PDA

Bekijk Volledige Versie : Slavernij in Amerika.



Divine_70
04-02-06, 20:04
Ja, er zijn nog slaven in de VS.
Ze worden gedwongen tot prostitutie, tot geestdodend werk op boerderijen en in fabrieken, en bij mensen thuis.
Het zijn vrijwel allemaal vrouwen , en de meeste zijn de VS binnengesmokkeld uit arme landen zoals Oezbekistan, Oekraine, en Mexico.
Senator John Cornyn uit Texas zegt erover : Amerikanen zullen schrikken als ze horen dat er jaarlijks ten minste 15.000 mensen dit land worden binnen gesmokkeld om slavenwerk te verrichten."anderen schatten het aantal zelfs op 50.000 per jaar.
Ze worden naar de VS gelokt door slavenhandelaren die hun scholing en een vaste baan beloven.
Vervolgens worden ze in het gareel gehouden door allerlei vormen van psychologische en lichamelijk misbruik.
Vrouwen worden vaak verkracht en seksueel vernederd.
Slaven worden ik elke Amerikaanse staat aangetroffen.

observer
04-02-06, 21:58
nee dan de filipijnse en indonesische huisslaafjes in de golfstaten

Divine_70
04-02-06, 22:30
Geplaatst door observer
nee dan de filipijnse en indonesische huisslaafjes in de golfstaten

Wat is daar mee?

observer
05-02-06, 13:01
Geplaatst door Divine_70
Wat is daar mee? grote aantallen leven onder dezelfde of nog ergere situatie, en als ze naar de autoriteiten gaan hebben ze pas echt problemen, als de "eigenaar"ze dan van diefstaf ofzo beschuldigd worden ze volgens de sharia bestraft

dus die kunnen nergens heen

Tomas
05-02-06, 13:04
Geplaatst door Divine_70
Ja, er zijn nog slaven in de VS.
Ze worden gedwongen tot prostitutie, tot geestdodend werk op boerderijen en in fabrieken, en bij mensen thuis.
Het zijn vrijwel allemaal vrouwen , en de meeste zijn de VS binnengesmokkeld uit arme landen zoals Oezbekistan, Oekraine, en Mexico.
Senator John Cornyn uit Texas zegt erover : Amerikanen zullen schrikken als ze horen dat er jaarlijks ten minste 15.000 mensen dit land worden binnen gesmokkeld om slavenwerk te verrichten."anderen schatten het aantal zelfs op 50.000 per jaar.
Ze worden naar de VS gelokt door slavenhandelaren die hun scholing en een vaste baan beloven.
Vervolgens worden ze in het gareel gehouden door allerlei vormen van psychologische en lichamelijk misbruik.
Vrouwen worden vaak verkracht en seksueel vernederd.
Slaven worden ik elke Amerikaanse staat aangetroffen.

In nederland en de rest van europa is heet geen haar beter.

Divine_70
05-02-06, 13:09
Geplaatst door Tomas
In nederland en de rest van europa is het geen haar beter.

Je hebt helaas gelijk.
Gebeurt overal.
Zal ook nooit veranderen zolang in deze mooie praatjes word getrapt,wat overigens ook wel weer te begrijpen is,
als je een gouden toekomst wordt beloofd.

Tomas
05-02-06, 13:13
Geplaatst door Divine_70
Je hebt helaas gelijk.
Gebeurt overal.
Zal ook nooit veranderen zolang in deze mooie praatjes word getrapt,wat overigens ook wel weer te begrijpen is,
als je een gouden toekomst wordt beloofd.

Ja, ja, maar wat ik niet begrijp is de lankmoedigheid waarmee deze problematiek benaderd wordt. Het intersseert gewoon geen hond. Het enige dat ik tot nu toe als aanpak heb gelezen was het voorstel om prostitutie overal maar weer te gaan verbieden. Daardoor is in ieder geval het probleem niet meer zo zichtbaar voor iedereen. De daders keihard aanpakken en de slachtoffers helpen is niet aan de orde voorlopig.

Divine_70
05-02-06, 13:22
Geplaatst door Tomas
Ja, ja, maar wat ik niet begrijp is de lankmoedigheid waarmee deze problematiek benaderd wordt. Het intersseert gewoon geen hond. Het enige dat ik tot nu toe als aanpak heb gelezen was het voorstel om prostitutie overal maar weer te gaan verbieden. Daardoor is in ieder geval het probleem niet meer zo zichtbaar voor iedereen. De daders keihard aanpakken en de slachtoffers helpen is niet aan de orde voorlopig.

Zo`n netwerk van smokkelaars/handelaars is veel groter dan wij denken denk ik.
Dat gaat door tot corrupte agenten, ministers en douaniers.
Anders was het allang uitgeroeit lijkt me.
Om de prostitutie te verbieden zou wel een weer een domme zet zijn.
De vrouwen die daarvoor gebruikt worden zitten nu in de illegaliteit en zullen daar ook blijven.
Voor hen veranderd er niks.
Voor de legale prostitutie zou het ook grote gevolgen hebben, en dan niet alleen voor de prostituees zelfs, als wel voor de mannen die er gebruik van maken.
En dan niet te vergeten, de vrouwen die in goed vertrouwen de straat op gaan.