PDA

Bekijk Volledige Versie : De profeet met een varkenskop: Moslimdelegatie maakte zélf beledigende spotprenten.



Cherry Bo
03-02-06, 15:07
Fabricated cartoons worsened Danish controversy.

The controversy over the publication of cartoons of the Prophet Mohammed is expanding, as more Muslims join the boycott and protests against Denmark and various European newspapers decide to publish the cartoons, mostly out of solidarity with Jyllands Posten and to make a strong political stand. One issue that puzzles many Danes is the timing of this outburst. The cartoons were published in September: Why have the protests erupted from Muslims worldwide only now? The person who knows the answer to this question is Ahmed Abdel Rahman Abu Laban, a man that the Washington Post has recently profiled as “one of Denmark's most prominent imams.”

Last November, Abu Laban, a 60-year-old Palestinian who had served as translator and assistant to top Gamaa Islamiya leader Talaal Fouad Qassimy during the mid-1990s and has been connected by Danish intelligence to other Islamists operating in the country, put together a delegation that traveled to the Middle East to discuss the issue of the cartoons with senior officials and prominent Islamic scholars. The delegation met with Arab League Secretary Amr Moussa, Grand Imam of Al-Azhar Sheikh Mohammad Sayyed Tantawi, and Sunni Islam’s most influential scholar, Yusuf al Qaradawi. "We want to internationalize this issue so that the Danish government will realize that the cartoons were insulting, not only to Muslims in Denmark, but also to Muslims worldwide," said Abu Laban.

On its face, it would appear as if nothing were wrong. However, the Danish Muslim delegation showed much more than the 12 cartoons published by Jyllands Posten. In the booklet it presented during its tour of the Middle East, the delegation included other cartoons of Mohammed that were highly offensive, including one where the Prophet has a pig face. But these additional pictures were NOT published by the newspaper, but were completely fabricated by the delegation and inserted in the booklet (which has been obtained and made available to me by Danish newspaper Ekstra Bladet). The delegation has claimed that the differentiation was made to their interlocutors, even though the claim has not been independently verified. In any case, the action was a deliberate malicious and irresponsible deed carried out by a notorious Islamist who in another situation had said that “mockery against Mohamed deserves death penalty.” And in a quintessential exercise in taqiya, Abu Laban has praised the boycott of Danish goods on al Jazeera, while condemning it on Danish TV.

Bron. (http://counterterror.typepad.com/the_counterterrorism_blog/2006/02/fabricated_cart.html)

mark61
03-02-06, 15:30
Dat 'completely fabricated' hebben ze zelf verzonnen. Ik lees in een ander topic dat moslims die in hun brievenbus hebben gevonden.

Dat lijkt me heel ws. Ik zie geen moslim van de 1,3 miljard zoiets zelf doen. Magoed, dat denk ik.

Bofko
03-02-06, 15:39
Geplaatst door mark61
Dat 'completely fabricated' hebben ze zelf verzonnen. Ik lees in een ander topic dat moslims die in hun brievenbus hebben gevonden.

Dat lijkt me heel ws. Ik zie geen moslim van de 1,3 miljard zoiets zelf doen. Magoed, dat denk ik.

De informatiedrempel is heel laag geworden. Er zal, als je heel goed het internet doorspit, misschien best wel iets dergelijks op anti-moslimsites te vinden zijn. En dan heb je het niet zelf gemaakt, nee.

Tomas
03-02-06, 15:43
Geplaatst door Bofko
De informatiedrempel is heel laag geworden. Er zal als je heel goed het internet doorspit zal misschien best wel iets dergelijks op anti-moslimsites te vinden zijn. En dan heb je het niet zelf gemaakt, nee.

Zoek eens op "gregorius nekschot". Nederland is denk ik als volgende aan de beurt.

Mill
03-02-06, 15:48
Ander kort nieuws: Islamitische geleerden sluiten het boycotten van moslimdelegaties vooralsnog niet uit.

Bofko
03-02-06, 15:52
Geplaatst door Tomas
Zoek eens op "gregorius nekschot". Nederland is denk ik als volgende aan de beurt.

Dan ben jij hierbij de initiator. Je mag blij zijn dat je hier anoniem prikt.

Tomas
03-02-06, 15:58
Geplaatst door Bofko
Dan ben jij hierbij de initiator. Je mag blij zijn dat je hier anoniem prikt.

Jij kwam met het idee om het internet af te struinen. ALs je dat maar weet. Vermoorde onschuld.

Bofko
03-02-06, 16:00
Geplaatst door Tomas
Jij kwam met het idee om het internet af te struinen. ALs je dat maar weet. Vermoorde onschuld.

Hoho. Ik werd getriggerd door mark´s opmerking.

Tomas
03-02-06, 16:02
Geplaatst door Bofko
Hoho. Ik werd getriggerd door mark´s opmerking.

Ja, da's waar. Hij dwong je er eigenlijk wel toe. OK.

Coolassprov MC
03-02-06, 17:05
Welke andere ''bron'' dan deze uiterst getekende ''bron'' meldt hetzelfde?

Spitsboef
03-02-06, 17:25
.

Coolassprov MC
03-02-06, 17:27
Zou het niet onmogelijk zijn om iets te vervalsen wat wereldwijd (zelfs in Jordanie) reeds, via ieder mogelijk medium, gepubliceerd is?

Ik weet dat er mensen zijn die 250- en 300 euro-biljetten accepteren; maar dat komt dan ook breed uitgemeten in het dagelijks toegangkelijk nieuws.

Max Stirner
03-02-06, 17:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Welke andere ''bron'' dan deze uiterst getekende ''bron'' meldt hetzelfde?


Het is gemeld in verschillende Deense kranten. En door Freya.

Coolassprov MC
03-02-06, 19:55
Geplaatst door Max Stirner
Het is gemeld in verschillende Deense kranten.

Tweede taal Deens?

Daar was ik zelf ook achter; het artikel verwijst o.a. naar het Deense dagblad Ekstra Bladet die het bewijs in bezit zou hebben.

(Vervalsde karikaturen samengesteld en/of gemaakt door iemand die door de Washington Post gerapporteerd wordt als de meest prominente imam van Denemarken)


"The Danes have a fear of disappearing into the bigger European ocean," said Ahmed Abu Laban, one of Denmark's most prominent imams. "They have made immigrants pay the price. Muslims have become the scapegoat. They think we will undermine their culture and their values."

Zou het tumult uit de Arabische en Islamitische wereld meer zijn geweest vanwege vermeende vervalsde karikaturen die door Amr Moussa, Sheikh Mohammad Sayyed Tantawi en Yusuf al Qaradawi zijn gezien?

Overigens drie figuren uit de Arabische wereld die niet meer van elkaar kunnen verschillen?

Amr Moussa is de oneindig diplomatieke voorzitter van de tandenloze Arabische Liga die 1 keer in de zoveel tijd ontmoeten om elkaar te tracteren op tirades en verwijten.

Sheikh Mohammad Sayyed Tantawi is de door de egyptische president Moebarak selecteerde leider van een leidende Islamitische universiteit die vorig jaar nog Franse moslims opriep om het Franse hoofddoekjesverbod te respecteren en na te leven.

Yusuf al Qaradawi; Egyptische Islamitische theoloog.


Geplaatst door Max Stirner
En door Freya.

Wie is dat?

observer
03-02-06, 20:46
gokje binnenkort wordt er een iman uitgezet in denemarken

Coolassprov MC
04-02-06, 07:41
Geplaatst door observer
gokje binnenkort wordt er een iman uitgezet in denemarken

Waar naar toe en waarom?

Max Stirner
04-02-06, 12:14
Geplaatst door Marruecos
Grappenmakers, er zijn honderden cartoons bij de krant binnengekomen. Daarvan heeft de krant er 12 geplaatst. Dus stop maar met deze hele discussie een nieuwe wending proberen te geven. Wat op zich wel past in het eeuwige gecriminaliseer van de Islam.

Adieu.


Maar er werd gesuggereerd dat de krant ze ook daadwerkelijk geplaatst had. Dat was dus niet zo en dat wist ie.

Fijne imam.

Coolassprov MC
04-02-06, 13:55
Geplaatst door Max Stirner
Maar er werd gesuggereerd dat de krant ze ook daadwerkelijk geplaatst had. Dat was dus niet zo en dat wist ie.

Er wordt tegenwoordig veel te veel gesuggeerd; vind je ook niet?

Vast staat dat dit zwakke verhaal, zelfs als het waar is,
niets aan deze, voor beide kanten,
genante zaak heeft veranderd.


Geplaatst door Max Stirner
Fijne imam.

Onschuldig tot bewezen schuld.