-politiek ? :zegniets:

"Ach, er gaat er wel eens eentje de mist in, maar dat is theater" zei een beroemd christen-basher ooit ;)

Simcha
07-02-06, 20:48
Nou ja het is wel flauw, maar een beetje de stress dr'uit lijkt me wel handig. De wereld verkeerd in spanning., Ik merk het al aan mn kennisenkring. De standpunten top 1 is ben je voor of tegen moslims (of met name de negatieve aandacht die ze krijgen en deels ook aantrekken.) . Is hun gedrag in verhouding met de aanleiding. Kunnen we hier een poll doen . In de trant van :

Het zichtbare agessieve gedrag van een enorme hoeveelheid moslims staat in verhouding tot de initiele aanleiding, de cartoons.

eens [COLOR=blue]oneens

Orakel
07-02-06, 21:42
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Ahasverus, ik zou me niet blindstaren op die gulden graal van het maagdenvlies. De reparatie daarvan zit nog niet in het ziekenfonds, maar toch...

Dat macho-verhaal over het maagdenvlies, heb je daar nog niet doorheen geprikt?

Nope, nog steeds niet. Ontdaan van de last van de ascetiche vroomheid kan waarlijk niets mijn hart, en andere vitale organen, meer in beroering brengen dan de gedachte aan het doorprikken van het maagdenvlies, ookal ben ik mij ervan bewust dat mij in het trophoniushol achter dit vlies, het lachen wel eens kon vergaan.


Die troon op mijn site is van makelei uit Rabat en doet nog steeds dienst onder de beste families aldaar. http://www.ronhaleber.nl/women.html

http://members.lycos.nl/hegel/women_bestanden/image036.jpg

Zeg es Moriae, is er een oorzakelijk verband aanwezig tussen de emanciaptiedrift van zekere vrouwen en hun martiale en verweerde verschijning? En wat is dan de volgorde van die oorzakelijkheid?
Allejekels, alsof Tolkien weer aan een nieuw script is begonnen.


Ik heb allang geleden uit Rabat een econoom, - een leerling van communist Abdelaziz Belal - geëngageerd. Belal schreef over jouw feodaal Marokkaanse productiewijze waar jij maar niet los van kan komen...!

Die PvdA-mocro adviseert hier nu in de Gemeenteraad voor het arbeidsmarktbeleid. Schept ook mogelijkheden in de wijken voor allochtone ondernemers. Redelijk succesvol.

Hoop dat jij hetzelfde doet? :moeilijk:

Mijn indruk is dat Çoskun Çörüs bij het CDA niet veel klaarstoomt...

Meer dan wat gesputter tegen cartoons komt er daar niets uit. Tonca met zijn eenzijdig gezeur tegen cartoons, vind ik ook een achterlijke middeleeuwer...

Ikzelf zie helemaal niets in al de feodale gevoeligheden over religie... Ik vind het net als Fouad Laroui allemaal middeleeuwse en feodale onzin.

Ik ben net als de Marokkaan Fouad Laroui voor een absolute vrijheid van meningsuiting...! Die Marokkaanse schrijver is mijn lichtend voorbeeld!

Snap dus niet dat jij wat in dat hysterisch feodaal gedoe ziet waar die feodale produktiewijze nu eenmaal verslaafd aan is?

Ga eens met je tijd mee. Veel succes dus met jouw Donner en het CDA...

Euh... :moe: dude... luistert ff, de vraag was eigenlijk: hoe krijg je die gasten naar de stembus? Over de berg die niet naar Mohammed wou, hebben Wijd en ik al een banzaiboompje opgezet. Jij of Fouad nog wat zinnigs te melden?


Bekijk overigens Tegenlicht van gisteren Felix Rottenberg: NO TIME FOR LOSERS...!

Jouw tijd van het beschermde uitkeringswereldje is voorgoed voorbij...

NL zal het niet meer van middelmatigheid moet hebben maar op een innovatieve onderwijselite moeten mikken... Anders verdwijnen ook jouw mocro's onder het gras.

Net als in de economie van Marokko die enkel maar meer armoede oplevert... :fuckit:

jij waant je nog steeds wonend in een renteniersstaat van de zakkenvullende oliesheikhs... :tover:

Maar ook hun laatste uur heeft echter geslagen... :fplet:

Felix Rottenberg NO TIME FOR LOSERS:

Orakel, naast het eerdere, ben ik erg benieuwd naar jouw antwoord op PvdA-Felix...??? :fpotver:

:verward:

"Alleen door haar aanblik heeft de Zotheid de zorgen van haar toehoorders verjaagd".

Wide-O
07-02-06, 22:42
:boogjes:

sater
08-02-06, 09:16
Geplaatst door Wide-O
Ging dit niet gewoon over gemeente-politiek ? :zegniets:

"Ach, er gaat er wel eens eentje de mist in, maar dat is theater" zei een beroemd christen-basher ooit ;)

:boogie: Is kontkruipen dan géén politiek spel?

Ron Haleber
08-02-06, 10:18
Geplaatst door Orakel
Nope, nog steeds niet. Ontdaan van de last van de ascetiche vroomheid kan waarlijk niets mijn hart, en andere vitale organen, meer in beroering brengen dan de gedachte aan het doorprikken van het maagdenvlies, ookal ben ik mij ervan bewust dat mij in het trophoniushol achter dit vlies, het lachen wel eens kon vergaan.

Aha, op het eind toont u dat het met het al of niet verschijnen van het bloed, voor u om een serieuze zaak gaat...

Maar de medische noodzaak - al of niet - van deze folkloristische operatie ontgaat u blijkbaar nog steeds...?


Geplaatst door Orakel


http://members.lycos.nl/hegel/women_bestanden/image036.jpg

Zeg es Moriae, is er een oorzakelijk verband aanwezig tussen de emanciaptiedrift van zekere vrouwen en hun martiale en verweerde verschijning? En wat is dan de volgorde van die oorzakelijkheid?
Allejekels, alsof Tolkien weer aan een nieuw script is begonnen.

Verstokte agrariër, van deze foto kun je leren hoe je je als slachtoffer (bruidegom) maar het best kunt gedragen: :boer:


Op de achtergrond op je prinselijke troon gezeten veilig afstand nemen van het met bloed te bezegelen feest waar martiale vrouwen als altijd bij deze gelegenheden de eerste viool spelen...

De als altijd te duchten martiale oorlogsGodin Freya is zoals je weet alomtegenwoordig - niet enkel als verweerd gerimpelde moderator op Maroc.nl...

Pers je lippen dus stevig op elkaar om elke emotie te onderdrukken. Laat elke lach en hoop varen....! :loens:

Neem je taak dus maar bloedserieus anders zul je met de in trance rakende Eryniën, de wraakgodinnen te maken krijgen...!



Geplaatst door Orakel


:verward:

"Alleen door haar aanblik heeft de Zotheid de zorgen van haar toehoorders verjaagd".

Inderdaad, het voorstel van PvdA-Felix is van de zotte... :maf2:

Toch zullen we om hier te overleven, er iets mee moeten doen... :mad:

Felix wijst ons op de spagaat:

Of we passen ons aan... Of we worden met onze verzorgingsstaat economisch en dus ook sociaal weggevaagd van het wereldtoneel... :schrik:



Geplaatst door Orakel

Euh... :moe: dude... luistert ff, de vraag was eigenlijk: hoe krijg je die gasten naar de stembus? Over de berg die niet naar Mohammed wou, hebben Wijd en ik al een banzaiboompje opgezet. Jij of Fouad nog wat zinnigs te melden?

Fouad noch ik hebben het volk de eer gegund om ons op een lijst te zetten...

Wij kijken dus als literatoren met onze spottende cartoons, op veilige afstand cynisch toe naar uw carnavals-kermis...

Wij beiden weten allang dat het volk met haar religie ons als spotters niet welgezind is...

Onze tip: wind je er niet over op, leg je er maar bij neer. Laat het feodale volk met zijn woede links liggen en ga onvervaard je eigen weg! :ego:

freya
08-02-06, 11:44
Geplaatst door Simcha
IN de sharia staat toch ook: dat de ene man de andere mag voortduwen, zonder handen (dit als gevolg van meerdere diefstallen)

waar slaat dit op? en wat is je bron?

:moe:

Rourchid
08-02-06, 15:28
Soerat al-Djathija (45)

1 - [H[aa'] M[iem]
2 - De neerzending van het boek is gebeurd door God, de machtige, dewijze.
3 - In de hemelen en de aarde zijn zeer zeker tekenen voor gelovigen.
4 - Ook in jullie schepping en de dieren die Hij heeft verspreid zijn de tekenen die vast overtuigd zijn.
5 - En in het verschil van nacht en dag en in wat God als levensonderhoud uit de hemel heeeft laten neerdalen en waarmee Hij de aarde weer laat herleven nadat zij dood was en in het besturen van de winden zijn tekenen voor mensen die verstandig zijn.
6 - Dat zijn Gods tekenen. Wij lezen ze aan jou in waarheid voor.
7 - Wee elke zondige lasteraar,
8 - die Gods tekenen die Wij aan hem voorlezen hoort en dan in zijn hoogmoed volhardt alsof hij het niet gehoord had. Verkondig hem dus een pijnlijke bestraffing.
9 - En wanneer hij iets van Onze tekenen weet dan drijft hij er spot ermee.
10 - Achter hen is de hel en wat zij verworven hebben baat hun niets, noch wat zij zich in plaats van God als beschermers genomen hebben.
11 - Dit is een leidraad en voor hen die geen geloof hechten aan de tekenen van hun Heer is er een bestraffing en een pijnlijke plaag.
12 - God is het die de zee aan jullie dienstbaar maakt, opdatde schepen op zijn bevel varen en opdat jullie naar een gunst van Hem streven; misschien zullen jullie dank betuigen.
13 - En Hij heeft wat er in de hemelen en wat erop de aarde is aan jullie dienstbaar gemaakt.Het komt alles van Hem. Daarin zijn tekenen voor mensen die nadenken.
14 - Zeg aan hen die geloven dat zij hun die Gods dagen niet verwachten moeten vergeven, opdat Hij aan de mensen vergeldt voor wat zij begaan hebben.
15 - Als iemand deugdelijk handelt is het in zijn eigen voordeel, maar als iemand verkeerd doet is het in zijn eigen nadeel. Voorts zullen jullie tot Hem worden teruggebracht.
16 - Wij hebben aan de Israëlieten het boek, de oordeelskracht en het profeetschap gegeven. Wij hebben met goede dingen in hun levensonderhoud voorzien en Wij hebben hen boven de wereldbewoners verkozen.
17 - En Wij hebben hun duidelijke bewijzen van de ordening gegeven. Zij werden het er slechts uit onderlinge nijd over oneens nadat de kennis tot hen gekomen was. Jouw Heer zal op de opstandingsdag tussen hen oordelen over dat waarover zij het oneens waren.
18 - Daarna hebben Wij voor jou een sharia van de ordening bepaald. Volg die dus en volg niet de grillen van hen die geen kennis hebben.
19 - Zij zullen jou tegen God helemaal niet baten. De onrechtplegerszijn elkaars beschermers, maar God is de beschermer van de godvrezenden.
20 - Dit zijn de inzichtelijke bewijzen voor de mensen en een leidraad voor barmhartigheid voor mensen die vast overtuigd zijn.
21 - Of rekenen zij die misdaden begaan erop dat Wij hen in hun leven en hun sterven gelijk zullen behandelen als hen die geloven en deugdelijke daden doen? Slecht is het wat zij oordelen.
22 - God heeft de hemelen en aarde in waarheid geschapenen aan iedereen zal vergolden worden wat hij gedaan heeft en hun zal geen onrecht worden aangedaan.
23 - Heb je gezien naar hem die zijn grillen tot god maakt? God heeft hem bewust tot dwaling gebracht en zijn gehoor en zijn hart verzegeld en over zijn ogen is een sluier. Wie zou hem na God de weg kunnen wijzen? Zullen jullie je laten vermanen?
24 - Zij zeggen:«Er is alleen maar ons tegenwoordige leven; wij sterven en wij leven en alleen door de tijd worden wij omgebracht.» Zij hebben daarvan geen kennis. Zij hebben alleen maar vermoedens.
25 - En wanneer Onze duidelijke tekenen aan hen worden voorgelezen, dan is hun argument slechts dat zij zeggen:«Brengt onze vaderen, als jullie gelijk hebben.»
26 - Zeg:«God geeft jullie leven. Dan laat Hij jullie sterven en dan brengt Hij jullie bijeen voor de opstandingsdag waaraan geen twijfel is, maar de meeste mensen weten het niet.»
27 - God heeft de heerschappij over de hemelen en de aarde en op de dag dat het uur aanbreekt, op die dag zullen zij die zeggen dat het niet waar is verloren zijn.
28 - En dan zie jij iedere gemeenschap neergeknield. Iedere gemeenschap wordt tot haar boek geroepen:«Vandaag wordt aan jullie vergolden wat jullie gedaan hebben.
29 - Dit is Ons boek, het spreekt de waarheid over jullie uit. Wij hebben wat jullie deden genoteerd.»
30 - Wat hen betreft die geloven en deugdelijke daden doen, hen zal hun Heer in Zijn barmhartigheid laten binnengaan. Dat is de duidelijke triomf!
31 - Maar wat hen betreft die ongelovig zijn:«Waren Mijn tekenen niet aan jullie voorgelezen? Maar jullie waren hoogmoedige en misdadige mensen.»
32 - En wanneer gezegd werd:«Gods aanzegging is waar en het uur daaraan is geen twijfel», zeiden jullie:«Wij weten niet wat het uur is. Wij hebben alleen maar een vermoeden,maar wij zijn niet overtuigd.»
33 - De slechte daden die zij begaan hebben worden dan voor hen zichtbaar en zij worden voor datgene waarmee zij spot mee dreven ingesloten.
34 - En er wordt gezegd:«Vandaag vergeten Wij jullie zoals jullie deze dag van jullie vergeten hebben, jullie verblijfplaatsis in het vuur en jullie zullen geen helpers hebben.
35 - Dat is omdat jullie met de tekenen van God spot gedreven hebben en omdat het tegenwoordige leven jullie begoocheld heeft.» Vandaag zullen zij er dus niet uitgehaald worden, noch zullen zij een kans krijgen om het goed te maken.
36 - Maar lof zij God de Heer van alle hemelen, de Heer van de aarde en van de wereldbewoners.
37 - En Hij heeft de hoogste macht in de hemelen en op de aarde en Hij is de machtige en de wijze.

Allahoe alim (Allah weet het het best)

Rourchid
08-02-06, 15:32
Geplaatst door Simcha
IN de sharia staat toch ook: dat de ene man de andere mag voortduwen, zonder handen (dit als gevolg van meerdere diefstallen)

Geplaatst door freya
waar slaat dit op? en wat is je bron?

:moe:
Bovendien: in de Koran staat 'een sharia' en niet 'de sharia'.