PDA

Bekijk Volledige Versie : Geert Wilders moedigt deense cartoons aan



shafiq
02-02-06, 13:09
Geert wilders heeft op zijn website de omstreden deense cartoons geplaast. Dit alweer onder de mom van 'vrijheid van menings uiting"
Dit gaat wel heel erg ver!
De deense regering heeft excuses aangeboden aan de moslim -wereld
Wat doet de nederlandse regering?
Voor mijn part bocotten de moslim-landen ook de producten van nederland.

David
02-02-06, 13:15
Geplaatst door shafiq
Geert wilders heeft op zijn website de omstreden deense cartoons geplaast. Dit alweer onder de mom van 'vrijheid van menings uiting"
Dit gaat wel heel erg ver!
De deense regering heeft excuses aangeboden aan de moslim -wereld
Wat doet de nederlandse regering?
Voor mijn part bocotten de moslim-landen ook de producten van nederland.


Wat ik niet begrijp is dat een heel land moet worden geboycot vanwege de handelingen van een paar individuen. De Deense regering kan een krant niet verbieden om die cartoons te plaatsen, en een Deense kaasfabrikant al helemaal niet. 'De Nederlanders' kunnen Geert Wilders ook moeilijk gaan verbieden Deense cartoons op z'n site te zetten.

Victory
02-02-06, 13:22
The editor of a French newspaper that printed a cartoon featuring the Prophet Muhammad on its front page has been sacked for offending Muslims.


1 ontslagen, now the rest :)

de OIC (50+) gaat praten over een boycot.. :)

IbnRushd
02-02-06, 13:27
In veel landen is godslastering verboden. De landen die zoiets onder het mom van vrijheid van meningsuiting, zogenaamde 'persvrijheid' of andere dergelijke vermommingen godslastering toestaan, hebben uiteraard de boycot aan hun zelf te danken. Wie weet bij de volgende verkiezingen.....?

IbnRushd
02-02-06, 13:35
Geplaatst door klaaskop
:moe:


De cartoon is een spotprent, maar wél een prent die bedoeld is om tot nadenken te brengen, en om een ander gezichtspunt te laten zien, waarbij de spot bedoeld is om de extremiteit aan de kaak te stellen.

Vanuit een niet-moslim perspectief kan ik het e.e.a. wel begrijpen. Maar moet dit per se met het figuur Mohammed? Vanwaar dat idee dat de hele moslimgemeenschap eraan moeten lijden?


Geplaatst door klaaskop

De enige cartoon waar ik weet van heb, is die van Mohammed met een bom in plaats van een tulband.
Ik heb het hier al eerder gezegd: daarmee wordt niet de profeet, noch het geloof bespot, maar de belachelijke situatie dat het geloof wordt gegijzeld door een paar godsdienstwaanzienigen, die het zo uitleggen dat zij geweld mogen toepassen en naar willekeur mogen moorden "uit naam van Allah". (En wellicht óók de kritiek geuit dat een overgrote meerderheid, die beter weet, dat laat gebeuren.

Daarmee wordt wel degelijk - hoe onschuldig zijn intentie ook was - de Profeet mee beledigd. Hij zou ten eerste zijn kundigheid moeten vergroten betreffende het plaatsen van figuren als Mohammed.

Er zijn tal geleerden die het terrorisme hebben afgekeurd en hun afschuw via de media, kranten en weet ik niet wat hebben laten merken. Dat de westerse media daar niet van geilt, is begrijpelijk.


Geplaatst door klaaskop

Nuanceren, inlevingsgevoel in het standpunt van de ander, besef dat de eigen mening niet zaligmakend is.
Dat zijn persoonlijke eigenschappen die enerzijds gekweekt worden door, anderzijds onmisbaar zijn voor die vrijheid van meningsuiting.
Moet ik nu concluderen dat die "inwoners van moslimlanden" die eigenschappen ontberen ?

Inlevingsgevoel? Ik durf te wedden dat de meeste niet-moslims het niet eens beseffen/voelen hoe beledigend die spotprentjes zijn.

Mark
02-02-06, 13:36
EU-kantoor omsingeld vanwege spotprenten
Gepost door Rob (R@b) - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 2 februari 2006 @ 14:28
Jethro, NS-hater en FOKwa hadden ons via de nieuws-submit te melden:

In Gaza-stad hebben enkele tientallen bewapende radicale Palestijnen het kantoor van de Europese Unie (EU) omsingeld. Ze eisen sluiting van het EU-kantoor. Reden zijn de al veelgenoemde Deense spotprenten over de profeet Mohammed, die inmiddels in verschillende Europese kranten zijn afgedrukt.

De mannen behoren tot de Islamitische Jihad en een gewapende tak van de Fatah-beweging. De omsingelaars eisen boevendien binnen 48 uur een excuus voor de cartoons.

Eerder vandaag lieten het Palestijns Verzetscomité en de Al Aqsa Martelaren Brigades weten aanslagen te zullen plegen op buitenlanders die afkomstig zijn uit landen waar de spotprenten van Mohammed zijn afgedrukt. Dat zijn tot nu onder meer landen als Denemarken, Noorwegen, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Nederland. Expliciet werden overigens Noorwegen, Denemarken en Frankrijk gewaarschuwd. Deze landen behoren bovendien hun consulaten en andere kantoren in de Palestijnse gebieden te sluiten. Noorwegen vindt de dreiging zo serieus, dat het zijn consulaat reeds gesloten heeft.

Jordanië
In Jordanie zijn de spotprenten inmiddels ook in een blad afgedrukt. Dat gebeurde in het weekblad Al-Shihan. ''Moslims in de wereld, wees redelijk'', staat er bij de afbeeldingen van onder andere de profeet met een bom in zijn tulband. ''Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden of een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?''

De hoofdredacteur van het blad zegt de cartoons te hebben gepubliceerd zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen volgens hem nu tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien.

Victory
02-02-06, 13:37
de europeanen hebben maar 1 geloof, en het ontkennen daarvan is verboden... drie keer raden wat het is... :haha:

Mark
02-02-06, 13:37
gewoon het hele westen boycotten, immers rijst is best leker en chineze telefoons lekker goedkoop.

IbnRushd
02-02-06, 13:40
Geplaatst door klaaskop
Ook dan moet het héél bont gemaakt worden, wil het tot een veroordeling komen.
Er zijn midden jaren '60 , '70 processen over geweest. Resultaat: geen veroordeling.
(Naam van de schrijver schiet me nu niet te binnen).
Dus het argument dat lijkt op: "jouw god wel,mijn god niet" gaat niet op.

Zelf persoonlijk vind ik dat er geen enkele godsdienst/religie aan spotprentjes moeten lijden. Het is gewoon triest, zoeken naar ruzie, kloof vergroten etc. Alleen vanwege de vrijheid van meninguiting? Wie wint ermee?

reason
02-02-06, 14:10
Geplaatst door shafiq
Geert wilders heeft op zijn website de omstreden deense cartoons geplaast. Dit alweer onder de mom van 'vrijheid van menings uiting"
Dit gaat wel heel erg ver!
De deense regering heeft excuses aangeboden aan de moslim -wereld
Wat doet de nederlandse regering?
Voor mijn part bocotten de moslim-landen ook de producten van nederland.

De Deense regering heeft NIET haar excuses aangeboden voor de spotprenten.
Terecht heeft ze gezegd dat een land niet verantwoordelijk is voor de daden van individuen, die gebruik maken van hun recht op vrije meningsuiting.
De hoofdredacteur van die krant schijnt inmiddels wel excuses te hebben betuigd.

observer
02-02-06, 14:12
Geplaatst door shafiq
Geert wilders heeft op zijn website de omstreden deense cartoons geplaast. Dit alweer onder de mom van 'vrijheid van menings uiting"
Dit gaat wel heel erg ver!
De deense regering heeft excuses aangeboden aan de moslim -wereld
Wat doet de nederlandse regering?
Voor mijn part bocotten de moslim-landen ook de producten van nederland. de deense regering heeft geen verontschuldigingen aangeboden, de krant wel en niet zozeel om de cartoon maar om de ophef

in jouw beleving mogen nederlanders dan wel reageren door moslims te ontslaan en hun bezittingen te verkopen, immers zijn zijn medeverantwoordelijk

shafiq
02-02-06, 15:01
De deense minister heeft overegins wel zijn spijt betuigtd.. wel even goed de nieuws volgen..mensen!

Je kunt wel gaan zeggen dat het 'maar'een cartoon is en nogeens van alles erom heen gaan redeneren? om wille je eigen voordeel

maar de feit blijft:

- je weet dat de moslim- wereld er fel veroordeelt heeft , en dat het volk hevig van zich heeft laten horen in die landen ( beelden op tv spraken voor zich zelf)

- Je weet dat de er mensen ( ja mensen, geen dieren) gekwest er door zijn. Je krent hun gevoelens.

1 dag na het berichtgeving....
haal je dan het lef vandaan , om deze omstreden prenten als nog op je eigen politieke site te zetten! Wilders pepert het nog keer in.
En zelfs de nederlandse regering hoor je hier niet over.

Waar blijft het RESPECT ??????? Respect voor de andere geloof?
Waar is de grens om alles te mogen zeggen, onder de mom van "vrijheid van meningsuiting'.

Stel dat een duitser een cartoon maakt van een jood met een Gasfles om zijn nek..
Dat zou ook een zijn vrijheid van menings uiting zijn, maar hoeveel joden krijg je op je nek?

Kortom Beste nederlanders..
en dit is mijn mening:
Hitler zou trots op jullie zijn. want wat jullie vandaag de dag hebben gemaakt van europa.. DIT is wat hij ook wilde.

EEN RIJK! en alleen voor.... EIGEN VOLK!

================================

Don't Deny Reality, Be a man to addmitt

================================

Oh ja.. ik ben geen moslim en ik ben geen nederlander..(een blanke dus).

reason
02-02-06, 15:40
Geplaatst door shafiq

Oh ja.. ik ben geen moslim en ik ben geen nederlander..(een blanke dus).

Je kletst wel uit je nek. :gniffel:

reason
02-02-06, 15:47
Weet jij wat triest is shafiq?

Om onschuldige spotprentjes op één lijn te stellen met de meest grove tekeningen die jij kunt bedenken.

Hitler zou trots op JOU zijn, mannetje. Jij staat voor de dingen waar de nazi’s voor stonden.

Alleen respect voor je zelf eisen, woedend reageren op alles wat maar ruikt naar kritiek, ook al die helemaal zo gek niet (zie ook topic over die Arabische Jordaanse krant die de cartoons heeft geplaatst), grappen willen maken over massamoord zonder enige andere context dan de massamoord zelf.

helly2002
02-02-06, 17:47
Geplaatst door shafiq
De deense minister heeft overegins wel zijn spijt betuigtd.. wel even goed de nieuws volgen..mensen!

Je kunt wel gaan zeggen dat het 'maar'een cartoon is en nogeens van alles erom heen gaan redeneren? om wille je eigen voordeel

maar de feit blijft:

- je weet dat de moslim- wereld er fel veroordeelt heeft , en dat het volk hevig van zich heeft laten horen in die landen ( beelden op tv spraken voor zich zelf)

- Je weet dat de er mensen ( ja mensen, geen dieren) gekwest er door zijn. Je krent hun gevoelens.

1 dag na het berichtgeving....
haal je dan het lef vandaan , om deze omstreden prenten als nog op je eigen politieke site te zetten! Wilders pepert het nog keer in.
En zelfs de nederlandse regering hoor je hier niet over.

Waar blijft het RESPECT ??????? Respect voor de andere geloof?
Waar is de grens om alles te mogen zeggen, onder de mom van "vrijheid van meningsuiting'.

Stel dat een duitser een cartoon maakt van een jood met een Gasfles om zijn nek..
Dat zou ook een zijn vrijheid van menings uiting zijn, maar hoeveel joden krijg je op je nek?

Kortom Beste nederlanders..
en dit is mijn mening:
Hitler zou trots op jullie zijn. want wat jullie vandaag de dag hebben gemaakt van europa.. DIT is wat hij ook wilde.

EEN RIJK! en alleen voor.... EIGEN VOLK!

================================

Don't Deny Reality, Be a man to addmitt

================================

Oh ja.. ik ben geen moslim en ik ben geen nederlander..(een blanke dus).




juist goed van wilders net als die franse krant die ze ook allemaal heeft geplaatst de denen en excuses aanbieden beetje zwak ik ben katholiek en in de jaren 60 is er ook gespot met god genoeg zelfs al dat gedoe over 12 plaatjes kom op zeg ,er zullen idd bestwel wat mensen gekwetst of gekrenkt door zijn maar alsje daarnaar moet kijken mag niks meer .

ps kan er ook is iets geplaatst worden waar adolf niet in staat want dat is kul soms alser een plaatje komt van god die zichzelf opblaast zou ik me daar als katholiek echt niet zo druk om maken het is toch 2005 en uiteindelijk is het mischien wel dezelfde waar iedereen in geloofd want niemand weet dat zeker he

observer
02-02-06, 18:26
- je weet dat de moslim- wereld er fel veroordeelt heeft , en dat het volk hevig van zich heeft laten horen in die landen ( beelden op tv spraken voor zich zelf) 99,999% weet niet eens waar ze het over hebben, zoals gewoonlijk is men gaan gillen zonder te zien waarover het gaat

Joesoef
02-02-06, 19:27
Best jammer dat Iran die raketten nog niet klaar heeft staan.

jochie
02-02-06, 21:35
Wilders heeft het recht om spotprenten op zijn site te plaatsen. Of het goede spotprenten zijn of slechte is niet aan de orde.

Moslimlanden hebben het recht andere landen te boycoten. Daar is niemand persoonlijk door beschadigd (letterlijk)!!

Als echter Wilders of anderen fysiek bedreigd worden omdat ze een spotprent hebben geplaatst, is dat verre van toelaatbaar!

helly2002
03-02-06, 01:34
Geplaatst door Joesoef
Best jammer dat Iran die raketten nog niet klaar heeft staan.



en zelfs dan moeten de mensen niet zwichten en hun excuses aanbieden om niks dat sommige mensen snel op hun tenen getrapt zijn tjah helemaal grappig zijn die gasten op het journaal die zeiden dater binnen 40 uur excuses moet komen van de regering or else hopelijk neemt niemand die gastjes serieeus want alsze op dit soort mensen ingaan wordt het de omgekeerde wereld en datzal hopelijk never gebeuren verder is het gewoon grappig zon ophef over niks ,respectloos kunje ze vinden maartjah das over iemand zijn vlag lopen ook .

Poesjkin
03-02-06, 18:21
Geplaatst door shafiq
Geert wilders heeft op zijn website de omstreden deense cartoons geplaast. Dit alweer onder de mom van 'vrijheid van menings uiting"
Dit gaat wel heel erg ver!
De deense regering heeft excuses aangeboden aan de moslim -wereld
Wat doet de nederlandse regering?
Voor mijn part bocotten de moslim-landen ook de producten van nederland.

Maar als er in, bijvoorbeeld, Marokko spotprenten verschijnen die de apostel Paulus of de heilige Franciscus belachelijk maken, moet ik dan ook Marokkaanse producten en Marokkanen gaan boycotten?

observer
03-02-06, 20:42
Geplaatst door Joesoef
Best jammer dat Iran die raketten nog niet klaar heeft staan. en dan afvuren op nederland dan ga jij ook mee