PDA

Bekijk Volledige Versie : The caricatures do not make laugh the American army



The_Reporter
03-02-06, 09:59
gewist

Stopnaald
03-02-06, 10:14
Geplaatst door The_Reporter
A caricature published in the daily newspaper Washington Post and showing a soldier having lost his legs and its arms caused Thursday the anger of the American army which considered to be it condemnable.

We all are really shocked , said to journalists the head of state American major of the Army, the General Peter Schoomaker. The General Schoomaker and other military persons in charge made the unusual decision to send a joint letter to Washington Post to denounce the drawing signed Tom Toles, caricaturist of the daily newspaper. "To use a soldier who lost his arms and his legs with the war as central topic of a drawing is bad taste", known as the letter published by the daily newspaper and which was also signed by the head of staff interarmées, the General Peter Pace.

The caricature, which was published in the edition of January 29, shows a soldier with bindings and without arm and legs. At its sides, the American secretary with Defense, Donald Rumsfeld, equipped as a doctor, who says: "I regard you as armoured tank for the engagements".

The drawing refers to marked remarks of Mr. Rumsfeld last week rejecting a study ordered by the Pentagon. This study estimates that the American army is put at hard test by the deployments in Iraq and Afghanistan. In their letter, the military persons in charge affirm that Washington Post is free to criticize the army but estimate that the wounded soldiers and their families deserve that one respects a certain "decency by not adopting a light tone to evoke their enormous physical sacrifices".

Washington Post in an article in connection with this letter quotes Mr. Toles affirming that it had not intended to insult the American soldiers and that the remarks of Rumsfeld had made him think of the "catastrophic level casualties within the Army".

(According to AFP)

http://www.lesoir.be/rubriques/monde/page_5715_406578.shtml


En heb je behalve de overeenkomst vooral het grote verschil opgemerkt?

Spotprent mohammed-> bedreigingen, bezettingen en aggressie van moslims wereldwijd.

Spotprent soldaat -> ingezonden brief amerikaans legerleiding met hun standpunt naar de krant. Geen reporter of spotprententekenaar die om z'n leven hoeft te vrezen....

Leve de vrijheid van meningsuiting en leve de vrijheid van pers (vooral voor spotprententekenaars!!!).

Elsschot
03-02-06, 10:16
Geplaatst door Stopnaald
En heb je behalve de overeenkomst vooral het grote verschil opgemerkt?

Spotprent mohammed-> bedreigingen, bezettingen en aggressie van moslims wereldwijd.

Spotprent soldaat -> ingezonden brief amerikaans legerleiding met hun standpunt naar de krant. Geen reporter of spotprententekenaar die om z'n leven hoeft te vrezen....

Leve de vrijheid van meningsuiting en leve de vrijheid van pers (vooral voor spotprententekenaars!!!).


jazeker; de vinger op de zere plek

Stopnaald
03-02-06, 10:25
Geplaatst door The_Reporter
http://www.geheugenvannederland.nl/tentoonstellingen/Niod_nl/jood.jpg

Dus zoiets moet kunnen?

Tja, mij héb je niet hoor, want idd van mij mág dat.
Hoewel ik het niet mooi hoef te vinden.....smaken verschillen....

Bij nader inzien is het me ook niet duidelijk wat de verdere boodschap of de humor hiervan is.... maar nogmaals: van mij mag je.

Stopnaald
03-02-06, 10:32
.

Stopnaald
03-02-06, 10:35
Geplaatst door The_Reporter
Ik zie er niet de humor van in, maar ik denk niet dat dit vrijelijk toegestaan is. Enkel voor musea aangelegenheden. Laten we dat vooral zo houden.

Dat is dan jouw mening. mag je vooral zo vinden.
Ik vind het zelfs voor musea niet geschikt (niet interresssant/mooi/leuk genoeg). Da's dan weer mijn mening en dat mag ik zo vinden.

Dat betekent overigens niet dat musea de poster niet mogen exposeren of zo, slechts dat ik bij een bezoek aan dat museum niet vol bewondering zal kijken, maar zal doorlopen naar iets dat ik wél mooi/interessant/leuk vind....

Elsschot
03-02-06, 10:35
het is een affiche voor een foute film welke de oorzaken voor antisemitisme probeerde uit te beelden. Eerder dom dan schokkend, niet erg humoristisch en hopeloos ouderwets en achterhaald.

Stopnaald
03-02-06, 10:43
Geplaatst door Elsschot
het is een affiche voor een foute film welke de oorzaken voor antisemitisme probeerde uit te beelden. Eerder dom dan schokkend, niet erg humoristisch en hopeloos ouderwets en achterhaald.

Tja, wat kan ik zeggen.... ik vind Deep Throat nou ook niet bepaald "my cup of tea" of een intellectueel hoogstandje..... Datzelfde zal ook wel opgaan voor de betreffende filmposter.... nou én?

Ik zal de laatste zijn die zal roepen om een verbod op Deep Throat of soortgelijke films. Ik kijk gewoon naar The French Connection (vanavond op tv!).

Heeft iemand trouwens wel eens die zogenaamde moslimfilms over Mohammed gezien? Volop heldendaden (al dan niet verzonnen, maar als waarheidsgetrouw gepresenteerd) hoe onze ster het moslimgeloof te vuur en te zwaard (letterlijk!) rondbrengt. Da's blijkbaar geen probleem, maar geloof me, als er ooit een filmgenre bespottelijk is......Razzies voor acteerwerk, scenario, camerawerk, regie en costuums zijn nog teveel eer.....


Bij mij in de krant stond trouwens nog een hele leuke cartoon vanmorgen. Kwam erop neer dat met zo'n figuur als MoB het moslimgeloof geen verdere bespotting meer nodig heeft. :roken:

Stopnaald
03-02-06, 11:11
Geplaatst door The_Reporter
Dat is dus wel een probleem. Dat weten veel moslims misschien niet, maar daar kan ik ook niets aan doen.

Ik neem aan dat er hier op ar-Risala gedoeld wordt. Behalve dat die film in zijn geheel niet enkel op waarheid berust, is zo'n film ook niet toegestaan volgens de creme de la creme van de geleerden. Die ik overigens hoog in aanzien acht.

Even afgezien van het feit dat het gepresenteerd wordt op een manier waarbij geweld juist tot het uiterste uit de weg gelopen werd.

Nu jij weer.


Voor zover ik heb begrepen zijn er niet slechts 1 maar een heleboel van dergelijke films, maar oké.

Vwb de film zelf: ik zit er niet mee. Zou wel stemmen voor Razzies, maar dat was al wel duidelijk geloof ik....

Vwb het al dan niet toegestane gehalte: blijkbaar hadden de filmmakers een andere mening. Aangezien de ene mening niet beter of slechter is dan de andere, staat het jou dus vrij om deze film te negeren.

Verder is deze film reeds vele malen in diverse moslimlanden op televisie uitgezonden en kun je best stellen dat vele moslims hem wel kennen/gezien hebben. Ik trek daaruit de voorzichtige conclusie dat zij hem waarschijnlijk wél mooi/interessant/leuk vonden..... Maar ja, dat pas natuurlijk ook beter in hun straatje (wereldbeeld).

Coolassprov MC
03-02-06, 18:41
Geplaatst door Elsschot
het is een affiche voor een foute film welke de oorzaken voor antisemitisme probeerde uit te beelden. Eerder dom dan schokkend, niet erg humoristisch en hopeloos ouderwets en achterhaald.

De voorganger van Submission; zeg maar?

super ick
03-02-06, 18:49
Geplaatst door The_Reporter
Ik zie er niet de humor van in, maar ik denk niet dat dit vrijelijk toegestaan is. Enkel voor musea aangelegenheden. Laten we dat vooral zo houden.

En wie ziet daar op toe? Een raad van hoeders? Wie bepaalt er wat er wel wettelijk toegestaan is? Volgens mij alleen een rechter en die zal de grondwet handhaven. Persvrijheid en vrijheid van meningsuiting dus. Ondanks de tirannieke reacties uit de Moslimwereld.

Coolassprov MC
04-02-06, 08:01
Geplaatst door superdick
En wie ziet daar op toe? Een raad van hoeders? Wie bepaalt er wat er wel wettelijk toegestaan is? Volgens mij alleen een rechter en die zal de grondwet handhaven. Persvrijheid en vrijheid van meningsuiting dus. Ondanks de tirannieke reacties uit de Moslimwereld.

Nu.nl meldde dat er iemand is "veroordeeld tot vier weken voorwaardelijke celstraf wegens het beledigen van een groep mensen wegens hun godsdienst." Dus wegens het beledigen van joden.

Ik wachtte tevergeefs op de kamervragen, ministeriële oorlogstaal, algehele commotie na deze all-out aanval door "de joodse gemeenschap" op de vrijheid van meningsuiting, op de grondslagen van onze samenleving, op de demeaucratische rechtsorde. Om over de intimidatie van rechters maar te zwijgen.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=458383&c=50


Man bestraft voor anti-joodse stemmingmakerij op website

Uitgegeven: 21 december 2004 10:29
Laatst gewijzigd: 21 december 2004 11:12

DEN BOSCH - De rechtbank in Den Bosch heeft de 53-jarige I.J. uit Rosmalen dinsdag veroordeeld tot vier weken voorwaardelijke celstraf wegens het beledigen van een groep mensen wegens hun godsdienst. Het Openbaar Ministerie had 300 euro boete en een voorwaardelijke celstraf van drie weken geëist.

J. is maker en eigenaar van de pro-Palestijnse website Dutchpal Daarop waren artikelen te lezen waarin de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt ontkend. Het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) deed in maart aangifte tegen de eigenaar en tevens auteur van de website, waarvan de inhoud volgens het instituut werd gekenmerkt door "anti-joodse stemmingmakerij".


Objectieve informatie

De verdachte zei twee weken geleden bij de rechtbank dat hij niet de bedoeling had mensen te kwetsen. "Ik wilde alleen objectieve informatie geven." Hij plaatste op zijn website een vertaald artikel van Richard Harwood, waarin de moord op zes miljoen joden "het meest kolossale stuk fictie" wordt genoemd.

Onnodig grievend

De rechtbank oordeelde dat de man onnodig grievend is geweest. Hij wijst de verklaring van de verdachte dat hij slechts wilde deelnemen aan het publieke debat, van de hand.

Wat nu volgt is de verklaring op zijn website van de veroordeelde zelf:

http://www.dutchpal.com/


Update 28 juli 2005:

Het bleek dat de rechtszaak (proces: 7 december 2004, uitspraak: 22 december 2004) alleen de teksten over de holocaust en revisionisme betrof, en niet de feitelijke verdediging van de Palestijnen. Enkele Nederlandse joden voelden zich beledigd door deze holocaust-teksten.

Merkwaardig was wel dat de officier van justitie eiste dat niet alleen de betreffende teksten, maar de hele website zou worden verwijderd, ik zou dan 'aanspraak op strafvermindering' kunnen krijgen. De reden van deze vreemde eis werd mij echter nooit onthuld. De reden van het vertellen van onwaarheden en zelfs een scheldpartij naar mij toe (hij noemde mij neo-nazi en zelfs een 'galspuwende zot') door deze officier van justitie, evenmin. Mijn advocate vertelde mij dat hij daar het recht toe heeft. Is dit rechtvaardig? Rechtvaardigheid op z'n Nederlands.

Omdat het niet mijn bedoeling was om joden of wie dan ook te beledigen (ondanks wat de officier van justitie de rechtbank en de pers wilde laten geloven), en omdat mijn advocate mij adviseerde dat de website wel weer kon worden opgestart, maar dit voorzichtig te doen, zal ik Dutchpal weer opstarten, maar - natuurlijk - zonder de holocaust teksten en stap voor stap.

Voorlopig: alleen het dagboek van de Palestijnse journalist Kawther Salam.

super ick
04-02-06, 13:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Nu.nl meldde dat er iemand is "veroordeeld tot vier weken voorwaardelijke celstraf wegens het beledigen van een groep mensen wegens hun godsdienst." Dus wegens het beledigen van joden.

Ik wachtte tevergeefs op de kamervragen, ministeriële oorlogstaal, algehele commotie na deze all-out aanval door "de joodse gemeenschap" op de vrijheid van meningsuiting, op de grondslagen van onze samenleving, op de demeaucratische rechtsorde. Om over de intimidatie van rechters maar te zwijgen.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=458383&c=50



Wat nu volgt is de verklaring op zijn website van de veroordeelde zelf:

http://www.dutchpal.com/

Ieder geval zal apart getoetst worden door een rechter.
Een cartoon is blijkbaar van een andere orde dan een website vol beledigende teksten over een bevolkingsgroep.

Een rechter in Nederland zal niet zwaar tillen aan een cartoon over Jezus, Mohammed of God. In andere landen gaat je kop eraf.

Dat is precies de reden waarom veel mensen nog steeds graag hier willen wonen. Laten we dat aub zo houden.
Laat het hier geen SA worden.

Coolassprov MC
04-02-06, 15:06
Geplaatst door superdick
Ieder geval zal apart getoetst worden door een rechter.

4 weken cel voor het uitten van een mening.


Geplaatst door superdick
Ieder geval zal apart getoetst worden door een rechter.
Een cartoon is blijkbaar van een andere orde dan een website vol beledigende teksten over een bevolkingsgroep.

Moslims zijn geen ''bevolkingssgroep'' en hebben geen recht om zich ''beledigd'' te voelen?

Als je voor vrijheid van meningsuiting bent, ben je voor uiting van meningen die je tegenstaan.


Geplaatst door superdick
Een rechter in Nederland zal niet zwaar tillen aan een cartoon over Jezus, Mohammed of God. In andere landen gaat je kop eraf.

Dat is precies de reden waarom veel mensen nog steeds graag hier willen wonen. Laten we dat aub zo houden.
Laat het hier geen SA worden.

Appels zijn geen peren.

super ick
04-02-06, 18:13
Geplaatst door Coolassprov MC
4 weken cel voor het uitten van een mening.

Het zij zo. Nergens is het perfect. Ik hou de zaken voor ogen die wel heel goed geregeld zijn. Daarom ben ik blij dat ik hier ben. Die akkefietjes neem ik op de koop toe.

Moslims zijn geen ''bevolkingssgroep'' en hebben geen recht om zich ''beledigd'' te voelen?

Met bevolkingsgroep bedoelde ik even mensen discrimineren op nationaliteit. Mensen discrimineren op basis van geloof is ook niet toegestaan. Als dat je punt was heb je gelijk. Moslims hebben recht zich beledigd te voelen. De vraag is wat doe je ermee?
(Wat iemand voelt is niet in recht vast te leggen)

Als je voor vrijheid van meningsuiting bent, ben je voor uiting van meningen die je tegenstaan.

Dat is nu het mooie van vrijheid van meningsuiting. Door te discussieren of te lezen kan je inderdaad gekwetst worden. So what? Moet er dan direct geweld op volgen?


Appels zijn geen peren.

Coolassprov MC
04-02-06, 18:53
Geplaatst door superdick
Dat is nu het mooie van vrijheid van meningsuiting. Door te discussieren of te lezen kan je inderdaad gekwetst worden. So what? Moet er dan direct geweld op volgen?

Ik vind het jammer dat mensen die zich beledigd voelen een toevlucht zoeken tot onbegrijpelijke middelen van uiting; het doel heiligt nimmer de middelen!

Ik vind het jammer dat er mensen beledigd worden terwijl er een gefundeerde en bruikbare mening naar buiten had kunnen komen.

Kunnen we de media ook gebruiken om als burgers,
of we het nu eens of oneens met elkaar zijn,
in te gaan zien dat we meer gemeenschappelijk hebben dan we verschillen?

Zonder kritische burgers geen democratie!

ronald
04-02-06, 19:03
Wel frappant dat sommigen nog uitgelegd moeten krijgen wat een voorwaardelijke celstraf inhoudt, het verschil tussen beledigen van een geloofsgroep en vern**kerij van historische feiten, en het meest belachelijke wat onze rechtsmiddelen in deze democratie zijn...

Coolassprov MC
04-02-06, 19:28
Geplaatst door ronald
Wel frappant dat sommigen nog uitgelegd moeten krijgen wat een voorwaardelijke celstraf inhoudt, het verschil tussen beledigen van een geloofsgroep en vern**kerij van historische feiten, en het meest belachelijke wat onze rechtsmiddelen in deze democratie zijn...

Misschien frappanter dat sommigen nog uitgelegd moeten krijgen wat belediging van een geloofsgroep inhoudt.

amOer
04-02-06, 19:37
wtf jullie praten alsof de arabieren en moslims gelijk als gekken hun Ak's gaan pakken en Denemarken gaan bestormen!!

word wakker ja ?

even voor jullie info: 11 arabische diplomaten vroegen de ministerpresident van Denemarken om te vergaderen vanwege de spotprentjes, nog voordat de situatie zo erg was, en hij ontving ze niet!!

daarna probeerden de moslims in Denemarken naar de rechter te stappen maar dat mochten ze niet eens doen omdat volgens die Deense rechter niets aan de hand was !!

de Denen gooiden zelf olie op het vuur..!

super ick
05-02-06, 02:24
Geplaatst door amOer
wtf jullie praten alsof de arabieren en moslims gelijk als gekken hun Ak's gaan pakken en Denemarken gaan bestormen!!

word wakker ja ?

even voor jullie info: 11 arabische diplomaten vroegen de ministerpresident van Denemarken om te vergaderen vanwege de spotprentjes, nog voordat de situatie zo erg was, en hij ontving ze niet!!

daarna probeerden de moslims in Denemarken naar de rechter te stappen maar dat mochten ze niet eens doen omdat volgens die Deense rechter niets aan de hand was !!

de Denen gooiden zelf olie op het vuur..!

Die rechter had gelijk. Je hebt geen poot om op te staan.
Natuurlijk voel je je gegriefd en daar heb ik begrip voor maar wat wil je nou. Zo werkt dat nu eenmaal niet.
Moet die cartonist de gevangenis in of anderzinds gestraft worden?
Die geintjes hebben we net een paar honderd jaar achter ons gelaten.

Coolassprov MC
05-02-06, 09:36
Geplaatst door The_Reporter
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Goebbels

Is dat niet die knakker over wiens rug onze wijlen Theo plagiaat heeft gepleegd?

amOer
05-02-06, 11:38
Geplaatst door superdick
Die rechter had gelijk. Je hebt geen poot om op te staan.
Natuurlijk voel je je gegriefd en daar heb ik begrip voor maar wat wil je nou. Zo werkt dat nu eenmaal niet.
Moet die cartonist de gevangenis in of anderzinds gestraft worden?
Die geintjes hebben we net een paar honderd jaar achter ons gelaten.

dan moeten mensen die zeggen dat moslims gelijk geweld gebruiken hun grote bek dichthouden..!!

super ick
05-02-06, 12:01
Geplaatst door The_Reporter
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Goebbels

Dat vind ik nu toch een leuke originele move van je zeg.
Tegenwoordig kan je de volgers van deze gedachtenstroming in Iran vinden.

Als woorden tekort schieten............

Ik heb gewoon een andere mening, maak me niet uit voor oorlogsmisdadiger maar blijf gewoon praten.
Op je teentjes getrapt?

super ick
05-02-06, 12:02
Geplaatst door amOer
dan moeten mensen die zeggen dat moslims gelijk geweld gebruiken hun grote bek dichthouden..!!

Anders sla je hem dicht? of wat?

amOer
05-02-06, 12:51
Geplaatst door superdick
Anders sla je hem dicht? of wat?

als het nodig is wel ja .. want ik haat liegbeesten!

Tomas
05-02-06, 13:09
Geplaatst door amOer
als het nodig is wel ja .. want ik haat liegbeesten!

Doe je nou aan satire of ben je echt zo dom?

super ick
05-02-06, 13:39
Geplaatst door amOer
als het nodig is wel ja .. want ik haat liegbeesten!

Wat je zegt is:

NIET ZEGGEN DAT IK GEWELD GEBRUIK OF IK SLA JE BEK DICHT! :lol:

Moslimhumor is best leuk.

amOer
05-02-06, 13:39
Geplaatst door Tomas
Doe je nou aan satire of ben je echt zo dom?

*gaap*

amOer
05-02-06, 13:41
Geplaatst door superdick
Wat je zegt is:

NIET ZEGGEN DAT IK GEWELD GEBRUIK OF IK SLA JE BEK DICHT! :lol:

Moslimhumor is best leuk.

omdat jij zo slim bent kan je natuurlijk mijn dom gepraat niet snappen.. wacht ik ga het nog eens uitleggen misschien dat het dan doordringt:

ik probeer het op een vreedzame manier een keer ... een tweede keer... en dan word ik boos .. maar ik raak je nog niet aan! .. jij begint als een wijf te roepen en schreeuwen dat ik geweld tegen jou gebruik ... dan ga ik je wel slaan .. niet omdat je tegen mij bent ... maar omdat je LIEGT.. en ik haat liegbeesten:)


schnappii?

Tomas
05-02-06, 13:44
Geplaatst door amOer
omdat jij zo slim bent kan je natuurlijk mijn dom gepraat niet snappen.. wacht ik ga het nog eens uitleggen misschien dat het dan doordringt:

ik probeer het op een vreedzame manier een keer ... een tweede keer... en dan word ik boos .. maar ik raak je nog niet aan! .. jij begint als een wijf te roepen en schreeuwen dat ik geweld tegen jou gebruik ... dan ga ik je wel slaan .. niet omdat je tegen mij bent ... maar omdat je LIEGT.. en ik haat liegbeesten:)


schnappii?

Dit was al duidelijk amOer. Je hoeft jezelf niet te herhalen. Wat wel duidelijk maakt dat het geen satire is, want dat is nooit leuk in de herhaling. Je bent dus dom. En met de daarbij behorende losse handjes.

David
05-02-06, 13:45
Geplaatst door amOer
.. jij begint als een wijf te roepen ...


Seksist.

super ick
05-02-06, 14:05
Geplaatst door amOer
omdat jij zo slim bent kan je natuurlijk mijn dom gepraat niet snappen.. wacht ik ga het nog eens uitleggen misschien dat het dan doordringt:

ik probeer het op een vreedzame manier een keer ... een tweede keer... en dan word ik boos .. maar ik raak je nog niet aan! .. jij begint als een wijf te roepen en schreeuwen dat ik geweld tegen jou gebruik ... dan ga ik je wel slaan .. niet omdat je tegen mij bent ... maar omdat je LIEGT.. en ik haat liegbeesten:)


schnappii?

Oke je als iemad zegt dat je geweld gebruikt waarschuw je, je wordt boos en slaat zijn bek dicht.
Heb je ook rekening gehouden met het feit dat die ander jou bek wel eens dicht kan slaan? Of ben je er zo 1 die zijn slachtoffers uitzoekt?

Coolassprov MC
05-02-06, 14:23
Geplaatst door David
Seksist.

Als ie slaat als een wijf is er toch niets aan de hand?

amOer
05-02-06, 14:48
Geplaatst door superdick
Oke je als iemad zegt dat je geweld gebruikt waarschuw je, je wordt boos en slaat zijn bek dicht.
Heb je ook rekening gehouden met het feit dat die ander jou bek wel eens dicht kan slaan? Of ben je er zo 1 die zijn slachtoffers uitzoekt?

nee kijk.. ik zeg niet dat ik zijn bek dicht sla omdat hij met mij spot of tegen mij is .. maar omdat hij liegt.. en dat vind ik.. persoonelijk.. het slechtste wat je op deze wereld kan doen.. ( ja nog slechter dan geweld gebruiken) ..

@ Thomas: ik heb het niet voor jou herhaald schatje van je moeder.. ik weet dat je IQ zo hoog is .. waarom discusseer je trouwens met domme mensen like me ? is toch zonde van je kostbare Einsteinse tijd :jeweetog:

amOer
05-02-06, 14:49
Geplaatst door David
Seksist.

FOUT !

radicale moslim terrorist en geen seksist! :moe:

Coolassprov MC
05-02-06, 17:27
Geplaatst door amOer
( ja nog slechter dan geweld gebruiken) ..

Wat vind je erger dat Bush liegt of dat ie een modern en welvarend land terug naar de Middeleeuwen heeft geholpen?

amOer
05-02-06, 17:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vind je erger dat Bush liegt of dat ie een modern en welvarend land terug naar de Middeleeuwen heeft geholpen?

met geweld gebruiken bedoelde ik iemand slaan ofso .. mijn fantasie is niet al te groot sorry :haha:

:fpetaf:

super ick
05-02-06, 20:02
Geplaatst door amOer
nee kijk.. ik zeg niet dat ik zijn bek dicht sla omdat hij met mij spot of tegen mij is .. maar omdat hij liegt.. en dat vind ik.. persoonelijk.. het slechtste wat je op deze wereld kan doen.. ( ja nog slechter dan geweld gebruiken) ..

@ Thomas: ik heb het niet voor jou herhaald schatje van je moeder.. ik weet dat je IQ zo hoog is .. waarom discusseer je trouwens met domme mensen like me ? is toch zonde van je kostbare Einsteinse tijd :jeweetog:

O nu begrijp ik het. Liegen = bek dicht slaan.
Logisch, hoe kon ik het niet snappen.

Ehhhhh, ik blijf toch maar bij mijn standpunt dat degene die geweld gebruikt gestraft moet worden. Dat is namelijk de manier om een maatschappij leefbaar te houden. Niet op jou manier, op jou manier neemt het geweld hand over hand toe.

super ick
05-02-06, 20:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat vind je erger dat Bush liegt of dat ie een modern en welvarend land terug naar de Middeleeuwen heeft geholpen?

Bij bush kan je het ene niet van het andere scheiden.

Coolassprov MC
06-02-06, 07:41
Geplaatst door superdick
Bij bush kan je het ene niet van het andere scheiden.

Ghet grootste verschil tussen Bush en Hitler is dat de laatste democratisch gekozen was.

super ick
06-02-06, 09:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Ghet grootste verschil tussen Bush en Hitler is dat de laatste democratisch gekozen was.

Ja die verkiezing, daar kan je een boek over schrijven.
Vergis je trouwens niet in de nadelen van democratie hoor.
Mensen zijn in staat uit protest of emotie de verkeerde in het zadel te helpen.

reason
06-02-06, 12:24
Geplaatst door The_Reporter
http://www.geheugenvannederland.nl/tentoonstellingen/Niod_nl/jood.jpg

Dus zoiets moet kunnen?

Stukje uit het redactioneel commentaar van De Volkskrant van 3 februari:

(...) Een misselijke ingreep, die zich voegt naar foute historische parallellen. Zo meende een Franse moslimleider de tekeningen te kunnen vergelijken met antisemitische spotprenten uit de nazi-tijd.
Een losse verzameling prenten waarvan er mogelijk twee of drie niet zo kies zijn, is echter van een totaal andere orde dan de systematische nazi-propaganda waarbij de hele joodse gemeenschap werd afgebeeld als een inferieur rattenvolk.
Deze laatste traditie wordt veeleer voortgezet in sommige Arabische landen die nu zo hoog van de toren blazen.

Coolassprov MC
06-02-06, 17:28
Geplaatst door superdick
Ja die verkiezing, daar kan je een boek over schrijven.
Vergis je trouwens niet in de nadelen van democratie hoor.
Mensen zijn in staat uit protest of emotie de verkeerde in het zadel te helpen.

Jouw reactie bevestigt, voor mij, helaas dat we langs elkaar heen hebben gepraat en ik heb geen zin om mij nader te verklaren (misschien wel via PM?) en een nieuwe sub-discussie te starten.