PDA

Bekijk Volledige Versie : Cartoons Mohammed zorgen ook in Nederland voor rel



Divine_70
05-02-06, 14:51
De publicatie van de omstreden Mohammed-spotprenten zorgen ook in Nederland voor problemen. Zo heeft een aantal abonnees van de Volkskrant in de regio IJmuiden-Velsen gisterenmorgen geen krant ontvangen. Marokkaanse krantenbezorgers weigerden het dagblad immers te bezorgen omdat er cartoons over de profeet Mohammed in staan. De selectie van spotprenten diende als illustratie bij een achtergrondverhaal over een Deense krant. De cartoons hebben in de islamitische wereld tot woedende reacties geleid.

Niet opblazen
Hoofdredacteur Pieter Broertjes reageerde niet enthousiast op de actie van de bezorgers. "Hun baan is kranten bezorgen, dus dat moeten ze dan ook doen". De hoofdredacteur weet nog niet precies hoeveel bezorgers werk weigerden en hoeveel mensen daardoor geen krant kregen. "Maar we moeten de zaak ook niet groter maken dan die is".

NRC Handelsblad
Afgelopen vrijdag liet Broertjes weten dat de Volkskrant en een aantal van zijn tekenaars was bedreigd omdat de krant de Deense spotprenten over de profeet had gepubliceerd. Abonnees van NRC Handelsblad kregen in 2001 een magazine niet toen islamitische krantenbezorgers staakten omdat op de cover de omslag van de Koran met Arabische teksten stond afgebeeld.

05/02/06 10u03


http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_107883.jpg

Cherry Bo
05-02-06, 15:01
Geplaatst door Divine_70

Marokkaanse krantenbezorgers weigerden het dagblad immers te bezorgen omdat er cartoons over de profeet Mohammed in staan.

Mooi excuus voor die jochies om een dagje niet vroeg op te hoeven.

Divine_70
05-02-06, 15:04
Geplaatst door Cherry Bo
Mooi excuus voor die jochies om een dagje niet vroeg op te hoeven.

:handbang:

Krijg vreemd genoeg WEER de indruk dat Nederland ook een beetje belangrijk uit de hoek wil komen nu ? :vreemd:

Cherry Bo
05-02-06, 15:08
Geplaatst door Divine_70
:handbang:

Krijg vreemd genoeg WEER de indruk dat Nederland ook een beetje belangrijk uit de hoek wil komen nu ? :vreemd:

Hoe kom je dáár nu bij? :hihi:


Geplaatst door Divine_70
Zo heeft een aantal abonnees van de Volkskrant in de regio IJmuiden-Velsen gisterenmorgen geen krant ontvangen.

Nederland in de problemen.

Eindelijk wat erkenning voor 'de regio IJmuiden-Velsen'.

Sallahddin
05-02-06, 18:03
Geplaatst door Divine_70
De publicatie van de omstreden Mohammed-spotprenten zorgen ook in Nederland voor problemen. Zo heeft een aantal abonnees van de Volkskrant in de regio IJmuiden-Velsen gisterenmorgen geen krant ontvangen. Marokkaanse krantenbezorgers weigerden het dagblad immers te bezorgen omdat er cartoons over de profeet Mohammed in staan. De selectie van spotprenten diende als illustratie bij een achtergrondverhaal over een Deense krant. De cartoons hebben in de islamitische wereld tot woedende reacties geleid.

Niet opblazen
Hoofdredacteur Pieter Broertjes reageerde niet enthousiast op de actie van de bezorgers. "Hun baan is kranten bezorgen, dus dat moeten ze dan ook doen". De hoofdredacteur weet nog niet precies hoeveel bezorgers werk weigerden en hoeveel mensen daardoor geen krant kregen. "Maar we moeten de zaak ook niet groter maken dan die is".

NRC Handelsblad
Afgelopen vrijdag liet Broertjes weten dat de Volkskrant en een aantal van zijn tekenaars was bedreigd omdat de krant de Deense spotprenten over de profeet had gepubliceerd. Abonnees van NRC Handelsblad kregen in 2001 een magazine niet toen islamitische krantenbezorgers staakten omdat op de cover de omslag van de Koran met Arabische teksten stond afgebeeld.

05/02/06 10u03


http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_107883.jpg



Noem je dat rellen?...verkeerd titel ;jongen ...ik vreesde voor het ergste toen ik de titel zag.!

Divine_70
05-02-06, 19:31
Geplaatst door Cherry Bo
Hoe kom je dáár nu bij? :hihi:





Jah... goeie vraag, hahaha.
Nederland lijkt altijd een graantje mee te willen pikken als er iets speelt in de wereld.
Dus dan maar op deze manier ook even laten zien hoe zwaar het leven ook in Nederland kan zijn ? :hihi:

Divine_70
05-02-06, 19:32
Geplaatst door Sallahddin
Noem je dat rellen?...verkeerd titel ;jongen ...ik vreesde voor het ergste toen ik de titel zag.!

Jongen = Vrouw, En ik denk dat je volgens NL begrippen het ergste mag verwachten.
Jee, ik bedoel, stel je eens voor, geen krant. :eek:

:hihi:

Sallahddin
05-02-06, 19:54
Geplaatst door Divine_70
Jongen = Vrouw, En ik denk dat je volgens NL begrippen het ergste mag verwachten.
Jee, ik bedoel, stel je eens voor, geen krant. :eek:

:hihi:



Sorry...euh...vrouw...lady dan !...ik schrok me ter pletter door die titel...
Maar ,ja ,goed ,..."Tout est bien qui finit bien" zoals de fransen zeggen...
Stel je eens voor ...geen krant ...het einde van de wereld!!!!!!

Divine_70
05-02-06, 20:03
Geplaatst door Sallahddin
Sorry...euh...vrouw...lady dan !...ik schrok me ter pletter door die titel...
Maar ,ja ,goed ,..."Tout est bien qui finit bien" zoals de fransen zeggen...
Stel je eens voor ...geen krant ...het einde van de wereld!!!!!!

Ja ! En dat moet dan gewoon ook de hele wereld weten hoor.
Het leven is zo zwaar in nederland. :wat?!:

:hihi: