PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan: ,,Vrije meningsuiting rechtvaardigt spotprenten niet''



Marsipulami
04-02-06, 19:08
Vaticaan: ,,Vrije meningsuiting rechtvaardigt spotprenten niet''

VATICAANSTAD - De vrije meningsuiting geeft niet het recht religieuze overtuigingen te beledigen. Dat meldt het Vaticaan zaterdag naar aanleiding van de polemiek over de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in verscheidene Europese kranten.

In een eerste publiek commentaar op de zaak verklaarde Joaquin Navarro-Valls, de woordvoerder van het Vaticaan, dat ,,het samenleven van mensen een klimaat vereist van wederzijds respect om de vrede tussen de mensen en de naties te bevorderen''.

,,Het recht op vrije meningsuiting omvat niet het recht om de religieuze gevoelens van gelovigen te kwetsen'', aldus de Vaticaanse woordvoerder.

Tomas
04-02-06, 19:13
Geplaatst door Marsipulami

,,Het recht op vrije meningsuiting omvat niet het recht om de religieuze gevoelens van gelovigen te kwetsen'', aldus de Vaticaanse woordvoerder.

OK, maar dan zou er ook met mijn allergie voor domheid en schijnheiligheid rekening gehouden moeten worden. Graag.

mark61
04-02-06, 19:15
Geplaatst door Marsipulami
,,Het recht op vrije meningsuiting omvat niet het recht om de religieuze gevoelens van gelovigen te kwetsen'', aldus de Vaticaanse woordvoerder.

Ongelovigen hebben nl. geen gevoelens om te kwetsen.

David
04-02-06, 19:28
Geplaatst door mark61
Ongelovigen hebben nl. geen gevoelens om te kwetsen.


Gelukkig niet, anders waren ze door gelovigen al eeuwen lang gekwetst.

mark61
04-02-06, 19:48
Geplaatst door David
Gelukkig niet, anders waren ze door gelovigen al eeuwen lang gekwetst.

Brrr, stel je voor.

David
04-02-06, 19:51
Geplaatst door mark61
Brrr, stel je voor.


Ik word al m'n hele leven gekwetst door dat religieuze geteisem. Gelukkig merk ik het niet.

~Panthera~
04-02-06, 19:53
Geplaatst door David
Ik word al m'n hele leven gekwetst door dat religieuze geteisem. Gelukkig merk ik het niet.


Komt door je La Mer huidje. :hihi:

mark61
04-02-06, 19:59
Geplaatst door ~Panthera~
Komt door je La Mer huidje. :hihi:

Onkwetsbaarheid kost wel een grijpstuiver, maar dan heb je wel wat.

David
04-02-06, 20:00
Geplaatst door mark61
Onkwetsbaarheid kost wel een grijpstuiver, maar dan heb je wel wat.


Ik word gesponsord door La Mer. Ik ben tenslotte de Opper Jeanet! :ego:

~Panthera~
04-02-06, 20:00
Geplaatst door David
Ik word gesponsord door La Mer. Ik ben tenslotte de Opper Jeanet! :ego:


:boogie: You go Girl !! :haha:

mark61
04-02-06, 20:02
Sjo, dat was Mars' topic. Next please.

David
04-02-06, 20:13
Geplaatst door mark61
Sjo, dat was Mars' topic. Next please.


Graag gedaan, 't was prettig samenwerken.

Dutchguy
04-02-06, 20:24
Geplaatst door mark61
Sjo, dat was Mars' topic. Next please.
Vatikaal geplukt. :p

Dutchguy
04-02-06, 20:26
Geplaatst door David
Ik word gesponsord door La Mer. Ik ben tenslotte de Opper Jeanet! :ego:

Oh ja? Dat moet nog maar blijken. Laat me je infecteerturflijstje voor vanavond maar eens even inkijken zus. :fpuh: :wink:

David
04-02-06, 20:34
Geplaatst door Dutchguy
Oh ja? Dat moet nog maar blijken. Laat me je infecteerturflijstje voor vanavond maar eens even inkijken zus. :fpuh: :wink:


Ik heb er 32 geturft, waarvan zeker 32 gelovigen - en die tellen dubbel! Nou jij weer, tante.

Marsipulami
04-02-06, 20:35
Geplaatst door Tomas
OK, maar dan zou er ook met mijn allergie voor domheid en schijnheiligheid rekening gehouden moeten worden. Graag.

Het Vaticaan verdedigt meestal wel wijze, uitgebalanceerde en goed doordachte stellingen.

Kom eens met wat concrete voorbeelden waar dat niet zo is.

David
04-02-06, 20:38
Geplaatst door Marsipulami
Het Vaticaan verdedigt meestal wel wijze, uitgebalanceerde en goed doordachte stellingen.


:haha: :haha: :haha:


In geen tijden zo gelachen, bedankt Mars!

Marsipulami
04-02-06, 20:41
Geplaatst door David
:haha: :haha: :haha:


In geen tijden zo gelachen, bedankt Mars!


Iets doet me vermoeden dat je het niet helemaal eens bent met mij :wink:

David
04-02-06, 20:49
Geplaatst door Marsipulami
Iets doet me vermoeden dat je het niet helemaal eens bent met mij :wink:


Joh! :D

Sallahddin
04-02-06, 21:44
Geplaatst door Tomas
OK, maar dan zou er ook met mijn allergie voor domheid en schijnheiligheid rekening gehouden moeten worden. Graag.


Maar dan moet die nieuwe westerse seculier God oppassen dan die niet
weer voor dood wordt verklaard net als de vorige & wanhoopig & eterneel op zoek naar een vervanger gaat die telkens & weer teleurstelend blijkt!
Pretentie & arrogantie zijn geen tekenen van wijsheid & intelligentie!

Sallahddin
04-02-06, 21:45
Geplaatst door Marsipulami
Vaticaan: ,,Vrije meningsuiting rechtvaardigt spotprenten niet''

VATICAANSTAD - De vrije meningsuiting geeft niet het recht religieuze overtuigingen te beledigen. Dat meldt het Vaticaan zaterdag naar aanleiding van de polemiek over de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in verscheidene Europese kranten.

In een eerste publiek commentaar op de zaak verklaarde Joaquin Navarro-Valls, de woordvoerder van het Vaticaan, dat ,,het samenleven van mensen een klimaat vereist van wederzijds respect om de vrede tussen de mensen en de naties te bevorderen''.

,,Het recht op vrije meningsuiting omvat niet het recht om de religieuze gevoelens van gelovigen te kwetsen'', aldus de Vaticaanse woordvoerder.



Mee eens ,anders bijna nooit!!!


Vrijheid van meninsuiting kent grenzen,niet te verwaren met censuur !
Die grensen zouden die alleen maar sieren, niet schaden want absoluut vrijheid(welke dan ook) bestaat niet!

David
04-02-06, 21:58
Geplaatst door Sallahddin
Maar dan moet die nieuwe westerse seculier God oppassen dan die niet
weer voor dood wordt verklaard net als de vorige & wanhoopig & eterneel op zoek naar een vervanger gaat die telkens & weer teleurstelend blijkt!
Pretentie & arrogantie zijn geen tekenen van wijsheid & intelligentie!


"Onze god is de ware, ons geloof is het enige juiste, wij gaan naar de hemel, jullie naar de hel"


Over pretentie & arrogantie gesproken. :moe:

Sallahddin
04-02-06, 22:13
Geplaatst door David
"Onze god is de ware, ons geloof is het enige juiste, wij gaan naar de hemel, jullie naar de hel"


Over pretentie & arrogantie gesproken. :moe:



Ik stel mijn geloof niet boven de jouwe & ik probeer het niet af te dwingen en je te demoniseren zoals het westen doet!!!
Jij je geloof & ik de mijne!!!



Trouwens, ik ben geen vroom mens op de traditioneel conceptie van het woord :
ik doe bijna alles wat God heeft verboden:drinken,niet bidden ,sex buiten het huwelijk...maar Islam is mijn overtuiging ,moet ik die alleen maar praktiseren...komt wel,hoop ik!!!
Jullie hebben zo'n verkeerd visie van moslims ,het is geen homogeen groep en weinige individuen (moslims dan)leven de Islam in de letter!
Da's mijn streven als ik mijn wilde haren kwijt ben!

Karin.N
04-02-06, 22:19
Geplaatst door Marsipulami
Het Vaticaan verdedigt meestal wel wijze, uitgebalanceerde en goed doordachte stellingen.



Het is maar wat je wijs vindt.

Persoonlijk zou ik het erg wijs en verstandig vinden, wanneer het Vaticaan zich werkelijk eens bemoeit met het oplossen van alle onzedelijke zaken, welke zijn en worden gepleegd door priesters etc in plaats van deze zaken in de doofpot te stoppen.

Karin.N
04-02-06, 22:22
Geplaatst door Sallahddin
Da's mijn streven als ik mijn wilde haren kwijt ben!

Dus eerst doen wat volgens de Quraan verboden is en je daarna wel aan de regels houden.

Wat betekent religie dan nog voor je?

David
04-02-06, 22:32
Geplaatst door Karin.N
Dus eerst doen wat volgens de Quraan verboden is en je daarna wel aan de regels houden.

Wat betekent religie dan nog voor je?



Ach, laat het kind. Soort kathlolieke insteek: eerst carnaval, dan vasten. Zolang je maar beweert dat je geloofd is het goed, blijkbaar.

Sallahddin
04-02-06, 22:36
Geplaatst door Karin.N
Dus eerst doen wat volgens de Quraan verboden is en je daarna wel aan de regels houden.

Wat betekent religie dan nog voor je?



Het is een proces ...alleen je overtreedt die "wetten" niet met opzet meestal als je dat doet dan vraag je voor vergeving en hoop je eens beter te zijn ....het is heel gecompliceerd ,zou je moeilijk snappen!
Niet iedereen beleeft (moslims)dan Islam op dezelfde manier ,het is een groei proces ,ook wij hebben "doubts" hoor ,en de beleving kent ook "highs" & "downs" en dat is normaal & gezond ook ...
Alleen je blijft altijd in de kern geloven (the cornerstones)....
Het is geen hypocrisie of zo maar zoals ik al zei :een groei proces tot je bereikt wat je te bereiken kan qua niveau van"faith"...
Niet iedereen(moslims dan) staat op hetzelfde niveau...
Moeilijk zo snel uit te leggen ...ik moet naar bed ,doeiiiiiii!!!!