PDA

Bekijk Volledige Versie : U verzint vandaag toch ook een smoes om niet te hoeven werken?



Divine_70
06-02-06, 12:12
Bazen moeten vandaag hun werkvolk extra in de gaten houden. De eerste maandag van februari is namelijk traditioneel de dag waarop het personeel smoesjes verzint om thuis te blijven. De naweeën van Kerstmis, burn-outs en het gevoel dat de zomer nog eeuwig lang wegblijft, liggen aan de basis van dit collectief dagje vrij. Dat blijkt uit een enquête van de Britse reisorganisatie Sky Travel, die 4.000 van zijn bedienden op de rooster legde.

Vooral in het noorden van Engeland brengen werknemers onterechte ziektebriefjes binnen. Met gemiddeld dertien spijbeldagen per jaar leven de grootste werkverzuimers in Liverpool. "Toch wil dat niet zeggen dat we profiteurs zijn", aldus Cary Cooper, psycholoog aan de universiteit van Lancaster. "Wij hebben het minste aantal vakantiedagen van heel Europa. Bovendien kloppen we de meeste uren."

Uit het onderzoek blijkt voorts dat 80% van het personeel niet tevreden is met slechts 22 vakantiedagen per jaar. Voor 35% is dat 'gebrek aan respect' reden genoeg om er enkele dagen onwettig tussenuit te knijpen.

06/02/06 11u06

Divine_70
06-02-06, 12:13
Er zijn vandaag wel erg veel mensen on-line. :argwaan:

_h4T3D_sE7eN
06-02-06, 12:14
Het effect van secularisering die leidt tot welvaart.

naam
06-02-06, 12:20
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het effect van secularisering die leidt tot welvaart.


Meteen terugdraaien die hap. We zijn verwend.

Divine_70
06-02-06, 12:22
Geplaatst door naam
Meteen terugdraaien die hap. We zijn verwend.

Niet verwend,ik heb gewoon gewerkt. :vreemd:

Damn, als ik dit geweten had voor ik van huis vertrok. :hihi: