PDA

Bekijk Volledige Versie : Vergeet ook niet de slachtoffers in de Rode Zee



Divine_70
05-02-06, 13:22
Na de ramp met de veerboot al-Salam Boccaccio 98 in de Rode Zee zijn in de nacht van zaterdag op zondag nog overlevenden gevonden. Dat meldt de Egyptische staatstelevisie zondag. De schipbreukelingen dobberden op het water en hielden zich vast aan wrakstukken van het schip.

In de haven van Safaga hebben zich zondag zowat driehonderd familieleden van vermiste passagiers verzameld. Ze willen de versperringen van de politie doorbreken om zelf de lijken te gaan bekijken. De Egyptische autoriteiten hebben tot nu toe geen enkel lichaam voor identificatie vrijgegeven. Ook is nog niet officieel bekend hoeveel lijken al zijn geborgen. Verschillende media spreken van een vierhonderdtal.

Het aantal overlevenden van de scheepsramp bedraagt nu 395. Aan boord van de veerboot bevonden zich 1.414 mensen, onder hen 1.200 Egyptenaren. Er zijn nog honderden vermisten. Een half uur nadat de boot de Saoedische haven van Dubah was uitgevaren, brak brand uit aan boord. Om het vuur te blussen, werd een grote hoeveelheid water uit de zee aan boord gehaald. Daardoor zou het schip zijn gezonken, meldt een marineofficier die de ramp. Overleefde.

05/02/06 09u23

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_107865.jpg

Deze boot brengt overlevenden veilig aan wal.

mark61
05-02-06, 13:28
Das niet belangrijk, we moeten eerst alle ambassades affikken.

Divine_70
05-02-06, 13:38
Geplaatst door mark61
Das niet belangrijk, we moeten eerst alle ambassades affikken.

Blijkbaar. :vierkant:

bowie
05-02-06, 14:13
Geplaatst door mark61
Das niet belangrijk, we moeten eerst alle ambassades affikken. ja ik begrijp het ook niet....je hoort niemand over die arme mensen die dood zijn.

mark61
05-02-06, 14:16
Geplaatst door bowie
ja ik begrijp het ook niet....je hoort niemand over die arme mensen die dood zijn.

Das ook weer niet zo. Op de BBC site stromen de condoleances binnen.

Divine_70
05-02-06, 18:44
Het is eigenlijk te zot voor woorden.
Het idee dat een paar stomme tekeningen meer belangstelling hebben en krijgen, ook in de media.

barfly
05-02-06, 18:57
Als d'r nou duizend Denen waren verzopen...

Divine_70
05-02-06, 19:07
Ook wij werken hier aan mee.
Het forum heeft eigenlijk alleen reactie op die prenten.
Het onderwerp Rode Zee was snel weer uit het beeld verdwenen.
Het maakt me blij , te horen dat er na twee dagen weer mensen zijn gered.
En dan mogen die sportprenten wat mij betreft even uit het nieuws.