PDA

Bekijk Volledige Versie : Nova vanavond: DAJJ over .......... 3x raden



freya
04-02-06, 17:03
Ik heb nog helemaal geen topic geopend over die cartoons en ik wil toch niet achterblijven bij de laatste trend.
Dus bij dezen :strik:

REACTIES OP DEENSE ANTI-MOSLIM-CARTOONS


De spotprenten over de profeet Mohammed, afgedrukt in een Deense krant, lokken in de islamitische wereld steeds meer en heftiger reacties uit.

De oproep tot wederzijds respect van secretaris-generaal Koffi Anan van de Verenigde Naties heeft nog weinig zichtbaar resultaat gehad. Het westerse beroep op de vrijheid van meningsuiting vindt bij veel moslims geen gehoor.

De Arabische Europese Liga - de AEL - van de Vlaamse moslim-aktivist Abu Jahjah heeft vannacht op zijn website anti-semitische cartoons geplaatst als antwoord op de Deense spotprenten. En op andere internet-sites gaat het kwetsen over en weer ook gewoon door. Abu Jahjah reageert in de studio.

NOVA (http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=4101&CFID=1016198&CFTOKEN=42268718)

Spoetnik
04-02-06, 17:11
Anti-Semitisch :confused:

freya
04-02-06, 17:14
Geplaatst door Spoetnik
Anti-Semitisch :confused:

watbedoelje?

Spoetnik
04-02-06, 17:18
Geplaatst door freya
watbedoelje?

De toonzetting..

Wide-O
04-02-06, 17:26
Anti-athé was wellicht wat slimmer geweest. Of negeren...

Maar dit is zeker geen kritiek op DAJJ ! :strik: Zeker niet ! :strik: He's the greatest ! :strik: Veel slimmer dan die Tariq R. bounty ! :strik:

Ik ga met plezier kijken, en kijk daarna wel uit om mijn mening er over te geven!

:zwaai:

Dutchguy
04-02-06, 17:33
Toen ik die topictitel zag dacht ik dat DAJJ eindelijk eens wat over die Japanse superradijs ging zeggen.

Ik ben teleurgesteld. :aanwal:

freya
04-02-06, 17:35
Geplaatst door Spoetnik
De toonzetting..

Maar ze ZIJN antisemitisch.

Ga maar op de AELsite kijken.

ronald
04-02-06, 17:41
Walking the Thin Line

01 feburary,2006


Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is. Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!



In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat. Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.

Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.

Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.



Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.

Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.



Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?








Wat een sukkel....weet hij niet de juiste bij de ballen te nemen? ....typisch.................



...zo zie je maar...op een gegeven moment komt het aard van het beestje er toch uit.

Wide-O
04-02-06, 17:43
Jah, knap hoor.

Ik heb hem dus tot nu toe overschat. Imbeciel.

(strik, zwaai, etc... :) )

sjaen
04-02-06, 18:08
van wie heeft hij die gejat!

mark61
04-02-06, 18:12
Geplaatst door Dutchguy
Toen ik die topictitel zag dacht ik dat DAJJ eindelijk eens wat over die Japanse superradijs ging zeggen.

Ik ben teleurgesteld. :aanwal:

Ik vind het ook een schandaal!

mark61
04-02-06, 18:13
Geplaatst door sjaen
van wie heeft hij die gejat!

Van ene aan de AEL geliëerde meneer Nabucho.

Tomas
04-02-06, 18:16
Geplaatst door Wide-O
Jah, knap hoor.

Ik heb hem dus tot nu toe overschat. Imbeciel.


Het kwetsen van gewone stervelingen met hun verdriet of leed schijnt niet zo'n punt te zijn in die... cultuur. De profeet is een geval apart. Maar ik vraag me af of dat dan ook voor palestijnen geldt? Kweenie. Zouden ze ook eens een prentje van moeten maken. Kijken wat er dan weer gebeurd. Niks leuker dan wetenchappelijk praktijk onderzoek.

sjaen
04-02-06, 18:17
Geplaatst door mark61
Van ene aan de AEL geliëerde meneer Nabucho.

Ik kom niet op de site van AEL nederland, heeft iemand a valid link?

sjaen
04-02-06, 18:19
Geplaatst door Tomas
Het kwetsen van gewone stervelingen met hun verdriet of leed schijnt niet zo'n punt te zijn in die... cultuur. De profeet is een geval apart. Maar ik vraag me af of dat dan ook voor palestijnen geldt? Kweenie. Zouden ze ook eens een prentje van moeten maken. Kijken wat er dan weer gebeurd. Niks leuker dan wetenchappelijk praktijk onderzoek.

http://www.pmw.org.il/

mark61
04-02-06, 18:22
Walking the Thin Line

Dyab Abou Jahjah

Moslims en anderen kunnen in Europa ... opleveren.[/B]

http://www.arabeuropean.org/dutch/article.php?ID=110&PHPSESSID=f065fef7e36ad874b56e2838990e1e88

Imbeciel indeed.

EDIT: Deze tekst is intussen verwijderd.

sjaen
04-02-06, 18:32
Geplaatst door mark61
Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst [sic :)] en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.

http://www.arabeuropean.org/dutch/article.php?ID=110&PHPSESSID=f065fef7e36ad874b56e2838990e1e88

Imbeciel indeed.

Ik weet niet van wiens hand dit stuk is, maar het is het handschrift van een imbeciel indeed!!!!

ronald
04-02-06, 18:33
Geplaatst door sjaen
http://www.pmw.org.il/



Ben even op die Palestijnse "Media Watch" gaan kijken. Toen ik zag staan : "kill a jew go to heaven" ..... ben ik maar weer weg gegaan.....die AEL site is wat dat betreft maar lief.

mark61
04-02-06, 18:34
Geplaatst door sjaen
Ik kom niet op de site van AEL nederland, heeft iemand a valid link?

Rechtsklikken op de cartoon > eigenschappen > link kopiëren.

mark61
04-02-06, 18:37
Geplaatst door Wide-O
Jah, knap hoor.

Ik heb hem dus tot nu toe overschat. Imbeciel.

(strik, zwaai, etc... :) )

Hé, das een mening.

mark61
04-02-06, 18:38
Geplaatst door sjaen
Ik weet niet van wiens hand dit stuk is, maar het is het handschrift van een imbeciel indeed!!!!

Sorry, was de titel vergeten.

mark61
04-02-06, 18:39
Geplaatst door freya
Maar ze ZIJN antisemitisch.

Ga maar op de AELsite kijken.

Ik zie maar 1 exemplaar. Heppie nog meer van dat fraais?

Morosian
04-02-06, 18:48
Abu zegt:

"Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?"

Voorwaar, het verstand van een klein knaagdier.

Seif
04-02-06, 18:52
Tsja, dit krijg je als je tot de ontdekking komt dat je doelgroep je niet moet. Een kat in het nauw maakt rare sprongen...

snoepje1000
04-02-06, 19:07
Geplaatst door Seif
Tsja, dit krijg je als je tot de ontdekking komt dat je doelgroep je niet moet . Een kat in het nauw maakt rare sprongen...

Spreek voor jezelf! Ik en veel mensen die ik ken staan 100% achter Dyab Abou Jahjah en de AEL. Ik voel me door hem vertegenwoordigd!

David
04-02-06, 19:12
:student: Houden jullie nou eens op! Abu ZsaZsa lijdt aan ratiofobie, en da's een serieuze psychische aandoening! Met zieken mag men niet spotten!

Tomas
04-02-06, 19:15
Geplaatst door David
ratiofobie

Goeie.

David
04-02-06, 19:16
Geplaatst door Tomas
Goeie.


Hebben hier veel mensen last van.

Wide-O
04-02-06, 19:28
Geplaatst door David
Hebben hier veel mensen last van.

Afhankelijk van hoeveel dagen vrij ik kan krijgen wil ik die ziekte ook ! :student:

Wide-O
04-02-06, 19:29
Geplaatst door mark61
Hé, das een mening.

"I want his baby" is ook een mening.

Wide-O
04-02-06, 19:31
Wacht FF, ik ben nu in full denial mode.

Dit kan niet de website van de AEL zijn, die is gehackt door een sat-zion organisatie.

Morgen wordt alles duidelijk, en blijken we eens te meer in het ootje genomen.

Ik hoop echt dat ik gelijk heb.

mark61
04-02-06, 19:37
Geplaatst door Wide-O
"I want his baby" is ook een mening.

Nou dan.

mark61
04-02-06, 19:38
Geplaatst door Wide-O
Wacht FF, ik ben nu in full denial mode.

Dit kan niet de website van de AEL zijn, die is gehackt door een sat-zion organisatie.

Morgen wordt alles duidelijk, en blijken we eens te meer in het ootje genomen.

Ik hoop echt dat ik gelijk heb.

Ik help het je hopen maar geef je weinig kans.

Kijken hoe oppergroupie dit gaat uitleggen.

..zapper
04-02-06, 20:03
Die van auswitsch slaat tenminste op de actualiteit, maar die van anne frank begrijp ik niet goed?

Wizdom
04-02-06, 21:39
Het was een goed punt van DAJJ... Zijn tegenstander ging weer gelijk in de HOLOCAUST mode over om de discussie dood te slaan en het "vrije woord" te intimideren... terwijl hij nou juist voor het vrije woord is... Hij was wel erg tegenstrijdig en verwarrend bovendien...

Morosian
04-02-06, 22:10
Geplaatst door Wizdom
Het was een goed punt van DAJJ... Zijn tegenstander ging weer gelijk in de HOLOCAUST mode over om de discussie dood te slaan en het "vrije woord" te intimideren... terwijl hij nou juist voor het vrije woord is... Hij was wel erg tegenstrijdig en verwarrend bovendien...

Beide heren waren een aanfluiting. En Abu begrijpt net als het Leger der Beledigden niet wat satire inhoudt.

waterfiets
04-02-06, 22:19
Geplaatst door Morosian
Abu zegt:
(...)

Voorwaar, het verstand van een klein knaagdier.

Meestal heeft jahjah wel wat zinnigs te melden maar nu kon ik hem ook echt niet volgen.

Wizdom
04-02-06, 22:37
Geplaatst door Morosian
Beide heren waren een aanfluiting. En Abu begrijpt net als het Leger der Beledigden niet wat satire inhoudt.

Nu begrijpt hij het niet omdat het jou niet zint... He wat flauw... Kun je niet iets beters bedenken...

David
04-02-06, 22:39
Geplaatst door Morosian
Beide heren waren een aanfluiting. En Abu begrijpt net als het Leger der Beledigden niet wat satire inhoudt.


Satire is de natuurlijke vijand van religie. Lachen is de vijand van geloof. Want met lachen verdwijnen angsten. En zonder angst is er geen geloof.

Wizdom
04-02-06, 22:42
Geplaatst door David
Satire is de natuurlijke vijand van religie. Lachen is de vijand van geloof. Want met lachen verdwijnen angsten. En zonder angst is er geen geloof.

Satire is spot... Spot is iets wat serieus is belachelijk maken... Het is een wapen van mensen die geen boodschap hebben... Om die leegte te verhullen moet er gelachen worden...

Leuk voor de korte termijn maar destructief voor de lange termijn...

David
04-02-06, 22:45
Geplaatst door Wizdom
Satire is spot... Spot is iets wat serieus is belachelijk maken... Het is een wapen van mensen die geen boodschap hebben... Om die leegte te verhullen moet er gelachen worden...

Leuk voor de korte termijn maar destructief voor de lange termijn...


Wat is serieus aan een religie? Voor mij niks.

Wizdom
04-02-06, 22:48
Geplaatst door David
Wat is serieus aan een religie? Voor mij niks.

Ik wens je veel wijsheid toe...

David
04-02-06, 22:52
Geplaatst door Wizdom
Ik wens je veel wijsheid toe...


Ik jou ook. Misschien ga je nog eens inzien dat jouw waarheid niet per se die van een ander is, en dat jouw waarheid niet beter is dan die van een ander.

Morosian
04-02-06, 23:02
Geplaatst door Wizdom
Satire is spot... Spot is iets wat serieus is belachelijk maken... Het is een wapen van mensen die geen boodschap hebben...

Zie je wel dat je gevoel voor humor hebt. Erg grappig.

H.P.Pas
04-02-06, 23:07
Geplaatst door Wizdom
( ) iets wat serieus is belachelijk maken...

Het omgekeerde komt veel vaker voor.
En is oneindig veel gevaarlijker.

gh.wille
05-02-06, 01:18
Geplaatst door freya
Maar ze ZIJN antisemitisch.

Ga maar op de AELsite kijken.

Zie er geen aanstoot in , integendeel !!

Niks mis mee, het is een bevestiging van de waarheid , en bovendien de ultime bevestiging van de Holocaust *want zoals ik al eerder heb gezegd het waren niet alleen de JODEN die de NAZIES op hun verlanglijstje hadden , HOMO,S en ZIGEUNERS waren ook best ,en daarna zijn grootste doel het Arabische Ras ! Moslims bij voorkeur eerst , maar daar hoor ik nooit iemand over .

* Holocaust doelstelling : de totale vernietiging van een bepaald soort mensen .

gh.wille
05-02-06, 01:19
Geplaatst door gh.wille
Zie er geen aanstoot in , integendeel !!

Niks mis mee, het is een bevestiging van de waarheid , en bovendien de ultime bevestiging van de Holocaust *want zoals ik al eerder heb gezegd het waren niet alleen de JODEN die de NAZIES op hun verlanglijstje hadden , HOMO,S en ZIGEUNERS waren ook best ,en daarna zijn grootste doel het Arabische Ras ! Moslims bij voorkeur eerst , maar daar hoor ik nooit iemand over .

* Holocaust doelstelling : de totale vernietiging van een bepaald soort mensen .

Amenzu
05-02-06, 01:37
Geplaatst door David
:student: Houden jullie nou eens op! Abu ZsaZsa lijdt aan ratiofobie, en da's een serieuze psychische aandoening! Met zieken mag men niet spotten!

Ik ben benieuwd naar de reactie van Tarik (wel een denker) op deze onzin reactie van Ael. Zij doen hetzelfde wat ze tegen willen vechten, het is de goedkoopste weg.

De deense cartoons vind ik ook walgelijk en weinig respect inhouden.

helly2002
05-02-06, 01:44
Geplaatst door Wizdom
Satire is spot... Spot is iets wat serieus is belachelijk maken... Het is een wapen van mensen die geen boodschap hebben... Om die leegte te verhullen moet er gelachen worden...

Leuk voor de korte termijn maar destructief voor de lange termijn...




dus met andere woorden verbied jack spijkerman voor heel de wereld :kotsen2: .beetje zelfspot mag best op zijn tyd net als sarcastische humor je kuntwel heel de dag serieeus willen zijn maar een dag niet gelachen ..........

Soldim
05-02-06, 01:57
Geplaatst door mark61
De oppergroupie heeft gesproken. Antisemitisme is prima.

En anti-andere dingen? Mag dat ook?

mark61
05-02-06, 02:11
Geplaatst door Soldim
En anti-andere dingen? Mag dat ook?

Nee. Alles wat boos is in de wereld is sowieso zionistisch.





Interessant dat DAJJ hetzelfde beweerde als ik: 1,3 miljard onderdrukte moslims etc. Dan kan je alleen niet tegelijk met 'theologische belediging' aankomen. Dat spoort niet.

tr_imparator
05-02-06, 02:37
Vind het cartoon gebeuren wel eigenlijk een beetje komisch als ik er nu aan denk.

Door een of andere mongooltje staat de halve wereld op z'n kop. Dan denk ik, man had je niks anders te doen ofzo?

Wat ik nog grappiger vind zijn al die mensen die filosoferen over moslims en 1001 andere dingen erbij betrekken, niet dat ze wat weten hoor, wel een hoop geratel, nou ja soms een beetje sensatie. Waar zijn wij nou allemaal mee bezig?

:vierkant:

mark61
05-02-06, 02:41
Geplaatst door tr_imparator
Vind het cartoon gebeuren wel eigenlijk een beetje komisch als ik er nu aan denk.

Door een of andere mongooltje staat de halve wereld op z'n kop. Dan denk ik, man had je niks anders te doen ofzo?

Dan denk ik, had die halve wereld niks anders te doen dan de provinciale pers in een non-land bij te houden?

tr_imparator
05-02-06, 02:55
Geplaatst door mark61
Dan denk ik, had die halve wereld niks anders te doen dan de provinciale pers in een non-land bij te houden?


Dünyayi sel bassa ördege viz gelir... :rolleyes:

Rourchid
05-02-06, 11:02
Geplaatst door Amenzu

Ik ben benieuwd naar de reactie van Tarik (wel een denker) op deze onzin reactie van Ael


Tariq Ramadan heeft al zo'n twee maanden geleden gereageerd.
De cartoons zijn wel vervaardigd naar aanleiding van een specicifieke vraag van de Jylland Posten om cartoons in te leveren waarmee de grenzen van vrije meningsuiting inzake godlastering verkend kunnen worden.
Commentaar van Tariq Ramnadan was twee maanden geleden dat het opvallend is dat er maar een godsdienst bespot wordt.
Nogal gemakzuchtig om in te hakken op een gedeelte van de bevolking dat er toch al niet te florissant voorstaat.

Rourchid
05-02-06, 11:02
Geplaatst door tr_imperator

Dan denk ik, man had je niks anders te doen ofzo?

Idd
De verveling heeft kennelijk weer eens toegeslagen.

Rourchid
05-02-06, 11:10
Geplaatst door mark61

Dan denk ik, had die halve wereld niks anders te doen dan de provinciale pers in een non-land bij te houden?


De godslastering op zich is een instrumenteel midel om iedere Moslim te portretteren als iemand die aan persoonsverheerlijking doet van een 'feodaal-agrarische' Profeet (vzmh) die bij het minste geringste met bommen gaat gooien.
Dit laatste etiket krijgen ook leiders van Islamitische landen opgeplakt en dan zijn vehemente reacties voorspelbaar.

mark61
05-02-06, 13:10
Geplaatst door Rourchid
De godslastering op zich is een instrumenteel midel om iedere Moslim te portretteren als iemand die aan persoonsverheerlijking doet van een 'feodaal-agrarische' Profeet (vzmh) die bij het minste geringste met bommen gaat gooien.

Jyllands Posten lijkt me daarentegen nauwelijks een instrumenteel middel. Als Abu Laban niet was gaan klikken had niemand het geweten. Dus als samenzwering is het een volkomen mislukking.

Verder is het natuurlijk lastig als vervolgens iedereen gretig hapt ook.

Joacim, wat heb je toch met feodaalagrarisch? Last van neomarxisme in je omgeving?

ronald
05-02-06, 13:15
Geplaatst door Rourchid
De godslastering op zich is een instrumenteel midel om iedere Moslim te portretteren als iemand die aan persoonsverheerlijking doet van een 'feodaal-agrarische' Profeet (vzmh) die bij het minste geringste met bommen gaat gooien.
Dit laatste etiket krijgen ook leiders van Islamitische landen opgeplakt en dan zijn vehemente reacties voorspelbaar.



We spreken van Godslastering, blasfemie, wanneer het God de Schepper betreft. Niet een mens. Is Mohammed verheven tot god dan? Ik denk namelijk dat het weer een zogenaamde eer- en beledigingskwestie betreft. Ga Godslastering er aub niet bij halen.

mark61
05-02-06, 13:21
Geplaatst door ronald
We spreken van Godslastering, blasfemie, wanneer het God de Schepper betreft. Niet een mens. Is Mohammed verheven tot god dan? Ik denk namelijk dat het weer een zogenaamde eer- en beledigingskwestie betreft. Ga Godslastering er aub niet bij halen.


Als eenvoudige ongelovige zou ik zeggen dat God onlasterbaar is. Jij niet?

________________________________


The trouble is altijd dat miskende mensen hun eigen miserabele gevoelentjes proberen te extrapoleren tot iets Groots, Algemeens, Heiligs. Dan moeten die andere klootzakken tenminste gaan Luisteren!

Alleen levende mensen van vlees en bloed kunnen worden beledigd. Verder NIEMAND. Oh ja, je kan nog iemand's nagedachtenis 'ontheiligen.' Maar alweer, daar merkt die persoon zelf niets van.

Moslims hebben een bijzonder verwrongen relatie met de Profeet. Tis een mens als u en ik, maar tegelijkertijd Heilig. In principe feilbaar, in de praktijk Onfeilbaar Voorbeeld. Dr is geen ontkennen aan.

Mill
05-02-06, 14:44
Ik zit nog steeds in m'n maag met Abou Jajjahs afgunst tav homo's. Wel dapper hoor, gezien zijn milieu.

mark61
05-02-06, 14:51
Geplaatst door Mill
Ik zit nog steeds in m'n maag met Abou Jajjahs afgunst tav homo's. Wel dapper hoor, gezien zijn milieu.

:hihi: Die tekst is ook al verdwenen, helaas.

ronald
05-02-06, 15:00
Geplaatst door mark61
:hihi: Die tekst is ook al verdwenen, helaas.


Heb jij die niet ergens?

ronald
05-02-06, 15:02
Geplaatst door The_Reporter
Wat is er mis met eer? Dat heeft alles te maken met in hoeverre iets van iemands schaamtegevoel over is. De spreekwoord luidt dan ook dat wie geen schaamte kent, moet doen wat ie wil.

Verder, de echte eer zit in de Islam. En vernedering zit in al hetgeen dat daar tegenin druist.


Het is dus geen Godslastering.

Eer gaat vaak gepaard met arrogantie. Wat daar mis aan is?

ronald
05-02-06, 15:08
Geplaatst door mark61
:hihi: Die tekst is ook al verdwenen, helaas.


Deze zijn ze nog vergeten:

AEL will launch Cartoon campaign


03 feburary, 2006 ; Posted 11 : 4 PM

After the lectures that Arabs and Muslims received from Europeans on Freedom of Speech and on Tolerance. And after that many European newspapers republished the Danish cartoons on the Prophet Mohammed. AEL decided to enter the cartoon business and to use our right to artistic expression.

Just like the newspapers in Europe claim that they only want to defend the freedom of speech and do not desire to stigmatise Muslims,we also do stress that our cartoons are not meant as an offence to anybody and ought not to be taken as a statement against any group, community or historical fact.

If it is the time to break Taboos and cross all the red lines, we certainly do not want to stay behind.

www.arabeuropean.org/newslist.php

mark61
05-02-06, 15:46
Geplaatst door ronald
Heb jij die niet ergens?

Staat nog op pag. 1. Ik heb hem bijna weggehaald; nog te vinden in quote. Bel ander oom Naftaniël ff, die heeft m vast fullcolor.

mark61
05-02-06, 15:49
Geplaatst door ronald
Deze zijn ze nog vergeten:
After the lectures ...

www.arabeuropean.org/newslist.php

Das de gekuiste versie. Is verder weinig op aan te merken. Met als gevolg dat er ook geen 'argumentatie' van belang in zit voor wat dan ook.

ronald
05-02-06, 17:03
Geplaatst door mark61
:hihi: Die tekst is ook al verdwenen, helaas.


Was deze het? Gewoon ff in je pc geheugen zoeken.

Walking the Thin Line

01 feburary,2006


Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is. Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!



In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat. Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.

Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.

Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.



Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.

Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.



Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?

Wide-O
05-02-06, 17:24
Slik.

Ik snap het niet. Ik lees elke dag hier, en in dat stuk ook, dat Europa zo met "joden" zit. Maar dat herken ik helemaal niet uit het dagelijks leven. Hoogstens is er irritatie om het hele Israël/Palestina gedoe, maar da's ook maar een beperkte groep mensen die daar mee bezig zijn. De meeste mensen hier kennen ook maar joden uit de Sam & Moos grappen, of uit de straten van Antwerpen...

Waarom worden joden of de holocaust hier nu elke keer bijgesleept ?

I really don't get it :(

mark61
05-02-06, 20:51
Geplaatst door Wide-O
Slik.

Ik snap het niet. Ik lees elke dag hier, en in dat stuk ook, dat Europa zo met "joden" zit. Maar dat herken ik helemaal niet uit het dagelijks leven. Hoogstens is er irritatie om het hele Israël/Palestina gedoe, maar da's ook maar een beperkte groep mensen die daar mee bezig zijn. De meeste mensen hier kennen ook maar joden uit de Sam & Moos grappen, of uit de straten van Antwerpen...

Waarom worden joden of de holocaust hier nu elke keer bijgesleept ?

I really don't get it :(

Ik geloof dat in NL 'joden' veel zichtbaarder zijn in the public eye dan in België. Een zeer groot deel van de 'linkse intelligentsia' :gechoquee wordt gevormd door joden, die daar zelf aan herinneren danwel herinnerd worden.

In België niet, dacht ik. Of ze zijn er niet, of het speelt geen rol.

NL worstelt veel meer met het verleden dan B, heb ik de indruk. Landsaard. Nederland zat volledig fout op joods gebied voor, tijdens en na de oorlog. In B is dat veel diffuser. Denk ik dan. Maar vertel mij.

Hebben jullie soms van die linkmiechels als Leon de Winter?

Wide-O
05-02-06, 22:21
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat in NL 'joden' veel zichtbaarder zijn in the public eye dan in België. Een zeer groot deel van de 'linkse intelligentsia' :gechoquee wordt gevormd door joden, die daar zelf aan herinneren danwel herinnerd worden.

In België niet, dacht ik. Of ze zijn er niet, of het speelt geen rol.

NL worstelt veel meer met het verleden dan B, heb ik de indruk. Landsaard. Nederland zat volledig fout op joods gebied voor, tijdens en na de oorlog. In B is dat veel diffuser. Denk ik dan. Maar vertel mij.

Hebben jullie soms van die linkmiechels als Leon de Winter?

Perceptie dus. Nee, weinig joodse profilatie hier. Ik ken één politicus van de VLD, Marinower, die wel 's uit de kast wordt gehaald als het over het MO gaat. De meest vocale die ik ken is de eigenaar van een winkelketen (en die ken ik ook persoonlijk en heb ik altijd goed mee kunnen opschieten). Daarnaast heb je uiteraard de diamantsector in Antwerpen, en de heel zichtbare aanwezigheid van de chassidische joden. Maar die zijn zowiezo het zionisme niet zo genegen, als ik me niet vergis. Wel heel traditioneel & gesloten.

Op school werd er wel relatief veel aandacht besteed aan de holocaust, in de zin van 5 keer op 12 jaar. En vooral vanuit het idee "dit nooit meer". En opgroeien in Mechelen, van waaruit vele transporten zijn vertrokken, betekent ook dat je er wel eens bij stilstaat natuurlijk.

Perceptie. Ik dacht altijd dat België veel "fouter" is geweest in WOII dan NL. "Nazi durant les guèrres, et catholiques entr'elles" zong Brel al. Het feit dat pastoors van op de kansel preekten om te strijden met de nazi's tegen de goddeloze Russen zal daar ook wel iets mee te maken gehad hebben. Ook het Vlaams nationalisme heeft regelmatig tegen het foute rechts aangeschurkt.

Enfin, onze ergste Dewintert haalt het nog niet van jullie Leon nee :hihi:

mark61
05-02-06, 22:27
Geplaatst door Wide-O
Perceptie dus. Nee, weinig joodse profilatie hier. Ik ken één politicus van de VLD, Marinower, die wel 's uit de kast wordt gehaald als het over het MO gaat. De meest vocale die ik ken is de eigenaar van een winkelketen (en die ken ik ook persoonlijk en heb ik altijd goed mee kunnen opschieten). Daarnaast heb je uiteraard de diamantsector in Antwerpen, en de heel zichtbare aanwezigheid van de chassidische joden. Maar die zijn zowiezo het zionisme niet zo genegen, als ik me niet vergis. Wel heel traditioneel & gesloten.

Op school werd er wel relatief veel aandacht besteed aan de holocaust, in de zin van 5 keer op 12 jaar. En vooral vanuit het idee "dit nooit meer". En opgroeien in Mechelen, van waaruit vele transporten zijn vertrokken, betekent ook dat je er wel eens bij stilstaat natuurlijk.

Perceptie. Ik dacht altijd dat België veel "fouter" is geweest in WOII dan NL. "Nazi durant les guèrres, et catholiques entr'elles" zong Brel al. Het feit dat pastoors van op de kansel preekten om te strijden met de nazi's tegen de goddeloze Russen zal daar ook wel iets mee te maken gehad hebben. Ook het Vlaams nationalisme heeft regelmatig tegen het foute rechts aangeschurkt.

Enfin, onze ergste Dewintert haalt het nog niet van jullie Leon nee :hihi:

Dat gedweep met Germanen leidde bij jullie niet automatisch tot antisemitisme, dacht ik. Net zo min als in pakweg Italië of Hongarije.
En dan nog vnl. een Vlaamse aangelegenheid toch?

Hoe zat dat nou met dn Leopold, nazi-sympathieën en jodenredder tegelijk?

Conclusie: we zijn een duo zelfkastijders.