PDA

Bekijk Volledige Versie : Meanwhile in Amsterdamned..



MaRiaH
05-02-06, 21:19
Gewonde bij schietpartij Amsterdamse Kalvertoren

Uitgegeven: 5 februari 2006 15:49
Laatst gewijzigd: 5 februari 2006 19:25

AMSTERDAM - In het winkelcentrum De Kalvertoren in de Amsterdamse Kalverstraat is zondagmiddag rond half vier geschoten. De winkeltoren werd direct ontruimd en een deel van de bekende Amsterdamse winkelstraat is afgezet. Volgens de politie is een vrouw bij het schietincident gewond geraakt. Zij verkeert niet in levensgevaar.

Vlak na de schietpartij is de dader, een 19-jarige man, aangehouden in de buurt van de Kalvertoren. Hij had het vuurwapen nog op zak. De politie zoekt de aanleiding voor het incident in de relationele sfeer.

Paniek

Tijdens de schietpartij zou er grote paniek zijn geweest onder het massaal aanwezige winkelende publiek. Omstanders reageerden geschokt. "Ik hoorde zes schoten, die klonken heel erg dichtbij. Daarna ben ik een paskamer in gevlucht, waar ik met zes andere vrouwen zat", aldus een getuige. "Toen ik naar buiten liep, zag ik een gewonde vrouw bij de Hema liggen. Ik heb geen dader gezien, iedereen rende in paniek door elkaar heen."


Foto: Laurens de Jong | Kort na de schietpartij ontruimde de politie het winkelcentrum

De politie bevestigt dat het slachtoffer in de Hema is neergeschoten. De vrouw, van wie de identiteit nog niet bekend is, is een aantal keren geraakt. Hoe vaak er geschoten is, kan de politie niet vertellen in het belang van het onderzoek. De vrouw is volgens de politie geen medewerkster van de winkelketen. "Ze was daar toevallig", aldus een woordvoerder.

Onderzoek

De politie doet uitgebreid onderzoek in de Kalvertoren en verwacht het onderzoek ter plaatse zondag af te ronden. Maandag kan het overdekte winkelcentrum gewoon open, aldus de politie. Voor personeel en getuigen is Slachtofferhulp ingeschakeld.

Bron:
NU.nl homepage
(c) ANP

mark61
05-02-06, 22:03
Geplaatst door MaRiaH
De politie zoekt de aanleiding voor het incident in de relationele sfeer.

Sukkels. Kijken die lui wel s tv?

Kal-El B.V
06-02-06, 03:20
Meisje werkte in de HEMA, haar ex-vriendje kwam langs en begon ruzie te maken , andere collega's kwamen tussenbeide, toen trok de idioot een pistool en schoot op het meisje. Er is meer dan zes keer geschoten. God zij dank is het meisje alleen maar geraakt in haar benen. Nog een geluk, er waren op dat moment drie artsen en een rechercheur aanwezig, de drie artsen gingen meteen aan de slag.

Later kwam de rechercheur terug vertellend, "puntjepuntje ligt in het ziekenhuis te vloeken en te schelden, alles komt goed, wat een geluk dat er drie artsen aan het zondagwinkelenen waren he!"

Het meisje werd al een hele tijd gestalkd en bedeigd door haar ex-vriendje, zij heeft al weer een tijdje een ander vriendje, en hier komt het wrange aan dit verhaal. Haar huidige vriend is een politieagent die haar al een tijdje probeert te helpen om van deze mafketel te komen. Heeft niet mogen baten blijkbaar.

Zeer triest.

TonH
06-02-06, 11:50
Geplaatst door Kal-El B.V
Het meisje werd al een hele tijd gestalkd en bedeigd door haar ex-vriendje, zij heeft al weer een tijdje een ander vriendje, en hier komt het wrange aan dit verhaal. Haar huidige vriend is een politieagent die haar al een tijdje probeert te helpen om van deze mafketel te komen. Heeft niet mogen baten blijkbaar.

Zeer triest.

Idd. Mensen denken vaak dat agenten of bestuurders e.e.a. wel even snel kunnen regelen voor zichzelf en/of vrienden. Maar zelfs zij lopen hier aan tegen dezelfde muren als de burgers.
Heeft vaak iets te maken met het totale gebrek aan gevoel voor urgentie bij uitvoerders. En dat wordt zo breed gedragen dat je daar niet doorheen komt.
Zelfs wanneer er slachtoffers vallen wordt die verstikkende stofdeken niet opgetild hier... :droef: