PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik ween om mijn land



TonH
02-02-06, 18:48
gouden woorden
Gerrit Komrij
‘Voorbereiding op een examen is geen reden voor heroverweging’ Rita Verdonk
Soms is de verleiding groot in het geheel niet meer aan mevrouw Verdonk te denken.
‘t Schepsel heeft zich buiten de gemeenschap van de tweebenige wezens zonder veren, mensen genaamd, geplaatst en verdient alleen nog een ijzig schouderophalen. Nu en dan wordt nog om haar nagegniffeld, zoals laatst toen ze het spreken van vreemde talen in het openbaar wilde weren. (Moeten Wilders en Verhagen nu ook het land uit?)
‘t Is ook wel verreweg het beste zo’n stupiditeit met een grapje af te doen, of te beschouwen als het opgooien van een balletje — voor zover een olifant een balletje kan opgooien — maar als we in een bui van toegevendheid haar plan serieus als een
mentaliteitsverschijnsel opvatten, dan komt het erop neer dat zij onze oudste en eerbiedwaardigste waarden en normen vermorzelt. Sinds eeuwen heerst in Nederland een Babylonische spraakverwarring, havens en handelshuizen zijn linguïstische volières en bijenkorven, er heeft zelfs een kabinet bestaan dat het Nederlands op universiteiten wilde afschaffen.
Wilders en Verhagen mogen van mij zeggen wat ze willen, al begrijp ik er geen woord van.
Nét als je niet meer aan mevrouw Verdonk wilt denken zorgt mevrouw Verdonk er voor dat je aan haar blijft denken.
Mevrouw Verdonk zit met haar slagtanden vast in het lichaam van haar slachtoffers en kan zich zelf niet meer losrukken.
Je zou haar een handje willen helpen, want haar gebrul dringt door merg en been.
Over asielzoekers en vluchtelingen spreek ik. Over de kinderen van asielzoekers en vluchtelingen.
Ze worden in hokken gestopt en bij nacht en nevel van hun bed gelicht. Uit de klas verwijderd. Een dag of tien geleden werd in Winterswijk een achttienjarig meisje, Taida Pasic, enkele maanden voor haar examen door een brigadier van school gehaald en naar de gevangenis afgevoerd, in afwachting van haar uitzetting.
Ze was een briljante leerlinge, haar ouders waren al terug naar Kosovo, en ze wilde haar school graag afmaken. Daar kwamen mevrouws regeltjes tussen en die duldden geen seconde uitstel van executie.
De regeltjes luidden dat niet aangetoond kon worden dat elders in de wereld geen vwo-opleidingen bestonden en evenmin dat de voltooiing van haar studie een positief effect zou hebben op de arbeidsmarkt in Kosovo.
Letterlijk.
Het gebeurde in mijn eigen geboortedorp.
Ze tonen daar niet zo snel hun emoties, ik weet het, maar nu is iedereen, van leerling tot leraar, in rep en roer. Het gebeurde op mijn eigen school. Ik zie het lokaal voor me waarin Taida Pasic over haar werk gebogen zat, de laatste loodjes van haar opleiding, ik zie de brigadier in de deuropening verschijnen en ik ween om mijn land. Verbijsterde Winterswijkers, ik had het niet voor mogelijk gehouden.
Zulke overvallen schijnen in het hele land te gebeuren. Je verstand staat er bij stil. Dat van mevrouw Verdonk en het geteisem dat ze denkt te behagen natuurlijk niet. Wat je niet hebt kan ook niet stilstaan.

NRC, 2 februari ’06

Orakel
02-02-06, 19:45
Geplaatst door TonH
gouden woorden

Een dag of tien geleden werd in Winterswijk een achttienjarig meisje, Taida Pasic, enkele maanden voor haar examen door een brigadier van school gehaald en naar de gevangenis afgevoerd, in afwachting van haar uitzetting.
Ze was een briljante leerlinge, haar ouders waren al terug naar Kosovo, en ze wilde haar school graag afmaken. Daar kwamen mevrouws regeltjes tussen en die duldden geen seconde uitstel van executie.
De regeltjes luidden dat niet aangetoond kon worden dat elders in de wereld geen vwo-opleidingen bestonden en evenmin dat de voltooiing van haar studie een positief effect zou hebben op de arbeidsmarkt in Kosovo.
Letterlijk.

NRC, 2 februari ’06

http://www.bincweb.nl/taida/

nard
02-02-06, 20:21
Góúden woorden???

:huil2: :duizelig:

~Panthera~
02-02-06, 20:33
Geplaatst door Orakel
http://www.bincweb.nl/taida/


:duim: Getekend.

Soldim
02-02-06, 20:37
Geplaatst door ~Panthera~
:duim: Getekend.

Me too! (Hoewel ik San Diego maar niet heb opgegeven als woonplaats ;) ).

Ik vraag me af of het helpt, maar minder kan het er in ieder geval niet van worden.

Joesoef
02-02-06, 21:10
Geplaatst door TonH
gouden woorden
Over asielzoekers en vluchtelingen spreek ik. Over de kinderen van asielzoekers en vluchtelingen.
Ze worden in hokken gestopt en bij nacht en nevel van hun bed gelicht. Uit de klas verwijderd. Een dag of tien geleden werd in Winterswijk een achttienjarig meisje, Taida Pasic, enkele maanden voor haar examen door een brigadier van school gehaald en naar de gevangenis afgevoerd, in afwachting van haar uitzetting.



Sieg heil freulein Verdonk. Wij doen gewoon ons werk, regels zijn regels, bevel is bevel. Nederland slaapt u zacht.

jochie
02-02-06, 22:47
In Nederland is er een scheiding der machten: Trias Politica.

Het houdt in dat de macht, over drie gescheiden machten verdeeld moet worden:

* De wetgevende macht, het Parlement (In Nederland, de regering en de Staten-Generaal tezamen).
* De uitvoerende macht, de Regering (waartoe Rita behoord)
* De rechterlijke macht

De machten hebben ieder hun eigen bevoegdheden en hebben ieder hun eigen zelfstandigheid.

De uitvoerende macht is verantwoording schuldig aan de wetgevende macht, de wetgevende macht is vervolgens verantwoording verschuldigd aan de burgers.

De rechterlijke macht controleert vervolgens de uitvoering van wetten en regelgeving. De rechterlijke macht kan worden gecontroleerd doordat er sprake is van openbaarheid van uitspraken.

Met andere woorden, niet Rita, maar de rechterlijke macht heeft bepaald dat het meisje dient te vertrekken. De rechterlijke macht dient niet door Rita en de hare te worden gecontroleerd maar door het Parlement.
Rita staat hier buitenspel.

Soldim
02-02-06, 22:50
Geplaatst door jochie
In Nederland is er een scheiding der machten: Trias Politica.

Het houdt in dat de macht, over drie gescheiden machten verdeeld moet worden:

* De wetgevende macht, het Parlement (In Nederland, de regering en de Staten-Generaal tezamen).
* De uitvoerende macht, de Regering (waartoe Rita behoord)
* De rechterlijke macht

De machten hebben ieder hun eigen bevoegdheden en hebben ieder hun eigen zelfstandigheid.

De uitvoerende macht is verantwoording schuldig aan de wetgevende macht, de wetgevende macht is vervolgens verantwoording verschuldigd aan de burgers.

De rechterlijke macht controleert vervolgens de uitvoering van wetten en regelgeving. De rechterlijke macht kan worden gecontroleerd doordat er sprake is van openbaarheid van uitspraken.

Met andere woorden, niet Rita, maar de rechterlijke macht heeft bepaald dat het meisje dient te vertrekken. De rechterlijke macht dient niet door Rita en de hare te worden gecontroleerd maar door het Parlement.
Rita staat hier buitenspel.

Dat is dom gezwets, het is hier de uitvoerende macht die heeft beslist dat vreemdelingen het land uittrappen belangrijker is als het doen van een VWO examen. Aan die beslissing is zowel de rechtelijke als de controlerende macht niet van pas gekomen. De INS, en dus de verantwoordelijke minister, Verdonk, is volledig verantwoordelijk voor die beslissing.

jochie
02-02-06, 22:56
Geplaatst door Soldim
Dat is dom gezwets, het is hier de uitvoerende macht die heeft beslist dat vreemdelingen het land uittrappen belangrijker is als het doen van een VWO examen. Aan die beslissing is zowel de rechtelijke als de controlerende macht niet van pas gekomen. De INS, en dus de verantwoordelijke minister, Verdonk, is volledig verantwoordelijk voor die beslissing.

ik reageer hier maar niet inhoudelijk op.... dom gezets ? tja.... je begrijpt er waarschijnlijk zelf geen zak van! Ik kan het je waarschijnlijk niet kwalijk nemen dat je de term uitgeprocedeerd niet snapt.....

Soldim
02-02-06, 23:01
Geplaatst door jochie
ik reageer hier maar niet inhoudelijk op.... dom gezets ? tja.... je begrijpt er waarschijnlijk zelf geen zak van! Ik kan het je waarschijnlijk niet kwalijk nemen dat je de term uitgeprocedeerd niet snapt.....

Ik snap die term donders goed. Uitgeprocedeerd betekend dat een persoon is overgeleverd aan de nukken van Rita 'Wannsee' Verdonk. Nergens in de wet staat geschreven dat iemand dan onmiddelijk uitgezet moet worden. Als iemand duidelijk heeft aangegeven vrijwillig terug te gaan na het afleggen van haar examen, en de INS, en dus verantwoordelijk minister Verdonk, overgaat tot arrestatie en actieve uitzetting, is dat volledig op het conto van Verdonk te schrijven.

jochie
02-02-06, 23:06
Geplaatst door Soldim
Ik snap die term donders goed. Uitgeprocedeerd betekend dat een persoon is overgeleverd aan de nukken van Rita 'Wannsee' Verdonk. Nergens in de wet staat geschreven dat iemand dan onmiddelijk uitgezet moet worden. Als iemand duidelijk heeft aangegeven vrijwillig terug te gaan na het afleggen van haar examen, en de INS, en dus verantwoordelijk minister Verdonk, overgaat tot arrestatie en actieve uitzetting, is dat volledig op het conto van Verdonk te schrijven.

Ze heeft geen machtiging voor voorlopig verblijf !!

Soldim
02-02-06, 23:09
Geplaatst door jochie
Ze heeft geen machtiging voor voorlopig verblijf !!

Die kan deINS/Verdonk afgeven zonder tussenkomst van welke rechter ook.

~Panthera~
02-02-06, 23:15
Op de site van minister Verdonk staat haar toespraak voor de Raad van Europa te Straatsburg over het Nederlandse asiel- en terugkeerbeleid d.d. 26 januari 2006.

een aantal passages:

"....Alleen wanneer uitgeprocedeerde asielzoekers overduidelijk niet meewerken aan vrijwillige terugkeer, gaat de regering over tot gedwongen terugkeer. Zij worden dan ondergebracht in een vertrekcentrum. Hun persoonlijke begeleiding wordt hier voortgezet en geïntensiveerd. Inzet blijft vrijwillige terugkeer. Niettemin kan gedwongen terugkeer uiteindelijk het resultaat zijn........

.....Voordat tot gedwongen vertrek wordt overgegaan, krijgen alle asielzoekers een redelijke vertrekperiode (2x8 weken). Voor en tijdens deze periode wordt vrijwillige terugkeer actief aangemoedigd.

Het in hechtenis nemen van uitgeprocedeerde asielzoekers is een laatste middel dat alleen dient om de openbare orde te handhaven (subsidiariteit en proportionaliteit)....."


Nou, dat was dan dus ook blah, blah, dieblahblah.
Ze meende er duidelijk geen ruk van. :moe:

Joesoef
02-02-06, 23:16
Geplaatst door jochie
Ze heeft geen machtiging voor voorlopig verblijf !!

Ik heb er eens met een hoofdrechercheur van de vreemdelingendienst over gesproken. Normaal gesproken maakt men zich absoluut niet druk over mensen met verlopen papieren/ verblijfsverguningen oid, alleen de echte boefjes hebben hun zorgen. De IND daarintegen wel, echter de uitzettingen hebben veelal een politiek/ beleidsmatig tintje. Signaalfunctie etc.
Dus zo een uitzetting vlak voor een eindexamen is een waarschuwing van denk maar niet dat we je wegsturen met een opleiding die in land van herkomst nuttig kan zijn.

TonH
03-02-06, 16:13
Telegraaf, vr 3 feb 2006, 12:50
Taïda mag hier voorlopig naar school
AMSTERDAM - De 18-jarige scholiere Taïda Pasic mag voorlopig in Nederland blijven. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vrijdag bepaald in een kort geding dat het uit Kosovo afkomstige meisje had aangespannen tegen minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).


Eerder was Taïda uit haar klas in scholengemeenschap De Driemark in Winterswijk gehaald en naar een uitzetcentrum overgebracht.

De rechtbank in Groningen gelastte woensdag dat ze de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid mocht afwachten. Ze had toen al bijna twee weken doorgebracht in het uitzetcentrum in Rotterdam.

Taïda had nu in kort geding geëist haar uitzetting te verbieden totdat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) een definitief besluit neemt op het bezwaar dat de scholiere had ingediend tegen de beslissing om haar geen reguliere verblijfsvergunning voor bepaalde tijd te geven.

„De rechtbank is van oordeel dat de beslissing van de minister om het meisje niet toe te staan haar vwo af te maken niet zorgvuldig is genomen, omdat op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd”, zo staat in een samenvatting van de uitspraak.

De verblijfsvergunning voor bepaalde tijd heeft Taïda nodig om haar vwo-opleiding in Nederland te kunnen afronden. Taïda doet dit schooljaar eindexamen. Haar medeleerlingen hadden een brandbrief naar Verdonk gestuurd en lieten zich tijdens een estafetteactie opsluiten in een kooi op de Markt in Winterswijk.

De IND moet het meisje nu eerst horen voordat de dienst een onherroepelijk besluit in haar zaak neemt. Hoe lang dat gaat duren, kon een woordvoerder van de IND nog niet aangeven.

~Panthera~
03-02-06, 16:40
Geplaatst door TonH
Telegraaf, vr 3 feb 2006, 12:50
Taïda mag hier voorlopig naar school



:lole: Mooi !!

En Verdonk een vette: :fuckit2: :hihi:

Juliette
03-02-06, 16:41
Geplaatst door ~Panthera~
:lole: Mooi !!

En Verdonk een vette: :fuckit2: :hihi:

Getekend. Maar blijkbaar te laat. :hihi:

Mooi zo. :duim:

~Panthera~
03-02-06, 16:43
Geplaatst door Juliette
Getekend. Maar blijkbaar te laat. :hihi:

Mooi zo. :duim:



Wel opletten he ? :fplet: :hihi:

TonH
04-02-06, 01:58
Geplaatst door ~Panthera~
:lole: Mooi !!

En Verdonk een vette: :fuckit2: :hihi:

Op de radio hoorde ik dat het Verdonk zelf is die de uiteindelijke beslissing zal nemen...

Soldim
04-02-06, 02:04
Geplaatst door TonH
Op de radio hoorde ik dat het Verdonk zelf is die de uiteindelijke beslissing zal nemen...

Dat is dan zwaar klote voor dat meisje :duivel:

~Panthera~
04-02-06, 02:08
Geplaatst door Soldim
Dat is dan zwaar klote voor dat meisje :duivel:

Precies. schwehr kleuten. :duivel:

sjaen
04-02-06, 02:17
Geplaatst door Orakel
http://www.bincweb.nl/taida/


Thankx :duim:

~Panthera~
04-02-06, 02:21
Toch hebben er maar even 42091 mensen de petitie getekend ! :lole:

:duim: