PDA

Bekijk Volledige Versie : Meanwhile in Bollywood



David
05-02-06, 21:32
Indiase sodomiewetten afgeschaft?

Het Indiase hooggerechtshof laat onderzoeken of de sodomiewetten niet kunnen worden afgeschaft. Vorig jaar werd een motie om deze naar de geschiedenisboeken te verwijzen nog verworpen.

De homofobe wetteksten die sodomie (homoseksuele anale seks) verbieden, dateren nog uit de tijd van de Britse koloniale overheersing. Hoewel in Groot-Brittannië het verbod op sodomie al enkele jaren is ontkracht, is de voormalige kolonie daarin niet gevolgd en blijkt het land nog niet voldoende geëvolueerd om deze passage achter zich te laten.

Het opheffen van de sodomiewetten (veroordeelden belanden nog steeds in de gevangenis) mislukte vorig jaar omdat het hooggerechtshof toen oordeelde dat homoseksuele relaties onnatuurlijk zijn en de tijd niet rijp achtte om de Indiase maatschappij met een dergelijke opheffing en in wezen een ‘goedkeuring van homoseksualiteit’ te confronteren.

Na enkele geslaagde protestmarsen van holebi-activisten en flinke druk van de holebibeweging, heeft het hooggerechtshof een lagere rechtbank opgedragen om opnieuw een afschaffing van de sodomiewetten te onderzoeken.

~Panthera~
05-02-06, 21:33
While meanwhile er heel wat mannen verkleed als vrouwen rondlopen.
Hypocrieten.

mark61
05-02-06, 21:44
Geplaatst door ~Panthera~
While meanwhile er heel wat mannen verkleed als vrouwen rondlopen.
Hypocrieten.

Das een aparte kaste der eunuchen. Tussenmodel, valt buiten de wet.

Tomas
05-02-06, 21:50
Ik dacht altijd dat india veel liberaler was qua sexualiteit?

mark61
05-02-06, 21:50
Geplaatst door Tomas
Ik dacht altijd dat india veel liberaler was qua sexualiteit?

Hindoes kloten maar wat aan. Die vrouwen verbrand je toch na gebruik, dus who cares? Over de rest zak het maar niet hebben.

~Panthera~
05-02-06, 21:54
Geplaatst door mark61
Das een aparte kaste der eunuchen. Tussenmodel, valt buiten de wet.

Nou die ik gezien heb hadden er nog een aardige hangen. :hihi: