PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims waarschuwen Denen voor lot Van Gogh



Elsschot
03-02-06, 08:34
Moslims waarschuwen Denen voor lot Van Gogh



Een Britse groep moslims heeft de Denen gewaarschuwd dat ze hetzelfde lot als Theo van Gogh staat te wachten. De radicale islamieten beriepen zich op de Koran, waarin zou staan dat iedereen moet worden gedood die een profeet beledigt.

Een woordvoerder van de extremistische beweging Al Ghurabaa, dat Londen als thuisbasis heeft, waarschuwde de Denen het dreigement van de moslims serieus te nemen. Dat zei hij in de Deense krant Politiken. Al Gharubaa heeft aangekondigd vandaag voor de Deense ambassade in de Britse hoofdstad te gaan demonstreren.


Moslims zijn boos vanwege Deense cartoons
Woede
Ook in andere landen hebben moslims hun woede geuit over de Deense spotprenten. In de Indonesische hoofdstad Jakarta drongen vanmorgen tientallen radicale moslims de Deense ambassade binnen. Vervolgens trok de groep door naar het gebouw van de krant Rakyat Merdeka, die een van de gewraakte cartoons enige tijd op zijn website had.

Bofko
03-02-06, 09:19
Waarschuwing ? Dit is gewoon een bedreiging.

Bij een groter wordende groep Indonesiers krijg je onderhand de indruk dat ze zich extra willen bewijzen als zijnde goede moslims. De beste moslim is dan degene die de meeste ongelovigen doodt dan wel het hardste dreigt.
Voelen ze zich tweederangs soms ?

En dat in een land dat in het algemeen vrij gematigd is.

Divine_70
03-02-06, 09:25
Geplaatst door Elsschot
Moslims waarschuwen Denen voor lot Van Gogh



Een Britse groep moslims heeft de Denen gewaarschuwd dat ze hetzelfde lot als Theo van Gogh staat te wachten. De radicale islamieten beriepen zich op de Koran, waarin zou staan dat iedereen moet worden gedood die een profeet beledigt.



Tja, ook een oplossing om de overbevolking te verkleinen.
Er zullen er niet veel meer in leven blijven dan. :vierkant:

amOer
03-02-06, 09:58
Geplaatst door Bofko
Waarschuwing ? Dit is gewoon een bedreiging.

Bij een groter wordende groep Indonesiers krijg je onderhand de indruk dat ze zich extra willen bewijzen als zijnde goede moslims. De beste moslim is dan degene die de meeste ongelovigen doodt dan wel het hardste dreigt.
Voelen ze zich tweederangs soms ?

En dat in een land dat in het algemeen vrij gematigd is.

wat een onzin :jammer:

Stopnaald
03-02-06, 10:14
Geplaatst door Bofko
Waarschuwing ? Dit is gewoon een bedreiging.

Bij een groter wordende groep Indonesiers krijg je onderhand de indruk dat ze zich extra willen bewijzen als zijnde goede moslims. De beste moslim is dan degene die de meeste ongelovigen doodt dan wel het hardste dreigt.
Voelen ze zich tweederangs soms ?

En dat in een land dat in het algemeen vrij gematigd is.


Vreemd genoeg zijn de moslims in dat land in toenemende mate aan het radicaliseren...... maar de toenemende invloed van maffe wahabitische SA-imams hebben daar natuurlijk absoluut niets mee te maken!

Mill
03-02-06, 10:28
Ik ben blij dat de moslims in de Derde Wereld zo graag willen dat wij ook in de hemel komen. Soms heb je gewoon een duwtje nodig.

sjaen
03-02-06, 10:29
Deense imam maakte toernee in Midden-Oosten
Imam Aboe Laban, voorzitter van Islamisk Trossamfund (Islamitische Geloofsgemeenschap) maakte eind vorig jaar met een moslimdelegatie uit Denemarken een rondreis langs een aantal landen in het middenoosten om steun te zoeken bij hun strijd tegen de tekeningen. De delegatie had niet alleen de twaalf spotprenten uit de krant bij zich, maar ook drie ’vervalsingen’. Amateuristische tekeningen van onder meer Mohammed met een varkensneus en Mohammed als pedofiel. Leden van moslimorganisaties hadden deze tekeningen in hun brievenbus gevonden. Volgens een woordvoerder van Islamisk Trossamfund werden deze tekeningen op de rondreis meegenomen om te tonen hoe hatelijk de stemming is tegen moslims in Denemarken.

De imam spreekt echter met twee tongen. Dinsdag sprak Aboe Laban zich tegen de Deense pers uit tégen de boycot van Deense producten. Maar dezelfde dag tijdens een interview op de Arabische zender Al-Jazeera verklaarde hij de boycot te steunen.

De voorzitter van de Franse moslimraad CFCM, de als liberaal bekend staande imam Dalil Boubakeur, noemde de cartoons een uiting van ’pure islamofobie’.



Waarom nu?, Wat zit hier werkelijk achter?

Bofko
03-02-06, 10:32
Geplaatst door amOer
wat een onzin :jammer:

Pas geleden een documentaire gezien over een madrassa op midden-java. Het verbeten fanatisme , de humorloosheid en het ´vechten tegen de ongelovigen´ daar werd je niet vrolijk van.

Tomas
03-02-06, 10:39
Maar ook wel weer sympathiek om te waarschuwen.

Tomas
03-02-06, 10:42
Geplaatst door sjaen
Deense imam maakte toernee in Midden-Oosten
Imam Aboe Laban, voorzitter van Islamisk Trossamfund (Islamitische Geloofsgemeenschap) maakte eind vorig jaar met een moslimdelegatie uit Denemarken een rondreis langs een aantal landen in het middenoosten om steun te zoeken bij hun strijd tegen de tekeningen. De delegatie had niet alleen de twaalf spotprenten uit de krant bij zich, maar ook drie ’vervalsingen’. Amateuristische tekeningen van onder meer Mohammed met een varkensneus en Mohammed als pedofiel. Leden van moslimorganisaties hadden deze tekeningen in hun brievenbus gevonden. Volgens een woordvoerder van Islamisk Trossamfund werden deze tekeningen op de rondreis meegenomen om te tonen hoe hatelijk de stemming is tegen moslims in Denemarken.

De imam spreekt echter met twee tongen. Dinsdag sprak Aboe Laban zich tegen de Deense pers uit tégen de boycot van Deense producten. Maar dezelfde dag tijdens een interview op de Arabische zender Al-Jazeera verklaarde hij de boycot te steunen.

De voorzitter van de Franse moslimraad CFCM, de als liberaal bekend staande imam Dalil Boubakeur, noemde de cartoons een uiting van ’pure islamofobie’.



Waarom nu?, Wat zit hier werkelijk achter?

Deze tournee was (volgens de radio gisteren) de aanstichting van de commotie. Gezien de tijdsduur tussen en publiceren in de deense kranten en de 'rellen' kan dat best kloppen. En waar ze die drie extra tekeningen vandaan hebben wordt gezwegen. Waarschijnlijk zelf gemaakt denk ik dan.

Mill
03-02-06, 10:52
Geplaatst door Tomas
Deze tournee was (volgens de radio gisteren) de aanstichting van de commotie. Gezien de tijdsduur tussen en publiceren in de deense kranten en de 'rellen' kan dat best kloppen. En waar ze die drie extra tekeningen vandaan hebben wordt gezwegen. Waarschijnlijk zelf gemaakt denk ik dan.

De opgeruide en opgezweepte commotie is een variant van opium voor het volk. Vergeten ze dat ze niks te vreten en een boevenoverheid hebben.

sjaen
03-02-06, 10:56
Geplaatst door Tomas
Deze tournee was (volgens de radio gisteren) de aanstichting van de commotie. Gezien de tijdsduur tussen en publiceren in de deense kranten en de 'rellen' kan dat best kloppen. En waar ze die drie extra tekeningen vandaan hebben wordt gezwegen. Waarschijnlijk zelf gemaakt denk ik dan.


Ik denk dat het met de uitgave van dit boek te maken heeft;

The entire controversy started when Danish author Kåre Bluitgen complained that he could not find an artist brave enought to illustrate his upcoming book about Mohammed. The newspaper Jyllands-Posten issued a call for submissions from any artists willing to take up the challenge. In the ensuing brouhaha, the original book was almost forgotten; it has now been released, and does feature page after page of Mohammed depictions. This site features scans of several of the pages. This image above, taken from the book (titled Koranen og profeten Muhammeds liv, or The Koran and the life of the prophet Mohammed in English), apparently shows Mohammed with his child-bride Aisha. This Danish blog also has some information about the release of the book.

Mark
03-02-06, 11:30
Geplaatst door Mill
De opgeruide en opgezweepte commotie is een variant van opium voor het volk. Vergeten ze dat ze niks te vreten en een boevenoverheid hebben.

Ik maak me nooit zo druk over honger, armoede en onderdrukking in die landen, immers hen wacht een eeuwigheid in paradijs.... in feite hebben zij het een stuk beter dan wij die eeuwig zullen branden in de hel.

Tomas
03-02-06, 11:32
Geplaatst door sjaen
Ik denk dat het met de uitgave van dit boek te maken heeft;

The entire controversy started when Danish author Kåre Bluitgen complained that he could not find an artist brave enought to illustrate his upcoming book about Mohammed. The newspaper Jyllands-Posten issued a call for submissions from any artists willing to take up the challenge. In the ensuing brouhaha, the original book was almost forgotten; it has now been released, and does feature page after page of Mohammed depictions. This site features scans of several of the pages. This image above, taken from the book (titled Koranen og profeten Muhammeds liv, or The Koran and the life of the prophet Mohammed in English), apparently shows Mohammed with his child-bride Aisha. This Danish blog also has some information about the release of the book.

Ja, die cartoons. Maar de commotie is pas ontstaan toen die deense imam's op tournee gingen door een aantal islamitische landen met onder hun armen een aantal cartoons. Met dus drie extra gepeperde zelfgemaakte. Ik ga er van uit dat deze toelichting verder niet tersprake is gekomen in hun tournee langs diverse arabische (objectieve) media stations.

Divine_70
03-02-06, 12:06
Geplaatst door Mark
immers hen wacht een eeuwigheid in paradijs....

Nou, dat betwijfel ik ten zeerste.
Zoals je in die cartoon hebt gezien, de maagden zijn op. :hihi:

sjaen
03-02-06, 12:08
Geplaatst door Tomas
Ja, die cartoons. Maar de commotie is pas ontstaan toen die deense imam's op tournee gingen door een aantal islamitische landen met onder hun armen een aantal cartoons. Met dus drie extra gepeperde zelfgemaakte. Ik ga er van uit dat deze toelichting verder niet tersprake is gekomen in hun tournee langs diverse arabische (objectieve) media stations.

Het barst van de afbeeldingen van Mohamet al eeuwen, waarom nu en waarom specifiek achter de Denen aan? Dante, Rodin, Dali, 'Southpark' etc. etc.

Tomas
03-02-06, 12:20
Geplaatst door sjaen
Het barst van de afbeeldingen van Mohamet al eeuwen, waarom nu en waarom specifiek achter de Denen aan? Dante, Rodin, Dali, 'Southpark' etc. etc.

Nou, ik zal het nog 1 keer proberen:

Omdat, een aantal DEENSE imam's onlangs op het idee kwamen om met die deense cartoons en drie zelfgemaakte (vooral die) langs diverse arabische televisie stations te gaan.

Daarom zijn er dus NU op dit moment rellen tegen DENEN vanwege spotprenten.

Omdat die korte lontjes moslims er anders nooit iets van geweten hadden.

Cherry Bo
03-02-06, 12:38
Geplaatst door Tomas


en drie zelfgemaakte


Huh?

Is dat nog ergens terug te lezen?

Tomas
03-02-06, 12:49
Geplaatst door Cherry Bo
Huh?

Is dat nog ergens terug te lezen?

Ik heb het van de radio, maar ik zie hier dat freya het al schriftelijk heeft gevonden:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2596798#post2596798

sjaen
03-02-06, 12:51
Geplaatst door Tomas
Nou, ik zal het nog 1 keer proberen:

Omdat, een aantal DEENSE imam's onlangs op het idee kwamen om met die deense cartoons en drie zelfgemaakte (vooral die) langs diverse arabische televisie stations te gaan.

Daarom zijn er dus NU op dit moment rellen tegen DENEN vanwege spotprenten.

Omdat die korte lontjes moslims er anders nooit iets van geweten hadden.

Ik kan niet geloven dat er nog nooit vóór deze affaire een afbeelding of spotprent van Mohamet in Denemarken vertoond is!

Tomas
03-02-06, 12:51
Geplaatst door sjaen
Ik kan niet geloven dat er nog nooit vóór deze affaire een afbeelding of spotprent van Mohamet in Denemarken vertoond is!

Waarom probeer je dat dan?

sjaen
03-02-06, 12:54
Geplaatst door Tomas
Waarom probeer je dat dan?

Kosjer

Cherry Bo
03-02-06, 14:41
Geplaatst door Tomas
Ik heb het van de radio, maar ik zie hier dat freya het al schriftelijk heeft gevonden:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2596798#post2596798

Dank je wel.

Ik open er een topicje over.

Heel apart nieuws, dit.

mark61
03-02-06, 14:57
Geplaatst door Tomas
Ik heb het van de radio, maar ik zie hier dat freya het al schriftelijk heeft gevonden:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2596798#post2596798

Hierboven lees ik dat die lui ze in hun brievenbus gevonden hebben, ws. van een soort stormfronttypes. Dat lijkt me wel aannemelijk. Dat ze ze zelf gaan maken lijkt me uitgesloten. Maar dat ze ze op één hoop gooien met die cartoons uit de krant is natuurlijk onacceptabel.

Tomas
03-02-06, 15:01
Geplaatst door mark61
Hierboven lees ik dat die lui ze in hun brievenbus gevonden hebben, ws. van een soort stormfronttypes. Dat lijkt me wel aannemelijk. Dat ze ze zelf gaan maken lijkt me uitgesloten. Maar dat ze ze op één hoop gooien met die cartoons uit de krant is natuurlijk onacceptabel.

Het gaat mij ook om het feit dat ze op een hoop gegooid worden. Maar buiten dat lijkt mij niks onmogelijk. Dat ze het in hun brievenbus hebben gevonden hoort wat mij betreft eerder in de categorie 'ietwat ongeloofwaardig'.

mark61
03-02-06, 15:05
Geplaatst door Tomas
Het gaat mij ook om het feit dat ze op een hoop gegooid worden. Maar buiten dat lijkt mij niks onmogelijk. Dat ze het in hun brievenbus hebben gevonden hoort wat mij betreft eerder in de categorie 'ietwat ongeloofwaardig'.

Waarom? Dat is in NL ook al tig keer gebeurd.

Het lijkt mij zeer, zeer onwaarschijnlijk dat moslims zelf de profeet met een varkenskop gaan afbeelden om een punt te maken. Dan gaat dat met doel en middelen wel erg ver.

Ik denk niet dat je een moslim gaat vinden die daartoe bereid is, zelfs niet voor de 'goede zaak'. Maar das mijn persoonlijke inschatting. As usual.

Tomas
03-02-06, 15:09
Geplaatst door mark61
Waarom? Dat is in NL ook al tig keer gebeurd.


Oh? Verspreid door brievenbussen?



Het lijkt mij zeer, zeer onwaarschijnlijk dat moslims zelf de profeet met een varkenskop gaan afbeelden om een punt te maken. Dan gaat dat met doel en middelen wel erg ver.

Ik denk niet dat je een moslim gaat vinden die daartoe bereid is, zelfs niet voor de 'goede zaak'. Maar das mijn persoonlijke inschatting. As usual.

Mij zou het niet verbazen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemands keel koelbloedig doorsnijden makkelijker zou zijn dan een tekeningetje maken.

mark61
03-02-06, 15:12
Geplaatst door Tomas
Oh? Verspreid door brievenbussen?

Ja. Ik heb geen bronnen :lachu: maar dat weet ik zeker. Enfin, niet specifiek van varkenskop op profeet (hoe dat er dan ook uit moet zien), maar wel van varkenskop naast / in moskee en smerige 'cartoons' in brievenbussen.


Mij zou het niet verbazen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemands keel koelbloedig doorsnijden makkelijker zou zijn dan een tekeningetje maken.

Jij bent ook geen moslim. De ontkende Profeetverering leidt tot een veel groter taboe dan 'gij zult niet doden'.

IbnRushd
03-02-06, 15:13
Geplaatst door Tomas

Mij zou het niet verbazen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemands keel koelbloedig doorsnijden makkelijker zou zijn dan een tekeningetje maken.

Pfff, volgens mij begrijp je Mark61 niet. Een keel doorsnijden komt vanwege het dogma die zoiets legaliseert. Maar een cartoon maken waar geen islamitisch dogma het toestaat, is allesbehalve een vergelijking.

Tomas
03-02-06, 15:15
Geplaatst door mark61
De ontkende Profeetverering leidt tot een veel groter taboe dan 'gij zult niet doden'.

Zou best kunnen. Da's inderdaad een heel opvallend ontekenningsverschijnsel of oe je zoiets ook noemt.

Cherry Bo
03-02-06, 15:16
Geplaatst door IbnRushd
Pfff, volgens mij begrijp je Mark61 niet. Een keel doorsnijden komt vanwege het dogma die zoiets legaliseert. Maar een cartoon maken waar geen islamitisch dogma het toestaat, is allesbehalve een vergelijking.

Ergo, een spotprent is 'erger' dan een keel doorsnijden.

Tomas
03-02-06, 15:19
Geplaatst door Cherry Bo
Ergo, een spotprent is 'erger' dan een keel doorsnijden.

Ja, dat begrijp ik ook. Eigenlijk is het meer: Spotten is erger dan moorden, bedreigen of doodwensen. Althans als je dat laatste doet omdat je 'eer' is aangetast. Nou is het vervelende dat in nl juist onder vrijheid van meningsuiting bijna alles mag behalve bedreigen of aansporen tot geweld. Dus daar zit het ongemak wat betreft 'Vrijheid van meningsuiting' dus ook in.

Wortel
03-02-06, 15:21
Hoe kwamen al die heetgebakerde vlagverbranders trouwens zo plotseling aan een Noorse én een Deense vlag. Als mij acuut ergens de gal van overloopt over een situatie in een land in het Nabije Oosten, dan zou ik toch even hard moeten zoeken in mijn linnenkast.

Tomas
03-02-06, 15:23
Geplaatst door Wortel
Hoe kwamen al die heetgebakerde vlagverbranders trouwens zo plotseling aan een Noorse én een Deense vlag. Als mij acuut ergens de gal van overloopt over een situatie in een land in het Nabije Oosten, dan zou ik toch even hard moeten zoeken in mijn linnenkast.

Dunno. Ik heb wel eens gelezen of gezien dat een nederlands bedrijf goede zaken doet in het verkopen van vlaggen in het mo. Zal ook niet.

Cherry Bo
03-02-06, 16:51

Divine_70
03-02-06, 19:17
Geplaatst door Eye_of_Ra
Wat een gedoe allemaal. Als God en de Profeet daadwerkelijk beledigd zouden zijn is het toch een koud kunstje om met een allesverzengende blikstestraal de ongelovigen te te treffen?

Maar nee, ipv daarvan wordt er een boot vol gelovigen op de Rode Zee naar de kelder gejaagd. Ik ga er niet uit dat een Goddelijk wezen mis schiet dus het zal wel zo bedoeld zijn.

moeilijk, moeilijk, moeilijk.....

Wat ik al zei in andere topic, maak jezelf niet nog belachelijker.

Poesjkin
03-02-06, 19:42
Geplaatst door Eye_of_Ra
Wat een gedoe allemaal. Als God en de Profeet daadwerkelijk beledigd zouden zijn is het toch een koud kunstje om met een allesverzengende blikstestraal de ongelovigen te te treffen?

Maar nee, ipv daarvan wordt er een boot vol gelovigen op de Rode Zee naar de kelder gejaagd. Ik ga er niet uit dat een Goddelijk wezen mis schiet dus het zal wel zo bedoeld zijn.

moeilijk, moeilijk, moeilijk.....

Drie postings en drie strafpunten. Een bedenkelijke score.

Divine_70
03-02-06, 19:45
Geplaatst door Poesjkin
Drie postings en drie strafpunten. Een bedenkelijke score.

Ah, dat verklaart zijn verdwijning. :hihi:

Onbek_01
03-02-06, 19:56
Domme denen dachten dat VS en Engeland achter hen zouden staan.
Ze hebben een grote fout gemaakt.
Straf: Deense producten boycotten.
Nog meer straf
Wat dacht je van aanslagen op deense troepen in irak.

Divine_70
03-02-06, 19:58
Geplaatst door Onbek_01
Domme denen dachten dat VS en Engeland achter hen zouden staan.
Ze hebben een grote fout gemaakt.
Straf: Deense producten boycotten.
Nog meer straf
Wat dacht je van aanslagen op deense troepen in irak.

My God, how low can you go. :rolleyes:

Onbek_01
03-02-06, 20:07
Geplaatst door Divine_70
My God, how low can you go. :rolleyes:


hoezo?
wat is er mis met het boycotten van deense producten?

Divine_70
03-02-06, 20:13
Geplaatst door Onbek_01
hoezo?
wat is er mis met het boycotten van deense producten?

Deze discussie is al een paar dagen aan de gang en zal nog ff doorgaan ook.
Persoonlijk vind ik al de reacties die het heeft losgemaakt zwaar overtrokken, maar goed, dat is ieder voor zich.
Jij gaat dan ook nog eens een stap verder met je opmerking: Wat dacht je van aanslagen op deense troepen in irak.

Dat is toch ziek man.

Onbek_01
03-02-06, 20:19
Geplaatst door Divine_70
Deze discussie is al een paar dagen aan de gang en zal nog ff doorgaan ook.
Persoonlijk vind ik al de reacties die het heeft losgemaakt zwaar overtrokken, maar goed, dat is ieder voor zich.
Jij gaat dan ook nog eens een stap verder met je opmerking: Wat dacht je van aanslagen op deense troepen in irak.

Dat is toch ziek man.


Het is toch duidelijk dat irakezestrijders en Al-Qaidastrijders aanslagen zullen plegen op de deense troepen wegens de spotprenten.
Wat ik persoonlijk ga doen is:
1-geen deense producten kopen
2-Op God vertrouwen,geduldig zijn

Divine_70
03-02-06, 20:22
Geplaatst door Onbek_01
Het is toch duidelijk dat irakezestrijders en Al-Qaidastrijders aanslagen zullen plegen op de deense troepen wegens de spotprenten.


En daar ben jij het dan mee eens?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Vertrouw niet al teveel op God, ik denk dat ie het allemaal niet meer zo in de hand heeft.

Onbek_01
03-02-06, 20:26
Geplaatst door Divine_70
En daar ben jij het dan mee eens?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Vertrouw niet al teveel op God, ik denk dat ie het allemaal niet meer zo in de hand heeft.

Dit is slechts beproeving als je dat maar wist.

Divine_70
03-02-06, 20:27
Geplaatst door Onbek_01
Dit is slechts beproeving als je dat maar wist.

Dit is geen antwoord op mijn vraag.

Onbek_01
03-02-06, 20:27
Als aanslagen gepleegd worden op deense troepen dan kan ik er niks aan doen.
Het is oorlog.
Ze zijn niet naar irak gegaan om te ontspannen.

Divine_70
03-02-06, 20:28
Geplaatst door Onbek_01
Als aanslagen gepleegd worden tegen deense troepen dan kan ik er niks aan doen.
Het is oorlog.
Ze zijn niet naar irak gegaan om te ontspannen.

Het is oorlog ??
Kom nou, is het dat waard???
Een paar stomme tekeningen.

Onbek_01
03-02-06, 20:43
Geplaatst door Divine_70
Het is oorlog ??
Kom nou, is het dat waard???
Een paar stomme tekeningen.

Voor jou zijn het een paar stomme tekeningen.
Die 'stomme tekeningen'heeft ons moslims diep gekwetst . :tranen:
De Insurgents in irak hebben nieuwe vijand er bij.
Nu richten ze zich op de de deense troepen.

Divine_70
03-02-06, 20:47
Geplaatst door Onbek_01
Voor jou zijn het een paar stomme tekeningen.
Die 'stomme tekeningen'heeft ons moslims diep gekwetst . :tranen:
De Insurgents in irak hebben nieuwe vijand er bij.
Nu richten ze zich op de de deense troepen.

Ow please !!
Waarom trek je het je zo aan ?
Ben je niet helemaal zeker dat je het zelf goed doet?
Ja, ik vind het stomme tekeningen en ja, ik schoot in de lach, maar dat gebeurt me wel vaker als ik dat soort dingen zie, ook als het Jezus betreft of welke heilige dan ook.
Als je zeker bent van je eigen geloof kijk je hier aan voorbij.

Tomas
03-02-06, 20:48
Geplaatst door Onbek_01
Voor jou zijn het een paar stomme tekeningen.
Die 'stomme tekeningen'heeft ons moslims diep gekwetst . :tranen:
De Insurgents in irak hebben nieuwe vijand er bij.
Nu richten ze zich op de de deense troepen.

Kan jij ook uitleggen welke cartoon jou hoe gekwetst heeft?

Onbek_01
03-02-06, 20:53
De tekening van de profeet met een tulband in de vorm van een bom.

De leerstellingen van de islam als reactie op belediging

Nu wij enkele moslims aantreffen, die persoonlijk hebben verklaard c.q. medegedeeld dat deze berichten authentiek zijn als wel dat deze hun geloofsgeboden illustreren, is het belangrijk om volledig en diepgaand de volgende vraag te onderzoeken: Wat zijn de leerstellingen van de Heilige Koran en de Heilige Profeet Mohammed over hoe moslims zouden moeten reageren op verbale belediging tegen hun geloof. Er is in de tekst van de Heilige Koran en het praktische voorbeeld van de Heilige Profeet zelf, ondubbelzinnig een duidelijke richtlijn voor. Weet, dat we hier alleen te maken hebben met de kwestie, hoe volgelingen volgens de islam moeten reageren op hun gevoelens vanwege belediging, geweld en pijn wanneer pijnlijke woorden tegen hun geliefde religie en religieuze figuren worden gebruikt. Op iedere kritiek op hun geloof, uitgedrukt in vulgaire taal of niet, moet er onder alle omstandigheden, door middel van woorden een antwoord zijn.

We kunnen onze discussie voor laten gaan met de volgende woorden van de Heilige Profeet Mohammed:

"De moslim die zich onder de mensen begeeft en geduldig hun pijnlijke woorden verdraagt, is beter dan iemand die zich niet onder de mensen begeeft en die geen geduld toont voor hun belediging". (Misjkaat, Boek: Ethica, hoofdstuk Zachtaardigheid, fatsoen en goed gedrag).

Wat een nobel en prachtig stuk richtlijn, die zo toepasselijk is op de moderne wereld waarin mensen met een verschillend geloof met elkaar moeten leven en heel nauw met elkaar in contact komen!


--------------------------------------------------------------------------------

Leerstellingen van de Heilige Koran

Als algemeen punt moet eerst worden opgemerkt, dat de Heilige Koran zelf de beschuldigen tegen en de beledigingen jegens de Heilige Profeet door zijn tegenstanders, vermeldt (b.v. dat hij gek was, of dat hij zijn openbaring heeft verzonnen). De Koran geeft ook een antwoord op deze beschuldigingen, maar er staat nergens dat de Koran van de moslims verlangt, om wat voor soort straf dan ook op de beschuldigers te leggen. De Koran geeft daarom zelf, voortdurend aandacht aan deze beschuldigingen en de antwoorden daarop, blijkbaar vooruitlopend op het feit, dat dergelijke beschuldigen in latere tijden door critici zouden worden gemaakt. Als zo'n belediging of kritiek het geloof van een moslim zou schaden, en zou vereisen dat deze door geweld tot zwijgen moet worden gebracht, waarom zou de Koran zelf veel daarvan citeren uit de monden van zijn tegenstanders?

De Heilige Koran zegt tegen moslims:

1. "Gij zult zeker veel ergerlijk gepraat horen van degenen aan wie het Boek vóór u is gegeven en van degenen die polytheïsten zijn. En indien gij geduldig zijt en u (voor het kwaad) hoedt, waarlijk, dit is een van de zaken tot (welke) besloten (behoort te worden)." (3:185)

2. "Vele van de volgelingen van het Boek wensen u, nadat gij gelovig zijt geworden, weer tot ongelovigen te maken ... maar wees genadig en vergeef". (2:109)

In verband met deze verzen, staat in de Hadies-verzameling van Bochari:

"De boodschapper van God en zijn Metgezellen, zijn gewend de polytheïsten en de volgelingen van voorgaande boeken te vergeven, zoals God hun dat heeft bevolen, en zij zijn gewend geduld te tonen na het aanhoren van pijnlijke woorden." – Boek: Uitleg van de Koran, hoofdstuk 16 onder Soera 3.

Wat de Heilige Profeet betreft, God zegt in de Koran:

1. Verdraag geduldig wat zij zeggen." (20:130 en 50:39)

2. Gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet, en sla geen acht op hun aanstotelijk gepraat." (33:48)

In alle bovenstaande verzen, wordt moslims geleerd hun gevoelens van pijn en boosheid geduldig te verdragen en de beschuldiging te negeren.

Een ander vers dat hier een beetje over gaat is als volgt:

"En indien gij hen tot de leiding nodigt, horen zij niet; en gij ziet hen naar u kijken, toch zien zij niet. Houdt u aan vergiffenis en beveel het goede en wend u af van de onwetenden". (7:198 -199)

Dit betekent dat, wanneer wij met mensen moeten omgaan die onvoorwaardelijk vooringenomen en onwetend zijn, en bijgevolg niet in staat zijn om de leiding te begrijpen, wij ons niet moeten overgeven aan boosheid, geweld en kwaadheid jegens hen. We moeten hen met vergiffenis behandelen, onze plicht doen door onszelf eenvoudige goedheid op te leggen en ons dan van hen afwenden, door de zaak in handen van Allah over te laten.


--------------------------------------------------------------------------------

Zich terugtrekken uit een gezelschap

Moslims wordt verteld:

"Wanneer gij in Gods mededelingen niet geloofd en daarmede gespot hoort worden, zit niet met hen tot zij enig ander gesprek beginnen". (4:140, zie ook 6:68)

Deze verzen hebben betrekking op een situatie, waarin de religie wordt bespot en belachelijk gemaakt (dit, als onderscheid van te worden bekritiseerd). Van een moslim wordt geëist niet meer te doen dan zich uit zo'n gezelschap terug te trekken, en zelfs dit slechts voor zolang het bespotten voortduurt, en zich daarna weer bij hetzelfde gezelschap te voegen. Iedere kritiek die de belediging ondersteunt moet, natuurlijk, worden beantwoord. Maar de reactie op iedere directe belediging, beschimping of bespotting, is dat men zich uit het gezelschap terugtrekt.

Enkele incidenten uit het leven van de Heilige Profeet.

1. Een man, genaamd Sohail ibn Amar, was verbaal begaafd en hij maakte van zijn talent gebruik om redevoeringen tegen de Heilige Profeet te houden. Hij werd bij de slag van Badr door de moslims gevangen genomen en aan de Heilige Profeet voorgeleid. Een moslim stelde voor, een paar tanden van Sohail kapot te slaan zodat hij niet meer goed kon praten. De Heilige Profeet antwoordde: "Als ik iets van zijn ledematen zou misvormen, dan zal God als vergelding de mijne misvormen.

2. Een keer, toen de Heilige Profeet wat rijkdom onder zijn volgelingen verdeelde, beschuldigde iemand hem in het gezicht van oneerlijkheid en zei tegen hem: "Vrees God, o Mohammed". Nadat de man was weggegaan, ontstond de volgende conversatie tussen Khalid ibn Walid en de Heilige Profeet, zoals in Bochari vermeld staat:

Khalid: "Zal ik zijn nek breken?"

De Heilige Profeet: "Nee, misschien is hij iemand die bidt".

Khalid: "Er zijn veel mensen die bidden, maar wat zij zeggen zit niet in hun harten".

De Heilige Profeet: "God heeft mij niet bevolen de borsten van mensen te openen om te zien wat er in hun harten zit".

(Boek: Maghazi, hoofdstuk 63).

Hier beledigt een man de Heilige Profeet in zijn gezicht, en een moslim vraagt toestemming om de man te doden. De Heilige Profeet sluit de mogelijkheid niet uit dat er iets goeds zit in de boosdoener, maar Khalid wijst erop dat de gebeden van de man alleen maar voor de show zijn. De Heilige Profeet maakt dan duidelijk dat wij de motieven of de oprechtheid van mensen niet kunnen weten, maar moeten accepteren dat wat zij doen, in goed vertrouwen gebeurt.

3. Wanneer sommige joden moslims begroeten, zouden zij de begroeting as-salamo alaikoem verdraaien en as-samo alaikoem zeggen, hetgeen betekent 'dood zij met jou'. Toen zij zich een keer op deze manier tot de Heilige Profeet wendden, antwoordde zijn vrouw 'Aisha vinnig met dezelfde woorden. De Heilige Profeet keurde deze reactie af en zei dat God niet van groffe woorden houdt.

4. Een keer verspreidden vier mannen het bericht waarin zij Aisha, de vrouw van de Heilige Profeet, van immoreel gedrag beschuldigden. Uiteindelijk bleek hun beschuldiging niet waar te zijn, omdat zij niet in staat waren die met enige getuigenis te bevestigen. Een van de vier, Mistah, kreeg gewoonlijk financiële steun van Hazrat Aboe Bakr, de vader van 'Aisha. Na dit incident zwoer Hazrat Aboe Bakr nooit meer Mistah te helpen. Naar aanleiding hiervan werd het volgende vers aan de Heilige Profeet geopenbaard:

"En laten degenen van u, die goedertierenheid en overvloed bezitten, niet zweren de naaste verwanten en de armen en degenen die op Gods weg zijn gevlucht, niet te geven. Laten zij vergeven en zich afwenden. Wenst gij niet dat God u vergeeft? (24:22)

Toen hij dit hoorde, zei Hazrat Aboe Bakr: "Inderdaad, natuurlijk wil ik dat God mij vergeeft". Hij hervatte daarop zijn financiële steun aan Mistah, zoals hierboven vermeld. (Bochari, Boek: Getuigenis, hoofdstuk 15).

Merk op, dat deze beschuldiging niet tegen zomaar een gewone moslimse vrouw werd geuit, maar tegen de vrouw van de Heilige Profeet. Daarom raakte dit de heilige huishouding in het centrum van de religie van de islam, die een model van zuiverheid voor alle moslims diende te zijn. In verband hiermee getuigt de vergiffenis, zoals bovengenoemd vers laat inzien, van absolute grootmoed en ruimhartigheid.

Als moslims vandaag de dag deze leerstellingen van de islam hadden gevolgd en gepropageerd, dan zouden zij van alle redelijk denkende mensen in de wereld, respect en bewondering verdienen voor hun geloof, hun Heilige Stichter en zichzelf

Divine_70
03-02-06, 20:57
:rolleyes:

En nu JOU reactie?

Tomas
03-02-06, 20:59
Geplaatst door Onbek_01
De tekening van de profeet met een tulband in de vorm van een bom.


Die brengt jou zo over de rooie? En waarom dan? Was de commotie ook zo groot toen ayaan mohammed een tiran noemde gerekend naar onze huidige maatstaven? Volgens mij kwam die 'oproer' toen niet veel verder dan de nederlandse grens.

Spoetnik
03-02-06, 21:28
Geplaatst door sjaen
Waarom nu?, Wat zit hier werkelijk achter?

Een georganiseerde campagne van de elite in de wereld om chaos te creeeren.

Bar
03-02-06, 21:38
Geplaatst door Spoetnik
Een georganiseerde campagne van de elite in de wereld om chaos te creeeren.

Bravo, zo ken ik je weer.

Spoetnik
03-02-06, 21:47
Geplaatst door Bar
Bravo, zo ken ik je weer.

En het werkt! Het plebs heeft geen idee wat hen te wachten staat.

Divine_70
03-02-06, 21:48
Geplaatst door Spoetnik
En het werkt! Het plebs heeft geen idee wat hen te wachten staat.

Dat niet alleen, ik heb zelfs geen idee waar jullie het over hebben.

Bar
03-02-06, 21:55
Geplaatst door Divine_70
Dat niet alleen, ik heb zelfs geen idee waar jullie het over hebben.

Had je maar geen plebs moeten worden.

Divine_70
03-02-06, 22:00
Geplaatst door Bar
Had je maar geen plebs moeten worden.

Ah......... oke, leg me dan eens wat ik ben ?
Want ik weet niet wat een plebs is. :)

helly2002
04-02-06, 03:10
is dat die groep die ook nederland heeft gewaarschuwd vandaag ?.al dat gedoe over 12 plaatjes van wie niemand weet of hij bestaat of hoe hij eruitziet die plaatjes zijn nogeens bijna 4 maanden oud maar omdat aljazera de boel heeft laten zien wordt het een vuurtje.zijn die 40 uur onderhand nog niet om waarop er vergeldingen zouden komen ?al dat lomp gedreig






heefter niemand een plaatje van god waarop hij iets ergs doet dan kunnen de christenen ook zeuren

issyezza
04-02-06, 03:51
ik denk dat het een goede sein geeft aan de westerse wereld dat je niet ongestraft alles mag zeggen over de islam of over moslims,
het geeft me oo k een goed gevoel om te weten dat er zoveel reactie is uit verschillende delen van de wereld.

power to the people :stomp:

issyezza
04-02-06, 03:57
Geplaatst door Divine_70
Ow please !!
Waarom trek je het je zo aan ?
Ben je niet helemaal zeker dat je het zelf goed doet?
Ja, ik vind het stomme tekeningen en ja, ik schoot in de lach, maar dat gebeurt me wel vaker als ik dat soort dingen zie, ook als het Jezus betreft of welke heilige dan ook.
Als je zeker bent van je eigen geloof kijk je hier aan voorbij.

dit is niet een opzichzelfs staande incident, dit is duidelijk een tendens. en het is goed dat er nu eindelijk een reactie is, als ze christenen beledigen, en er is geen reactie gaat iedereen ook steeds verder, kijk maar naar gerard reve in de jaren 70. het doel is een reactie opwekken, als die reactie dan te negatief word is dat op de blaren zitten geblazen voor de denen.

boycot deense producten :handbang:

Hunchback
04-02-06, 05:04
Geplaatst door issyezza
ik denk dat het een goede sein geeft aan de westerse wereld dat je niet ongestraft alles mag zeggen over de islam of over moslims,
het geeft me oo k een goed gevoel om te weten dat er zoveel reactie is uit verschillende delen van de wereld.

power to the people :stomp:

"De westerse wereld" mag zeggen wat ze wil over de islam en de moslims, en de westerse wereld heeft ook het recht om daar niet voor bedreigd te worden. Om de eenvoudige reden dat er in de westerse wereld geen islamgeleerden of christelijke theologen aan de macht zijn, maar wel democraten.

Oppassen met wat je zegt! [freya]

Divine_70
04-02-06, 11:45
Geplaatst door issyezza
dit is niet een opzichzelfs staande incident, dit is duidelijk een tendens. en het is goed dat er nu eindelijk een reactie is, als ze christenen beledigen, en er is geen reactie gaat iedereen ook steeds verder, kijk maar naar gerard reve in de jaren 70. het doel is een reactie opwekken, als die reactie dan te negatief word is dat op de blaren zitten geblazen voor de denen.

boycot deense producten :handbang:

Een boycot is nog daar aan toe.
Dat is een soort van protest die acceptabel is.
Maar om nou gelijk de ambasadeurs terug te halen en vlaggen verbranden, roept in mijn geval toch echt geen begrip meer op.

Max Stirner
04-02-06, 11:51
Geplaatst door issyezza
dit is niet een opzichzelfs staande incident, dit is duidelijk een tendens. en het is goed dat er nu eindelijk een reactie is, als ze christenen beledigen, en er is geen reactie gaat iedereen ook steeds verder, kijk maar naar gerard reve in de jaren 70. het doel is een reactie opwekken, als die reactie dan te negatief word is dat op de blaren zitten geblazen voor de denen.

boycot deense producten :handbang:


Je zou je ook kunnen afvragen waarom veel mensen in het Westen zo`n negatief beeld hebben van de islam. Misschien wel juist door dit soort hysterische reacties, bedreigingen, oproepen tot onthoofdingen etcetc. Vanwege een tekening....

De Carlsberg was trouwens al uitverkocht bij de supermarkt.

Max Stirner
04-02-06, 12:02
Geplaatst door issyezza

het geeft me oo k een goed gevoel om te weten dat er zoveel reactie is uit verschillende delen van de wereld.



Veelzeggend.

Het geeft je een goed gevoel om te behoren tot een clubje mensen dat elkaar nablaat en overschreeuwt over hoe vreselijk beledigd en zielig ze wel niet zijn.

Kuddedierengedrag dus, massahysterie.

mark61
04-02-06, 12:17
Geplaatst door Onbek_01
De leerstellingen van de islam als reactie op belediging

Dr staat niks over op onschuldige Denen jagen in de wereld van de islam.

Joh.

MaRiaH
04-02-06, 12:53
Geplaatst door Hunchback
[B]"De westerse wereld" mag zeggen wat ze wil over de islam en de moslims, en de westerse wereld heeft ook het recht om daar niet voor bedreigd te worden. Om de eenvoudige reden dat er in de westerse wereld geen islamgeleerden of christelijke theologen aan de macht zijn, maar wel democraten.

Andersom mogen ze en doen ze dat ook..
en daar zijn we ook niet altijd van gecharmeerd.

De reacties staan echter nu niet in verhouding tot het 'vergrijp'

MaRiaH
04-02-06, 12:56
Reden voor bezorgheid is de wet van actie-reactie..

Al die moslims die nu denken dat doodsbedreigingen en boycotten een probaat middel zijn om de persvrijheid in het Westen om zeep te helpen, beseffen weer niet wat dat voor reactie teweeg brengt.

De tegenstellingen worden steeds scherper.
:jammer:

issyezza
04-02-06, 15:14
Geplaatst door Hunchback
"De westerse wereld" mag zeggen wat ze wil over de islam en de moslims, en de westerse wereld heeft ook het recht om daar niet voor bedreigd te worden. Om de eenvoudige reden dat er in de westerse wereld geen islamgeleerden of christelijke theologen aan de macht zijn, maar wel democraten.]



je mag helemaal niet zeggen wat je wilt, vrijheid van meningsuiting slaat om de omgang van burgers met regering, niet tussen buren. Als je buren je beledigen word je ook boos, terwijl al een heel continent het regelmatig doet gebeurt er niets.

En ik vind de reactie van het westen overtrokken, er is nog niemand gewond geraakt, en je moet het meer vergelijken met de opstanden van de provo's in de jaren 60 en 70.


[i]Oppassen met wat je zegt! [freya]

ik zeg wat ik vind dat juist is, ik beledig niemand en laat iedereen in hun waarden.

issyezza
04-02-06, 15:18
Geplaatst door Max Stirner
Veelzeggend.

Het geeft je een goed gevoel om te behoren tot een clubje mensen dat elkaar nablaat en overschreeuwt over hoe vreselijk beledigd en zielig ze wel niet zijn.

Kuddedierengedrag dus, massahysterie.

Ik heb nergens gezien dat iemand zichzelf zielig vond, behalve de hoofdredacteur van dat deense blad, en van dat franse blad. Ik zie wat ik zie en dat is een begin van revolutie.

ik wil wel zien welke grote krant het nu nog durft.

Wie is er zielig?

issyezza
04-02-06, 15:22
Geplaatst door Max Stirner
Je zou je ook kunnen afvragen waarom veel mensen in het Westen zo`n negatief beeld hebben van de islam. Misschien wel juist door dit soort hysterische reacties, bedreigingen, oproepen tot onthoofdingen etcetc. Vanwege een tekening....

De Carlsberg was trouwens al uitverkocht bij de supermarkt.

De moslims wereldwijd zijn niet bezig met een marketing doel, zij wonen hier niet, imago intresseert niemand wat op de gaza strook, vrije media is hier het belangrijkste en aangezien het westen zich heeft afgekeerd van dit ideaal krijg je grote tegenstellingen.

amOer
04-02-06, 15:23
Geplaatst door Max Stirner
Veelzeggend.

Het geeft je een goed gevoel om te behoren tot een clubje mensen dat elkaar nablaat en overschreeuwt over hoe vreselijk beledigd en zielig ze wel niet zijn.

Kuddedierengedrag dus, massahysterie.

zoals gezegd werd, enige zieligerds ben jij met de hoofredacteur van JP krant.. enne .. ik dacht dat in Denemarken juist zoveel kuddes koeien waren ? :haha:

jochie
04-02-06, 15:52
Geplaatst door Elsschot
Moslims waarschuwen Denen voor lot Van Gogh

Dat is een belachelijk dreigement .... Is dat niet strafbaar? Ze wonen GVD in Engeland!!!

In Europa heerst er vrijheid van meningsuiting, kan je het hier in Europa niet vinden, word je niet goed van een spotprent, zorg dan dat je er niet mee wordt geconfronteerd: Opzouten met die hap!!

Tomas
04-02-06, 16:24
Nog steeds die prentjes? En dan te bedenken dat een jaar ofzo geleden alle moslims hier zo'n beetje als 1 blok tot het uiterste zijn gegaan om vóór de vrijheid van meningsuiting te pleiten. OK, dat was dan wel om boekjes te mogen blijven uitgeven met homo-haat. Maargoed, de boodschap was toen glashelder: alles moet mogen. Maja, dat is alweer een jaar ofzo geleden. Da's lang.

tr_imparator
04-02-06, 16:33
Geplaatst door jochie


In Europa heerst er vrijheid van meningsuiting


Echt waar? :wtf:

Spoetnik
04-02-06, 17:00
Geplaatst door jochie
Dat is een belachelijk dreigement .... Is dat niet strafbaar? Ze wonen GVD in Engeland!!!

In Europa heerst er vrijheid van meningsuiting, kan je het hier in Europa niet vinden, word je niet goed van een spotprent, zorg dan dat je er niet mee wordt geconfronteerd: Opzouten met die hap!!

Waarschuwen is niet hetzelfde als dreigen :)

gh.wille
04-02-06, 17:18
Geplaatst door Spoetnik
Waarschuwen is niet hetzelfde als dreigen :)

Nee ,maar het komt wel er op neer .
Nou jij en dan kom ik weer.
:zwaai:

Spoetnik
04-02-06, 17:20
Geplaatst door gh.wille
Nee ,maar het komt wel er op neer .
Nou jij en dan kom ik weer.
:zwaai:

Ah dus al die waarschuwingen van mijn ouders dat ik voorzichtig moest zijn als kind waren dus eigenlijk verpakte dreigingen :)

Foxcave1
04-02-06, 17:30
Het is niet sneu meer, het is langzamerhand te zielig voor woorden, om een paar plaatjes worden mensen bedreigd ambasades platgebrand en weet ik wat al meer, echt een liefdevol en vergevings gezind volkje, de mensen die zulke dingen doen.

Als je tot zoiets in staat bent moet je je afvragen of je je geloof wel waardig bent, maar dat is alleen mijn beschijden mening.

Divine_70
04-02-06, 17:34
En inmiddels is de Deense ambasade in rook op gegaan.
De Noorse volgt. :jammer:
De aanwezigen konden net op tijd het pand verlaten.

jochie
04-02-06, 17:49
Geplaatst door Divine_70
En inmiddels is de Deense ambasade in rook op gegaan.
De Noorse volgt. :jammer:
De aanwezigen konden net op tijd het pand verlaten.

VRESELIJK!!

IK HEB ER GEEN WOORDEN VOOR....

OF WACHT, IK HEB ER WEL ENKELE WOORDEN VOOR: DEBIELEN ZIJN HET!!

Morosian
04-02-06, 17:59
Geplaatst door Divine_70
En inmiddels is de Deense ambasade in rook op gegaan.
De Noorse volgt. :jammer:
De aanwezigen konden net op tijd het pand verlaten.

Als dit de reactie op een tekeningetje is, dan ben ik benieuwd naar de reacties op Submission II.

issyezza
04-02-06, 18:06
Syriërs steken Deense ambassade in brand
DAMASCUS - In de Syrische hoofdstad Damascus hebben zaterdag honderden woedende demonstranten die protesteerden tegen de spotprenten van de profeet Mohammed, de ambassade van Denemarken bestormd en het gebouw in brand gestoken. Het pand waarin ook de Zweedse en Chileense missies zijn gevestigd, liep zware schade op.





De twaalf spotprenten waarin de profeet onder meer wordt afgebeeld als terrorist, verschenen al in september in de Deense krant Jyllands-Posten, maar pas sinds kort groeit de woede hierover. Deense producten worden inmiddels in sommige islamitische landen geboycot en in veel landen zijn er demonstraties tegen de publicatie van de tekeningen.

In de Syrische hoofdstad circuleerde via telefonische tekstberichtjes het gerucht dat zaterdag op een van de grote pleinen van Kopenhagen kopieën van de koran zouden worden verbrand. In de sms'jes werden mensen opgeroepen zich op deze dag te verzamelen bij de Deense ambassade in Damascus om daar hun ongenoegen te uiten over de gang van zaken.

Divine_70
04-02-06, 18:31
Dit gaat nog veel meer uit de hand lopen zolang er door o.a de media zoveel belangstelling een geschonken wordt.
Je kan je afragen wat nou erger is, die prentjes of het ophitsen van de media.

gh.wille
04-02-06, 21:13
Geplaatst door Spoetnik
Ah dus al die waarschuwingen van mijn ouders dat ik voorzichtig moest zijn als kind waren dus eigenlijk verpakte dreigingen :)

Ja ! bijna alle waarschuwingen houden tevens een dreiging in.
Hier een paar willekeurige voorbeelden .
Pas op met oversteken anders word je dood gereden , ga bij dat water vandaan , wil je soms verdrinken , blijf met je handen van de lucifers af moeten wij verbranden enz ,voorbeelden ten overvloedde.
Jantje ga weg bij die afgrond !! jamamajamamjammammmmaaaaaa.
Verboden mijn hondjes te bijten , ze aaien U toch ook niet .
:knipoog:

jochie
04-02-06, 21:19
Geplaatst door gh.wille
Ja ! bijna alle waarschuwingen houden tevens een dreiging in.
Hier een paar willekeurige voorbeelden .
Pas op met oversteken anders word je dood gereden , ga bij dat water vandaan , wil je soms verdrinken , blijf met je handen van de lucifers af moeten wij verbranden enz ,voorbeelden ten overvloedde.
Jantje ga weg bij die afgrond !! jamamajamamjammammmmaaaaaa.
Verboden mijn hondjes te bijten , ze aaien U toch ook niet .
:knipoog:

'Pas op met oversteken anders word je dood gereden'
is iets anders dan
'Pas op met oversteken anders rijd ik je dood '

enz. enz.

Divine_70
04-02-06, 21:24
:student: Neem nooit iets lekkers aan van vreemde mannen.

Stel me sindsdien altijd netjes voor :D

Divine_70
04-02-06, 21:27
Hoezo Off Topic :wijs:

gh.wille
04-02-06, 22:33
Geplaatst door Divine_70
:student: Neem nooit iets lekkers aan van vreemde mannen.

Stel me sindsdien altijd netjes voor :D

Om dezelfde redenen kon ik vroeger een voudig niet ''vreemd'' gaan , ik stelde me ook altijd eerst netjes voor.
:engel:

Divine_70
04-02-06, 22:36
Geplaatst door gh.wille
Om dezelfde redenen kon ik vroeger een voudig niet ''vreemd'' gaan , ik stelde me ook altijd eerst netjes voor.
:engel:

:lol: Wij zijn: Slimmmmmmm

Max Stirner
05-02-06, 23:25
Geplaatst door issyezza

ik wil wel zien welke grote krant het nu nog durft.

Wie is er zielig?


Ja joh, jullie hebben wel n punt gemaakt hoor.

Alle (voor?)oordelen over moslims zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...... Echt waar. We hebben nu werkelijk heel veel respect.

10 x in eigen doel schieten en denken dat je de wedstrijd gewonnen hebt..... :D