PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkey Reacts to Language Restriction in Netherlands



tr_imparator
03-02-06, 22:40
Turkey Reacts to Language Restriction in Netherlands
By Suleyman Kurt, Ankara
Published: Friday, February 03, 2006
zaman.com


Turkey is campaigning against discrimination towards Turks and Muslims in Europe.

Turkey's capital, Ankara, is continuing its initiatives against the immigration test applied to foreigners in Germany, and is reacting towards the proposal that "only Dutch should be spoken on the streets of The Netherlands".

Ankara says the Rotterdam Code, the behavior charter for residents of the city, and proposals from Minister of Integration and Immigration Rita Verdonk do not conform to human rights principles.

Ankara was told "This episode is not a governmental opinion, but the work of the municipalities, and was also protested within the realm."

"Let those who do not speak German in school sweep the school garden," a strongly criticized proposal by president and chief executive officer Robert Heinemann read.

Turkey, in the belief that language education should be carried out according to the "willingness principle" told Berlin, "Encouragement should be the basis for education, not punishment."



:duim:

Wizdom
03-02-06, 22:44
Het riekt naar fascisme...

Soldim
03-02-06, 22:46
Geplaatst door tr_imparator
"Let those who do not speak German in school sweep the school garden," a strongly criticized proposal by president and chief executive officer Robert Heinemann read.

Turkey, in the belief that language education should be carried out according to the "willingness principle" told Berlin, "Encouragement should be the basis for education, not punishment."


Om mensen dwingen thuis een bepaalde taal te spreken is wat mij betrefd ridicuul. Maar, het lijkt me nogal onproductief om mensen op school die taal te laten spreken waar ze zin in hebben.

tr_imparator
03-02-06, 22:51
Ik heb al voldoende gediscussieerd over het spreken van een taal in de betreffende topic.


Ik heb deze topic geopend omdat ik het goed vind dat Turkije afwijzend reageert op Verdonks plannetje. Maw dat het opkomt voor de minderheden in Europa.

Tomas
03-02-06, 22:57
Geplaatst door tr_imparator
Maw dat het opkomt voor de minderheden in Europa.

Is dit nou als grapje bedoelt?

Soldim
03-02-06, 23:01
Geplaatst door tr_imparator
Maw dat het opkomt voor de minderheden in Europa.

Imp, je laat me zowat van mijn stoel vallen van het lachen :D

Komt Turkije hier op voor minderheden in Europa, of voor de, vooral in Duitsland, wonende Turken? Volgens mij is die groep als kiezer en economisch van belang....

tr_imparator
03-02-06, 23:30
Geplaatst door Soldim
Imp, je laat me zowat van mijn stoel vallen van het lachen :D

Komt Turkije hier op voor minderheden in Europa, of voor de, vooral in Duitsland, wonende Turken? Volgens mij is die groep als kiezer en economisch van belang....

Ik vind het in dit geval goed dat TR afkeurend reageert. Een beetje sympatie. Thats all.

TonH
04-02-06, 01:41
Geplaatst door tr_imparator
Ik vind het in dit geval goed dat TR afkeurend reageert. Een beetje sympatie. Thats all.

En nu de orthodox theologische school op Halki nog open. :duim:

mark61
04-02-06, 10:47
Geplaatst door tr_imparator
Turkey Reacts to Language Restriction in Netherlands
By Suleyman Kurt, Ankara
Published: Friday, February 03, 2006
zaman.com

Het gore lef, coming from een land dat al een eeuw lang zijn eigen minderheden het recht ontzegt hun eigen taal te gebruiken, buiten, binnen, in zang, op tv, anywhere.

Waarbij, itt. Nederland, die minderheden de autochtonen zijn en de Turken de nieuwkomers / allochtonen.

Onvoorstelbaar brutale plaat voor de kop. Nog een hoop te leren.

mark61
04-02-06, 10:50
Geplaatst door tr_imparator
Ik vind het in dit geval goed dat TR afkeurend reageert. Een beetje sympatie. Thats all.

Kunnen we gewoon Koerdisch op straat spreken? Of worden nog steeds honderden Koerden opgepakt en gemarteld als ze zich aanmelden voor de studie Koerdisch die OFFICIEEL, VOLGENS DE NIEUWE WET, eindelijk LEGAAL is?

Laat me niet lachen.

En wanneer mag de Orthodoxe Kerk eindelijk zijn seminarie heropenen?

mark61
04-02-06, 10:51
Geplaatst door Wizdom
Het riekt naar fascisme...

Ben je wel s in Turkije geweest? Weet je iets van dat land?

Rourchid
05-02-06, 14:00
Geplaatst door tr_imparator

Ik heb deze topic geopend omdat ik het goed vind dat Turkije afwijzend reageert op Verdonks plannetje. Maw dat het opkomt voor de minderheden in Europa.
Zeer goed iniatief.

Rourchid
05-02-06, 14:01
Geplaatst door mark61
Ben je wel s in Turkije geweest? Weet je iets van dat land?
Ben je welk s in Nederland geweest? Weet je iets van dat land?

mark61
05-02-06, 14:05
Geplaatst door Rourchid
Ben je welk s in Nederland geweest? Weet je iets van dat land?

Ben jij wel s in Marokko geweest? Weet je iets van dat land?

Joacim, dat stalken, dat schiet echt niet op.

mark61
05-02-06, 14:06
Geplaatst door Rourchid
Zeer goed iniatief.

Ca. 15 miljoen Koerden (ARABIEREN, Armeniërs, Grieken, ...) hadden het ook een fantastisch initiatief gevonden. Als het op Turkije zelf had geslagen.

Rourchid
05-02-06, 14:16
Geplaatst door mark61
Ben jij wel s in Marokko geweest? Weet je iets van dat land?


Fysieke aanwezigheid in een cultuurgebied zegt niets over de cultuur aan kunnen voelen.

Geplaatst door mark61

Joacim, dat stalken, dat schiet echt niet op.
Er zijn er meerderen die menen sjans bij/met me te hebben.

mark61
05-02-06, 14:23
Wat vind jij van de onderdrukking van de Arabische minderheid in Turkije?

Rourchid
05-02-06, 14:38
Geplaatst door mark61
Wat vind jij van de onderdrukking van de Arabische minderheid in Turkije?
Als het gaat om sectarische elementen die de Islam exclusivistisch Arabisch willen laten zijn dan mag dit soort figuren keihard aangepakt worden.
Van hoe het met de mainstream van Arabisch-sprekenden gaat weet ik te weinig af om daar een oordeel over te vellen.