PDA

Bekijk Volledige Versie : Honderden miljoenen ontbreken in Palestijnse schatkist



sjaen
06-02-06, 00:23
Honderden miljoenen ontbreken in Palestijnse schatkist

Uitgegeven: 5 februari 2006 14:24

GAZA-STAD - Zeker 700 miljoen dollar (611 miljoen euro) van de Palestijnse Autoriteit is in de afgelopen jaren over de balk gegooid of gestolen door functionarissen. Dat bleek zondag uit een intern onderzoek.
"Er zijn vijftig zaken van financiële en bestuurlijke corruptie. De hoeveelheid geld die is verkwist of gestolen, bedraagt meer dan 700 miljoen dollar", zei de Palestijnse advocaat-generaal Ahmed Al-Meghani tegen de Israëlische krant Haaretz. Hij vreest dat het totale bedrag in de miljarden kan lopen.


Tot nu toe zijn 25 mensen gearresteerd en staat voor tien anderen een opsporingsbevel uit. Volgens Meghani gaat het niet alleen om ambtenaren, maar ook om medewerkers van olie-, tabaks- en omroepbedrijven.

Ontwikkelingsgeld

Zo spendeerde de Palestijnse Autoriteit 3,5 miljoen euro aan een niet-bestaande buizenfabriek, waarnaar overigens ook 1,8 miljoen Italiaanse ontwikkelingsgeld ging.

De Palestijnse Autoriteit ontving volgens een voormalige gezant van de Wereldbank in vijf jaar tijd meer dan 5 miljard dollar aan ontwikkelingsgeld. Desondanks is de Autoriteit vrijwel bankroet.

gh.wille
06-02-06, 00:46
Geplaatst door sjaen
Honderden miljoenen ontbreken in Palestijnse schatkist

Uitgegeven: 5 februari 2006 14:24

GAZA-STAD - Zeker 700 miljoen dollar (611 miljoen euro) van de Palestijnse Autoriteit is in de afgelopen jaren over de balk gegooid of gestolen door functionarissen. Dat bleek zondag uit een intern onderzoek.
"Er zijn vijftig zaken van financiële en bestuurlijke corruptie. De hoeveelheid geld die is verkwist of gestolen, bedraagt meer dan 700 miljoen dollar", zei de Palestijnse advocaat-generaal Ahmed Al-Meghani tegen de Israëlische krant Haaretz. Hij vreest dat het totale bedrag in de miljarden kan lopen.


Tot nu toe zijn 25 mensen gearresteerd en staat voor tien anderen een opsporingsbevel uit. Volgens Meghani gaat het niet alleen om ambtenaren, maar ook om medewerkers van olie-, tabaks- en omroepbedrijven.

Ontwikkelingsgeld

Zo spendeerde de Palestijnse Autoriteit 3,5 miljoen euro aan een niet-bestaande buizenfabriek, waarnaar overigens ook 1,8 miljoen Italiaanse ontwikkelingsgeld ging.

De Palestijnse Autoriteit ontving volgens een voormalige gezant van de Wereldbank in vijf jaar tijd meer dan 5 miljard dollar aan ontwikkelingsgeld. Desondanks is de Autoriteit vrijwel bankroet.

Vind je dat gek ?
Met al die verkiezingen en aanslagen en kogels die de lucht in worden verschoten , al die onnodige vernielingen ten spijt door de Israeli,s
ze smijten net zo gemakkelijk het geld over de balk als dat ze het krijgen ! Helaas dat de straatarme bevolking zoals meestal in het MO en andere arme landen de dupe is , en van al dat geld niks ziet .

ronald
06-02-06, 01:23
Geplaatst door gh.wille
Vind je dat gek ?
Met al die verkiezingen en aanslagen en kogels die de lucht in worden verschoten , al die onnodige vernielingen ten spijt door de Israeli,s
ze smijten net zo gemakkelijk het geld over de balk als dat ze het krijgen ! Helaas dat de straatarme bevolking zoals meestal in het MO en andere arme landen de dupe is , en van al dat geld niks ziet .



Dat moeten wel peanuts zijn met de vergeleken miljoenen op buitenlandse bankrekeningen. Bovendien is er veel naar de zwarte markt gegaan en inderdaad is het een en ander toch gedeclareerd. Zien of Hamas daar verbetering in brengt.

Al Sawt
06-02-06, 13:54
Geplaatst door sjeng
es effe kijken er gaat dus per jaar 500 miljoen euro europees, lees o.a. MIJN, belastinggeld naar toe.
Een deel is dus verdwenen, een groot deel.
een ander deel wordt gebruikt om haatdragende propaganda mee te verspreiden.
En nu moet dat geld gaan naar moeder theresás kinder club.......oh nee, sorry naar Hamas.
Ben nu benieuwd hoeveel kleine peuter martelaartjes er met europees geld worden opgeleid. immers de jeugd heeft de toekomst!
investeer!!!
En to top it all of, moeten de denen en alle andere landen waarin de bewuste cartoons zijn besproken op handen en knieen komen smeken om genade. en als ze dan toch al kruipen kunnen ze net zo goed de volgende 500 miljoen euro op hun rug meenemen. Ik vraag me af: Hoeveel gestoorde fanatici op ruggen van Europese belastingbetalers hun fabeltje uit het Oudheid waar gaan maken op heuveltoppen van Judea Samaria.

Laatst heb ik gehoord dat verloren zonen van Oud Israel in India zijn gelokaliseerd. Ik vraag me af of hoeveel EU gaat betalen voor hereniging met het land van hun 'voorouders'.

Gerard074
06-02-06, 14:12
Geplaatst door sjeng
es effe kijken er gaat dus per jaar 500 miljoen euro europees, lees o.a. MIJN, belastinggeld naar toe.
Een deel is dus verdwenen, een groot deel.
een ander deel wordt gebruikt om haatdragende propaganda mee te verspreiden.
En nu moet dat geld gaan naar moeder theresás kinder club.......oh nee, sorry naar Hamas.
Ben nu benieuwd hoeveel kleine peuter martelaartjes er met europees geld worden opgeleid. immers de jeugd heeft de toekomst!
investeer!!!
En to top it all of, moeten de denen en alle andere landen waarin de bewuste cartoons zijn besproken op handen en knieen komen smeken om genade. en als ze dan toch al kruipen kunnen ze net zo goed de volgende 500 miljoen euro op hun rug meenemen.

ik snap niet dat je je zo verbaasd over corruptie. En als je het over je belastingcenten hebt. Kan ik nog wel 100 gevallen opnoemen waar je belastingcenten naar toe gaan waar je je druk om kan maken.

Feit is als een volk jarenlang onderdrukt en vernederd wordt kan je nooit verwachten dat leiders van dat volk leiders zijn die het onmiddellijk perfect doen, en waar doet men het wel perfect?

Zie bv Zuid Afrika, heeft ook lang geduurd en daar hadden ze het geluk dat de beste leider die je je maar bedenken kan het land jarenlang bestuurd heeft. Dat geluk hebben de Palestijnen jammer genoeg niet.

Soldim
06-02-06, 16:14
Geplaatst door Al Sawt
Ik vraag me af: Hoeveel gestoorde fanatici op ruggen van Europese belastingbetalers hun fabeltje uit het Oudheid waar gaan maken op heuveltoppen van Judea Samaria.

Laatst heb ik gehoord dat verloren zonen van Oud Israel in India zijn gelokaliseerd. Ik vraag me af of hoeveel EU gaat betalen voor hereniging met het land van hun 'voorouders'.

He, Al Sawt heeft de miljarden van Victory terug gevonden!! Hoeveel geld gaat er van de EU naar Israel...?

Al Sawt
06-02-06, 16:18
Geplaatst door Gerard074
ik snap niet dat je je zo verbaasd over corruptie. En als je het over je belastingcenten hebt. Kan ik nog wel 100 gevallen opnoemen waar je belastingcenten naar toe gaan waar je je druk om kan maken.

Feit is als een volk jarenlang onderdrukt en vernederd wordt kan je nooit verwachten dat leiders van dat volk leiders zijn die het onmiddellijk perfect doen, en waar doet men het wel perfect?

Zie bv Zuid Afrika, heeft ook lang geduurd en daar hadden ze het geluk dat de beste leider die je je maar bedenken kan het land jarenlang bestuurd heeft. Dat geluk hebben de Palestijnen jammer genoeg niet. Vraag hem over corruptie binnen de Israelische samenleving en politiek.

Vraag hem of hij zich ooit druk heeft gemaakt over 2 opeen volgende Likoedpremiers die van corruptie worden beschuldigd.

Ik kan me niet herinneren dat Sjeng, daar ooit druk over heeft gemaakt.

ronald
06-02-06, 16:26
Geplaatst door Al Sawt
Ik vraag me af: Hoeveel gestoorde fanatici op ruggen van Europese belastingbetalers hun fabeltje uit het Oudheid waar gaan maken op heuveltoppen van Judea Samaria.

Laatst heb ik gehoord dat verloren zonen van Oud Israel in India zijn gelokaliseerd. Ik vraag me af of hoeveel EU gaat betalen voor hereniging met het land van hun 'voorouders'.


Pas maar op... als je joden ontkent, dan ontken je meteen ook die bewuste groep joden Za'l van WO II.... Probeer je hiermee nu die vermiste miljoenen onder het kleed weg te moffelen?

ronald
06-02-06, 16:27
Geplaatst door Al Sawt
Vraag hem over corruptie binnen de Israelische samenleving en politiek.

Vraag hem of hij zich ooit druk heeft gemaakt over 2 opeen volgende Likoedpremiers die van corruptie worden beschuldigd.

Ik kan me niet herinneren dat Sjeng, daar ooit druk over heeft gemaakt.



...peanuts.........

mark61
06-02-06, 17:22
Geplaatst door Soldim
He, Al Sawt heeft de miljarden van Victory terug gevonden!! Hoeveel geld gaat er van de EU naar Israel...?

Hé heb jij ook al een geheugen groter dan een doperwt? Ik wacht ook al een tijdje op Victory's miljarden.

David
06-02-06, 17:26
Geplaatst door Al Sawt
Vraag hem over corruptie binnen de Israelische samenleving en politiek.

Vraag hem of hij zich ooit druk heeft gemaakt over 2 opeen volgende Likoedpremiers die van corruptie worden beschuldigd.

Ik kan me niet herinneren dat Sjeng, daar ooit druk over heeft gemaakt.



"Jamaar, zij doen het ook, mama."

observer
06-02-06, 17:39
Geplaatst door Al Sawt
Vraag hem over corruptie binnen de Israelische samenleving en politiek.

Vraag hem of hij zich ooit druk heeft gemaakt over 2 opeen volgende Likoedpremiers die van corruptie worden beschuldigd.

Ik kan me niet herinneren dat Sjeng, daar ooit druk over heeft gemaakt. en wat heeft dat met de palestijnen te maken?

denk dat de gemiddelde palestijn namelijk niets merkt van het feit dat sharon zijn zakken vult die merkt het wel als fatah (of is de correcte uitspraak fatcats?) zijn geld steelt

Soldim
06-02-06, 17:43
Geplaatst door mark61
Hé heb jij ook al een geheugen groter dan een doperwt? Ik wacht ook al een tijdje op Victory's miljarden.

De meeste doperwten zijn jaloers op mijn geheugen :ego:

Al Sawt
07-02-06, 20:55
Geplaatst door ronald
Pas maar op... als je joden ontkent, dan ontken je meteen ook die bewuste groep joden Za'l van WO II.... Probeer je hiermee nu die vermiste miljoenen onder het kleed weg te moffelen? Als dat bewustzijn van Joden gebaseerd is op fabels, dan ontken ik niets.

Maar probeer in vervolg wat subtiele verwijzing te maken naar holocaustontkenning.

Al Sawt
07-02-06, 21:03
Geplaatst door sjeng
de reden dat ik me daar minder druk over maakte is dat israel daadwerkelijk een rechtssyteem heeft.
Is dat zo? Waarom zijn de aanklachten tegen Netanyahoe geseponeerd, zodat hij als oponent van Barak met verkiezingen mee kon doen?


Iets wat de palestijnen claimden (wie kan er anders al die miljoenen ontvangen, mee doen aan internationaal overleg en dergelijke) maar dus schijnbaar slechts in hun voordeel gebruikten. en wehebben het over heel andere bedragen,
Altijd wijzen naar andere partijen. Maar nooit wijzen naar eigen partij.
Je vergeet dat Israel zonder chantage doormiddel te wijzen naar WO2, fondsen in het buitenland wil aanspreken.



dus je ziljoenste poging om arabische problemen af te wentelen op israel zijn zoals gewoonlijk slaapverwekkend en onsuccesvol. Voor jou is het inderdaad slaapverwekkend.

Je bent niet geinteresseerd in problemen van jouw kamp. Omdat je ze niet als wapen kan gebruiken. Vuile hypocriet!

Al Sawt
07-02-06, 21:06
Geplaatst door observer
en wat heeft dat met de palestijnen te maken?

denk dat de gemiddelde palestijn namelijk niets merkt van het feit dat sharon zijn zakken vult die merkt het wel als fatah (of is de correcte uitspraak fatcats?) zijn geld steelt Ik denk dat gemiddeld wanabe Semiet nauwelijks merkt dat Fatah zijn zaken volpropt. Dat maakt zijn rij voor een gaarkeuken, heus niet korter op.

ronald
07-02-06, 23:56
Geplaatst door Al Sawt
Als dat bewustzijn van Joden gebaseerd is op fabels, dan ontken ik niets.

Maar probeer in vervolg wat subtiele verwijzing te maken naar holocaustontkenning.



Ik weet wel dat jij ontkent dat je een mens bent.......





.... is dit subtiel genoeg?

Al Sawt
09-02-06, 19:00
Tot zover inhoudelijk reactie van Sjeng, wat nooit geweest is.


Wederom gaat hij compleet af en heeft hij niets en niets toe te voegen.

Geplaatst door sjeng


elk rechtssysteem kent zijn falen, het is pas als het zo goed als compleet faalt dat het geen rechtssysteem meer kan heten.
[/B] In geen enkel land dat zucht onder bezetting, kan een funcionerende rechtssysteem hebben. Dat pleit voor de Palestijnen. Wat pleit voor de Israeliers?



jij bent alleen geinteresseerd in de problemen van het andere kamp omdat je anders geen doel en geen leven meer hebt.
now that's sad...
Daar verschillen wij met z`n 2en nauwelijks in.

Al Sawt
09-02-06, 19:05
Palestijnen jagen op topfraudeurs


Door onze correspondent

Jeruzalem, 6 febr. De Palestijnse officier van justitie in de Gazastrook heeft topfunctionarissen van de Palestijnse Autoriteit beschuldigd van „verkwisting en diefstal” van ruim 700 miljoen dollar in de afgelopen drie jaar. Sinds de ondertekening van de Oslo-verdragen in 1993 zou er 1,3 miljard dollar van de Palestijnse Autoriteit zijn verduisterd.

Volgens officier van justitie Ahmed al-Moghani, die in opdracht van president Abbas onderzoek verricht naar financiële en administratieve corruptie, zijn er 25 functionarissen aangehouden en worden er tien met behulp van Interpol gezocht in Europa en de VS. Deze functionarissen zouden fictieve fabrieken voor de productie van waterleidingen, cement en andere bouwmaterialen hebben opgericht om vervolgens de daarvoor bestemde fondsen op eigen rekeningen te plaatsen.

Al-Moghani hield tijdens een persconferentie, waarin hij een tussenstand van zijn onderzoek bekendmaakte, de namen van verdachten geheim. Volgens de Palestijnse media bevindt zich onder de gezochten de voormalige directeur-generaal van het Palestijnse ministerie van Financiën. Hij zou twee jaar geleden met een koffer met 20 miljoen dollar naar Jordanië zijn gevlucht. Sinds de verkiezing van Hamas in het Palestijnse parlement hebben zeker zes hoge ambtenaren de Palestijnse gebieden verlaten uit vrees voor vervolging wegens corruptie.

Volgens het Israëlische dagblad The Jerusalem Post bevindt zich onder hen Harbi Sarsour, oud-chef van de Palestijnse Petroleum Autoriteit. Hij wordt nu gezocht wegens verduistering en bestuurlijke misdrijven. In ambtelijke functie zette hij een bedrijf op dat hij het monopolie op de verkoop van diesel en olieproducten toebedeelde.

De openbaarmaking van het onderzoek van Al-Moghani wordt in de Palestijnse gebieden in verband gebracht met de verkiezing van Hamas. De moslimfundamentalistische beweging won de parlementsverkiezingen met een programma waarin de bestrijding van corruptie op de eerste plaats stond. Hamas heeft aangekondigd „alle dossiers en documenten” op het gebied van corruptie en de bestrijding daarvan openbaar te maken. De gelden waarmee gefraudeerd is, zijn vooral afkomstig van de internationale gemeenschap, die sinds 2000 met ruim 5 miljard dollar de Palestijnse Autoriteit overeind heeft gehouden.

Intussen heeft Israël besloten de overboeking van Palestijnse douanegelden en BTW-heffingen in de Israëlische havens aan de Palestijnse Autoriteit te hervatten. Israël, zei waarnemend premier Olmert, staakt de transfer van 50 miljoen dollar per maand als Hamas toetreedt tot de Palestijnse Autoriteit. De Palestijnse minister van Financiën verzekerde dat het geld wordt gebruikt voor salarisbetalingen.



06 februari 2006

NRC




Kijk eens aan! Zelf reinigende vermogen binnen de Palestijnse gebieden. Nu nog in Israel. Het zou pleiten voor Observertjes, Sjengetjes en iedereen van het zelfde slag, om eerst daarover te zeiken en zich dan pas richten op de Palestijnen.

ronald
09-02-06, 20:15
Geplaatst door Al Sawt
Kijk eens aan! Zelf reinigende vermogen binnen de Palestijnse gebieden. Nu nog in Israel. Het zou pleiten voor Observertjes, Sjengetjes en iedereen van het zelfde slag, om eerst daarover te zeiken en zich dan pas richten op de Palestijnen.




Denk je nou echt dat de Israelische ambtenaar even naar een plaats in de Palestijnse gebieden gaat om daareen of andere belasting gaat innen? Betalen ze toch niet. Dat er uberhaupt Palestijne douanegelden zijn en dat er een aftrek van BTW is op producten die daar naartoe gaan, geeft al aan hoe de situatie is. Het is weer een een poging de roof te bagatelliseren en de kern van het probleen af te wenden. Pas als het geld terug is, is er gereinigd.

M.i. zeiken die twee heren precies over dat probleem...de miljoenenroof en de plegers daarvan. Het zou toch gek zijn dat de stadsdelen onder de bezetting van Den Haag maar aan het roven gaan slaan? Waar gebeurt dat?








Een met alleen maar semitische genen.